PDA

Bekijk de volledige versie : ANOUK LIVE



Henk Heideveld
01-05-2006, 16:43
Haar eerste volconcert-DVD.
Knap dat ze nu al alle songs live kan brengen. Vergt een wat andere benadering dan in de studio.
Goeie DTS-geluidstrack ook. (y)
1 minpuntje wat mij betreft. Ik vind de band wat rommelig en lawaaierig spelen. De rustigere nummers komen dan ook meteen perfect goed over. Krachtigere nummers verzanden soms in een brei van lawaai en da's ronduit jammer. :cry:

Hankster
01-05-2006, 20:07
ik heb de DVD nog niet bekeken, maar ik was bij het concert van 17 december. Geen Anouk-fan zijnde wist ik ook niet wat ik kon verwachten, maar ik was diep onder de indruk van de show. Ze zong ge-wel-dig, de band speelde erg strak en de show was heel sfeervol.
Hoewel het niet allemaal mijn muziek is, was ik erg onder de indruk van de show en ben ik dan ook erg benieuwd hoe het op de DVD overkomt. Dikke kans dat ik er nog op sta ook :P

Arnie
01-05-2006, 23:13
Ben de cd aan het luisteren, wat een wereld cd.
Ga zeker de dvd er van halen.

Henk Heideveld
02-05-2006, 07:24
Ben de cd aan het luisteren, wat een wereld cd.
Ga zeker de dvd er van halen.
Loont zeker de moeite alles in 5.1. DTS te horen. Gave track. 8)

Hankster
02-05-2006, 08:47
misschien handig om topictitel te veranderen in 'Anouk Is Alive' ivm zoeken?

Daniel van Zandvliet
02-05-2006, 19:00
Heb de dvd net gekeken en vind hem erg gaaf.
De dts-track is idd erg goed, het enige nadeel (vind ik) zijn die slow-motion dingen die ze door het beeld gooien, daar ben ik niet zo'n fan van.
Voor de rest een geweldig concert

Hankster
03-05-2006, 17:15
net even eens tukje gekeken (mezelf 2x voorbij zien komen :P ) en het ziet er erg mooi uit...maar vcan die MTV-editing word je wel moe zeg na een tijdje. Trop c'est trop :P
Maar leuke aanvulling voor de collectie, al helemaal omdat ik bij 1 van de twee avonden aanwezig was natuurlijk ;)

Henk Heideveld
10-05-2006, 12:52
Haar eerste volconcert-DVD.
Knap dat ze nu al alle songs live kan brengen. Vergt een wat andere benadering dan in de studio.
Goeie DTS-geluidstrack ook. (y)
1 minpuntje wat mij betreft. Ik vind de band wat rommelig en lawaaierig spelen. De rustigere nummers komen dan ook meteen perfect goed over. Krachtigere nummers verzanden soms in een brei van lawaai en da's ronduit jammer. :cry:
'k Heb gisteren de CD ook gekocht voor in de auto. Moet zeggen dat mijn opmerking over "brei van lawaai bij de krachtigere nummers" niet voor de CD geldt. Denk dat het 5.1. effect dit versterkt. Op de CD klinkt het minder rommelig, dus strakker! (y)

Arnie
10-05-2006, 17:03
De drummer maakt er behoorlijk een potje van op het concert.
Maar ja Lost is echt een kippevel moment.

Daniel van Zandvliet
10-05-2006, 17:13
Er zijn mij inmiddels wel dingetjes opgevallen (iig 1) waardoor het lijkt alsof ze achteraf nog hebben zitten sleutelen aan haar stem :roll:

Hugo R
10-05-2006, 18:13
Er zijn mij inmiddels wel dingetjes opgevallen (iig 1) waardoor het lijkt alsof ze achteraf nog hebben zitten sleutelen aan haar stem :roll:

En dat zijn?

Daniel van Zandvliet
10-05-2006, 19:12
R U kiddin' me (bij 27min 57sec.)

Naar die (ene) andere heb ik nog een keer goed gekeken/geluisterd en die is wel goed.
Maar bij R U kiddin' me is het meer iets van een edit foutje of zoiets, ik bedoel niet dat ze het verbeterd hebben qua toonhoogte.

Hankster
10-05-2006, 19:42
De drummer maakt er behoorlijk een potje van op het concert.
Maar ja Lost is echt een kippevel moment.
jongen....Hans maakt er een potje van? Neerlandsch beste drummer?

Hankster
10-05-2006, 19:44
R U kiddin' me (bij 27min 57sec.)

Naar die (ene) andere heb ik nog een keer goed gekeken/geluisterd en die is wel goed.
Maar bij R U kiddin' me is het meer iets van een edit foutje of zoiets, ik bedoel niet dat ze het verbeterd hebben qua toonhoogte.
ik had tijdens het concert niks gemerkt van echte foutjes qua intonatie e.d., maar daar let je meestal dan ook niet echt op live. Ik zal er nog even op letten..

maargoed, het is dan ook redelijk zelfdzaam dat er NIET gesleuteld wordt aan een muziekdvd ;)

Arnie
10-05-2006, 21:25
De drummer maakt er behoorlijk een potje van op het concert.
Maar ja Lost is echt een kippevel moment.
jongen....Hans maakt er een potje van? Neerlandsch beste drummer?

Luister maar goed naar het nummer the Dark...

Daniel van Zandvliet
10-05-2006, 21:37
Ik vond het drumwerk eerlijk gezegd wat tegenvallen, had er wat meer van verwacht.

@Arnie; Wat bedoel je dan bij The Dark?? De drums klinken misschien een beetje tam (imo), maar ik heb niks ongewoons gehoord hoor. :?

Hankster
11-05-2006, 09:10
Luister maar goed naar het nummer the Dark...
doe ik..en de enige die het nummer een beetje verpest is Michel met z'n modderige basgeluid.
Enkel is er bij Hans af en toe een heel licht haperingetje na de triolen richting het eind van het nummer...er is echt niks met The Dark :D Maar ik vind het nummer niet echt heel erg gaaf, dus ik ken de studio versie niet echt. Dus misschien drumt hij een iets andere partij...maar hij maakt echt geen fouten hoor.

En ik zie ook niet echt wat er raar is bij 27:57...

Opzich vind ik de drums er wel redelijk uitkomen, maar ik vind de mix gewoon niet echt geniaal gedaan af en toe; zoals al eerder gezegd is het af en toe wat rommelig...

Arnie
11-05-2006, 12:01
Hij heeft de drumparty in the Dark totaal vernaggelt.
Maar ja had toch graag bij het concert geweest zijn.

Daniel van Zandvliet
11-05-2006, 16:29
En ik zie ook niet echt wat er raar is bij 27:57...


Luister maar naar de stem van Anouk, het lijkt me een edit foutje of zoiets.

Arnie
11-05-2006, 16:37
Op 27:57 zingt ze bij mij HEJ op de cd :P

Daniel van Zandvliet
11-05-2006, 16:46
Ik bedoel de dvd he :wink: . Ik heb de cd niet dus weet niet hoe synchroon dat loopt met de tijd op de dvd.

Het lijkt alsof ze ''better" zingt, maar het lijkt te worden afgekapt.

Hankster
12-05-2006, 11:33
ik begrijp nu wat je bedoeld ja :)
het zou een afgekapte 'better' kunnen zijn, maar het lijkt meer op 'babe'... zou anders wel erg slordig zijn ge-edit, niet? :)

En zowiezo waarom zouden ze het eruit hebben gehaald, want ik weet zeker dat er daar niks fout ging dat ze door 'better' te zingen te laat zou inzetten met 'i am' oid.
Maar het klinkt wel wat vaag idd ;)

rkrijger
18-05-2006, 15:16
Ben aan het luisteren en bijna aan het eind. Mooi. Maar ze zegt geen woord tussen de nummers door muv af en toe een "dankjewel". Jammer. Vind het altijd wel leuk als er wat meer gezegd wordt...

rkrijger
18-05-2006, 15:17
(mezelf 2x voorbij zien komen :P )

Schermafdrukje!!!!!!

HansH
27-05-2006, 14:41
Wat een geweldige dvd. Topkwaliteit! Ongekend een Nederlandse artieste met zoveel kwaliteit.

El-Jorge
31-05-2006, 07:44
Relax, bij MM de mooie digipack voor EUR 15,- meegekregen :D
Nog niet intensief beluisterd, maar alwel 2x afgedraaid. Eerste indruk zijn echt goed, wat een topartiest is Anouk. Ik zal sowieso nog eens goed naar Michel luisteren, dit nummer luister ik altijd wat meer aandachtig, het modderige basgeluid is me niet direct opgevallen!

rkrijger
31-05-2006, 07:50
Afgelopen weekend in het mooie Geldrop een bandje gezien en gehoord dat het nummer "Lost" probeerde te coveren... Het was tenenkrommend, maar dat vond de zangeres zelf ook...

Is ook niet makkelijk te zingen.