PDA

Bekijk de volledige versie : The Godfather vs The Godfather



Esteban
18-04-2006, 14:30
http://www.mediadis.com/pictures/big/126573.JPG VS http://www.mediadis.com/pictures/big/153141.jpg

Wat is nu eigenlijk het grote verschil tussen beide uitgaves buiten de prijs? En welke uitgave is superieur aan de andere en waarom? Of zijn beide eigenlijk best wel hetzelfde?

Richard B.
18-04-2006, 14:57
Wat ik ervan begrijp is dat de rechtse (de nieuwe versie) enkel een extra schijf met demo-filmpjes van de game en een nieuwe verpakking heeft gekregen. Je zou dat 'superieur' noemen maar imo is het zeker niet de moeite om te gaan 'upgraden'.

Sneaker
18-04-2006, 15:08
Is die tweede ook R2NL?

HiddeV
18-04-2006, 15:08
Is die tweede ook R2NL?

Ja

Sneaker
18-04-2006, 15:14
Nog niet tegengekomen. Ziet er mooi uit. Iemand een linkje (met prijs en verder specificaties)?

xirow
18-04-2006, 15:23
Qua uiterlijk is die nieuwe box in ieder geval inferieur.

Wouter van Dis
18-04-2006, 15:24
Winkels? Sites?

Richard B.
18-04-2006, 16:28
Is die tweede ook R2NL?

Hij is in Nederland in ieder geval (nog) niet officieel uitgebracht.

Melvinrijk
18-04-2006, 16:52
Is het ongeveer bekend wanneer die uitkomt in Nederland.

MeltyMan
18-04-2006, 17:02
oude: http://www.mediadis.com/video/detail.asp?id=126573

nieuwe: http://www.mediadis.com/video/detail.asp?id=153141

naar wat ik afleidt uit de gegevens van mediadis is dat de nieuwe versie enkel de films bevat... dus de 5de disc met extra's is verdwenen... en ook een nieuw uiterlijk gekregen... denk dat er voor de rest niets nieuws aan is ;)

ps. bij de oude ... het staat verkeerd op de site... het is de 2de film die 2discs beslaat niet de 3e :)

Sneaker
18-04-2006, 19:16
Dan wordt die een stuk minder aantrekkelijk. Dan toch maar voor de zwarte gaan (als de twee dvdloze maanden erop zitten). Bovendien is die nieuwe even duur als de oude (volgens die site dan).

Melvinrijk
18-04-2006, 19:34
Ik heb de box nog niet, maar wil hem wel aanschaffen.

Nu ik hoor dat de nieuwe versie geen 5 dvd's heeft wil ik gaan voor de oude. Maar als de films opnieuw gemasterd zijn dan wil ik voor de nieuwe.
Ik denk dat het laatste wel verkeerd is, dus ik denk dat ik maar weinig tijd heb om de box van nu te kopen.

Sneaker
13-09-2006, 02:03
Ik zag die rode vandaag in de winkel liggen, maar is die even mooi. Veel mooier dan de zwarte. En dan is het jammer dat er een disc ontbreekt.

lepertum
13-09-2006, 07:00
Ben voor de rode gegaan en vindt hem zeer knap, heb hem voor 10€ op de kop tikken dmv het nodige geluk en een uiterst nuttige kortingsbon:)

Rotterdam5314
13-09-2006, 07:56
Ben voor de rode gegaan en vindt hem zeer knap, heb hem voor 10€ op de kop tikken dmv het nodige geluk en een uiterst nuttige kortingsbon:)

En wat is dan het verschil met de oude box??

Bjorn S.
13-09-2006, 08:03
De bonus disc ontbreekt.
Verpakking: Het is een mooie digipack, mooi karton, sleeve met relief.
De foto's zijn ongeveer hetzelfde, maar hebben nu een rode gloed.
Het is een "uitklapper" ipv losse delen in een hoes.

Vind hem zelf erg mooi, voor 25 euro gekocht bij de Delhaize (Belgie). Ik heb hem sowieso nog niet in Nederland gezien, is het een Belgische uitgave ofzo? :?

De reden dat ik hem gekocht heb is omdat ik de vormgeving/verpakking mooier vindt. Als vormgever gaat dat bij mij voor de extra's... :wink:
Hecht je meer waarde aan extra's dan zou ik gewoon voor de zwarte gaan.

Ik kan vanavond eventueel wel wat fototjes maken als daar vraag naar is?

