PDA

Bekijk de volledige versie : Advies Speakers



joostpolletje
26-04-2006, 21:45
Goedeavond,

Ik heb vorige week mijn HTset gekocht zoals je kan zien bij mij sig..

Nu heb ik dat wel gekocht met t oog op verbeteringen.. Dus speakers, receiver. Wat is wijsheid om als eerste te gaan vernieuwen? Ik ben me zelf een beetje aan het verdiepen in losse speakers.. Wil nu echt wel wat goeds hebben.. Wat zijn kenmerken waar je op moet letten? En heeft iemand tips over goeie speakers? Mag eventueel tweedehands zijn. Het gebruik is puur voor surround bioscoop gevoel, gamen. Dus met stereo wil ik eigenlijk niks doen. Ik vind t leuk om me in zo iets een beetje te verdiepen.. Zijn er sites met goeie info over aankopen etc.. Iemand hier tips? Wil t graag horen zodat ik een leuke cinema set bij elkaar kan gaan stellen.. Wat ik al wel weet is dat je speakers allemaal van t zelfde merk moeten zijn. Dus dat weet ik alweer Wat zijn dan beetje goeie merken? REL, Magnat Motion, JBL, dit zijn wel merken die van iedereen wel goeie reviews krijgen.. Maar zoals ik al gezegd heb zal er graag wat meer over willen weten.

Alvast Bedankt

Romius
27-04-2006, 07:20
Speakers zijn heel afhankelijk van smaak, daarvoor moet je echt even gaan luisteren ergens. Je zou afkunnen met gewone sateliet speakers en een subwoofer als je alleen voor films en games gaat. Ik zou zelf als fronts voor zuilen gaan, maar ik ben dan ook een muziekliefhebber.
Waar je misschien op kan letten is dat de impedantie van je speakers hoog genoeg is, 8 ohm zou ideaal zijn. Speakers met een lagere impedantie vereisen namelijk meer vermogen van je versterker.

Goeie merken tja, B&W doet het altijd goed iig, KEF, JBL, Magnat, Mission, Tannoy, noem maar op. Maar ze zijn allemaal met hun eigen klank en daar is je smaak weer van toepassing.

erik_van_meer
27-04-2006, 07:25
Om een keuze te maken zal je echt zelf moeten gaan luisteren!!! Feit blijft dat met grotere speakers de geluidskwaliteit er in vergelijking met jouw JBL SCS setje een reuzesprong voorwaarts maakt. Ik zou als ik jouw was eerst de speakers upgraden en daarna evt. de receiver mocht deze wat jouw betreft tekort schieten. Wat ik zelf mooie speakers vind zijn de Magnat Quantum's welke zowel als front, center en rear te verkrijgen zijn. Reken echter wel € 800,00 à € 1.000,00 voor een complete 5.0 set dus exclusief subwoofer! GREETZ ERIK

Rob Eric Blank
27-04-2006, 07:52
Pioneer is wat schel, dus zelf zou ik eerder voor JBL of B&W gaan dan voor Tannoy en Elac. De laatste 2 merken speakers zijn wat scheller en dat klinkt met Pioneer waarschijnlijk niet lekker.
Oja Rel maakt alleen subwoofer, best goeie.

A3aan
27-04-2006, 08:35
Ik heb vorige week mijn HTset gekocht zoals je kan zien bij mij sig..

Nu heb ik dat wel gekocht met t oog op verbeteringen.. Dus speakers, receiver. Wat is wijsheid om als eerste te gaan vernieuwen? <KNIP>Nét een set gekocht en je eerste gedachte is upgraden? :?: :roll:

Wat dan wijsheid is?

ik zou eens beginnen met het verkennen van (de mogelijkheden/opstelling/instellingen etc van) je set. En vooral om ervan te genieten.
In de eerste plaats omdat dát (genieten) toch je main goal zou moeten zijn.
Verder omdat dan kan blijken waar je tevreden over bent en waarover niet.

