PDA

Bekijk de volledige versie : surroundset en audiospeakers aansluiten op één reciever?



ghoogers
24-04-2006, 11:56
Ik zwerf al regelmatig over dit forum maar nu dan ook maar geregistreerd om een eerste vraag te stellen.

Op dit moment heb ik 2 JBL zuilen als frontspreakers in mijn HT set staan. Deze luidsprekers heb ik jaren geleden na heel veel luisteren uitgekozen en ze bevallen nog steeds. Ik luister ook veel muziek en dan schakel ik van surround weergave naar gewoon stereo. Nu ga ik binnenkort een nieuw plasma TV aanschaffen ( panasonic PV60 :D ) samen met een HDD-dvd recorder. Het wisselgeld voor deze aanschaf is dat mijn vrouw die 2 “lelijke” grote boxen aan weerzijden van de TV vervangen wil hebben door kleine surroundspeakers. Echter voor muziek luisteren wil ik mijn zuilen niet kwijt maar ze elders in de kamer neerzetten.

Is het mogelijk om zowel een 5.1 surroundset als ook 2 'audio' speakers op dezelfde receiver aan te sluiten? Mijn receiver heeft niet de zgn A+B optie.

Alexander D
24-04-2006, 12:00
Mijn receiver heeft niet de zgn A+B optie.

Dan wordt het lastig. :wink:

Rob Eric Blank
24-04-2006, 12:58
Veel receivers hebben geen A+B optie. Ik weet dat veel Yamaha receivers dat wel hebben.
Misschien een losse stereo versterker aanschaffen?
Of een andere vrouw zoeken ;-)

Alexander D
24-04-2006, 13:04
Of met zoiets (http://www.dienadel.de/lshop,showdetail,1145880205-15469,d,1145880219-15492,1061913766.1064464338,20853,,Tshowrub--1061913766.1064464338,0.htm)

A3aan
24-04-2006, 14:46
als je receiver geen 'A+B'-optie heeft, maar wel 'A' en 'B', dan ben je waar je wezen wilt, denk ik. ehum, teminste bij een compromis tussen waar jij wezen wilt en wat je partner wenst.
Voor je gaat sjouwen en snoeren wegwerken, ... laat je partner even het verschil horen tussen je A en je B, zowel met muziek als met een stuk film (optioneel zijn de tranen in je ogen).
Je hebt namelijk kans dat ze het geluidsverschil hoort en overstag gaat (de mijne wel).


Andere kans is dat je zélf liever een set met "lelijke grote" boxen wilt ten koste van een eventueel surroundbeeld (maar dat moet je zelf maar zien).

ghoogers
24-04-2006, 16:34
Veel films kijk ik ook niet met mijn vrouw omdat ik dan steeds te horen krijg dat het geluid wat zachter moet :( . Bij haar weegt het estetische aspect echt zwaarder dan de kwaliteit.

Overigens heeft mijn receiver ook geen A en B optie. Ik vrees dat het dan toch een schakelkastje zal worden.

Edgar Smit
24-04-2006, 22:11
schakelkastje, of een losse stereo versterker. tegenwoordig kun je voor niet al te veel geld hele leuke stereoversterkers kopen.

Alexander D
25-04-2006, 08:50
schakelkastje, of een losse stereo versterker. tegenwoordig kun je voor niet al te veel geld hele leuke stereoversterkers kopen.

Maar voor veel minder geld een schakelkastje dat ook heel goed werkt. Afhankelijk van hoe kritisch je zelf bent is dat misschien een betere oplossing. :wink:

Edgar Smit
25-04-2006, 08:55
schakelkastje, of een losse stereo versterker. tegenwoordig kun je voor niet al te veel geld hele leuke stereoversterkers kopen.

Maar voor veel minder geld een schakelkastje dat ook heel goed werkt. Afhankelijk van hoe kritisch je zelf bent is dat misschien een betere oplossing. :wink:Ik zei toch ook schakelkastje, of een losse stereo versterker.??? :wink:

JKI
25-04-2006, 19:39
Of je zet aan de uiteinden van de speakerkabels bananenstekkertjes zodat je ze makkelijk kunt wisselen.

Alexander D
25-04-2006, 19:44
schakelkastje, of een losse stereo versterker. tegenwoordig kun je voor niet al te veel geld hele leuke stereoversterkers kopen.

Maar voor veel minder geld een schakelkastje dat ook heel goed werkt. Afhankelijk van hoe kritisch je zelf bent is dat misschien een betere oplossing. :wink:Ik zei toch ook schakelkastje, of een losse stereo versterker.??? :wink:

:lol: Correct Edgar maar ik bedoelde dat een schakelkastje van 50 euro misschien een interessantere optie is dan weer een dure versterker bijplaatsen die waarschijnlijk ook ook door zijn vrouw niet met de vlag wordt binnen gehaald omdat er dan weer zo'n 'lelijk geval' bij komt...... :wink: