PDA

Bekijk de volledige versie : Nieuwe aanschaf....wat denken jullie



Seth__Gekko
04-05-2006, 08:08
Omdat ik het geluid van mijn sony alles in één nu onderdehand ook echt spuugzat aan het worden ben, ben ik al geruime tijd aan het orienteren op een "echte" HT.

Ik heb al e.e.a. beluisterd en bekeken en zal toch nog wel wat van jullie ideeen willen horen.

Ik ben een heel fervent dvd verslaafde en luister vrij weinig echte cd's. Als ik al muziek luister is het veelal gewoon lekker de radio.

Ik wil een lekkere receiver hebben en heb mijn oog en oren op een Marantz SR4600 laten vallen.

Ook lijkt me hel wel mooi staan om een Marantz dvd-speler te kopen i.v.m. de uniformiteit. DVD marantz 4600 / 4610 ofzo.


Ik heb alleen er nog wel een echte uitdaging bij....mijn vriendin waarmee ik samenwoon.

Deze vind de estetische waarde van de speakers ook erg belangrijk. Ze kan dan ook de speakers die een hout fineer hebben niet waarderen. Ze zou het liefst een zilverkleurige speaker zien (mag best een vloerstaander zijn als front hoor).

Nu heb ik bij de koopjes kelder van Correct de oudere Q-serie van Kef zien staan in heel mooi zilver.

Hebben jullie nog andere merken die een mooie zilveren uitvoering van hun speakers hebben?

Zal alleen voor een 5.1 oplossing gaan!
P.s. ik lees overal positieve kritieken over die Rel Quake II....was die ook niet in het zilver te krijgen :wink:

Verbaas me maar eens :P

Oh misschien wel handig, budget is 1500 (misschien 2000 als ik echt voor de Qauke II ga :lol: )

Rob Eric Blank
04-05-2006, 08:13
Misschien Elac.
Ik heb een marantz receiver en draai deze met Elac vloerstaanders. Deze zijn zilver (zie mijn set). Van het geluid moet je echt houden, maar dat is met alle speaker/versterker combinaties. Mijn Rel Quake II was alleen in het zwart toen ik deze ging aanschaffen, staat ook wel OK.

Alexander D
04-05-2006, 08:14
www.canton.de
www.quadral.de
www.elac.nl

Verder de VM1 van B&W
De Sibb XL maar vooral XXL van Focal JMlab

Natuurlijk afhankelijk van je smaak maar bovenstaande matchen ook goed met Marantz. 8)

Kun je wel even mee vooruit denk ik. :wink:

Seth__Gekko
04-05-2006, 08:16
Misschien Elac.
Ik heb een marantz receiver en draai deze met Elac vloerstaanders. Deze zijn zilver (zie mijn set). Van het geluid moet je echt houden, maar dat is met alle speaker/versterker combinaties. Mijn Rel Quake II was alleen in het zwart toen ik deze ging aanschaffen, staat ook wel OK.Ben ook wel zeer te spreken over je stands met je rears, die zou ik wel zien staan in mijn woonkamer. :wink:

Rob Eric Blank
04-05-2006, 08:17
Misschien Elac.
Ik heb een marantz receiver en draai deze met Elac vloerstaanders. Deze zijn zilver (zie mijn set). Van het geluid moet je echt houden, maar dat is met alle speaker/versterker combinaties. Mijn Rel Quake II was alleen in het zwart toen ik deze ging aanschaffen, staat ook wel OK.Ben ook wel zeer te spreken over je stands met je rears, die zou ik wel zien staan in mijn woonkamer. :wink:Het ziet er niet alleen beter uit, maar deze speakers klinken nu ook beter.
Het zijn ook veel gebruikte stands. R. Klemkerk heeft deze ook.

Alexander D
04-05-2006, 08:27
De Quake is er ook in het zilver trouwens.

Kijk echter zeker effe verder voor een sub. Velodyne maakt ook leuke subs in deze prijsklasse: de CHT-R. Deze zijn ook verkrijgbaar in zilver. Bijvoorbeeld de 10 of 12-R (kosten respectievelijk € 549,- en 649,-) en geven veel meer power dan een Quake.

Seth__Gekko
04-05-2006, 08:34
De Quake is er ook in het zilver trouwens.

Kijk echter zeker effe verder voor een sub. Velodyne maakt ook leuke subs in deze prijsklasse: de CHT-R. Deze zijn ook verkrijgbaar in zilver. Bijvoorbeeld de 10 of 12-R (kosten respectievelijk € 549,- en 649,-) en geven veel meer power dan een Quake.Kijk hier heb ik inderdaad wat aan. :lol:

Daar ik niet zo'n muziek liefhebber ben, vind ik het belangrijk dat mijn sub inderdaad wel genoeg movie-power heeft, ook als ik over een jaar of 2 ga verhuizen wil ik niet een nieuwe sub moeten kopen.

Die Canton speakers zijn in alle ranges in het zilver, goede tip!

Letten we wel even op het budget heren :shock: Die Canton speakers kunnen nooit zo goedkoop zijn als de oude q-serie van Kef toch?

Alexander D
04-05-2006, 08:43
De Quake is er ook in het zilver trouwens.

Kijk echter zeker effe verder voor een sub. Velodyne maakt ook leuke subs in deze prijsklasse: de CHT-R. Deze zijn ook verkrijgbaar in zilver. Bijvoorbeeld de 10 of 12-R (kosten respectievelijk € 549,- en 649,-) en geven veel meer power dan een Quake.Kijk hier heb ik inderdaad wat aan. :lol:

Daar ik niet zo'n muziek liefhebber ben, vind ik het belangrijk dat mijn sub inderdaad wel genoeg movie-power heeft, ook als ik over een jaar of 2 ga verhuizen wil ik niet een nieuwe sub moeten kopen.

Die Canton speakers zijn in alle ranges in het zilver, goede tip!

Letten we wel even op het budget heren :shock: Die Canton speakers kunnen nooit zo goedkoop zijn als de oude q-serie van Kef toch?

Canton LE 190 voor € 460,- per paar. (http://www.hifi-regler.de/shop/canton/canton_le_190_buche-silber.php)

Rob Eric Blank
04-05-2006, 08:44
Kun je de oude Q series van Kef nog wel krijgen in zilver?
Alle Elac speakers zijn in het zilver te krijgen volgens mij.
De B&W XT series zijn zilver, alleen boven je budget...;-)

Seth__Gekko
04-05-2006, 10:02
Ik heb die Kef's wel in het zilver zien, staan, maar ik zal eens informeren of deze nog wel te krijgen zijn in het zilver.

erik_van_meer
04-05-2006, 12:02
Zelf heb ik ook een Marantz SR4600 en heb als fronts de Magnat Vector 55 die ook in het zilver verkrijgbaar is met zelfs zilveren stofdoeken. Ze kosten € 129,00 per stuk terwijl ze jaren geleden een veelvoud gekost hebben. Wat mij betreft een echte aanrader, zeker gezien de prijs-/kwaliteitverhouding.

Seth__Gekko
04-05-2006, 14:37
Ik vind de Quantum 508 ook wel aardig in het zilver :) .

Moet maar eens heel binnenkort een e.e.a. gaan beluisteren. :lol:

Alexander D
04-05-2006, 14:38
Ik vind de Quantum 508 ook wel aardig in het zilver :) .

Moet maar eens heel binnenkort een e.e.a. gaan beluisteren. :lol:

:? Welke Quantum?

Seth__Gekko
04-05-2006, 14:59
http://www.magnat.de/dbimages/img_1464583_Detail_Modell_col_0.jpg

http://www.magnat.de/content/homeentertainment/product_detail_en.asp?p=1464581&pl=1,%204&s=88
Sjeezus wat een kolossen :shock:

Alexander D
04-05-2006, 15:01
http://www.magnat.de/dbimages/img_1464583_Detail_Modell_col_0.jpg

http://www.magnat.de/content/homeentertainment/product_detail_en.asp?p=1464581&pl=1,%204&s=88
Sjeezus wat een kolossen :shock:

Heel groot zijn ze niet (Size (W x H x D) 150x1120x250 mm ). Vrij smal en ondiep dus maar het ontbreekt deze speakers zeker niet aan uitstraling. 8)

Rob Eric Blank
04-05-2006, 15:01
Sjeezus wat een kolossen :shock:Volgens mij valt het mee. Ze zijn 1 meter 12 hoog, dus ze zijn ERG slank. Op de foto lijken ze wel 2 meter, vertekend erg. Mijn zuiltjes zijn lager maar wel breder, deze zijn maar 12 centimeter breed. Dus eigenlijk HEEL SMAL.

Mariusz
04-05-2006, 15:06
Het sidonia model... :D

Seth__Gekko
04-05-2006, 18:05
Heheh, moet maar eens snel een aantal dagen vrij nemen! Flink orienteren.

Mariusz
04-05-2006, 18:26
De Quantum 505 vind ik overigens de beste van de reeks, is niet duur en neutraler dan de 507 en 508 (die zijn duurder, wat scheller en wat ´dunner´, ondanks het extra chassis).

Seth__Gekko
05-05-2006, 08:28
Zo nog even een vraagje:

Daar ik flink wat dvd's afspeel zoek in in de Marantz serie nog een degelijke speler.
Ik heb een Sony KV32FQ70 staan met 3 x scart in.

Welke dvd speler raden jullie aan en op welke manier kan ik deze het beste aansluiten? Ik heb de huidige dvd speler met een s-video kabel in mijn scart geplugged via een omzet plug in die scart met die s-->ingang.

