PDA

Bekijk de volledige versie : Een all-in-one set voor mijn premiere speakers



basset
01-05-2006, 12:18
Ik heb onderstaand systeem, maar ik wil eigenlijk iets kleiners, maar wel met mn huidige speakers.
De set moet regiovrij zijn en component aansluitingen hebben met prog scan. (ieder geval 1 ;) )

Nu vroeg ik me af of er mensen zijn die ervaring hebben met het aansluiten van bijv een premiere set op een alll-in-one set van merk A of B ipv de speakers die je er standaard bij koopt.

En of er suggesties zijn.

Voor muziek is het niet van belang, ik kijk toch voornamelijk films en muziek is bijzaak (geworden)

erik_van_meer
01-05-2006, 21:14
Misschien een NAD L70 DVD/AV-receiver??? JVC, Panasonic, Pioneer en Sony hebben ook compacte, lees platte receivers. Maar je doet doorgaans sowieso een stapje terug qua geluidskwaliteit ongeachte de verhouding muziek/film. Ik persoonlijk zou het niet eens willen...Zou eerder een groter meubel kopen als een kleinere set :D P.S. Nu ik erover nadenk... Sony heeft volgens mij ook een plat model in haar QS lijn zitten volgens mij... Maar ik zou eerst eens uitgebreid gaan luisteren en pas dan de knoop doorhakken vanwege eerder genoemde reden!!!

Johan van den D.
01-05-2006, 21:31
Is dit (http://europe.rotel.com/products/specs/rsdx02.htm) niets voor je ?

basset
02-05-2006, 18:58
Die Rotel is erg mooi ja.

Ik ben bang alleen ver boven mijn budget.
Dat geld :(

erik_van_meer
02-05-2006, 19:42
Tijdens het surfen kwam ik een Panasonic SA-XR55 tegen, een compacte 11 cm hoge 7.1 receiver, welke na wat googlen, verrassend goed getest wordt door diverse tijdschriften, beter zelfs als instap Harman Kardon's en Yamaha's. Is dat dan misschien wat voor je??? Hij viel me op omdat de meeste van dergelijke apparaten gewoon minder zijn als conventionele A/V receivers, maar geloof dat Panasonic er een patent op heeft want ze hebben eerdere compacte receivers gemaakt die hoge ooiden gooiden!!!

Johan van den D.
02-05-2006, 19:48
Maar hij wil juist iets kleiners en de Pana is niet echt klein mede omdat er ook nog een dvd speler bijmoet.

erik_van_meer
02-05-2006, 21:00
Hij heeft niet aangegeven hoe klein :roll: en die DVD-speler heeft hij toch al :?: Als het nog kleiner moet, Onkyo had een paar jaar terug de DR-lijn, een aantal DVD-receivers, dus 1 apparaat met ingebouwde versterkers, decoders en DVD-speler. Goed zoeken op Marktplaats :? Maar je gaat het verschil echt horen in vergelijking met je H/K als je echt zo klein wil :!:

Johan van den D.
02-05-2006, 22:28
Die Onkyo,s zijn inderdaad een goede optie, beetje dezelfde gedachte als Rotel maar die zullen ook nu nog niet echt goedkoop te krijgen zijn.
Ik meen dat die Onkyo,s toen ook bij €1500,- begonnen.

erik_van_meer
03-05-2006, 08:07
De TX-DR5 zo uit mijn hoofd werd in zijn laatste dagen voor ca. € 249,00 aangeboden, wel "maar 5 x 22 Watt's, maar compact is hij zeker. Alleen zal ik eens gaan onderzoeken of je hem nog ergens nieuw kunt aanschaffen voor dat geld!!!

Remo van Vuuren
03-05-2006, 16:07
Is dit (http://europe.rotel.com/products/specs/rsdx02.htm) niets voor je ?

en kost €1500,--

Johan van den D.
03-05-2006, 17:04
Is dit (http://europe.rotel.com/products/specs/rsdx02.htm) niets voor je ?

en kost €1500,--Ja dus............ :?:

basset
12-05-2006, 11:41
Geld is idd wel een punt. En voor 1500 euro blijf ik wel bij mn HK systeem.

De DVD speler van HK die ik heb vind ik ronduit slecht (niet kwa geluid en beeld)
2 keer gerepareerd net als mn receiver, maar dat kan dikke pech zijn.
Maar de AB is waardeloos, hij is erg traag met het inlezen van DVD's en CD's. En als je de speler uitzet of op standby, dan begint ie niet waar ie gebleven was (mn antieke PIONEER 525 deed dat wel)

Ik denk dat ik nog maar rustig om me heen blijf kijken. Kwa geluid inleveren weet ik niet. Ik heb nou ook niet de meest gevoelige speakers, dus ik vraag me af hoeveel hoorbaar effect het heeft om een andere versterker te nemen. Zo hoorde ik ook niet bijzonder veel verschil toen ik van mn Pioneer (Ik meen de VSX-908) naar de HK3550 ging

Johan van den D.
12-05-2006, 16:54
En als je de speler uitzet of op standby, dan begint ie niet waar ie gebleven was (mn antieke PIONEER 525 deed dat wel)
Heb zelf ook een dvd-21 staan voor de kids maar die begint wel bij het punt waar je gestopt ben, het moet dus wel kunnen normaal gesproken.

basset
12-05-2006, 19:27
En als je de speler uitzet of op standby, dan begint ie niet waar ie gebleven was (mn antieke PIONEER 525 deed dat wel)
Heb zelf ook een dvd-21 staan voor de kids maar die begint wel bij het punt waar je gestopt ben, het moet dus wel kunnen normaal gesproken.

Met andere woorden.........mn DVD speler was vanaf het begin dus al pudding :(

Maar wees eerlijk, die afstandbediening is slecht en hij is tergend traag.

Johan van den D.
12-05-2006, 22:57
Ik ben ook eerlijk en ben het helemaal met je eens.
Beeld en geluids kwaliteit zijn opzich prima in orde maar voor de rest is het gewoon een klote ding zoals jezelf ook heb ondervonden.

Het is dat deze zelden door mij gebruikt word (de kids gebruiken m het meest) anders had ie al lang buiten de deur gestaan.

Advies naar jouw toe: gooi dat ding weg en koop een andere speler, bespaar je een hoop ergenis.
Ik kan er helaas ook geen ander net advies van maken........ :?