PDA

Bekijk de volledige versie : DVD-verzameling gepikt



Blackthorne
01-05-2006, 16:21
Om even met een volledig ander onderwerp te komen: bijna al mijn DVD's zijn twee weken geleden gestolen bij een inbraak in ons huis in België (Brussel). Het gaat in totaal om 140 titels, en een ruim 40-tal ervan kwam zelfs van deze en andere sites.

Nu weet ik dat de kans klein is dat ik er ooit nog iets van terug zie, maar ik ben er zo nijdig over dat een kleine kans genoeg is. Mocht iemand dus een ruim pakket aangeboden zien worden (via Internet of hoe dan ook) met bv. de volgende opvallende titels erin, mag hij het me altijd laten weten.

- The Last Picture Show
- Don't Look Back
- The Searchers
- La Dolce Vita
- 24 seizoen 1-3
- Bottom seizoen 1-3
- Ramones Raw.

Ondertussen moet ik eens nadenken of ik stop met verzamelen, of dat ik een bom geld ga uitgaven om alles opnieuw te kopen. :cry:

Frank
01-05-2006, 16:24
Dat is flink balen. Ik moet er niet aan denken dat mijn honderden DVD's gestolen zouden worden.

Martin Z.
01-05-2006, 16:29
shiiit daar schrik ik van joh

voor zover dat mogelijk is zal ik erop letten

sterkte

Tim Wiselaar
01-05-2006, 16:34
Dat is echt zuur voor je.

Ik zal er op letten ;)

Pieter V
01-05-2006, 16:35
Oei da's echt minder. Het is niet vaak dat ik dit hoor. Hier kun je echt om janken. Vooral als je wat limited editions en ander mooi spul in je verzameling hebt.

Azazel
01-05-2006, 16:47
dat is klote :!: :!: :!: :evil:

ben je verzekerd tegen diefstal?

Yu
01-05-2006, 16:59
Echt k*t zoiets!
De dvd's ben je wel kwijt helaas, maar ik zal ook wel even kijken of ik iets opvallends zie. :wink:
Het is ook lastig om te beslissen of je door moet gaan met verzamelen of niet. Persoonlijk zou ik denk ik wat gaan downloaden/kopieren om mijn verlies enigszins te compenseren en als je daarna het orgineel goedkoop tegen komt die dan te gaan halen.

misterfun
01-05-2006, 18:59
Ik zou zeker marktplaats in de gaten houden.

Melzz
01-05-2006, 19:03
Heel erg klote voor je!! Ik hoop voor je dat je of je geld terug krijgt van je verzekering of dat ze misschien toch nog ergens opduiken....

Rotwang
01-05-2006, 19:05
Behoorlijk zuur allemaal, ik hoop dat je wel verzekerd bent....

Dennis Vansant
01-05-2006, 19:20
Omg zeg -_-
Vooral ebay.be in de gaten houden I suppose... rotstreek ook -_-
Bij ons hebben ze 1 keer in de auto ingebroken, enkel een paar 8-tracks gestolen, dus allesbehalve zo erg als dit...

Frank Bedijn
01-05-2006, 19:28
Misschien een idee om met de pet rond te gaan?

Ik wil wel wat verkopen. Onderstaande 3 DVD's bij elkaar voor 15,00 Euro inclusief. De opbrengsten gaan naar Blackthorne.

-reservoir dogs,
-lock, stock and two smoking barrels
-Feyenoord seizoen 2001/2002 (Eufa Cup)

SpaaiK
01-05-2006, 19:29
Maak dat mee :|
Om gek te worden, ik zal er ook eens op letten :)

expo
01-05-2006, 19:53
:!: f*ck man !

Da's nou net waar ik ook bang van word.
Als die dieven een beetje verstand hebben, gaan ze die niet in 1 keer samen op een veiling zetten, dus ik denk dat je correct bent dat je daar nooit meer wat van hoort.

Zou ook voor mij een reden kunnen zijn om te stoppen met DVD...of toch de grote collectie. Er zijn er wel gewoon een tiental die ik MOET hebben ;)

Mss is het verstandig om even je geld te sparen en te wachten op blu-ray ?

