PDA

Bekijk de volledige versie : Originele Star Wars IV, V en VI op dvd



Pagina's : [1] 2

Xylo
04-05-2006, 09:10
Starwars.com:

In response to overwhelming demand, Lucasfilm Ltd. and Twentieth Century Fox Home Entertainment will release attractively priced individual two-disc releases of Star Wars, The Empire Strikes Back and Return of the Jedi. Each release includes the 2004 digitally remastered version of the movie and, as bonus material, the theatrical edition of the film. That means you'll be able to enjoy Star Wars as it first appeared in 1977, Empire in 1980, and Jedi in 1983.

Roadster
04-05-2006, 09:36
Dit zal een hoop mensen blij maken (mij maakt het niet zoveel uit, vind de box me de se al top)

Melzz
04-05-2006, 09:45
Starwars.com:

In response to overwhelming demand, Lucasfilm Ltd. and Twentieth Century Fox Home Entertainment will release attractively priced individual two-disc releases of Star Wars, The Empire Strikes Back and Return of the Jedi. Each release includes the 2004 digitally remastered version of the movie and, as bonus material, the theatrical edition of the film. That means you'll be able to enjoy Star Wars as it first appeared in 1977, Empire in 1980, and Jedi in 1983.

Wat een uitmelker.....je blijft aan de gang...... Ik vertik het natuurlijk om nu WEER andere uitgaves te kopen....

Albert Kostwinder
04-05-2006, 10:05
Ik meende dat ik ooit gelezen heb dat de echte originele versies niet meer optimaal bewaard zijn en daarom niet op dvd kunnen en of gaan verschijnen. :?

Dennis Vansant
04-05-2006, 10:06
Starwars.com:

In response to overwhelming demand, Lucasfilm Ltd. and Twentieth Century Fox Home Entertainment will release attractively priced individual two-disc releases of Star Wars, The Empire Strikes Back and Return of the Jedi. Each release includes the 2004 digitally remastered version of the movie and, as bonus material, the theatrical edition of the film. That means you'll be able to enjoy Star Wars as it first appeared in 1977, Empire in 1980, and Jedi in 1983.

Wat een uitmelker.....je blijft aan de gang...... Ik vertik het natuurlijk om nu WEER andere uitgaves te kopen....
Inderdaad, ik heb de 4-disc zilverkleurige box en daar blijf ik heel blij mee :)

Azazel
04-05-2006, 10:07
als de box niet te duur wordt vind ik het wel de moeite waard.

Frank
04-05-2006, 10:09
als de box niet te duur wordt vind ik het wel de moeite waard.
De box wordt in ieder geval duurder dan nodig. De 2004-versies zitten er ook bij en dat is wat mij betreft compleet overbodig!

Pietse
04-05-2006, 10:10
Wat een uitmelkerij, al jaren is bekend dat de echte fans de originele versies prefereren. Toen hadden ze ze uit moeten brengen, nu is het uitmelkerij zeker gezien binnen een paar jaar de HD versies ook nog eens komen.

Lucas :nono:

Yu
04-05-2006, 10:38
Ik had ook liever de orginele film gehad en tijdje gewacht. Heb toen toch besoten om de zilverkleurige box te kopen aangezien hij hier op het forum goedkoop werd aangeboden.
Nu de orginele dan toch uitkomen, laat ik die maar aan mij voorbij gaan. Op deze manier blijf ik wel kopen :evil:

Albert Kostwinder
04-05-2006, 10:41
Kom, kom, ben je nu verzamelaar of niet! :twisted:

Als de echt onvervalste originele films erop staan dan is dit een MUST voor een ieder die ook maar een paar dna strengen in zijn lichaam heeft waar STAR WARS op staat 8) 8)

Paul H.
04-05-2006, 10:46
En je genoeg geld op je bankrekening hebt staan...

Dan wacht ik nog wel even op de UBER-SPECIAL-FAN-BOX met lightsaber. ;-)

theThinWhiteDuke
04-05-2006, 10:51
Wat een uitmelker.....je blijft aan de gang...... Ik vertik het natuurlijk om nu WEER andere uitgaves te kopen....
Eerst roept iedereen dat Lucas zuigt omdat hij de originele niet uitbrengt....nu doet hij het: is het weer niet goed....


Ik meende dat ik ooit gelezen heb dat de echte originele versies niet meer optimaal bewaard zijn en daarom niet op dvd kunnen en of gaan verschijnen. :?
Noop. Dit was BIJNA het geval....voor de Special Editions zijn de oude originele versies gebruikt; opgepoetst, digitaal bewerkt etc.

Needless to say: ik haal ze....no matter what.

j_man
04-05-2006, 10:58
als die theatrical versions dan wel de qua kleur opgepoetste versies zijn, is het wel een leuk extra. Maar een release met alleen de originele versies en dan met een zoveel mogelijk opgepoetste beeldkwaliteit zou voor de fans ook al genoeg zijn denk ik.

Yu
04-05-2006, 11:03
Hmm de keepcases van de zilverkleurige box bevat maar 1 dvd, die van de nieuwe versie. Ik mis dus alleen die orginele. Even nieuwe keepcases aanschaffen voor twee dvd's. Dan moet ik alleen nog de orginele films regelen en dan kan ik gewoon mijn oude box houden :twisted:

Albert Kostwinder
04-05-2006, 11:07
Needless to say: ik haal ze....no matter what.

Dat verbaasd mij ook helemaal niets.... :D :D

evilll_nelus
04-05-2006, 11:24
YES!!!! WOEHOE!!! Ik heb echt een schijthekel aan de special edition dus ik ben super blij! Nu nog hopen dat er ook nog nieuwe toffe extra's bij zitten. Zoals een aantal delete scenes met Biggs, paar extra making-offs enz! En hopen dat het een mooie box word :)

Azazel
04-05-2006, 11:25
misschien had Sjors de beide versies op de recent verschenen dvds moeten zetten??????????????????

maar dit brengt natuurlijk meer geld op! :roll:

heel triest maar waar :evil:

theThinWhiteDuke
04-05-2006, 11:34
Needless to say: ik haal ze....no matter what.

Dat verbaasd mij ook helemaal niets.... :D :D
:mrgreen: Nee?

Voor iedereen die over uitmelking etc begint:
Waarom hoor je nooit iemand Peter Jackson een geldwolf noemen? (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=43200)

Of Sam Raimi met zn Evil Dead? (recordhouder qua diverse versies).....

Yu
04-05-2006, 11:55
Waarom hoor je nooit iemand Peter Jackson een geldwolf noemen? (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=43200)
Peter Jackson had bij LOTR allang aangegeven welke edities hij allemaal ging uitbrengen, zodat je zelf kon bepalen welke je ging kopen.
Als ik het goed heb staat er zelfs op de 2-disc edities promotie voor de 4-disc.

theThinWhiteDuke
04-05-2006, 12:19
Waarom hoor je nooit iemand Peter Jackson een geldwolf noemen? (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=43200)
Peter Jackson had bij LOTR allang aangegeven welke edities hij allemaal ging uitbrengen, zodat je zelf kon bepalen welke je ging kopen.
Als ik het goed heb staat er zelfs op de 2-disc edities promotie voor de 4-disc.
Pardon?
Wie wist dat bv die kist ooit uit zou komen?

Dennis Kuijper
04-05-2006, 12:35
Ik vind dit ook een beetje uitmelkerij.
Spielberg heeft dat tenminste wel goed gedaan voor de mensen die de oude versie van E.T. wilde hebben,waarom kan Lucas dit dan niet?

Aerodynamisch
04-05-2006, 12:41
Maar eh wat zijn dan de verschillen? Ik ben pas 17 en ik heb wel de OT op VHS gezien maar weet niet de verschillen.

Iets met een andere einde op Endor. VI
Anakin als oude man in de end shot. VI
De Han Jabba scene in Mos Eislay. IV

Wat meer ???

Dennis Kuijper
04-05-2006, 12:45
De ''oude versies'' zullen in Dolby Digital 2.0 surround :? zijn volgens The digital bits.

Nog zo iets:
The films will be available on disc only for a very limited time, starting on September 12th (they'll go out of print on December 31st).

theThinWhiteDuke
04-05-2006, 13:02
Maar eh wat zijn dan de verschillen? Ik ben pas 17 en ik heb wel de OT op VHS gezien maar weet niet de verschillen.

Iets met een andere einde op Endor. VI
Anakin als oude man in de end shot. VI
De Han Jabba scene in Mos Eislay. IV

Wat meer ???
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_changes_in_Star_Wars_re-releases

theThinWhiteDuke
04-05-2006, 13:03
De ''oude versies'' zullen in Dolby Digital 2.0 surround :? zijn volgens The digital bits.

Nog zo iets:
The films will be available on disc only for a very limited time, starting on September 12th (they'll go out of print on December 31st).
Ach....men kickt hier op OOP :twisted:

Dennis Kuijper
04-05-2006, 13:06
De ''oude versies'' zullen in Dolby Digital 2.0 surround :? zijn volgens The digital bits.

Nog zo iets:
The films will be available on disc only for a very limited time, starting on September 12th (they'll go out of print on December 31st).
Ach....men kickt hier op OOP :twisted:
Ook geldwolven dus :twisted: :wink:

Xylo
04-05-2006, 13:23
Maar eh wat zijn dan de verschillen?...

Alleen al de originele stem van Boba Fett maakt het voor mij de moeite waard.

rvvnr1
04-05-2006, 13:25
De ''oude versies'' zullen in Dolby Digital 2.0 surround :? zijn volgens The digital bits.

Het is dan ook de Original Unaltered Trilogy on DVD! :wink:

Gelmir
04-05-2006, 14:04
Ein-de-lijk... Het is maar goed dat ik heb gewacht, ik vertikte het gewoon die verpeste versies te kopen. En wat betreft de 2004 versies die er ook bij zullen zitten, dan heb ik er een paar mooie onderzetters bij.

lockedfor
04-05-2006, 14:14
De ''oude versies'' zullen in Dolby Digital 2.0 surround :? zijn volgens The digital bits.
Staat ook in het bericht op StarWars.com . Ik was ook enigzins teleurgesteld (ookal heb ik nu alleen een 2.0 systeem).


Nog zo iets:
The films will be available on disc only for a very limited time, starting on September 12th (they'll go out of print on December 31st).
Wees blij dat het een internationale release zal worden en niet alleen een US release.

Sphinkx
04-05-2006, 14:28
Ik had er al lang niet meer gehoopt dus heb ooit eens de bootlegs met de originele versie gekocht via Ebay...

Rob Eric Blank
04-05-2006, 14:29
Ik hou het bij mijn box. Ik had ook liever direct de orginele films gezien, maar het is nu eenmaal niet anders. Helaas.

hstadman
04-05-2006, 14:43
Zie mijn reacties in deze thread:
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=36812&postdays=0&postorder=asc&start=70&sid=4f834de1682bbe5e37c5f4611dcb5b0c

misschien had Sjors de beide versies op de recent verschenen dvds moeten zetten??????????????????

maar dit brengt natuurlijk meer geld op! :roll:

heel triest maar waar :evil:

Albert Kostwinder
04-05-2006, 14:52
2007 Star Wars in 3d...... :shock:

Kicken!!!; Leila live in de kamer.... (y)

hstadman
04-05-2006, 14:54
Zal niet gaan, daar je voor 3d 2 beeldopnames moet hebben. Star wars is op enkelbeeld geschoten. :wink:
2007 Star Wars in 3d...... :shock:

Kicken!!!; Leila live in de kamer.... (y)

Albert Kostwinder
04-05-2006, 15:19
Zal niet gaan, daar je voor 3d 2 beeldopnames moet hebben. Star wars is op enkelbeeld geschoten. :wink:
2007 Star Wars in 3d...... :shock:

Kicken!!!; Leila live in de kamer.... (y)

Zal best, maar alleen het idee al.... :bier:

Cor H.
04-05-2006, 18:03
Maar eh wat zijn dan de verschillen?...

Alleen al de originele stem van Boba Fett maakt het voor mij de moeite waard.

Je gaat me toch niet vertellen, dat Lucas een andere stem heeft gebruikt voor Boba in de 2004 release?

Lex v/d Moolen
04-05-2006, 18:15
Maar eh wat zijn dan de verschillen?...

Alleen al de originele stem van Boba Fett maakt het voor mij de moeite waard.

Je gaat me toch niet vertellen, dat Lucas een andere stem heeft gebruikt voor Boba in de 2004 release?Ja, de stem van Jango Fett (Temuera Morrison)

hstadman
04-05-2006, 18:17
Inderdaad! Die nieuwe heeft meer een australisch accent. :wink:


Maar eh wat zijn dan de verschillen?...

Alleen al de originele stem van Boba Fett maakt het voor mij de moeite waard.

Je gaat me toch niet vertellen, dat Lucas een andere stem heeft gebruikt voor Boba in de 2004 release?

theThinWhiteDuke
04-05-2006, 18:27
Inderdaad! Die nieuwe heeft meer een australisch accent. :wink:
Nieuw Zeelands accent :wink:

Bob Hiemstra
04-05-2006, 18:33
Wat een uitmelker.....je blijft aan de gang...... Ik vertik het natuurlijk om nu WEER andere uitgaves te kopen....
Eerst roept iedereen dat Lucas zuigt omdat hij de originele niet uitbrengt....nu doet hij het: is het weer niet goed....


Nee natuurlijk is het weer niet goed.
Lucas doet eerst alsof de originele films nooit op dvd zullen verschijnen zodat iedereen ff de SE's gaat kopen en dan kan hij nu weer ff flink cashen met de originele versies.

Lorre
04-05-2006, 18:38
Zal niet gaan, daar je voor 3d 2 beeldopnames moet hebben. Star wars is op enkelbeeld geschoten. :wink:
2007 Star Wars in 3d...... :shock:

Kicken!!!; Leila live in de kamer.... (y)

En toch zal hij het blijkbaar fiksen. De volledige saga komt zo uit. eerst terug in de bioscoop als je het mag geloven. Om het jaar eentje. Zelf de nieuwe komen zo uit. Zijn al testbeelden getoont dacht ik op ShoWest.

theThinWhiteDuke
04-05-2006, 18:41
Wat een uitmelker.....je blijft aan de gang...... Ik vertik het natuurlijk om nu WEER andere uitgaves te kopen....
Eerst roept iedereen dat Lucas zuigt omdat hij de originele niet uitbrengt....nu doet hij het: is het weer niet goed....


Nee natuurlijk is het weer niet goed.
Lucas doet eerst alsof de originele films nooit op dvd zullen verschijnen zodat iedereen ff de SE's gaat kopen en dan kan hij nu weer ff flink cashen met de originele versies.
Tja.....


Is die Lucas nou zo slim? Of zijn jullie nou zo dom? (had je maar moeten wachten ;) )

SuperDre
04-05-2006, 19:53
Ik vind dit wel goed, maar waarom dan niet gewoon als een losse box waar de 3 orginele versie in zitten.. dan zou ik ze zeker wel kopen, maar nu ze dus met de 2004 versie erbij zitten, laat ik het maar hangen, want die heb ik al..
De orginele heb ik nog op VHS staan (lang geleden opgenomen van de Belg, in 2.35:1 letterbox, met de orginele subs)..

GinodePino
04-05-2006, 20:26
Eindelijk,de profiteur heeft ze dan toch maar uitgebracht , eerst nog wat buit binnen halen met de goedkopere box, waarschijnlijk is de smaak hiervan niet goed bevallen en heeft hij alsnog besloten de Originele versies uit te brengen.

Hoe dan ook dit glaasje wijn zal me goed smaken, hem helaas ook :?

groetjes,

De poep chinees

Tom L.
04-05-2006, 20:30
Pfff wat een reacties. Denk dat 8 van de 10 mensen die hier nu berichten plaatsen straks de DVD's kopen en dan als ze OOP zijn verkopen voor woekerprijzen, en dan Lucas een geldwolf noemen... :roll:

Dan koop ze lekker niet :?