Er is maar één die kan beslissen waar je tevreden mee bent en dan ben jezelf.

Verder kun je je natuurlijk oriënteren wat anderen hebben, wat er zoal te koop is, ... wat het risico met zich meeneemt dat je niet meer tevreden bent met wat je hebt. Wees je bewust van dit risico. "Het meer is nooit vol" en als je eenmaal geïnfecteerd bent met het upgrade-virus (en die waart rond op deze site) gaat je dat een boel geld kosten voor je weer net zo tevreden bent als nu. ... :?

Waar te beginnen? Ik vind zelf dat boxen/speakers het belangrijkste onderdeel van een installatie zijn. Daar zou ik zeker niet op bezuinigen.

...

[spoiler:cbf83b33f4]en? ben je al aangestoken door het virus?[/spoiler:cbf83b33f4]

joostpolletje
27-04-2006, 12:23
Ik heb nu dus JBL waar ik wel tevreden over ben ja.. dus als ik t bij JBL zou houden had ik al wat moois gevonden.. De Northridge serie E90 voor E30 achter, en als center EC35.. Dit zou dan rond de 1000euro kosten.. Ik snap dat je wel rekening moet houden met een 5.0 set voor rond de 1000euro ja..


Nét een set gekocht en je eerste gedachte is upgraden?

Ja dat klopt.. Omdat dit toch een instappertje is.. Eerst hier wat plezier aan beleven ja.. en dan verder kijken.. hoeft ook niet meteen.. maar zo kan ik even lekker rondkijken.. hoorde ook wel dat boxen toch het middelpunt van je set zijn ja.


en? ben je al aangestoken door het virus?

Ja ben aangestoken.. als je leest wat sommige allemaal hebben.. wil je dat natuurlijk ook zo goed voor elkaar hebben.

Rob Eric Blank
27-04-2006, 12:44
Ik heb met de XTI (voorloper van de Northridge serie) van JBL gedraaid en was geen verkeerde speaker.
Heb je wel eens de Northridge beluisterd op een Pioneer (klinkt weer anders dan je huidige set).
Misschien is de B&W DM603 S3 ook een fijne speaker en dan DM600 S3 als rear speakers. Ik zou deze zeker eens beluisteren, minder warm als JBL. Dus minder bass gericht, maar wel heel erg muzikaal!

El-Jorge
27-04-2006, 14:38
Ik heb nu dus JBL waar ik wel tevreden over ben ja.. dus als ik t bij JBL zou houden had ik al wat moois gevonden.. De Northridge serie E90 voor E30 achter, en als center EC35.. Dit zou dan rond de 1000euro kosten.. Ik snap dat je wel rekening moet houden met een 5.0 set voor rond de 1000euro ja..

Dit kan echt wel goedkoper, ik kan me herinneren dat ik deze set zoals jij beschrijft al wel eens voorbij heb zien komen incl. sub voor onder de EUR 1000,-

El-Jorge
27-04-2006, 14:42
Ik heb met de XTI (voorloper van de Northridge serie) van JBL gedraaid en was geen verkeerde speaker.
Heb je wel eens de Northridge beluisterd op een Pioneer (klinkt weer anders dan je huidige set).
Misschien is de B&W DM603 S3 ook een fijne speaker en dan DM600 S3 als rear speakers. Ik zou deze zeker eens beluisteren, minder warm als JBL. Dus minder bass gericht, maar wel heel erg muzikaal!

Ik vind trouwens de XTI serie een heel stuk beter dan de northridge. Bij Smits in Arnhem hebben ze die in de aanbieding, aangezien ze bijna niet meer nieuw te koop zijn! De B&W kan ik zelf over zeggen dat ze erg mooi zijn. Die heb ik uiteindelijk zelf gekozen, die vind ik sowieso beter dan de northridge. Ze zijn echter wel weer wat duurder!