Alexander D
05-05-2006, 11:47
Dan zou ik voor een DV6600 gaan en die met een QED scart aansluiten.

Seth__Gekko
05-05-2006, 12:20
Dan zou ik voor een DV6600 gaan en die met een QED scart aansluiten.Hmm voor mijn eerste dvd-speler vind in 449,- toch echt te duur, nog duurder dan de receiver :?

Alexander D
05-05-2006, 12:25
Dan zou ik voor een DV6600 gaan en die met een QED scart aansluiten.Hmm voor mijn eerste dvd-speler vind in 449,- toch echt te duur, nog duurder dan de receiver :?

Pioneer komt met nieuwe spelers. Uitstekende prijs/kwaliteit.

DV-696AV zal zo'n 200 euro's gaan kosten schat ik. Speelt alles af en heeft zelfs een ingebouwde scaler voor het geval je ook nog een keer een plat schermpje wil. :wink:

Seth__Gekko
05-05-2006, 12:39
Die dv4610 niks? Of de DVD marantz 4600 / 4610 ?

DWE
05-05-2006, 12:43
Heb zelf een ht opstelling met Canton LE speakers (2xLE170-2xLE120-1xLE150) welliswaar in het zwart maar ben hier zeer over te spreken. Mijn sub is niet van Canton omdat deze toen niet leverbaar was maar ken wel iemand met een Canton sub en kan je zeggen dat ze goede subwoofers bouwen.

Als je wat zoekt in deze prijsklasse zou ik ze zeker eens beluisteren als ik jou was. De Quantums waar je over spreekt heb ik eens in stereo beluisterd (muziek dus) en was echt aangenaam door verrast dus misschien ook wel een optie.

Alexander D
05-05-2006, 12:47
Die dv4610 niks? Of de DVD marantz 4600 / 4610 ?

Ook wel, heb ik geen ervaring mee verder. Wil je graag 'een setje'?

Seth__Gekko
05-05-2006, 13:36
Die dv4610 niks? Of de DVD marantz 4600 / 4610 ?

Ook wel, heb ik geen ervaring mee verder. Wil je graag 'een setje'?Sja Mooie Marantz combo lijkt me mooier dan de SR4600 en een Pioneer speler.

Al ben ik 100% tevreden met het Pioneer spullen die in mijn auto zit, echt nooit problemen mee gehad de afgelopen 3 jaar, een 4 x 50 Watt Mosfet.
Jammer dat het meerendeel van de Quadral speakers geen zilveren uitvoering heeft. :evil:

Seth__Gekko
06-05-2006, 15:21
Net weer even wezen kijken,
MM en Correct koopjeskelder

DV6600 = 379,-
SR5600 = 379,- lijkt me wel een mooie combo, alleen ben ik niet zo te spreken van de front ingangen, die kan je niet afsluiten met een klepje/afdekken misschien ga ik wel gewoon weer voor de SR4600.

SR4600 = 299,-

Qua speakers moet ik volgende week/weeken wel eens luisteren, ik heb heb mijn vriendin al een stuk verder, lichte kleur speakers (maple of Bleach een soort beuken) mag, maar dan wel met een zilveren frontje, dus ik ga maar eens snel naar de B&W's en Kef's en Magnats en Quadrals luisteren.
Ben ook nog even bij de woonmall geweest, maar daar konden ze me niet helpen aan een HT van onder de 3000,- Instapmodel was daar van cambridge audio, met Rel Quake II en een engels merk boekenplank surrouds en fronts en center
Die Rel Quake II zag ik daar staan, wat een mini zeg, hij was wel zo eerlijk om te zeggen dat het eigenlijk allemaal stereo georieenteerd was, wat ik dus niet het belangrijkste vind. Ook wel leuk om te weten dat bijna al zijn subs op de Martin Logan na (EUR 2500,-)niet die mini Rel konden wegspelen...en dat voor dat kleine dingetje :lol: :lol:

Ik ga weer verder orienteren!

Alexander D
06-05-2006, 16:30
Ik zou de verhouding receiver/dvd anders leggen. Je koopt nu een relatief dure dvdspeler en een relatief goedkope receiver.

Ik zou eerder voor een receiver een stap hoger gaan en daarbij een eenvoudigere dvdspeler.

Mariusz
06-05-2006, 17:07
Helemaal eens, ik gebruik op een middenklasse HT ook een DV4500 en die ziet er prima uit, speelt alles, heeft prog scan, een prachtbeeld en uitstekend geluid. Ik merkte geen verschil met de 6500, hoewel de laatste meer decoders en analoge uitgangen aan boord heeft. Gebruik je die niet dan lijkt me de dv 4610 de beste keus.

erik_van_meer
06-05-2006, 17:50
Tijdens je luidsprekerzoektocht zou ik ook zeker Mordaunt-Short niet overslaan, matched goed met Marantz. Wat betreft een DVD-speler zou je evt. ook nog naar een Marantz DV4360 kunnen kijken. Weliswaar de instapper maar met component video en progressive scan. Ik ben in ieder geval zéér te spreken over Marantz. Persoonlijk vind ik de SR4600 ook veel mooier, hoogwaardiger afgewerkt dan de concurrentie. De draaiknoppen zijn volgens mij exact hetzelfde als van de SR8500.

Seth__Gekko
07-05-2006, 09:24
Oké ik zal proberen deze dvdspeler (4610) in de luister sessie mee te nemen.

Zal wel degelijk een verschil in weergave te horen zijn in de 4600/5600 receiver, of is het veelal een keur aan features. (Ach voor die EUR 80,- kan je best op de 5600 overstappen he)

Alexander D
07-05-2006, 09:29
Oké ik zal proberen deze dvdspeler (4610) in de luister sessie mee te nemen.

Zal wel degelijk een verschil in weergave te horen zijn in de 4600/5600 receiver, of is het veelal een keur aan features. (Ach voor die EUR 80,- kan je best op de 5600 overstappen he)

Voor die 80 euro zou ik echt voor de 5600 gaan want die heeft:

OSD (on screen display)
Multiroom
Lip-sync
Audio, Composite, S-video aansluitingen aan de voorkant.

Multiroom moet je zelf bepalen maar die andere drie zou ik niet willen missen voor dat bedrag.

hstadman
07-05-2006, 09:49
Out of sinc komt toch meestal voor bij tft's en plasma's?! Daar er steeds meer hd-crt's uitkomen is dit dus niet echt een must have. :wink:

Oké ik zal proberen deze dvdspeler (4610) in de luister sessie mee te nemen.

Zal wel degelijk een verschil in weergave te horen zijn in de 4600/5600 receiver, of is het veelal een keur aan features. (Ach voor die EUR 80,- kan je best op de 5600 overstappen he)

Voor die 80 euro zou ik echt voor de 5600 gaan want die heeft:

OSD (on screen display)
Multiroom
Lip-sync
Audio, Composite, S-video aansluitingen aan de voorkant.

Multiroom moet je zelf bepalen maar die andere drie zou ik niet willen missen voor dat bedrag.

Seth__Gekko
07-05-2006, 09:58
Weten jullie eigenlijk of er op de 5600 /7500 / 8500 een afdekplaatje op de front ingangen zit? Volgens mij op geen van de modellen te vinden hè.
Woah SR5600 599,- bij Hobo Hifi, ik denk dat ik die maar even oversla :lol: Koop ik em liever bij Correct koopjeskelder, 379,- 8) gisteren gezien, op de website nog 449,- :roll:

Johan van den D.
07-05-2006, 10:06
Volgens mij word er altijd een afdekplaatje mee geleverd.

erik_van_meer
07-05-2006, 10:18
Wat betreft de keuze tussen een Marantz SR4600 en SR5600; Mochten de opties van de SR5600 voor jouw een duidelijke meerwaarde hebben dan zou ik voor de SR5600 gaan. Anders gewoon bepalen aan de hand van een luistersessie. Het prijsverschil is idd heel erg klein, de gangbare prijzen in ogenschouw genomen. Waar kan je trouwens een SR5600 voor € 379,00 kopen??? Bij Correct staat ie in de Koopjeskelder voor € 449,00 in de prijslijst namelijk. Wat me opvalt op de Marantz site is dat vanaf de SR5600 alle A/V receivers van "current-feedback versterkers" voorzien zijn. Weet niet wat dat is maar wellicht dat het een versterkertechniek is die de geluidskwaliteit ten goede komt. Die vraag van dat afdekplaatje zou je toch ook aan Marantz Nederland voor kunnen leggen, dan weet je het zeker!!! Ik DENK nl. dat er geen afdekplaatje meegeleverd wordt maar dat heeft te maken, dat elke keer wanneer ik een foto zie van aan Marantz A/V met frontingangen zijn ze elke keer onafgedekt, maar stuur een mailtje, heb je tenminste zekerheid!!!

Seth__Gekko
07-05-2006, 10:20
Volgens mij word er altijd een afdekplaatje mee geleverd.Hmm ik hoop het die correct pief zei van niet.

@ Marantz owners, help eens.

Seth__Gekko
07-05-2006, 10:21
Over de prijs van die 5600 stond ik ook versteld, kwam door de directe concurrentie van de MM enzo. Bij de MM was die volgens mij 399,-

Johan van den D.
07-05-2006, 10:23
Volgens mij word er altijd een afdekplaatje mee geleverd.Hmm ik hoop het die correct pief zei van niet.

@ Marantz owners, help eens.Ik weet het natuurlijk ook niet zeker hoe ze dat bij Marantz doen.