Rotterdam5314
13-09-2006, 08:26
De bonus disc ontbreekt.
Verpakking: Het is een mooie digipack, mooi karton, sleeve met relief.
De foto's zijn ongeveer hetzelfde, maar hebben nu een rode gloed.
Het is een "uitklapper" ipv losse delen in een hoes.

Vind hem zelf erg mooi, voor 25 euro gekocht bij de Delhaize (Belgie). Ik heb hem sowieso nog niet in Nederland gezien, is het een Belgische uitgave ofzo? :?

De reden dat ik hem gekocht heb is omdat ik de vormgeving/verpakking mooier vindt. Als vormgever gaat dat bij mij voor de extra's... :wink:
Hecht je meer waarde aan extra's dan zou ik gewoon voor de zwarte gaan.

Ik kan vanavond eventueel wel wat fototjes maken als daar vraag naar is?

Nee hier in NL verkopen ze em ook. Ik heb hem bij de FRS zien staan.
De vormgeving is idd mooier dan die zwarte box.
Aangezien ik die zwarte al in mijn bezit heb, zal ik deze niet aanschaffen
De extra's doen mij ook niks, maar laat dit nu net mijn favoriete film zijn waar ik de extra's wel van wil hebben. Ik wil best de foto's zien
Misschien dat die mij kunnen overtuigen om deze box ook aan te schaffen.

Is het beeld en geluid nog verbeterd ten opzichte van de "zwarte" box?

Frank
13-09-2006, 08:37
Foto's zijn wat mij betreft altijd welkom.

Bjorn S.
13-09-2006, 13:00
Ik heb de dvd's nog niet gezien eerlijk gezegd (De films uiteraard wel :wink: ) dus kan ze niet vergelijken met de "oude" versie.

Wel zag ik dat de menu's precies hetzelfde zijn. Ik verwacht dan ook dat het om precies dezelfde versie's gaat, maar gewoon opnieuw uitgebracht zijn in een andere vormgeving. Zal wel met het spel te maken hebben ofzo?

Ik zal vanavond even wat fototjes posten.

Hugo R
13-09-2006, 14:46
Ik hou het wel lekker bij de oude box. Ben ik meer dan tevreden over.

Dennis Kuijper
13-09-2006, 18:29
Vanmiddag die nieuwe box zien liggen,een slap dingetje en vind hem niet eens mooi,ik vind de oude uitgave mooi zat.

Rotterdam5314
13-09-2006, 18:55
vandaag ook nog eens even goed bekeken en ik vind de oude toch ook mooier

woony
13-09-2006, 19:23
oude is stukken mooier, die nieuwe box heeft precies overdreven gecolorizede fotos die lelijk rood uitslaan...

Rubbert
22-09-2006, 16:19
In de rode zitten alleen de 1 disc versies, maar dan in een box.

Bjorn S.
22-09-2006, 16:21
In de rode zitten alleen de 1 disc versies, maar dan in een box.

Niet helemaal waar, Part II heeft 2 dvd's...
4 dvd's in totaal dus, ipv de 5 uit de zwarte box (extra's zitten er niet in).

Rubbert
22-09-2006, 18:27
In de rode zitten alleen de 1 disc versies, maar dan in een box.

Niet helemaal waar, Part II heeft 2 dvd's...
4 dvd's in totaal dus, ipv de 5 uit de zwarte box (extra's zitten er niet in).

Oja, van part 2 was ik t effe vergeten.

Saw11
22-09-2006, 18:37
De nieuwe is bij frs €10 goedkoper :s

TheGodfather
23-09-2006, 09:32
Heb de nieuwe box vorige week ook zien liggen maar vond `m echt niet mooi :?
Houd het dan ook lekker bij de oude versie. Zou ook iedereen aanraden die `m nog niet heeft om voor de versie te gaan vanwege de extra`s. Die zijn nl. geweldig ;)

Erwin vd H
23-09-2006, 09:58
Heb de nieuwe box vorige week ook zien liggen maar vond `m echt niet mooi :?
Houd het dan ook lekker bij de oude versie. Zou ook iedereen aanraden die `m nog niet heeft om voor de versie te gaan vanwege de extra`s. Die zijn nl. geweldig ;)Tsja als The Godfather dat zegt over zijn "eigen" box dan doen we dat maar :wink: Ik heb natuurlijk allang de oude zwarte box in de kast staan.