Ik wil ze in ieder geval wel halen :)

manon kuik
04-05-2006, 20:35
Ja kijk, hier dan de bijdrage van iemand die er vanaf de eerste film in de bios bij zat. Ik zal in ieder geval alles kopen wat van Starwars uitkomt, al heb ik alles al tig keer in huis. Ik ben fan vanaf het allereerste begin, tja de leeftijd tikt mee, maar dit is een uniek stukje film. Ik ga ervoor!! Kom maar op :D :D :D

GinodePino
04-05-2006, 20:37
Zeg nou zelf, hij heeft wel een gat in markt gevonden , daar profiteert ie van, Ja of Nee??

Dat doet ie al 29 jaar lang zo.

Ik koop die box ook meteen , maar daar zit ook meer achter

Lorre
04-05-2006, 20:44
Pfff wat een reacties. Denk dat 8 van de 10 mensen die hier nu berichten plaatsen straks de DVD's kopen en dan als ze OOP zijn verkopen voor woekerprijzen, en dan Lucas een geldwolf noemen... :roll:

Dan koop ze lekker niet :?

Ik wil ze in ieder geval wel halen :)

Idem, denk ik ook. Let op men woorden. Er zullen er veel te koop staan op Ebay :D

GinodePino
04-05-2006, 21:04
Precies :lol:

Chris W
04-05-2006, 22:56
Ach, ik denk dat ik tegen die tijd de 2004 versies los in de verkoop flikker voor 5,- per stuk ofzo :? douw ik de 2 discs wel in me 4disc box ==> wordt dan een 7 disc box :roll: Heb ik iig nog de extra's EN 2 versies in 1 box. Misschien wel met betere artwork ook :lol:

Dick van Drie
05-05-2006, 00:06
Ja kijk, hier dan de bijdrage van iemand die er vanaf de eerste film in de bios bij zat. Ik zal in ieder geval alles kopen wat van Starwars uitkomt, al heb ik alles al tig keer in huis. Ik ben fan vanaf het allereerste begin, tja de leeftijd tikt mee, maar dit is een uniek stukje film. Ik ga ervoor!! Kom maar op :D :D :D
Had ik ook kunnen doen destijds, maar heb enkel return of the jedi gezien in 1983. Mijn leeftijd tikt ook mee (in hetzelfde jaar had ik al rijbewijs be gehaald). Was niet echt een grote fan van star wars maar wilde er toch wel een zien in de bios.

algemeen:
Ik heb toch altijd grote bedenkingen om tig versies van dezelfde film op dvd aan te schaffen en doe het dus liever niet ook niet omdat het allemaal al zo verrekte dure bedoeling is. Beter 1 goede versie op dvd dan 3 half zachte versies waarbij het allemaal net niet is. En als je eerlijk bent ga je nou echt alle versie bekijken? nee meestal zal je toch voor de meest aantrekkelijke versie die je hebt gaan en de rest heb je dan gekocht voor jan met de korte achternaam.

Roeland
05-05-2006, 07:33
Ach, ik denk dat ik tegen die tijd de 2004 versies los in de verkoop flikker voor 5,- per stuk ofzo :? douw ik de 2 discs wel in me 4disc box ==> wordt dan een 7 disc box :roll: Heb ik iig nog de extra's EN 2 versies in 1 box. Misschien wel met betere artwork ook :lol:

Hier zat ik ook al aan te denken :lol:

Gelmir
05-05-2006, 08:07
Ik ga ze dus echt wel kopen. Ik heb gewacht, ik heb er nooit aan getwijfeld of ik die nieuwe versies in huis zou halen, die zijn in mijn ogen gewoon verpest. Ik heb destijds ook de bootlegs gekocht omdat ik het gewoon vertikte me neer te leggen bij de nieuwe versies. Nu kan ik ze eindelijk vervangen.

manon kuik
05-05-2006, 19:00
Ja kijk, hier dan de bijdrage van iemand die er vanaf de eerste film in de bios bij zat. Ik zal in ieder geval alles kopen wat van Starwars uitkomt, al heb ik alles al tig keer in huis. Ik ben fan vanaf het allereerste begin, tja de leeftijd tikt mee, maar dit is een uniek stukje film. Ik ga ervoor!! Kom maar op :D :D :D
Had ik ook kunnen doen destijds, maar heb enkel return of the jedi gezien in 1983. Mijn leeftijd tikt ook mee (in hetzelfde jaar had ik al rijbewijs be gehaald). Was niet echt een grote fan van star wars maar wilde er toch wel een zien in de bios.

algemeen:
Ik heb toch altijd grote bedenkingen om tig versies van dezelfde film op dvd aan te schaffen en doe het dus liever niet ook niet omdat het allemaal al zo verrekte dure bedoeling is. Beter 1 goede versie op dvd dan 3 half zachte versies waarbij het allemaal net niet is. En als je eerlijk bent ga je nou echt alle versie bekijken? nee meestal zal je toch voor de meest aantrekkelijke versie die je hebt gaan en de rest heb je dan gekocht voor jan met de korte achternaam.

nou ik heb de afleveringen 4 t/m 6 dus allemaal heeeeel vaak gezien, en je wil niet weten in welk jaar ik mijn BE rijbewijs heb gehaald (6) . Starwars is en blijft mijn topper aller tijden. De afleveringen 1 t/m 3 heb ik selectief een paar keer gezien, nummer 1 vond ik echt slecht, 2 ging wel en 3 was weer beter, maar die ouwetjes zijn voor mij de besten, stuk voor stuk. :D

SuperDre
05-05-2006, 20:52
De afleveringen 1 t/m 3 heb ik selectief een paar keer gezien, nummer 1 vond ik echt slecht, 2 ging wel en 3 was weer beter, maar die ouwetjes zijn voor mij de besten, stuk voor stuk. :D

And that's the fact... de orginele trilogy is geweldig, de nieuwe trilogy is gewoon bagger.. In de orginele trilogy was het acteerwerk al niet echt je van het, maar in de nieuwe trilogy is het gewoon lachwekkend slecht.. De nieuwe trilogy had nog iets kunnen zijn als george niet zelf had geregisseerd want dat is iets dat hij niet echt 'meer?' kan...

rveldhuizen
05-05-2006, 21:01
Persoonlijk kan ik het niet opbrengen om per se dit soort releases te moeten kopen. Bij LOTR had ik ook al niet de behoefte om de lange versies te kopen, simpelweg omdat ik nu de 3 uur durende versies al lang genoeg vind :) Die paar kleine verschillen, ik geloof het wel... Maar ik wens een ieder veel plezier met deze releases...

De blu-ray versies... kijk, das wat anders :)

RobinB
05-05-2006, 21:44
Wel voorspelbaar maar jammer. Ik behou het tot mijn mooie zilveren star war box en ik heb nog een oude darth vader video box waar ik de nieuwe delen in wil stoppen. Jammer dat er nu wel een heleboel extra's bij komen bij de oudere versies alhoewel de aparte disc bij de zilveren box ook al een bijzondere extra is. Twijfel geval, maar ik denk dat de oude star wars voor mij niet beter zal zijn dan de nieuwe (dus weinig verschil) ook al hoor je orginele stemmen etc.

evilll_nelus
05-05-2006, 21:59
De afleveringen 1 t/m 3 heb ik selectief een paar keer gezien, nummer 1 vond ik echt slecht, 2 ging wel en 3 was weer beter, maar die ouwetjes zijn voor mij de besten, stuk voor stuk. :D

And that's the fact... de orginele trilogy is geweldig, de nieuwe trilogy is gewoon bagger.. In de orginele trilogy was het acteerwerk al niet echt je van het, maar in de nieuwe trilogy is het gewoon lachwekkend slecht.. De nieuwe trilogy had nog iets kunnen zijn als george niet zelf had geregisseerd want dat is iets dat hij niet echt 'meer?' kan...

Of nooit heeft gekunt! Want het beste deel The Empire Strikes Back heeft hij ook niet geregisseert en de dan wel wat mindere (maar evengoed toffe!) Return of the Jedi ook niet.
En op die making-off kwam lucas nou niet echt goed over als goede regisseur bij het eerste star wars deel.
Lucas heeft leuke ideeën maar regisseren kan hij gewoon niet!

rveldhuizen
06-05-2006, 09:44
De oude SW films waren mi een stuk beter geweest als ze niet voor die verschrikkelijke Mark Hamill hadden gekozen... wat een uitstraling (not) heeft die vent...

Remco Sondagh
06-05-2006, 09:59
Yay Lucas bashing :? Ik persoonlijk ben blij met deze uitgaves en ook met de nieuwe trilogie.

Philippe
06-05-2006, 10:14
Niemand wordt verplicht die nieuwe uitgaves te kopen, je bent nog altijd baas over je eigen portemonnee. De gewone filmliefhebber zal ongetwijfeld tevreden zijn met de eerder verschenen release en deze nieuwe uitgave heeft dan ook niet die mensen tot doelgroep.

De uitgave met de originele theatrical releases is meer een curiosum van nostalgische aard en is dan ook een geschenk uit de hemel voor de echte Star Wars die-hards.

Persoonlijk vind ik het een goede zaak dat Lucas de gebeden van de zeer grote Star Wars fellowship eindelijk aanhoord heeft. Waren er maar meer filmmakers die hun publiek met een dergelijke kwaliteitsvolle diversiteit aan dvd-uitgaves verwenden. Natuurlijk spelen commerciële belangen ook een rol voor Lucas maar niemand wordt verplicht om de man zijn bankrekening extra te spijzen.

Lorre
06-05-2006, 10:24
Aanhoord zal hij ze denk ik niet hebben. Gewoon een slimme zet van de heer Lucas. Eerst iedereen wijsmaken dat de originele nooit op DVD komen, zodat iedereen wel de gewone trilogy box kocht die toen uitkwam. En nu aankomen met deze om terug wat geld te verdienen.
Ik koop deze, omdat ik beide versies wil. Maar de mensen die oorspronkelijk de oude wilden, worden verplicht om deze te kopen. Wat jammer is, maar Lucas is nu eenmaal Lucas. Er zijn er nog die enkel uit zijn op geld en zo telkens een nieuwe editie maken.

SuperDre
06-05-2006, 11:40
Ik zeg niet dat ik het erg vind dat hij de orginele SW uitbrengt op dvd, wat ik erg vind is dat hij niet de orginele versies apart uitbrengt in een box.. ofwel los van de nieuwe versie, want dan zou ik em zekers te weten kopen... Maar aangezien ik de silveren box al heb is het dus onzin om die versies nog een keer te kopen... ik wil gewoon de oude versies LOS...

Yu
06-05-2006, 11:57
Maar aangezien ik de silveren box al heb is het dus onzin om die versies nog een keer te kopen... ik wil gewoon de oude versies LOS...
Zo is dat!

theThinWhiteDuke
06-05-2006, 13:26
Lucas heeft leuke ideeën maar regisseren kan hij gewoon niet!
Nee, jij hebt veel betekend voor de moderne film :roll:

theThinWhiteDuke
06-05-2006, 13:28
Ik zeg niet dat ik het erg vind dat hij de orginele SW uitbrengt op dvd, wat ik erg vind is dat hij niet de orginele versies apart uitbrengt in een box.. ofwel los van de nieuwe versie, want dan zou ik em zekers te weten kopen... Maar aangezien ik de silveren box al heb is het dus onzin om die versies nog een keer te kopen... ik wil gewoon de oude versies LOS...
Indien je maar 1 of 2 van de delen zou aanschaffen zeg ik: ok.
Indien je ze toch alle 3 zou nemen zeg ik: waarom zouden ze los te koop moeten zijn?

Enne: wie weet komen ze in september gewoon ook los?

Albert Kostwinder
06-05-2006, 14:17
Ik zeg niet dat ik het erg vind dat hij de orginele SW uitbrengt op dvd, wat ik erg vind is dat hij niet de orginele versies apart uitbrengt in een box.. ofwel los van de nieuwe versie, want dan zou ik em zekers te weten kopen... Maar aangezien ik de silveren box al heb is het dus onzin om die versies nog een keer te kopen... ik wil gewoon de oude versies LOS...
Indien je maar 1 of 2 van de delen zou aanschaffen zeg ik: ok.
Indien je ze toch alle 3 zou nemen zeg ik: waarom zouden ze los te koop moeten zijn?

Enne: wie weet komen ze in september gewoon ook los?

Sorry ff wat anders:

Heb je site bekeken met handtekeningen enz. Wow!!! Zal ik een aanvraag tot heilig verklaring aanvragen? man, geweldig! diep respect! wat heeft dat je wel niet allemaal gekost die handtekeningen!? (ik bedoel, hoeveel reizen heb je daar wel niet voor gemaakt?) Heb woorden te kort. Heil Dennis.... !! gnagna!! 8)

Yu
06-05-2006, 14:28
Ik zeg niet dat ik het erg vind dat hij de orginele SW uitbrengt op dvd, wat ik erg vind is dat hij niet de orginele versies apart uitbrengt in een box.. ofwel los van de nieuwe versie, want dan zou ik em zekers te weten kopen... Maar aangezien ik de silveren box al heb is het dus onzin om die versies nog een keer te kopen... ik wil gewoon de oude versies LOS...
Indien je maar 1 of 2 van de delen zou aanschaffen zeg ik: ok.
Indien je ze toch alle 3 zou nemen zeg ik: waarom zouden ze los te koop moeten zijn?
Enne: wie weet komen ze in september gewoon ook los?
Nee wat hij bedoelt is dat de oude versies niet samen met de nieuwe versies moeten komen, zoals nu het geval is. Als je maar 1 deel koopt, koop je zowel de oude als de nieuwe versie. Je kan dus niet alleen de oude versie los kopen.

rvvnr1
06-05-2006, 14:31
Waar maken we ons nu druk om? Had je echt verwacht minder te betalen als de 2004 versie er niet bij zou zitten? Wees gewoon blij met deze extra back-up... :wink:

Albert Kostwinder
06-05-2006, 14:37
Waar maken we ons nu druk om? Had je echt verwacht minder te betalen als de 2004 versie er niet bij zou zitten? Wees gewoon blij met deze extra back-up... :wink:

:bier:

hstadman
06-05-2006, 16:18
Heb je tenminste weer wat extra weg te geven of weg te gooien! :roll:
Waar maken we ons nu druk om? Had je echt verwacht minder te betalen als de 2004 versie er niet bij zou zitten? Wees gewoon blij met deze extra back-up... :wink:

Gelmir
06-05-2006, 16:42
Ja, of druk ze tussen de spaken van je fiets ofzo :wink:

Sméagol
06-05-2006, 22:47
Hmm.. Klinkt interessant, ik hoorde 't nieuws paar dagen terug inderdaad. Ik ben niet ècht een Star Wars fan, en als ik dus ièts zal aanschaffen van Star Wars, dan komt deze 1ste originele trilogie toch wel in aanmerking.
Als de nieuwe trilogie nou wat was, was ik met de 2 boxen van de recente uitvoeringen van die trilogies ook wel blij geweest, maar ik vind die nieuwe trilogie dus niks (afgezien van deel II), en zonder de nieuwe trilogie hebben de veranderingen (dus let op, ik heb 't niet over de remastering op zich) in de ouwe trilogie totaal geen waarde.
Maar als ze inderdaad behandeld worden als "extra's" bij de 2004 versie, dan weet ik 't nog net zo niet.. Tjah, misschien raar (volgens bovenstaande posts :roll:), maar 't zijn toch principes ;).

theThinWhiteDuke
07-05-2006, 12:08
Ik zeg niet dat ik het erg vind dat hij de orginele SW uitbrengt op dvd, wat ik erg vind is dat hij niet de orginele versies apart uitbrengt in een box.. ofwel los van de nieuwe versie, want dan zou ik em zekers te weten kopen... Maar aangezien ik de silveren box al heb is het dus onzin om die versies nog een keer te kopen... ik wil gewoon de oude versies LOS...
Indien je maar 1 of 2 van de delen zou aanschaffen zeg ik: ok.
Indien je ze toch alle 3 zou nemen zeg ik: waarom zouden ze los te koop moeten zijn?