Dennis Vansant
01-05-2006, 20:12
Als je je adres doorgeeft via PM, krijg je The Searchers gratis van mij voor enkel de verzendkosten :)
And I won't take no for an answer ;)

Dizer
01-05-2006, 20:36
Wat *** zeg!!! Laatst was er zo een persoon op eBay die een mega grote DVD verzameling vaan wellicht 150+ aanbood. Ze lagen allemaal in dozen en niet in een kast. Weinig aandacht aan besteed en zo. Ik vond het al verdacht :(

RobinB
01-05-2006, 20:51
Ai dat is vet Klote. Ik zou niet weten als dat mij overkomt..maar ik zo flink nijdig en bedroefd raken. Omdat ik meestal koop en verkoop op Marktpaats zal ik hierop letten. Sterke man..

misterfun
01-05-2006, 21:40
Ik heb eens gevraagd voor je, en als jij een foto heb van je verzameling waarop elke titel te lezen is dan kun je de nieuw prijzen bij elkaar op tellen dit valt dan onder de inboedel verzekering het audio video gedeelte.

Neem even contact op met je verzekerings agent of de verzekeringsagent van je ouders.

Paul H.
01-05-2006, 22:05
Het is natuurlijk zwaar klote.

http://bestsmileys.com/frustrated/4.gif

Maar zoals Misterfun al aangeeft ben je er waarschijnlijk gewoon voor verzekerd.

Kees v Kekem
01-05-2006, 22:54
Ik ben wel benieuwd hoeveel geld je dan terug krijgt....

Sicco
02-05-2006, 08:34
misterfun heeft het over de nieuwprijzen, maar ik denk dat je alleen de dagwaarde terugkrijgt...

hoe zit het met verzamelwaarde eigenlijk? als je soms ziet dat bepaalde items behoorlijk in prijs gestegen zijn, krijg je dat ook vergoed?

en gestolen merchandise? valt dat ook ergens onder? en ook hier weer dezelfde vraag: als iets behoorlijk in prijs gestegen is. wordt dat gecompenseerd?

Blackthorne
02-05-2006, 08:49
Bedankt voor de reacties allemaal. Ik ben niet specifiek verzekerd voor diefstal, dus ik vrees dat daar niet echt op moet rekenen. Maar je kan maar proberen, dus ik zal eens contact opnemen met de verzekeringsagent. Ik ben net terug van vakantie, dus dat moet nog allemaal gebeuren.

Heel vriendelijk ook dat Frank en Dennoman willen helpen bij het heropbouwen van mijn verzameling, maar dat hoeft echt niet. The Searchers is bv. een uitstekende film, die kan je zelf ook best gebruiken, Dennoman. :) Maar in elk geval bedankt.

In de tussentijd zal ik wel wat op de verschillende veiligsites kijken, maar de kans is erg klein. Hoe dan ook, als jullie meekijken, is hij toch weer iets groter dan als ik alleen zoek.

Ronald_VR
02-05-2006, 11:36
Das rottig voor jou, maar dan heb ik bij mij dan nog geluk (als je daar van kunt spreken) gehad, hier bij mij hebben ze zelfs 2 (twee) keer ingebroken, maar blijkbaar waren ze NIET geïntreseerd in de DVD's, wel in wat (goedkope) juwelen, mijn dig. camera en ze hebben geprobeerd de video en dvd speler mee te nemen, is ze niet gelukt, want de kabels waren fatsoenlijk aangesnoert.
Nu zullen ze wel niet zo vlug meer binnen kunnen daar we dan maar een stalen deur hebben laten plaatsen.

Tim k
02-05-2006, 16:40
FUBAR

Bastard(s)!!

manasse van de velde
02-05-2006, 16:59
Zwaar kloten man!! Moet er niet aan denken :(

Annemie
02-05-2006, 17:32
Ik weet niet of dit hier kan (in dat geval, mijn excuses), maar ik heb zelf nogal een uitgebreide vinyl/cd collectie en kreeg op de jaarbeurs in Utrecht een foldertje van deze polis http://www.elpeepluspolis.nl/. Ik heb toen geïnformeerd of dvd's hiervoor ook in aanmerking kwamen en dat zou wel degelijk het geval zijn (alles van verzamelingen blijkbaar). Het voordeel hiervan zou zijn dat ze echt de verzamelaarswaarde verzekeren en niet de dagwaarde (ik heb vb. Rolling Stone nr. 2 van eind jaren '60, voor deze polis wel geld waard, voor standaard diefstal-/brandverzekering oud papier). Verzekeren zou ook vanuit België kunnen. Misschien het overwegen waard voor mensen met een uitgebreide collectie.

