PDA

Bekijk de volledige versie : Scherm voor projectie



PM
21-03-2002, 13:46
Eric, en andere projector bezitters...

Ik wil een DLP projector aanschaffen, maar eigenlijk geen scherm. (projector kost al zat)

Daarom: Voldoet een wit geschilderde muur of strakke geschilderde houten plaat voor projectie?

EN: wat denken jullie van de kleur: SUPERWIT of gewoon een beetje normaal wit of grijzig (zoals grayhawk (toch) scherm)?

Kasper P.
23-03-2002, 09:23
Nou ik heb hier een beamer (ook een projector :D) staan, en ik projecteer op een diascherm (wel best een profi kosten nieuw 100 euro maar ik geef ff toe ik heb hem voor 10 euro op een rommelmarkt gekocht (het scherm niet de beamer) maar het gaat volgens mij gewoon op alle diaschermen.

Roland1
23-03-2002, 12:10
Als ik het goed is een diascherm juist niet goed te gebruiken i.c.m. met een video-projector, omdat een diascherm een te hoge lichtopbrengst/weerkaatsingsfactor heeft (ben ff goede woord kwijt :o ) en hierdoor kan je last krijgen van hotspotting.

Kasper P.
23-03-2002, 17:29
Oh dat wist ik niet ik heb in ieder geval nergens last van!:eek:

Eric van Ballegoie
23-03-2002, 22:42
Een diascherm is inderdaad verre van ideaal. Een diacherm maakt gebruik van glasparels en heeft een hoge 'gain', vaak ver boven de 2.0 Hierdoor krijg je niet allen hotspotting, bij parelschermen komen kleurvlakken ook niet helemaal uniform over door de parelstructuur.

Als je een DLP projector wilt gebruiken kun je inderdaad prima een hout (beter nog MDF) plaat witverven en daarop projecteren. Gebruik hiervoor gewoon witte latex. Afhankelijk van het de hoeveelheid ansi-lumen kan je er zelfs over denken om het scherm licht grijs te verven. Bij digitale projecotoren is zwart namelijk nooit helemaal zwart en een grijs scherm helpt om dit beter te krijgen. Als je projector voldoende lichtsterkte heeft (meer dan 900-1000 lumen) dan is lichtgrijs aan te bevelen.

PM
25-03-2002, 08:59
de lichtopbrengst is 450 ansi lumen (plus piano)...
Dus ik zal het maar bij een witte MDF plaat houden...

Eric.. jij hebt toch ook gewoon een geverfde muur om te projecteren...?

Eric van Ballegoie
25-03-2002, 09:13
Ja, ik gebruik een witgevelfde muur (latex superwit van Praxis), dat voldoet prima in combinatie met mjn CRT projector. Ik ben echter wel van plan om tzt nog een echt scherm te kopen.

Louis Bouduin
17-04-2002, 10:39
Ja, ik gebruik een witgevelfde muur (latex superwit van Praxis), dat voldoet prima in combinatie met mjn CRT projector. Ik ben echter wel van plan om tzt nog een echt scherm te kopen.

Begrijp dit niet goed... we hebben ooit nog de proef gedaan op een witgeschilderde muur en daarnaast een filmscherm (per meter gekocht) en het verschil was aanzienlijk. Vooral betere detaillering, een hoger contrast en "natuurlijkere" kleuren. Daarom zou ik zeggen dat mensen die CRT/LCD of DLP projector willen kopen er toch beter onmiddelijk iets bijtellen (om een degelijk scherm te kopen) en er zo het allerbeste uit te halen.

Chickendorp
10-09-2002, 13:12
Het topic is al ff oud, maar kan je voor een beamer (waar ik een video op laat zien) een diascherm gebruiken?!?
Ik moet namelijk morgen een videopresentatie doen, en heb niet meer dan een diascherm of een witte doek.
De ruimte is niet echt donker te krijgen dus een scherm dat erg veel weerkaatst kan nooit kwaad naar mijn idee.

