PDA

Bekijk de volledige versie : klipsch luidsprekers



querijn hollemans
01-05-2006, 11:54
hallo,

ik ga binnekort ook nog even klipsch luidsprekers uit testen, schijnen erg goed te zijn... jullie horen het wel, heeft een van jullie al ervaring met speakers van klipsch?

De receiver keuze is al gemaakt: denon avr 2807.

Alleen nog even kijken welke speakers er bij komen...
Ik denk dat ik alles maar in één keer koop bij één winkel...'kijken of ze een leuk prijsje maken.

rede ook om voor denon te kiezen: denon heeft dvd spelers met faroudja chip nu al die redelijk geprijsd zijn... yamaha komt er met een van rond de 800 euro... dat is wel erg duur vind ik zelf. h/k komt einde dit jaar pas met zo'n speler. De denon dvd 1920 is ook erg goed getest en heb een demonstratie ervan gezien. Prima ding.

het eigenlijke probleem van de luidsprekers is de grootte. de meeste frontspeakers zijn veel te groot (vind ik) en te duur. Maar de kleinere klinken weer net iets minder.

ook voor rearspekers zijner maar weinig goede compacte speakers
(voor mij tot nu toe) maar misschien heeft klipsch wat leuks.

Rob Eric Blank
01-05-2006, 12:12
Ik zou de keuze pas gaan maken als je de combinatie van Receiver en speakers gehoord hebt. Dit is ECHT essentieel. Het gaat erom hoe je set klinkt en niet alleen de receiver en alleen je speakers.
Ook om alleen een receiver of dvd speler te kiezen omdat deze een faroudja chip heeft vind ik overdreven. Ingewikkeldere bewerkingen door processoren maken je geluid niet per defenietie beter, dit geld ook voor beeld.

Edgar Smit
01-05-2006, 12:53
Ik zou zoals Rob al zegt, eerst de combinatie luisteren voordat je koopt. Overigens, Mission heeft de M32i een zeer goede en relatief kleine boekenplankspeaker voor een leuke prijs (99,00 dacht ik) die absoluut niet slecht presteerd. Maar het advies is dus luisteren!

querijn hollemans
01-05-2006, 13:26
ik wilde even zeggen dat ik natuurlijk wel de klipsch speakers icm de denon 2807 ging testen... anders kan je ze net zo goed blindelings bestellen inderdaad.

mission speakers moet ik ook nog even zien en horen,

sorry die denon set presteerd gewoon fantastisch (wat ik er tot nu toe van heb gezien), voor dezelfde prijs is er nog weinig concurentie.

Edgar Smit
01-05-2006, 13:55
ik wilde even zeggen dat ik natuurlijk wel de klipsch speakers icm de denon 2807 ging testen... anders kan je ze net zo goed blindelings bestellen inderdaad. geeft niet, dit maakte het verhaal wel iets duidelijker :wink:


mission speakers moet ik ook nog even zien en horen, Dat is idd een aanrader, maar er zijn nog veel meer aanraders


sorry die denon set presteerd gewoon fantastisch (wat ik er tot nu toe van heb gezien), voor dezelfde prijs is er nog weinig concurentie.AHA, dat is idd een iets andere reden dan alleen de faroudja chip :wink:

Rob Eric Blank
01-05-2006, 14:15
Misschien eens kijken naar B&W. De DM303 vind ik persoonlijk erg goed, voor het budget. Een vriend van mij heeft deze in zijn stereo opstelling (met Sony) en ik vond de set beter klinken dan verwacht. Volgens mij zijn deze ook ongeveer 100 tot 120 Euro per stuk voor een leuk boekenplank model. Hoe deze presteren op een Denon is mij totaal niet duidelijk.

Hotsparky
01-05-2006, 15:41
Ik heb zelf alle speakers van Klipsch. Volgens mij zijn er niet zo heel veel mensen doe Klipsch speakers hebben staan als ik hier zo is even rond kijk, op de subwoofers na.

Zelf vind ik Klipsch er fijne en mooie speakers. Anders had ik ze niet staan :D Ik zou er wel zeer zeker naar gaan luisteren. Het geluid van klipsch wijkt wel behoorlijk af van de gemiddelde andere speaker. Dit komt vooral door de hoorntweeter die Klipsch als een van de weinige zo niet de enige gebruikt. De prijs kwaliteit verhouding van Klipsch is super aangezien het een van de grootste bouwers ter wereld is.

Rob Eric Blank
01-05-2006, 16:14
Dat raden wij ook allemaal zeker niet af, maar ik zou mij gewoon erg breed gaan orienteren en eens wat speakers gaan beluisteren!