PDA

Bekijk de volledige versie : kleine Subwoofer met mega power gezocht



darkraver
23-04-2006, 10:55
Dag allen,

Ben op zoek naar een kleine sub qua formaat maar met mega power :?:

Welke subs raden jullie me aan ?

Tot nu toe heb ik mijn oog laten vallen op Sunfire True EQ Signature.....
alleen waar je die in Nederland kunt vinden :?:

Johan van den D.
23-04-2006, 11:54
Dat is inderdaad een goede maar ook kostbare optie.
Ik kom het volgende op de site tegen:


AED BVBA
Vrigeweidestraat 46
Mechelen BELGIUM 2800
BELGIUM
Bus: 011-32-15-43 0079
Fax: 011-32-15-43 0114
Dit betekend waarschijnlijk dat er geen (niet meer) dealer in NL zit.
Echter de subs zijn wel in NL en heel soms kom je ze ook 2de hands tegen.

Wellicht kunnen ze je bij BeterBeeld en Geluid ook verder helpen hiermee.

darkraver
23-04-2006, 12:13
Dank je voor de info :lol:

welke andere opties zijn er nog ? REL ? MJ Acoustics ?
Klein met mega power... ??


probleem zit hem erin dat de W38 die ik had al behoorlijk power had en het natuurlijk beter ipv slechter moet. Of zoek / wil ik iets dat onmogelijk is ?

Albert Kostwinder
23-04-2006, 12:31
Rel q200E, 201, nipt groter een 400. Velodyne spl1000 is ook niet verkeerd. :wink:

darkraver
23-04-2006, 15:21
Dat is nu juist net mijn probleem.
De Q200 / 201 varianten zijn wel klein maar missen de power.
Zeer muzikaal maar net niet goed genoeg....... :twisted:


Denk dat ik maar snel van het idee kleine "subwoofer" moet afstappen :idea:

Edgar Smit
23-04-2006, 15:55
Luister eens naar een Klipsch, voor het geld veel power en best muzikaal ook.

Ik heb KSW-10 en die laat op -20 (yamaha schaal) het glas in de binnendeuren trillen.

Seth__Gekko
23-04-2006, 15:58
Stond een mooie Klipsch bij de koopjes kelder van Correct (kweet niet meer welk model) misschien een telefoontje er aan wagen?

darkraver
23-04-2006, 16:02
Seth,

Je bedoeld de RSW12 zeker. op zich een goede prijs alleen ik heb hem een paar honderd euro goedkoper gezien elders

:oops:


Heb je ervaringen met de Klipsch producten / RSW 12 subwoofer

darkraver
23-04-2006, 16:03
maximum budget is zo rond de 1500 euro / uitloop tot 2000 euro !!

Seth__Gekko
23-04-2006, 16:06
Ah nee dan was het denk ik het type à la Edar 300-400 euro.

Al een en ander beluisterd zelf uit die klasse? In dat budget kan ik je ook niet helpen.

darkraver
23-04-2006, 16:09
Heb de Q200/2011 gehoord, goed strak geluid en mooi maar mist de impact..

Had voorheen de AR W38 Chronos sub, diep hard geluid alleen mega van formaat.

Albert Kostwinder
23-04-2006, 17:28
Dat is nu juist net mijn probleem.
De Q200 / 201 varianten zijn wel klein maar missen de power.
Zeer muzikaal maar net niet goed genoeg....... :twisted:


Denk dat ik maar snel van het idee kleine "subwoofer" moet afstappen :idea:

Sorry, vind het echt totale onzin. Heb genoeg ook duurdere subs beluisterd om te weten dat een 200 wel degelijk absurde bas levels kan halen... vind zo'n reaktie een beetje stoer ouwehoeren......
Weet zeker dat je dan niet naar een goed afgestelde 200 hebt geluisterd.............. :roll:

darkraver
23-04-2006, 17:35
Hoi Albert,

Hoop van wel dat die goed afgesteld was.....
Heb jezelf goede ervaringen gemaakt met de Q200 / Q400 ?
Vind ze ook echt goed hoor maar mis net dat tikje wat het extreem maakt.

Albert Kostwinder
23-04-2006, 17:40
Hoi Albert,

Hoop van wel dat die goed afgesteld was.....
Heb jezelf goede ervaringen gemaakt met de Q200 / Q400 ?
Vind ze ook echt goed hoor maar mis net dat tikje wat het extreem maakt.

Tja, sorry dan moet het echt HEEL extreem zijn en dat vind ik niet altijd beter..... trouwens welke fronts je gebruikt, plaatsing en verzwaren maakt VEEEEL verschil. M.a.w. er is gewoon veel meer uit te halen dan de standaard specs... :wink:

Johan van den D.
23-04-2006, 18:14
Dan moet je toch Velodyne eens gaan overwegen of subs van Focal.

Alexander D
23-04-2006, 19:15
De grootste uit de SPL (small plays loud) serie van Velodyne: De SPL-1200R.

Die naam lijkt me wel van toepassing op wat jij zoekt. :wink:

Edgar Smit
24-04-2006, 09:00
Ah nee dan was het denk ik het type à la Edar 300-400 euro.

Al een en ander beluisterd zelf uit die klasse? In dat budget kan ik je ook niet helpen.Denk ik ook hoor Seth, een sub die voor dat geld overigens wel veel bang biedt.
Voor genoemd budget zal Velodyne denk ik in aanmerking komen.

El-Jorge
24-04-2006, 11:08
en als je van het klein wil afstappen zoals je zegd, zou ik mooi naar SVS gaan kijken. Jij wil extreme power, dan zit je bij SVS wel goed!

Olivier vd D.
24-04-2006, 12:05
Met jouw wensen en budget zou ik ook een Velodyne SPL gekozen hebben en wel de SPL1200R. De DD-serie valt ruim buiten je uitloopbudget van 2000 euro, dus dat lukt dan helaas niet. Overigens had ik mijn budget voor een Velodyne eerst ook vastgepind op 1500 euro, maar ben uiteindelijk toch voor een DD12 gegaan. die grofweg 1000 euro meer kost. De reden hiervoor is dat ik me bedacht dat je altijd de beste sub moet nemen die je kan betalen.

Alexander D
24-04-2006, 13:10
De grootste uit de SPL (small plays loud) serie van Velodyne: De SPL-1200R.

Die naam lijkt me wel van toepassing op wat jij zoekt. :wink:

"Small, Precise, Loud" toch ?

Ha, ja blijkbaar.

Dat zat dan dus al behoorlijk lang fout in m'n hoofd.... :oops:

Olivier vd D.
24-04-2006, 14:59
Overigens had ik mijn budget voor een Velodyne eerst ook vastgepind op 1500 euro, maar ben uiteindelijk toch voor een DD12 gegaan. die grofweg 1000 euro meer kost. De reden hiervoor is dat ik me bedacht dat je altijd de beste sub moet nemen die je kan betalen.

For some people, money does grow on trees ;). Maar zonder gekheid, "... die je kan betalen" is natuurlijk wel een rekbaar begrip; ik denk dat je gewoon voor jezelf moet bepalen wat je redelijkerwijs wil en kan uitgeven voor een subwoofer (net zoals je dat doet voor een koelkast, tv, etc).
Het is een rekbaar begrip inderdaad. In mijn situatie had ik aanvankelijk 1500 euro gereserveerd, maar er was een financiele meevaller die mij heeft doen besluiten toch maar gelijk dat stapje hoger te gaan. Ik ben geen spaarder, geld moet rollen. Op de spaarrekening heb ik er geen plezier van. De andere reden is dat ik het upgraden toch zoveel mogelijk wil beperken. Door gelijk die stap beter te kopen verwacht ik een upgrade langer te kunnen uitstellen of zelfs afwezig te kunnen laten. Bottomline is in ieder geval dat je niet te voorzichtig moet zijn wat betreft je HT-budget.

darkraver
10-05-2006, 17:21
Dag,

ok daar ben ik weer.

Grote sub kan ik echt niet onderbrengen, simpelweg te kleine woonkamer.
Heb nu de Klipsch RF7 / RC7 gekocht, indrukwekkend goed :lol: .
Heb ook naar de RSW12 sub geluisterd, goed maar ook weer 60 cm diep :cry:

Nu zoek ik dus een kleine maar vette sub qua geluid......
,
Rel Q400 ? ( aanbieding, niets kunnen vinden )
Rel R505 ? ( aanbieding 1500 Euro )
Sunfire Solitaire 12 ( aanbieding, niets kunnen vinden )
Sunfire True ( aanbieding, niets kunnen vinden )
Sunfire Dominator 12 ( in Bergen op Zoom voor 999 Euro ? )
Velodyne SPL1200R ( aanbieding, niets kunnen vinden )

Budget heb ik gezet op maximaal 1500 Euro.

Wat raden jullie me aan ?

Overigens waar kun je de Velodynes kopen in Nederland, SVS is natuurlijk ook interessant alleen de kleinste vind ik net te min.
Geloof dat ze wel binnenkort met een 12 Inch versie komen in het formaat 35x35x35cm ?

darkraver
10-05-2006, 17:21
Dag,

ok daar ben ik weer.

Grote sub kan ik echt niet onderbrengen, simpelweg te kleine woonkamer.
Heb nu de Klipsch RF7 / RC7 gekocht, indrukwekkend goed :lol: .
Heb ook naar de RSW12 sub geluisterd, goed maar ook weer 60 cm diep :cry:

Nu zoek ik dus een kleine maar vette sub qua geluid......
,
Rel Q400 ? ( aanbieding, niets kunnen vinden )
Rel R505 ? ( aanbieding 1500 Euro )
Sunfire Solitaire 12 ( aanbieding, niets kunnen vinden )
Sunfire True ( aanbieding, niets kunnen vinden )
Sunfire Dominator 12 ( in Bergen op Zoom voor 999 Euro ? )
Velodyne SPL1200R ( aanbieding, niets kunnen vinden )

Budget heb ik gezet op maximaal 1500 Euro.

Wat raden jullie me aan ?

Overigens waar kun je de Velodynes kopen in Nederland, SVS is natuurlijk ook interessant alleen de kleinste vind ik net te min.
Geloof dat ze wel binnenkort met een 12 Inch versie komen in het formaat 35x35x35cm ?

Johan van den D.
10-05-2006, 18:07
Overigens waar kun je de Velodynes kopen in Nederland, SVS is natuurlijk ook interessant alleen de kleinste vind ik net te min.
Geloof dat ze wel binnenkort met een 12 Inch versie komen in het formaat 35x35x35cm ?Velodyne kun je kopen bij Beter Beeld en Geluid.
http://www.beterbeeldengeluid.nl/

Olivier vd D.
10-05-2006, 19:19
Overigens waar kun je de Velodynes kopen in Nederland, SVS is natuurlijk ook interessant alleen de kleinste vind ik net te min.
Geloof dat ze wel binnenkort met een 12 Inch versie komen in het formaat 35x35x35cm ?Velodyne kun je kopen bij Beter Beeld en Geluid.
http://www.beterbeeldengeluid.nl/
Je kunt er uitstekende service verwachten. Vraag anders eens of je de SPL1200R thuis mag testen. De SPL1200R past overigens precies binnen je budget.

Alexander D
11-05-2006, 07:52
Ik zou zeker naar die Velodyne gaan luisteren. De REL R serie is overigens ter vervanging van de REL Q-serie. De kans bestaat dus zeker dat je ergens een Q-400 kunt vinden voor een mooie prijsje.

Andere optie is een dealer bellen en vragen of HNNT (importeur) nog een Q400 kan leveren tegen een goede prijs.

De Sunfires heb ik nog nooit gehoord.

Olivier vd D.
11-05-2006, 08:04
Als je € 1500 kan en wil besteden aan een goede sub, dan zou ik ook naar subs in die prijsklasse kijken en de PB10 aan je voorbij laten gaan. Zonder afbreuk te willen doen aan de kwaliteiten van de PB10 (in zijn klasse) kan je voor 1500 euro gewoonweg wat mooiers kopen. Ik denk dat je nooit ver onder je max budget moet uitgeven aan apparatuur.

Remo van Vuuren
11-05-2006, 08:44
Grote sub kan ik echt niet onderbrengen, simpelweg te kleine woonkamer.
Heb nu de Klipsch RF7 / RC7 gekocht, indrukwekkend goed :lol: .
Heb ook naar de RSW12 sub geluisterd, goed maar ook weer 60 cm diep :cry:

Nu zoek ik dus een kleine maar vette sub qua geluid......

Ik snap je bedoeling niet helemaal... :confused: . Wil je nu een sub die heel diep gaat en dit goed kan weergeven? Dan heb je naar mijn mening toch een grote kast nodig, of wil je gewoon veel slagkracht? In dat laatste geval wil het nog wel eens verschil uitmaken hoe je de fase instelt. Dwz. uitgaande slag óf ingaande slag bij een dreun. Een ingaande slag klinkt over het algemeen feller/harder in mijn perceptie. Het lijkt me dat je dat op veel subs kan instellen (van de REL weet ik het zeker). Het is het proberen in ieder geval waard.

Alexander D
11-05-2006, 09:11
Grote sub kan ik echt niet onderbrengen, simpelweg te kleine woonkamer.
Heb nu de Klipsch RF7 / RC7 gekocht, indrukwekkend goed :lol: .
Heb ook naar de RSW12 sub geluisterd, goed maar ook weer 60 cm diep :cry:

Nu zoek ik dus een kleine maar vette sub qua geluid......

Ik snap je bedoeling niet helemaal... :confused: . Wil je nu een sub die heel diep gaat en dit goed kan weergeven? Dan heb je naar mijn mening toch een grote kast nodig, of wil je gewoon veel slagkracht? In dat laatste geval wil het nog wel eens verschil uitmaken hoe je de fase instelt. Dwz. uitgaande slag óf ingaande slag bij een dreun. Een ingaande slag klinkt over het algemeen feller/harder in mijn perceptie. Het lijkt me dat je dat op veel subs kan instellen (van de REL weet ik het zeker). Het is het proberen in ieder geval waard.

De Velodynes (DD) zijn niet echt heel groot maar gaan toch heel diep. Een grote kast is dus niet altijd nodig. :wink:

Albert Kostwinder
11-05-2006, 09:26
Grote sub kan ik echt niet onderbrengen, simpelweg te kleine woonkamer.
Heb nu de Klipsch RF7 / RC7 gekocht, indrukwekkend goed :lol: .
Heb ook naar de RSW12 sub geluisterd, goed maar ook weer 60 cm diep :cry:

Nu zoek ik dus een kleine maar vette sub qua geluid......

Ik snap je bedoeling niet helemaal... :confused: . Wil je nu een sub die heel diep gaat en dit goed kan weergeven? Dan heb je naar mijn mening toch een grote kast nodig, of wil je gewoon veel slagkracht? In dat laatste geval wil het nog wel eens verschil uitmaken hoe je de fase instelt. Dwz. uitgaande slag óf ingaande slag bij een dreun. Een ingaande slag klinkt over het algemeen feller/harder in mijn perceptie. Het lijkt me dat je dat op veel subs kan instellen (van de REL weet ik het zeker). Het is het proberen in ieder geval waard.

Je kunt ook iets zoeken en het niet vinden. Elke kwaliteitssub kan dusdanig bas produceren dat het meer dan afdoende is om een film optimaal te bekijken. Dan denk ik dat je eerder tonale en nuance verschillen moet gaan zoeken dan dat je over feitelijk echt meer bas spreekt. 12hz is 12hz maar de een kan dit net wat lekkerder, luider en strakker weergeven... :wink:

Mariusz
11-05-2006, 09:31
Een kleine sub met mega power: de B&W ASW675. 500W dig versterker en een klein kastje...
http://www.bwspeakers.com/index.cfm/fuseaction/products.models/label/Model%20ASW%20675

Olivier vd D.
11-05-2006, 13:54
Grote sub kan ik echt niet onderbrengen, simpelweg te kleine woonkamer.
Heb nu de Klipsch RF7 / RC7 gekocht, indrukwekkend goed :lol: .
Heb ook naar de RSW12 sub geluisterd, goed maar ook weer 60 cm diep :cry:

Nu zoek ik dus een kleine maar vette sub qua geluid......

Ik snap je bedoeling niet helemaal... :confused: . Wil je nu een sub die heel diep gaat en dit goed kan weergeven? Dan heb je naar mijn mening toch een grote kast nodig, of wil je gewoon veel slagkracht? In dat laatste geval wil het nog wel eens verschil uitmaken hoe je de fase instelt. Dwz. uitgaande slag óf ingaande slag bij een dreun. Een ingaande slag klinkt over het algemeen feller/harder in mijn perceptie. Het lijkt me dat je dat op veel subs kan instellen (van de REL weet ik het zeker). Het is het proberen in ieder geval waard.