Johan van den D.
29-09-2002, 10:15
volgens mij zit er verschil in een dia en filmscherm
zo,n echt filmscherm is niet goedkoop maar is volgens mij wel het beste(ook beter dan een witte of grijze muur)

PM
30-09-2002, 09:18
Nog effe reageren...

Ik heb mijn projector inmiddels alweer een half jaar...
Ik projecteer op een mat-witte MDF plaat.. (er zit een beetje een rode kleuring in maar is gecompenseerd tijdens de ISF callibratie) en ben best tevreden.. Maar ik wil toch een keer naar een Projecta PermScreen ofzo overstappen die zijn toch wel heel mooi!

Grtz
Peter

Chickendorp
14-10-2002, 23:25
Met het diascherm ging het perfect, sommige kleuren waren beetje teveel reflecterend, maar het was ook wel een erg oude beamer. Khad geen tijd om alles te onderzoeken en in te stellen.
Scherpstellen, beeldvullend maken en de videopresentatie begon al. :-)

thommy
18-10-2002, 17:12
Eric, en andere projector bezitters...

Ik wil een DLP projector aanschaffen, maar eigenlijk geen scherm. (projector kost al zat)

Daarom: Voldoet een wit geschilderde muur of strakke geschilderde houten plaat voor projectie?



Om eerlijk te zijn, nee!

Je kan ook voor een DIY scherm gaan.
Koop je gewoon doek op rol, en maak je eenvoudig het frame met houten balkjes.

ik dacht toch dat jou beamer IFS was, als je dan het onderste uit de kan wil halen, moet je zeker niet op een geverfde plaat gaan beamen.

Prijs van de doeken valt erg goed mee hoor, en voor een gemiddelde van 150 Euro(afhankelijk vd groote natuurlijk) heb je al een klasse scherm!

nuttige tip= SELF MADE scherm (http://users.skynet.be/HomeTheater/THOMMY/Scherm/Scherm.htm)


Echt, er is geen vergelijk mogelijk tussen een geverfde plaat en een "echt" scherm.

Mvgr
Yves.

Johan van den D.
18-10-2002, 19:12
Echt, er is geen vergelijk mogelijk tussen een geverfde plaat en een "echt" scherm.


mee eens ja
ik denk dat je zeker voor een echt scherm moet gaan als je een beamer gaat gebruiken:o

PM
20-10-2002, 21:52
Als ik een nieuwe woning heb ga ik een nieuw scherm maken/kopen... NU houd ik t nog ff zo...

Eric van Ballegoie
22-10-2002, 15:10
Begrijp dit niet goed... we hebben ooit nog de proef gedaan op een witgeschilderde muur en daarnaast een filmscherm (per meter gekocht) en het verschil was aanzienlijk. Vooral betere detaillering, een hoger contrast en "natuurlijkere" kleuren. Daarom zou ik zeggen dat mensen die CRT/LCD of DLP projector willen kopen er toch beter onmiddelijk iets bijtellen (om een degelijk scherm te kopen) en er zo het allerbeste uit te halen. Klopt helemaal! Maar ik heb mijn projector voor een prikkie gekocht (met nieuwe buis erbij ongeveer 1100 Euro) en een goed scherm kost (op dat bedrag) redelijk wat geld. Helaas groeit het geld me (nog? ;)) niet op de rug, dus doe ik het voor nu even met de huidige oplossing. Maar ik ben zeker van plan om met de tijd een echt scherm te kopen.

Johan van den D.
22-10-2002, 17:23
Maar ik heb mijn projector voor een prikkie gekocht (met nieuwe buis erbij ongeveer 1100 Euro
compleet 1100 of alleen die buis 1100 euro??
neem aan alleen die buis anders is het geen geld:)

Sander Haarmans
22-10-2002, 17:38
compleet 1100 of alleen die buis 1100 euro??
neem aan alleen die buis anders is het geen geld:)

Ik denk kompleet, dat lees ik tenminste uit de zin.
Dat is inderdaad heel erg weinig geld, mooie prijs.