TheGodfather
23-09-2006, 10:02
Heb de nieuwe box vorige week ook zien liggen maar vond `m echt niet mooi :?
Houd het dan ook lekker bij de oude versie. Zou ook iedereen aanraden die `m nog niet heeft om voor de versie te gaan vanwege de extra`s. Die zijn nl. geweldig ;)Tsja als The Godfather dat zegt over zijn "eigen" box dan doen we dat maar :wink.
whehe :mrgreen:

Aloys
23-09-2006, 15:07
Vandaag de binnekant van de nieuw box gezien, iell! wat lelijk!

evilll_nelus
23-09-2006, 16:45
Ik vind anders de buitenkant ook minder mooi dan de zwarte.. :roll:

Sneaker
29-03-2009, 03:43
Ik weet het, het is een oud topic. Maar ik moet het vragen. Bijna drie jaar verder heb ik de box nog steeds niet gekocht :oops: :oops: :oops:. Nu zag ik bij V&D in het foldertje de zwarte box (de eerste). Maar wat is nu de beste, meest uitgebreide box. Voor zover ik begrijp is de rode box dezelfde box zonder de vijfde disc en alles in één digipack (in plaats van losse zoals in de zwarte box). Audio en beeld zijn verder gelijk. Echter is dat wel het audio en beeld uit de begin periode van dvd.

Maar nu is er ook die restored box (R2NL). Hier is het beeld en geluid van opgeknapt, maar ik word niet echt enthousiast van de recensie (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3487). Vind aan de hand van die screenshots de oude zelfs mooier, maar nogmaals, die was uit de begin periode van de DVD. Daarnaast bevat deze box wel een extra disc met nieuwe extra's en de oude disc met extra's uit de zwarte box.

Dus om de vraag nogmaals te stellen. Wat is de beste nederlandse uitgave (gekeken naar beeld, geluid, extra's):
http://www.mediadis.com/pictures/big/126573.JPG VS http://www.mediadis.com/pictures/big/153141.jpg VS http://www.dvd.nl/images/reviews/3487/cover.jpg

Bugssje
29-03-2009, 21:47
Hoe zo word je niet echt enthousiast van de recensie?
Ik heb de Coppola Restoration en kan niet ander zeggen dat het een erg goede box is.

Sneaker
29-03-2009, 22:11
Als eerste snap ik niet waarom de kleur van de ondertitel geel is, maar ik vind het beeld ook wat te donker en de kleuren aan de rode kant. Zeker in vergelijking met de recensie van de zwarte box. Neem bijvoorbeeld de foto van Brando. Zo donker en rood dat de details minder opvallen.

Wat staat er overigens precies op de vijfde dvd? Ten tijde van de review was er nog niet bekend wat er op stond.

Bugssje
30-03-2009, 07:24
Eerst vond ik het ook raar die gele ondertitel. Maar bij het kijken van de film was het juist een erg prettig lettertype. Een wit letttertype springt denk ik veel meer uit het beeld dan een geel.
Op de 5e disc staan:
-De Godfather wereld
-Het meesterwerk dat bijna niet was
-Toen de opnames phielden
-De onthulling van The Godfather
-Vier korte films over The Godfather.

BrianB
30-03-2009, 09:15
Bovenstaande extra's, en alle extra's van de oude box. Zo heb je dus alle extra's in een box. De nieuwe is een behoorlijke aanrader. Prachtig gerestaureerd (ziet er nog beter uit op Blu-Ray). De oude versie zag er gewoon niet goed uit, deze is correct.
Ze hebben de ondertiteling gebaseerd op de oude ingebrande subs, zowel qua vorm als qua kleur. Het past wel bij de film.

herci
03-04-2009, 11:12
ik vind de restored ook niet zo fijn qua kleur...erg geel/roodachtig
die gele ondertitels doen het ook erg 'oud' lijken

BrianB
06-04-2009, 21:20
Tja, zo hoort de film eruit te zien. De gele (meer goudachtig, vind ik) subs zijn meer iets persoonlijks. Ikzelf vind het niet erg.

Rawbz
16-05-2009, 18:02
http://www.dvd.nl/images/reviews/3487/cover.jpgIk heb vandaag de nieuwste box binnen gekregen en de eerste film gekeken. Ik kan niet anders zeggen dan dat het gewoon goede DVD kwaliteit is. Dat de ondertiteling geel is, viel me eerst wel erg op, maar stoorde me niet. Naarmate de film loopt, wen je er sowieso aan. En wat betreft de specificaties ten op zichtte van 'oudere' boxen, hier zitten zoals al eerder gezegd, alle extra's bij.