PDA

Bekijk de volledige versie : Consumentengedrag en prijsbeleid



Henk Heideveld
01-05-2006, 12:38
Consumentengedrag en prijsbeleid.
Ik stel voor dat we massaal onze aanschaffingen zo veel en zo lang mogelijk uitstellen. Dit heeft een direct effect op de (belachelijk hoge prijzen van DVD's.).
Slechts als willekeurige voorbeeld bedoeld: The Simpsons deel 7 kost 59,95, terwijl de voorgaande delen 39,95 kosten en de eerste delen zelfs 34,95. Zo'n slordige 70% prijsverschil.
Baantjer kost 19,95 per deel, inmiddels zijn delen 1t/m/ in prijs verlaagd naar 14,95 en kost de complete box seizoen 1t/m/ 6 € 49,95, da's zo'n slordige 140% prijsverschil.
Recente uitgaves van rond 19,95 liggen al binnen enkele maanden in de bak van 3 voor 30 euro. Zo'n 100% prijsverschil dus.
Wie doet er mee?

Joost v.d. Ham
01-05-2006, 12:42
Ja, ook tv's, auto's en eigenlijk zo'n beetje 99% van alle dingen die te koop zijn zakken in prijs. Lekker wachten dus!

Als jij denkt dat de maximaal 100 man (die werkelijk mee zouden doen) van het forum hier ook daadwerkelijk iets kunnen veranderen heb je het mis. Iedereen denkt redelijk na mag ik hopen, toch zie ik bij alle dure winkels nog stapels dvd's verkocht worden....Ik koop alleen als ik iets de prijs waard vind, wachten heeft zeker niet altijd evenveel zin. Het is maar wat je voor iets over hebt.

SpaaiK
01-05-2006, 12:52
Meestal wacht ik ook, mijn wishlist is groot genoeg zodat ik de nieuwste wel even kan uitstellen.
Bij de Simpsons wacht ik bv ook to het volgende seizoen uit is om dan pas het het voorgaande te kopen.

Pieter V
01-05-2006, 12:54
Inderdaad gewoon lekker wachten. Dit is met alles zo. Gewoon goed rondkijken, wie het goedkoopste is met het spul.

Er zijn zat voorbeelden te noemen: RotK Giftset, Titanic C.E. etc.

Als het net uit is, hoef ik het nog niet zo nodig te hebben. Heb nog zat andere DVD-tjes die eerst voor gaan. Tenzij het natuurlijk een speciale uitgave is, prijsklasse of een DVD die ik moet hebben (Zoals toen bij LotR). En tegen die tijd, is dat nieuwe DVD-tje wel in prijs verlaagd.

En ik ben toch geen koopgek die, om de week ofzo weer een DVD koopt.

Rob Eric Blank
01-05-2006, 13:21
Ik wacht ook vaak af met het aanschaffen met DVD's, aangezien ik de prijzen toch wel vaak enorm vind. Dan koop ik toch regelmatig via dit forum tweedehands, scheelt een stuk en mensen op dit forum zijn zuinig (voor zover ik weet) op hun schijfjes.

Zo nu en dan kan ik mijzelf moeilijk inhouden en koop ik toch vlak na de relase en betaal ik (veel) te veel./ Vorige week al 2 keer Hooligans in mijn handen gehad en toch niet gekocht voor 15 euro.

Henk Heideveld
01-05-2006, 13:40
, toch zie ik bij alle dure winkels nog stapels dvd's verkocht worden.....
Dat verbaast mij vaak ook. Ik wijs er nog wel eens op dat het om de hoek 40% goedkoper is, maar dat vindt men "lastig". En dan maar klagen over hoge benzineprijzen e.d. Waarom tank je dan in godsnaam benzine bij marktleider Shell, de duurste? :shock: :shock: :shock:

Jeroen D
01-05-2006, 15:18
Ik wacht ook vaak af met het aanschaffen met DVD's, aangezien ik de prijzen toch wel vaak enorm vind. Dan koop ik toch regelmatig via dit forum tweedehands, scheelt een stuk en mensen op dit forum zijn zuinig (voor zover ik weet) op hun schijfjes.