Johan van den D.
22-10-2002, 17:58
Ik denk kompleet, dat lees ik tenminste uit de zin.

ja zo lees ik het ook maar dat lijk me sterk gezien zijn projector

thommy
22-10-2002, 20:29
Klopt helemaal! Maar ik heb mijn projector voor een prikkie gekocht (met nieuwe buis erbij ongeveer 1100 Euro) en een goed scherm kost (op dat bedrag) redelijk wat geld. Helaas groeit het geld me (nog? ;)) niet op de rug, dus doe ik het voor nu even met de huidige oplossing. Maar ik ben zeker van plan om met de tijd een echt scherm te kopen.


Ik veronderstel dat die €1100 enkel voor de nieuwe buis is???

Enfin, indien je toch zoveel geld spendeert aan een projector, kan ik me niet voorstellen dat je op een geverfde plaat gaat beamen.

Inderdaad, een kant en klaar oprolbaar scherm is tamelijk duur, maar indien je niets geeft om wat te klussen, kan je beter zelf een scherm bouwen, los doek(kwaliteits) is echt niet zo duur hoor! Voor een gemiddelde van 150 a 200 Euro + wat materialen heb je al een reuze scherm van zeer goede kwaliteit.

Da's toch nog niet het einde, dacht ik.

Mvgr
Yves.

Johan van den D.
22-10-2002, 20:58
Voor een gemiddelde van 150 a 200 Euro


daar kan je ze toch ook wel kant en klaar voor kopen of zie ik dat verkeerd

thommy
22-10-2002, 21:20
daar kan je ze toch ook wel kant en klaar voor kopen of zie ik dat verkeerd

Enkel voor het doek.

blijkbaar ben jij je helemaal niet bewust wat een kant en klaar scherm kost(projecta, da-lite...)

Voor een oprolbaar (niet elektrisch!) scherm van bv 2.4 meter in 4:3, geef je al minimum 450 Euro, wel te verstaan heb je dan de minste kwaliteit. Komt nog bij dat een oprolbaar scherm nooit 100% vlak gaat hangen.

Mvgr
Yves.

mike mannot
22-10-2002, 21:30
Ik projecteer ook gewoon op de muur met een mooi wit geschilderd vlak. Is echt een prima beeld. En het voordeel is dat je ook groter kan projecteren dan een scherm. Een scherm zal ongetwijfeld iets mooier zijn maar het is echt niet zo dat op de muur een slecht resultaat geeft want anders zou ik dat zeker niet doen. En zo'n mooi vlak op de muur staat ook fraaier (als je dat belangrijk vindt natuurlijk) dan een scherm

Johan van den D.
22-10-2002, 21:38
Enkel voor het doek.

blijkbaar ben jij je helemaal niet bewust wat een kant en klaar scherm kost(projecta, da-lite...)

Voor een oprolbaar (niet elektrisch!) scherm van bv 2.4 meter in 4:3, geef je al minimum 450 Euro, wel te verstaan heb je dan de minste kwaliteit. Komt nog bij dat een oprolbaar scherm nooit 100% vlak gaat hangen.

Mvgr
Yves.
klop
ik heb er geen idee van
maar dat is inderdaad geld ja
doe mij maar een 16:9 scherm en dan ook graag elektrisch:D :D
maar goed
dat is inderdaad wel duur ja,dan zou ik ook een mooi wit vlak op de muur maken
maar dan zou ik de latex niet rollen maar erop spuiten(dit kan een doe het zelver niet;) )
het resultaat is dan nog gladder
of is latex hiervoor ook niet goed,lijk me wel toch

thommy
22-10-2002, 22:01
dat is inderdaad wel duur ja,dan zou ik ook een mooi wit vlak op de muur maken
maar dan zou ik de latex niet rollen maar erop spuiten(dit kan een doe het zelver niet;) )
het resultaat is dan nog gladder
of is latex hiervoor ook niet goed,lijk me wel toch

Hallo j.vandendool,

Het enige wat je me latex kan bekomen is, zoals je zelf aangaf, een 'mooi wit vlak', maar daar houdt het echter ook mee op.

