PDA

Bekijk de volledige versie : Europe live DVD



mjlfadriaans
01-05-2006, 07:26
Ja, wat zag ik tot mijn verbazing dit weekend bij Media Markt liggen. Inderdaad, van de afgelopen tour een live DVD. Meteen meegenomen, ik had destijds als spijjjjjjjt da'k geen kaartjes gehaald had. Gebeurt me geen 2e keer in ieder geval.

Was goed ik beeld gebracht in ieder geval, helaas geen 16:9, maar 4:3, maar 't geluid was wel goed (je kan kiezen ui DTS, of Dolby Surround 5.1 of 2.0). Zowieso is de sound echt een stuk rauwer dan vroeger, maar dat was op de laatste CD al te horen. Er wordt dan ook gebruikt gemaakt van Gibson Les Pauls, geeft toch een andere sound aan de band .... een betere naar mijn idee.

Via de extra's te horen gekregen, dat Joey Tempest ook nog een derde solo CD gemaakt heeft, ik hoop dat ik die ook nog op de kop kan tikken. Die andere 2 waren beide erg goed te noemen.

Beeld was wel goed vond ik, zaten wat aparte effectjes in, en 't was gewoon een goed concert.

Jeroen D
01-05-2006, 07:32
Ik heb ze 2 jaar geleden op Sweden Rock gezien. Ze waren de headliner de laatste avond (van 3 dagen). Het was het 1e optreden na jaren.
De sfeer was echt ongelovelijk en de band was ZO goed.......echt een fenomenaal optreden. Toen ze The Final Countdown speelden was het publiek helemaal wild :D

zetmoon
01-05-2006, 08:59
Europe is toch die tamelijk foute band uit de eighties ;-)

Jeroen D
01-05-2006, 10:25
Europe is toch die tamelijk foute band uit de eighties ;-)

Ach ja, wat is fout ? :wink:
Spelen kunnen ze in ieder geval wel, daarom vind ik Nirvana veel fouter :wink:

mjlfadriaans
01-05-2006, 10:44
Hangt van je smaak af, uiteindelijk is niets 'fout' (in het algemeen dan), je kan er alleen niet van houden.

Ik heb er in ieder geval van genoten, en het concert had een goeie uitstraling, zag er niet eighties uit in ieder geval ;). Rauwe stijl :).

Het is voor mij zowieso mijn eerste band, maar als ik 't brakke muziek vond, zou ik 't toch niet meer luisteren.

Toon_1
01-05-2006, 12:17
Europe is toch die tamelijk foute band uit de eighties ;-)

Tja, heel dit muziekdvd forum zit vol met foute muziek, dus deze band kan er nog wel even bij.

Jeroen D
01-05-2006, 15:20
Europe is toch die tamelijk foute band uit de eighties ;-)

Tja, heel dit muziekdvd forum zit vol met foute muziek, dus deze band kan er nog wel even bij.

:D

RaymonE
06-05-2006, 08:11
Was goed ik beeld gebracht in ieder geval, helaas geen 16:9, maar 4:3, maar 't geluid was wel goed (je kan kiezen ui DTS, of Dolby Surround 5.1 of 2.0).

Het beeld is zeer, zeeeeer slecht te noemen. Heel veel ruis, onrustig beeld, slechte belichting, ben inderdaad blij dat het geluid weer wel errrrrrug goed is. Heb ook de Whitesnake dvd en daar is het beeld wel goed, zelfde zaal opgenomen dus het kan wel.

Rob Eric Blank
09-05-2006, 12:20
Europe is toch die tamelijk foute band uit de eighties ;-)Geweldig fout, maar totaal in de eighties stijl passend en een hele dosis jeugd sentiment.
Als ik zie hoe mensen op feestjes uit hun dak gaan als ze "The Final Countdown" horen dan zegt dat genoeg.

Philippe
12-05-2006, 16:49
Europe is toch die tamelijk foute band uit de eighties ;-)Geweldig fout, maar totaal in de eighties stijl passend en een hele dosis jeugd sentiment.
Als ik zie hoe mensen op feestjes uit hun dak gaan als ze "The Final Countdown" horen dan zegt dat genoeg.

Helemaal mee eens! Voor mij ook puur jeugdsentiment en veel mensen die opgroeiden in de '80s zullen de 'foute' muziek ook nu nog erg waarderen vermoed ik. De tent staat gegarandeert op z'n kop wanneer er een '80s classic voorbij komt: Livin On A Prayer (Bon Jovi), Never Gonna Give You Up (Rick Astley), Samantha Fox (Touch Me), Michael Jackson (Beat It) enz...

rwessel
13-05-2006, 08:06
Het beeld is zeer, zeeeeer slecht te noemen. Heel veel ruis, onrustig beeld, slechte belichting, ben inderdaad blij dat het geluid weer wel errrrrrug goed is. Heb ook de Whitesnake dvd en daar is het beeld wel goed, zelfde zaal opgenomen dus het kan wel.

Helemaal mee eens. Wat hebben ze daar mee gedaan ?? Het lijkt wel of je naar een oude VHS-kopie zit te kijken. Ik keek erg uit naar deze dvd, want het concert in Tilburg was geweldig, maar wat een treurig beeld...
Er is overigens ook een 2dvd/1cd versie uit, waarbij ik er vanuit ging dat de cd (een deel van) het concert zou bevatten (à la de Whitesnake-dvd), maar het blijkt gewoon hun laatste studio-cd te zijn. Dus, wees gewaarschuwd !!

mjlfadriaans
01-08-2006, 23:24
De sfeer was goed. Wellicht is men wat verwend geraakt, maar niet iedere band heeft 't geld op hun rug groeien. Ze zullen geld hebben, dat bedoel ik niet, maar echt die supergelikte releases, die heb je over het algemeen van de echte mega-acts.

Anyways, ik vond 't beeld wel iets hebben, lekker rauw, paste bij de muziek. Ik stoorde me er niet aan, ik ben een muziek fan. En volgens mij waren bepaalde stukken ook met opzet zo gedaan, ook vanwege de rauwe sound (die echt bij de past). Heb er in ieder geval geen seconde minder van genoten!!!

Werner
02-08-2006, 00:17
Europe is toch die tamelijk foute band uit de eighties ;-)

Ach ja, wat is fout ? :wink:
Spelen kunnen ze in ieder geval wel, daarom vind ik Nirvana veel fouter :wink:

Daar kan ik me dan weer volledig bij aansluiten !

Peter Rietveld
30-11-2006, 11:46
Wil iemand die 7 even in de gaten houden? Hij zit tot nu toe alleen nog maar spam te verspreiden... :?