Zo nu en dan kan ik mijzelf moeilijk inhouden en koop ik toch vlak na de relase en betaal ik (veel) te veel./ Vorige week al 2 keer Hooligans in mijn handen gehad en toch niet gekocht voor 15 euro.

Hooligans zakt wel snel denk ik, is een RCV titel en vrij onbekend.

Toon_1
01-05-2006, 15:37
vrij onbekend.

:shock:

Henk Heideveld
01-05-2006, 15:58
vrij onbekend.

:shock:
Ja, eigenlijk alleen een beetje bekend omdar Frodo er in meespeelt. Is gewoon een dertien in een dozijn film. Wed dat ie spoedig in de goedkope bak ligt. Zo kwam ik American Soldiers uit 2005 (net enkele maanden uitgebracht) bij FRS al tegen in de aanbieding: 2e half geld. Dus had ik m'voor € 6,99
:shock:

Yu
01-05-2006, 16:00
Ik wacht ook bijna altijd met het kopen van nieuwe titels. Alleen nieuwe uitgaven die echt mooi zijn wil ik nog wel eens duur halen, maar dat gebeurd zelden.

Henk Heideveld
01-05-2006, 16:12
Ik wacht ook bijna altijd met het kopen van nieuwe titels. Alleen nieuwe uitgaven die echt mooi zijn wil ik nog wel eens duur halen, maar dat gebeurd zelden.
Soms hoeft wachten niet eens, maar levert effe goed rondneuzen al resultaat op. Voorbeeld: De nieuwe live DVD van Anouk was bij FRS 29,95, terwijl V&D 'm had liggen voor 20 euri. FRS was dus 50% duurder. :shock: :shock:

Azazel
01-05-2006, 16:20
Consumentengedrag en prijsbeleid.
Ik stel voor dat we massaal onze aanschaffingen zo veel en zo lang mogelijk uitstellen. Dit heeft een direct effect op de (belachelijk hoge prijzen van DVD's.).
Slechts als willekeurige voorbeeld bedoeld: The Simpsons deel 7 kost 59,95, terwijl de voorgaande delen 39,95 kosten en de eerste delen zelfs 34,95. Zo'n slordige 70% prijsverschil.
Baantjer kost 19,95 per deel, inmiddels zijn delen 1t/m/ in prijs verlaagd naar 14,95 en kost de complete box seizoen 1t/m/ 6 € 49,95, da's zo'n slordige 140% prijsverschil.
Recente uitgaves van rond 19,95 liggen al binnen enkele maanden in de bak van 3 voor 30 euro. Zo'n 100% prijsverschil dus.
Wie doet er mee?

Henk,

Goed idee, maar ik doe dat al sinds ik dvds koop (grofweg begonnen na de invoering van de euro) :wink:
Nog een voorbeeld: twee weken geleden kwam The Wild Bunch SE uit op dvd en kostte 21,99. Vandaag bij de FRS voor 14,99 en de tweede WB SE voor de helft van de prijs. Dat komt neer op 11.50 per dvd.
Dat is zo'n 90% prijsverschil.

Henk Heideveld
01-05-2006, 16:29
Consumentengedrag en prijsbeleid.
Ik stel voor dat we massaal onze aanschaffingen zo veel en zo lang mogelijk uitstellen. Dit heeft een direct effect op de (belachelijk hoge prijzen van DVD's.).
Slechts als willekeurige voorbeeld bedoeld: The Simpsons deel 7 kost 59,95, terwijl de voorgaande delen 39,95 kosten en de eerste delen zelfs 34,95. Zo'n slordige 70% prijsverschil.
Baantjer kost 19,95 per deel, inmiddels zijn delen 1t/m/ in prijs verlaagd naar 14,95 en kost de complete box seizoen 1t/m/ 6 € 49,95, da's zo'n slordige 140% prijsverschil.
Recente uitgaves van rond 19,95 liggen al binnen enkele maanden in de bak van 3 voor 30 euro. Zo'n 100% prijsverschil dus.
Wie doet er mee?