Een echt scherm is toch nog wat anders hoor, weet dat de gain een zeer belangrijke rol speelt, en heb je die met latex???

Iedereen is er van overtuigd dat bv bij een CRT een gain van 1.3 een zeer goed resultaat geeft.

Nee, er is eigenlijk geen vergelijk mogelijk tussen verf en een zeer doordacht gemaakt projectiescherm.
Je kan dit vergelijken met 'hoe ga ik een filmpje kijken, kan ook met een videorecorder en diezelfde film ook eventueel met een dvd player, in beide gevallen ga je de film kunnen bekijken, maar de voorkeur is vlug gemaakt.

Mvgr
Yves.

Johan van den D.
22-10-2002, 22:11
Hallo j.vandendool,

Het enige wat je me latex kan bekomen is, zoals je zelf aangaf, een 'mooi wit vlak', maar daar houdt het echter ook mee op.

Een echt scherm is toch nog wat anders hoor, weet dat de gain een zeer belangrijke rol speelt, en heb je die met latex???

Iedereen is er van overtuigd dat bv bij een CRT een gain van 1.3 een zeer goed resultaat geeft.

Nee, er is eigenlijk geen vergelijk mogelijk tussen verf en een zeer doordacht gemaakt projectiescherm.
Je kan dit vergelijken met 'hoe ga ik een filmpje kijken, kan ook met een videorecorder en diezelfde film ook eventueel met een dvd player, in beide gevallen ga je de film kunnen bekijken, maar de voorkeur is vlug gemaakt.

Mvgr
Yves.
oke begrijp me niet verkeerd
100% zeker met je eens dat een scherm beter is
zal ikzelf indien ik een projector heb zeker ook een scherm bij aanschaffen
ook ondanks die hoge prijs
maar als alternatief doen vele het dus met latex op een muur
mijn vraag is dus of er nog andere verfsoorten zijn die hiervoor beter geschikt zijn dan latex
maar nogmaals,ik ben me volledig bewust van het feit dat een echt scherm beter is
zal ikzelf ook zeer zeker kopen indien in een beamer aanschaf
ik zeg altijd maar dat als je iets doet dan moet je het wel gelijk goed doen:)

thommy
22-10-2002, 22:23
ik zeg altijd maar dat als je iets doet dan moet je het wel gelijk goed doen:)

Da's mijn slagzin ook altijd!

En wees eens eerlijk, als je een pj koopt van bv €2500, kunnen die 150 a 200 Euro er ook nog af, is je systeem optimaal compleet.

Yves.

Johan van den D.
22-10-2002, 22:27
Da's mijn slagzin ook altijd!

En wees eens eerlijk, als je een pj koopt van bv €2500, kunnen die 150 a 200 Euro er ook nog af, is je systeem optimaal compleet.

Yves.
mee eens ja
die kosten horen er nu eenmaal bij wil je het goed doen
anders zit je tegen een wit vlak aan te kijken maar in je achterhoofd weet je ook dat het toch nog beter kan
nog mooier beeld,nog mooiere kwaliteit
een mooie projector verdien gewoon een mooi scherm;)

Eric van Ballegoie
23-10-2002, 14:15
Latex is voor zover ik weet de beste verfsoort die je ervoor kan gebruiken, je moet namelijk een verf hebben die niet spiegelt, zelfs matglans is al te veel.

Ik (en vele anderen) hebben de super-wit latex van de Praxis gebruikt omdat deze heel mooi wit is. Ik heb de verf in meerdere dunne lagen met een lakroller (geen vachtroller dus) aangebracht en ik ben zeer tevreden met het resultaat. Nogmaal, tzt zal ik zeker naar een echt scherm overstappen.

Wat betreft mijn projector:

Ik heb deze tweedehands gekocht voor 1500 Gulden. Via het internet heb ik een gebruikte, maar in perfecte staat verkerende nieuwe blauwe buis gekocht voor omgrekend 800 Gulden. Ik heb deze buis zelf ingebouwd (zie de foto's van 30-10-2001 op deze pagina). Op deze manier heb ik dus voor weinig geld een zeer mooie projector die ik progressive aanstuur via een HTPC.