De Velodynes (DD) zijn niet echt heel groot maar gaan toch heel diep. Een grote kast is dus niet altijd nodig. :wink:
Absoluut en ik spreek sinds een kleine week uit ervaring. Mijn Velodyne DD12 heeft de afmetingen 30 x 30 x 35 cm en gaat toch 15Hz (subsonisch).

Albert Kostwinder
11-05-2006, 14:11
Grote sub kan ik echt niet onderbrengen, simpelweg te kleine woonkamer.
Heb nu de Klipsch RF7 / RC7 gekocht, indrukwekkend goed :lol: .
Heb ook naar de RSW12 sub geluisterd, goed maar ook weer 60 cm diep :cry:

Nu zoek ik dus een kleine maar vette sub qua geluid......

Ik snap je bedoeling niet helemaal... :confused: . Wil je nu een sub die heel diep gaat en dit goed kan weergeven? Dan heb je naar mijn mening toch een grote kast nodig, of wil je gewoon veel slagkracht? In dat laatste geval wil het nog wel eens verschil uitmaken hoe je de fase instelt. Dwz. uitgaande slag óf ingaande slag bij een dreun. Een ingaande slag klinkt over het algemeen feller/harder in mijn perceptie. Het lijkt me dat je dat op veel subs kan instellen (van de REL weet ik het zeker). Het is het proberen in ieder geval waard.

De Velodynes (DD) zijn niet echt heel groot maar gaan toch heel diep. Een grote kast is dus niet altijd nodig. :wink:
Absoluut en ik spreek sinds een kleine week uit ervaring. Mijn Velodyne DD12 heeft de afmetingen 30 x 30 x 35 cm en gaat toch 15Hz (subsonisch).

Ohh, dat red mijn q200 ook nog nipt hoor... :wink: is zelfs nog kleiner 30x30x30 gnagna :wink:

Edwin V
11-05-2006, 14:16
Absoluut en ik spreek sinds een kleine week uit ervaring. Mijn Velodyne DD12 heeft de afmetingen 30 x 30 x 35 cm en gaat toch 15Hz (subsonisch).
17 Hz volgens de specs en 35x38x40. Ik heb de iets grotere DD-15 besteld. Hoef niet zo te beknibbelen op ruimte dus dan heb ik graag wat reserve. Keihard knallen hoeft voor mij ook niet altijd want ik wil 'm ook gebruiken voor muziek. Nog een paar weekjes wachten...
Wat ik erg leuk van dit ding vindt is dat je 'm helemaal kunt afregelen op je kamer en ook verschillende instelbare presets hebt, die zijn nodig als je vaak wisselt tussen muziek en film.

Albert Kostwinder
11-05-2006, 14:23
Keihard knallen hoeft voor mij ook niet altijd want ik wil 'm ook gebruiken voor muziek.

Grappig. Merk zelf dat je naarmate je langer een sub hebt je hem wat beleefder gaat instellen. Knallen is zo nu en dan nog wel leuk maar kan ook soms teveel van het goede zijn...

ps: hoe groot is je ruimte (heb zelf ook de dd15 of 18 op het oog, vandaar) :wink:

Edwin V
11-05-2006, 14:26
Keihard knallen hoeft voor mij ook niet altijd want ik wil 'm ook gebruiken voor muziek.

Grappig. Merk zelf dat je naarmate je langer een sub hebt je hem wat beleefder gaat instellen. Knallen is zo nu en dan nog wel leuk maar kan ook soms teveel van het goede zijn...

ps: hoe groot is je ruimte (heb zelf ook de dd15 of 18 op het oog, vandaar) :wink:
Ongeveer 35m2. Een DD-12 zou ook nog wel gaan zei de handelaar, maar ik heb graag nog wat reserve en m'n budget kan 't hebben.

De makers adviseren vanaf 40m2 voor een DD-15 of 18 te gaan geloof ik.

darkraver
11-05-2006, 14:29
Allemaal,

echt bedankt zover !

Ja wil eigenlijk het perfecte geluid uit een klein kastje.
Ok heb nu dan de RF7's staan maar nog eens zo'n grote kast kan ik simpelweg niet plaatsen.

Wil een sub die hard, diep en zuiver speelt dus geen brom geval of wat dan ook. Sub dient impulsief te spelen maar zodra het niet nodig is moet ie zich stil houden Weet dat dit heel moeilijk is en misschien wel te veel gevraagd :roll:

Mijn woongedeelte is misschien 25 vierkante meter en dan nog eens een eetgedeelte, dus een L vormige kamer........

Olivier vd D.
11-05-2006, 15:03
Absoluut en ik spreek sinds een kleine week uit ervaring. Mijn Velodyne DD12 heeft de afmetingen 30 x 30 x 35 cm en gaat toch 15Hz (subsonisch).
17 Hz volgens de specs en 35x38x40.
Die afmetingen kloppen, had de inches omgerekend, maar dat is blijkbaar niet goed gedaan of dat ding rekent verkeerd. De 15Hz haalt de DD12 in mijn ruimte wel, maar in een grotere ruimte zal dat wel niet gaan.

Olivier vd D.
11-05-2006, 15:05
Grote sub kan ik echt niet onderbrengen, simpelweg te kleine woonkamer.
Heb nu de Klipsch RF7 / RC7 gekocht, indrukwekkend goed :lol: .
Heb ook naar de RSW12 sub geluisterd, goed maar ook weer 60 cm diep :cry:

Nu zoek ik dus een kleine maar vette sub qua geluid......

Ik snap je bedoeling niet helemaal... :confused: . Wil je nu een sub die heel diep gaat en dit goed kan weergeven? Dan heb je naar mijn mening toch een grote kast nodig, of wil je gewoon veel slagkracht? In dat laatste geval wil het nog wel eens verschil uitmaken hoe je de fase instelt. Dwz. uitgaande slag óf ingaande slag bij een dreun. Een ingaande slag klinkt over het algemeen feller/harder in mijn perceptie. Het lijkt me dat je dat op veel subs kan instellen (van de REL weet ik het zeker). Het is het proberen in ieder geval waard.

De Velodynes (DD) zijn niet echt heel groot maar gaan toch heel diep. Een grote kast is dus niet altijd nodig. :wink:
Absoluut en ik spreek sinds een kleine week uit ervaring. Mijn Velodyne DD12 heeft de afmetingen 30 x 30 x 35 cm en gaat toch 15Hz (subsonisch).

Ohh, dat red mijn q200 ook nog nipt hoor... :wink: is zelfs nog kleiner 30x30x30 gnagna :wink:
Shootout doen? MUHAHAHAHA! :wink:

Albert Kostwinder
11-05-2006, 15:31
Grote sub kan ik echt niet onderbrengen, simpelweg te kleine woonkamer.
Heb nu de Klipsch RF7 / RC7 gekocht, indrukwekkend goed :lol: .
Heb ook naar de RSW12 sub geluisterd, goed maar ook weer 60 cm diep :cry:

Nu zoek ik dus een kleine maar vette sub qua geluid......

Ik snap je bedoeling niet helemaal... :confused: . Wil je nu een sub die heel diep gaat en dit goed kan weergeven? Dan heb je naar mijn mening toch een grote kast nodig, of wil je gewoon veel slagkracht? In dat laatste geval wil het nog wel eens verschil uitmaken hoe je de fase instelt. Dwz. uitgaande slag óf ingaande slag bij een dreun. Een ingaande slag klinkt over het algemeen feller/harder in mijn perceptie. Het lijkt me dat je dat op veel subs kan instellen (van de REL weet ik het zeker). Het is het proberen in ieder geval waard.

De Velodynes (DD) zijn niet echt heel groot maar gaan toch heel diep. Een grote kast is dus niet altijd nodig. :wink:
Absoluut en ik spreek sinds een kleine week uit ervaring. Mijn Velodyne DD12 heeft de afmetingen 30 x 30 x 35 cm en gaat toch 15Hz (subsonisch).

Ohh, dat red mijn q200 ook nog nipt hoor... :wink: is zelfs nog kleiner 30x30x30 gnagna :wink:
Shootout doen? MUHAHAHAHA! :wink:

No problem !! :twisted:

Edgar Smit
11-05-2006, 15:40
Keihard knallen hoeft voor mij ook niet altijd want ik wil 'm ook gebruiken voor muziek.

Grappig. Merk zelf dat je naarmate je langer een sub hebt je hem wat beleefder gaat instellen. Knallen is zo nu en dan nog wel leuk maar kan ook soms teveel van het goede zijn...

ps: hoe groot is je ruimte (heb zelf ook de dd15 of 18 op het oog, vandaar) :wink:Ben ik dus niet de enige die zijn sub af en toe iets bijsteld :wink:

Edwin V
11-05-2006, 15:44
Keihard knallen hoeft voor mij ook niet altijd want ik wil 'm ook gebruiken voor muziek.

Grappig. Merk zelf dat je naarmate je langer een sub hebt je hem wat beleefder gaat instellen. Knallen is zo nu en dan nog wel leuk maar kan ook soms teveel van het goede zijn...

ps: hoe groot is je ruimte (heb zelf ook de dd15 of 18 op het oog, vandaar) :wink:Ben ik dus niet de enige die zijn sub af en toe iets bijsteld :wink:
Niet voor niets bestaat 't woord subtiel. ;)

Seth__Gekko
11-05-2006, 16:10
Subliem!

darkraver
24-05-2006, 17:50
Allen,

Ok heb de keuze teruggebracht tot 2 Subs.

-Sunfire True EQ
-SVS PB PLUS2

Heb voor de SVS niet veel plaats maar een beetje schuiven met alles en dan zou het moeten lukken
Wat raden jullie me aan, kan de Sunfire in een 25 tot 30mm2 ruimte voldoende power leveren en de SVS bijhouden of is de vergelijking absurd ?


Heb afgelopen weekend de MJ Acoustics Ref 1 gehoord en die beviel me niet............

Alexander D
24-05-2006, 18:33
Allen,

Ok heb de keuze teruggebracht tot 2 Subs.

-Sunfire True EQ
-SVS PB PLUS2

Heb voor de SVS niet veel plaats maar een beetje schuiven met alles en dan zou het moeten lukken
Wat raden jullie me aan, kan de Sunfire in een 25 tot 30mm2 ruimte voldoende power leveren en de SVS bijhouden of is de vergelijking absurd ?


Heb afgelopen weekend de MJ Acoustics Ref 1 gehoord en die beviel me niet............

Je hebt het toch echt over de Sunfire True EQ met een 2700 Watt :shock: versterker die volgens de specs 16 hz bij +0 db zou moeten kunnen weergeven. 8)

Als die niet genoeg power kan leveren in een ruimte van 30 m2 hebben zeer veel mensen hier op het forum maar ook in de rest van Nederland een zwaar onderbemeten sub staan...... :? :wink:

darkraver
24-05-2006, 18:46
Hoi,

Ja ik bedoel de Sunfire true EQ ( niet de signature )
http://www.sunfire.com/TrueSubwooferEQPR.htm

Het vermogen is voor me minder interessant overigens.
Geloof dat de Sunfire daadwerkelijk het vermogen nodig heeft om uit een kleine kast dit te halen.

Aan de andere kant dan de SVS.
Vraag me af of de Sunfire mee kan komen met het SVS geweld ?

Alexander D
24-05-2006, 19:07
Hoi,

Ja ik bedoel de Sunfire true EQ ( niet de signature )
http://www.sunfire.com/TrueSubwooferEQPR.htm

Het vermogen is voor me minder interessant overigens.
Geloof dat de Sunfire daadwerkelijk het vermogen nodig heeft om uit een kleine kast dit te halen.

Aan de andere kant dan de SVS.
Vraag me af of de Sunfire mee kan komen met het SVS geweld ?

Ook deze heeft dat magere 2700 Watt :D versterkertje dus dat zit wel goed.

Ik denk dat het vooral heel erg verschillende subs zijn. Net als SVS en Velodyne gewoon anders zijn. Mischien dat de SVS wat bruter is en wat meer geweld op je af stuurt (voor je gevoel dan vooral) maar dat de Sunfire vooral een snaarstrak laag weergeeft en daarmee wat muzikaler is.

Ik ken de Sunfire niet maar dat is wat ik denk. Misschien moet je je vraag op het htforum neerleggen. Daar zijn wat mensen met Sunfire ervaring.

Als je echt gewoon veel geweld wil, of het nou strak is of niet, moet je zeker voor een SVS gaan, wil je wat meer subtiliteit/muzikaliteit zou ik de Sunfire nemen.

Olivier vd D.
24-05-2006, 19:28
Nogmaals, een SVS moet je perfect afstellen om een goede integratie met je andere speakers te krijgen. En dat afstellen is verdomd lastig. Afgezien daarvan zijn de akoestische eigenschappen van de ruimte weinig te beinvloeden (tenzij je met Auralex schuimrubberspul aan de slag gaat maar daar meot je wel een kenner bij halen) waardoor de SVS weleens wat pieken en dalen kan geven in het frequentiespectrum. Een Velodyne en dan met name de DD-serie kan zich aanpassen aan de akoestiek van de kamer door de pieken en dalen zoveel mogelijk te corrigeren. Dat levert simpelweg een mooier geluid op. En er zit een power in dat kleine doosje, daar stond ik echt versteld van. Dit betekent uiteraard niet dat je met een SVS niet helemaal happy zou kunnen zijn, maar je moet wel weten waar je aan begint.

Alexander D
24-05-2006, 19:40
Nogmaals, een SVS moet je perfect afstellen om een goede integratie met je andere speakers te krijgen. En dat afstellen is verdomd lastig. Afgezien daarvan zijn de akoestische eigenschappen van de ruimte weinig te beinvloeden (tenzij je met Auralex schuimrubberspul aan de slag gaat maar daar meot je wel een kenner bij halen) waardoor de SVS weleens wat pieken en dalen kan geven in het frequentiespectrum. Een Velodyne en dan met name de DD-serie kan zich aanpassen aan de akoestiek van de kamer door de pieken en dalen zoveel mogelijk te corrigeren. Dat levert simpelweg een mooier geluid op. En er zit een power in dat kleine doosje, daar stond ik echt versteld van. Dit betekent uiteraard niet dat je met een SVS niet helemaal happy zou kunnen zijn, maar je moet wel weten waar je aan begint.

Maar hij wil geen Velodyne.... :?

Olivier vd D.
24-05-2006, 20:30
Waarom niet? Heeftie er al een gehoord?

Alexander D
25-05-2006, 09:21
Waarom niet? Heeftie er al een gehoord?

Volgens mij was z'n budget zo'n € 1.500 dus dan zou een DD sowieso niet kunnen. Waarom hij er geen wil kan ik natuurlijk niet beantwoorden maar als ik naar de specs van die Sunfire kijk is dat toch een machtige sub voor het geld. Dan bedoel ik niet alleen die 2700 Watt versterker maar ook de 18db bij +0 die behaald. Gaat volgens mij met een SPL-1500R niet lukken (even uit m'n hoofd :wink: )

deejay1970
25-05-2006, 09:43
Met alle respect voor Moondust zijn mening, maar ik lees constant nog altijd....niet voor muziek, wel goed als je bruut geweld wil, maar niet zo strak, enz....terwijl ik denk dat Moondust nog steeds refereert naar zijn vroegere cilindersub.

Ik heb nooit zelf een cilindersub gehoord of afgesteld, dus kan niet oordelen over het brute geweld of het al dan niet strak zijn van zo'n sub. Mijn eerste gevoel hierover is dat zo'n cilinder sub inderdaad wel bruut geweld zal afleveren, over het strakke kan ik niet oordelen.

Maar sorry Moondust, op een hele hoop andere wereldwijde forums, wordt de SVS PB12Plus of Plus2 wel degelijk geprezen voor zijn 'muzikale' klasse. Het 'brute geweld' is een standaard optie bij SVS, dat weet iedereen, wat niet wil zeggen dat hij automatisch niet strak of gedetailleerd zou zijn....integendeel, op heel wat andere forums en testen lees je het tegendeel....en altijd maar weer...voor nog steeds een hoop minder geld en zonder de technische hoogstandjes om je sub 'kunstmatisch' beter te laten integeren met je omgeving.

Zonder terug te komen op het onderwerp 'is je .....muzikaal?', denk ik niet dat het gepast is om een sub zo maar te catalogeren, zonder hem zelf gehoord te hebben.