Ik DENK nl. dat er geen afdekplaatje meegeleverd wordt maar dat heeft te maken, dat elke keer wanneer ik een foto zie van aan Marantz A/V met frontingangen zijn ze elke keer onafgedektDat van die foto,s dat klopt maar heeft te maken met marketing, op deze manier kan men zien dat het appararaat over die ingangen beschikt.
Op foto,s zal dus vrijwel nooit het plaatje te zien zijn.

Alexander D
07-05-2006, 11:14
Out of sinc komt toch meestal voor bij tft's en plasma's?! Daar er steeds meer hd-crt's uitkomen is dit dus niet echt een must have. :wink:

Oké ik zal proberen deze dvdspeler (4610) in de luister sessie mee te nemen.

Zal wel degelijk een verschil in weergave te horen zijn in de 4600/5600 receiver, of is het veelal een keur aan features. (Ach voor die EUR 80,- kan je best op de 5600 overstappen he)

Voor die 80 euro zou ik echt voor de 5600 gaan want die heeft:

OSD (on screen display)
Multiroom
Lip-sync
Audio, Composite, S-video aansluitingen aan de voorkant.

Multiroom moet je zelf bepalen maar die andere drie zou ik niet willen missen voor dat bedrag.

Ik heb het met m'n crt ook, minimaal maar toch. :wink:

Alexander D
07-05-2006, 11:16
Volgens mij word er altijd een afdekplaatje mee geleverd.Hmm ik hoop het die correct pief zei van niet.

@ Marantz owners, help eens.

Zit er standaard bij.

Wordt er denk ik in de winkel afgehaald omdat die nogal makkelijk gejat worden. :wink:

Seth__Gekko
07-05-2006, 16:52
Aha, dit opent toch echt de deur naar de 5600 e de deur van de 4600 sluit zich langzaam!

Alexander D
07-05-2006, 16:58
Aha, dit opent toch echt de deur naar de 5600 e de deur van de 4600 sluit zich langzaam!

Weet je overigens al zeker dat je Marantz wil?

Seth__Gekko
07-05-2006, 17:07
Aha, dit opent toch echt de deur naar de 5600 e de deur van de 4600 sluit zich langzaam!

Weet je overigens al zeker dat je Marantz wil?Mwa, estetisch gezien vind ik (als er bij allen zo'n frontje zit) deze goed en netjes staan.

Ik vind de H/K echt te grote bakbeesten en Marantz had mijn pa ook altijd staan maar ach, hoe zeker kan je zijn, ik wil gewoon een zeer solide sterke (min) 5.1 waar ik de komende lange tijd mee kan doen. En zijn zeer aantekkelijk geprijsd deze dagen :shock:

Alexander D
07-05-2006, 19:04
Als namelijk toch alles compleet nieuw aan gaat schaffen zou ik namelijk ook zeker naar Yamaha kijken.

Ook zeer veel bang for the buck en top in ht. :wink:

Seth__Gekko
07-05-2006, 19:06
Als namelijk toch alles compleet nieuw aan gaat schaffen zou ik namelijk ook zeker naar Yamaha kijken.

Ook zeer veel bang for the buck en top in ht. :wink:Ik heb ook zeker mijn blik laten vallen op de Yahama's maaaar ben qua uiterlijk meer gecharmeerd van de Marantz.

Alexander D
07-05-2006, 19:09
Als namelijk toch alles compleet nieuw aan gaat schaffen zou ik namelijk ook zeker naar Yamaha kijken.

Ook zeer veel bang for the buck en top in ht. :wink:Ik heb ook zeker mijn blik laten vallen op de Yahama's maaaar ben qua uiterlijk meer gecharmeerd van de Marantz.

Je moet nooit een blik op je apparatuur laten vallen..... :wink:

Bij Stassen in Venlo hebben ze nu leuk combinatiekortingen van receivers in je prijsklasse met dvdspelers van Onkyo. (mocht je nog naar andere merken willen kijken)

Seth__Gekko
07-05-2006, 19:43
Neen ik weet het, luisteren, luisteren en nog eens luisteren. Maar mijn oog is ook zeer critisch.

Enne omgeving meer in de buurt van Rotterdam Gouda a.u.b.

Ik denk dat ik van de week maar eens naar Sneijders en bij Zwaard HIFI ga luisteren.

Edgar Smit
07-05-2006, 22:18
Neen ik weet het, luisteren, luisteren en nog eens luisteren. Maar mijn oog is ook zeer critisch.

Enne omgeving meer in de buurt van Rotterdam Gouda a.u.b.

Ik denk dat ik van de week maar eens naar Sneijders en bij Zwaard HIFI ga luisteren.Ik wil niet dwarsliggen ofzo hoor en natuurlijk wil het oog ook wat, maar wat is nou het belangrijkst, het geluid of het uiterlijk?

Je moet eigenlijk geblinddoekt de winkel binnengaan en dan gaan luisteren, anders wordt je toch bevooroordeelt door je eigen hersenen :wink:. H/K zijn idd bakbeesten, maar klinken wel goed, Maar dat doet Marantz ook een zelfs Yamaha klinkt in 5.1 (of meer) zeer goed. En ieder merk heeft zo zijn eigen sound, dus wat is dan bepalend? de sound of de looks? En aangezien je al qua uiterlijk een voorkeur hebt, hoeveel kans heb je dan om onbevooroordeeld te luisteren?

Seth__Gekko
08-05-2006, 07:38
Neen ik weet het, luisteren, luisteren en nog eens luisteren. Maar mijn oog is ook zeer critisch.

Enne omgeving meer in de buurt van Rotterdam Gouda a.u.b.

Ik denk dat ik van de week maar eens naar Sneijders en bij Zwaard HIFI ga luisteren.Ik wil niet dwarsliggen ofzo hoor en natuurlijk wil het oog ook wat, maar wat is nou het belangrijkst, het geluid of het uiterlijk?

Je moet eigenlijk geblinddoekt de winkel binnengaan en dan gaan luisteren, anders wordt je toch bevooroordeelt door je eigen hersenen :wink:. H/K zijn idd bakbeesten, maar klinken wel goed, Maar dat doet Marantz ook een zelfs Yamaha klinkt in 5.1 (of meer) zeer goed. En ieder merk heeft zo zijn eigen sound, dus wat is dan bepalend? de sound of de looks? En aangezien je al qua uiterlijk een voorkeur hebt, hoeveel kans heb je dan om onbevooroordeeld te luisteren?Punt staat genoteerd, ik was alleen niet van plan om de looks de doorslag te laten geven. :wink:

Rob Eric Blank
08-05-2006, 07:44
Als namelijk toch alles compleet nieuw aan gaat schaffen zou ik namelijk ook zeker naar Yamaha kijken.

Ook zeer veel bang for the buck en top in ht. :wink:Ik heb ook zeker mijn blik laten vallen op de Yahama's maaaar ben qua uiterlijk meer gecharmeerd van de Marantz.
Marantz ziet er (naar mijn mening) altijd wel top uit. Je moet zeker niet alleen voor de looks gaan, maar zeker ook voor de sound. Dat is echt het belangrijkst.

Alexander D
08-05-2006, 08:17
Past misschien in je plaatje:

http://www.tqs.nl/thuisbios/contents/nl/p1754.html?lmd=38842.529167

Nog een Quake erbij (of die koop je wat later) en je kunt gaan genieten.

Winkel zit in Tilburg. :wink:

Rob Eric Blank
08-05-2006, 09:39
Past misschien in je plaatje:

http://www.tqs.nl/thuisbios/contents/nl/p1754.html?lmd=38842.529167

Nog een Quake erbij (of die koop je wat later) en je kunt gaan genieten.

Winkel zit in Tilburg. :wink:Dat is best een leuke set. Quake erbij en nog bekabeling natuurlijk!

DWE
08-05-2006, 10:14
Heb mijn set bij tqs gekocht, je kan er ook een afspraak maken om te beluisteren trouwens.
Wat je eveneens kan doen is zelf een setje samenstellen met wat ze online aanbieden en hier dan een prijs voor aanvragen, wanneer je een volledige set ineens koopt krijg je wel een mooie korting.

A3aan
08-05-2006, 12:52
Zoals ik een auto koop om mee te rijden zo koop ik boxen om naar te luisteren.
Mijn vriendin tevreden stellen is ook een beetje een hobby van me :oops: dus ik kan me je probleem wel voorstellen...

Een andere invalshoek:
Koop de boxen die je wilt en verf ze. Pimp ze:
- Verf ze bijvoorbeeld in een zachte grijs (bij schilderzaken kun je kiezen uit tientallen tinten grijze verf)
- verf ze met zilververf (heet zilververf, kleur lijkt meer op aluminium).
- Een stap verder is plakplastic. Ik zag vorige week bij de Praxis (ik ben met een verhuizing bezig, dus koop nog wel eens een bus verf ofzo) speciaal plakplastic om b.v. keukenkastjes een metalen uiterlijk te geven
- Nóg weer een stap verder qua pimpen van je boxen was vergelijkbaar plakplastic, maar dan met het uiterlijk van echt traanplaat (mét het benodigde reliëf).

en tsja, wat ze met PC's doen kan ook met je installatie natuurlijk (zoek eens op mod casing) herstel: case modding

Seth__Gekko
08-05-2006, 13:32
Case modding hehe inderdaad.

Edgar Smit
08-05-2006, 14:43
case moddign ja, het lijkt ngo wel eens gaaf om een receiver een DVD speler en CD speler in een V8 motorblok (of iets gelijkends) te bouwen. Heb je ook meteen de mogelijkheid alles te stabiliseren etc. Alleen, wie wil er nou een V8 blok hebben waar je HT hart in zit?

Seth__Gekko
08-05-2006, 15:02
Nah ik ben toch meer van een mooi afgewerkte receiver.