Johan van den D.
23-10-2002, 15:18
voor 1500 Gulden. 800 Gulden.
dus je heb best wel mazzel om voor zo,n prijsje zo,n projector te hebben
is een schitterend ding (y)
maar zit er veel verschil in een latex wand of een echt scherm
de meeste vinden dus wel maar wat vind jij als ,,kenner,,eric?
trouwens,waar kan je zulke mazzeltjes vinden zoals je projector
als ik ze 2de hands ziet kosten ze nog de hele wereld vandaar

Eric van Ballegoie
23-10-2002, 19:17
Een echt scherm is duidelijk beter, zonder twijfel. Probleem is dat veel mensen nooit een echt scherm hebben gezien en dan lijkt een latexwand al heel goed. Maar kleurweergave en scherpte van het beeld zijn gewoon beter met een echt scherm.

Deze projector is gewoon een mazzeltje geweest, en die buis al helemaal. Ik had hem in de VS besteld en daar was ie op 10 september 2001 geshipped. Door de gebeurtenissen een dag daarna heeft het een maand geduurd voordat het ding hier was :(

Johan van den D.
23-10-2002, 20:13
Een echt scherm is duidelijk beter, zonder twijfel. Probleem is dat veel mensen nooit een echt scherm hebben gezien en dan lijkt een latexwand al heel goed. Maar kleurweergave en scherpte van het beeld zijn gewoon beter met een echt scherm.


dat is dus volledig duidelijk
die buis is dus gewoon een maand onderweg geweest,wel zeer goed ingepakt neem ik aan
maar waarom helemaal uit amerika vandaan,vanwege de prijs??

Eric van Ballegoie
23-10-2002, 21:57
Ja, vanwege de prijs. Een nieuwe buis voor deze projector kost voor zover ik weet meer dan 2000 Gulden, ik heb dus iets meer dan 800 betaald voor mijn gebruikte buis die in vrijwel nieuwstaat verkeerde.

Johan van den D.
26-10-2002, 12:43
dat is dan mooi werk toch maar zoiets moet je wel even durven te doen,zomaar zo,n buis bestellen in amerika
je weet nooit wat je werkelijk geleverd krijg lijk me

AlexandervanDongen
30-10-2002, 20:24
Ik ga denk ik voor de oplossing van Thommy,

Kan ik eigenlijk een gewoon wit laken gebruiken en die mooi strak spannen op het frame?

Alexander

Tim Weisselberger
30-10-2002, 20:27
leuke fact om te weten dat een gem. bioscoopscherm anderhalf ton kost.. ;)

Johan van den D.
30-10-2002, 20:33
leuke fact om te weten dat een gem. bioscoopscherm anderhalf ton kost.. ;) euro,s???http://www.plauder-smilies.de/pfohnmacht.gif

Tim Weisselberger
30-10-2002, 20:38
nee roebels :)

AlexandervanDongen
30-10-2002, 20:55
Is een wit gespannen laken nou ook voldoende voor een goede kwaliteit???

Johan van den D.
30-10-2002, 20:56
nee roebels :)
in dat geval valt het dus wel meehttp://www.plauder-smilies.de/party/yelclap.gif
nee hoor, het is gewoon een hoop geldhttp://www.plauder-smilies.de/smokin.gif

Tim Weisselberger
30-10-2002, 21:03
Is een wit gespannen laken nou ook voldoende voor een goede kwaliteit???

ik denk dat je beter een beetje verf kan gebruiken (cremewit)... en deze zo egaal mogelijk op de muur aanbrengen.

Eric van Ballegoie
30-10-2002, 21:15
Is een wit gespannen laken nou ook voldoende voor een goede kwaliteit??? Nee, daar heb je niets aan! Een normaal laken is niet lichtdicht en laat een heleboel licht 'doorlekken'. Dat lekkende licht wordt dus niet gereflecteerd wat resulteert in een minder helder beeld, bovendien is terugkaatsend licht van achter het scherm slecht voor de scherpte en het contrast.