Johan van den D.
27-04-2006, 16:44
Je wilt betere kwaliteit maar kunnen het vanwege de ruimte grote speakers zijn of ben je gebonden aan de kleinere modellen die overigens niet slechter hoeven te zijn.

Het gaat dus alleen om films en games wat het alweer wat gemakkelijk maakt.
Je kunt inderdaad in eerste instantie voor de speakers gaan maar je haald het maximale uit je speakers met een goede versterking.
Beide zijn dus belangrijk in tegenstelling tot wat ik eerder hier las.
Het is echter wel zo (en dat bedoelde men ook denk ik) dat je met eerst andere speakers het grootste resultaat kunt behalen en dus een flinke stap vooruit.
Maar nogmaals, geef ook de versterking voldoende aandacht als je zover bent en vergeet daarnaast de bekabeling niet.
Wanneer je aan een subwoofer gaat denken besef je dan goed dat een goede sub niet goedkoop is en soms zelfs duurder zal zijn dan al je speakers bij elkaar.

Ga dus vooral stap voor stap te werk en onderschat niet de invloed van bepaalde onderdelen.

Iets wat op termijn ook leuk is (zeker ook voor games) is het gebruik van een projector om alles lekker groot te kunnen beleven.

joostpolletje
27-04-2006, 18:24
Dit kan echt wel goedkoper, ik kan me herinneren dat ik deze set zoals jij beschrijft al wel eens voorbij heb zien komen incl. sub voor onder de EUR 1000,-

Heb ze gezien bij http://www.heinhuis-luidsprekers.nl/



Je wilt betere kwaliteit maar kunnen het vanwege de ruimte grote speakers zijn of ben je gebonden aan de kleinere modellen die overigens niet slechter hoeven te zijn.

Het betreft wel een slaapkamer ja.. Maar heb geen problemen dan met ruimtegebrek dus mogen grote speakers zijn.


Het gaat dus alleen om films en games wat het alweer wat gemakkelijk maakt.
Je kunt inderdaad in eerste instantie voor de speakers gaan maar je haald het maximale uit je speakers met een goede versterking.
Beide zijn dus belangrijk in tegenstelling tot wat ik eerder hier las.
Het is echter wel zo (en dat bedoelde men ook denk ik) dat je met eerst andere speakers het grootste resultaat kunt behalen en dus een flinke stap vooruit.
Maar nogmaals, geef ook de versterking voldoende aandacht als je zover bent en vergeet daarnaast de bekabeling niet.
Wanneer je aan een subwoofer gaat denken besef je dan goed dat een goede sub niet goedkoop is en soms zelfs duurder zal zijn dan al je speakers bij elkaar.

Idd alleen films games gebruik ja..!

Heb ook al gekeken naar eventuele receivers
Denon AVR 3806
Onkyo TX-SR803E
Pioneer VSX 2016 AV-S



Iets wat op termijn ook leuk is (zeker ook voor games) is het gebruik van een projector om alles lekker groot te kunnen beleven.

Staat ook op verlanglijstje.. Hitachi PJ TX200

Heb dus nog een verlanglijstje van
Beamer
Boxen
Receiver

Nu ben ik ook aan het denken wat is de wijsheid eerst boxen, receiver upgraden.. Of eerst de beamer

Johan van den D.
27-04-2006, 21:52
Nu ben ik ook aan het denken wat is de wijsheid eerst boxen, receiver upgraden.. Of eerst de beamerWil je direct een behoorlijk resultaat behalen zal je met de speakers kunnen beginnen.
Echter moet je wel weten dat de "echte" kwaliteit van de speaker pas te horen is als er een goede versterker achter staat.

Maar je setje is pas nieuw dus je kan daar ook eerst van gaan genieten en direct voor het grote beeld gaan en dus de projector als eerste keus.

Kortom, alles is eigenlijk mogelijk.

