PDA

Bekijk de volledige versie : Tannoy speakers -> welke receiver?



Ultramorada
17-04-2006, 21:22
Ik heb luidsprekers uit de Tannoy Fusion serie en heb nu nog een Sony versterker. Ik wil rustig aan eens rondkijken naar een nieuwe versterker. Nou wil ik graag weten, wie heeft er nog meer Tannoy speakers (zet er dan wel even bij welke serie) en wat voor surround receiver heb je daarbij. Dan kan ik dit meenemen in mijn luistertest. Alvast bedankt.

Raymond187
19-04-2006, 13:45
Ik HEb de Tannoy 638 en derear 609 op een yamaha-A2.

Alexander D
19-04-2006, 13:47
Ik heb luidsprekers uit de Tannoy Fusion serie en heb nu nog een Sony versterker. Ik wil rustig aan eens rondkijken naar een nieuwe versterker. Nou wil ik graag weten, wie heeft er nog meer Tannoy speakers (zet er dan wel even bij welke serie) en wat voor surround receiver heb je daarbij. Dan kan ik dit meenemen in mijn luistertest. Alvast bedankt.

Ipv iets 'meenemen in je besluit' zou ik juist niets uitsluiten. Je bent blijkbaar tevreden over je speakers en wil die behouden.

Dan kun je beter je budget bepalen en bij wat dealers gaan kijken of je een receiver thuis mag testen op je speakers. Niet specifiek naar merken kijken maar lekker onbevooroordeeld gaan luisteren. :wink:

Ultramorada
19-04-2006, 15:30
Ik HEb de Tannoy 638 en derear 609 op een yamaha-A2.
Bedankt voor je reactie :D


Ipv iets 'meenemen in je besluit' zou ik juist niets uitsluiten. Je bent blijkbaar tevreden over je speakers en wil die behouden.

Dan kun je beter je budget bepalen en bij wat dealers gaan kijken of je een receiver thuis mag testen op je speakers. Niet specifiek naar merken kijken maar lekker onbevooroordeeld gaan luisteren. :wink:
Tevreden over mijn speakers? Jawel hoor. Maar het kan altijd beter. Aangezien ik nog een instap sony versterker heb staan, heb ik besloten dat dat de eerstvolgende upgrade zal worden. Lijkt me dat ik daar het meeste voordeel uit kan halen.

Ik ga ook onbevooroordeeld luisteren, maar niet alle zaken hebben alle merken receivers staan. De merken die hier genoemd worden zal ik in ieder geval meenemen. En daar bedoel ik dan alleen mee dat ik daar dus eens naar ga luisteren.

Ik was eigenlijk ook alleen van plan om te gaan luisteren in zaken waar mijn luidsprekers ook staan. Als je inderdaad een receiver ook thuis mag testen, dan heb ik nog meer opties. Pfffffff, ben blij dat ik eerst nog een paar maanden rond ga kijken, en binnenkort geen beslissing hoef te nemen :lol:

Edgar Smit
19-04-2006, 15:40
Ik kan me zo voorstellen dat je huidige combo een redelijk strakke kille klank heeft althans, sony is aan de schelle kant en tannoy een best vlakke speaker IMHO.
Met een wat warmere receiver kun je er meer uithalen, yamaha of marantz denk ik aan, in combinatie met QED SA speakerkabel.

Rob Eric Blank
19-04-2006, 15:41
Ik zou zeggen Marantz, NAD dat zijn 2 receivers die het volgens mij wel redelijk doen met Tannoy.

Edgar Smit
19-04-2006, 16:08
Ik zou zeggen Marantz, NAD dat zijn 2 receivers die het volgens mij wel redelijk doen met Tannoy.NAD kan idd ook nog :wink:.

Alexander D
19-04-2006, 16:15
Marantz is echt een hele mooie Combo met Tannoy.