Henk,

Goed idee, maar ik doe dat al sinds ik dvds koop (grofweg begonnen na de invoering van de euro) :wink:
Nog een voorbeeld: twee weken geleden kwam The Wild Bunch SE uit op dvd en kostte 21,99. Vandaag bij de FRS voor 14,99 en de tweede WB SE voor de helft van de prijs. Dat komt neer op 11.50 per dvd.
Dat is zo'n 90% prijsverschil.
Inderdaad. Zo heb ik The Wild Bunch in slipcase ook gekocht (y)

theThinWhiteDuke
01-05-2006, 17:12
Wie doet er mee?
Ik steun je Henk!

Reinbo
01-05-2006, 17:44
Ik doe niet anders, geldt ook vor apparatuur: Koop hetgeen in de uitverkoop aanbieding is, want na een jaar is het nieuwe spul ook weer oud. En omdat je met je apparatuur toch gauw zo'n 5-10 jaar kan doen (Als je goede spullen koopt) maakt dat jaartje wachten toch niks uit en het scheelt gauw 100-den of zelfs 1000-den euro's....

Over een jaar pak ik de Denon AXVA1 dvd speler voor zo'n € 1900 ipv € 3799 schat ik.

DanielC
01-05-2006, 18:14
Consumentengedrag en prijsbeleid.
Ik stel voor dat we massaal onze aanschaffingen zo veel en zo lang mogelijk uitstellen. Dit heeft een direct effect op de (belachelijk hoge prijzen van DVD's.).
Slechts als willekeurige voorbeeld bedoeld: The Simpsons deel 7 kost 59,95, terwijl de voorgaande delen 39,95 kosten en de eerste delen zelfs 34,95. Zo'n slordige 70% prijsverschil.
Baantjer kost 19,95 per deel, inmiddels zijn delen 1t/m/ in prijs verlaagd naar 14,95 en kost de complete box seizoen 1t/m/ 6 € 49,95, da's zo'n slordige 140% prijsverschil.
Recente uitgaves van rond 19,95 liggen al binnen enkele maanden in de bak van 3 voor 30 euro. Zo'n 100% prijsverschil dus.
Wie doet er mee?

ik begrijp je frustraties, maar je wordt toch niet gedwongen om ze te kopen?? Mensen die 20 euro overhebben voor een nieuwe film hebben waarschijnlijk ook wat meer te besteden. En dat titels na verloop van tijd afgeprijsd worden is de normaalste zaak van de wereld, alleen gaat het tegenwoordig wat sneller omdat DVD een kruidvat-product is geworden. Het is geen exclusief product meer zoals dat 6-7 jaar geleden was.

Als ik een film erg graag wil hebben, dan heb ik daar echt wel 20 euro voor over. Deze maand bijvoorbeeld Serenity en Final Fantasy: advert children. Ook al zijn ze over een tweetal maanden misschien een paar euro goedkoper, koop ik ze toch deze maand omdat ik er al een tijdje uitkijk naar deze releases.... nogmaals: niemand dwingt je.

Azazel
01-05-2006, 18:23
Consumentengedrag en prijsbeleid.
Ik stel voor dat we massaal onze aanschaffingen zo veel en zo lang mogelijk uitstellen. Dit heeft een direct effect op de (belachelijk hoge prijzen van DVD's.).
Slechts als willekeurige voorbeeld bedoeld: The Simpsons deel 7 kost 59,95, terwijl de voorgaande delen 39,95 kosten en de eerste delen zelfs 34,95. Zo'n slordige 70% prijsverschil.
Baantjer kost 19,95 per deel, inmiddels zijn delen 1t/m/ in prijs verlaagd naar 14,95 en kost de complete box seizoen 1t/m/ 6 € 49,95, da's zo'n slordige 140% prijsverschil.
Recente uitgaves van rond 19,95 liggen al binnen enkele maanden in de bak van 3 voor 30 euro. Zo'n 100% prijsverschil dus.
Wie doet er mee?

ik begrijp je frustraties, maar je wordt toch niet gedwongen om ze te kopen?? Mensen die 20 euro overhebben voor een nieuwe film hebben waarschijnlijk ook wat meer te besteden. En dat titels na verloop van tijd afgeprijsd worden is de normaalste zaak van de wereld, alleen gaat het tegenwoordig wat sneller omdat DVD een kruidvat-product is geworden. Het is geen exclusief product meer zoals dat 6-7 jaar geleden was.