Edgar Smit
27-04-2006, 22:47
Wat je als eerst moet vervangen moet je idd zelf gaan bepalen. Zoals al eerder gemeld hier heeft elk merk speakers en elk merk receiver zijn eigen klank. Onderschat ook de invloed van je kabels niet (lees dit ook eens (http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=52))

Mocht je met je speakers beginnen, zou ik je aanraden om boekenplankmodellen te nemen, vooral omdat het een slaapkamer betreft en 4 zuilen plus een centre waarschijnlijk akoestisch gezien niet volledig tot hun recht zullen komen (tenzij het een vrij grote slaapkamer is).

Zelf vind ik pioneer's sound wat aan de iele kant, dus zou ik een wat warmer klinkende speaker kiezen, bijv Mission of B&W. Wat ook een optie is is de Q-serie van KEF, die is namelijk al opgevolgd (door de Qi), maar nog wel redelijk verkrijgbaar voor een leuke prijs.

Dutchman01
28-04-2006, 01:22
Ga eens luisteren naar de Mission M35i (Front) en Mission M32i (rear) en de Mission m3c2i (center) speakers. http:\\www.tesnl.nl

Deze combinatie zal je zeker goed kunnen bevallen.
En ook belangrijk standaard 5 jaar garantie al zal je dat wel niet nodig hebben
maar goed smaak is peroonlijk.

mij en vele anderen zijn er heel erg content mee zeker gezien de prijs en prestatie's ten op zichte van de concurent.

deze set op 2 technics SE-A1000M2 eind versterkers gehad
en op Denon 3806 en de Denon AVR-A11VX dat was op alle combinatie's een waar genot.

Rob Eric Blank
28-04-2006, 08:00
Ik heb met de XTI (voorloper van de Northridge serie) van JBL gedraaid en was geen verkeerde speaker.
Heb je wel eens de Northridge beluisterd op een Pioneer (klinkt weer anders dan je huidige set).
Misschien is de B&W DM603 S3 ook een fijne speaker en dan DM600 S3 als rear speakers. Ik zou deze zeker eens beluisteren, minder warm als JBL. Dus minder bass gericht, maar wel heel erg muzikaal!

Ik vind trouwens de XTI serie een heel stuk beter dan de northridge.Ook wat betreft afwerking. Ik vind de Northridge erg slecht afgewerkt. Scherpe randen en de XTI (die was destijds ook duurder) heeft veel mooiere hoeken (komt in het zwart niet mooi uit) die met mooie strips zijn afgewerkt.

Alexander D
28-04-2006, 08:30
Ik zou je adviseren te beginnen met je speakers. Het vinden van speakers die een sound hebben die je aanspreekt is het lastigste.

Naar mijn mening is het makkelijker een receiver bij een speaker te zoeken dan andersom. :wink:

joostpolletje
28-04-2006, 09:23
(lees dit ook eens (http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=52))


Handig informatief stukje.. Had t al een keer beetje doorgelezen nu maar even helemaal.. Aan zulke dingen heb je wat ja bedankt

edit

Ik wilde dan toch wel voor de Denon AVR 3806 gaan.. Maar dit is dus geen goeie combo met de JBl boxen? jullie zeggen zoiezo dat de jbl boxen niet heel best zijn..

Edgar Smit
28-04-2006, 11:33
(lees dit ook eens (http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=52))


Handig informatief stukje.. Had t al een keer beetje doorgelezen nu maar even helemaal.. Aan zulke dingen heb je wat ja bedankt

edit

Ik wilde dan toch wel voor de Denon AVR 3806 gaan.. Maar dit is dus geen goeie combo met de JBl boxen? jullie zeggen zoiezo dat de jbl boxen niet heel best zijn..Zolang speakers voor jou goed klinken, zijn ze niet slecht :wink:.

Maar even serieus, je moet echt eens gaan luisteren bij een goede audio boer naar verschillende speakers, zodat je je eigen sound er kan uitpikken. Wij kunnen je wle van alles vertellen, maar als het voor jou niet klinkt, wat heb je er dan aan? Vergeet niet dat een aantal adviesgevers zich al lange tijd in de audio/HT wereld begeven en kritische oren hebben, vooral door alle ervaringen die zij opgedaan hebben.