Jou DD zal zeker net wel dat ietsje meer hebben dan een PB12Plus, maar dat mag/moet ook wel voor bijna het dubbele van de prijs.

Daarnaast respecteer ik wel iedereen zijn mening en smaak, maar niet iedereen zijn 'statement'.

Dus die shoot-out....mag ik meedoen? :D

Vr.Gr.
Mario

deejay1970
25-05-2006, 09:43
oeps 2 keer te veel geklikt....

deejay1970
25-05-2006, 09:44
oeps, 2 keer te veel geklikt....

Olivier vd D.
25-05-2006, 09:49
Ehhh, ik heb de muzikaliteit helemaal niet bestreden. Ik heb het over integratie met de andere speakers, kortom een perfecte afstelling. Dat is bij de SVS wat lastiger dan bij een Velodyne. That's all.

deejay1970
25-05-2006, 09:57
owkeeeeee Moondust :)

darkraver
25-05-2006, 10:12
Morgen allemaal,

Wat zijn jullie alweer vroeg aan het chatten :D

Nee heb nog geen Velodyne gehoord, de DD's zijn te duur en de SPL's ben ik niet tegengekomen op mijn tocht.

Heb tot nu toe gehoord:
Klipsch RSW12
MJ Acoustics Ref 1 /Ref 200 / Storm 5
Rel Q201

Geen enkele sub heeft me echter over de streep weten te trekken, ze speelden allemaal behoorlijk zuiver maar miste gewoon de laatste kick.
De Mj speelden goed maar niet goed genoeg en bovendien waren die gevallen mega lelijk :!:
De AR W38 die ik had die knalde erin op een andere manier en achteraf bevalt dat toch beter ! Of de AR net zo zuiver speelde ? Maar voor mij was het aantrekkelijker.......

Derhalve heb ik nu mijn aandacht gelegd op de Sunfire of de SVS omdat ik ervan overtuigd ben dat deze 2 op een agressievere wijze tekeer zullen gaan.

Sunfire:
voordeel=klein + gemeen + auto set up
nadeel = mist deze de diepgang, slam en de power van de SVS Plus 2 ?
Heeft 2700 Watt nodig om het huis te laten rammelen, voornamelijk om uit dit klein kastje diepe bassen te toveren.
Mega klein is een compromis volgens mij derhalve heb je mega high excursion chassis nodig en absurd veel power :idea:


SVS
voordeel= speelt mega diep en met zeer veel DB zonder in mekaar te zakken.
nadeel= Amerikaanse afmetingen
Heb de kleinste SVS ooit gehoord en daar herinner ik me van die behoorlijk speelde

Olivier vd D.
25-05-2006, 10:17
En je vergeet weer dat de SVS handmatig afgesteld moet worden. Onderschat dat nou niet. Voor een Velodyne zie www.beterbeeldengeluid.nl/velodyne . Als je het vraagt mag je een SPL1200R wel thuis uitproberen. En als je het heel lief vraagt komen ze um misschien nog voor je instellen ook.

darkraver
25-05-2006, 10:21
Hoi Moondust,

Het afstellen van de SVS is dat dan echt zo moeilijk ?
Moet je daar dan een professional voor zijn ?

Overigens weet ik geeneens of de Sunfire auto set up wel functioneert in de praktijk ? De Sunfire lijkt me een kleine toverdoos......... :D

Olivier vd D.
25-05-2006, 10:27
Goed afstellen van een sub is werk voor mensen met kennis van zaken. Indien je die kennis niet hebt, zal het je nooit optimaal lukken. Ik heb zelf kunnen ervaren hoe een goed afgestelde sub tov een slecht afgestelde sub klinkt. Dat is een wereld van verschil! Ik denk dat je jezelf tekort doet als je de Velodyne SPL1200R niet meeneemt in je test.

darkraver
25-05-2006, 12:41
Allemaal,

de mensen die een SVS hebben krijgen die hem dan met pijn en moeite aan het lopen, is het echt zo moeilijk.

Overigens is de True EQ een slag kleiner dan de True EQ Signature:

Zie hieronder de reactie:

Der Signature ist um 6 cm in der Seitenlänge größer und hat um 5 cm (2 Zoll)
größere Treiber. Durch das etwas größere Volumen hat er einen wesentlich
größeren Wirkungsgrad und spielt bis 15 Hz runter, wo der "gewöhnliche" EQ
nur bis 18 Hz. spielt. Schalldruckmäßig spielt der Signature etwa wie 3 EQs.
Praktisch ist der Unterschied natürlich kleiner, weil man auch den EQ kaum
voll spielt. So stellt man beim EQ vielleicht 70% Volumen ein und beim
Signature 30 %.
Der Solitaire unterscheidet sich vor allem dadurch, daß ihm die
Passivmembrane fehlt und so bei hohen Pegeln etwa die Hälfte des
Wirkungsgrades. Der Junior ist im Vergleich zu den EQs wesentlich
unempfindlicher, sodaß man ziemlich hohe Pegel braucht, um ihn laut werden
zu lassen. Das kommt daher, weil er für eher kleine Anlagen gedacht ist, wo
man meist mit fast vollem Ausgangspegel spielt. An Zweikanalanlagen
mittlerer Leistung hat man deshalb etwas Mühe, vom Vorverstärker genug
Spannung zu kriegen, um den Junior laut genug spielen zu lassen. Und er
spielt nur bis 22 Hz. und hat zudem einen externen Trafo. Und auch keine
Einmessung.
Die Garantie beträgt 2 Jahre, und ich hab da wirklich bisher (ich vertreibe
SUNFIRE, seit es die Firma gibt, 1995) noch keine Probleme erlebt. Bei der
ersten Generation der Subwoofer waren einige Brummprobleme, die aber alle
gelöst werden konnten, und bisher hatte ich bei etwa 200 verkaufte Subs 3
Membranentäusche, einer davon durch Mißbrauch, die anderen auf Garantie. Da
fahre ich entweder zum Kunden oder laß das Gerät zu mir schicken und
repariere es.
Das Porto hab da immer ich bezahlt. Der Subwoofer wird unter neutralen
Bedingungen eingemessen, d.h. mit seinen Meßtönen auf einene geraden
Frequenzgang in der Hörposition abgeglichen. Danach kann man natürlich in
den vier Frequenzbereichen auch manuell verändern (oder gleich von Anfang
an, oder den Einfluß der Einmessung im Vergleich zu der Werkseinstellung
variieren). Und erst anschließend werden die Parameter Volumen, Phasenlage
und Obere Grenzfrequenz eingestellt, die sich ja nach den anderen
verwendeten Geräten und Lautsprechern richten. So wird auch die Obere
Grenzfrequenz erst danach eingestellt, nach Belieben.

deejay1970
25-05-2006, 13:09
Beste Darkraver,

Ik als 'leek' in het vak, kreeg de 3 verschillende voor Europaleverbare SVS modellen moeiteloos aan de praat.

Op het gehoor, kan je al veel goeds doen (soms meer goeds, dan al het kwade wat je ook kan doen met de digitale snufjes).

Met een eenvoudige DB-meter, een goeie test CD en wat geduld ben je ook al een hele stap verder.....

Als het dan nog niet lukt, kan je een € 1500 meer uitgeven aan een 'digitale' sub, of je laat iemand tegen een kleine vergoeding de sub voor je afstellen. (Zie bvb ITC).

Onthou enkel, dat jij, als mens, vooral de grootse fout kan maken bij het afregelen (door bvb je sub te luid af te regelen voor HT....)


Vr.gr.
Mario

darkraver
25-05-2006, 15:04
Dag Mario,

Met welke subs heb jezelf de PB PLUS 2 al eens vergeleken ?
Heb jezelf al eens zo'n Sunfire gezien / gehoord ?

Het is zo verdomd moeilijk, als ik deze 2 nu langs mekaar zou kunnen zetten en vergelijken dan was de keuze zo gemaakt.........

By the way, heb zojuist nogmaals de Klipsch RSW12 gehoord en deze keer beviel ie me echt zeer en veel beter dan de MJ Acoustics.
De Klipsch RSW speelde met Power en behoorlijk droog en dat dan voor prijzen van +/- 800 Euro.
Kan nu niets negatiefs van de Klipsch zeggen !

Albert Kostwinder
25-05-2006, 15:48
Ik mag hopen dat het 30m2 kamertje een hutje op de heide is....... :roll:

Alexander D
25-05-2006, 18:56
Allemaal,

de mensen die een SVS hebben krijgen die hem dan met pijn en moeite aan het lopen, is het echt zo moeilijk.

Overigens is de True EQ een slag kleiner dan de True EQ Signature:

Zie hieronder de reactie:

Der Signature ist um 6 cm in der Seitenlänge größer und hat um 5 cm (2 Zoll)
größere Treiber. Durch das etwas größere Volumen hat er einen wesentlich
größeren Wirkungsgrad und spielt bis 15 Hz runter, wo der "gewöhnliche" EQ
nur bis 18 Hz. spielt. Schalldruckmäßig spielt der Signature etwa wie 3 EQs.
Praktisch ist der Unterschied natürlich kleiner, weil man auch den EQ kaum
voll spielt. So stellt man beim EQ vielleicht 70% Volumen ein und beim
Signature 30 %.
Der Solitaire unterscheidet sich vor allem dadurch, daß ihm die
Passivmembrane fehlt und so bei hohen Pegeln etwa die Hälfte des
Wirkungsgrades. Der Junior ist im Vergleich zu den EQs wesentlich
unempfindlicher, sodaß man ziemlich hohe Pegel braucht, um ihn laut werden
zu lassen. Das kommt daher, weil er für eher kleine Anlagen gedacht ist, wo
man meist mit fast vollem Ausgangspegel spielt. An Zweikanalanlagen
mittlerer Leistung hat man deshalb etwas Mühe, vom Vorverstärker genug
Spannung zu kriegen, um den Junior laut genug spielen zu lassen. Und er
spielt nur bis 22 Hz. und hat zudem einen externen Trafo. Und auch keine
Einmessung.
Die Garantie beträgt 2 Jahre, und ich hab da wirklich bisher (ich vertreibe
SUNFIRE, seit es die Firma gibt, 1995) noch keine Probleme erlebt. Bei der
ersten Generation der Subwoofer waren einige Brummprobleme, die aber alle
gelöst werden konnten, und bisher hatte ich bei etwa 200 verkaufte Subs 3
Membranentäusche, einer davon durch Mißbrauch, die anderen auf Garantie. Da
fahre ich entweder zum Kunden oder laß das Gerät zu mir schicken und
repariere es.
Das Porto hab da immer ich bezahlt. Der Subwoofer wird unter neutralen
Bedingungen eingemessen, d.h. mit seinen Meßtönen auf einene geraden
Frequenzgang in der Hörposition abgeglichen. Danach kann man natürlich in
den vier Frequenzbereichen auch manuell verändern (oder gleich von Anfang
an, oder den Einfluß der Einmessung im Vergleich zu der Werkseinstellung
variieren). Und erst anschließend werden die Parameter Volumen, Phasenlage
und Obere Grenzfrequenz eingestellt, die sich ja nach den anderen
verwendeten Geräten und Lautsprechern richten. So wird auch die Obere
Grenzfrequenz erst danach eingestellt, nach Belieben.

Darkraver,

Misschien mis ik iets maar weet je eigenlijk zelf wel wat je wil???

Je begint dit topic omdat je op zoek bent naar een KLEINE sub. Dan breng je door luisteren (hoop ik) je keuze terug naar 2. Een KLEINE en een JOEKEL van een sub.

Vervolgens blijf je maar twijfelen aan de prestaties van die Sunfire, terwijl die op papier (niet kijkende naar de versterker maar naar het bereik van 18hz bij 0db) fantastische prestaties neerzet en die heb je gehoord en daarom op je shortlist van twee geplaatst.

Lijkt mij dan toch niet zo'n moeilijke keuze..... :wink:

Ps. Luister naar je eigen ervaringen en minder naar de meningen hier. Jij moet er van gaan genieten. :wink:

deejay1970
25-05-2006, 19:59
Beste Darkraver,

1. Ik denk dat je momenteel een super deal kan doen met een SVS PB12Plus/2.

2. De invoerder van Sunfire, AED, zit op minder dan 1 km van mijn bedrijf. Ik denk dat het perfect te regelen is om een demo te doen. Ik ken de mensen van AED, dus als jij het vraagt, zorg ik dat de Sunfire naar mijn kantoor komt, en plaatsen we ze naast mekaar, regelen we samen neutraal in, en luisteren we.

3. Aan de andere kant, je weet het misschien nog niet, maar bij SVS geldt, 'niet tevreden, geld terug'. ** En ja, natuurlijk ook met de bekende 'kleine lettertjes'. Onbeschadigd, originele verpakking, etc.... :D

4. Een PB12Plus/2 is inderdaad groot. Maar wat is groot...pas je toch je woonkamer gewoon aan, aan je sub :twisted:

5. Ik ken de Sunfire niet, maar als we nu een 10" moeten gaan vergelijken kwa prestaties, met een dubbele 12"....waar zijn we dan mee bezig?


Vr.Gr.
Mario

deejay1970
25-05-2006, 22:56
Inderdaad....dat noemt men nu ook wel eens 'emancipatie'....
...of de keerzijde van emancipatie voor de vrouw?: WAF factor speelt dan ook niet meer mee hé.


:twisted:

Olivier vd D.
25-05-2006, 23:33
Wat is dat ding in het midden?

Alexander D
26-05-2006, 09:57
Wat is dat ding in het midden?

De AvantGarde Acoustic Basshorn. (En de speakers links en rechts zijn de Trio's).

Dit is geloof ik wel de maximale Basshorn configuratie met 6 units. De combi weegt dan een kleine 600 kilo ;).

Zie www.avantgarde-acoustic.com voor meer info.

Waarbij ik dan voor Darkraver nog even wil melden: om aan te tonen dat groot niet alles is: gekeken naar de specs, maar ik kan het me bijna niet voorstellen, haalt zo'n basshorn ook 18hz. Hetzelfde dus als de Sunfire. De svs kan lager. 8)

El-Jorge
26-05-2006, 10:42
En je vergeet weer dat de SVS handmatig afgesteld moet worden. Onderschat dat nou niet. Voor een Velodyne zie www.beterbeeldengeluid.nl/velodyne . Als je het vraagt mag je een SPL1200R wel thuis uitproberen. En als je het heel lief vraagt komen ze um misschien nog voor je instellen ook.

Ik wil hier ook even wat over zeggen als SVS eigenaar. Ik moet eerlijk zeggen dat ik erg veel plezier heb beleeft aan het afstellen van mijn sub. Ik weet waar de tekortkomingen liggen daardoor. Helaas door de beperkte ruimte kan ik niks met de plaatsing doen. Maar er valt een hoop te leren van het afstellen van je sub. En het geeft voldoening als het dan ook goed gelukt is. Het voordeel van de velodyne is dat hij dips en pieken in de frequentiecurve eruit filtert (toch?) maar het echte afstellen doet hij zelf (toch?), wat ik opzich wel jammer vind!

darkraver
26-05-2006, 11:05
Moet bekennen dat ik niet veel verstand heb van subs instellen.
Zover ik weet heeft de standaard PB PLUS 2 geen PEQ ?
Is een PEQ noodzakelijk om het samenspel met mijn RF7's 100% perfekt te laten verlopen ?

Enkele jaren geleden hadden alle subs dit wel haast niet, alleen maar Power, X-over en phase, toch ?

Ok de Velodynes doen alles automatisch net als de Sunfire maar wil dat zeggen dat ik dan een beter geluid krijg ?

Albert Kostwinder
26-05-2006, 11:20
Wat is dat ding in het midden?

De AvantGarde Acoustic Basshorn. (En de speakers links en rechts zijn de Trio's).

Dit is geloof ik wel de maximale Basshorn configuratie met 6 units. De combi weegt dan een kleine 600 kilo ;).

Zie www.avantgarde-acoustic.com voor meer info.

Waarbij ik dan voor Darkraver nog even wil melden: om aan te tonen dat groot niet alles is: gekeken naar de specs, maar ik kan het me bijna niet voorstellen, haalt zo'n basshorn ook 18hz. Hetzelfde dus als de Sunfire. De svs kan lager. 8)

Zal best maar ik heb liever een kwalitatief goede 20hz dan een matige 15hz :?