Enne: wie weet komen ze in september gewoon ook los?

Sorry ff wat anders:

Heb je site bekeken met handtekeningen enz. Wow!!! Zal ik een aanvraag tot heilig verklaring aanvragen? man, geweldig! diep respect! wat heeft dat je wel niet allemaal gekost die handtekeningen!? (ik bedoel, hoeveel reizen heb je daar wel niet voor gemaakt?) Heb woorden te kort. Heil Dennis.... !! gnagna!! 8)
Thnx!
Ik schat de totale waarde vrij hoog in....maar goed; het gaat me om de emotionele waarde die aan sommige zit (met name Anthony Daniels; 2 dagen lang met die man opgetrokken en hem geassisteerd op een evenement.)
Reizen: tja....alleen al vorig jaar 3x naar Engeland geweest...over exact 8 weken sta ik oog-in-oog met Carrie Fisher (Leia) in London....

De een heeft een virtinekast met SS-Weta beelden....ik heb oa een paar dikke mappen met fotos.... :P

PS: de site is al een week of 2 niet meer geupdate; er zijn wat nieuwe binnengekomen...

PPS: neem eens een kijkje op Wattographs (zie mn signature)
Grootste amerikaanse StarWars handtekeningensite waarbij ik in de staf zit (ik neem interviews met de acteurs af....zowel in-person als via de mail etc etc)

Albert Kostwinder
07-05-2006, 13:23
over exact 8 weken sta ik oog-in-oog met Carrie Fisher (Leia) in London....


Toe maar!. Ze is niet meer de hot babe van toen maar het lijkt me geweldig haar te mogen ontmoeten!! Ik hou de site(s) in de gaten..machtig mooi! :wink:

rvvnr1
08-05-2006, 17:18
Op dvd-home (http://www.dvd-home.nl/pers/fox.htm#14) vond ik net het Nederlandse persbericht:

De Star Wars saga gaat verder met de release van de originele Star Wars Trilogy op DVD

Vanaf 13 september zijn tijdelijk nieuwe dubbel-DVD's van Star Wars beschikbaar met de originele bioscoopversie als extra.

Star Wars fans in de hele melkweg kunnen het opwindende avontuur van de Star Wars trilogie als nooit tevoren beleven op 13 september 2006. Dan verschijnt LEGO Star Wars II: The Original Trilogy, een nieuwe speelgoedlijn èn een release waar de fans al jaren om vragen: het DVD-debuut van de originele versies van de drie Star Wars films.

In antwoord op de overweldigende vraag van Star Wars fans zullen Lucasfilm Ltd. en Twentieth Century Fox Home Entertainment aantrekkelijk geprijsde, afzonderlijke dubbel-DVD's uitbrengen van Star Wars Episode IV A New Hope, Episode V The Empire Strikes Back en Episode VI Return of the Jedi. Wat deze DVD's echt bijzonder maakt is dat ze als bonus de originele versies van de films bevatten zoals die werden vertoond in de bioscoop in respectievelijk 1977, 1980 en 1983.

Samen met de prachtig digitaal gerestaureerde en geremasterde films zijn deze DVD's vanaf 13 september 2006 slechts een korte periode beschikbaar. Op 31 december gaan de originele films terug naar de Lucasfilm archieven. Elk van deze dubbel-DVD's bevat ook een commentaartrack van George Lucas en de belangrijkste cast- en crewleden.

"De afgelopen jaren hebben ontelbaar veel fans ons gezegd dat ze dolgraag de originele versies van de films zouden willen zien, zoals ze ze zich herinneren uit de bioscoop", vertelt Jim Ward, president van LucasArts en senior vice president van Lucasfilm Ltd. "We gingen in de archieven van Lucasfilm op zoek naar het bronmateriaal om op de DVD te zetten. We zijn blij dat we dit met de fans kunnen delen als antwoord op hun onuitputtelijke enthousiasme voor Star Wars. Samen met een nieuw interactief avontuur wordt 13 september een memorabele voor elke Star Wars liefhebber."

De originele versies van de Star Wars trilogie beschikken over Engels, Frans en Italiaans Dolby 2.0 Surround geluid en Nederlandse, Engelse, Franse en Italiaanse ondertiteling. De digitaal bewerkte versies zijn beschikbaar met Engels en Frans Dolby Digital 5.1 Surround en Nederlandse, Engelse, Franse en Arabische ondertiteling.

Chris W
08-05-2006, 17:44
OK, misschien stom idee, maar zullen ze bij de 2004 versie van A New Hope het geluid gefixed hebben? o.a. bij de aanval op de Death Star, waar de muziek wordt overheerst door de FX geluiden

Frank
08-05-2006, 17:57
OK, misschien stom idee, maar zullen ze bij de 2004 versie van A New Hope het geluid gefixed hebben? o.a. bij de aanval op de Death Star, waar de muziek wordt overheerst door de FX geluiden
Dat verwacht ik niet. De 2004 versie zal hetzelfde zijn.

SuperDre
08-05-2006, 18:01
OK, misschien stom idee, maar zullen ze bij de 2004 versie van A New Hope het geluid gefixed hebben? o.a. bij de aanval op de Death Star, waar de muziek wordt overheerst door de FX geluiden

kweenie hoor, maar ik denk dat het gewoon hoort hehe.. normaal gesproken hoort de FX boven de muziek uit te komen.. LOL..

Maar ga er maar niet vanuit dat het andere versies zijn...

Chris W
08-05-2006, 19:22
OK, misschien stom idee, maar zullen ze bij de 2004 versie van A New Hope het geluid gefixed hebben? o.a. bij de aanval op de Death Star, waar de muziek wordt overheerst door de FX geluiden

kweenie hoor, maar ik denk dat het gewoon hoort hehe.. normaal gesproken hoort de FX boven de muziek uit te komen.. LOL..

Maar ga er maar niet vanuit dat het andere versies zijn...

OK, heb je m wel eens gekeken/geluisterd? Blijkbaar niet, anders weet je wel waar ik het over hebt. De muziek is daar heeeeeeeeeel ver naar beneden gedraaid. Je kan hem bijna niet meer horen. Terwijl bij de '97 SE dit niet het geval was. Ook bij het origineel was de muziek toen duidelijk hoorbaar. Er was een site met 2 clips hiervan. De goeie versie en de 2004 versie. Weet alleen niet meer welke. Misschien dat The Duke me hier mee kan helpen :P

misterfun
08-05-2006, 19:23
Kan iemand mij vertellen of deze al ergens te pre orderen zijn end an wel dus de R2 NL edities ?

Frank
08-05-2006, 19:53
Kan iemand mij vertellen of deze al ergens te pre orderen zijn end an wel dus de R2 NL edities ?
Voor pre-orders is het nog te vroeg. Nog even wachten.

Ronald_VR
10-05-2006, 09:53
En je genoeg geld op je bankrekening hebt staan...

Dan wacht ik nog wel even op de UBER-SPECIAL-FAN-BOX met lightsaber. ;-)
In een :twisted: death star :twisted: verpakking, als die groot genoeg is dan kunnen ALLE dvd's erin, en staat dan ook geweldig tussen alle andere speciale dvs's.

j_man
10-05-2006, 11:17
hoe meer ik het lees, hoe gekker ik het eigenlijk vind dat de originele versies de bonus zijn. Dat zijn nou juist de versies waar het om gaat!!!!! De bewerkte versies heeft iedere fan allang, en ik vraag me af of het de niet-fans (maar wel geinteresseerden) nou zo veel kan schelen dat de originele versies.

Ik weet natuurlijk niet hoe e.e.a. eruit gaat zien, maar als ik Lucas was had ik de release helemaal gefocust rond de originele versies, origineel artwork, leuke nieuwe extra's, mooi boekje en box erbij, dan mag het best nog wat kosten ook. Daar lopen de fans echt wel warm voor. Eventueel de 2004-versies als bonus erbij, maar volgens mij zit niemand daar op te wachten. In deze release blijf ik toch een beetje met een katterig gevoel zitten dat je voor de helft iets koopt dat je al had, en dat de originele versies niet de aandacht krijgen die ze verdienen (de fans schreeuwen er al jaren om!)

Dennis Kuijper
17-05-2006, 09:37
We wanted to check in here with a quick update this evening, to give you a look at the cover artwork for the forthcoming Star Wars: Limited Edition DVDs due on 9/12, which will each contain both the original theatrical edition and more recent "2004 DVD edition" of the individual films. The art was released by Lucasfilm on their Star Wars.com site earlier this afternoon...
http://www.thedigitalbits.com/articles/miscgfx/covers4/starwarsep4limiteddvd.jpg
http://www.thedigitalbits.com/articles/miscgfx/covers4/starwarsep5limiteddvd.jpg
http://www.thedigitalbits.com/articles/miscgfx/covers4/starwarsep6limiteddvd.jpg
One thing that's kind of cool about this new cover artwork, as you may already be able to tell, is that while it's done in photo montage style, it's designed to look like some of the original painted poster art images from back in the day. Here they are for comparison...
http://www.thedigitalbits.com/articles/miscgfx2/sw4poster.jpg
http://www.thedigitalbits.com/articles/miscgfx2/sw5poster.jpg
http://www.thedigitalbits.com/articles/miscgfx2/sw6poster.jpg
Anyway, we suspect that a lot of people will simply replace the movie DVDs in their existing Star Wars Trilogy box sets with these new 2-disc sets. Of course, purchasing these new discs means buying a second copy of the 2004 editions just to get the previously unreleased theatrical versions. As far as we know, the 2004 discs in these new sets will be identical to the copies you already own, except that perhaps they'll have new art printed on the discs themselves (the extras - basically just the commentary tracks - are the same).

Bron:Digitalbits

scheur
17-05-2006, 12:30
Nou dat word dan weer diep in de buidel tasten..... :?

Nielsje
17-05-2006, 15:26
Supervet, een garandeerde aankoop.

Philippe
17-05-2006, 15:35
Zeer interessante nieuwe uitgave, vooral dan door het nostalgische karakter ervan. Arwort is ook mooi maar kan toch niet tippen aan het origineel.

Chris W
17-05-2006, 22:35
Artwork is een grote verbetering tov de 2004 edities 8) all I can say is... MINE! :D

Cinemaniac
18-05-2006, 17:59
We've confirmed something today (directly with both Fox and Lucasfilm) that we'd begun to suspect... and it's probably going to disappoint a lot of you. It certainly disappoints us here at The Bits. Those new DVD editions of the Star Wars films? The original theatrical versions of the films are going to be non-anamorphic (our original post on this indicated otherwise, but we have confirmed that the widescreen versions will be letterboxed only). What this likely means is that Lucasfilm has simply re-purposed the non-anamorphic transfers that were done for previous laserdisc and VHS releases of the "original" versions of the films. And with that, our enthusiasm for this DVD release has just dropped through the floor. Anamorphic-enhanced versions of the theatrical editions, we'd buy in a heartbeat. But what we're going to get instead is little better than a ported-over laserdisc. In this day and age, releasing a widescreen film without anamorphic enhancement on DVD is just unacceptable. Does Lucasfilm really think fans want those versions of the films on DVD so badly that people just won't care? Yes Virginia, they do. How many versions of these films do you suppose Lucasfilm will try to get fans to buy in high-def over the coming years? And think about it... you just know the studio has to be prepping yet another standard DVD release for next year's 30th Anniversary of the original Star Wars. Do you suppose this means that the theatrical editions won't be included in the super-über box set of all six films? Probably. Ugh.

Bron: digitalbits.com

Aerodynamisch
18-05-2006, 18:20
ik weet niet wat anamorphic is???

SuperDre
18-05-2006, 18:28
ik weet niet wat anamorphic is???

aaargh.. ga weg... als je dat niet weet dan ben je dvd niet eens waard.. :lol:

BASIL
18-05-2006, 19:18
ik weet niet wat anamorphic is???

Dat wil zeggen dat deze dvds voor 4:3 schermen bestemd zijn want als je de originele versies op een 16:9 televisie bekijkt dan ben je een stuk van de ondertitels kwijt. :roll:

SuperDre
18-05-2006, 21:03
ik weet niet wat anamorphic is???

Dat wil zeggen dat deze dvds voor 4:3 schermen bestemd zijn want als je de originele versies op een 16:9 televisie bekijkt dan ben je een stuk van de ondertitels kwijt. :roll:

is natuurlijk afhankelijk van wat voor 16:9 tv je hebt.. LOL... maar het beste te omschrijven is het dat je bij letterbox zo'n 33% minder beeld hebt dan bij anamorphic

Erwin de Koning
18-05-2006, 21:09
http://i22.photobucket.com/albums/b320/kinkyqueen/smilies/anamorphic.gif

Frank
18-05-2006, 23:21
Aangezien de DVD's niet anamorf zijn zal ik deze releases niet aanschaffen.

BASIL
19-05-2006, 06:59
ik weet niet wat anamorphic is???

Dat wil zeggen dat deze dvds voor 4:3 schermen bestemd zijn want als je de originele versies op een 16:9 televisie bekijkt dan ben je een stuk van de ondertitels kwijt. :roll:

is natuurlijk afhankelijk van wat voor 16:9 tv je hebt.. LOL... maar het beste te omschrijven is het dat je bij letterbox zo'n 33% minder beeld hebt dan bij anamorphic

:roll: Een Plasma 107cm.

33% verlies boven en onderaan, dwz een stuk van de ondertitels dat je kwijt bent.

SuperDre
19-05-2006, 08:23
ik weet niet wat anamorphic is???

Dat wil zeggen dat deze dvds voor 4:3 schermen bestemd zijn want als je de originele versies op een 16:9 televisie bekijkt dan ben je een stuk van de ondertitels kwijt. :roll:

is natuurlijk afhankelijk van wat voor 16:9 tv je hebt.. LOL... maar het beste te omschrijven is het dat je bij letterbox zo'n 33% minder beeld hebt dan bij anamorphic

:roll: Een Plasma 107cm.

33% verlies boven en onderaan, dwz een stuk van de ondertitels dat je kwijt bent.

Ik bedoelde daar mee te zeggen dat het er aan ligt hoe je em hebt ingesteld.. mijn tv (zoals de meeste 16:9 tv's) heeft een aparte mode voor 16:9 subtitles, maar je kun ook gewoon 16:9 zetten en dan het beeld iets omhoog zetten.. Dat is dus nu de reden waarom ik trouwens altijd zo'n hekel heb aan die reviewers hier die vinden dat de subs goed staan als ze deels in beeld en deels in het zwart hebben staan... subs horen gewoon netjes in het beeld te staan (en liefst zo klein mogelijk)..
Of ,zoals mijn tv ook heeft, je gebruikt 'SuperZoom' dan krijg je dus fullscreen 4:3 op je 16:9 tv (Zonder dat het er opgeblazen uit ziet), waarbij maar een heel klein beetje aan de boven/onderkant afvalt, maar tot nu toe heeft dat bij mij in iedergeval geen problemen opgeleverd met de subs.. (philips)

Slogra
19-05-2006, 10:40
Anamorphic betekent dat er meer er meer pixels gebruikt worden voor breedbeeld films. Anamorphic = hogere resolutie = scherper beeld.

Het PAL beeld bestaat uit 720*576 pixels.
Bij een breedbeeld film zonder anamorpic worden maar 720*432 pixels gebruikt, de rest bestaat uit zwarte balken. Terwijl bij een Anamorhpic breedbeeld film alle 720*576 pixels gebruikt worden.

Bijkomend nadeel van non-anamorphic DVD is inderdaad dat de subs kunnen wegvallen, wanneer ze niet hoog genoeg geplaatst zijn.


Als deze DVD's niet anamorphic zijn dan zal ik deze ook zeker NIET KOPEN. Ik neem dan ook aan dat ze het THX certificaat niet zullen krijgen, het is immers niet het ultieme beeld. Als ze dit wel krijgen dan blijkt maar weer eens dat dit certificaat waardeloos is.

Frank
19-05-2006, 10:43
Ik neem dan ook aan dat ze het THX certificaat niet zullen krijgen, het is immers niet het ultieme beeld. Als ze dit wel krijgen dan blijkt maar weer eens dat dit certificaat waardeloos is.
Het is al bewezen dat dit certificaat niet veel voorstelt. The Abyss bijvoorbeeld heeft ook het TXH-certificaat, maar de DVD is niet anamorf.

Slogra
19-05-2006, 10:45
Ik neem dan ook aan dat ze het THX certificaat niet zullen krijgen, het is immers niet het ultieme beeld. Als ze dit wel krijgen dan blijkt maar weer eens dat dit certificaat waardeloos is.
Het is al bewezen dat dit certificaat niet veel voorstelt. The Abyss bijvoorbeeld heeft ook het TXH-certificaat, maar de DVD is niet anamorf.

Daarom zeg ik ook "weer eens".

Albert Kostwinder
19-05-2006, 11:19
Ik vind het opzich erg jammer als het waar is maar desondanks weet ik van mijzelf dat ik ze koop. Zucht en dan volgen nog de 3d uitvoeringen, hd dvd uitvoering en en en. Zucht, ja ik weet het. Ik ben een sukkel :evil:

SuperDre
19-05-2006, 11:26
eerst zien dan geloven.... Het is niet de eerste keer dat er iets als een feit wordt gepubliceerd maar wat niet waar is... In september zullen we het werkelijk weten...

Cinemaniac
19-05-2006, 17:19
Meer nieuws van The Digital Bits:


We want to take a few moments this morning to post some follow-up thoughts on our Star Wars DVD editorial from yesterday. Since we first posted the DVD transfer information (http://www.thedigitalbits.com/mytwocentsa120.html#emp), and especially after our comments of yesterday morning (http://www.thedigitalbits.com/mytwocentsa120.html#aswrant), we've received many hundreds of e-mails from Star Wars fans, home theater enthusiasts and industry insiders (our sincere thanks to all of you for your thoughts), nearly all of whom agree with our sentiments, specifically that if Lucasfilm is going to release the original theatrical versions of the Star Wars films on DVD, they should at least present them in anamorphic widescreen to ensure some semblance of acceptable video quality for fans who may wish to purchase them. Still, a few people felt we were making mountains out of molehills.

Whatever your personal opinions, however, there remains a reality that is hard to deny, which is this: Anamorphic enhancement is the widely accepted industry standard for the presentation of widescreen films on DVD. This is not pie in the sky 'unobtanium' technology that costs untold millions to implement... it's a basic technique that is standard practice on DVD and has been for many years now, since the fairly early days of the DVD format back in 1997. Keep in mind, we're not asking for 4K high-definition presentation at this point. We're simply asking that Lucas - who has in the past been so focused on the quality presentation of his films that he created THX (and the THX certification process) to ensure it - expend a little more effort and money to ensure that the Star Wars DVDs planned for release on 9/12, which are already set to offer the original theatrical versions of these films, offer them in reasonably acceptable video quality that is commensurate to the minimum level that's considered standard for the DVD format today.

Now... we've heard all manner of excuses and contradictory official statements as to why this can't happen: 1) the original film negatives are gone, 2) the other existing original elements have deteriorated too badly, 3) there are just no quality film elements remaining anywhere that could be used, 4) the 1993 laserdisc masters are the best source material that can be found for use on DVD after exhaustive searches of the Lucasfilm Archives, etc. Some of these excuses run from the unlikely to the absurd, and all of them strike us as publicity machine spin.

We've debunked all of these excuses previously but, for the record, let's do so again:

1) The original negatives are gone, destroyed as part of the process of creating the 1997 special edition versions.

We're inclined to believe this is true. Still, the original negatives are not the only viable elements that can be used to transfer the films for home video release. There are numerous interpositive prints. There are the separation masters. Worst case, there are a number of high quality release prints available. In short, other elements exist that can be used for this purpose.

2) The other existing original elements have deteriorated too badly to be used.

We'll come back to this one in a minute.

3) There are just no quality film elements remaining anywhere that could be used.

See our answer to #1. Even if it's true that Lucas and his staff destroyed all of the original negatives, it's unlikely in the extreme that they also destroyed all of the interpositives, all of the separation masters, and all of the release prints. In fact, we know that they didn't. Where, for example, would the anamorphic footage of the original 1977 opening text crawl from A New Hope - the footage that appeared in the Empire of Dreams DVD documentary - have come from if not from quality surviving film elements? Still, even if Lucas did destroy every single scrap of original film available in the Lucasfilm Archives... we know for a fact that high quality die transfer release prints exist in the hands of a number of archives and private collectors. While not ideal, any of these could be given a high-definition transfer, a bit of digital clean-up and color-timing, and could be presented on DVD in anamorphic widescreen in quality that would be superior to a 1993 non-anamorphic laserdisc transfer.

4) The 1993 laserdisc masters are the best source material that can be found for use on DVD after exhaustive searches of the Lucasfilm Archives.

See our answer to #3. This is flatly absurd. If this were true, Lucasfilm's archivists should be ashamed of themselves. We know of few professionals tasked with the preservation of film materials that would allow such critically important film elements as the original Star Wars films to be lost, to deteriorate or be wholesale destroyed. And again, even if Lucasfilm's vaults were so woefully incomplete, we know for a fact that quality elements exist elsewhere. Given 48 hours notice, we could track them down ourselves. Surely, with its significant resources and influence, Lucasfilm could do the same. If the 1993 laserdisc masters are really the best that Lucasfilm can do, it's disturbing. If not, a statement like "We returned to the Lucasfilm Archives to search exhaustively for source material that could be presented on DVD..." seems terribly disingenuous - the corporate PR equivalent of "I'm so sorry, but the dog ate my homework."

But let's get back to #2...

2) The other existing original elements have deteriorated too badly to be used.

It just so happens that one of our regular contributors here at The Bits, the author of our ever illuminating Yellow Layer Failure, Vinegar Syndrome and Miscellaneous Musings (http://www.thedigitalbits.com/articles/robertharris/index.html) column, is something of an expert on the subject of film preservation and restoration. Robert A. Harris, in point of fact, is one of the world's best known motion picture archivists, and has does significant work in this field through his company, Film Preserve. Robert's experiments in color technology and more recent advances in the digital domain have set standards in the industry. His reconstruction and restoration efforts, primarily in the large format field, have brought back to the screen some of the most important films ever produced, including Lawrence of Arabia, Spartacus, My Fair Lady, Vertigo and Rear Window.

We asked Robert what might be done with the original surviving elements of the Star Wars films in order to rejuvenate them and present them in high quality on DVD. Here's what he had to say on the subject:

"Bill Hunt has asked for an opinion regarding the element problems which we have been told exist in the various Star Wars films, and if they might be fixed.

We're aware of the extent of the problems, going back to fading of the original CRI sections - a problem shared with Close Encounters of the Third Kind - as well as the various cuts, re-cuts, etc. which have changed the conformation of the film elements.

Over the past few years we have been experimenting with various means of handling and interrelating differing film elements, and what we have accomplished would enable us to bring Star Wars back to virtually its original state.

In all deference to Lucasfilm, there is no reason that they would be aware of our latest experiments, or how they might apply to Star Wars.

Essentially, the project would be a reconstruction concurrent with restoration.

We can state with absolute certainly that we would be able to deliver fully restored quality elements as might be requested by Lucasfilm, inclusive of a pristine quality high definition video master as well as a full resolution 35mm preservation negative, if so directed.

It would be both a pleasure and a challenge to bring these films back to virtually their original state, and given a proper budget, commensurate with the work entailed, we would be willing to take on the assignment from Lucasfilm, and deliver elements which would make the release of the original trilogy to DVD as startlingly beautiful an event as it should be.

These films are extremely important both cinematically and as cultural icons, and deserve to be seen in the finest quality possible.

RAH"

So there you have it. It seems to those of us here at The Bits, that the only reasonable obstacles to Lucasfilm in releasing the original versions of the Star Wars film on DVD in high-quality are the will do to so and the willingness to spend a reasonable sum of money, such as might be required to get the job done properly. Certainly, any number of existing quality elements could be utilized for the purpose (and digitally cleaned up as needed) without breaking the bank. But considering the cinematic and cultural significance of these films, does it not seem reasonable and prudent to do so?

In any case, we sincerely hope that those in charge at Lucasfilm will reconsider their decision to use lackluster 1993 laserdisc masters to present the original Star Wars films on DVD in 2006. The films deserve better, and we believe it's the right thing to do for the fans. It might require a little more effort, a little more money spent up front. But we have to believe that it would be a significantly profitable enterprise... that countless life-long fans of the original films would thrill at the possibility of finally owning them on DVD in good, reasonable and acceptable quality.

It should be done. It CAN be done.

Bill Hunt, Editor
The Digital Bits

Martijn Beunk
19-05-2006, 22:04
Een beetje een late reactie van een Star Wars fan van het eerste uur.

Ik vind het fantastisch dat de originele uitgaven op dvd komen, zijn voor mij vele malen beter dan de remastered editions.
Wel een hoop geldklopperij, moet nu dus de zilverkleurige box weer weg doen om deze uitgave weer aan te kunnen aanschaffen :roll:

evilll_nelus
19-05-2006, 22:10
Een beetje een late reactie van een Star Wars fan van het eerste uur.

Ik vind het fantastisch dat de originele uitgaven op dvd komen, zijn voor mij vele malen beter dan de remastered editions.
Wel een hoop geldklopperij, moet nu dus de zilverkleurige box weer weg doen om deze uitgave weer aan te kunnen aanschaffen :roll:

Als je een fan van het eerste uur bent verkoop je die box toch niet!?! :shock: :?
Zit een te gekke making-off op en de box is zelf is erg mooi!
Alleen zitten die rot special editions erin..

Ik vind het jammer dat de orginele versies niet in een box zitten. Nu moet je 20 euro per stuk betalen, terwijl als ze in een box zitten ongeveer 50 euro betaald (en nog mooier is ook).

Martijn Beunk
20-05-2006, 09:41
[quote=Martijn Beunk]Een beetje een late reactie van een Star Wars fan van het eerste uur.

Ik vind het fantastisch dat de originele uitgaven op dvd komen, zijn voor mij vele malen beter dan de remastered editions.
Wel een hoop geldklopperij, moet nu dus de zilverkleurige box weer weg doen om deze uitgave weer aan te kunnen aanschaffen :roll:

Als je een fan van het eerste uur bent verkoop je die box toch niet?


Heb je absoluut gelijk in, maar het geld raakt hier ook eens op, zelfs voor Star Wars :lol: :wink:

theThinWhiteDuke
20-05-2006, 10:04
Neppert :twisted:

Voor SW is er altijd budget bij ondergetekende http://www.collectiblez.nl/forums/images/smilies/extra/headbonk.gif

Smooth-J
20-05-2006, 10:13
Neppert :twisted:

Voor SW is er altijd budget bij ondergetekende http://www.collectiblez.nl/forums/images/smilies/extra/headbonk.gif

Dus met andere woorden, we mogen ook bij Dennis aankloppen, als wij geld nodig hebben voor Star Wars spullen :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

BP87
20-05-2006, 10:28
Jongens, drukte om niks! Als het te duur is, of als je het oplichterij vindt omdat ze dit nu pas uitbrengen e.d.,

KOOP

HET

DAN

GEWOON

NIET

.

evilll_nelus
20-05-2006, 12:40
Jongens, drukte om niks! Als het te duur is, of als je het oplichterij vindt omdat ze dit nu pas uitbrengen e.d.,

KOOP

HET

DAN

GEWOON

NIET

.

Daar gaat het al niet meer om piemel, dat is al zo vaak gezegt! :roll:

Albert Kostwinder
20-05-2006, 12:45
Neppert :twisted:

Voor SW is er altijd budget bij ondergetekende http://www.collectiblez.nl/forums/images/smilies/extra/headbonk.gif

Volgens mij sta jij stiekum op de pay list van Lucas..... : :wink:

theThinWhiteDuke
20-05-2006, 13:45
Neppert :twisted:

Voor SW is er altijd budget bij ondergetekende http://www.collectiblez.nl/forums/images/smilies/extra/headbonk.gif

Volgens mij sta jij stiekum op de pay list van Lucas..... : :wink:
indirect wel ja :mrgreen:Wattographs

theThinWhiteDuke
20-05-2006, 13:51
Neppert :twisted:

Voor SW is er altijd budget bij ondergetekende http://www.collectiblez.nl/forums/images/smilies/extra/headbonk.gif

Dus met andere woorden, we mogen ook bij Dennis aankloppen, als wij geld nodig hebben voor Star Wars spullen :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Wie is Dennis? :twisted:

marcel
20-05-2006, 14:59
Wat ik me eigenlijk afvraag of ik er nu veel mee opschiet als ik deze box zou kopen t.o.v de laserdisc die ik al heb.
Weet iemand dat?

Frank
20-05-2006, 15:07
Wat ik me eigenlijk afvraag of ik er nu veel mee opschiet als ik deze box zou kopen t.o.v de laserdisc die ik al heb.
Weet iemand dat?
Ik denk niet dat je er iets mee opschiet.

El-Jorge
20-05-2006, 15:48
Neppert :twisted:

Voor SW is er altijd budget bij ondergetekende http://www.collectiblez.nl/forums/images/smilies/extra/headbonk.gif

Dus met andere woorden, we mogen ook bij Dennis aankloppen, als wij geld nodig hebben voor Star Wars spullen :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Wie is Dennis? :twisted:

Wie is dat idd :twisted: 8)

theThinWhiteDuke
20-05-2006, 16:44
Neppert :twisted:

Voor SW is er altijd budget bij ondergetekende http://www.collectiblez.nl/forums/images/smilies/extra/headbonk.gif

Dus met andere woorden, we mogen ook bij Dennis aankloppen, als wij geld nodig hebben voor Star Wars spullen :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Wie is Dennis? :twisted:

Wie is dat idd :twisted: 8)

DUKE: Dennis...Dennis? Now thats a name I haven't heard in a long time...a long time.

LUKE: I think my uncle knew him. He said he was dead.

Duke: Oh, he's not dead, not...not yet.

LUKE: You know him!

Duke: Well of course, of course I know him. He's me!

:mrgreen:

Smooth-J
20-05-2006, 16:46
Freak :twisted:

theThinWhiteDuke
20-05-2006, 16:56
Freak :twisted:
Dank U, o gleaming one! :twisted: :P

Paul H.
20-05-2006, 17:24
http://bestsmileys.com/scifi/18.gif

Maar is het nu absoluut zeker dat dit een eenmalige actie is? Of krijgen we met blue-ray en HD-DVD dadelijk toch een box met de oude versies?

theThinWhiteDuke
20-05-2006, 17:52
http://bestsmileys.com/scifi/18.gif

Maar is het nu absoluut zeker dat dit een eenmalige actie is? Of krijgen we met blue-ray en HD-DVD dadelijk toch een box met de oude versies?
Dat zit er dik in.....allemaal koffiedik kijken.

Maar goed; als je zo gaat redeneren kun je het beste vanaf nu niets meer aanschaffen: op den duur zal alles op het nieuwe formaat uit gaan komen...

Paul H.
20-05-2006, 21:13
Sorry eigenlijk verkeerd geformuleerd... ik wacht eigenlijk niet op blueray of HD-DVD maar de versies komen toch niet op de best mogelijk manier op DVD? Dus is er de verwachting dat dit wel later gebeurd met een of andere box? Of is dit echt eenmalig?

