PDA

Bekijk de volledige versie : Welke speakers op een marantz SR6300 versterker



a.ankersmit
25-04-2006, 01:55
Ik ben in het bezit van een Marantz SR6300 versterker en zit door een verhuizing op dit moment ook zonder boxen. Oude wharfedale boxen verhuizen niet mee :P .
Aangezien ik midden in een verhuizing zit heb ik niet zoveel tijd om veel te
gaan luisteren bij de audio zaken. Nu heb ik een paar boxen mijn voorkeur maar dit is meer naar aanleiding wat ik lees in de forums.

Nu lees ik goede reactie over de combinatie Marantz + Mordaunt Short
MS 908i 2x (front)
MS 904i 2x (rear) of MS 906i
Center speaker + SUB uit dezelfde serie.

Wat mij ook wel aardige speakers lijken zijn de Missions
M53 2x (front)
M52 2x (rear) of M51
Center speaker + SUB uit dezelfde serie

Speaker kabel van de Hul of Oelhbach en eventueel een SUB van een ander merk, maar de SUB komt zoiezo pas later.

+ zit er bij de Mission speakers ook een frontje voor op de speaker zodat je de "speakers" zelf niet ziet. Of hoe dat ding ook mag heten.

Alex

Rob Eric Blank
25-04-2006, 07:25
Wat voor klank wil jij uit je reciever. Dat is een vraag die al heel belangrijk is bij de keuze van speaker en speakerkabel. Deze speakers zijn zeker geschikt om samen met de Marantz een mooie set te vormen. Alleen misschien vind jij andere speakers beter klinken. Het meest gegeven advies (en het beste) is om eens te gaan luisteren bij de plaatselijk HiFi boer (dus geen Media Markt of andere grootgrutter). Zelf draai ik Marantz met Elac. Marantz is een warm klinkende receiver en Elac analytische (misschien wat kille) speakers, dit compenseerd elkaar en IK vind het een fijne combinatie.
Marantz en B&W klinkt ook erg goed.
v.d. Hul speakerkabels klinken nogal warm en dat is icm een marantz versterker en warm klinkende speakers niet altijd aan te raden. Dan zou ik eerder voor een kabel als Qed gaan. Dit hangt ook weer compleet af van persoonlijke voorkeuren.

Alexander D
25-04-2006, 08:53
Als je nu toch niet veel tijd hebt zou ik gewoon nog effe wachten tot je dat wel hebt. JIJ moet naar de set luisteren dus kopen op basis van wat anderen van de speakers vinden is niet zo'n goed idee. :wink:

De sets die je uitgekozen hebt worden in ieder geval wel door veel mensen als 'een goede match' ervaren.

Rob Eric Blank
26-04-2006, 10:43
Hij heeft het zo druk dat hij niet meer reageert ;-).

a.ankersmit
26-04-2006, 21:06
Druk,druk inderdaad flink sjouwen.
Ik ga straks wel luister naar de verschillende speaker sets. Probleem alleen is dat ik niet tig verschillende wil gaan beluisteren. De bovenstaande sets zijn enventueel ook door de vrouw goedgekeurd kwa uiterlijk.

Ik neem het advies over om dat ook nog even te wachten, voordat ik ga kopen. Eerst maar eens sleuven freezen voor de kabels :roll:

Rob Eric Blank
27-04-2006, 07:03
Leg dan wel goeie kabels in die sleuven!

El-Jorge
27-04-2006, 07:33
Druk,druk inderdaad flink sjouwen.
Ik ga straks wel luister naar de verschillende speaker sets. Probleem alleen is dat ik niet tig verschillende wil gaan beluisteren. De bovenstaande sets zijn enventueel ook door de vrouw goedgekeurd kwa uiterlijk.

Ik neem het advies over om dat ook nog even te wachten, voordat ik ga kopen. Eerst maar eens sleuven freezen voor de kabels :roll:

Ik moest wel even lachen, om 10uur savond zeg je dat je straks gaat luisteren, je zal later van week/maand/jaar bedoelen!
Wat tipjes voor speakers, de al door jezelf genoemde MS speakers zijn zeker mooi met Marantz. Ik heb laatst een combi van Marantz met Dali Suite gehoord, die ik echt prachtig vond! Natuurlijk B&W (heb ik zelf ook met Maranzt ;)). Er is natuurlijk nog meer, maar ik heb ik niet echt ervaring mee. Ik heb een keer Tannoy gehoord, maar was ik niet van onder de indruk. Je zou ook zeker KEF kunnen proberen, ben ik zelf heel benieuwd naar, maar ook geen ervaring mee!

Rob Eric Blank
27-04-2006, 07:49
Ik heb wel eens Marantz met de nieuwe Dali Ikon 6 gehoord en vond dit dan ook een goeie combinatie.
Later deze Ikon 6 gehoord icm een NAD versterker en dit was naar mijn mening te kil, was een gort droge weergave. Dali is zeker een merk om ook eens mee te nemen.
Elac klinkt ook wel fijn (vind ik) met Marantz, niet TE warm.

a.ankersmit
27-04-2006, 15:59
Het luisteren zal inderdaad wel wat later in het jaar worden :evil: