PDA

Bekijk de volledige versie : Opname van Panasonic DMR-EH55 speelt niet op oude speler



Jan Schipper
23-04-2006, 21:33
Ben nu twee weekjes in bezit van de 55, ben zeer tevreden, maar heb toch een probleempje, als ik kopieer naar DVD-R of DVD-RW, kan ik alles perfect terug zien op mijn 55, als ik de disc's in mijn oude (valt wel mee) DVD speler doe, blijven ze zeggen no-disc, mijn DVD speler vreet (tot nu toe) echt alles van gewone films tot eigen gebrande foto's en films van mijn Mac.
Heb volgens mij alles goed ingesteld, b.v. classificatie op 8 gezet.
Heeft iemand een suggestie, of ben ik wat vergeten!

b.v.d. Jan Schipper

Raimond Kieftenbeld
24-04-2006, 00:00
Finaliseer je de DVD's wel eerst?

Jan Schipper
24-04-2006, 10:25
Gaat automatisch bij gewoon kopieren.

Mr_Parker
24-04-2006, 11:41
Welkom, om daar mee te beginnen.

Dat finaliseren gebeurt niet altijd automatisch, maar dat ter zijde.

De gebrande schijfjes die je oa maakt met je mac, zijn dat dezelfde schijfjes? Ik bedoel het zelfde merk etc..
Daar kan nl. ook de oorzaak liggen.

Dan eigenlijk nog een vraag wat heb je nu precies een 55 wat? Merk en complete type verhelderd veel.

Heb je een recorder voor de PC, daar je over kopieeren en niet opnemen hebt.
In dat geval kan ook de brandsnelheid de oorzaak zijn. Niet alle spelers kunnen overweg met schijfjes die sneller dan 4x speed gebrand zijn.

Iets meer info, en een titel zonder CAPS LOCK, zijn eigenlijk gewenst.

Jan Schipper
24-04-2006, 22:42
Mr_Parker, bedankt voor je respons,

Sorry, dacht dat ik gelijk op de Panasonic probleem site zat, heb dus een Panasonic DMR-EH55.

Als je geen geavanceerde kopie bij deze DVD-recorder instelt en gewoon kopieert van een opgenomen programma op de harde schijf naar een disk finalist hij gelijk achter het kopieren aan.

Gebruik meestal dezelfde schijfjes.

Heb de recorder niet gekocht voor mijn Mac en praat over kopieren omdat ik iets van mijn harde schijf op een kleine schijf zet, heeft dus niets met de brandsnelheid te maken.

Hoop dat dit meer duidelijk maakt.

Mr_Parker
25-04-2006, 07:01
Dat maakt het zeer zeker, dank voor de opheldering.


Sorry, dacht dat ik gelijk op de Panasonic probleem site zat..
Je hebt waarsachijnlijk op "nieuw onderwerp" ipv "nieuw antwoord" geklikt, maar dat doet er allemaal even niet toe. Het is nu duidelijk hoe wie wat.
(Als je nu nog even bij je bovenste bericht op wijzigen rechts boven klikt en je onderwerp verandert in iets van "Opname van Panasonic DMR-EH55 speelt niet op oude speler." of zo iets dergelijks is het voor meer mensen direct duidelijk wat je probleem is. Krijg je wellicht ook sneller de oplossing.

Als je de uitgebreidere "copy" methode gebruikt waarbij achteraf finaliseren nodig is werkt het dan wel?

Ik zie overigens dat deze recorder een highspeed methode kent, ook via de eenvoudige copy methode. Staat deze uit?

Wederom succes.

Jan Schipper
25-04-2006, 09:29
Ook bij geavanceerde kopie werkt het niet.

Volgens instructieboek moet de functie highspeed altijd op "aan" staan als je DVD-RW gebruikt, maar kan altijd de langzame opname een keer proberen.

Nogmaals dank Jan