Martijn Beunk
21-05-2006, 09:59
Neppert :twisted:

Voor SW is er altijd budget bij ondergetekende http://www.collectiblez.nl/forums/images/smilies/extra/headbonk.gif

Volgens mij sta jij stiekum op de pay list van Lucas..... : :wink:
indirect wel ja :mrgreen:Wattographs

Ik ga mij melden bij jou!!! (6)

Frank
22-05-2006, 18:50
Dit staat er op DVD-Home over de Nederlandse uitgaves:


13-09-2006 | Star Wars - A New Hope (Original version) (2 disc's) | Science Fiction | FOX Home Entertainment
13-09-2006 | Star Wars - Return Of The Jedi (Original version) (2 disc's) | Science Fiction | FOX Home Entertainment
13-09-2006 | Star Wars - The Empire Strikes Back (Original version) (2 disc's) | Science Fiction | FOX Home Entertainment

basset
22-05-2006, 19:22
Al die ophef.....

Ik vind de aangepaste SW beter dan de originele.

Waarom? Verhaal is niet wezelijk veranderd (De Han Shot first daargelaten, maar zelfs dat valt nauwelijk op)

Verder zijn de FX mooier,
Het geluid is beter
Ze hebben zelfs de schreeuw van Luke er in gelaten als ie zich op Bespin naar beneden laat vallen. Er uit gelaten bedoel ik zoals in het origineel
De steden lijken beter bevolkt.

GL heeft er gewoon een betere film van proberen te maken. En heft kosten noch moeite gespaard om hem op te poetsen.

Kudos for GL. Dat nu de absolute originelen komen is leuk om te verglijken, maar meer niet. Dan nog kies ik eerder voor de bewerkte versies dan de originelen.

evilll_nelus
22-05-2006, 20:28
Jij spoort niet...
Die Jabba the Hutt in a new hope ziet er niet uit!!!
Die nieuwe band in return of the jedi ook niet met hun suffe *** lied!
Over suf *** lied gesproken! Het nieuwe eindlied van Return of the Jedi is ook ***!
Greedo shoots first zuigt!
Hayden Christensen op het einde als geest is echt SUPER GAAR!

Zal mischien nog wel wat vergeten zijn maar dat zijn de ergste dingen.

TomDemuynck
22-05-2006, 20:44
Jij spoort niet...
Die Jabba the Hutt in a new hope ziet er niet uit!!!
Die nieuwe band in return of the jedi ook niet met hun siffe *** lied!
Over suf *** lied gesproken! Het nieuwe eindlied van Return of the Jedi is ook ***!
Greedo shoots first zuigt!
Hayden Christensen op het einde als geest is echt SUPER GAAR!

You said it brother! De "verbeteringen" waren C-R-A-P, ergerlijk en verdomd lelijk!

El-Jorge
23-05-2006, 07:20
Jij spoort niet...
Die Jabba the Hutt in a new hope ziet er niet uit!!!
Die nieuwe band in return of the jedi ook niet met hun siffe *** lied!
Over suf *** lied gesproken! Het nieuwe eindlied van Return of the Jedi is ook ***!
Greedo shoots first zuigt!
Hayden Christensen op het einde als geest is echt SUPER GAAR!

You said it brother! De "verbeteringen" waren C-R-A-P, ergerlijk en verdomd lelijk!

Daar zitten idd een hoop missers in :(
Toch kan ik hem wel begrijpen, GL heeft idd de steden drukker bevolkt laten zijn, dat soort kleine dingen kan ik ook waarderen, het is alleen hele erg jammer dat hij vervolgens ook grote dingen moest aanpassen :(

Albert Kostwinder
23-05-2006, 09:08
Stelletje cultuur barbaren!! :evil:

Hoe leuk en opgepoetst de nieuwste uitvoeringen ook zijn, DE uitvoering is altijd het absolute origineel zoals die maagdelijk in de bios kwam. Die wil je als verzamelaar toch hebben? Al is ie niet anamorphic ik ben blij de originelen straks in de collectie op te nemen..... 8)

manon kuik
26-05-2006, 09:41
Stelletje cultuur barbaren!! :evil:

Hoe leuk en opgepoetst de nieuwste uitvoeringen ook zijn, DE uitvoering is altijd het absolute origineel zoals die maagdelijk in de bios kwam. Die wil je als verzamelaar toch hebben? Al is ie niet anamorphic ik ben blij de originelen straks in de collectie op te nemen..... 8)

Zo is't maar net (y)

mercapto
26-05-2006, 11:27
Ik wacht nog even af :)
Ik wacht al een paar jaar tot George doet wat iedere echte fan hem al jaren probeert duidelijk te maken, een 1:1 overzetting van de orginele bioscoop versie. Dit snapt iedere simpele ziel dus is er weinig meer te concluderen dan dat George Star Wars uitmelkt tot de laatste druppel. Dat die druppel ook meteen de laatste druppel is die de vele duizenden die-hard fans hun emmers doet overlopen interreseerd de man geen ruk. Hij renteniert er lekker op los met z'n oude succesen omdat hij weet dat hij "het" niet meer heeft. De romantische filmwereld waar George zijn succesen in behaalde bestaat niet meer en is vervangen door een lopende band fabriek waarin hij maar één manier ziet om te overleven, melken.
Ik koop na deze release wel de "Limited Edition boxset containing all 3 movies in their original theatrical cut"

RobinB
31-05-2006, 22:05
DVD Region 1 - Star Wars: Original 1977 Theatrical Release (2 Disc Set)
Prijs: EUR 18.99 Release/Despatch Date: Tuesday 12 Sep

Certificaat: PG

Categorie: Action & Adventure

Aantal dvd’s: 2

Duur: 130 minutes

Productiejaar: 1977

Regio: 1 (USA/Canada)

Audio: English - Dolby Digital 2.0

Ondertitels: English, French, Spanish

Aspect Ratio: 2.35 (Widescreen)

Anamorf: Ja

Codering: NTSC


Interactieve mogelijkheden:
Interactive Menus, Scene Selection

Beoordeling:
In response to overwhelming demand, Lucasfilm Ltd. and Twentieth Century Fox Home Entertainment are releasing Star Wars as an individual two disc set, featuring the remastered 2004 DVD release of the film and as part of the bonus material the ORIGINAL 1977 Theatrical release (where Hans Solo shoots first!) This edition will be available for a limited period only (September 12th 2006 to December 31st 2006). Special Features and final specification to be confirmed.

Frank
01-06-2006, 06:56
Anamorf: Ja
Niet dus!

Fox Home Entertainment have announced the Region 1 DVD release of the Star Wars Trilogy including the original cuts of all three films as bonus features for 12th September 2006. Priced at $29.98 SRP each these two-disc sets will include both the 2004 “Enhanced Trilogy Version” and the “Original Theatrical Versions” originally shown in the cinema on the films’ releases in 1977, 1980 and 1983 respectively.

This release not only marks the first time the “Original Theatrical Versions” have been available on DVD, but also the first time the films have been available separately. These editions will however only be available for a limited time, with the last order date (for retailers) set at 31st December 2006.

Available in separate Widescreen and Full Screen editions (this only affects the “Enhanced Trilogy Version”, the “Original Theatrical Versions” are Widescreen regardless) features across all three films are as follows…

Disc 1: Enhanced Trilogy Version

- English DD5.1 EX Surround
- French & Spanish Dolby Surround
- English, French & Spanish subtitles
- Audio commentary by George Lucas and selected cast and crew (as per the original DVD releases)
- Easter Egg – Credit Roll

Disc 2: Original Theatrical Movie Version

- Non-Anamorphic Widescreen Presentation in Dolby 2.0 Surround
- Xbox Playable Game Demo
- Lego Game Trailer

Bron: www.dvdtimes.co.uk.

SuperDre
01-06-2006, 08:31
Ik had ook via een site (darkhorizons.com) gelezen dat Lucasarts officieel heeft geantwoord op de ontevredenheid met de bevestiging van de NON-anamorphic versie.. Men zou namelijk de laserdisc master gebruiken voor de Orginele trilogy...

Nielsje
01-06-2006, 09:56
Dus niet de Special Edition van '97 erbij :roll: , zal wel weer een losse uitgave worden.

Slogra
01-06-2006, 11:51
Ach, ik zit echt niet te wachten op de special edition. Ik wil alleen de originele trilogy in zo'n goed mogelijke beeldkwaliteit.
Een beetje oppoesten vind ik prima, zolang ze maar niks gaan vervangen door gare CGI graphics.

Ik snap trouwens niet waarom het zo moeilijk is om het beeld op te rekken naar anamorphic. Ik bedoel, als ze van die laserdisc versie een PAL DVD moeten gaan maken zullen ze het beeld sowieso moeten oprekken naar PAL resolutie, waarom dan niet meteen oprekken naar anamorphic?

RJ75
01-06-2006, 13:03
Ik bedoel, als ze van die laserdisc versie een PAL DVD moeten gaan maken zullen ze het beeld sowieso moeten oprekken naar PAL resolutie, waarom dan niet meteen oprekken naar anamorphic?


Lucasfilm kennende zou "volgend jaar" (let op de aanhalingstekens) wel eens een anamorphic versie gereleased (lees: uitgemolken) kunnen worden.

Albert Kostwinder
01-06-2006, 13:32
Dan heb je als fan maar mooi even de niet anamorphic als anamorphic uitvoering (y) wie had dat zoveel jaar geleden gedacht...... 8)

RobinB
01-06-2006, 16:14
Ik had de info van CDwow overgenomen. Het zijn losse edities..

Jeroen vS
30-06-2006, 10:36
Mijn 2 centen:

Ik ben blij dat deze films nu 'eindelijk' uitgebracht worden in originele staat. Ik weet alleen niet of ik deze vaker zal kijken dan de nieuwe, ook al ben ik opgegroeid met de oude versies.

Je kunt het als geldklopperij/uitmelken bestempelen, maar dan kan je altijd nog besluiten om ze niet te kopen. Elke fan, die echt de originele versies wil bezitten, zal ze kopen, waaronder ikzelf. Ik heb zelfs een tijdje met het idee rond gelopen om mijn VHSjes op DVD te laten zetten. Maar dat hoeft nu dan niet.

En tsja, dat dan de nieuwe versies van de films er ook weer op staan ... Er is ruimte voor op zo'n DVD, dus waarom niet. Mij boeit dat niet zo, als ik die originele films maar kan bekijken. Al vraag ik me af of dat vaak zal zijn, ik heb persoonlijk niet superveel problemen met de opgepoetste films. Tuurlijk is de Han/Greedo scene dom en ziet Jabba er niet uit in ANH en is ook de Sarlacc niet echt spannend meer, maar voor het grootste deel zijn de toevoegingen geslaagd. Maar dat is mijn mening.

SuperDre
30-06-2006, 18:19
En tsja, dat dan de nieuwe versies van de films er ook weer op staan ... Er is ruimte voor op zo'n DVD, dus waarom niet. Mij boeit dat niet zo, als ik die originele films maar kan bekijken.

Nee jij begrijpt het niet helemaal, de huidige versies worden opnieuw uitgebracht en daarbij zit dan ook de orginele versie als een aparte dvd bij. Het is dus niet mogelijk om gewoon los die orginele versie te kopen (ofwel goedkoper te kopen)...
Wat het mooiste zou zijn is dat ze een pack uitbrengen met alleen de 3 orginele films (in 1 verpakking) en dat dan ook nog lekker tegen een aantrekkelijk prijsje (want de kwaliteit is dan natuurlijk niet om over naar huis te schrijven als het niet anamorphic is, dus vind ik ook dat ze niet de volle mep kunnen vragen)..

Jeroen vS
04-07-2006, 15:16
En tsja, dat dan de nieuwe versies van de films er ook weer op staan ... Er is ruimte voor op zo'n DVD, dus waarom niet. Mij boeit dat niet zo, als ik die originele films maar kan bekijken.

Nee jij begrijpt het niet helemaal, de huidige versies worden opnieuw uitgebracht en daarbij zit dan ook de orginele versie als een aparte dvd bij. Het is dus niet mogelijk om gewoon los die orginele versie te kopen (ofwel goedkoper te kopen)...
Wat het mooiste zou zijn is dat ze een pack uitbrengen met alleen de 3 orginele films (in 1 verpakking) en dat dan ook nog lekker tegen een aantrekkelijk prijsje (want de kwaliteit is dan natuurlijk niet om over naar huis te schrijven als het niet anamorphic is, dus vind ik ook dat ze niet de volle mep kunnen vragen)..

Ok, ik begrijp het, ik probeerde positief te zijn. Wel jammer, dat het de nieuwe versies zijn met als extraatje de oude. In plaats van de oude met als extraatje de nieuwe.

Richard B.
12-07-2006, 21:06
Disc 2: Original Theatrical Movie Version

- Non-Anamorphic Widescreen Presentation in Dolby 2.0 Surround

Ik las dit laatste zojuist pas voor het eerst. Daar wordt ik toch wel HEEL erg droevig van! Is het zeker dat er in geen enkele regio een anamorfische versie uitgebracht gaat worden? :(

Erwin de Koning
12-07-2006, 21:11
Denk het niet Richard, maar tis idd triest

http://images.fok.nl/s/frown.gif

Richard B.
12-07-2006, 21:30
Heerlijk zeg. Wat leek op een mooie 'kado' aan de echte fans blijkt toch weer een soort van uitmelkerij te zijn. :?

theThinWhiteDuke
12-07-2006, 21:35
Heerlijk zeg. Wat leek op een mooie 'kado' aan de echte fans blijkt toch weer een soort van uitmelkerij te zijn. :?
Ik zie het nog steeds als een must-have :twisted:
No complaints here!

Richard B.
12-07-2006, 22:02
Heerlijk zeg. Wat leek op een mooie 'kado' aan de echte fans blijkt toch weer een soort van uitmelkerij te zijn. :?
Ik zie het nog steeds als een must-have :twisted:
No complaints here!
George Lucas ass-kisser. (6)

En wedden dat ze ook een extra hoge prijs gaan vragen voor deze set. Immers: hij is maar een beperkte tijd verkrijgbaar dus ze kunnen vragen wat ze willen. :?

dunedain
12-07-2006, 22:08
Heerlijk zeg. Wat leek op een mooie 'kado' aan de echte fans blijkt toch weer een soort van uitmelkerij te zijn. :?
Ik zie het nog steeds als een must-have :twisted:
No complaints here!
George Lucas ass-kisser. (6)

En wedden dat ze ook een extra hoge prijs gaan vragen voor deze set. Immers: hij is maar een beperkte tijd verkrijgbaar dus ze kunnen vragen wat ze willen. :?

Geen er niets om wil net als Duke deze erg graag hebben 8)

Erwin de Koning
12-07-2006, 22:10
Mjah, ik koop ze ook wel ja... Maar wil het liever in één x goed

Richard B.
12-07-2006, 22:12
Ja, ik koop hem ook wel maar daar GAAT het niet om... :oops: :wink:

theThinWhiteDuke
19-07-2006, 20:20
Heerlijk zeg. Wat leek op een mooie 'kado' aan de echte fans blijkt toch weer een soort van uitmelkerij te zijn. :?
Ik zie het nog steeds als een must-have :twisted:
No complaints here!
George Lucas ass-kisser. (6)

En wedden dat ze ook een extra hoge prijs gaan vragen voor deze set. Immers: hij is maar een beperkte tijd verkrijgbaar dus ze kunnen vragen wat ze willen. :?
Nope.....via FOX NL heb ik al vernomen dat het 'normale' bedragen zullen zijn.
Reken op +-€ 20 per titel.