Olivier vd D.
27-05-2006, 13:02
En je vergeet weer dat de SVS handmatig afgesteld moet worden. Onderschat dat nou niet. Voor een Velodyne zie www.beterbeeldengeluid.nl/velodyne . Als je het vraagt mag je een SPL1200R wel thuis uitproberen. En als je het heel lief vraagt komen ze um misschien nog voor je instellen ook.

Ik wil hier ook even wat over zeggen als SVS eigenaar. Ik moet eerlijk zeggen dat ik erg veel plezier heb beleeft aan het afstellen van mijn sub. Ik weet waar de tekortkomingen liggen daardoor. Helaas door de beperkte ruimte kan ik niks met de plaatsing doen. Maar er valt een hoop te leren van het afstellen van je sub. En het geeft voldoening als het dan ook goed gelukt is. Het voordeel van de velodyne is dat hij dips en pieken in de frequentiecurve eruit filtert (toch?) maar het echte afstellen doet hij zelf (toch?), wat ik opzich wel jammer vind!
Ja, de Velodyne SPL- en DD-serie kunnen de frequentiecurve beinvloeden door de ingebouwde equalizer. Dit kan zowel automatisch (met microfoon) als handmatig. De stelling dat je bij het instellen van een Velodyne sub minder zou leren dan bij het instellen van een SVS sub bestrijd ik ten zeerste. Sterker nog, ik denk dat je bij het instellen van een Velodyne sub met equalizer meer leert daar je goed de verschillen kan horen van hetgeen je wijzigt. Dat je de frequentiecurve kunt beinvloeden vind ik persoonlijk een onmisbare eigenschap van een sub, daar de frequentiecurve (dacht ik) voor het overgrote deel door de kamer wordt bepaald. De kamer ombouwen is voor veel mensen geen optie en dus is het erg handig dat de sub zich gewoon aan de kamer kan aanpassen.

En zoals reeds eerder gezegd, als de topicstarter op zoek is naar een kleine sub met veel power en geen Velodyne wil, maar twijfelt tussen een SVS en een Sunfire, dan lijkt de keuze me nogal voor de hand liggen, de Sunfire, simpelweg omdat deze klein is met veel power en de SVS niet. Die heeft wel veel power, maar is niet klein.

darkraver
04-06-2006, 11:11
Allemaal,

Nou dit is hem dan geworden de SVS PB PLUS 2.
Gisteren opgehaald in Belgie daar Mario net effe over de grens in Maaseik moest zijn.
Ging met verpakking en al gelukkig net in mijn oude Nissan Sunny 3 deurs.
(nog iets groter en het had niet meer gepast )
Het is echt een enorm geval............

Vanmorgen effe snel op een simpele manier aangesloten en ik sta verbaasd nu reeds een mega geluid.
Dit is echt een SUBwoofer en niet een woofer :shock:
Geluid is echt miraculeus, had eerst enkele Acoustic Research W38 subs maar dit is echt beter. Sneller, impulsiever, drogere bas.
Lijkt wel alsof de SVS veel dieper gaat en op een relaxte manier.
De bass is zo diep en mega snel en zodra ie stil moet zijn stopt ie ermee.........
Heb nog niet echt power gegeven maar dat komt nog wel.

Heb veel subs gehoord van Rel, MK, Klipsch en wat weet ik wel niet allemaal maar ze komen allemaal bij verre niet in de buurt :lol:
Zal spoedig meer schrijven !!

http://img132.imageshack.us/img132/7549/svs0223di.jpg (http://imageshack.us)

Seth__Gekko
04-06-2006, 12:08
Allejezus, wat een gevaarte, bijna even groot als je rack + tv.

Maar nu heb je uiteindelijk wel wat je wilt, zij het niet klein, maar wel fijn!

darkraver
04-06-2006, 12:41
Hoi Seth,

Ja hij is echt mega groot :oops:

Toen mijn vrouw hem zag ging haar mond open, zag wat bewegingen, maar er kwam geen geluid uit :o
Ze is er zeerzeker niet blij mee......net hoorde ik iets van:
-jonge jonge jonge is toch niet NORMAAL meer
-wat een ziek geval
-als je op het werk ben zet ik hem op Ebay :twisted:
Ach ze draait wel bij :?: vanavond heeft ze pijn aan haar nek van de hele dag met haar hoofd heen en weer schudden en dan masseer ik haar nek en dan is het weer goed :idea:

Hij blijft daar overigens niet staan, heb hem daar uit de doos gehaald en vanmorgen aangesloten.

De SVS staat op 1/4 Gain en op weet ik hoeveel DB negatief op de receiver......

Geloof me de SVS tovert lage tone uit zijn broekspijp of het allemaal niets voorstelt. Hoor nu lage tone ( HZ ) die mijn vorige sub die al NIET misselijk was absoluut niet van zich liet horen. Is echt AMAZING :!:

Alexander D
04-06-2006, 15:00
Darkraver,

Gefeliciteerd met je aankoop. Gelet op de titel die je aan dit topic hebt meegegeven kunnen we rustig stellen dat je queeste meer dan geslaagd is..... :lol: :wink:


:shock: Ongelooflijk wat is dat ding toch groot.

darkraver
04-06-2006, 15:33
Ja wat betreft de titel van dit TOPIC kun je wel haast zeggen dat ik totaal geschitched ben.

Had liever een 20x20x20 cm sub gehad die het zelfde geluid weet te toveren als de SVS maar helaas is dat nog niet mogelijk :oops:

deejay1970
04-06-2006, 22:08
Hihihi,

Mijn eigen vrouwke, zegt ook al....'dit komt hier nooit binnen'. (Ik denk dat, als ze zich wat plooit, juist in de PB12Plus2 past :lol: )

Nu, ik heb ze helaas voor haar, in voorraad...dus onverwachts zal er wel eens eentje in een 'verloren' hoekje staan. Of ze het zal opmerken weet ik niet, maar voelen zal ze het :D

Veel plezier er mee Darkraver, een 'butkicker' zal je nu wel niet meer nodig hebben denk ik...

Vr.gr.
Mario

Johan van den D.
05-06-2006, 07:38
Ze is er zeerzeker niet blij mee......net hoorde ik iets van:
-jonge jonge jonge is toch niet NORMAAL meer
-wat een ziek geval
-als je op het werk ben zet ik hem op Ebay :twisted:
Ach ze draait wel bij :?: vanavond heeft ze pijn aan haar nek van de hele dag met haar hoofd heen en weer schudden en dan masseer ik haar nek en dan is het weer goed :idea:
Om relatie problemen te voorkomen wil ik hem wel van je overnemen voor een leuk prijsje........... :twisted: :wink:

Maargoed, we hadden niet anders verwacht dan dat je zo tevreden zou zijn.

Alexander D
05-06-2006, 09:05
Size: 19" wide, 26.5" tall and 28" deep

Oftewel: 48,26cm x 67,31cm x 71.12cm.....

Zo op papier valt het nog mee. Op de foto lijkt hij nog veel groter.

darkraver
05-06-2006, 12:55
Hoi j.vandendool - je krijgt hem echt niet, deze blijft bij mij :D
Mario heeft er nog wel eentje voor je denk ik :idea:

---------------

Allemaal,

Heb nu nog wat met de SVS zitten te hobbyen.
Geluid is echt waanzinnig goed, zo goed kan het met moeite omschrijven!
(Ik heb reeds enkele goede Subs gehad maar dit is buitengewoon)
Had voorheen reeds met Ron Stimpson ( SVS ) zitten te mailen, ivm de SVS subs in het algemeen, toen ik hem vertelde dat het een Mario SVS zou gaan worden was deze man echt blij dat ik voor zijn sub ben gegaan. Hij wist dat ik een kleine sub wilde met de output van een Plus2 ( volgens hem niet mogelijk ) en dat ik eigenlijk ook een beetje aan het wachten was op de PB12 NSD die dit jaar nog gaat komen. Dus mijn keuze was voor hem ook wel lachen !!
Zoals beloofd heb ik hem pictures gestuurd gisteren ( zondag ) en hem iets gevraagd ivm de beste instelling / set up van de PLUS2.
30 minuten later had ik reeds een uitgebreide reactie ( niet te geloven )
Hij adviseerde me hem op 20HZ subsonic te zetten en een poort te blokkeren naar aanleiding van mijn woonkamer. Het geluid is er echt nogmaals beter door geworden.
De sub staat nu in een hoekopstelling maar de SVS ondervindt er geen hinder van en ik heb geen gebrom of gedreun of wat dan ook en dat is al echt een wonder op zich !

Ben echt super blij met dit gevaarte, de SVS tovert geluid, bass, bass effekten alsof het allemaal niets voorstelt :shock:
Mijn vrouwtje die mijn W38's gewend was is gisteren 2x aan de raam gaan kijken daar ze dacht wat vreemds gehoord te hebben.........
De 3e wilde ze weer opstaan en gaan kijken en toen hoorde ik iets van:
"was zeker weer jouw design stuk ". We moesten er beiden om lachen.

pro:
-extreem zuivere / diepe bass
-extreem snel
-subsonische frequencies haalbaar met een SPL waar je bang van wordt
veel subs spelen luid maar niet als de SVS bij 20HZ, is echt waanzinnig (waanzin) en hij staat bij mij op 1/4 gain en -8,5 DB )
heb hem nog geeneens power gegeven en ben nu reeds zo van WAANZIN
-speelt extreem droog, impulsief
-integreert perfekt met het systeem
-niet mid bass dominant maar een echte SUBWOOFER
-perfekte SVS service van M PRO en SVS in de VS !
-sub bromt niet, stoort niet op het lichtnet enz enz.
-laat mijn huis tot nu toe niet trillen of rammelen
-auto functie werkt perfekt


Contra:
-groot / lomp
-zwaar

Kortom een geweldig gevaarte, heb veel Subs gehoord maar dit is voor mij de ultieme !!
Ben echt super blij.

Dank je Mario voor je service.............

darkraver
05-06-2006, 12:56
Hoi j.vandendool - je krijgt hem echt niet, deze blijft bij mij :D
Mario heeft er nog wel eentje voor je denk ik :idea:

---------------

Allemaal,

Heb nu nog wat met de SVS zitten te hobbyen.
Geluid is echt waanzinnig goed, zo goed kan het met moeite omschrijven!
(Ik heb reeds enkele goede Subs gehad maar dit is buitengewoon)
Had voorheen reeds met Ron Stimpson ( SVS ) zitten te mailen, ivm de SVS subs in het algemeen, toen ik hem vertelde dat het een Mario SVS zou gaan worden was deze man echt blij dat ik voor zijn sub ben gegaan. Hij wist dat ik een kleine sub wilde met de output van een Plus2 ( volgens hem niet mogelijk ) en dat ik eigenlijk ook een beetje aan het wachten was op de PB12 NSD die dit jaar nog gaat komen. Dus mijn keuze was voor hem ook wel lachen !!
Zoals beloofd heb ik hem pictures gestuurd gisteren ( zondag ) en hem iets gevraagd ivm de beste instelling / set up van de PLUS2.
30 minuten later had ik reeds een uitgebreide reactie ( niet te geloven )
Hij adviseerde me hem op 20HZ subsonic te zetten en een poort te blokkeren naar aanleiding van mijn woonkamer. Het geluid is er echt nogmaals beter door geworden.
De sub staat nu in een hoekopstelling maar de SVS ondervindt er geen hinder van en ik heb geen gebrom of gedreun of wat dan ook en dat is al echt een wonder op zich !

Ben echt super blij met dit gevaarte, de SVS tovert geluid, bass, bass effekten alsof het allemaal niets voorstelt :shock:
Mijn vrouwtje die mijn W38's gewend was is gisteren 2x aan de raam gaan kijken daar ze dacht wat vreemds gehoord te hebben.........
De 3e wilde ze weer opstaan en gaan kijken en toen hoorde ik iets van:
"was zeker weer jouw design stuk ". We moesten er beiden om lachen.

pro:
-extreem zuivere / diepe bass
-extreem snel
-subsonische frequencies haalbaar met een SPL waar je bang van wordt
veel subs spelen luid maar niet als de SVS bij 20HZ, is echt waanzinnig (waanzin) en hij staat bij mij op 1/4 gain en -8,5 DB )
heb hem nog geeneens power gegeven en ben nu reeds zo van WAANZIN
-speelt extreem droog, impulsief
-integreert perfekt met het systeem
-niet mid bass dominant maar een echte SUBWOOFER
-perfekte SVS service van M PRO en SVS in de VS !
-sub bromt niet, stoort niet op het lichtnet enz enz.
-laat mijn huis tot nu toe niet trillen of rammelen
-auto functie werkt perfekt


Contra:
-groot / lomp
-zwaar

Kortom een geweldig gevaarte, heb veel Subs gehoord maar dit is voor mij de ultieme !!
Ben echt super blij.

Dank je Mario voor je service.............

deejay1970
05-06-2006, 14:35
Inzake plaatsing...denk ik dat de meesten eigenlijk toch wel een PB12Plus2 ergens kwijtgeraken, ook al is hij relatief groot.
In de doorsnee woonkamer staan waarschijnlijk de ligzetels in een L-opstelling, bij mij privé in ieder geval ook.
Dus als ik zo'n PB12Plus2 moest kwijtgeraken, zou de hoek tussen de twee ligzetels ideaal zijn....vermits dat bij mij zowat een verloren hoek is, en dan valt hij ineens niet meer op.
Lijkt hij gewoon een stevige laag tafeltje :lol:

Eens testen bij mijn vrouwke en haar WAF-response :twisted:

Vr.gr.
Mario

Jos A.
05-06-2006, 14:51
Inzake plaatsing...denk ik dat de meesten eigenlijk toch wel een PB12Plus2 ergens kwijtgeraken, ook al is hij relatief groot.


In de kelder?

Trouwens, ging het niet om een kleine subwoofer? Ik kijk dit topic eindelijk weer eens in en ik zie ineens een ding wat meer doet denken aan een flinke hutkoffer dan aan een subwoofer :o. Daarentegen ben ik stiekem wel benieuwd hoe zoiets hier zou klinken :P. Mooie aankoop...

Albert Kostwinder
06-06-2006, 15:31
In Weeze is op onverklaarbare wijze een huis ingestort na een korte doch hevige aardbeving. Nader onderzoek heeft uitgewezen dat een dvd.nl forumlid met de naam Darkraver enige dagen voor het ongeval een Svs subwoofer had aangeschaft. Tijdens de testfase waarbij het volume te hoog werd opgeschroeft blijkt een fatale schokgolf de oorzaakt te zijn geweest...

http://www.hullabaloo.be/fotolog/blockhouse06.jpg


van Darkraver is sindsdien niets meer vernomen.... :twisted:

Albert Kostwinder
06-06-2006, 16:19
een dvd.nl forumlid met de naam Darkraver enige dagen voor het ongeval een Svs subwoofer had aangeschaft. Tijdens de testfase waarbij het volume te hoog werd opgeschroeft blijkt een fatale schokgolf de oorzaakt te zijn geweest...

Heh heh :) ... Gisteren eens de scene uit War of the Worlds gedraaid waarbij de eerste tripod uit de grond komt. Niet normaal!!! Ik hoorde lage bassen die voorheen gewoon volledig achterwege bleven, en wanneer de hel dan echt losbarst, lijkt het of de tripod zich daadwerkelijk door de woonkamervloer probeert te boren 8).

... en da's dan nog met de PB12-Plus met enkele driver, en niet een Plus-2 zoals Darkraver :shock:.

Tja, maar de sub goed instellen is ook errrugh belangrijk hoor! daardoor kun je ook iets juist wel of niet horen, cq voelen!.. goede tester daarbij zijn enkele Starwars en Twister scenes. Hier moet je een voelbaar sublaag horen / voelen... staat je sub fout, ontgaat je die extra sensatie!. :wink:

darkraver
06-06-2006, 19:02
Albert en de rest,

Jullie zijn echt toffe peren :lol: meen ik serieus !!

Vind dit echt een geweldig forum, allemaal zo door gaan PLEASE

Seth__Gekko
06-06-2006, 22:06
Ha en nu maar flinke horrors opzetten, die kunnen ook heel wat sub-sonisch te weeg brengen.

El-Jorge
07-06-2006, 07:49
een dvd.nl forumlid met de naam Darkraver enige dagen voor het ongeval een Svs subwoofer had aangeschaft. Tijdens de testfase waarbij het volume te hoog werd opgeschroeft blijkt een fatale schokgolf de oorzaakt te zijn geweest...

Heh heh :) ... Gisteren eens de scene uit War of the Worlds gedraaid waarbij de eerste tripod uit de grond komt. Niet normaal!!! Ik hoorde lage bassen die voorheen gewoon volledig achterwege bleven, en wanneer de hel dan echt losbarst, lijkt het of de tripod zich daadwerkelijk door de woonkamervloer probeert te boren 8).

... en da's dan nog met de PB12-Plus met enkele driver, en niet een Plus-2 zoals Darkraver :shock:.

Ik heb een "normale" PB12, dat is echt wel de meest ernstige scene die je kan draaien naar mijn mening. De buren wisten niet wat ze overkwam, alles stond bij hun in huis te rinkelen (net zoals bij mij). In die scene zit zo ongelooflijk veel laag gewoon :twisted:

Olivier vd D.
07-06-2006, 20:29
Als alles staat te rinkelen van het laag, dan blaas je toch je speakers op? Ik bedoel, ik neem aan dat jullie het laag, mid en hoog zodanig hebben ingesteld dat ze ten opzichte van elkaar in evenwicht zijn. Als de sub zo hard blaast dat alles trilt en de buren de shock van hun leven krijgen, dan moeten de speakers wel zo onzettend hard meegaan dat ze het niet meer redden of op zijn minste nogal wat vervorming gaan geven. Of zie ik dat verkeerd?

Seth__Gekko
07-06-2006, 21:40
Inderdaad Moondust, als alles op de Db staat afgesteld dan knallen de andere speakers ook inderdaad. Sjeezus ik schoot gisteren ook even uit met de volume knop, schrok me een ongeluk hoe hard de klappen van kogels waren.

El-Jorge
08-06-2006, 08:23
Als alles staat te rinkelen van het laag, dan blaas je toch je speakers op? Ik bedoel, ik neem aan dat jullie het laag, mid en hoog zodanig hebben ingesteld dat ze ten opzichte van elkaar in evenwicht zijn. Als de sub zo hard blaast dat alles trilt en de buren de shock van hun leven krijgen, dan moeten de speakers wel zo onzettend hard meegaan dat ze het niet meer redden of op zijn minste nogal wat vervorming gaan geven. Of zie ik dat verkeerd?

Nope, alles is afgesteld met een db-meter! Ik heb de film niet overdreven hard gespeeld, er zit in die scene echt ongelooflijk veel sublaag! Ik snap trouwens niet waarom ik mijn speakers zou opblazen? Alles onder de 80Hz gaat naar mijn sub, dus mijn speakers krijgen geen LFE te verwerken!
De spullen staan op zolder, en het was kennelijk door resonantie beter te voelen op de beneden verdieping en bij de buren, dan op zolder :roll: :twisted:

Alexander D
08-06-2006, 08:33
Als alles staat te rinkelen van het laag, dan blaas je toch je speakers op? Ik bedoel, ik neem aan dat jullie het laag, mid en hoog zodanig hebben ingesteld dat ze ten opzichte van elkaar in evenwicht zijn. Als de sub zo hard blaast dat alles trilt en de buren de shock van hun leven krijgen, dan moeten de speakers wel zo onzettend hard meegaan dat ze het niet meer redden of op zijn minste nogal wat vervorming gaan geven. Of zie ik dat verkeerd?

Dat zie je verkeerd. Tenminste, als je maar door blijft draaien met de volumeknop komt er een moment dat je het goed ziet natuurlijk maar dan moet je wel heel raar doen. :wink:
Afregelen op 75db wil niet zeggen dat het geluid ook max zo luid klinkt. Er kunnen tonen tussen zitten van max zo'n 100db (dacht ik). Dat kunnen dus hoge tonen zijn maar ook lage.

Albert Kostwinder
08-06-2006, 09:58
Ikzelf vind het niet zo interessant om de sub met een db af te stellen. Doe ik veel liever op het gehoor. Hij staat normaal gesproken op standje braaf omdat het anders gaat opvallen dat voorbijgangers en omwonenden wel erg lang naar mijn huis blijven kijken.... maar als het ff kan weet ik precies hoe hij moet staan voor elke film om mijn buik te kietelen .... 8)

maar ik geef moondust wel gelijk. Het klinkt het mooist als alles op het juiste volume speelt. Alleen is het soms leuk om te stunten met de volumeknop van de sub....

Sphinkx
08-06-2006, 10:48
Die Plus 2 is precies niet zoveel groter dan de gewone Plus...

Ik heb onlangs bij onze deejay mijn SVS PB12 Plus gekocht en ben daar ook ongelooflijk tevreden van. Ik ben wel niet zo'n krak in het instellen ervan dus waarschijnlijk zal ik nog veel meer uit mijn sub kunnen halen als ik dit hier hoor...

bmateijsen
08-06-2006, 10:52
Je moet je realiseren dat de testtoon om af te stellen met de dB. meter, slechts 1 frequenties is. Het kan dus goed zijn dat op 50 of 60 hrz of juist op 30/40 hrz een enorme boost ziet van meer dan 12 db. Dus als je dan op referenentieniveau speelt zal je normale set in pieken 110 db weergeven, maar de boost dus 122 db zijn. Op zich is het niet gek dat dan vanalles gaat rinkelen en resoneren. ;)



Als alles staat te rinkelen van het laag, dan blaas je toch je speakers op? Ik bedoel, ik neem aan dat jullie het laag, mid en hoog zodanig hebben ingesteld dat ze ten opzichte van elkaar in evenwicht zijn. Als de sub zo hard blaast dat alles trilt en de buren de shock van hun leven krijgen, dan moeten de speakers wel zo onzettend hard meegaan dat ze het niet meer redden of op zijn minste nogal wat vervorming gaan geven. Of zie ik dat verkeerd?

Nope, alles is afgesteld met een db-meter! Ik heb de film niet overdreven hard gespeeld, er zit in die scene echt ongelooflijk veel sublaag! Ik snap trouwens niet waarom ik mijn speakers zou opblazen? Alles onder de 80Hz gaat naar mijn sub, dus mijn speakers krijgen geen LFE te verwerken!
De spullen staan op zolder, en het was kennelijk door resonantie beter te voelen op de beneden verdieping en bij de buren, dan op zolder :roll: :twisted:

Cor H.
08-06-2006, 11:05
Hahaha ik lach me ziek.
Moet vanavond niet vergeten om dit door mijn vriendin te laten lezen.
Mag ze blij zijn dat ik alleen maar een nieuw tv'tje en een simpele set (tot nu toe) voldoende vindt.

El-Jorge
08-06-2006, 13:04
Je moet je realiseren dat de testtoon om af te stellen met de dB. meter, slechts 1 frequenties is. Het kan dus goed zijn dat op 50 of 60 hrz of juist op 30/40 hrz een enorme boost ziet van meer dan 12 db. Dus als je dan op referenentieniveau speelt zal je normale set in pieken 110 db weergeven, maar de boost dus 122 db zijn. Op zich is het niet gek dat dan vanalles gaat rinkelen en resoneren. ;)



Als alles staat te rinkelen van het laag, dan blaas je toch je speakers op? Ik bedoel, ik neem aan dat jullie het laag, mid en hoog zodanig hebben ingesteld dat ze ten opzichte van elkaar in evenwicht zijn. Als de sub zo hard blaast dat alles trilt en de buren de shock van hun leven krijgen, dan moeten de speakers wel zo onzettend hard meegaan dat ze het niet meer redden of op zijn minste nogal wat vervorming gaan geven. Of zie ik dat verkeerd?

Nope, alles is afgesteld met een db-meter! Ik heb de film niet overdreven hard gespeeld, er zit in die scene echt ongelooflijk veel sublaag! Ik snap trouwens niet waarom ik mijn speakers zou opblazen? Alles onder de 80Hz gaat naar mijn sub, dus mijn speakers krijgen geen LFE te verwerken!
De spullen staan op zolder, en het was kennelijk door resonantie beter te voelen op de beneden verdieping en bij de buren, dan op zolder :roll: :twisted:

Dat kan kloppen, ik heb ook de sweep doorgenomen met mijn sub. Het was goed te zien dat ik nogal wat frequentie niveau's pieken en dalen in het aantal DB had. Helaas kan ik daar op dit moment weinig aan doen. Misschien is het gedeelte waar de tripod uit dde grond komt wel een behoorlijke piek bij mij, en vandaar al het gerinkel!

Seth__Gekko
08-06-2006, 13:22
Ik heb ook alles afgesteld m.b.v. de decibelmeter, maar toch heb ik de sub een standje opgekrikt, als ik dat mooier vind, dan is het prima :wink:

bmateijsen
08-06-2006, 14:02
Dat kan kloppen, ik heb ook de sweep doorgenomen met mijn sub. Het was goed te zien dat ik nogal wat frequentie niveau's pieken en dalen in het aantal DB had. Helaas kan ik daar op dit moment weinig aan doen. Misschien is het gedeelte waar de tripod uit dde grond komt wel een behoorlijke piek bij mij, en vandaar al het gerinkel!

Op zich kan je daar wel wat aan doen.. Een subwoofer kan namelijk optimaal in de ruimte worden geplaatst. Daarbij moet ook rekening gehouden worden met de luisterplaats natuurlijk, aangezien die net zoveel invloed heeft. Er zijn in de ruimte altijd een aantal plekken waarbij op de luisterplaats de subwoofer het beste klinkt. (lees weinig pieken en dalen in de frequentie karakteristiek).

Kan je verder niet schuiven met de subwoofer, dan kan je denken aan een parametrische equalizer, zoals de Velodyne SMS-1, zie www.velodyne.nl

Groet bjorn

bmateijsen
08-06-2006, 14:10
Kan je verder niet schuiven met de subwoofer, dan kan je denken aan een parametrische equalizer, zoals de Velodyne SMS-1, zie www.velodyne.nl
Blatant advertising :twisted:

Ach... het is wel de makkelijkste tool ervoor.. Maar je hebt gelijk, je kan ook kiezen voor een Behringer oplossing. Je moet echter wel met de PC ook aan de slag, meerder metingen doen etc. Met de SMS-1 kan dit gewoon allemaal actief en via je tv of projector te volgen.

bmateijsen
08-06-2006, 14:23
Ik heb ook alles afgesteld m.b.v. de decibelmeter, maar toch heb ik de sub een standje opgekrikt, als ik dat mooier vind, dan is het prima :wink:

De subwoofer heeft op de dB meter standaard een afwijking van 2-3 dB, zowel te zacht als te hard. Dat is dus gewoon een kwestie van fine-tuning.

Seth__Gekko
08-06-2006, 14:36
Hèhè, dus ik had het goed, gewoon harder zetten!

El-Jorge
08-06-2006, 15:15
Dat kan kloppen, ik heb ook de sweep doorgenomen met mijn sub. Het was goed te zien dat ik nogal wat frequentie niveau's pieken en dalen in het aantal DB had. Helaas kan ik daar op dit moment weinig aan doen. Misschien is het gedeelte waar de tripod uit dde grond komt wel een behoorlijke piek bij mij, en vandaar al het gerinkel!

Op zich kan je daar wel wat aan doen.. Een subwoofer kan namelijk optimaal in de ruimte worden geplaatst. Daarbij moet ook rekening gehouden worden met de luisterplaats natuurlijk, aangezien die net zoveel invloed heeft. Er zijn in de ruimte altijd een aantal plekken waarbij op de luisterplaats de subwoofer het beste klinkt. (lees weinig pieken en dalen in de frequentie karakteristiek).

Kan je verder niet schuiven met de subwoofer, dan kan je denken aan een parametrische equalizer, zoals de Velodyne SMS-1, zie www.velodyne.nl

Groet bjorn

Ik heb ook al eens overwogen om mijn SVS voor een velo in te ruilen. Of om met een Behringer aan de slag te gaan! Ik geloof trouwens niet dat de Velo in mijn prijsklasse valt, en zal ik ook eerst de SVS moeten verkopen voordat er wat anders komt.
Schuiven heeft idd geen zin. Ik woon nog thuis, en ondanks dat ik 80% van de zolder heb, is het daar zo vol en is de SVS zo groot dat er geen andere plaats mogelijk is (een SVS schuif je trouwens ook niet zomaar :roll: :lol: ). Ik verwacht dit jaar trouwens wel iets voor mijzelf te vinden, dus investeringen in een andere sub ga ik niet maken.

edit. ik zie nu pas dat de tool los te kopen is, en dus niet meer perse bij een sub komt! Dit bied misschien wel weer mogelijkheden in de toekomst. Wat kost dat ding?
edit2. prijs gezien, valt gelijk weer af, of zit er ook een sub bij?

Alexander D
08-06-2006, 15:22
edit. ik zie nu pas dat de tool los te kopen is, en dus niet meer perse bij een sub komt! Dit bied misschien wel weer mogelijkheden in de toekomst. Wat kost dat ding?
edit2. prijs gezien, valt gelijk weer af, of zit er ook een sub bij?

Als een DD sub koopt ben je gewoon klaar.... :wink:

Albert Kostwinder
08-06-2006, 15:34
neem je gewoon twee keer een 18. Kun je weer wat jaartjes vooruit... :wink:

bmateijsen
08-06-2006, 16:07
neem je gewoon twee keer een 18. Kun je weer wat jaartjes vooruit... :wink:

Veel leuker is het dan nog om 1 x 1812 te nemen, dat is een subwoofer opnieuw gedefinieerd! :twisted:

Seth__Gekko
08-06-2006, 16:23
Ben het met Rob eens, ziet er uit als een all-in-one Poineer passief subje :wink:

bmateijsen
08-06-2006, 16:29
Veel leuker is het dan nog om 1 x 1812 te nemen, dat is een subwoofer opnieuw gedefinieerd! :twisted:

Voor een subwoofer die net zoveel kost als een bescheiden auto heeft ie alleen wel een beetje de looks van een subwoofer van een all-in-one HT-setje (in ieder geval op foto) :?.

In het echt is ie heel gaaf... Maar de 1812 is dan ook geen klein subje. Een 18 inch en 12 inch woofer in 1 subwoofer.

Alexander D
08-06-2006, 16:43
Veel leuker is het dan nog om 1 x 1812 te nemen, dat is een subwoofer opnieuw gedefinieerd! :twisted:

Voor een subwoofer die net zoveel kost als een bescheiden auto heeft ie alleen wel een beetje de looks van een subwoofer van een all-in-one HT-setje (in ieder geval op foto) :?.

In het echt is ie heel gaaf... Maar de 1812 is dan ook geen klein subje. Een 18 inch en 12 inch woofer in 1 subwoofer.

Hij MOET in het echt wel mooier zijn want op het plaatje is het zo'n beetje de lelijkste subwoofer ooit.

En dat is nogal wat om te zeggen van misschien wel de beste subwoofer. :wink:

Albert Kostwinder
08-06-2006, 19:07
gelukkig kun je dat frontje eraf halen....

http://www.audioholics.com/news/thumbs/DSC01587_lg_th.jpg

Alexander D
08-06-2006, 19:12
gelukkig kun je dat frontje eraf halen....

http://www.audioholics.com/news/thumbs/DSC01587_lg_th.jpg

:shock: :shock: :shock: Zo krijg je een beter beeld van het formaat. 8)

Johan van den D.
08-06-2006, 21:22
gelukkig kun je dat frontje eraf halen....

http://www.audioholics.com/news/thumbs/DSC01587_lg_th.jpg

:shock: :shock: :shock: Zo krijg je een beter beeld van het formaat. 8)Maar het uiterlijk is nog steeds niets.........

Edwin V
09-06-2006, 07:38
Dat kan kloppen, ik heb ook de sweep doorgenomen met mijn sub. Het was goed te zien dat ik nogal wat frequentie niveau's pieken en dalen in het aantal DB had. Helaas kan ik daar op dit moment weinig aan doen. Misschien is het gedeelte waar de tripod uit dde grond komt wel een behoorlijke piek bij mij, en vandaar al het gerinkel!
Je kamer kan door weerkaatsende geluidsgolven de boel ook enorm versterken. Ik had mijn Velodyne DD15 in de hoek staan en in de hoek ertegenover, waar glas zit, trilden de ramen enorm, zelfs zoveel (in het midden wel een paar centimeter) dat ik verbaasd was dat ze niet braken. In die hoek was het geluid ook veel harder (bijna pijn aan m'n oren) net als in de hoek er schuin tegenover. Op de luisterplek was 't gewoon, daar had ik op afgeregeld. Omdat er zulke sterke verschillen waren in de kamer heb ik de subwoofer wat meer naar het midden van de kamer langs de muur verplaatst. Dit geeft een homogener geluid in de hele kamer en de subwoofer kan zachter worden gezet voor hetzelfde geluidsniveau op de luisterplek.

Maar de eerste tripod-scene is inderdaad eentje vol geweld. Van die scene kun je meer van je subwoofer afleiden dan de dieptebommetjes van U571 vind ik persoonlijk. En voor muziek is de velodyne ook helemaal top. :)

Alexander D
09-06-2006, 08:23
gelukkig kun je dat frontje eraf halen....

http://www.audioholics.com/news/thumbs/DSC01587_lg_th.jpg

:shock: :shock: :shock: Zo krijg je een beter beeld van het formaat. 8)Maar het uiterlijk is nog steeds niets.........

Dat klopt, maar dan toch een algemene oproep:

Mochten er ontevreden bezitters zijn van een 1812 dan wil ik best nadenken over een ruil tegen een REL Strata 5 in perfecte staat. 8)



:wink:

bmateijsen
09-06-2006, 09:22
Dat klopt, maar dan toch een algemene oproep:

Mochten er ontevreden bezitters zijn van een 1812 dan wil ik best nadenken over een ruil tegen een REL Strata 5 in perfecte staat. 8)



:wink:

Dag mag je als eerste een nieuwe fundering onder je huis leggen.. hij weegt maar 200 kg ;)

Albert Kostwinder
09-06-2006, 10:06
Vergeleken met de 1812 is een SVS B4-Plus een koopje....(al zullen de installatie en plaatsingskosten erg hoog oplopen denk ik. takel, kraan etc.... 8) )

Nog een koopje en mooi alternatief : MartinLogan Descent :wink:

bmateijsen
09-06-2006, 10:16
Vergeleken met de 1812 is een SVS B4-Plus een koopje....(al zullen de installatie en plaatsingskosten erg hoog oplopen denk ik. takel, kraan etc.... 8) )

Nog een koopje en mooi alternatief : MartinLogan Descent :wink:

De 1812 is geen vergelijking met een SVS B4-plus... idem met de Descent..

Zie http://www.velodyne.com/velodyne/news/review_files/translation%20stereoplay%201812.rtf

http://www.velodyne.com/velodyne/news/review_files/HCC%20Review.pdf

Alexander D
09-06-2006, 10:24
Vergeleken met de 1812 is een SVS B4-Plus een koopje....(al zullen de installatie en plaatsingskosten erg hoog oplopen denk ik. takel, kraan etc.... 8) )

Nog een koopje en mooi alternatief : MartinLogan Descent :wink:

De 1812 is geen vergelijking met een SVS B4-plus... idem met de Descent..

Zie http://www.velodyne.com/velodyne/news/review_files/translation%20stereoplay%201812.rtf

http://www.velodyne.com/velodyne/news/review_files/HCC%20Review.pdf


:shock: De remote is nog uitgebreider dan van m'n Arcam... :?

Albert Kostwinder
09-06-2006, 10:31
Vergeleken met de 1812 is een SVS B4-Plus een koopje....(al zullen de installatie en plaatsingskosten erg hoog oplopen denk ik. takel, kraan etc.... 8) )

Nog een koopje en mooi alternatief : MartinLogan Descent :wink:

De 1812 is geen vergelijking met een SVS B4-plus... idem met de Descent..

Zie http://www.velodyne.com/velodyne/news/review_files/translation%20stereoplay%201812.rtf

http://www.velodyne.com/velodyne/news/review_files/HCC%20Review.pdf

gaf enkel een zeer goed alternatief die meer betaalbaar is, al zal ook dit voor velen niet opgaan.... :wink:

deejay1970
09-06-2006, 17:01
Iemand al een SVS BP4Plus gehoord?

Vr.Gr.
Mario

darkraver
11-06-2006, 12:21
Mario,

Ik zou hem wel eens willen horen :D
De Crown Amps ken ik goed, vooral de CSL versies en de oudere MA Series. Als ik me niet vergis kan deze SVS met verschillende PA Amps geleverd worden..........De Crown amps lopen altijd !!

Mijn SVS is al mega dus laat staan deze met vier 12" chassis :lol:

De 1812 van Velodyne, lijkt me ook gaaf alleen schoftig duur :wink:

Edgar Smit
12-06-2006, 12:52
1812, is dat wanneer ze begonnen zijn met het bouwen van dat ding :wink:.

Wat een verschrikkelijk beest is dat, volgens mij moet je dan eerst al je glaswerk opbergen voordat je tripods laat opkomen :wink:.

Jos A.
12-06-2006, 15:10
1812, is dat wanneer ze begonnen zijn met het bouwen van dat ding :wink:.

Wat een verschrikkelijk beest is dat, volgens mij moet je dan eerst al je glaswerk opbergen voordat je tripods laat opkomen :wink:.

Of het servies vervangen en plastic bekertjes/borden/etc kopen :P.

deejay1970
15-06-2006, 21:56
Ik denk wel dat er andere alternatieven zijn, tenzij je echt wil 'pronken' met zo'n 1812 in je woonkamer of HT.
Maar zo'n groot ding wil je echt toch wel wegtoveren in je HT.
Trouwens, als je zo'n sub in je HT zet, heb je waarschijnlijk de ruimte wel om het ding netjes weg te werken, dus heeft een sexy en daardoor misschien wel prijzig design, geen nut....voor een prikje van die prijs koop je een dubbele 18" en een dubbele 12", inclusief versterkers en een serieuze controller (en dan bedoel ik niet een Behringer)...

Heb ff zelf de 'math' gedaan met m'n eigen 'pro' producten...en dan kom ik helaas een héél stuk lager (helft van de prijs) , voor een 18" +12", met versterkers en controller.

Zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit van het product, maar als je even 'kostprijs' rekent, is dit wel een waanzinnige prijs voor het product, laten we nu even eerlijk blijven...

Vr.gr.
Mario

Olivier vd D.
16-06-2006, 04:35
Er zullen ongetwijfeld duren materialen zijn gebruikt onder het motto "Geen compromissen".

bmateijsen
16-06-2006, 09:36
Mario,

Er is geen enkele subwoofer die ook maar in de buurt komt van de 1812, hij is uniek in opbouw en performance en er is niets vergelijkbaar.

Het gebruik van 1 18" en 1 12" subwoofer, zal juist in prestatie tegenwerking, maar bij de 1812 wordt de 18 en 12" woofer gebruikt met verschillende crossovers.






Heb ff zelf de 'math' gedaan met m'n eigen 'pro' producten...en dan kom ik helaas een héél stuk lager (helft van de prijs) , voor een 18" +12", met versterkers en controller.

Zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit van het product, maar als je even 'kostprijs' rekent, is dit wel een waanzinnige prijs voor het product, laten we nu even eerlijk blijven...

Vr.gr.
Mario

Albert Kostwinder
16-06-2006, 11:24
Je hebt volledig gelijk bjorn, als je enkel en alleen naar de techniek kijkt.

Maar als je puur kijkt naar impact per euro die je krijgt is een goede sub van rond de 1 a 2 duizend euro voor 99,99% van de ht liefhebbers vaak al meer dan voldoende of teveel.... :wink:

Die happy 0,01 % koopt natuurlijk een 1812 (waarschijnlijk is dat het aantal dat ooit verkocht gaat worden wereldwijd gnagna)

Alexander D
16-06-2006, 11:26
Die happy 0,01 % koopt natuurlijk een 1812 (waarschijnlijk is dat het aantal dat ooit verkocht gaat worden wereldwijd gnagna)

Bjorn,

Worden er veel verkocht in Nederland?

Albert Kostwinder
16-06-2006, 11:46
Bjorn is nog aan het tellen...... :roll:

bmateijsen
16-06-2006, 12:52
Die happy 0,01 % koopt natuurlijk een 1812 (waarschijnlijk is dat het aantal dat ooit verkocht gaat worden wereldwijd gnagna)

Bjorn,

Worden er veel verkocht in Nederland?

Bjorn was even wat anders aan het doen.... gezien de uiterst lage seismische activeiten in Nederland is gebleken dat de 1812 zich hier voor zover wij weten nog niet bevindt.

Maar misschien is ie later dit jaar nog wel ergens te bewonderen 8) (als alles meezit... ) ;)

Groet Bjorn

Alexander D
16-06-2006, 13:18
Die happy 0,01 % koopt natuurlijk een 1812 (waarschijnlijk is dat het aantal dat ooit verkocht gaat worden wereldwijd gnagna)

Bjorn,

Worden er veel verkocht in Nederland?

Bjorn was even wat anders aan het doen.... gezien de uiterst lage seismische activeiten in Nederland is gebleken dat de 1812 zich hier voor zover wij weten nog niet bevindt.

Maar misschien is ie later dit jaar nog wel ergens te bewonderen 8) (als alles meezit... ) ;)

Groet Bjorn

Aha! Combineert zo'n 1812 lekker met Meridian en Sonus Faber....? :D

bmateijsen
16-06-2006, 13:52
Aha! Combineert zo'n 1812 lekker met Meridian en Sonus Faber....? :D

Hij komt zeker niet bij mij op zolder... dan moet ik een extra fundering gaan aanleggen ;). Ik hou het daar op 2 x DD15 vind ik meer dan voldoende...

Ik zit meer te denken aan een evenement ;)

Alexander D
16-06-2006, 14:07
Aha! Combineert zo'n 1812 lekker met Meridian en Sonus Faber....? :D

Hij komt zeker niet bij mij op zolder... dan moet ik een extra fundering gaan aanleggen ;). Ik hou het daar op 2 x DD15 vind ik meer dan voldoende...

Ik zit meer te denken aan een evenement ;)

Keep us posted. :wink:



Is dat wel een beetje voldoende twee keer een DD-15 op een zolder.... :shock: :? :wink:

bmateijsen
16-06-2006, 14:23
Dat is het mooie van een Meridian G68... bass-management naar stereo subwoofers. (indien je zou willen zelfs naar 3 subwoofers). Dus ik zou in de toekomst er nog 1 bij kunnne plaatsen... :twisted:





Aha! Combineert zo'n 1812 lekker met Meridian en Sonus Faber....? :D

Hij komt zeker niet bij mij op zolder... dan moet ik een extra fundering gaan aanleggen ;). Ik hou het daar op 2 x DD15 vind ik meer dan voldoende...

Ik zit meer te denken aan een evenement ;)

Keep us posted. :wink:



Is dat wel een beetje voldoende twee keer een DD-15 op een zolder.... :shock: :? :wink:

Seth__Gekko
16-06-2006, 14:34
:overkill:

bmateijsen
16-06-2006, 14:57
:overkill:

Heb jij het ooit gehoord?? :shock:

Op deze manier heb ik een full-range geluidsbeeld, gestuurd met bass-management over zowel links als rechts. (ook in surround). Je weet niet wat je meemaak! 8)

Albert Kostwinder
16-06-2006, 15:16
:overkill:

Ik heb onlangs eens zitten luisteren op Bjorns HT zolder, en kan je zonder enig voorbehoud zeggen dat ik nog nooit zo'n mooi geintegreerd geluidsbeeld heb gehoord. Misschien ben ik nog niet zo verwend ;), maar het geluid kwam echt helemaal los van de luidsprekers, waardoor deze volledig onzichtbaar werden (qua gehoor dan he ;)), en het geluid gewoon in de ruimte leek te zijn.

Wellicht dat het ook met 1 DD15 al super klinkt, maar de twee subs integreerden net als de Sonus Faber speakers eromheen in ieder geval echt naadloos in het geluidsbeeld zonder ergens te overheersen.

Ik weet in ieder geval welke luidsprekers hoog op mijn shortlist staan wanneer ik voor nieuwe ga shoppen :) :).

Wel goed sparen he, want de echt mooie Sonus Fabers kosten genoeg, ook tweede hands!! :wink:

@Bjorn, waarom "slechts" Concerto Domus van Sonus Fabers? :wink:

Alexander D
16-06-2006, 15:19
:overkill:

Ik heb onlangs eens zitten luisteren op Bjorns HT zolder, en kan je zonder enig voorbehoud zeggen dat ik nog nooit zo'n mooi geintegreerd geluidsbeeld heb gehoord. Misschien ben ik nog niet zo verwend ;), maar het geluid kwam echt helemaal los van de luidsprekers, waardoor deze volledig onzichtbaar werden (qua gehoor dan he ;)), en het geluid gewoon in de ruimte leek te zijn.

Wellicht dat het ook met 1 DD15 al super klinkt, maar de twee subs integreerden net als de Sonus Faber speakers eromheen in ieder geval echt naadloos in het geluidsbeeld zonder ergens te overheersen.

Ik weet in ieder geval welke luidsprekers hoog op mijn shortlist staan wanneer ik voor nieuwe ga shoppen :) :).

En die combineren ook heel lekker met Arcam als ik de kenners en andere ervaringsdeskundige mag geloven...... :wink:

Albert Kostwinder
16-06-2006, 15:26
:overkill:

Ik heb onlangs eens zitten luisteren op Bjorns HT zolder, en kan je zonder enig voorbehoud zeggen dat ik nog nooit zo'n mooi geintegreerd geluidsbeeld heb gehoord. Misschien ben ik nog niet zo verwend ;), maar het geluid kwam echt helemaal los van de luidsprekers, waardoor deze volledig onzichtbaar werden (qua gehoor dan he ;)), en het geluid gewoon in de ruimte leek te zijn.

Wellicht dat het ook met 1 DD15 al super klinkt, maar de twee subs integreerden net als de Sonus Faber speakers eromheen in ieder geval echt naadloos in het geluidsbeeld zonder ergens te overheersen.

Ik weet in ieder geval welke luidsprekers hoog op mijn shortlist staan wanneer ik voor nieuwe ga shoppen :) :).

En die combineren ook heel lekker met Arcam als ik de kenners en andere ervaringsdeskundige mag geloven...... :wink:

Naim en primaire is ook erg mooi. Zelfs een mooie Rotel combi kan met juiste bekabeling en sonus fabers wonderschoon klinken aldus deze ervaringsdeskundige.. :wink:

Alexander D
16-06-2006, 15:33
Naim en primaire is ook erg mooi. Zelfs een mooie Rotel combi kan met juiste bekabeling en sonus fabers wonderschoon klinken aldus deze ervaringsdeskundige.. :wink:

Helaas Naim en Primare nog nooit rustig kunnen beluisteren.

Rotel zou ik niet direct verwachten maar goed ik ben dan ook geen ervaringsdeskundige....

Al zou ik deze speakers noooooit combineren met een Rotel 1075 :mrgreen: :wink:

Albert Kostwinder
16-06-2006, 15:46
Al zou ik deze speakers noooooit combineren met een Rotel 1075 :mrgreen: :wink:

gnagna, daar heb ik een volledig sonus faber surround met electa amator II aan hangen met een Rel sub. De 1075 is gewoon errugh goed als je hem goed insteld, juiste bekabeling, interlink power cable plaatsing yin yang. 8) 8)

deejay1970
16-06-2006, 16:36
Mario,

Er is geen enkele subwoofer die ook maar in de buurt komt van de 1812, hij is uniek in opbouw en performance en er is niets vergelijkbaar.

Het gebruik van 1 18" en 1 12" subwoofer, zal juist in prestatie tegenwerking, maar bij de 1812 wordt de 18 en 12" woofer gebruikt met verschillende crossovers.






....(helft van de prijs) , voor een 18" +12", met versterkers en controller...


Vr.gr.
Mario

Hoi Bjorn,

Ik had het dan wel over 18" en 12" apart, met aparte versterkers, én aparte controller...met die laatste doe ja dan ook wel al wat je wil...crossen, delayen, fase, peq zoveel als je wil, fase/time-alignment, enz...véél meer dan met éénder welke sub met ingebouwde digitale technologie....én je hebt nog inputs en outputs over om de rest van je setup bij te sturen....eventueel uitmeten met een SMaart Live, en hup...daar ga je.

Ik bedoelde dus maar, er zijn minder prijzige alternatieven als je plaatst hebt tenminste, nogmaals, zonder afbreuk te doen aan de 1812....en eerlijk, ik zou hem ook wel eens willen voelen/horen :lol:

Vr.gr.
Mario

bmateijsen
16-06-2006, 19:10
Je oordeelt naar mijn mening iets te snel :? .... Wanneer je iets nog nooit hebt gehoord, dan is het makkelijk om op papier te zetten dat je denkt dat er een goedkoper alternatief is. Twee aparte 18" en 12" subwoofers zal alleen maar een onbalans creeeren, om nog maar van laag dubbeling niet te spreken (indien ze beide tot 20/15 hrz worden ingezet.

Overigens heb je bij iedere Digital Drive subwoofer geen aparte controller nodig, er zit een volledige parametrische equalizer in, die via een on-screen display live het laag corrigeert van de subwoofer + de luidsprekers.

