PDA

Bekijk de volledige versie : Sound blaster 5.1 verlengkabel??



Stephan Nobelen
30-04-2006, 15:46
Hallo allemaal.

Ik heb via een aux kabel de dvd speler aangesloten op mijn computer 5.1 systeem, Creative Sound Blaster live 5,1. Nu heb ik een probleem. De Linker achter speaker, daarvan is de kabel te kort om het tot achter mijn bed te plaatsen.

Nu is mijn vraag, bestaat er zoiets als een verlengkabel voor deze speaker. De bedoeling is dan dat de verlengkabel in de subwoofer gaat en dat ik dan weer de "echte" kabel in de verlengkabel steek naar de speaker ( de kabel zit vast in de speaker).

Wie kan mij hiermee helpen ??

Met vriendelijke groet,

Stephan

A3aan
08-05-2006, 15:20
Ik ken niet alle setjes uit mijn hoofd, maar de meeste setjes gebruiken voor contact met de speakers ofwel een tulp-aansluiting ofwel een mini-jack.
Als deze termen je wat zeggen is het simpel: koop een verlengkabeltje (mono-tulp of mono-mini-jack) van de goede lengte (of een metertje of twee teveel, je weet nooit). Kost ongeveer niks (zeg een eurootje of vijf).

Mochten deze termen je NIETS zeggen, neem je ene boxje mee naar een stereozaak of electronicawinkel en zeg: "ik wil hiervoor een verlengkabeltje van x meter." (voor x vul je dan de benodigde meters in)

Sicco
08-05-2006, 15:28
het zijn tulp stekkers. ik heb dit setje zelf ook en heb ook de kabels verlengd.

koop een tulp-tulp verbindingsstukje en dan een tulp kabel die aan beiden kanten een mannetje als aansluiting heeft.

je kunt natuurlijk ook op zoek gaan naar een een kabel die aan de ene kant een mannetje heeft en aan de andere kant een vrouwtje. dan heb je geen koppel stukje nodig :)

A3aan
08-05-2006, 15:53
het zijn tulp stekkers. ik heb dit setje zelf ook en heb ook de kabels verlengd.
Kijk, da's duidelijk.

je kunt natuurlijk ook op zoek gaan naar een een kabel die aan de ene kant een mannetje heeft en aan de andere kant een vrouwtje. dan heb je geen koppel stukje nodig :)Precies, da's makkelijker, goedkoper, simpeler en minder kans op storing.
Zo'n kabeltje met aan één kant een mannetje en aan de andere kant een vrouwtje heet 'verlengkabel'.

Dus, samenvattend, dit is je boodschappenlijstje:
* 1 stuks verlengkabel mono-tulp van x meter