Richard B.
19-07-2006, 21:02
Nope.....via FOX NL heb ik al vernomen dat het 'normale' bedragen zullen zijn.
Reken op +-€ 20 per titel.
Ok, nou dat zou dan nog meevallen inderdaad. Maar ja: ik had ze hoe dan ook wel gekocht. Ben eeuwen op zoek geweest naar de video's van de originele versies. :oops:

theThinWhiteDuke
19-07-2006, 21:13
Nope.....via FOX NL heb ik al vernomen dat het 'normale' bedragen zullen zijn.
Reken op +-€ 20 per titel.
Ok, nou dat zou dan nog meevallen inderdaad. Maar ja: ik had ze hoe dan ook wel gekocht. Ben eeuwen op zoek geweest naar de video's van de originele versies. :oops:
Op vrijwel elke filmbeurs hebben ze die hoor!
En op eBay staan zat DVDs met de Laserdisc-transfer.

Maar ach, nog 2 maanden.....

1der
22-07-2006, 20:32
Mmmmoeilijk... :P
Ik heb Star Wars nog steeds niet op DVD :oops: :roll: , maar wil dat wel heeeel erg graag; maar ik sta weer eens voor een dilemma; De zilveren trilogybox, de 3-disc trilogybox, of deze nieuw versies...
Of wachten op een 6(of meer)-disc van de gehele Star Wars Saga...moeilijk!

Ik wil het liefst A New Hope op DVD, maar eigenlijk wil ik ze allemaal natuurlijk :P
Maar deze nieuw versie van A New Hope lijkt me toch wel wat eigenlijk...

EDIT: Ik lees net dat de oude versie niet anamorphic is...mmmmminder...

Ik zal maar wachten op de DVD.nl review :wink: :P

theThinWhiteDuke
22-07-2006, 20:47
Ik zal maar wachten op de DVD.nl review :wink: :P
Die komt er niet want het is een FOX uitgave ;)

1der
22-07-2006, 20:49
Ik zal maar wachten op de DVD.nl review :wink: :P
Die komt er niet want het is een FOX uitgave ;)

Is dit een feit waarvan ik de oorsprong gemist heb, of een grapje (waarvan ik de oorsprong gemist heb)? :roll: :P :wink:

Frank
22-07-2006, 20:56
Ik zal maar wachten op de DVD.nl review :wink: :P
Die komt er niet want het is een FOX uitgave ;)

Is dit een feit waarvan ik de oorsprong gemist heb, of een grapje (waarvan ik de oorsprong gemist heb)? :roll: :P :wink:
Een feit waarvan je de oorsprong gemist hebt. In onderstaande thread vind je meer informatie.

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=31112

1der
22-07-2006, 20:59
Ik zal maar wachten op de DVD.nl review :wink: :P
Die komt er niet want het is een FOX uitgave ;)

Is dit een feit waarvan ik de oorsprong gemist heb, of een grapje (waarvan ik de oorsprong gemist heb)? :roll: :P :wink:
Een feit waarvan je de oorsprong gemist hebt. In onderstaande thread vind je meer informatie.

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=31112

Aha, ok...I see
Jammer...

Maar ok, dit even terzijde, terug naar Star Wars!

http://img78.imageshack.us/img78/4994/32573lys3.jpg

Asphyxion
22-07-2006, 21:11
Greedo shoots first zuigt!


Ik ben benieuwd wie nu eerst gaat schieten... :P

http://en.wikipedia.org/wiki/Han_Shot_First

Albert Kostwinder
22-07-2006, 21:16
Ik zal maar wachten op de DVD.nl review :wink: :P
Die komt er niet want het is een FOX uitgave ;)

Whatever, iets veel belangrijkers :twisted: :

Wanneer typ je eindelijk je verslag uit van je interview met Carrie Fisher!? :wink:

theThinWhiteDuke
22-07-2006, 21:22
Ik zal maar wachten op de DVD.nl review :wink: :P
Die komt er niet want het is een FOX uitgave ;)

Whatever, iets veel belangrijkers:

Wanneer typ je eindelijk je verslag uit van je interview met Carrie Fischer!? :wink:
Que :?:
Ik heb nooit gezegd dat ik Carrie zou gaan interviewen he :shock:

Ik heb haar gezien en kort gesproken 8) (en meer dan 10 fotos met haar :twisted: )....interviews gingen helaas niet. (Dit wist ik ruim vantevoren al)

Heb nog wel een sh*tload aan overige interviews liggen die binnenkort op Wattographs.com (en Studio64/ToscheStation (binnenkort online!) en mn eigen site gaan verschijnen)
2 zijn al af (Tim Rose & Mercedes N'Goh; enkele anderen moet ik nog aan beginnen....maar met dit weer duurt dat nog wel even :P)

Verder heb ik voor een aantal andere al 'groen licht' gekregen :P

Albert Kostwinder
22-07-2006, 21:47
Ik heb haar gezien en kort gesproken 8) (en meer dan 10 fotos met haar :twisted: )....interviews gingen helaas niet. (Dit wist ik ruim vantevoren al)


Heb ik het verkeerd begrepen!. :oops: Maar toch geweldig dat je even met haar hebt gesproken! vertel, vertel gheghe!! 8) .

Wat betreft de rest: Keep up the good work! Het is een genot om allemaal door te lezen en bekijken! :wink:

theThinWhiteDuke
22-07-2006, 22:07
Ik heb haar gezien en kort gesproken 8) (en meer dan 10 fotos met haar :twisted: )....interviews gingen helaas niet. (Dit wist ik ruim vantevoren al)


Heb ik het verkeerd begrepen!. :oops: Maar toch geweldig dat je even met haar hebt gesproken! vertel, vertel gheghe!! 8) .

Wat betreft de rest: Keep up the good work! Het is een genot om allemaal door te lezen en bekijken! :wink:
Ze was op vakantie in London, was enorm goed bestemd en verbaasde iedereen daar eigenlijk wel mee.....
Ik was de eerste 'fan' waarvoor ze die dag signeerde. Het was een 'normaal' gesprek, complimenteerde haar vanwege haar werk en vertelde haar dat ik het geweldig vond haar te zien.

Mbt de rest: je weet mn site te vinden....stay tuned: binnenkort komt er namelijk iets leuks voor je aan..... (ToscheStation ;))

Rotterdam5314
23-07-2006, 09:18
13-9-2006 komen stars wars episode 4 ,5, en 6 uit op SE dvd

theThinWhiteDuke
23-07-2006, 10:03
13-9-2006 komen stars wars episode 4 ,5, en 6 uit op SE dvd
http://ctgilles.net/images/pictars/martyrepost.jpg

8 mei 2006:

Op dvd-home (http://www.dvd-home.nl/pers/fox.htm#14) vond ik net het Nederlandse persbericht:

De Star Wars saga gaat verder met de release van de originele Star Wars Trilogy op DVD

Vanaf 13 september zijn tijdelijk nieuwe dubbel-DVD's van Star Wars beschikbaar met de originele bioscoopversie als extra.

:P :P

Rotterdam5314
23-07-2006, 10:07
13-9-2006 komen stars wars episode 4 ,5, en 6 uit op SE dvd
http://ctgilles.net/images/pictars/martyrepost.jpg

8 mei 2006:

Op dvd-home (http://www.dvd-home.nl/pers/fox.htm#14) vond ik net het Nederlandse persbericht:

De Star Wars saga gaat verder met de release van de originele Star Wars Trilogy op DVD

Vanaf 13 september zijn tijdelijk nieuwe dubbel-DVD's van Star Wars beschikbaar met de originele bioscoopversie als extra.

:P :P

ja ik lees niet altijd alle berichten maar goed de datum is ieder geval bekend daar gaat het om

theThinWhiteDuke
18-08-2006, 16:07
Ergens volgende week zal Tosche Station (www.toschestation.studio64.nl) in het teken komen te staan van deze nieuwe release. Dan zullen we ook meer informatie over deze release gaan geven, dus houd de website goed in de gaten!

8) :P :wink:

Bravestarr
18-08-2006, 16:17
Ergens volgende week zal Tosche Station (www.toschestation.studio64.nl) in het teken komen te staan van deze nieuwe release. Dan zullen we ook meer informatie over deze release gaan geven, dus houd de website goed in de gaten!

8) :P :wink:
Subtiele reclame Duke ;)

theThinWhiteDuke
18-08-2006, 16:20
Ergens volgende week zal Tosche Station (www.toschestation.studio64.nl) in het teken komen te staan van deze nieuwe release. Dan zullen we ook meer informatie over deze release gaan geven, dus houd de website goed in de gaten!

8) :P :wink:
Subtiele reclame Duke ;)
Zoiets noem ik een 'infomercial' :wink:

theThinWhiteDuke
18-08-2006, 16:47
Nog even een statement van LucasFilm:

"Net als met de uitgave van Episode III op dvd zullen er enkele grote ketens in Amerika met speciale uitgaves komen van de Trilogie dvd's. Dit betreft enkel speciale verpakkingen maar geen aparte releases in de zin van giftsets of iets dergelijks. Elke film wordt gewoon afzonderlijk uitgebracht."
Bron: (moet ik die nog vermelden? :P )

Richard B.
18-08-2006, 21:16
Nog even een statement van LucasFilm:

"Net als met de uitgave van Episode III op dvd zullen er enkele grote ketens in Amerika met speciale uitgaves komen van de Trilogie dvd's. Dit betreft enkel speciale verpakkingen maar geen aparte releases in de zin van giftsets of iets dergelijks. Elke film wordt gewoon afzonderlijk uitgebracht."
Bron: (moet ik die nog vermelden? :P )
"spam" noemen wij dit in de volksmond. :lol:

SuperDre
18-08-2006, 22:14
Onderstaande komt van Darkhorizons af...

"Star Wars" Gets Hi-Def Screening
Posted: Friday August 18th 2006 3:11am
Source: TV Week
Author: Garth Franklin

"Star Wars" is about to make the jump to high-definition as Cinemax has made a deal with Lucasfilm to offer all six "Star Wars" movies in HD for the first time reports TV Week.

The Time Warner-owned, premium movie cable channel plans to premiere the films in November and launch a national marketing campaign in an effort to get eyes on the 1080i prize.

Whilst 'Clones' and 'Sith' have been shown in the format before, the original trilogy has never been available in HD.

The bad news? The channel will run the same special-edition versions that were released on DVD in 2004.

Ofwel, binnenkort zal ook wel de HD versie beschikbaar komen...... Daar kijk ik dus naar uit met mijn Optoma H79 beamertje...

Moppersmurf
18-08-2006, 22:55
VHS, nieuw geremasterde VHS, DVD, nieuwe verlengde DVD, nieuwe overgewaardeerde 3drieluik op DVD, oude-originele-drieluik op DVD enz enz enz enz...............

Wat een BS!!!! Persoonlijk heb ik een grote #&@ hekel aan SW. Tuurlijk willen de studio's van de meeste 'populaire' films zoveel mogelijk edities uitbrengen. Dat uitmelken is een vaststaand feit inmiddels, en het grappige is, de fans van SW trappen er weer in, en wie lacht het hardst?

De aannemer die weer een vleugel kan aanzetten aan het huisje van die GL. Ik kan die naam niet uit mijn strot krijgen.

Heb nog steeds spijt dat ik deel 3 in de bios heb gezien. Probeer mijn geld nog steeds terug te krijgen, maar helaassssssssss

Maar goed, dat VIND ik van SW.

Ik vind dat je ook een filmliefhebber kan zijn wanneer je zo'n hekel aan die .......... SW

theThinWhiteDuke
18-08-2006, 23:11
Ik vind dat je ook een filmliefhebber kan zijn wanneer je zo'n hekel aan die .......... SW
Ik niet.

evilll_nelus
19-08-2006, 19:28
Ik vind dat je ook een filmliefhebber kan zijn wanneer je zo'n hekel aan die .......... SW
Ik niet.

Ik ook niet!

(je mag wel een hekel hebben aan de nieuwe films :P)

theThinWhiteDuke
19-08-2006, 19:50
Ik vind dat je ook een filmliefhebber kan zijn wanneer je zo'n hekel aan die .......... SW
Ik niet.

Ik ook niet!

(je mag wel een hekel hebben aan de nieuwe films :P)
Nope....ook niet.

evilll_nelus
19-08-2006, 20:45
Ik vind dat je ook een filmliefhebber kan zijn wanneer je zo'n hekel aan die .......... SW
Ik niet.

Ik ook niet!

(je mag wel een hekel hebben aan de nieuwe films :P)
Nope....ook niet.

Wel dat zijn echt rukfilms! (alleen de podrace is wel geinig)

DanielC
21-08-2006, 17:47
Ik vind dat je ook een filmliefhebber kan zijn wanneer je zo'n hekel aan die .......... SW
Ik niet.

ik ook niet. Tuurlijk, het mag je genre niet zijn of je mag het hele Star Wars gebeuren niet interessant vinden. Feit blijft echter dat Star Wars de grondlegger is geweest voor alle special effects die nu bestaan. Zonder Star Wars geen Jurassic Park. Zonder Star Wars geen Matrix. En zonder Star Wars zelfs geen Lord of the Rings.

evilll_nelus
21-08-2006, 18:17
Ik vind dat je ook een filmliefhebber kan zijn wanneer je zo'n hekel aan die .......... SW
Ik niet.

ik ook niet. Tuurlijk, het mag je genre niet zijn of je mag het hele Star Wars gebeuren niet interessant vinden. Feit blijft echter dat Star Wars de grondlegger is geweest voor alle special effects die nu bestaan. Zonder Star Wars geen Jurassic Park. Zonder Star Wars geen Matrix. En zonder Star Wars zelfs geen Lord of the Rings.

Zonder star wars wel een andere film.. :roll:

theThinWhiteDuke
21-08-2006, 18:19
Ik vind dat je ook een filmliefhebber kan zijn wanneer je zo'n hekel aan die .......... SW
Ik niet.

ik ook niet. Tuurlijk, het mag je genre niet zijn of je mag het hele Star Wars gebeuren niet interessant vinden. Feit blijft echter dat Star Wars de grondlegger is geweest voor alle special effects die nu bestaan. Zonder Star Wars geen Jurassic Park. Zonder Star Wars geen Matrix. En zonder Star Wars zelfs geen Lord of the Rings.

Zonder star wars wel een andere film.. :roll:
Klopt, Kabouter Plop en de Kabouterviool was ook ZONDER Star Wars wel gemaakt; daarop heeft LUCAS geen enkele invloed gehad :lol: :mrgreen: ;)

Serieus: wat DanielC zegt klopt wel; Star Wars/Lucas/ILM is een pionier geweest op FX gebied, in een tijd waarin sci-fi en FX 'dood' waren.

Smooth-J
21-08-2006, 18:28
Ik vind dat je ook een filmliefhebber kan zijn wanneer je zo'n hekel aan die .......... SW
Ik niet.

ik ook niet. Tuurlijk, het mag je genre niet zijn of je mag het hele Star Wars gebeuren niet interessant vinden. Feit blijft echter dat Star Wars de grondlegger is geweest voor alle special effects die nu bestaan. Zonder Star Wars geen Jurassic Park. Zonder Star Wars geen Matrix. En zonder Star Wars zelfs geen Lord of the Rings.

Zonder star wars wel een andere film.. :roll:
Klopt, Kabouter Plop en de Kabouterviool was ook ZONDER Star Wars wel gemaakt; daarop heeft LUCAS geen enkele invloed gehad :lol: :mrgreen: ;)

Serieus: wat DanielC zegt klopt wel; Star Wars/Lucas/ILM is een pionier geweest op FX gebied, in een tijd waarin sci-fi en FX 'dood' waren.


Ja, ja, Lucas is god, we weten het nu wel Dennis :twisted: :twisted: :twisted:

theThinWhiteDuke
21-08-2006, 18:30
Ik vind dat je ook een filmliefhebber kan zijn wanneer je zo'n hekel aan die .......... SW
Ik niet.

ik ook niet. Tuurlijk, het mag je genre niet zijn of je mag het hele Star Wars gebeuren niet interessant vinden. Feit blijft echter dat Star Wars de grondlegger is geweest voor alle special effects die nu bestaan. Zonder Star Wars geen Jurassic Park. Zonder Star Wars geen Matrix. En zonder Star Wars zelfs geen Lord of the Rings.