Als ik een film erg graag wil hebben, dan heb ik daar echt wel 20 euro voor over. Deze maand bijvoorbeeld Serenity en Final Fantasy: advert children. Ook al zijn ze over een tweetal maanden misschien een paar euro goedkoper, koop ik ze toch deze maand omdat ik er al een tijdje uitkijk naar deze releases.... nogmaals: niemand dwingt je.

Daar heb je gelijk in. Het is een questie van zelfbeheersing. :lol:

RobinB
02-05-2006, 09:57
Wat ik wel belachelijk vind is dat de dvds die music store & wehkamp verkopen te hoge en raare prijzen aan bieden.. :lol:

Geliefde titels schaf ik ook gelijk aan, ook al is de prijs dan rond de 20 euro zal ik vooraf altijd nog zoeken of ik de titel goedkoper kan vinden.

Mischien dat er wel weer een drastische prijs velaging komt met de komst van de blu-ray en hd-dvds en dat de normale dvds (nieuwere titels) goedkoper worden.

hitchberg
02-05-2006, 10:59
ik wacht de laatste tijd ook voordat ik iets koop.

Ik word gek als ik denk wat een geld ik bijvoorbeeld aan de bond films heb uitgegeven, zo'n slordige 600 euries (20 X30) terwijl dat hele blik nu 149,- kost. Zo heb ik nog heel veel meer voorbeelden. Ik heb het echt op een verzameling van 6 á 700 stuks over duizenden euro's.
Ik wacht tegenwoordig even. soms gaat het snel, ik kocht vorige week een aantal spideman cartoons (3 voor 15) die eerst nog even 14,95 per deel kosten
soms duurt het wat langer, b.v de meeste boxen van WB zoals smallville en Lois & Clark. Jammer dan ik heb nog genoeg dingen om te zien

geduld is in dit geval een goedkope zaak

Martin Z.
02-05-2006, 11:09
Als ik een film erg graag wil hebben, dan heb ik daar echt wel 20 euro voor over. (...) Final Fantasy: advert children. Ook al zijn ze over een tweetal maanden misschien een paar euro goedkoper, koop ik ze toch deze maand omdat ik er al een tijdje uitkijk naar deze releases....

Final Fantasy is al voor 5 euro goedkoper te koop hoor :lol:

Aerodynamisch
02-05-2006, 11:38
Ik doe dit nu al 2,5 jaar met games. De prijs voor een goede next-gen game ligt op 55 60 euro. Echt belachelijk. Ik wacht dan ook tot hij voor 35 of lager te koop is. Door de komst van de nieuwe consoles de next-next-gen worden ze sneller goedkoper en verdwijnen er zelfs hele gamesafdelingen, poor cube!.

Met dvds doe ik dit nu ook. Voornamelijk duur spul zoals Charmed. Ik wacht nu op de volgende 3 halen 2 betalen actie bij welke winkel dan ook waarschijnlijk v en d om zo drie seizoenen te kopen voor 90 euro.

FF7 AC wou ik ook heel erg graag hebben maar gelukkig prijst MM Arena het gelijk voor 15 euro.

Wel moeten de prijzen van Gladiator, Crash en Lord of War naar beneden, maar die komen nu langzaam aan in de 2e halve prijs bakken....

Ik denk alleen dat deze actie niet gaat werken. Er zijn altijd mensen (lees: rare mensen) die gelijk bij de release dvds kopen en dat zijn er genoeg voor maatschappijen om zelfs de prijzen hoger te leggen omdat mensen het toch wel kopen.

Erg jammer allemaal maar met een beetje geduld kan je alles krijgen voor een goedkopere prijs, tog Kingdom Hearts 2 :P......