Johan van den D.
08-05-2006, 16:01
Zoals ik een auto koop om mee te rijden zo koop ik boxen om naar te luisteren.
Mijn vriendin tevreden stellen is ook een beetje een hobby van me :oops: dus ik kan me je probleem wel voorstellen...

Een andere invalshoek:
Koop de boxen die je wilt en verf ze. Pimp ze:
- Verf ze bijvoorbeeld in een zachte grijs (bij schilderzaken kun je kiezen uit tientallen tinten grijze verf)
- verf ze met zilververf (heet zilververf, kleur lijkt meer op aluminium).
- Een stap verder is plakplastic. Ik zag vorige week bij de Praxis (ik ben met een verhuizing bezig, dus koop nog wel eens een bus verf ofzo) speciaal plakplastic om b.v. keukenkastjes een metalen uiterlijk te geven
- Nóg weer een stap verder qua pimpen van je boxen was vergelijkbaar plakplastic, maar dan met het uiterlijk van echt traanplaat (mét het benodigde reliëf).

en tsja, wat ze met PC's doen kan ook met je installatie natuurlijk (zoek eens op mod casing) herstel: case moddingOf hou het simpel en laat ze spuiten voor het mooiste resultaat. :wink:

Seth__Gekko
08-05-2006, 16:24
Zoals ik een auto koop om mee te rijden zo koop ik boxen om naar te luisteren.
Mijn vriendin tevreden stellen is ook een beetje een hobby van me :oops: dus ik kan me je probleem wel voorstellen...

Een andere invalshoek:
Koop de boxen die je wilt en verf ze. Pimp ze:
- Verf ze bijvoorbeeld in een zachte grijs (bij schilderzaken kun je kiezen uit tientallen tinten grijze verf)
- verf ze met zilververf (heet zilververf, kleur lijkt meer op aluminium).
- Een stap verder is plakplastic. Ik zag vorige week bij de Praxis (ik ben met een verhuizing bezig, dus koop nog wel eens een bus verf ofzo) speciaal plakplastic om b.v. keukenkastjes een metalen uiterlijk te geven
- Nóg weer een stap verder qua pimpen van je boxen was vergelijkbaar plakplastic, maar dan met het uiterlijk van echt traanplaat (mét het benodigde reliëf).

en tsja, wat ze met PC's doen kan ook met je installatie natuurlijk (zoek eens op mod casing) herstel: case moddingOf hou het simpel en laat ze spuiten voor het mooiste resultaat. :wink:Hmm als je niet iemand kent die dat goed voor elkaar kan krijgen, dan denk ik dat er wel een flink prijskaartje aanhangt.

Johan van den D.
08-05-2006, 16:53
Hmm als je niet iemand kent die dat goed voor elkaar kan krijgen, dan denk ik dat er wel een flink prijskaartje aanhangt.Jawel (afhankelijk van je eigen wensen) maar dan is het wel goed in tegenstelling tot schilderen.
Met plakfolie zou ook kunnen maar er zijn weinig mensen die dat ook goed kunnen.
Vandaar dus mijn optie om te spuiten indien nodig.

hstadman
08-05-2006, 17:04
Spuiten geeft inderdaad, mits goed gedaan, het mooiste resultaat! :wink:

Tegenwoordig wordt het lak(transparant, blanke meubels) op meubels e.d. ook erop gespoten.

Hmm als je niet iemand kent die dat goed voor elkaar kan krijgen, dan denk ik dat er wel een flink prijskaartje aanhangt.Jawel (afhankelijk van je eigen wensen) maar dan is het wel goed in tegenstelling tot schilderen.
Met plakfolie zou ook kunnen maar er zijn weinig mensen die dat ook goed kunnen.
Vandaar dus mijn optie om te spuiten indien nodig.

Seth__Gekko
08-05-2006, 18:59
Mwa ik denk dat er wel genoeg valt te kiezen.

Mooi licht, zoals beuken met zilveren front vind ik ook wel heel stijlvol.

Moet maar eens donderdag en of vrijdag vrijnemen om eens te gaan luisteren.
Daar ik niet echt een vast repertoire heb en zeer zeker niet qua (muziek)cd's, die heb ik echt al jaren niet gekocht is het dan het verstandigst om een film mee te nemen?
Een LOTR SEE ofzo? Of misschien wel een film die ik op mijn duimpje ken, zoals Pulp Fiction, die moet ik na 18 keer kijken toch wel een beetje als referentie kunnen nemen, en U571 om de subs te testen?

marco van velsen
08-05-2006, 21:18
'k heb de hele zooi, decoder,videorecorder, dvd recorder, receiver, playstation etc weggewerkt in een kassie deurtje dicht klaar...
Ik hoef al die lichtjes en digitale tijden niet te zien... echt ongelooflijk
lelijk vind ik dat.

Geluid dat telt !!! (bij mij dan)

Boxen, speakers, subwoofers...tja dat moet er natuurlijk wel een beetje
leuk uitzien....

(Zomaarrrrrrrrr een mening :wink: )

Seth__Gekko
08-05-2006, 21:23
Ik zal niks uit het zicht plaatsen, dus alles moet wel een mooi aanzicht hebben, maar natuurlijk als het niet naar mijn smaak klinkt, komt het niet de deur in.

Johan van den D.
08-05-2006, 22:16
Ik zal niks uit het zicht plaatsen, dus alles moet wel een mooi aanzicht hebben, maar natuurlijk als het niet naar mijn smaak klinkt, komt het niet de deur in.Hier kan ik me zeker ook in vinden, de looks moeten ook goed zijn.

Seth__Gekko
09-05-2006, 07:35
Ik zal niks uit het zicht plaatsen, dus alles moet wel een mooi aanzicht hebben, maar natuurlijk als het niet naar mijn smaak klinkt, komt het niet de deur in.Hier kan ik me zeker ook in vinden, de looks moeten ook goed zijn.Jij hebt niks te klagen met je gespoten Q-serie :wink:

Rob Eric Blank
09-05-2006, 07:40
Mwa ik denk dat er wel genoeg valt te kiezen.

Mooi licht, zoals beuken met zilveren front vind ik ook wel heel stijlvol.

Moet maar eens donderdag en of vrijdag vrijnemen om eens te gaan luisteren.
Daar ik niet echt een vast repertoire heb en zeer zeker niet qua (muziek)cd's, die heb ik echt al jaren niet gekocht is het dan het verstandigst om een film mee te nemen?
Een LOTR SEE ofzo? Of misschien wel een film die ik op mijn duimpje ken, zoals Pulp Fiction, die moet ik na 18 keer kijken toch wel een beetje als referentie kunnen nemen, en U571 om de subs te testen?
Een film meenemen is niet het slimste. Door surround effecten wordt je nogal op het verkeerde been gezet. Kies gewoon een goeie stereo cd of muziek cd (liefst met PCM track). Dan kun je goed de muzikaliteit en de kwaliteit van je set bepalen. Klinkt muziek goed, dan klink een film ook goed. Een film kun jer latijd even meenemen om dit uiteindelijk (vooral als je de keuze al min of meer gemaakt heb) te beluisteren.

Alexander D
09-05-2006, 07:44
Ik kan ze even niet vinden maar er zijn twee draadjes in dit subforum die over testcd en dvd's gaan. :wink:

Johan van den D.
09-05-2006, 15:54
Jij hebt niks te klagen met je gespoten Q-serie :wink:Toch wel hoor, ondanks dat de kwaliteit van de Q3 niet slecht is en ik dus best tevreden ben wil ik wel een grote stap vooruit.
Kwa looks ben ik inderdaad heel tevreden.

Seth__Gekko
10-05-2006, 16:06
Dus ik heb lekker vrijdag vrij.
Ik wilde naar Zwaard Hifi, Sneijders en Correct gaan.

Is dat een beetje do-able of moet ik echt uren lang uittrekken per winkel?

Ik ben van plan om een Coldplay cd'tje mee te nemen en deze te testen om de speakers te kunnen te vergelijken. Zal ik ook nog een dvd meenemen om de subs te vergelijken of moet ik gewoon 1 x de Rel Quake II luisteren en als ik die goed genoeg vind geen andere (betaalbare) subs meer beluisteren? Misschien nog even de Rel met een Klipsch vergelijken?

Moet ik de 2 speciaalzaken bellen om een afspraak te maken of kan ik gewoon binnenlopen voor advies?

Alexander D
10-05-2006, 16:09
Ik zou de ochtend voor de een en de middag voor de ander doen en niet meteen op alles focussen. Morgen dus niet ook nog naar subs luisteren.

Verder zou ik meerdere cd's meenemen en niet naar Correct gaan behalve om te kijken wat ze in de aanbieding hebben.

En een afspraak maken. :wink:

Succes

Seth__Gekko
10-05-2006, 16:13
Oké ik ga alleen bij correct kijken als ik tijd over heb.

Ik zal bij de één om 10:00 en om 14:00 bij de ander een afspraak maken, puur om naar receivers/boxen te luisteren.
Ik zal ook nog eens kijken welke andere cd's ik mee kan nemen.

Alexander D
10-05-2006, 16:15
Vooral cd's meenemen die je goed kent. Daarmee kun je makkelijker de verschillen horen. Je weet immers wat je gewend bent te horen.

Seth__Gekko
10-05-2006, 16:26
Sja nogal lastig als je 89% films kijkt en 10% radio luister 1% cd's...grr

Ik heb 2 mailtje de deur uit gestuurd, wanneer ik morgen laat in de ochtend niks heb gehoord bel ik ze effe op.