Pinkeltje
03-05-2006, 09:29
Naadje zeg. Vergoed de verzekering wel?

nmbs
03-05-2006, 09:58
Das rottig voor jou, maar dan heb ik bij mij dan nog geluk (als je daar van kunt spreken) gehad, hier bij mij hebben ze zelfs 2 (twee) keer ingebroken, maar blijkbaar waren ze NIET geïntreseerd in de DVD's, wel in wat (goedkope) juwelen, mijn dig. camera en ze hebben geprobeerd de video en dvd speler mee te nemen, is ze niet gelukt, want de kabels waren fatsoenlijk aangesnoert.
Nu zullen ze wel niet zo vlug meer binnen kunnen daar we dan maar een stalen deur hebben laten plaatsen.

Toch triestig dat we in zo'n wereld leven dat je al een stalen deur nodig hebt om dieven buiten te houden :(

Olivier vd D.
03-05-2006, 10:26
Ik vind het absoluut rot voor je en wil niet vervelend zijn, maar is het niet ontzettend vreemd dat je niet tegen diefstal verzekerd bent?

scorpius
03-05-2006, 10:37
Ik weet niet hoe het in België is geregeld, maar ik weet zeker dat diefstal door inbraak hier onder de inboedelverzekering valt.

Albert Kostwinder
03-05-2006, 10:53
Vraag mij alleen af hoe je hard kunt maken dat je zoveel dvd's in de kast had staan. Wie heeft namelijk alle bonnetjes nog en alles op de foto staan als bewijs?. Daarnaast krijg je enkel, mocht men uitkeren, de dagwaarde en die is niet bepaald hoog ben ik bang voor 150 dvd's met de alsmaar dalende prijzen....

Blackthorne
03-05-2006, 11:20
Om verzekerd te zijn tegen diefstal moest er nog een extra polis worden afgesloten, en dat heb ik destijds niet gedaan. Achteraf heb ik er natuurlijk wel spijt van, maar op dat moment had ik als nieuwe huurder en autobezitter net alle verplichte verzekeringen afgesloten, en duizelden de gespendeerde euro's me voor de ogen.

slindenau
03-05-2006, 11:36
Vraag mij alleen af hoe je hard kunt maken dat je zoveel dvd's in de kast had staan. Wie heeft namelijk alle bonnetjes nog en alles op de foto staan als bewijs?. Daarnaast krijg je enkel, mocht men uitkeren, de dagwaarde en die is niet bepaald hoog ben ik bang voor 150 dvd's met de alsmaar dalende prijzen....
Alles op de foto hebben de meeste verzamelaars hier toch wel? Al is het maar voor het "Foto van je collectie" topic ;).

Jeroen D
03-05-2006, 11:39
Das rottig voor jou, maar dan heb ik bij mij dan nog geluk (als je daar van kunt spreken) gehad, hier bij mij hebben ze zelfs 2 (twee) keer ingebroken, maar blijkbaar waren ze NIET geïntreseerd in de DVD's, wel in wat (goedkope) juwelen, mijn dig. camera en ze hebben geprobeerd de video en dvd speler mee te nemen, is ze niet gelukt, want de kabels waren fatsoenlijk aangesnoert.
Nu zullen ze wel niet zo vlug meer binnen kunnen daar we dan maar een stalen deur hebben laten plaatsen.

