PDA

Bekijk de volledige versie : Sateliet ontvanger en DVD recorder. Beveiligd?



tjittel
25-04-2006, 14:33
Heeft iemand hier ervaring met de combinatie DVD-recorder en satelliet tv?
Van de ouders van mijn vriendin hoorde ik dat zij problemen hebben met het opnemen van bepaalde programma's op hun Philips DVD recorder. (o.a. Talpa de Wedstrjiden, maar ook de detective op Ned1) Zij krijgen de foutmeling dat het programma beveiligd is.
Ik ben al in een paar electronica zaken geweest om te vragen hoe dit zit, en welke zenders/programma's beveiligd zijn, maar krijg tegenstrijdige antwoorden.
Twee zaken verzekerden mij dat ik alles wat ik met de satteliet ontvang gewoon kan opnemen. De verkoper in de 'goedkope' electronica-gigant vertelde dat sommige programma's beveiligd zijn, en dat ze daar een speciaal kastje voor verkopen om de beveiliging te omzeilen (voor ong. 100).
Welke zenders/programma's tegen opnemen beveiligd zjin kon hij mij niet verhelpen.
Wie kan mij uitleggen hoe het zit? Ligt het aan de instelling van de DVD-recorder, aan de DVD-recorder of aan de satelliet-decoder. Of een combinatie, of....
Voor het ontvangen van de satteliet maken ze gebruik van een legale CD-card en decoder.
Alvast veel dank!
Tjitte

GameBelgium
27-04-2006, 07:42
Het is niet de eerste maal dat ik zoiets hoor. Op Sky doet zich een gelijkaardig probleem voor bij sommige van de Discovery Channels. Jammer genoeg is er nog geen oplossing voor. Het lijkt me toch niet logisch dat je bepaalde programma's niet meer kunt opnemen om op een later tijdstip te bekijken, en al zeker niet als je abonnementsgeld betaalt voor een digitaal pakket.