Groet Bjorn



Mario,

Er is geen enkele subwoofer die ook maar in de buurt komt van de 1812, hij is uniek in opbouw en performance en er is niets vergelijkbaar.

Het gebruik van 1 18" en 1 12" subwoofer, zal juist in prestatie tegenwerking, maar bij de 1812 wordt de 18 en 12" woofer gebruikt met verschillende crossovers.






....(helft van de prijs) , voor een 18" +12", met versterkers en controller...


Vr.gr.
Mario

Hoi Bjorn,

Ik had het dan wel over 18" en 12" apart, met aparte versterkers, én aparte controller...met die laatste doe ja dan ook wel al wat je wil...crossen, delayen, fase, peq zoveel als je wil, fase/time-alignment, enz...véél meer dan met éénder welke sub met ingebouwde digitale technologie....én je hebt nog inputs en outputs over om de rest van je setup bij te sturen....eventueel uitmeten met een SMaart Live, en hup...daar ga je.

Ik bedoelde dus maar, er zijn minder prijzige alternatieven als je plaatst hebt tenminste, nogmaals, zonder afbreuk te doen aan de 1812....en eerlijk, ik zou hem ook wel eens willen voelen/horen :lol:

Vr.gr.
Mario

bmateijsen
16-06-2006, 19:19
@Bjorn, waarom "slechts" Concerto Domus van Sonus Fabers? :wink:

De Concerto zijn bij mij rears.. ik heb Domus Grand Piano als fronts. Waarom die? Je moet ergens beginnen.... ;D. Binnenkort wordt misschien de set eens gewisseld en zal een setup met Wilson Benesch als 1ste set worden neergezet en de Sonus Fabers als 2de set.

Alexander D
16-06-2006, 19:24
@Bjorn, waarom "slechts" Concerto Domus van Sonus Fabers? :wink:

De Concerto zijn bij mij rears.. ik heb Domus Grand Piano als fronts. Waarom die? Je moet ergens beginnen.... ;D. Binnenkort wordt misschien de set eens gewisseld en zal een setup met Wilson Benesch als 1ste set worden neergezet en de Sonus Fabers als 2de set.

Nou, mochten die SF's als 'demomodelletjes' weg moeten..... dan mag je altijd even bellen. :D

Of mailen natuurlijk. :wink:

Alexander D
16-06-2006, 19:28
Al zou ik deze speakers noooooit combineren met een Rotel 1075 :mrgreen: :wink:

gnagna, daar heb ik een volledig sonus faber surround met electa amator II aan hangen met een Rel sub. De 1075 is gewoon errugh goed als je hem goed insteld, juiste bekabeling, interlink power cable plaatsing yin yang. 8) 8)

Haha. Mooi hoor. :wink:

Wat voor pre/pro heb je bij die 1075?

bmateijsen
16-06-2006, 19:29
Ze zullen nog wel even blijven.. Ik vind het een heerlijke setup! Vandaar ook dat ze als 2de demo set zullen dienen. De Wilson Benesch erbij is nog een tikkelte gaver, echter wel een stuk duurder.. (2x zo duur).

Maar we zullen het nog wel een keer hebben over Sonus Faber ;). Kom maar eens langs... 8)





@Bjorn, waarom "slechts" Concerto Domus van Sonus Fabers? :wink:

De Concerto zijn bij mij rears.. ik heb Domus Grand Piano als fronts. Waarom die? Je moet ergens beginnen.... ;D. Binnenkort wordt misschien de set eens gewisseld en zal een setup met Wilson Benesch als 1ste set worden neergezet en de Sonus Fabers als 2de set.

Nou, mochten die SF's als 'demomodelletjes' weg moeten..... dan mag je altijd even bellen. :D

Of mailen natuurlijk. :wink:

Albert Kostwinder
16-06-2006, 20:02
Al zou ik deze speakers noooooit combineren met een Rotel 1075 :mrgreen: :wink:

gnagna, daar heb ik een volledig sonus faber surround met electa amator II aan hangen met een Rel sub. De 1075 is gewoon errugh goed als je hem goed insteld, juiste bekabeling, interlink power cable plaatsing yin yang. 8) 8)

Haha. Mooi hoor. :wink:

Wat voor pre/pro heb je bij die 1075?

"gewoon"de 1066. Heb de set voor een erg mooie prijs kunnen kopen, eigenlijk meer als overgang naar een primaire o.i.d. over te stappen (die nieuwste 7.1 is gaaf maar dat is nog ff doorsparen). De 1068 was toen nog een stuk duurder maar dat vind je niet echt in de meerprijs terug. Omdat ik er toch mijn tweede Rel sub bij nam, vond ik de 1066 eerst wel afdoende. :wink:

deejay1970
17-06-2006, 00:44
Je oordeelt naar mijn mening iets te snel :? .... Wanneer je iets nog nooit hebt gehoord, dan is het makkelijk om op papier te zetten dat je denkt dat er een goedkoper alternatief is. Twee aparte 18" en 12" subwoofers zal alleen maar een onbalans creeeren, om nog maar van laag dubbeling niet te spreken (indien ze beide tot 20/15 hrz worden ingezet.

Overigens heb je bij iedere Digital Drive subwoofer geen aparte controller nodig, er zit een volledige parametrische equalizer in, die via een on-screen display live het laag corrigeert van de subwoofer + de luidsprekers.

Groet Bjorn



Mario,

Er is geen enkele subwoofer die ook maar in de buurt komt van de 1812, hij is uniek in opbouw en performance en er is niets vergelijkbaar.

Het gebruik van 1 18" en 1 12" subwoofer, zal juist in prestatie tegenwerking, maar bij de 1812 wordt de 18 en 12" woofer gebruikt met verschillende crossovers.






....(helft van de prijs) , voor een 18" +12", met versterkers en controller...


Vr.gr.
Mario

Hoi Bjorn,

Ik had het dan wel over 18" en 12" apart, met aparte versterkers, én aparte controller...met die laatste doe ja dan ook wel al wat je wil...crossen, delayen, fase, peq zoveel als je wil, fase/time-alignment, enz...véél meer dan met éénder welke sub met ingebouwde digitale technologie....én je hebt nog inputs en outputs over om de rest van je setup bij te sturen....eventueel uitmeten met een SMaart Live, en hup...daar ga je.

Ik bedoelde dus maar, er zijn minder prijzige alternatieven als je plaatst hebt tenminste, nogmaals, zonder afbreuk te doen aan de 1812....en eerlijk, ik zou hem ook wel eens willen voelen/horen :lol:

Vr.gr.
Mario

Ik denk juist dat ik helemaal niet oordeel...maar uit pure ervaring spreek.
Ik kom dagelijks in contact met het integreren van combinaties van 18", 15" en 12" woofers, en dat kan, mits de nodige technoligie er rond. Ik denk dat ik op het vlak van digitale signaalbewerking, net iets verder sta, dan de voor mij, in vergelijking met zo'n DSP processor, toch wel 'eenvoudige' peq die in de DD reeks zit. (wat niet wil zeggen dat hij niet toereikend is).
Zo'n digitaal platform, zoals Symetrix Symnet, Biamp Audia, Peavey Neon, BSS Soundweb, kunnen toch wel net een héél pak meer dan de DD Eq's, waardoor je WEL vlot kan 'crossen' tussen je aparte 18" en 12", en alles wat er nog bij komt, en zoals ik al zei, nog veel meer truukjes zoals het probleem van onbalans en dubbeling ,dat op deze manier evenzeer of nog beter kan aangepakt worden. In de 1812, worden trouwens beide woofers niet tot 15/20 Hz ingezet. De 18" dient voor het sublaag, de 12" voor het midlaag, zoals het hoort uiteraard, en ze worden in mijn oplossing uiteraard ook apart gecrossed, anders zoek je inderdaad problemen.

Maar zoals ik al gezegd heb, het is een ander concept...met méér mogelijkheden in EQ-en en afstellen den de EQ's in de DD reeks,....maar niet altijd integreerbaar in elke HT...

Vr.gr.
Mario

Alexander D
17-06-2006, 10:04
Nou, mochten die SF's als 'demomodelletjes' weg moeten..... dan mag je altijd even bellen. :D

Had jij je nummer ook al doorgegeven dan ? ;) ;)

Euh..... dat had ie al.... :wink:

En momenteel kan ik ze helaas toch niet betalen. :?

Alexander D
17-06-2006, 16:13
Bjorn,

Nog een vraagje over meerdere subs.

die Meridian heeft de mogelijkheid meerdere subs te kunnen aansturen. Waarschijnlijk kun je die ook apart instellen maar misschien wil je dat helemaal niet (geen ervaring mee, ik denk maar wat). :wink:

Nou is mijn vraag:
Maakt het nog verschil dat je twee subs direct kunt aansluiten ten opzichte van receivers met 1 aansluiting waarbij de door Y-splitter het signaal naar twee subs brengt?

Dit even los bekeken van het verschil in kwaliteit tussen een gemiddelde receiver en topbak zoals de Meridian. :wink:



Dat is het mooie van een Meridian G68... bass-management naar stereo subwoofers. (indien je zou willen zelfs naar 3 subwoofers). Dus ik zou in de toekomst er nog 1 bij kunnne plaatsen... :twisted:





Aha! Combineert zo'n 1812 lekker met Meridian en Sonus Faber....? :D

Hij komt zeker niet bij mij op zolder... dan moet ik een extra fundering gaan aanleggen ;). Ik hou het daar op 2 x DD15 vind ik meer dan voldoende...

Ik zit meer te denken aan een evenement ;)

Keep us posted. :wink:



Is dat wel een beetje voldoende twee keer een DD-15 op een zolder.... :shock: :? :wink:

Edgar Smit
17-06-2006, 21:23
Alexander, ik ga me er ook eens mee bemoeien.
Als je een signaal middels een Y splitter over 2 subs gaat verdelen, krijgt elke sub dus de helft van een heel signaal. Bij een directe aansturing van 2 subs vanuit de receiver krijgt elke sub dus gewoon het volledige signaal.

In het totaalbeeld wat dan gecreerd wordt kun je bij twee aansturingen dus veel eenvoudiger de instellingen aan de akoestiek van je kamer aanpassen, want je kan zowel op je reciever als op je sub instellingen wijzigen.
Met een Y splitter kun je eigenlijk alleen met de twee losse subs proberen elkaar aan te vullen wat moeilijker zal zijn.

Daarnaast, als een receiver twee sub aansluitingen heeft, zal volgens mij de crossover het volledige LFE kanaal verdubbelen en elke aansluiting hetzelfde signaal geven, aangevuld met stereogegevens van je fronts die je uiteraard als small instelt.

Mee eens bjorn?

Johan van den D.
18-06-2006, 09:28
Heb ooit bij Garmt een opstelling (Lexicon)gezien/gehoord met drie subs en waarvan er maar één voor het LFE kanaal was.
Hoe het geheel precies in elkaar zat weet ik niet met zekerheid te vertellen maar het was anders dan wat Edgar hier omschrijf en wellicht kan Bjorn daar meer uitleg over geven.

Alexander D
18-06-2006, 09:46
Alexander, ik ga me er ook eens mee bemoeien.
Als je een signaal middels een Y splitter over 2 subs gaat verdelen, krijgt elke sub dus de helft van een heel signaal. Bij een directe aansturing van 2 subs vanuit de receiver krijgt elke sub dus gewoon het volledige signaal.

In het totaalbeeld wat dan gecreerd wordt kun je bij twee aansturingen dus veel eenvoudiger de instellingen aan de akoestiek van je kamer aanpassen, want je kan zowel op je reciever als op je sub instellingen wijzigen.
Met een Y splitter kun je eigenlijk alleen met de twee losse subs proberen elkaar aan te vullen wat moeilijker zal zijn.

Daarnaast, als een receiver twee sub aansluitingen heeft, zal volgens mij de crossover het volledige LFE kanaal verdubbelen en elke aansluiting hetzelfde signaal geven, aangevuld met stereogegevens van je fronts die je uiteraard als small instelt.

Mee eens bjorn?

Ik snap wat je zegt Edgar en kan me daar volledig in vinden behalve van dat halve signaal.

Als het namelijk echt een half signaal is kan de versterker van de sub het niet verwerken lijkt me zo. Hij moet toch een volledig maar in dit geval minder sterk ( :?: ) signaal ontvangen.

Mocht ik onzin praten dan beroep ik me vast op m'n gebrek aan technische kennis. :lol:

bmateijsen
18-06-2006, 12:03
Het voordeel van 2 subwoofers ipv 1 wanneer je met een y-splitter werkt is dat in een grote ruimte het laag een betere verdeling krijgt. (in kleinere ruimtes soms ook wel omdat wanneer de subs goed geplaatst worden ze elkaars staande golven deels kunnen elimineren. Overigens met een y-splitter krijgen beide subs hetzelfde signaal, en dus ook dezelfde hoeveelheid.

Het is dus met name voor grote ruimtes erg prettig, hoewel ik stereo bassmanagement een betere oplossing vind. Dan is het L/R signaal echt gescheiden, dus ook voor het laag wat naar de 2 subwoofers gaat.


Bjorn,

Nog een vraagje over meerdere subs.

die Meridian heeft de mogelijkheid meerdere subs te kunnen aansturen. Waarschijnlijk kun je die ook apart instellen maar misschien wil je dat helemaal niet (geen ervaring mee, ik denk maar wat). :wink:

Nou is mijn vraag:
Maakt het nog verschil dat je twee subs direct kunt aansluiten ten opzichte van receivers met 1 aansluiting waarbij de door Y-splitter het signaal naar twee subs brengt?

Dit even los bekeken van het verschil in kwaliteit tussen een gemiddelde receiver en topbak zoals de Meridian. :wink:



Dat is het mooie van een Meridian G68... bass-management naar stereo subwoofers. (indien je zou willen zelfs naar 3 subwoofers). Dus ik zou in de toekomst er nog 1 bij kunnne plaatsen... :twisted:





Aha! Combineert zo'n 1812 lekker met Meridian en Sonus Faber....? :D

Hij komt zeker niet bij mij op zolder... dan moet ik een extra fundering gaan aanleggen ;). Ik hou het daar op 2 x DD15 vind ik meer dan voldoende...

Ik zit meer te denken aan een evenement ;)

Keep us posted. :wink:



Is dat wel een beetje voldoende twee keer een DD-15 op een zolder.... :shock: :? :wink:

bmateijsen
18-06-2006, 12:09
Heb ooit bij Garmt een opstelling (Lexicon)gezien/gehoord met drie subs en waarvan er maar één voor het LFE kanaal was.
Hoe het geheel precies in elkaar zat weet ik niet met zekerheid te vertellen maar het was anders dan wat Edgar hier omschrijf en wellicht kan Bjorn daar meer uitleg over geven.

Bij Garmt staat een Lexicon MC-12 die inderdaad side subwoofers gebruikt voor stereo-bassmanagement en indien je zou willen kan je 1 dedicated subwoofer kanaal alleen voor LFE gebruiken. (ipv dat je dit ook weer routeert naar de side-subwoofers).

Alexander D
18-06-2006, 14:54
Het voordeel van 2 subwoofers ipv 1 wanneer je met een y-splitter werkt is dat in een grote ruimte het laag een betere verdeling krijgt. (in kleinere ruimtes soms ook wel omdat wanneer de subs goed geplaatst worden ze elkaars staande golven deels kunnen elimineren. Overigens met een y-splitter krijgen beide subs hetzelfde signaal, en dus ook dezelfde hoeveelheid.

Het is dus met name voor grote ruimtes erg prettig, hoewel ik stereo bassmanagement een betere oplossing vind. Dan is het L/R signaal echt gescheiden, dus ook voor het laag wat naar de 2 subwoofers gaat.



Bedankt. :wink:

Edgar Smit
18-06-2006, 20:45
Het voordeel van 2 subwoofers ipv 1 wanneer je met een y-splitter werkt is dat in een grote ruimte het laag een betere verdeling krijgt. (in kleinere ruimtes soms ook wel omdat wanneer de subs goed geplaatst worden ze elkaars staande golven deels kunnen elimineren. Overigens met een y-splitter krijgen beide subs hetzelfde signaal, en dus ook dezelfde hoeveelheid.

Het is dus met name voor grote ruimtes erg prettig, hoewel ik stereo bassmanagement een betere oplossing vind. Dan is het L/R signaal echt gescheiden, dus ook voor het laag wat naar de 2 subwoofers gaat.