Beloved
02-05-2006, 11:59
Ik wacht ook 9 van de 10 keer als ik een dvd wil hebben. Alleen bij Harry Potter 4 kon ik me niet inhouden. Ik had de dag dat hij uitkwam zo'n "gat in de hand" dag, dus die heb ik gelijk gehaald. Maar met Titanic en LOTR heb ik gewacht, gelukkig. Maar met de fijne 3 voor 25 of 2 voor 25 acties van de FRS en Van Leest wacht ik gewoon lekker even :P

rrrick
02-05-2006, 14:04
Ik wacht altijd. Ik loop daardoor wel achter maar vind dat gezien het enorme aanbod geen enkel probleem. Ik vind zelfs dat er momenteel heel veel te koop is voor weinig geld. Vorige week bijvoorbeeld deze maar eens besteld. outer limits (http://www.blahdvd.com/blah/DVD_Product.aspx?productId=DVD-10005400-W1) :)

Hoewel, Harry Potter 4 voor bij de AH voor 9,95 + 1000 airmiles kon ik niet laten liggen...

Alexander V
02-05-2006, 15:52
Ja, ook tv's, auto's en eigenlijk zo'n beetje 99% van alle dingen die te koop zijn zakken in prijs. Lekker wachten dus!



Nieuwe auto's worden bij mijn weten alleen maar duurder hoor. Kocht je 5 jaar geleden een redelijke middenklasser voor 40.000 gulden mag je daar nu al snel 30.000 euro voor neertellen.

Ik koop inmiddels al zo'n jaar DVDs pas wanneer ze in de aanbieding gaan, gisteren nog Der Untergang 3 disc en Lord of War 2 disc steelbox voor een tientje per stuk gehaald....

Peter van santbrink
02-05-2006, 18:19
waar heb je der Untergang 3-disc versie voor een tientje gevonden ? mooie prijs

Pieter V
02-05-2006, 18:30
waar heb je der Untergang 3-disc versie voor een tientje gevonden ? mooie prijs
Die moet ik ook nog steeds hebben. Ben benieuwd.

Louwrens H.
02-05-2006, 18:42
Pieter]
waar heb je der Untergang 3-disc versie voor een tientje gevonden ? mooie prijs
Die moet ik ook nog steeds hebben. Ben benieuwd.
Heb em gister voor 19,99 en voorzien van de sticker 2e halve prijs bij de FRS zien staan. Dus dat zou een tientje maken bij aanschaf van een andere DVD van 19,99 of meer. Dus misschien dat Der Untergang daar is aangeschaft.

Thijssie
04-05-2006, 14:46
Zou ook wel willen wachten tot de prijzen zijn gezakt, maar ik kan het gewoon niet laten en moet die dvd op de releasedatum in huis hebben.

Wat me nu echter wel lukt is wachten met de SE van een film die ik al heb.

Caledonians
05-05-2006, 10:31
Ik wacht tegenwoordig ook een aantal maanden met het kopen van een dvd die ik erg graag wil hebben. Dit scheelt gewoon enorm veel euro's! Koop sowieso veel minder dvd's als zeg maar een jaar geleden. Ben nu vooral van mn kijkachterstand aan het genieten en in de loop van de tijd worden de dvd's die ik er nog graag bij wil lekker goedkoper. Deze strategie bevalt me wel...

Tom L.
05-05-2006, 10:37
Ik wacht tegenwoordig ook steeds vaker...

Quido
05-05-2006, 10:49
Ik koop een nieuwe release enkel als de prijs tussen de 10 en 15 euro is en ik bijna zeker weet dat hij niet via diverse fora wordt aangeboden voor een mooi prijsje. Meestal wacht ik echter ook. Aangezien ik thuis nog genoeg heb liggen en nog een koopachterstand heb wat mijn wishlist betreft lukt dat prima. Deze maand koop je bijv. titels die in januari gereleased zijn (waarvan veel al weer goedkoper zijn) en de titels die deze maand uitkomen koop je dan bijv. over een maand of 4.