Toch triestig dat we in zo'n wereld leven dat je al een stalen deur nodig hebt om dieven buiten te houden :(

Ik zit me altijd weer te verbazen dat bepaalde mensen niet het fatsoen kunnen opbrengen om van andermans bezittingen af te blijven. Is dat nou zo moeilijk ? Ze hebben ook een keer bij mijn ouders ingebroken. Die lui die dat gedaan hebben zou ik graag een keer fatsoen bijbrengen. Maar dat mag ook niet in Nederland :( :wink:

Olivier vd D.
03-05-2006, 12:00
Wie zonder zonden is werpe de eerste steen ;-)

Qzyn
03-05-2006, 12:07
Ik ben vorig jaar ook een deel van mijn DVD collectie kwijtgeraakt na een inbraak. Aangezien ik vooral via internet bestel, heb ik door middel van bestelbevestigingen (emails + orderoverzichten op website van desbetreffende webwinkels) kunnen aantonen dat ik die DVD's in bezit had (tevens weet je dan ook de aankoopprijs). In de winkel gekochte DVD's waarvan ik geen kassabon meer had, werden niet door de verzekering vergoed.

Spiksplinternieuwe cd's die pal naast mijn DVD's lagen, werden overigens niet meegenomen, daar is blijkbaar helemaal geen interesse meer voor op de helersmarkt.

Qzyn
03-05-2006, 12:13
Ondertussen moet ik eens nadenken of ik stop met verzamelen, of dat ik een bom geld ga uitgaven om alles opnieuw te kopen. :cry:
Datzelfde gevoel had ik dus ook na de inbraak. Ik heb daarna een aantal maanden nauwelijks nog DVD's gekocht (en gekeken). Ook al krijg je het (gedeeltelijk) vergoed door de verzekering, het blijft natuurlijk balen.

slindenau
03-05-2006, 13:10
Ik ben vorig jaar ook een deel van mijn DVD collectie kwijtgeraakt na een inbraak. Aangezien ik vooral via internet bestel, heb ik door middel van bestelbevestigingen (emails + orderoverzichten op website van desbetreffende webwinkels) kunnen aantonen dat ik die DVD's in bezit had (tevens weet je dan ook de aankoopprijs). In de winkel gekochte DVD's waarvan ik geen kassabon meer had, werden niet door de verzekering vergoed.

Alle emails bewaar ik ook altijd, en velletjes papier met titels + prijs heb ik inmiddels ook al een hele berg...en bonnetjes van 'offline' aankopen natuurlijk.
Dat is opzich wel een aanrader, voor het geval je ooit iets mocht verliezen bij een inbraak of andere schade (brand/water). Dan heb je tenminste iets om mee aan te komen bij de verzekering.

Fafa
03-05-2006, 13:50
Is een foto van je collectie eigenlijk ook een goed bewijs voor de verzekering? Of is dat te fraude gevoelig?

Tim Wiselaar
03-05-2006, 15:31
Is een foto van je collectie eigenlijk ook een goed bewijs voor de verzekering? Of is dat te fraude gevoelig?
Denk het niet, je zullen je niet snel geloven als je zegt dat die collectie van jou is, tenzij je echt duidelijk bewijs hebt

fuksysteem
03-05-2006, 18:38
Is de dagwwaarde niet gelijk aan de prijs die je er nu voor zou moeten betalen indien je `m in dezelfde staat aanschaft.

Voor `n merendeel vd titels zal dit ivm de dalden prijzen `n gering bedrag opleveren. Maar LE, OOP (giftsets) e.d. zullen toch `n hogere waarde dan de oorsrponkelijke aanschaf prijs, dus hier zou je dan toch de hogere prijs moeten krijgen lijkt mij.

En vlgs mij moet je aantonen wat je in je huis had, foto`s lijken mij toch wel te volstaan. Bij autoverzekering wordt dat toch ook geaccepteerd.

Roy de Jong
07-05-2006, 20:20
Ik heb samen met mijn vriendin een huisje gekocht en gelijk goed geinformeerd naar verzekeringen en dan ook eventueel voor mijn dvd collectie apart. Dit was niet nodig omdat dit onder de inboedelverzekering zou vallen.

Smooth-J
07-05-2006, 20:33
Sinds ik vorig jaar hier op gestuit ben op het topic met je collectie verzekeren, houd ik tegenwoordig alle bonnetjes bij, ik print ook alle invoices uit die ik bestel via Internetwinkels.