Marcel den Haan
30-10-2002, 21:17
Ik snap niet waarom zoveel mensen schermgeil zijn, je krijgt toch nooit de beeldkwaliteit zoals je die op een normale tv of een plasma scherm krijgt en daar is het met dvd toch ook om te doen, is grootte dan zo belangrijk ????
In een bioscoop valt het al op laat staan op je veel kleinere scherm ( of wit geverfde plaat ) thuis, nee dan maar een wat kleiner beeld en betere beeld kwaliteit.

Johan van den D.
30-10-2002, 21:24
toch nooit de beeldkwaliteit zoals je die op een normale tv of een plasma scherm krijgt en daar is het met dvd toch ook om te doen, is grootte dan zo belangrijk ????

de grootte is zeker ook belangrijk jahttp://www.plauder-smilies.de/person/znaika.gif
en wat zo,n plasma betref, zo mooi is zo,n plasma beeld ook weer niet
toevallig zaterdag diverse plasma,s nauwkeurig bekeken maar het val dus redelijk tegen in vergelijk met een normale tv
lcd schermen was overigens wel heel mooi
dit heeft mijn interesse wel getrokken
stonden een paar lcd schermen naast plasma,s en dan weet je echt niet wat je ziet kwa verschil,nee geef mij maar LCD schermenhttp://www.plauder-smilies.de/person/phone.gif

Eric van Ballegoie
30-10-2002, 21:29
Ik snap niet waarom zoveel mensen schermgeil zijn, je krijgt toch nooit de beeldkwaliteit zoals je die op een normale tv of een plasma scherm krijgt en daar is het met dvd toch ook om te doen, is grootte dan zo belangrijk ???? Excusez moi? ;) Ik weet niet waar jij naar projectoren hebt gekeken, maar de kwaliteit van het beeld is bij een goede projector net zo goed (zelfs beter door zaken als progressive scan) als op een goede TV. De vergelijking met plasma is helemaal makkelijk: Plasma levert per definitie zeer matige kwaliteit en een redelijke DLP of CRT projector speelt een plasmascherm met gemak weg.

Johan van den D.
30-10-2002, 21:38
De vergelijking met plasma is helemaal makkelijk: Plasma levert per definitie zeer matige kwaliteit en een redelijke DLP of CRT projector speelt een plasmascherm met gemak weg.
absoluut mee eens
zeker na wat ik zaterdag allemaal heb gezien
ik snap dus niet dat ze die plasma,s nog verkopen, zeker als ze naast betere soorten staan ter vergelijk
ok het uiterlijk ziet er werkelijk perfect uit maar je leg toch niet zoveel geld neer als het beeld zelf zo tegenvalt

thommy
30-10-2002, 22:25
Ik snap niet waarom zoveel mensen schermgeil zijn, je krijgt toch nooit de beeldkwaliteit zoals je die op een normale tv of een plasma scherm krijgt en daar is het met dvd toch ook om te doen, is grootte dan zo belangrijk ????
In een bioscoop valt het al op laat staan op je veel kleinere scherm ( of wit geverfde plaat ) thuis, nee dan maar een wat kleiner beeld en betere beeld kwaliteit.

Sorry, maar hier moet ik toch eens op reageren.

Blijkbaar heb jij nog nooit een perfecte gecalibreerde CRT gezien.
Geen enkele plasma of TV komt qua beeld is de buurt van een goed afgestelde CRT.

Ik zelf heb een Barco 801s, aangestuurd door een Pioneer DV-737 met ingebouwde PSM-1, projecteer op een 'echt' scherm en moet zeggen, dit geeft werkelijk een zeer indrukwekkend plaatje.
Wel moet ik toegeven dat je deze kwaliteit niet kan evenaren met bv een 'laken' of 'geverfde plaat'.

Ook de belevenis van een groot scherm is uniek, kan me echt niet voorstellen dat ik een DVD zou kijken met een zeer goede surr installatie op een klein tv scherm. Gewoon kwestie van proportie's op hetzelfde niveau te hebben.