Alexander D
10-05-2006, 16:35
Sja nogal lastig als je 89% films kijkt en 10% radio luister 1% cd's...grr

Ik heb 2 mailtje de deur uit gestuurd, wanneer ik morgen laat in de ochtend niks heb gehoord bel ik ze effe op.

Heb je geen muziek dvd's???? :lol: :wink:

Seth__Gekko
10-05-2006, 16:47
Sja nogal lastig als je 89% films kijkt en 10% radio luister 1% cd's...grr

Ik heb 2 mailtje de deur uit gestuurd, wanneer ik morgen laat in de ochtend niks heb gehoord bel ik ze effe op.

Heb je geen muziek dvd's???? :lol: :wink:Hmm die stammen nog uit de eerdere jaren....Ik luister alleen aardig wat radio, zet nagenoeg noooooit een muziek cd op. Als ik een album wil hebben snor ik die even op en zet deze op de iPod :wink: Ik besteed nagoeg helemaal niks aan muziek cd's nee. :roll:

Seth__Gekko
10-05-2006, 21:31
Oké als ik dan de volgende keer naar subs ga luisteren, iemand al een advies voor films?

+- EUR 500,-

Zat te kijken, REL Quake II of een Velodyne CHT8R.

IS zeker de REL beter met muziek?.... :-) ben ik blij dat ik geen muziek maar filmverslaafd ben!

Laat ik maar eerst eens gaan focussen op reveiver en speakers. :shock:

Alexander D
11-05-2006, 07:58
Via Bjorn van (www.)beterbeeldengeluid(.nl) kun je waarschijnlijk wel regelen dat je zo'n Velodyne een keer thuis in je set kunt testen. Moet je even contact met hem opnemen.

Als je toch alleen voor film een sub nodig hebt denk ik dat die Velodyne meer (power) te bieden heeft.

Rob Eric Blank
11-05-2006, 08:02
Via Bjorn van (www.)beterbeeldengeluid(.nl) kun je waarschijnlijk wel regelen dat je zo'n Velodyne een keer thuis in je set kunt testen. Moet je even contact met hem opnemen.

Als je toch alleen voor film een sub nodig hebt denk ik dat die Velodyne meer (power) te bieden heeft.Ik ben alleen bekend met de Quake II en ben er uiterst tevreden over. Gebruik deze ook als lichte ondersteuning voor audio en ben uiterst tevreden met deze aankoop.

Seth__Gekko
11-05-2006, 11:02
Via Bjorn van (www.)beterbeeldengeluid(.nl) kun je waarschijnlijk wel regelen dat je zo'n Velodyne een keer thuis in je set kunt testen. Moet je even contact met hem opnemen.

Als je toch alleen voor film een sub nodig hebt denk ik dat die Velodyne meer (power) te bieden heeft.Ik ben alleen bekend met de Quake II en ben er uiterst tevreden over. Gebruik deze ook als lichte ondersteuning voor audio en ben uiterst tevreden met deze aankoop.Ik heb wel gelezen dat de plaatsing van de Velodyne (front firing) lastiger te plaatsen is dan de downfiring Quake II. Ik wil de sub wel een beetje uit het zicht plaatsen. (misschien wel achter mijn aanstaande front)

Alexander D
11-05-2006, 11:11
Via Bjorn van (www.)beterbeeldengeluid(.nl) kun je waarschijnlijk wel regelen dat je zo'n Velodyne een keer thuis in je set kunt testen. Moet je even contact met hem opnemen.

Als je toch alleen voor film een sub nodig hebt denk ik dat die Velodyne meer (power) te bieden heeft.Ik ben alleen bekend met de Quake II en ben er uiterst tevreden over. Gebruik deze ook als lichte ondersteuning voor audio en ben uiterst tevreden met deze aankoop.Ik heb wel gelezen dat de plaatsing van de Velodyne (front firing) lastiger te plaatsen is dan de downfiring Quake II. Ik wil de sub wel een beetje uit het zicht plaatsen. (misschien wel achter mijn aanstaande front)

En ik kan je ook verhalen laten lezen waar gezegd wordt dat dat helemaal niet zoveel uitmaakt. Als je de Quake op de verkeerde plaats zet zal die net zo slecht klinken als de Velodyne. Wil je optimaal genieten van je sub dan moet je misschien wat flexibel zijn met de plaatsing.
Met de Velodyne kunnen ze je daar zeker mee helpen maar dat moet je gewoon even bij bbg informeren. :wink:

Rob Eric Blank
11-05-2006, 11:27
Via Bjorn van (www.)beterbeeldengeluid(.nl) kun je waarschijnlijk wel regelen dat je zo'n Velodyne een keer thuis in je set kunt testen. Moet je even contact met hem opnemen.

Als je toch alleen voor film een sub nodig hebt denk ik dat die Velodyne meer (power) te bieden heeft.Ik ben alleen bekend met de Quake II en ben er uiterst tevreden over. Gebruik deze ook als lichte ondersteuning voor audio en ben uiterst tevreden met deze aankoop.Ik heb wel gelezen dat de plaatsing van de Velodyne (front firing) lastiger te plaatsen is dan de downfiring Quake II. Ik wil de sub wel een beetje uit het zicht plaatsen. (misschien wel achter mijn aanstaande front)Dat is niet de rede waarom ik een Quake II heb. Ik heb ook moeten schuiven met dat apparaat. Achter de kast, naast een stoel, achter een stoel, tegen de muur, in de hoek........nu is het naast de kast en 40 cm vanaf de hoek.
SCHUIVEN is het toverwoord. So it takes time!

Seth__Gekko
11-05-2006, 12:18
Via Bjorn van (www.)beterbeeldengeluid(.nl) kun je waarschijnlijk wel regelen dat je zo'n Velodyne een keer thuis in je set kunt testen. Moet je even contact met hem opnemen.

Als je toch alleen voor film een sub nodig hebt denk ik dat die Velodyne meer (power) te bieden heeft.Ik ben alleen bekend met de Quake II en ben er uiterst tevreden over. Gebruik deze ook als lichte ondersteuning voor audio en ben uiterst tevreden met deze aankoop.Ik heb wel gelezen dat de plaatsing van de Velodyne (front firing) lastiger te plaatsen is dan de downfiring Quake II. Ik wil de sub wel een beetje uit het zicht plaatsen. (misschien wel achter mijn aanstaande front)Dat is niet de rede waarom ik een Quake II heb. Ik heb ook moeten schuiven met dat apparaat. Achter de kast, naast een stoel, achter een stoel, tegen de muur, in de hoek........nu is het naast de kast en 40 cm vanaf de hoek.
SCHUIVEN is het toverwoord. So it takes time! Waarom heb je dan wel gekozen voor die quake:?:

Seth__Gekko
11-05-2006, 12:18
Via Bjorn van (www.)beterbeeldengeluid(.nl) kun je waarschijnlijk wel regelen dat je zo'n Velodyne een keer thuis in je set kunt testen. Moet je even contact met hem opnemen.

Als je toch alleen voor film een sub nodig hebt denk ik dat die Velodyne meer (power) te bieden heeft.Ik ben alleen bekend met de Quake II en ben er uiterst tevreden over. Gebruik deze ook als lichte ondersteuning voor audio en ben uiterst tevreden met deze aankoop.Ik heb wel gelezen dat de plaatsing van de Velodyne (front firing) lastiger te plaatsen is dan de downfiring Quake II. Ik wil de sub wel een beetje uit het zicht plaatsen. (misschien wel achter mijn aanstaande front)Dat is niet de rede waarom ik een Quake II heb. Ik heb ook moeten schuiven met dat apparaat. Achter de kast, naast een stoel, achter een stoel, tegen de muur, in de hoek........nu is het naast de kast en 40 cm vanaf de hoek.
SCHUIVEN is het toverwoord. So it takes time! Waarom heb je dan wel gekozen voor die quake :?: :?:

Edgar Smit
11-05-2006, 12:41
TIPS:

front of down firing is een discussie punt, volgens de een is een downfiring makkelijker te plaasten, volgens de ander maakt het niets uit. Volgens Bjorn van BBG maakt het niets uit, ook natuurkundig niet. Ik geloof Bjorn onmiddelijk :wink:.

Knieën is het toverwoord voor plaatsing. De beste tip, maar tegelijk ook de meest gekke is de sub op jouw luisterplek zetten, en vervolgens op je knieën door het huis om te luisteren waar de bas het best/mooist/volst/strakst klinkt en daar zet je je sub neer. Aders inderdaad gewoon schuiven en proberen. Veel hangt af van de akoestiek van je kamer.

Verder zou ik gewoon eens kijken of je ergens een Quacke en een Velodyne kan vergelijken (dus mee naar huis krijgen, desnoods tegen borg) zodat je voor jezelf het verschil kan beoordelen.

Rob Eric Blank
11-05-2006, 15:30
Via Bjorn van (www.)beterbeeldengeluid(.nl) kun je waarschijnlijk wel regelen dat je zo'n Velodyne een keer thuis in je set kunt testen. Moet je even contact met hem opnemen.

Als je toch alleen voor film een sub nodig hebt denk ik dat die Velodyne meer (power) te bieden heeft.Ik ben alleen bekend met de Quake II en ben er uiterst tevreden over. Gebruik deze ook als lichte ondersteuning voor audio en ben uiterst tevreden met deze aankoop.Ik heb wel gelezen dat de plaatsing van de Velodyne (front firing) lastiger te plaatsen is dan de downfiring Quake II. Ik wil de sub wel een beetje uit het zicht plaatsen. (misschien wel achter mijn aanstaande front)Dat is niet de rede waarom ik een Quake II heb. Ik heb ook moeten schuiven met dat apparaat. Achter de kast, naast een stoel, achter een stoel, tegen de muur, in de hoek........nu is het naast de kast en 40 cm vanaf de hoek.
SCHUIVEN is het toverwoord. So it takes time! Waarom heb je dan wel gekozen voor die quake :?: :?:Kleiner en mijn audio boer had een leuke aanbieding!