Klein vergelijk: als je je rijbewijs hebt, betekend dat ook niet dat je meteen een formule 1 wagen kan besturen :wink:.

Raymond187
28-04-2006, 12:57
Pioneer is wat schel, dus zelf zou ik eerder voor JBL of B&W gaan dan voor Tannoy en Elac. De laatste 2 merken speakers zijn wat scheller en dat klinkt met Pioneer waarschijnlijk niet lekker.
Oja Rel maakt alleen subwoofer, best goeie.
Tannoy schel :|

Ik weet niet wat voor Tannoy's je luistert :lol:

Als je alleen voor films en games wilt gebruiken raad ik je ook wel aan om naar sataliet speakers te gaan kijken.
Zijn klein en een apart subje.

Die KEF eitjes hemelt iedereen de lucht in prob. die eens thuis te testen.

Rob Eric Blank
28-04-2006, 13:06
Pioneer is wat schel, dus zelf zou ik eerder voor JBL of B&W gaan dan voor Tannoy en Elac. De laatste 2 merken speakers zijn wat scheller en dat klinkt met Pioneer waarschijnlijk niet lekker.
Oja Rel maakt alleen subwoofer, best goeie.
Tannoy schel :|

Ik weet niet wat voor Tannoy's je luistert :lol: Ik heb deze ooit op een Sony gehoord (type nummer weet ik niet meer). Dus het kan ook komen door de Sony, maar ik vond ze in de hele hoge tonen goed presteren en de midden tonen bleven wat achter.

Edgar Smit
28-04-2006, 13:38
Ik denk dat de sony daar behoorlijk debet aan was Rob. Tannoy's vind ik over het algemeen juist vrij neutraal, misschien zelfs wat vlak klinken.

Seth__Gekko
28-04-2006, 15:53
Die KEF eitjes hemelt iedereen de lucht in prob. die eens thuis te testen. Ik heb ze vorige week voor het eerst irl gezien en vond ze wel lekker groot voor satellietjes, maar niet zo mooi.

El-Jorge
28-04-2006, 15:59
Ik denk dat de sony daar behoorlijk debet aan was Rob. Tannoy's vind ik over het algemeen juist vrij neutraal, misschien zelfs wat vlak klinken.

Ik ben het meer met Rob eens, ik vond Tannoy ook wat schel, en dit was toch op een warm te noemen Marantz! Het waren overigens de Tannoy Sensys geloof ik!

Johan van den D.
28-04-2006, 16:40
Ik heb laatst Tannoy op Onkyo gehoord maar kon toch als behoorlijk vol, warm maar toch ook detailrijk omschreven worden.

Het beste is dus om tijdens het luisteren alle opties open te houden.

Alexander D
28-04-2006, 16:41
Die KEF eitjes hemelt iedereen de lucht in prob. die eens thuis te testen. Ik heb ze vorige week voor het eerst irl gezien en vond ze wel lekker groot voor satellietjes, maar niet zo mooi.

:shock: Nu pas voor het eerst gezien?

Voor satellieten vind ik het nog een van de mooiere. Nu komt er een nieuwe versie uit de KHT-3005.2.

Alexander D
28-04-2006, 16:42
Ik heb laatst Tannoy op Onkyo gehoord maar kon toch als behoorlijk vol, warm maar toch ook detailrijk omschreven worden.

Het beste is dus om tijdens het luisteren alle opties open te houden.

En dat kan toch niet aan de Onkyo gelegen hebben.... :wink: Die zijn als sinds jaar en dag aan de heldere kant. :D

Johan van den D.
28-04-2006, 17:29
Onkyo wordt ook vaak als "te" warm ervaren dus tja.......vertel het maar.

Mijn voorkeur heeft het merk niet ondanks dat het prima producten zijn.