Tip, ga eens kijken bij iemand die een CRT heeft in zijn HT set-up.

Mvgr
Yves.

Marcel den Haan
31-10-2002, 10:41
Ok Ok, ik zal dat eens doen, niet dat ik het kan betalen maar goed.

Eric van Ballegoie
02-11-2002, 13:27
Tip, ga eens kijken bij iemand die een CRT heeft in zijn HT set-up. Ik ben nog altijd aan het verbouwen in mijn huis, maar mensen die interesse hebben om te komen kijken (in Rotterdam) kunnen me altijd mailen op eric@dvd.nl.

Christiaan Sauer
15-11-2002, 14:25
Wat ik me nu afvraag: in een bioscoop, wat voor projectoren gebruiken ze daarzo? Zijn dat CRT'S/DLP'S/of een wat dan ook's?
Want met een "normale' projector kun je toch nooit tot 21x9 meter projecteren? Of ligt het hier ook weer aan het bronmateriaal?
(ps: bij ons op school hangt in ongeveer de helft van de lokalen een projector. Vraag me niet wat voor soort, maar het zijn projectoren, inclusief elektrisch bedienbare schermen. Het behoeft geen uitleg dat er al meerdere van gejat schijnen te zijn :( ).

Tim Weisselberger
16-11-2002, 12:11
Wat ik me nu afvraag: in een bioscoop, wat voor projectoren gebruiken ze daarzo? Zijn dat CRT'S/DLP'S/of een wat dan ook's?
Want met een "normale' projector kun je toch nooit tot 21x9 meter projecteren? Of ligt het hier ook weer aan het bronmateriaal?

mmmm nou misschien had je 't niet gedacht maar in de bioscoop werken we met film ;), en die film word met behulp van een "lampje" en een "lensje" en diversen op een "doekje" geprojecteerd

Christiaan Sauer
16-11-2002, 14:47
mmmm nou misschien had je 't niet gedacht maar in de bioscoop werken we met film ;), en die film word met behulp van een "lampje" en een "lensje" en diversen op een "doekje" geprojecteerd .

Oeps, ik geloof niet dat ik iets gezegt heb (technisch gesproken heb ik dat ook niet :D ). Ff niet aan gedacht.
Maar hoe zit het precies? Gewoon letterlijk zoals ze in Fight Club laten zien als Tyler de verschillende spoelen aan elkaar zet? Dus de film staat gewoon op verschillende spoelen (kan die niet op eentje omdat die dan te lang wordt ofzo?), en die worden geprojecteerd? Ik hou van een bioscoopje pakken, maar ik heb me nooit echt beziggehouden met de techniek erachter.
(weet iemand wat zo'n "projector" kost in de bios eigenlijk? en, heet dat wel een projector, of moeten we dit weer een andere benaming gaan geven?) Maar, over mijn vraag: nix gezegt (6)

Tim Weisselberger
16-11-2002, 16:39
Zou zeggen als je is in de buurt bent van a'dam.. laat het me weten ... kan ik je de cabine laten zien

Johan van den D.
16-11-2002, 16:43
Zou zeggen als je is in de buurt bent van a'dam.. laat het me weten ... kan ik je de cabine laten zien is dit een vrijkaartje voor alle forumleden
kunnen we met z,n alle gelijk ff een zaal reserveren http://smilies.networkessence.net/s/otn/other/loki3.gif

Tim Weisselberger
16-11-2002, 16:50
hehehehehe... .neih ;)

Johan van den D.
16-11-2002, 17:10
hehehehehe... .neih ;) was te proberen toch
had best gezellig kunnen zijn met z,n alle tochhttp://www.gamers-forums.com/smilies/contrib/guus/rasta.gif

Christiaan Sauer
16-11-2002, 21:19
Zou zeggen als je is in de buurt bent van a'dam.. laat het me weten ... kan ik je de cabine laten zien
dit kan ik opvatten als dat je in de bioscoop werkt? Wat doe je dan precies? Want ik neem aan dat niet de eerste de beste medewerker van een bios zomaar iemand de cabine kan laten zien?
Maar als ik er een keertje ben laat ik het je weten. Alvast bedankt.

