PDA

Bekijk de volledige versie : DVD-lade handmatig dichtdrukken slecht?



Krimzonnn
01-05-2006, 17:44
Beste forumgenoten,

Zoals de topic al aangeeft vroeg ik mij af of het handmatig dichtdrukken van de DVD-lade (op rustige wijze) slecht voor het apparaat is. Ik heb me er namelijk wel eens op betrapt. Daarnaast ken ik mensen die het bijna altijd doen.

Persoonlijk lijkt het me niet echt helemaal goed. Maar er zijn ook apparaten waar het probleemloos bij kan.

Wie weet hier raad mee?

vanhal
01-05-2006, 18:31
Het lijkt mij pas slecht wanneer je de lade tegenhoudt bij het openen omdat je op die manier aandrijfsnaren of tandwielen van het mechanisme forceert.
Bijhet dichtdrukken loopt de motor van het mechanisme nog niet, je forceert lijkt mij op dat moment nog niks. Het mechanisme neemt het van je over bij het indrukken.
Het dichtdrukken lijkt mij totaal niet slecht voor de speler.

Avalan
02-05-2006, 11:44
Zoals de topic al aangeeft vroeg ik mij af of het handmatig dichtdrukken van de DVD-lade (op rustige wijze) slecht voor het apparaat is.

Als het apparaat zelf de lade intrekt als je er een zachte duw tegen geeft, dan is het duidelijk zo gedesigned. Ik ken eerlijk gezegd nog geen enkel cd/dvd-apparaat dat je niet met de hand kunt dichtdrukken.
Heb wel een oude cd-speler gehad waarvan de lade uiteindelijk niet meer vanzelf open/dicht ging, maar of het een gevolg is van telkens dicht te doen via de por, durf ik te betwijfelen.

Albert Kostwinder
02-05-2006, 12:00
Als je gewoon eject of play gebruikt weet je zeker dat de lade NIET onnodig wordt belast... :wink:

Rob Eric Blank
02-05-2006, 12:23
Als je gewoon eject of play gebruikt weet je zeker dat de lade onnodig wordt belast... :wink:Ik neem aan dat je bedeold, NIET onnodig belast?
Dat is zeker waar, maar ik denk dat het geen kwaad zou kunnen om een lade voorzichtig met de hand te sluiten.

Albert Kostwinder
02-05-2006, 12:52
Natuurlijk, NIET moet het zijn!! :wink: ff aangepast!.

GameBelgium
02-05-2006, 14:06
Of het kwaad kan weet ik niet helemaal zeker, maar ik doe het in ieder geval nooit. Het knoppetje op het toestel zelf zit hooguit 5cm verder... Verder gebruik ik zoveel mogelijk de afstandsbediening.

Annemie
02-05-2006, 18:01
Op een bedrijf waar ik gewerkt heb was er iemand die zijn cd-rom speler telkens dichtduwde. Op een bepaald moment bleef die gewoon 1 cm openstaan (iets met de tandwieltjes). Dat zou blijkbaar komen door het dichtduwen... weet natuurlijk niet met zekerheid of dit inderdaad ook zo is, maar sindsdien sluit ik netjes met het knopje. :lol:

Jeroen Oostwouder
03-05-2006, 08:49
Op een bedrijf waar ik gewerkt heb was er iemand die zijn cd-rom speler telkens dichtduwde. Op een bepaald moment bleef die gewoon 1 cm openstaan (iets met de tandwieltjes). Dat zou blijkbaar komen door het dichtduwen... weet natuurlijk niet met zekerheid of dit inderdaad ook zo is, maar sindsdien sluit ik netjes met het knopje. :lol:
Maar er zit verschil tussen dicht duwen en dicht duwen he :)
Je kan hem een zetje geven zodat ie de rest zelf doet, je kan hem ook helemaal dicht duwen. En vooral dat laatste is slecht natuurlijk.

hitchberg
03-05-2006, 09:29
ik doe het al sinds 1 juli 1987 (mijn eerste cd spelertje :oops: ) met alle apparaten: dvd/cd spelers, computers.
Er is er nog nooit een kapot gegaan.
Ik zette ooit eens een cdtje op bij een vriend van mij en duwde het laadje met de hand dicht, waarop die vriend van mij helemaal in de stress schoot. Sommige mensen denken dat het niet mag, maar die dingen zijn er gewoon op gemaakt. No problemo

Alexander D
03-05-2006, 11:20
Ik doe het wel met m'n pc dvd maar niet met m'n htspeler.

Het knopje zit er eigenlijk niet voor niets natuurlijk.

Rogier Burghout
03-05-2006, 11:56
ik doe het al sinds 1 juli 1987 (mijn eerste cd spelertje :oops: ) met alle apparaten: dvd/cd spelers, computers.
Er is er nog nooit een kapot gegaan.
Ik zette ooit eens een cdtje op bij een vriend van mij en duwde het laadje met de hand dicht, waarop die vriend van mij helemaal in de stress schoot. Sommige mensen denken dat het niet mag, maar die dingen zijn er gewoon op gemaakt. No problemo

Ik doe het zelf ook wel bij m'n pc maar niet op m'n HT, je kan altijd wel es in de haast per ongeluk te hard of scheef duwen waardoor je iets forceert. Dat die vriend in de stress schiet vindt ik wel begrijpelijk; dat je het doet bij je eigen spul: okee, maar voor andermans spullen moet je respect hebben en je aanpassen in hoe zij het graag willen.

Avalan
03-05-2006, 13:35
Het knopje zit er eigenlijk niet voor niets natuurlijk.

Ja, om de lade te openen ;).

vanhal
03-05-2006, 14:52
Het knopje zit er eigenlijk niet voor niets natuurlijk.

Ja, om de lade te openen ;).

Volgens mij staat er in de meeste gevallen open/close. 8)

Rob Eric Blank
03-05-2006, 15:35
Ik doe het eigenlijk ook nooit, ik gebruik het welbekende knopje!

Ronald_VR
03-05-2006, 16:28
Ik doe het eigenlijk ook nooit, ik gebruik het welbekende knopje!
En als dat welbekende knopje nu niet bereikbaar is? B.V. omdat er een klep voor staat, nu dit is wel niet gewoonlijk voor een DVD speler, maar voor nogal wat computer modellen zit er een klep voor, dus moet je die dichtdoen met de lade. Vooral van het merk Apple.

Mr_Parker
03-05-2006, 18:04
... Vooral van het merk Apple.

Als ik mij niet vergis hebben ze bij de nieuwste modellen iets revolutionairs gemaakt!
Een heus knopje om de lade dicht te maken welk gewoon bereikbaar is, ze hadden ontdekt dat het toch wel onnodig veel defect spelers opleverde.

In de handleiding van mijn stand-alone dvd speler staat overigens vermeld dat je de lade niet dicht moet duwen maar dat je daarvoor open/close of play knop moet gebruiken.