Denon naar mijn mening totaal niet. :wink:

Offtrack
19-04-2006, 17:42
Ik kan me zo voorstellen dat je huidige combo een redelijk strakke kille klank heeft althans, sony is aan de schelle kant en tannoy een best vlakke speaker IMHO.
Met een wat warmere receiver kun je er meer uithalen, yamaha of marantz denk ik aan, in combinatie met QED SA speakerkabel.
Ik zou een Yamaha nou niet meteen als warm willen omschrijven... NAD ook niet, is nogal analytisch.
Marantz dan weer wel, en Denon misschien, maar die wordt hier boven al afgeraden.
Ik zou als ik jou was een aantal receivers op proef mee naar huis nemen, is de enige manier (tenzij ze in de winkel precies jouw speakers hebben staan natuurlijk.)

Rob Eric Blank
20-04-2006, 07:46
Ik zou als ik jou was een aantal receivers op proef mee naar huis nemen, is de enige manier (tenzij ze in de winkel precies jouw speakers hebben staan natuurlijk.)Dat is eigenlijk wel het beste!

Raymond187
20-04-2006, 08:10
Ik kan me zo voorstellen dat je huidige combo een redelijk strakke kille klank heeft althans, sony is aan de schelle kant en tannoy een best vlakke speaker IMHO.
Met een wat warmere receiver kun je er meer uithalen, yamaha of marantz denk ik aan, in combinatie met QED SA speakerkabel.
Ik zou een Yamaha nou niet meteen als warm willen omschrijven... NAD ook niet, is nogal analytisch.
Marantz dan weer wel, en Denon misschien, maar die wordt hier boven al afgeraden.
Ik zou als ik jou was een aantal receivers op proef mee naar huis nemen, is de enige manier (tenzij ze in de winkel precies jouw speakers hebben staan natuurlijk.)
Dat legt er maar net aan.
Ik speel op een A2 met QED silver aniversary en gewoon kopere speakerkabel en speelt (Y)

Idd gewoon zelf thuis beluisteren of bij andere thuis luisteren.

Ultramorada
20-04-2006, 09:44
Ok, lijstje om zeker te beluisteren: Yamaha, NAD, Marantz, Denon.

Yamaha stond niet bij de merken waar ik zelf aan zou denken, dus ik ben benieuwd.

Afgelopen vrijdag heb ik even snel geluisterd naar wat receivers op Tannoy speakers (wel een hogere serie). Ik heb volgens mij geluisterd naar Marantz, Onkyo en Harman Kardon. De HK klonk wel lekker warm, meer dan de Marantz en de Onkyo wat ik me zo herinner. Dus die HK neem ik ook mee met luisteren.

Nou nog tijd vrij maken om een keer een ochtendje te gaan luisteren.

Christiaan Sauer
20-05-2006, 01:53
Marantz is echt een hele mooie Combo met Tannoy.

Denon naar mijn mening totaal niet. :wink:

Wat maakt het in jou ogen een lekkerdere combinatie dan met een Denon?
Zelf heb ik nu de Mx3 icm een Denon AVR3802 staan, en dat vind ik best een lekkere combi :) Al ben ik altijd benieuwd naar eventuele verbeteringen ;)

Alexander D
20-05-2006, 09:57
Marantz is echt een hele mooie Combo met Tannoy.

Denon naar mijn mening totaal niet. :wink:

Wat maakt het in jou ogen een lekkerdere combinatie dan met een Denon?
Zelf heb ik nu de Mx3 icm een Denon AVR3802 staan, en dat vind ik best een lekkere combi :) Al ben ik altijd benieuwd naar eventuele verbeteringen ;)

Ik ben niet zo'n Denon liefhebber en daardoor ook niet zo'n kenner voor wat een goede match is maar ik heb Denon op Dynaudio gehoord en dat vond ik wel mooi.