Raymond187
28-04-2006, 20:20
Pioneer is wat schel, dus zelf zou ik eerder voor JBL of B&W gaan dan voor Tannoy en Elac. De laatste 2 merken speakers zijn wat scheller en dat klinkt met Pioneer waarschijnlijk niet lekker.
Oja Rel maakt alleen subwoofer, best goeie.
Tannoy schel :|

Ik weet niet wat voor Tannoy's je luistert :lol: Ik heb deze ooit op een Sony gehoord (type nummer weet ik niet meer). Dus het kan ook komen door de Sony, maar ik vond ze in de hele hoge tonen goed presteren en de midden tonen bleven wat achter.

Sony :?

Ok dat zou kunnen.
Ik speel op een Yammie amp het zijn wel de tannoy 638 dual concentric en Tannoy's met die speakers erin rad ik iedereen aan die heerlijk van muziek willen genieten :)
En natuurlijk een ST rel erbij :lol:

Edgar Smit
28-04-2006, 22:07
Ikzelf heb yammie met mission, en ben daar uitermate tevreden over.

Mariusz
29-04-2006, 08:10
Onkyo wordt ook vaak als "te" warm ervaren dus tja.......vertel het maar.

Mijn voorkeur heeft het merk niet ondanks dat het prima producten zijn.

Grappig, want mijn ervaring met het merk is juist een dun, agressief en schel geluid, terwijl het laag juist weer overdreven zwaar was. Aan de speakers lag het niet, nu ze op een Marantz PM4400OSE spelen is het gehele beeld uitgewogen en laid-back.
De kwaliteit van de producten is echter wel erg goed.

Alexander D
29-04-2006, 09:34
Onkyo wordt ook vaak als "te" warm ervaren dus tja.......vertel het maar.

Mijn voorkeur heeft het merk niet ondanks dat het prima producten zijn.

Grappig, want mijn ervaring met het merk is juist een dun, agressief en schel geluid, terwijl het laag juist weer overdreven zwaar was. Aan de speakers lag het niet, nu ze op een Marantz PM4400OSE spelen is het gehele beeld uitgewogen en laid-back.
De kwaliteit van de producten is echter wel erg goed.

En ik zit daar dus een beetje tussen in. Toch grappig hoe iedereen een bepaald merk weer anders 'hoort'. :wink:

Rob Eric Blank
29-04-2006, 09:44
Inderdaad wel een mooie conclusie dat geluidsbeleving dus heel subjectief is.

Dizer
29-04-2006, 10:00
Quadral speakers op Harman Kardon versterker 8)

Als ik nu een combinatie tussen een versterker en een speakerset zou maken, dan zou ik zeker voor het volgende gaan:

Versterker:
Harman Kardon AVR 435 (http://www.harmankardon.com/product_detail.aspx?cat=REC&prod=AVR%20435/230) of als alternatief de Pioneer VSX-1015 (http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=10532&taxonomy_id=42-98)
Speakers:
De Quadral Signo Surround (http://www.quadral.com/index.php?pID=5_10&inc=produkte/set_detail.php&prodID=15) of als alternatief en als je veel geld hebt de Quadral Platinum 820 (http://www.quadral.com/index.php?pID=5_7&inc=produkte/set_detail.php&prodID=21)

Na het beluisteren van de Quadral boxen, wil ik denk ik nooit meer iets anders.
Wat een geluid zeg! Heerlijk, mooi en het lijkt als of je het Live hoort.