Zonder star wars wel een andere film.. :roll:
Klopt, Kabouter Plop en de Kabouterviool was ook ZONDER Star Wars wel gemaakt; daarop heeft LUCAS geen enkele invloed gehad :lol: :mrgreen: ;)

Serieus: wat DanielC zegt klopt wel; Star Wars/Lucas/ILM is een pionier geweest op FX gebied, in een tijd waarin sci-fi en FX 'dood' waren.


Ja, ja, Lucas is god, we weten het nu wel Dennis :twisted: :twisted: :twisted:
Thank you o shiny one :twisted:

Ik begeef me nu weer naar mijn altaar :twisted:

Moppersmurf
22-08-2006, 23:33
Ik vind je voorkeuren of afkeuren voor bepaalde films gewoon kunnen. Niet dat ineens een politiemacht voor de deur staat de volgende dag omdat je anders beweerde op inernet. Gelukkig leven we (nog) niet in zo'n samenleving. Veel landen in de wereld helaas nog wel.

Buiten dat, ik zou niet durven beweren dat de speciaeffects in Star Wars alles mogelijk maakte wat daarna werd gemaakt aan effecten. Het is wel een feit dat Star Wars de term summer blockbuster heeft geïntroduceerd, samen met o.a. Jaws, van Steven Spielberg.

Terug naar de invloeden van de effecten. Ik wil eerder beweren, zonder The Abyss, geen Jurasic Park.

James Cameron heeft nooit Star Wars als voorbeeld gehad voor The Terminator, The Abyss. Vooral T2, Judgment Day, dat wás de revolutionaire die o.a. JP mogelijk maakte: morphing.

Het kan zijn dat SW een genre nieuw leven heeft ingeblazen. Ik zie nog steeds een tweeling in Sci-fi: het speelse Star Trek, en SW, en daarnaast het echte serieuze harde werk, a la Blade Runner, Alien, The Terminators van James Cameron. Ik geef persoonlijk de voorkeur aan de space-horrors. Ik geef weer niets om ST en SW.

Ik ben het totaal niet eens dus over: zonder SW geen JP

SuperDre
23-08-2006, 17:18
Buiten dat, ik zou niet durven beweren dat de speciaeffects in Star Wars alles mogelijk maakte wat daarna werd gemaakt aan effecten. Het is wel een feit dat Star Wars de term summer blockbuster heeft geïntroduceerd, samen met o.a. Jaws, van Steven Spielberg.

Terug naar de invloeden van de effecten. Ik wil eerder beweren, zonder The Abyss, geen Jurasic Park.

James Cameron heeft nooit Star Wars als voorbeeld gehad voor The Terminator, The Abyss. Vooral T2, Judgment Day, dat wás de revolutionaire die o.a. JP mogelijk maakte: morphing.

Het kan zijn dat SW een genre nieuw leven heeft ingeblazen. Ik zie nog steeds een tweeling in Sci-fi: het speelse Star Trek, en SW, en daarnaast het echte serieuze harde werk, a la Blade Runner, Alien, The Terminators van James Cameron. Ik geef persoonlijk de voorkeur aan de space-horrors. Ik geef weer niets om ST en SW.

Ik ben het totaal niet eens dus over: zonder SW geen JP

Nou, ik durf dat eigenlijk wel te beweren, want morphing was voor het eerst gebruikt in Willow (en daar zit ILM weer achter)..

Maar voor starwars was ook de 'motion control camera' 'uitgevonden' en die zorgde er weer voor dat veel toekomstige films beter special effects hadden. Ook zijn er bij de productie van SW veel oude technieken enorm verbeterd..

Tuurlijk was de technologie waarschijnlijk vanzelf wel vooruit gekomen zonder SW, maar het is SW die ervoor gezorgd heeft dat het in een zwaar versneld tempo is gebeurt, en dan niet te vergeten dat zonder SW geen ILM zou hebben bestaan, en ILM waren toch de grondleggers van de huidige FX (inmiddels zijn er tich bedrijven, waarvan een boel ook opgericht door ex ILM werknemers)..

Enuh, raad trouwens eens wie er verantwoordelijk zijn voor de T1000 in terminator 2.. juist.. ILM....

Martijn Beunk
23-08-2006, 18:05
Ik heb deze weken ook nog nodig om eens na te gaan denken of ik ze ga aanschaffen. Ook ik ben 'groot geworden' met de originele versies :wink:

Frank
23-08-2006, 19:12
Nou, ik durf dat eigenlijk wel te beweren, want morphing was voor het eerst gebruikt in Willow (en daar zit ILM weer achter).
Willow was inderdaad de eerste film waarin morphing gebruikt werd. Op de DVD van Willow staat hierover een interessante documentaire.

DanielC
23-08-2006, 19:39
Ik wil eerder beweren, zonder The Abyss, geen Jurasic Park.

Ik ben het totaal niet eens dus over: zonder SW geen JP

Dat zal best wel.... maaarrrrrr:

1989
Industrial Light & Magic created the first computer generated three-dimensional character with the "pseudopod" in The Abyss.

en laat ILM nou een leuk bedrijf van Lucas zijn, dat gestart is met het maken van Star Wars.... :wink:

Frank
23-08-2006, 19:56
Ik wil eerder beweren, zonder The Abyss, geen Jurasic Park.

Ik ben het totaal niet eens dus over: zonder SW geen JP

Dat zal best wel.... maaarrrrrr:

1989
Industrial Light & Magic created the first computer generated three-dimensional character with the "pseudopod" in The Abyss.

en laat ILM nou een leuk bedrijf van Lucas zijn, dat gestart is met het maken van Star Wars.... :wink:
Yep, dus zonder Star Wars, geen Jurassic Park klopt als een bus.

theThinWhiteDuke
23-08-2006, 21:35
FOX Star Wars DVD actie: Get in line!
23|08|2006 - Door: Redactie Tosche Station (www.toschestation.studio64.nl)

Op 13 september komen de drie delen van de Star Wars Trilogy opnieuw uit op afzonderlijke 2-disc DVD-uitgaves. Het gaat hier om de versies uit 2004 maar met ditmaal de allereerste bioscoopversies van elke film, oorspronkelijk uitgegeven in 1977, 1980 en 1983, als bonusfeature. De originele versies van de Star Wars Trilogy films zijn uitgevoerd in Dolby 2.0 Surround geluid. Deze releases zijn maar beperkt beschikbaar. Tot 31 december zullen ze te koop zijn. Ter gelegenheid van deze speciale releases houdt Twentieth Century Fox een speciale actie:

"Net als in 1977, toen fans vol verwachting in rij gingen staan om een ticket voor de eerste Star Wars film te bemachtigen, kunnen we nu in 2006 deze opwinding opnieuw beleven dankzij “The Line”, een interactieve webapplicatie. Door www.starwarsline.nl te bezoeken, kunnen fans in de rij aanschuiven om de eerste te zijn om deze nieuwe dvd's te kopen. Deelnemers aan The Line kunnen hun naam opgeven, een favoriet Star Wars karakter als personage kiezen en een kleine boodschap of anekdote rond Star Wars achterlaten (de eerste keer dat ze de film zagen, de leukste scène, etc). Na registratie kunnen ze ook vrienden uitnodigen om mee te doen. Hoe meer registraties gebruikers binnenhalen, hoe sneller ze vooruitgaan in de rij of hun toppositie behouden. Doel is om de eerste te zijn wanneer de countdown is afgelopen (13 september 2006 om 00.01 uur) en zo een exclusieve Star Wars prijs te winnen: een gelimiteerd schaalmodel van een “Y-Wing Fighter” ter waarde van maar liefst 600 euro!"

Afgezien van deze speciale Fox actie zal er nog een speciale actie worden gehouden door de Free Record Shop. Bij aankoop van alle drie titels ontvang je daar een exclusieve poster!

Met dank aan Twentieth Century Fox Home Entertainment voor alle informatie

Moppersmurf
23-08-2006, 23:24
Klopt, jullie hebben helemaal gelijk, dat moet ik nu onderkennen. Die George Lucus en zijn ILM hebben een grotere impact op de huidige bioscoopfilm gehad dan ik durfde te vermoeden.

Dus aan jullie allen, mijn excuses.

Als niet Star Wars fan (alle zes en alles daaraan gerelateerde producten van de Star Wars films) kom ik op het topic onderwerp weer uit, hahaha, dat ik de films niet ga kopen. Ik geef er niets om.

Scheelt weer geld, toch?

evilll_nelus
23-08-2006, 23:26
Klopt, jullie hebben helemaal gelijk, dat moet ik nu onderkennen. Die George Lucus en zijn ILM hebben een grotere impact op de huidige bioscoopfilm gehad dan ik durfde te vermoeden.

Dus aan jullie allen, mijn excuses.

Als niet Star Wars fan (alle zes en alles daaraan gerelateerde producten van de Star Wars films) kom ik op het topic onderwerp weer uit, hahaha, dat ik de films niet ga kopen. Ik geef er niets om.

Scheelt weer geld, toch?

Ga je wel de ewok films kopen? :lol:

Frank
24-08-2006, 07:10
Op www.dvdactive.com kun je een aantal menu's van A New Hope bekijken.

http://www.dvdactive.com/news/releases/star-wars20.html

evilll_nelus
24-08-2006, 11:39
Op www.dvdactive.com kun je een aantal menu's van A New Hope bekijken.

http://www.dvdactive.com/news/releases/star-wars20.html

Waarom hebben ze in de menu's nou wel die mooie tekeningen en niet op de voorkant! :evil:

Henk Heideveld
24-08-2006, 12:49
Ik vind dat je ook een filmliefhebber kan zijn wanneer je zo'n hekel aan die .......... SW
Ik niet.

ik ook niet. Tuurlijk, het mag je genre niet zijn of je mag het hele Star Wars gebeuren niet interessant vinden. Feit blijft echter dat Star Wars de grondlegger is geweest voor alle special effects die nu bestaan. Zonder Star Wars geen Jurassic Park. Zonder Star Wars geen Matrix. En zonder Star Wars zelfs geen Lord of the Rings.

Zonder star wars wel een andere film.. :roll:
Klopt, Kabouter Plop en de Kabouterviool was ook ZONDER Star Wars wel gemaakt; daarop heeft LUCAS geen enkele invloed gehad :lol: :mrgreen: ;)

Serieus: wat DanielC zegt klopt wel; Star Wars/Lucas/ILM is een pionier geweest op FX gebied, in een tijd waarin sci-fi en FX 'dood' waren.
Ik heb nog een Kabouter Plop liggen in 6.1. EX surround! :P
en nog een Bob de Bouwer in THX-kwaliteit. :D :wink:

Nielsje
24-08-2006, 13:11
Hoewel ik de tekeningen mooier had gevonden vind ik dit artwork ook echt heeeeel mooi. Zal mooi staan tussen de andere episodes.

Frank
24-08-2006, 17:51
Voor de die Frans spreken onder ons: Franse recensies van de Limited Editions. Als ik het goed begrijp heeft Lucasfilm verboden om screenshots bij de recensies te plaatsen. :roll: De waardering voor het beeld zegt echter genoeg: een 5.

http://www.dvdrama.com/news.php?16461

SuperDre
24-08-2006, 18:04
Voor de die Frans spreken onder ons: Franse recensies van de Limited Editions. Als ik het goed begrijp heeft Lucasfilm verboden om screenshots bij de recensies te plaatsen. :roll: De waardering voor het beeld zegt echter genoeg: een 5.

http://www.dvdrama.com/news.php?16461

Tja, vindt je het gek als het niet eens anamorphic is, dan kan die natuurlijk nooit een fatsoenlijke score krijgen... En dan komt er ook nog bij natuurlijk dat score altijd de smaak van de reviewer toch weergeeft.

Michael Myers
24-08-2006, 18:22
Hoe zit het eigenlijk met het beeldformaat bij de orginele versies? Want ik heb ooit gelezen dat ze van plan waren om die van Laserdiscs te gaan gebruiken om die op DVD te laten uitbrengen, terwijl die op 4:3 zijn.

SuperDre
24-08-2006, 19:02
Hoe zit het eigenlijk met het beeldformaat bij de orginele versies? Want ik heb ooit gelezen dat ze van plan waren om die van Laserdiscs te gaan gebruiken om die op DVD te laten uitbrengen, terwijl die op 4:3 zijn.
De laserdisk versies zijn 4:3 letterbox.... en dat zijn dus ook die 'nieuwe' dvd's

Frank
24-08-2006, 22:37
Hoe zit het eigenlijk met het beeldformaat bij de orginele versies? Want ik heb ooit gelezen dat ze van plan waren om die van Laserdiscs te gaan gebruiken om die op DVD te laten uitbrengen, terwijl die op 4:3 zijn.
De laserdisk versies zijn 4:3 letterbox.... en dat zijn dus ook die 'nieuwe' dvd's
De films zijn dus gewoon in het originele beeldformaat (2.35:1), maar niet anamorf vastgelegd.

Werner
24-08-2006, 22:41
Voor de die Frans spreken onder ons: Franse recensies van de Limited Editions. Als ik het goed begrijp heeft Lucasfilm verboden om screenshots bij de recensies te plaatsen. :roll: De waardering voor het beeld zegt echter genoeg: een 5.

http://www.dvdrama.com/news.php?16461

Tja, vindt je het gek als het niet eens anamorphic is, dan kan die natuurlijk nooit een fatsoenlijke score krijgen... En dan komt er ook nog bij natuurlijk dat score altijd de smaak van de reviewer toch weergeeft.

Het is natuurlijk wel een billenkletser hè. Iedereen zit jaaaaren te zeuren achter de originele versies, komen ze écht eindelijk uit zoals ze ooit in de cinema geweest zijn (met dezelfde beeld-en geluidskwaliteit van bijna 30 jaar oud), is het wéér niet goed! :roll:

Philippe
25-08-2006, 13:13
De geldzucht van Lucas even buiten beschouwing gelaten is dit natuurlijk één grote brok nostalgie. Star Wars in zijn puurste vorm zoals hij destijds in de cinema en voor de eerste keer op televisie verscheen... wat een flashback zal dat zijn!

RJ75
25-08-2006, 15:02
Ik ben benieuwd welke versie(s) volgend jaar gereleased zullen worden. HD versie ?

Michael Myers
25-08-2006, 17:20
Hoe zit het eigenlijk met het beeldformaat bij de orginele versies? Want ik heb ooit gelezen dat ze van plan waren om die van Laserdiscs te gaan gebruiken om die op DVD te laten uitbrengen, terwijl die op 4:3 zijn.
De laserdisk versies zijn 4:3 letterbox.... en dat zijn dus ook die 'nieuwe' dvd's
De films zijn dus gewoon in het originele beeldformaat (2.35:1), maar niet anamorf vastgelegd.

Voor mij maakt dat niet uit of dat die anamorf is of niet. Ik heb een dvd-speler, die er kan voor zorgen dat die anamorf kan afgespeeld worden.

Lex v/d Moolen
25-08-2006, 17:28
De geldzucht van Lucas even buiten beschouwing gelaten is dit natuurlijk één grote brok nostalgie. Star Wars in zijn puurste vorm zoals hij destijds in de cinema en voor de eerste keer op televisie verscheen... wat een flashback zal dat zijn!Ik heb ze vele malen op VHS bekeken en op deze DVD zal de kwaliteit niet echt beter zijn. :) Ik hoef deze DVD's dan ook niet.

SuperDre
25-08-2006, 18:34
Voor mij maakt dat niet uit of dat die anamorf is of niet. Ik heb een dvd-speler, die er kan voor zorgen dat die anamorf kan afgespeeld worden.

Uhm.. jouw dvdspeler kan er niet voor zorgen datie anamorf wordt afgespeeld, hij kan er hooguit voor zorgen dat er ingezoomed wordt..
4:3 letterbox is +/- 33% minder beeldlijnen dan een echte anamorphic versie... Ik denk niet dat jij precies het verschil weet tussen 4:3 letterbox en 16:9 letterbox (in geval van 2.35:1 films)...