Christiaan Sauer
20-05-2006, 12:11
Wat me wel opvalt sinds ik van de Mx2 op de Mx3 ben overgestapt is dat mijn dynamiek een stuk is teruggelopen. Kan zijn dat het wennen is, maar gisteravond zat ik naar Epica te luisteren (best pittige gothic rock op sommige momenten) en daar merkte je gewoon dat de versterker hem knijpt op sommige momenten.
Misschien over een tijd toch maar eens mijn neus uitsteken voor een apparte eindamp. Had gehoopt dat het zo ook ging.
Heb voor de rest eigenlijk geen ervaring met andere speakers op Tannoy. Eén keer een Pioneer op mijn Mx2's maar dat was geen doen. Combinatie van verkeerde kamerakoustiek voor mijn speakers, icm andere factoren zorgde ervoor dat we de speakers binnen een paar minuten weer afgekoppeld hadden ;)

Alexander D
20-05-2006, 16:06
Wat me wel opvalt sinds ik van de Mx2 op de Mx3 ben overgestapt is dat mijn dynamiek een stuk is teruggelopen. Kan zijn dat het wennen is, maar gisteravond zat ik naar Epica te luisteren (best pittige gothic rock op sommige momenten) en daar merkte je gewoon dat de versterker hem knijpt op sommige momenten.
Misschien over een tijd toch maar eens mijn neus uitsteken voor een apparte eindamp. Had gehoopt dat het zo ook ging.
Heb voor de rest eigenlijk geen ervaring met andere speakers op Tannoy. Eén keer een Pioneer op mijn Mx2's maar dat was geen doen. Combinatie van verkeerde kamerakoustiek voor mijn speakers, icm andere factoren zorgde ervoor dat we de speakers binnen een paar minuten weer afgekoppeld hadden ;)

Er staat toch een leuke Chord te koop op het htforum..... :mrgreen:

Christiaan Sauer
21-05-2006, 00:02
Betaal jij hem ;) :mrgreen:
Wel een mooi ding overigens. Is die niet van baloonogwattes?

Alexander D
21-05-2006, 09:15
Betaal jij hem ;) :mrgreen:
Wel een mooi ding overigens. Is die niet van baloonogwattes?

Ik zou dat nooit betalen voor een 10 jaar oud apparaat maar das persoonlijk. :wink:

Appie H
25-06-2006, 09:55
Heb Tannoy icm met Harman Kardon en een REL Q50 sub en dat klinkt toch meer dan behoorlijk dus die combinatie is ook zeker aan te raden

Ultramorada
25-06-2006, 14:23
Heb Tannoy icm met Harman Kardon en een REL Q50 sub en dat klinkt toch meer dan behoorlijk dus die combinatie is ook zeker aan te raden
Wat voor Tannoy speakers heb je, en welke HK?

Appie H
07-07-2006, 17:43
HK 3550 en de Tannoy MX-3 voor de MX-1 achter en de center uit de MX serie icm met de REL Q50
wat ook heel goed klinkt is Yamaha icm met deze speakers

Yo-Ecko
18-07-2006, 09:54
me vader heeft ook Tannoy speakers (weet niet welk type) en een Yamaha receiver, en het klinkt wel lekker hoor.

Henk Heideveld
31-08-2006, 09:02
me vader heeft ook Tannoy speakers (weet niet welk type) en een Yamaha receiver, en het klinkt wel lekker hoor.
Tannoy zijn hoogrendementsspeakers. Heb ze zelf ook. betekent dat je kunt volstaan met een minder zware versterker. Bij laagrendemenet heb je namelijk een zwaardere versterker nodig om hetzelfde aantal decibellen te presteren. Het geluid zelf verandert er qua kwaliteit totaal niet door. Elke speaker heeft zijn eigen karakter, los van de sterkte van de versterker.
't Is dus heel simpel, een laagrendementsspeaker vergt een zware versterker, een hoogrendementsspeaker vergt een lichte versterker. :P

Henk Heideveld
31-08-2006, 09:04
Oh, nog even dit, ik heb ook een Yamaha versterker staan. Klinkt inderdaad perfect (y).

Peter Porrio
31-08-2006, 09:53
Een kennis van me heeft ook de combinatie Tannoy-Yamaha staan. Klinkt inderdaad prima!

Rob Eric Blank
31-08-2006, 10:12
Tannoy Arcam heb ik ook eens mogen beluisteren....helemaal niet verkeerd!