Rob Eric Blank
29-04-2006, 10:14
Quadral speakers op Harman Kardon versterker 8)

Als ik nu een combinatie tussen een versterker en een speakerset zou maken, dan zou ik zeker voor het volgende gaan:

Versterker:
Harman Kardon AVR 435 (http://www.harmankardon.com/product_detail.aspx?cat=REC&prod=AVR%20435/230) of als alternatief de Pioneer VSX-1015 (http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=10532&taxonomy_id=42-98)
Speakers:
De Quadral Signo Surround (http://www.quadral.com/index.php?pID=5_10&inc=produkte/set_detail.php&prodID=15) of als alternatief en als je veel geld hebt de Quadral Platinum 820 (http://www.quadral.com/index.php?pID=5_7&inc=produkte/set_detail.php&prodID=21)

Na het beluisteren van de Quadral boxen, wil ik denk ik nooit meer iets anders.
Wat een geluid zeg! Heerlijk, mooi en het lijkt als of je het Live hoort.Dan zou ik zeker voor de Platinum gaan!

Dizer
29-04-2006, 11:44
Quadral speakers op Harman Kardon versterker 8)

Als ik nu een combinatie tussen een versterker en een speakerset zou maken, dan zou ik zeker voor het volgende gaan:

Versterker:
Harman Kardon AVR 435 (http://www.harmankardon.com/product_detail.aspx?cat=REC&prod=AVR%20435/230) of als alternatief de Pioneer VSX-1015 (http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=10532&taxonomy_id=42-98)
Speakers:
De Quadral Signo Surround (http://www.quadral.com/index.php?pID=5_10&inc=produkte/set_detail.php&prodID=15) of als alternatief en als je veel geld hebt de Quadral Platinum 820 (http://www.quadral.com/index.php?pID=5_7&inc=produkte/set_detail.php&prodID=21)

Na het beluisteren van de Quadral boxen, wil ik denk ik nooit meer iets anders.
Wat een geluid zeg! Heerlijk, mooi en het lijkt als of je het Live hoort.Dan zou ik zeker voor de Platinum gaan!

De Signo's zijn echt goed hoor. Ik heb ze geluisterd met die Harman Kardon versterker. Ik had ze verkocht aan een klant, en voor het eerst in mijn 7 jaar part-time verkoper, dat ik jaloers werd op een klant. Ik kreeeeeg enorme kippenvel van het geluid. Het was zooo mooi! Zo mooi geluid uit zulke platte speakers! Wow! Ze kosten overigens 3999 voor alle 5 incl subw. (of 2999 als ik me vergis) :lol:

Johan van den D.
29-04-2006, 12:00
Toch grappig hoe iedereen een bepaald merk weer anders 'hoort'. :wink:Voor alle duidelijkheid, voor mijn ervaringen met Onkyo hebben jullie gelijk omdat ik de sound zelf ook zo ervaarde.
Echter tot de laatste keer dat ik die Onkyo/Tannoy set instelde bij een collega.
Ik ervaarde een sound die ik daarvoor nog niet bij Onkyo heb gehoord dus ik hou het bij deze maar op de juiste match van componenten en wellicht acoustiek.
Heb er anders ook geen verklaring voor :?

Bijkomend detail, hij heeft zich bij aankoop van deze set laten adviseren in een "echte" audiozaak (A&D Audiovision in Dordrecht) waar ikzelf ook regelmatig komt.
Blijkt dat die verkoper dus een juist advies heeft gegeven en ook het belang om te shoppen bij een degelijke zaak is weer eens duidelijk. :wink:

Alexander D
29-04-2006, 14:10
Quadral speakers op Harman Kardon versterker 8)

Als ik nu een combinatie tussen een versterker en een speakerset zou maken, dan zou ik zeker voor het volgende gaan:

Versterker:
Harman Kardon AVR 435 (http://www.harmankardon.com/product_detail.aspx?cat=REC&prod=AVR%20435/230) of als alternatief de Pioneer VSX-1015 (http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=10532&taxonomy_id=42-98)
Speakers:
De Quadral Signo Surround (http://www.quadral.com/index.php?pID=5_10&inc=produkte/set_detail.php&prodID=15) of als alternatief en als je veel geld hebt de Quadral Platinum 820 (http://www.quadral.com/index.php?pID=5_7&inc=produkte/set_detail.php&prodID=21)

Na het beluisteren van de Quadral boxen, wil ik denk ik nooit meer iets anders.
Wat een geluid zeg! Heerlijk, mooi en het lijkt als of je het Live hoort.Dan zou ik zeker voor de Platinum gaan!