Seth__Gekko
12-05-2006, 08:29
Ik ga zo maar eens op pad, gewapend met een paar cd's en dvd's!

Jullie horen het nog wel!
Thanx for the tips so far.

hstadman
12-05-2006, 10:44
Succes en veel luisterplezier! :wink:
Ik ga zo maar eens op pad, gewapend met een paar cd's en dvd's!

Jullie horen het nog wel!
Thanx for the tips so far.

Seth__Gekko
12-05-2006, 16:15
Zo dan ben net terug.

Hoop beluisterd:
Dali (icon6) instap en grotere broertje.
Adio Vector K3
en bij Snijders:
B&W6 serie.
Audio Monitor
Kef q4
Kef IQ 5 9

Voor mij sprong de Kef IQ5 hier dan oko wel uit.
Voor mijn budget is dit tot noe de meest gewenste sound. Lekker open, lekker midden en hoog met een flink laag. Dit is mijn voorkeur.

Seth__Gekko
12-05-2006, 16:54
Hmm lees net 325,- Kef IQ5 bij Correct, bij Snijders 525,-


Excuse me???

Alexander D
12-05-2006, 18:17
Zo dan ben net terug.

Hoop beluisterd:
Dali (icon6) instap en grotere broertje.
Adio Vector K3
en bij Snijders:
B&W6 serie.
Audio Monitor
Kef q4
Kef IQ 5 9

Voor mij sprong de Kef IQ5 hier dan oko wel uit.
Voor mijn budget is dit tot noe de meest gewenste sound. Lekker open, lekker midden en hoog met een flink laag. Dit is mijn voorkeur.

Wat vond je van de AudioVector? Die heb ik ook gehoord en ik ervaarde precies wat ik er (daarna) ook over las. Een heel mooi en helder geluidsbeeld met een opvallend strak laag voor zo'n relatief kleine speaker. Vond ik zeker een aanrader.

De IQ5 is wel een makkelijke speaker, die zal zeker niet snel vervelen. En ja, ook een speaker die op veel plaatsen wordt aangeboden en waarvoor het zoeken zeker loont. :wink:

Heb je ook op Marantz geluisterd?

Edgar Smit
12-05-2006, 23:11
Correct is eigenlijk een dozenschuiver in het iets hogere segment, snijders een speciaalzaak geloof ik (ben er zelf nooit geweest) ik dnek dat dat het verschil in prisj verklaard. Overigens, als je bij snijders gaat kopen valt er vast wel wat te regelen :wink:

Seth__Gekko
13-05-2006, 08:03
Prijsverschil wat ik aankaartte klopte niet, ik heb daar volgens mij de iq 7 & iq 9 geluisterd?

Alexander D
13-05-2006, 09:02
Prijsverschil wat ik aankaartte klopte niet, ik heb daar volgens mij de iq 7 & iq 9 geluisterd?

Das moeilijk te beantwoorden... :wink:

Dan bel je toch gewoon even, als je daar gisteren zo lang hebt zitten luisteren weten ze dat vast nog wel.

Seth__Gekko
14-05-2006, 08:19
Ben eindelijk tot aanschaf over gegaan.
2 x IQ5
1 x IQC2
2 x IQ1
Marantz SR5600
Marantz DV4610
Nu alleen de sub nog...

Seth__Gekko
14-05-2006, 09:00
Oké experts, even een vraagje:

Ik heb op mijn dvd speler component uitgangen.

Volgens de verkoper is de weergave van component de beste dus ik heb een component <-->scart kabel meegenomen.
Ik heb de dvd speler via scart aangesloten, de optie component uit geslecteerd, en de scartkabel vervangen voor de component.
Ik krijg op geen van de scart ingangen op mijn tv beeld wanneer ik de component ingang gebruik (zowel component interlaced als progressive) Kan het zijn dat het zo is dat mijn televisie (Sony KV32 FQ70) geen component signaal via de scart kan herkennen?

HELP, anders breng ik die kabel component <--> scart weer terug en haal er een goede scart <--> scart voor terug.

Johan van den D.
14-05-2006, 09:31
Kan het zijn dat het zo is dat mijn televisie (Sony KV32 FQ70) geen component signaal via de scart kan herkennen?Dat zou kunnen inderdaad, heb het niet nagezocht maar is mogelijk.


HELP, anders breng ik die kabel component <--> scart weer terug en haal er een goede scart <--> scart voor terug.Mocht je dit gaan doen ga dan voor een scart van QED, ben je de rest van je leven klaar op scart gebied en deze scart zal beter presteren als een gemiddelde component kabel.

Alexander D
14-05-2006, 11:15
Ik heb even de specs opgezocht van de FQ86 (jou model bestaat niet volgens de Sony site. :? ) en die kan ook niet met compenent overweg.

Als het goed is heb je 3 scart aansluitingen en kun je in 1 en 2 RGB gebruiken. Mijn advies: kabel omruilen voor een QED AV2110 en je bent helemaal klaar en hebt perfect beeld op je CRTtje. 8)

Succes.

Seth__Gekko
14-05-2006, 11:19
Ik heb even de specs opgezocht van de FQ86 (jou model bestaat niet volgens de Sony site. :? ) en die kan ook niet met compenent overweg.

Als het goed is heb je 3 scart aansluitingen en kun je in 1 en 2 RGB gebruiken. Mijn advies: kabel omruilen voor een QED AV2110 en je bent helemaal klaar en hebt perfect beeld op je CRTtje. 8)

Succes.Oké dan weg met die component, scart here I come.

Seth__Gekko
15-05-2006, 10:00
Ben gezwicht voor de Rel Quake II, het is gewoon precies wat ik wil hebben.1e Perfect met HT echt precies wat ik altijd al heb had gewild, en super strak, echt laag!

Ook nu aan het pielen met die High level input, ksnapergeenbalvan, maar moet gewoon flink lezen op fora, en gewoon een beetje draaien en klikken en luisteren.

Wel heel grappig is het flosdraad dat het LFE kanaal moet aansturen...die gaat ook z.s.m. vervangen worden.

Gisteren de laatste episodes van 24 bekeken, in 3.1 klonk al fantastisch.

Vandaag de speaker kabel voor de rears halen (vraag maar niks, miscommunicatietje van 8 meter) en dan kan ik eindelijk in 5.1 gaan knallen.

Moet zeggen nu dat ik het 2.0 (stiekum 2.1) erg lekker vind klinken met de Neurik kabel. Al hoor ik nog steeds de sub ook worden aangestuurd. Hier moet ik nog een beetje gaan testen en fine tunen, want ik wil met stereo een klein beetje ondersteuning en met 5.1 knallen via het LFE!

Rob Eric Blank
15-05-2006, 10:25
Ben gezwicht voor de Rel Quake II, het is gewoon precies wat ik wil hebben.1e Perfect met HT echt precies wat ik altijd al heb had gewild, en super strak, echt laag!

Ook nu aan het pielen met die High level input, ksnapergeenbalvan, maar moet gewoon flink lezen op fora, en gewoon een beetje draaien en klikken en luisteren.

Wel heel grappig is het flosdraad dat het LFE kanaal moet aansturen...die gaat ook z.s.m. vervangen worden.

Gisteren de laatste episodes van 24 bekeken, in 3.1 klonk al fantastisch.

Vandaag de speaker kabel voor de rears halen (vraag maar niks, miscommunicatietje van 8 meter) en dan kan ik eindelijk in 5.1 gaan knallen.

Moet zeggen nu dat ik het 2.0 (stiekum 2.1) erg lekker vind klinken met de Neurik kabel. Al hoor ik nog steeds de sub ook worden aangestuurd. Hier moet ik nog een beetje gaan testen en fine tunen, want ik wil met stereo een klein beetje ondersteuning en met 5.1 knallen via het LFE!Dat tunen van een Rel Quake II kan wel even duren. Er staan hier ook subfora die bespreken wat je kunt doen. Ik heb mijn Quake via de Neutrik aangesloten en dan gebruik ik 40 Hrz als crossover, speelt leuk muziek met een subtiel ondersteuning van de sub. Met de nadruk op subtiel! Dan staat mijn receiver wel op Source Direct, zodat er niet door de receiver mee gespeeld wordt.

Via een cinch (ik heb een Ixos) speelt mijn sub lekker een potje mee te spelen in films. Hier gebruik ik geen crossover van de subwoofer en laat ik het door de receiver regelen en dat is erg naar wens. De impact van ontploffingen is erg goed en je hoort het nu niet alleen maar voelt ook wat er gebeurt in scenes. Leuk speelgoed een sub.

Oja het volume komt bij beide standen niet boven het kwart uit, dat gaat echt al hard genoeg!

Seth__Gekko
15-05-2006, 10:48
Ben gezwicht voor de Rel Quake II, het is gewoon precies wat ik wil hebben.1e Perfect met HT echt precies wat ik altijd al heb had gewild, en super strak, echt laag!

Ook nu aan het pielen met die High level input, ksnapergeenbalvan, maar moet gewoon flink lezen op fora, en gewoon een beetje draaien en klikken en luisteren.

Wel heel grappig is het flosdraad dat het LFE kanaal moet aansturen...die gaat ook z.s.m. vervangen worden.