Bedankt. :wink:Helemaal duidelijk, ik dacht alleen dat bij gebruik van een Y splitter het signaal per sub wat minder was. Toch altijd weer handig om te weten dit.

deejay1970
18-06-2006, 21:03
[/quote]..... ik dacht alleen dat bij gebruik van een Y splitter het signaal per sub wat minder was. Toch altijd weer handig om te weten dit.[/quote]

Dag Edgar,

Technisch gezien, (wet van Ohm) zou je de stroom die je naar 2 subs ipv 1 sub stuurt, eigenlijk halveren vermits je een 2de weerstand parallel plaatst in geval van een (passieve) Y-splitter.
Maar veel van de huidige ingangen zijn uitgerust met opamps, en dan speelt de ingangsimpedantie (weerstand) niet altijd een rol, in zoverre ik mij nog kan herinneren.
Maar veel last heb je er niet van in de praktijk, vermits je je subs luider kan zetten, of stiller, want je gebruikt er dan wel 2...
Alé, ik denk dat het zo is, want het is voor mij ook al een hele tijd geleden, de schoolbanken.

Vr.gr.
Mario

bmateijsen
19-06-2006, 07:35
Eigenlijk speelt de impendantie niet echt een rol, aangezien het puur gaat om een signaal, waarbij de subwoofer dit zelf weer versterkt.


..... ik dacht alleen dat bij gebruik van een Y splitter het signaal per sub wat minder was. Toch altijd weer handig om te weten dit.

Dag Edgar,

Technisch gezien, (wet van Ohm) zou je de stroom die je naar 2 subs ipv 1 sub stuurt, eigenlijk halveren vermits je een 2de weerstand parallel plaatst in geval van een (passieve) Y-splitter.
Maar veel van de huidige ingangen zijn uitgerust met opamps, en dan speelt de ingangsimpedantie (weerstand) niet altijd een rol, in zoverre ik mij nog kan herinneren.
Maar veel last heb je er niet van in de praktijk, vermits je je subs luider kan zetten, of stiller, want je gebruikt er dan wel 2...
Alé, ik denk dat het zo is, want het is voor mij ook al een hele tijd geleden, de schoolbanken.

Vr.gr.
Mario[/quote]

darkraver
28-06-2006, 07:27
Allemaal,

Na enkele weken luistergenot mijn definitieve indruk van mijn SVS Plus2!

Had voorheen subs met een 0/180 phase selector, weet nu dat een variabele draaiknop echt een must is.
Mijn vrouw en ik hebben steeds afwisselend op de bank gezeten om te luisteren welke instelling ( phase + volume ) het beste was en we kwamen steeds tot dezelfde conclusie, dus niet alleen onze oren staan dezelfde richting uit :lol:
Na afloop wilde ze toch echt zien en ervaren wat dit monster kan.
"nu laat maar eens zien waar ik zo veel geld voor hem moeten betalen" Ze ging echt voor een luistersessie en die reactie vond ik haast nog wel leuker !!
Buren niet thuis dus nou mooi meteen aan mee doen want meestal is het van zet het wat zachter aub...............
War of the Worlds gekeken en nogmaals stukjes van King Kong en ze zat te lachen op de bank met opmerkingen van cool en mega en waarom betalen we 8 euro voor de bios als het thuis beter is ? Sub staat overigens nog steeds slechts op 1/4 Gain en enkele Db's negatief op de receiver !!

Na enkele weken gebruik en volop luisterplezier kan ik alleen maar mijn duim opsteken voor deze SVS sub ( +2 )
Hij integreert perfekt met mijn Klipsch speakers.
Perfekte muziekweergave zowel stereo als muziek dvd's en bij HT is ie er met zo'n impact / slam / attack / speed / dat je denkt dat bestaat niet en is niet mogelijk. Heb veel subs gehad en gehoord maar dit is echt de ultieme voor me. De SVS gaat zo laag en zo zuiver en dat met een volume, je wordt er soms bang van. Luid spelen veel subs maar niet zo luid en met zoveel waanzinnige impact bij lage frequencies. Je kunt hem echt voelen........Voor dit bedrag is het naar mijn mening een onverslaanbare sub.

Iemand die in de buurt van het mooie Noord-Limburg woont en eens wil komen luisteren die is welkom.

SVS plus series moet je echt eens geluisterd en ervaren hebben naar mijn mening. Zou graag eens een shoot out willen meemaken met verschillende subs, SVS, Velo, Rel enz enz in dezelfde prijsklasse.
Naar mijn mening staat de uitslag nu al vast.
SVS - How low can you go.

Sorry voor mijn enthousiasme !!

Alexander D
28-06-2006, 08:17
Sub staat overigens nog steeds slechts op 1/4 Gain en enkele Db's negatief op de receiver !!

Sorry voor mijn enthousiasme !!

Leuk te lezen dat je zo blij bent met deze garagebox voor in de huiskamer. :wink:

Wat bedoel je met dat stukje over je subinstellingen enkele db's negatief op de receiver?

Vaak (altijd) kun je op een receiver instellen dat het subsignaal voor DD en/of DTS harder of zachter ingesteld moet worden. Toch zou ik adviseren dat gewoon op nul te laten staan en het volume op je sub aan te passen.

Alexander D
28-06-2006, 08:28
Hoe heb jij je sub geplaatst, darkraver? Ik ben idd ook onder de indruk van de enorme impact die de PB12 kan hebben bij LFE, maar bij stereo-weergave krijg ik 'm nog niet goed ingeblend; ik hoor de bas toch nog net uit de hoek komen. Hij staat nu naast de bank bij de achterspeakers (met een cm of 20 tussenruimte), vlak tegen de zijmuur en plm. 50 cm van de achterwand:



Dat is niet de 'ideale plek' voor een sub als je die wil gebruiken voor stereo en ik vraag me af of je dat wel helemaal perfect afgesteld gaat krijgen zo.

Alexander D
28-06-2006, 08:46
Dat is niet de 'ideale plek' voor een sub als je die wil gebruiken voor stereo en ik vraag me af of je dat wel helemaal perfect afgesteld gaat krijgen zo.

Het advies van SVS was "in a corner close to your seating area", en volgens Ron Stimpson zelfs "any of those rear corners would be perfect" ;) ... maar ik twijfel er zelf ook een beetje aan inderdaad. Probleem is dat ik 'm bij de frontspeakers nergens kwijt kan.

Bij typische LFE ("darla tapping the tank", "tripod scene" ;)) is het ook een stuk minder merkbaar; het is met name het hogere bereik van de bas bij muziek (50-80 Hz gok ik) waar het niet goed (genoeg) blend. Ik vrees dat het 'room induced limitations' zijn :(. Maar goed, ga nog eens wat experimenteren met de plaatsing. Vervelende is alleen dat je zo'n hondenhok van 50 kilo niet zo makkelijk verplaatst in je eentje ;).

Leuk advies van SVS maar is dat advies misschien gericht op het lfe-signaal, maw als je de sub alleen gebruikt voor het lfe en je speakers op large laat staan. Met een wat hogere crossover is het anders toch niet raar dat je die tonen duidelijk uit de subhoek hoort komen.

Ik wil best een keer komen slepen hoor als je verschillende plekken wil testen.

Je kunt ook deze (http://www.av123.com/products_category_brand.php?section=processors&brand=48) een bestellen. :wink:

darkraver
28-06-2006, 10:50
http://img48.imageshack.us/img48/1130/dvdforum0016hg.jpg (http://imageshack.us)

darkraver
28-06-2006, 10:51
http://img45.imageshack.us/img45/1865/dvdforum0021qa.jpg (http://imageshack.us)

darkraver
28-06-2006, 11:07
Hoi Rob,

Zie mijn foto's.
Ja die koe en die muizen zijn een idee van mijn vrouw, volgens haar kun je er een halve miniatuur kinderboerderij op kwijt !

Heb de +2 links achter staan en het lukt echt perfect.
Voor stereo afstelling heb ik de RXV2600 op 2 channel stereo gezet, net zo lang tijd eraan besteed en vooral met de fase knop gespeeld tot ik echt een perfect resultaat heb, de RF7 en de SVS vullen mekaar echt perfect aan met de juiste simpele instelling.
Pro is dan nog dat de RXV2600 zes memory settings heeft
Heb ivm de kleinere surrounds de sub tot 80HZ lopen, center small, surrounds small en front large, subwoofer: both / on
De svs vult het geluid perfect zelfs in corner opstelling zonder te bonken en te dreunen. Je merkt bij mij haast niet dat ie er is maar pas zodra het echt moet voel en hoor je hem duidelijk op een fantastische manier

Wil er wel op wezen dat de SVS absurd laag gaat en dat met een ongekend aantal DB en een mega kracht. Heb derhalve al vaker gelezen en ben er zelf ook reeds achter gekomen dat de SVS een muscle piece is die gewoon hoopt om uitgedaagd te worden. Komt je set niet mee indien hij echt gevraagd wordt, dus de andere speakers door mindere qualiteit of door te weinig Receiver Power, dan dien je hem simpelweg wat beschaafder in te stellen. Mocht je hem in verhouding veel te hard hebben staan dan ben ik bang dat je hem eventueel kunt vinden.
:shock: :roll: immers deze sub gaat net zo hard in het sub laag als veel subs in het laag :!:

darkraver
28-06-2006, 11:40
Hoi Rob,

Je moet er echt tijd aan besteden en vooral met geduld luisteren.
Bij mij was de fase setting doorslaggevend :o
Bij mij staat ie nu bijvoorbeeld precies tussen het 5e en 6e streepje
( fase knop achterzijde sub )
Met deze setting merk je gewoon (bij mij) dat het geluid als een fabeltje samenvalt, frontspeakers en SVS vormen in deze setting bij mij een geheel en je kunt de sub niet vinden hoewel hij aanwezig is !

Ja dat de SVS power heeft is echt geniaal, bijvoorbeeld bij Monsters Inc sta je helemaal te lachen en denk je mijn God. Je vraagt je af hoe die het doet en denkt "dit kan nooit goed voor mijn huis zijn".
Hij drukt je in je stoel en laat je broekspijpen fladderen ( geen leugen ) en dan kan ie nog veel meer. Laatst had ik echt het gevoel de vloer gaat enkele centimeters omlaag, schilderijen gaan scheef hangen enz en dan nog wel op een zuivere manier dus geen gebrom, gedreun, gerammel, getril of wat dan ook.

Als ik de SVS vergelijk met mijn vorige Acoustic Research is het echt een verschil van dag en nacht. Bij de Ar's dacht je vaak van mhhhh toch maar wat zachter maar de SVS is echt positief ziek en roept steeds: "harder, dieper, meer DB, ik wil je laten zien wat ik kan". Net een dikke Amerikaanse bak met een V8 onder de kap :lol:

darkraver
28-06-2006, 11:49
Rob,

Hier is overigens een mega test van de +2.
Weet niet overigens of deze al de nieuwe 12.3 drivers had ?

http://www.lsound.se/webedit_files/83/svs-pb12-plus2-hcc-review.pdf

darkraver
28-06-2006, 12:00
Mine too :roll:

how low can you go :D

deejay1970
29-06-2006, 19:26
En ik...ocharme, ik moet het met mijn bescheiden PB10ISD in m'n pfivé woonkamer doen....

Bij mij staat ie ook in een hoek, en klonk ie in het begin gewoon niet goed bij muziek...totdat ik alles eens rustig afgeregeld had, op de eenvoudige manier, met een simpele dB-meter.

Resultaat, hij stond eigenlijk véél te luid, volgens mij de fout die door velen nog steeds gemaakt wordt. Ook op de receiver, PCM aangezet, terwijl men me gezegd had dat dit uit moest staan...dit gaf ook een serieuze verbetering bij stereo+sub. (Moet trouwens nog uitzoeken hoe dat nu juist zit met die PCM, dus als iemand het weet...)

Daarna 'War of the Worlds' gekeken, en dacht dat de 10" het nu echt wel zou moeten opgeven. Doch niks van, ikzelf verschoot ook enorm, net zoals wat vrienden die er toevallig bij waren. Zij deden het bijna in hun broek. Ik had de PB12Plus en Plus2 al gehoord, dus wist waar ik me net niet aan kon verwachten....maar de PB10, kwam er op toch wel overdreven luid volume (ik denk dat ik de SBS-01 satelietjes én de versterkers tot het uiterste heb gedreven) nog steesd goed uit.

Dus...ik kan me perfect inbeelden wat jullie ervaren met de grotere broertjes... :lol:, mijn buren gaan er in ieder geval niet gelukkig mee zijn :D

Tof te lezen dat jullie tevreden zijn met de aankoop, en ik wens jullie er veel plezier mee.

Vr.Gr.
Mario

darkraver
29-06-2006, 20:21
Hi Mario,

Je hebt gewoon de perfecte subs onder je hoede
:D

Over een tijdje als meer mensen gemerkt hebben dat SVS geniaal is heeft elk huishouden er minimaal EEN


:roll:

darkraver
30-06-2006, 06:04
Hi Rob,

welke regio zit je ?

Hoe heb je je sub en de rest van je set ingesteld ?

deejay1970
30-06-2006, 07:45
Dag Rob,

Ik heb Better Cable interconnects op voorraad als je interesse moest hebben. 3m, 5m en 8m.

Voor mij was het ook de eerste keer dat ik een sub afregelde. Ik heb de AVIA DVD van SVS er voor gebruikt. Lukt wel aardig, behalve dat het ding in NTSC staat, wel af te spelen is op m'n DVD, maar de leesbaarheid van de tekst echt wel miniem is.
De inhoud van de DVD is zeer leerrijk, maar op m'n 80cm tv was de kleine tekst bijna onleesbaar, spijtig.

SVS komt binnenkort zelf ook met een afregelsysteem op de markt, ik kan helaas nog niet zeggen wanneer. Ik weet enkel dat ze er op dit moment al aan werken.

Vr.Gr.
Mario

darkraver
30-06-2006, 09:44
Hoi Rob,

Mocht het niet helemaal lukken dan laat het weten :wink:
Mijn broer woont in Veldhoven dus dat kan ik wel kombineren ligt immers op de weg er naar toe :wink: Mocht je hulp nodig hebben en hiervoor open staan natuurlijk :D
Samen moeten we er dan wel uitkomen en krijgen we hem naar wens aan het lopen in stereo !!


Laat het maar weten.
Misschien woont er ook nog wel een forum member / techneut bij jou in de buurt ? Who knows !!


Gr,

Marcel

darkraver
03-07-2006, 14:18
Hoi Rob,

Geen probleem, waarschijnlijk ben ik 14-7 bij mijn broer ?
Een SVS broeder laten we natuurlijk niet hangen !!

Hoe heb je je systeem instellingen, x-over/ small / large / both.
Zie je hebt de nieuwe AVR350 :roll:
Heb je alles handmatig ingestelt of heeft die ook al auto set up enz ?


Marcel

darkraver
03-07-2006, 14:31
Rob,

heb je plugs in de SVS zitten ?
hoe heb je hem ingesteld, 16-20-25 HZ ?

darkraver
03-07-2006, 14:50
Hoi Rob,

Twijfel er geen moment aan dat de AVR350 geweldig is.
Wilde vorig jaar de AVR300 eerst kopen !!

Overigens moet je als je hem op 16HZ hebt staan er 2 plugs inproppen :)

Heb mijn +2 nu ook in 2 ch. stereo lopen en op mijn luisterpositie kan ik hem absoluut niet vinden. ( ben zelf niet zo'n stereo freak overigens )
Als je hem te hard hebt staan dan kan het zo wezen dat je hem kunt vinden.

Heb de fase zo ingesteld dat het geluid samen een geheel vormt op mijn luisterpositie, het hardste boeit me niet zo, moet ie harder dan gaat dat altijd want hij heeft POWER OHNE ENDE :roll:

Stoei er nog eens mee.

A3aan
03-07-2006, 15:26
Hi Rob,

welke regio zit je ?
Het juiste antwoord is natuurlijk:
http://www.storageupdates.philips.com/images/faq/worldmapdvdregions2.png(klik) (http://www.storageupdates.philips.com/images/faq/worldmapdvdregions.png)

Regio 2 :lol:


[spoiler:f184f6f436]ok, ik geef toe, ik ben een beetje mailig[/spoiler:f184f6f436]

darkraver
03-07-2006, 16:00
Rob,

Heb je gelijk in. Dacht effe aan mijn +2.
De Plus heeft meer kast inhoud ter beschikking voor de enkele 12.3 drivers !

Geef me per PM je tel eens ?

Verwacht wel 14-7 bij jou in de buurt te wezen :D