De Signo's zijn echt goed hoor. Ik heb ze geluisterd met die Harman Kardon versterker. Ik had ze verkocht aan een klant, en voor het eerst in mijn 7 jaar part-time verkoper, dat ik jaloers werd op een klant. Ik kreeeeeg enorme kippenvel van het geluid. Het was zooo mooi! Zo mooi geluid uit zulke platte speakers! Wow! Ze kosten overigens 3999 voor alle 5 incl subw. (of 2999 als ik me vergis) :lol:

Wat voor vorm ze ook hebben: voor die prijs mag het best aardig klinken.

En over die vorm: ze zien er strak uit zeg. 8)

Alexander D
29-04-2006, 14:12
Toch grappig hoe iedereen een bepaald merk weer anders 'hoort'. :wink:Voor alle duidelijkheid, voor mijn ervaringen met Onkyo hebben jullie gelijk omdat ik de sound zelf ook zo ervaarde.
Echter tot de laatste keer dat ik die Onkyo/Tannoy set instelde bij een collega.
Ik ervaarde een sound die ik daarvoor nog niet bij Onkyo heb gehoord dus ik hou het bij deze maar op de juiste match van componenten en wellicht acoustiek.
Heb er anders ook geen verklaring voor :?

Bijkomend detail, hij heeft zich bij aankoop van deze set laten adviseren in een "echte" audiozaak (A&D Audiovision in Dordrecht) waar ikzelf ook regelmatig komt.
Blijkt dat die verkoper dus een juist advies heeft gegeven en ook het belang om te shoppen bij een degelijke zaak is weer eens duidelijk. :wink:

Ik vind zelf dat de Onkyo receivers langzaam wat 'warmer' worden.

De oudere modellen zijn duidelijk koeler/scheller/meer aawezig in het hoog dan de laatste series.

Dizer
29-04-2006, 14:44
Quadral speakers op Harman Kardon versterker 8)

Als ik nu een combinatie tussen een versterker en een speakerset zou maken, dan zou ik zeker voor het volgende gaan:

Versterker:
Harman Kardon AVR 435 (http://www.harmankardon.com/product_detail.aspx?cat=REC&prod=AVR%20435/230) of als alternatief de Pioneer VSX-1015 (http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=10532&taxonomy_id=42-98)
Speakers:
De Quadral Signo Surround (http://www.quadral.com/index.php?pID=5_10&inc=produkte/set_detail.php&prodID=15) of als alternatief en als je veel geld hebt de Quadral Platinum 820 (http://www.quadral.com/index.php?pID=5_7&inc=produkte/set_detail.php&prodID=21)

Na het beluisteren van de Quadral boxen, wil ik denk ik nooit meer iets anders.
Wat een geluid zeg! Heerlijk, mooi en het lijkt als of je het Live hoort.Dan zou ik zeker voor de Platinum gaan!

De Signo's zijn echt goed hoor. Ik heb ze geluisterd met die Harman Kardon versterker. Ik had ze verkocht aan een klant, en voor het eerst in mijn 7 jaar part-time verkoper, dat ik jaloers werd op een klant. Ik kreeeeeg enorme kippenvel van het geluid. Het was zooo mooi! Zo mooi geluid uit zulke platte speakers! Wow! Ze kosten overigens 3999 voor alle 5 incl subw. (of 2999 als ik me vergis) :lol:

Wat voor vorm ze ook hebben: voor die prijs mag het best aardig klinken.

En over die vorm: ze zien er strak uit zeg. 8)

Plus je kan de kleur veranderen van de zijkanten, van hout to zilver...

http://www.quadral.com/img_all/produkte/prd_pid31_signo400_deko.jpg