Gisteren de laatste episodes van 24 bekeken, in 3.1 klonk al fantastisch.

Vandaag de speaker kabel voor de rears halen (vraag maar niks, miscommunicatietje van 8 meter) en dan kan ik eindelijk in 5.1 gaan knallen.

Moet zeggen nu dat ik het 2.0 (stiekum 2.1) erg lekker vind klinken met de Neurik kabel. Al hoor ik nog steeds de sub ook worden aangestuurd. Hier moet ik nog een beetje gaan testen en fine tunen, want ik wil met stereo een klein beetje ondersteuning en met 5.1 knallen via het LFE!Dat tunen van een Rel Quake II kan wel even duren. Er staan hier ook subfora die bespreken wat je kunt doen. Ik heb mijn Quake via de Neutrik aangesloten en dan gebruik ik 40 Hrz als crossover, speelt leuk muziek met een subtiel ondersteuning van de sub. Met de nadruk op subtiel! Dan staat mijn receiver wel op Source Direct, zodat er niet door de receiver mee gespeeld wordt.

Via een cinch (ik heb een Ixos) speelt mijn sub lekker een potje mee te spelen in films. Hier gebruik ik geen crossover van de subwoofer en laat ik het door de receiver regelen en dat is erg naar wens. De impact van ontploffingen is erg goed en je hoort het nu niet alleen maar voelt ook wat er gebeurt in scenes. Leuk speelgoed een sub.

Oja het volume komt bij beide standen niet boven het kwart uit, dat gaat echt al hard genoeg!Precies zoals ik het wil hebben draait het dus al bij jou.

Ik zie dat je ook Marantz heb i.c.m. met de Quake.
Kan je eens kijken voor me:
Stand luidsprekers? Small Large? Sub = Yes zeker?
Bassmix = MIX (lage frequentie alleen front L+R) of heb je op BOTH staan (lage frequentie = front L+R + sub)
Bassmix kan door de neutrik zeker wel gewoon op MIX staan?
LPF/HPFop de marantz?
Standje op de Quake 1/2/3/4?
die Low volume en high volume staan bij mij ook maar op ongeveer 10 uur (ongeveer een kwart) met de low ietsie hoger.

Dus als ik het goed begrijp laat je het LFE kanaal vrij spelen op de sub, en de lage tonen die bij een dvd naar de fronts gaan vloei je ook af op de sub die onder de kantelfrequentie liggen?

Mijn Kef IQ 5 vind ik niet zo heel laag gaan, dus misschien moet ik die kantelfrequentie wel ietsie hoger zetten?

joostpolletje
15-05-2006, 11:10
Ben ook beetje aan het kijken naar goeie speakers.. En was al keer eerder bij de kef IQ serie gekomen. Wil wel eens weten wat je r van vindt? Wat heb je voor de hele set betaald?

Rob Eric Blank
15-05-2006, 11:21
@ Seth

Ik heb de kantel frequentie (1 van de standen kun je kiezen voor welke ingang je de cross over gebruikt) op 40 Hz staan. Dus het signaal onder de 40 Hz wordt van de Neutrik doorgegeven. Tijdens films wordt het gehele LFE signaal versterkt en komen er niet eens signalen van 40Hz naar de front speaker (volgens mij stuurt een Marantz receiver alles onder de 80Hz NIET naar je front speakers), alles wordt via de Cinch gestuurd.
Bass management heeft de SR7000 niet. Maar al mijn speakers staan op Large (elac heeft een STRAK laagweergave, niet heel dominant), dus de laagste frequenties en het LFE signaal wordt door de Rel weergegeven. Volgens mij staat de Rel op standje 2 (dan gebruik je alleen bij de Neutrik de crossover en het Cinch signaal wordt door de receiver verwerkt, door de crossover van de receiver).
De volumes staan bij mij op 9 uur, subtiel!

Seth__Gekko
15-05-2006, 12:31
Hmm zo zal ik het ook wel willen ja, ik zal ook eens standje 2 proberen, en dan die kantel frequentie (rollover toch?) eens op +_ 50 60 zetten.

Kef:
IQ 5 = 325,-
IQ2c = 250.-
IQ1=165,-

Kom je dus op 1230.-

Sja en als je een beetje kan onderhandelen, dan kan je er wel een beetje vanaf halen.

Rob Eric Blank
15-05-2006, 12:48
Hmm zo zal ik het ook wel willen ja, ik zal ook eens standje 2 proberen, en dan die kantel frequentie (rollover toch?) eens op +_ 50 60 zetten.
Veel testen, dat viel niet mee. Ik ben ook nu pas echt tevreden. Niet te hard tijdens muziek en wel de nodige impact tijdens een film. De handleiding van Rel is wat dat betreft goed!
Ik raad aan om dus de kantelfrequentie alleen bij de Neutrik gebruiken (standje 1 dan wordt deze gebruitk voor Cinch), zonder die kantelfrequentie worden de signalen die zowel de Quake II en je speakers kunnen weergeven erg dominant. Het wordt dan bonkerig!

Rob Eric Blank
15-05-2006, 12:49
Kef:
IQ 5 = 325,-
IQ2c = 250.-
IQ1=165,-

Kom je dus op 1230.-

Sja en als je een beetje kan onderhandelen, dan kan je er wel een beetje vanaf halen.En je Quake II?
Redelijke aanslag op je budget!

Alexander D
15-05-2006, 13:56
Wel heel grappig is het flosdraad dat het LFE kanaal moet aansturen...die gaat ook z.s.m. vervangen worden.



Niet doen.

Met die Neutrik kabel is niets mis. Dat ie dus wil niet zeggen dat ie slecht is. :wink:

Seth__Gekko
15-05-2006, 15:56
Wel heel grappig is het flosdraad dat het LFE kanaal moet aansturen...die gaat ook z.s.m. vervangen worden.



Niet doen.

Met die Neutrik kabel is niets mis. Dat ie dus wil niet zeggen dat ie slecht is. :wink:Huh die Neutrik kabel laat ik zitten, maar de cinch is echt te slecht voor woorden in kwaliteit lijkt me :?: :?: Dat is echt flosdraad hoor...

Alexander D
15-05-2006, 16:00
Wel heel grappig is het flosdraad dat het LFE kanaal moet aansturen...die gaat ook z.s.m. vervangen worden.



Niet doen.

Met die Neutrik kabel is niets mis. Dat ie dus wil niet zeggen dat ie slecht is. :wink:Huh die Neutrik kabel laat ik zitten, maar de cinch is echt te slecht voor woorden in kwaliteit lijkt me :?: :?: Dat is echt flosdraad hoor...

Oh euh ja euh die wel ja. Die is zelfs zo slecht dat mijn sub ging storen als ik die had aangesloten.... :?

Mooie QED kopen. :wink:

Seth__Gekko
15-05-2006, 16:04
Ik denk dat ik even een degelijk Oehlback kabeltje meeneem. Die QED kabels zijn toch wel erg prijzig, en waar kan ik die vinden in R'dam en omgeving? Hmm volgens mij had Snijders ze misschien wel.

Je moet ook nog wel eens wat te upgraden houden.

Alexander D
15-05-2006, 16:09
Ik denk dat ik even een degelijk Oehlback kabeltje meeneem. Die QED kabels zijn toch wel erg prijzig, en waar kan ik die vinden in R'dam en omgeving? Hmm volgens mij had Snijders ze misschien wel.

Je moet ook nog wel eens wat te upgraden houden.

Is ook niks mis mee. Kijk ook naar naar Monster Cable.

Seth__Gekko
15-05-2006, 16:12
Stereo interlink naar de TV is ook al een Oehlbach en de Digitale Coax Interconnect is ook van Oehlbach, lijkt me wel voor de harmonie het beste om alles in deze trant te houden.

R Klemkerk
15-05-2006, 18:14
Stereo interlink naar de TV is ook al een Oehlbach en de Digitale Coax Interconnect is ook van Oehlbach, lijkt me wel voor de harmonie het beste om alles in deze trant te houden.

Dat maakt niet zo gek veel uit hoor Seth.

Je kan gerust eens gaan kijken naar monstercable. IMO betere kabels dan Oehlbach.

Edgar Smit
15-05-2006, 21:32
Stereo interlink naar de TV is ook al een Oehlbach en de Digitale Coax Interconnect is ook van Oehlbach, lijkt me wel voor de harmonie het beste om alles in deze trant te houden.

Dat maakt niet zo gek veel uit hoor Seth.

Je kan gerust eens gaan kijken naar monstercable. IMO betere kabels dan Oehlbach.Dat zeg jij alleen maar om de BCC kas te spekken :wink:. Maar even serieus, Monster is niet slecht, maar Oehlbach ook niet. Ik vind zelf dat Oehlbach wel meer waar voor zijn geld geeft, dus een betere prijs-kwaliteitsverhouding heeft, vooral in het wat lagere en midden segment. High End Oehlbach weet ik niet, ik weet wel dat Monster daarin wel goed spul levert, maar dan zit je ook alweer tegen de QED prijzen aan.

Seth__Gekko
15-05-2006, 22:19
Hah ik heb het voor elkaar, ik heb de component kabel ingeleverd, die werkte niet, nu zag ik me daar een joeleloekes van een scart hangen van Oehlbach, *****

Kostte EUR 99,99 voor 1 meter....ik na lang en breed miepen met die verkoper meegenomen voor 79,99 past maar nèt op de cm nauwkeurig.
http://www.dicado.de/produkt_bilder/11365.jpg
Hmm de subkabel niet meegenomen, hadden alleen 5 meter. Moet eigenlijk 3of 2 meter hebben die wordt besteld.