Ryaco
02-03-2003, 14:36
Begrijp dit niet goed... we hebben ooit nog de proef gedaan op een witgeschilderde muur en daarnaast een filmscherm (per meter gekocht) en het verschil was aanzienlijk. Vooral betere detaillering, een hoger contrast en "natuurlijkere" kleuren. Daarom zou ik zeggen dat mensen die CRT/LCD of DLP projector willen kopen er toch beter onmiddelijk iets bijtellen (om een degelijk scherm te kopen) en er zo het allerbeste uit te halen.

:shock: Lees ik daar nu filmscherm per meter?!?

Waar kan ik dit kopen? Ik heb een stuk nodig van ongeveer 140 hoog bij 250 breed.

Graag een reactie!

chendy
02-03-2003, 21:58
Hi there!

Probeer het eens hier (http://www.dvdforum.nl/ubb/Forum27/HTML/000567.html).

Mvg, Chendy.

Ryaco
03-03-2003, 10:52
Hi there!

Probeer het eens hier (http://www.dvdforum.nl/ubb/Forum27/HTML/000567.html).

Mvg, Chendy.

Ha die Chendy,

Dit is helaas een dooie link... :cry:

Roland1
03-03-2003, 12:22
Hier niet hoor :)

Maar zal even de tekst hier pasten:



Hi HT Freaks!!
Voor de mensen die zelf een scherm willen gaan makenheb ik mat witte doek met een gain van 1.1 te koop. Er zit zwarte folie aan de achterkant waardoor je geen verlies hebt van de lichtopbrengst van je pj. Dit doek is speciaal gemaakt om te spannen en is dus zodoende enigzins elastisch. Voor degene die het doek niet durfen te nieten aan hun frame. Voor rond de 40 euro (een beetje afhankelijk van de maat) word er een kunstlederen band omheen gezet met drukknopen. Een uitkomst voor de dubbel linkshandigen zoals ik ;-)

Het doek kost 100 Euro per meter en komt van een rol van 2.10 breed!!

rekenvoorbeeld

Een scherm van 2.00 x 1.13 kost je dus

1.23 m aan doek = 123 Euro
en 40 euro eventueel voor de leren band met drukknopen. Maakt een totaal van 163 euro.

Ik heb zelf een schildersframe van 2.40 bij 1.40 gekocht voor 80 Euro. Voor 2.10 breed zal dat iets minder zijn natuurlijk. Het mooie ervan is dat je dat je met betrekkelijk weinig moeite en geld een mooi doek kunt maken.

Geinteresseerden kunnen mij mailen op audiblei@hotmail.com

PS ik zit in Amsterdam en het doek kan op afspraak afgehaald worden.

het doek is speciaal gemaakt om te spannen
heeft een enorme elasticiteit EN bovendien heel sterk.

Roland1
03-03-2003, 12:24
Hier nog een aanbieder van projectiedoek, waar ik zeer waarschijnlijk mijn doek ga kopen: http://www.dvdforum.nl/ubb/Forum27/HTML/000435.html

Dit is Thommy, welke soms ook op dit forum post, maar meer te vinden is op htforum.nl en dvdforum.nl

Ryaco
03-03-2003, 16:18
:D Allemaal bedankt voor jullie topreplies.

Zo zie je maar waar zo'n forum al niet goed voor is!

Ik ga het doek van Yves (Tommy) denk ik ook bestellen, een hogere gain voor een lagere prijs!

thommy
17-03-2003, 22:19
Hier nog een aanbieder van projectiedoek, waar ik zeer waarschijnlijk mijn doek ga kopen: http://www.dvdforum.nl/ubb/Forum27/HTML/000435.html

Dit is Thommy, welke soms ook op dit forum post, maar meer te vinden is op htforum.nl en dvdforum.nl

Hi HT liefhebbers,

hier nog een link die iets meer info bevat :wink:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=31;action=display;threadid=4321

Mvgr
Yves.