PDA

Bekijk de volledige versie : ISF callibratie philips 32pw9520



f.r.
16-04-2006, 20:47
Hallo allemaal.

Heeft iemand wel eens een zogenaamde ISF callibratie uit laten voeren op een Philips 32pw9520.
Wat zijn dan vervolgens de settings in het service menu en normale beeld instellingen ?
Of is dit allemaal toestel afhankelijk.

Alvast bedankt.

Johan van den D.
17-04-2006, 07:55
Of is dit allemaal toestel afhankelijk.

Dat is inderdaad toestel afhankelijk en kan je niet zelf doen.
Naast de nodige kennis heb je hier vaak ook meet apparatuur voor nodig en de juiste software om het geheel goed en juist in te stellen.

Als het eenmaal gebeurd is kan je wel zelf weer kleine correcties uitvoeren om het wat meer naar je eigen smaak te brengen maar de eerste x zal je toch echt moeten laten doen.
Wel zijn er dvd,s op de markt die je begeleiden bij het afstellen en dan kom je ook een heel eind.

f.r.
18-04-2006, 02:10
Bedankt voor je reactie.

Ik had al een beetje het vermoeden dat dit inderdaad het geval zou zijn.
Die DVD waar je het over had.
Is dat mischien die van AVIA.
"AVIA Guide to Home Theater".

Nogmaals dank,
Frank

Mr_Parker
18-04-2006, 06:43
Er is die van AVIA en DVE heeft er net zo een.
Die van DVE vind ik zelf overigens prettiger om mee te werken.

Bij de dvd zit overigens een kleuren filter om de diverse settings juist in te regelen.

Arnold van Oostrum
18-04-2006, 07:16
Een ISF calibratie moet echt door een expert uitgevoerd worden. Dit is niet iets dat je met een AVIA testdisc of andere testdiscs kunt doen. Je moet voor de instelling in de setup van de televisie en dat is iets dat je bij voorkeur aan de experts moet overlaten.

Bij een ISF calibratie worden alle instellingen in de televisie geoptimaliseerd, waaronder kleurtemperatuur en de geometrie. Ik kan het je van harte aanbevelen, aangezien je televisie daarna een veel mooier plaatje bij DVD laat zien.