Eindelijk mijn Kef IQ1 aangesloten met 2,5 kwardraad koper streamline van Oehlbach, tezamen met de 2,5 kwardraad Silverstream op mijn fronts en center gaat dit er echt op lijken!

Net even de REL nog een beetje lopen tweaken, gaat erg lekker klinken.
Het LFE kanaal is nu echt super, laat staan dalijk met een degelijke kabel.

Heerlijk om het begin van the Matrix II te kijken, mooi demo stukje :wink:

Johan van den D.
16-05-2006, 13:46
Leuk om te lezen dat iemand zo in zijn nopjes is met zijn hobby, super.

Edgar Smit
16-05-2006, 14:53
Leuk om te lezen dat iemand zo in zijn nopjes is met zijn hobby, super.Is inderdaad egr leuk, maar ook zeer herkenbaar :wink:.

Alexander D
16-05-2006, 16:35
Leuk om te lezen dat iemand zo in zijn nopjes is met zijn hobby, super.Is inderdaad egr leuk, maar ook zeer herkenbaar :wink:.

Zegt me niks....... :mrgreen: :wink:

Seth__Gekko
16-05-2006, 18:11
Liar liar pants on fire. Zo dan heb weer naar een stukkie van the Matrix III zitten kijken, toch een heeeeeeeeeeele andere ervaring met een beetje echte HT....zat echt met open mond.

Seth__Gekko
16-05-2006, 21:20
Welke processor gebruiken jullie, ik was erg gewend aan Prologic II.

Ik heb nu Prologic IIx die is wat beter, maar nog een keur aan keuzes....DTS neo, Circle surround, enz enz.

Johan van den D.
16-05-2006, 21:23
Geen van alle die je nu aangeeft omdat je jezelf dan veel tekort doet.
Ga voor DTS of DD en geen Prologic, Neo of iets dergelijks.

joostpolletje
16-05-2006, 21:25
Prologic is omgezette stereo dacht ik. DTS is subliem natuurlijk. DD is het Dolby Digital. dus echte surround

Seth__Gekko
16-05-2006, 21:27
Sorry, natuurlijk dit spreekt voor zich, ik bedoel eigenlijk wanneer jullie de TV laten spelen via de receiver.
Dvd's is een duidelijke zaak, maar 2.0 uitzendingen zoals CSi op de tv??

Nu ik het zo lees was mijn vraag niet zo heel duidelijk, maar het gaat dus puur om 2.0 om te zetten naar meerkanaals en met welke processor.

Ik blijf nog wel even luisteren en testen.

Edgar Smit
16-05-2006, 21:33
Sorry, natuurlijk dit spreekt voor zich, ik bedoel eigenlijk wanneer jullie de TV laten spelen via de receiver.
Dvd's is een duidelijke zaak, maar 2.0 uitzendingen zoals CSi op de tv??Er afhankelijk van je setup en persoonlijke smaak en het TV programma. Ieder merk heeft zijn eige instellingen, maar voor CSI zou ik gaan voor iets van movie theater oid. Zelf doe ik da niet zo heel vaak, alleen af en toe bij films en da doet mijn yammie dat eigenlijk het meest realistisch. De rest is net wat minder of onnatuurlijk naar mijn zin. Vooramelijk dus een kwestie van proberen.

Seth__Gekko
16-05-2006, 22:06
Hmm movie theater klinkt als een DSP?

DTS Cinema klinkt wel erg lekker zo ook DPL IIx Movie.

Blijven vergelijken dus maar.

Peter Porrio
17-05-2006, 07:08
Sorry, natuurlijk dit spreekt voor zich, ik bedoel eigenlijk wanneer jullie de TV laten spelen via de receiver.
Dvd's is een duidelijke zaak, maar 2.0 uitzendingen zoals CSi op de tv??


Ik zet m'n Denon dan meestal op NEO:6 Cinema. Bij DVD's ga ik uit van de originele codering (DD5.1, DTS 5.1) waarbij ik bij DD2.0 nog wel eens m'n PL-II decoder gebruik.

A3aan
17-05-2006, 08:27
Voor 'gewone tv' zet ik mijn receiver op 'Surround Enhanged' (Yamaha).

En als je naar the Matrix kijkt is Neo misschien wel van toepassing :wink:

Alexander D
17-05-2006, 08:43
Ben ik dan de enige die het tv geluid over de speakers te slecht vind? :?

Rob Eric Blank
17-05-2006, 09:00
Ben ik dan de enige die het tv geluid over de speakers te slecht vind? :?Ik doe het ook niet, vind het geen verbetering, maar ook niet heel slecht ofzo.

Alexander D
17-05-2006, 09:02
Ben ik dan de enige die het tv geluid over de speakers te slecht vind? :?Ik doe het ook niet, vind het geen verbetering, maar ook niet heel slecht ofzo.

Ik heb nu UPC digital en dan klinkt het wel wat beter maar analoog vind ik echt om te huilen.

A3aan
17-05-2006, 09:06
Ben ik dan de enige die het tv geluid over de speakers te slecht vind? :?Slecht, slecht?? Mogelijk, maar ik vind het (veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel) beter klinken dan over de ingebouwde speakertjes.

Bij puur spraak (journaal) maakt dat niet eens zoveel uit, maar in andere gevallen wel.

Bijvoorbeeld de diepe 'plop' van het neerkomen van een dartpijltje (zeker in Slow Motion !!) (opmerking: dit weet ik van de beelden van januari, of dat ook bij de huidige serie geldt weet ik niet, mijn HT zit in dozen)

Reclames en leaders hebben het geluid vaak gecodeerd (dolby surround, d.w.z. 3.0) en dat geeft ook wel een leuke toevoeging.

Seth__Gekko
17-05-2006, 09:25
Ik vind i.c.m. met Pro Locic IIx het wel veeel leuker klinken dan alleen over de stereo speakers van de T.V.

DWE
17-05-2006, 10:59
Ben ik dan de enige die het tv geluid over de speakers te slecht vind? :?Slecht, slecht?? Mogelijk, maar ik vind het (veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel) beter klinken dan over de ingebouwde speakertjes.

Bij puur spraak (journaal) maakt dat niet eens zoveel uit, maar in andere gevallen wel.

Bijvoorbeeld de diepe 'plop' van het neerkomen van een dartpijltje (zeker in Slow Motion !!) (opmerking: dit weet ik van de beelden van januari, of dat ook bij de huidige serie geldt weet ik niet, mijn HT zit in dozen)

Reclames en leaders hebben het geluid vaak gecodeerd (dolby surround, d.w.z. 3.0) en dat geeft ook wel een leuke toevoeging.

Ben ik het ook wel mee eens, het standaard geluid van een tv tov een goede Ht set is toch niet te vergelijken al is dit dan niet gecodeerd.
Gebruik zelf overigens bijna altijd Logic 7 op men H/K, vind ik persoonlijk iets beter klinken dan prologic + of Neo dts.

Seth__Gekko
17-05-2006, 11:40
Trouwens pics zijn hier te vinden:
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=923826#923826

Jos A.
17-05-2006, 16:18
Reclames en leaders hebben het geluid vaak gecodeerd (dolby surround, d.w.z. 3.0) en dat geeft ook wel een leuke toevoeging.

Heerlijk, dat akelige Omo-liedje in 3.0 :P. Gelukkig is mijn tv nog mono en kan ik hem alleen op mijn versterker aansluiten via de hoofdtelefoonaansluiting (2x woordwaarde). Maar goed, alles beter dan de ingebouwde speaker...

Seth__Gekko
17-05-2006, 16:22
Knallen in DTS Neo !

A3aan
22-05-2006, 13:33
Reclames en leaders hebben het geluid vaak gecodeerd (dolby surround, d.w.z. 3.0) en dat geeft ook wel een leuke toevoeging.

Heerlijk, dat akelige Omo-liedje in 3.0 :P.Ja, nou nee maar ....

Ik weet nog dat ik mijn eerste stereo-pickup kreeg. Ja, dan wil je ook stereo horen. Dus een nummer als 'Now I'm here' (op de elpee 'Sheer Heart Attack' van Queen) draaide ik dan ook vaak (en ook toen al: hard).

Zo kan ik me voorstellen dat er luitjes zijn die het leuk vinden dat zelfs bij het TV- kijken er 3.0-effecten zijn, zij het alleen in reclames en in leaders e.d. If so: geniet ervan.
En anders: bij reclame (als ik eens geen dvd maar tv kijk) gebruik ik de MUTE-knop. ook een pracht uitvinding!

Edgar Smit
23-05-2006, 10:30
A3aan, wellicht een vreemde vraag, maar hoe heb jij je TV op je receiver aangesloten als je HT niet in dozen zit ?

Ik heb nu gewoon een stereointerlinkje hangen voor als TMF weer eens opgezet wordt en er een leuk liedje komt (leuk volgens de kinderen :wink:) maar volgens mij kun je sowieso geen 3.0 signalen ontvangen als je een stereo interlink gebruikt, of ben ik nu echt te simpel?

Albert Kostwinder
23-05-2006, 10:57
Voor diegenen die geluid van de tv via de ht niks vinden! upgraden!! :twisted: , want dat kan ook errrugh mooi zijn hoor!!! :wink:

Seth__Gekko
23-05-2006, 12:39
Zeker weten, ik heb een aardige stereo interlink op mijn sony tv naar mijn Marantz SR5600 en het klinkt toch echt stukken beter dan de stereo speakers van de tv.

Vooral de Neo:6 Cinema klinkt lekker, maar de Pro Logic IIx Movie is ook best aardig.