Iedereen zit jaaaaren te zeuren achter de originele versies, komen ze écht eindelijk uit zoals ze ooit in de cinema geweest zijn (met dezelfde beeld-en geluidskwaliteit van bijna 30 jaar oud), is het wéér niet goed! :roll:

Uhmm.. dit is niet 'dezelfde' beeld- en geluidskwaliteit, want ze hadden toch op zijn minst een anamorphic versie kunnen maken, de beeldkwaliteit van de film was 30 jaar geleden net zo goed als de beeldkwaliteit nu is van een film....

LucasFilm heeft nu niets anders gedaan als de laserdisc op dvd gezet....

Maar goed.. ik denk dat veel mensen het grootste probleem vinden (in iedergeval ik en nog een zwikkie mensen die ik ken) dat de 'oude' versies niet apart worden uitgegeven.. want waarom zou ik die andere dvd's nog eens een keertje gaan kopen als het mij alleen om de 'oude' versies gaat. Ik ga niet 2 keer zo veel geld uitgeven voor dezelfde disks...

Werner
25-08-2006, 22:56
Uhmm.. dit is niet 'dezelfde' beeld- en geluidskwaliteit, want ze hadden toch op zijn minst een anamorphic versie kunnen maken, de beeldkwaliteit van de film was 30 jaar geleden net zo goed als de beeldkwaliteit nu is van een film....

Okee, dit is de laserdisc transfer. Maar ik dacht toch wel echt dat de mensen hier op zaten te wachten, gezien de uit de pan swingende prijzen die voor de LD worden neergeteld.

Wat je zegt van die anamorphic versie is natuurlijk helemaal waar.

Tommy Brok
27-08-2006, 08:24
Ongelooflijk, je maakt 3 films die goed vallen bij het publiek en je kan die shit blijven uitmelken tot je er bij neer valt.
Achja, een paar extra miljoen uit je "fans" trekken zal wel bevredigend werken.

Albert Kostwinder
27-08-2006, 09:42
Het hele proces van film maken totdat het uiteindelijk op dvd staat is pure business met als doel winst te maken. Je runt gewoon een zaak. Natuurlijk worden deze dvd's gereleased met als doel winst. Alleen geloof ik niet dat George Lucas nog wakker ligt van de opbrengsten van deze "nieuwe" releases aangezien de rente over zijn totale vermogen tegenwoordig meer op zal leveren......
Als je het mij vraagt zal hij het eerder jammer vinden dat zijn originele films nu voor een habbekrats bij de kruidvat komen te liggen. Misschien wel de reden waarom ze niet optimaal uitgebracht worden!? Wie zal het zeggen?

Velen hebben het over uitmelken. Right, alsof George Lucas dat alleen doet. Dit gebeurt zo beetje met alle grote films tegenwoordig en daar klaagt bijna nooit iemand over. Zoals gezegd het is pure business en niemand wordt gedwongen ook maar 1 dvd te kopen.

:wink:

Tommy Brok
27-08-2006, 09:47
Velen hebben het over uitmelken. Right, alsof George Lucas dat alleen doet. Dit gebeurt zo beetje met alle grote films tegenwoordig en daar klaagt bijna nooit iemand over. Zoals gezegd het is pure business en niemand wordt gedwongen ook maar 1 dvd te kopen.cliché

Nathan Strik
27-08-2006, 11:25
Ongelooflijk, je maakt 3 films die goed vallen bij het publiek en je kan die shit blijven uitmelken tot je er bij neer valt.
En zelfs dat nog niet eens... Lucas heeft maar 1 van de drie originele films zelf geregisseerd. En da's nog het minste deel ook...

Albert Kostwinder
27-08-2006, 11:44
Ongelooflijk, je maakt 3 films die goed vallen bij het publiek en je kan die shit blijven uitmelken tot je er bij neer valt.
En zelfs dat nog niet eens... Lucas heeft maar 1 van de drie originele films zelf geregisseerd. En da's nog het minste deel ook...

Ben je dan zakenman of niet!, petje af 8)

Lex v/d Moolen
27-08-2006, 12:00
Hm, Return of the Jedi staat officieel op de naam van Richard Marquant, maar was Lucas de hele tijd aanwezig om zijn handje vast te houden. In feite zou je kunnen zeggen dat hij die ook heeft geregisseerd.

SuperDre
27-08-2006, 15:48
Ongelooflijk, je maakt 3 films die goed vallen bij het publiek en je kan die shit blijven uitmelken tot je er bij neer valt.
Achja, een paar extra miljoen uit je "fans" trekken zal wel bevredigend werken.

Maarja, inprincipe doet bijna elke dvd-maatschappij dat, door eerst een kale versie uit te brengen en later weer een nieuwe met wat extra's, en daarna weer een compleet nieuw geremasterde versie met weer andere extra's.... (kijk bv naar James bond).. dus zo extreem is GL dan ook weer niet vergeleken met de anderen.. het verschil met GL en de andere is dan ook dat er bij elke release weer wat veranderd is aan de film..

Mijn wens is dan ook dat in de volgende (HD?) release dan bij de orginele trilogie, 'Han shoots first', 'Orginele ROTJ jabba muziek', 'Orginele ewok celebration muziek' en nog een paar van die scenes er weer in zitten..

Frank
30-08-2006, 22:11
Menushots van The Empire Strikes Back zijn hier te vinden:

http://www.dvdactive.com/news/releases/star-wars20.html

theThinWhiteDuke
31-08-2006, 17:55
Star Wars DVD's: Speciale Tin Box
31|08|2006 - Door: redactie Tosche Station

Nog even en het is zo ver: de release van de drie originele Star Wars films in hun oorspronkelijke vorm, zonder digitale aanpassingen. Zoals we jullie eerder vertelden zullen het drie 2-disc versies betreffen die los van elkaar verschijnen.

In Amerika heeft winkelketen Best Buy echter een speciale box aangekondigd, die je hier (http://www.bestbuy.com/site/olspage.jsp?skuId=7970715&st=star+wars&lp=4&type=product&cp=1&id=1562088) kunt bekijken. Het betreft een speciale tinnen box met daarin de drie Star Wars films zoals ze hier ook zullen worden uitgebracht. Het enige 'unieke' is dus de verpakking. De box gaat $ 89,99 kosten en zal (zoals alle andere Best Buy exclusives) helaas niet naar Nederland verzonden worden. Dit wordt dus e-Bay in de gaten houden, waar in het verleden de exclusives naar verloop van tijd allemaal verschenen.

Albert Kostwinder
31-08-2006, 18:38
Star Wars DVD's: Speciale Tin Box
31|08|2006 - Door: redactie Tosche Station

Nog even en het is zo ver: de release van de drie originele Star Wars films in hun oorspronkelijke vorm, zonder digitale aanpassingen. Zoals we jullie eerder vertelden zullen het drie 2-disc versies betreffen die los van elkaar verschijnen.

In Amerika heeft winkelketen Best Buy echter een speciale box aangekondigd, die je hier (http://www.bestbuy.com/site/olspage.jsp?skuId=7970715&st=star+wars&lp=4&type=product&cp=1&id=1562088) kunt bekijken. Het betreft een speciale tinnen box met daarin de drie Star Wars films zoals ze hier ook zullen worden uitgebracht. Het enige 'unieke' is dus de verpakking. De box gaat $ 89,99 kosten en zal (zoals alle andere Best Buy exclusives) helaas niet naar Nederland verzonden worden. Dit wordt dus e-Bay in de gaten houden, waar in het verleden de exclusives naar verloop van tijd allemaal verschenen.

:evil: Balen!

RainMan
04-09-2006, 12:20
Iemand op een ander forum heeft reeds zijn handen weten te leggen op de dvd's:

http://threads.rebelscum.com/showflat.php?Cat=&Number=2124903&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1&vc=1

Wel jammer dat ze de artwork van de achterkant niet voor de voorkant hebben gebruikt, want dat authentieke heeft toch wel wat.

Rik P.
05-09-2006, 11:53
Iemand op een ander forum heeft reeds zijn handen weten te leggen op de dvd's:

http://threads.rebelscum.com/showflat.php?Cat=&Number=2124903&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1&vc=1

Wel jammer dat ze de artwork van de achterkant niet voor de voorkant hebben gebruikt, want dat authentieke heeft toch wel wat.

Bij mij gaat die site gigantisch op z'n bek, werkt ie bij anderen wel?

Cor H.
05-09-2006, 16:59
From The Digital Bits (Rumor Mill)

"Also today... a follow-up on something we've been telling you to expect for
quite while now. 2007, as you may well be aware, is the 30th anniversary of
the original Star Wars' debut in theaters. You'd have to be stupid not to
know that Lucasfilm is going to have big DVD release plans with which to
celebrate the anniversary, and we've been telling you that was the case for
many months now. Indeed, during our last visit to the Ranch for the DVD
release of Episode III, producer Rick McCallum confirmed that a box set of
all six films was going to happen eventually, and animation director Rob
Coleman even let it slip that the puppet Yoda from Episode I had already
been replaced with a new CG Yoda to match Episodes II & III for the "future"
release. T-Bone over at Star Wars Universe recently speculated about this
box set, and we've been quietly checking in with our industry sources on it
as well. Well, we've confirmed it: There IS a big, ultimate, 6-film Star
Wars anniversary DVD box set planned for 2007. There will be more changes to
the films, and there will be LOTS of new, never-before-seen special
features - all the good stuff that was held back by Lucasfilm from the
original Trilogy DVD release a few years ago. Think deleted scenes and more.
We don't know if good, genuinely-REMASTERED versions of the original
theatrical editions of the films will be included or not (though how you
could call the set "ultimate" without them, we don't know). We don't expect
high-definition versions yet, as those formats are just too new. We don't
have ANY other details for you yet, so please don't ask. But as you consider
whether or not to purchase the "limited edition" DVDs due on 9/12... we
thought you should know that more IS absolutely on the way next year. 'Nuff
said for now."

Read the full page here http://www.thedigitalbits.com/rumormill.html#082406

hstadman
05-09-2006, 17:16
Zo te zien is er nogal commentaar op de originelen. 4:3 en slechte kwaliteit! In 2007 een boxset, mischien beter om daar op te wachten.

SuperDre
05-09-2006, 18:07
Zo te zien is er nogal commentaar op de originelen. 4:3 en slechte kwaliteit! In 2007 een boxset, mischien beter om daar op te wachten.

Tja, maar je kunt er gewoon zeker van zijn dat die orginele versie NIET in die box zitten, en dat er echt geen betere versies meer van komen..

Cor H.
05-09-2006, 18:28
Hoezo niet?

Ik vondt trouwens de Puppet Yoda van Eps. 1 beter dan de CGI versie in 2 en 3...jammer dat ze die gaan vervangen.

RainMan
05-09-2006, 19:03
De link die ik eerder geplaatst had zou het weer moeten doen.

Via de onderstaande links zijn screencaps te bekijken van de originele versies:

http://outnow.ch/Media/Img/1977/StarWars-Episode4/

http://outnow.ch/Media/Img/1980/StarWars-Episode5/

http://outnow.ch/Media/Img/1983/StarWars-Episode6/

Beeldkwaliteit is wel ok, maar zoals te verwachten was, ook niet meer dan dat. :roll:

evilll_nelus
06-09-2006, 17:25
Als dat screens zijn van de oude films... WAT DOET DIE DIGITALE JABBA THE HUTT DAAR DAN! :shock:

BrianB
06-09-2006, 17:58
Als dat screens zijn van de oude films... WAT DOET DIE DIGITALE JABBA THE HUTT DAAR DAN! :shock:

Die onderste afbeeldingen zijn gewoon stills. De digitale Jabba zit er heus niet in.

Werner
06-09-2006, 18:32
Als dat screens zijn van de oude films... WAT DOET DIE DIGITALE JABBA THE HUTT DAAR DAN! :shock:

Die onderste afbeeldingen zijn gewoon stills. De digitale Jabba zit er heus niet in.

Desondanks: in de 1977-versie van SW-ANH zit géén Jabba in!

DanielC
06-09-2006, 22:28
Als dat screens zijn van de oude films... WAT DOET DIE DIGITALE JABBA THE HUTT DAAR DAN! :shock:

Die onderste afbeeldingen zijn gewoon stills. De digitale Jabba zit er heus niet in.

Desondanks: in de 1977-versie van SW-ANH zit géén Jabba in!

dat zegt toch ook niemand :?

Werner
06-09-2006, 23:03
Als dat screens zijn van de oude films... WAT DOET DIE DIGITALE JABBA THE HUTT DAAR DAN! :shock:

Die onderste afbeeldingen zijn gewoon stills. De digitale Jabba zit er heus niet in.

Desondanks: in de 1977-versie van SW-ANH zit géén Jabba in!

dat zegt toch ook niemand :?

Op één van de plaatjes van
http://outnow.ch/Media/Img/1977/StarWars-Episode4/
staat 'ie er wel degelijk op!

hstadman
06-09-2006, 23:07
Als dat screens zijn van de oude films... WAT DOET DIE DIGITALE JABBA THE HUTT DAAR DAN! :shock:

Die onderste afbeeldingen zijn gewoon stills. De digitale Jabba zit er heus niet in.

Desondanks: in de 1977-versie van SW-ANH zit géén Jabba in!

dat zegt toch ook niemand :?

Op één van de plaatjes van
http://outnow.ch/Media/Img/1977/StarWars-Episode4/
staat 'ie er wel degelijk op!

Jabba komt erin voor als han solo moet uitleggen waarom hij zijn vracht heeft gelost aan jabba de hut! :wink:

Smooth-J
07-09-2006, 07:28
From The Digital Bits (Rumor Mill)

"Also today... a follow-up on something we've been telling you to expect for
quite while now. 2007, as you may well be aware, is the 30th anniversary of
the original Star Wars' debut in theaters. You'd have to be stupid not to
know that Lucasfilm is going to have big DVD release plans with which to
celebrate the anniversary, and we've been telling you that was the case for
many months now. Indeed, during our last visit to the Ranch for the DVD
release of Episode III, producer Rick McCallum confirmed that a box set of
all six films was going to happen eventually, and animation director Rob
Coleman even let it slip that the puppet Yoda from Episode I had already
been replaced with a new CG Yoda to match Episodes II & III for the "future"
release. T-Bone over at Star Wars Universe recently speculated about this
box set, and we've been quietly checking in with our industry sources on it
as well. Well, we've confirmed it: There IS a big, ultimate, 6-film Star
Wars anniversary DVD box set planned for 2007. There will be more changes to
the films, and there will be LOTS of new, never-before-seen special
features - all the good stuff that was held back by Lucasfilm from the
original Trilogy DVD release a few years ago. Think deleted scenes and more.
We don't know if good, genuinely-REMASTERED versions of the original
theatrical editions of the films will be included or not (though how you
could call the set "ultimate" without them, we don't know). We don't expect
high-definition versions yet, as those formats are just too new. We don't
have ANY other details for you yet, so please don't ask. But as you consider
whether or not to purchase the "limited edition" DVDs due on 9/12... we
thought you should know that more IS absolutely on the way next year. 'Nuff
said for now."

Read the full page here http://www.thedigitalbits.com/rumormill.html#082406


Kan onze Grootste Star Wars Nerd, hier op dit forum dit ook bevestigen?? :twisted: :twisted: :twisted:

Cor H.
07-09-2006, 08:13
Als dat screens zijn van de oude films... WAT DOET DIE DIGITALE JABBA THE HUTT DAAR DAN! :shock:

Die onderste afbeeldingen zijn gewoon stills. De digitale Jabba zit er heus niet in.

Desondanks: in de 1977-versie van SW-ANH zit géén Jabba in!

dat zegt toch ook niemand :?

Op één van de plaatjes van
http://outnow.ch/Media/Img/1977/StarWars-Episode4/
staat 'ie er wel degelijk op!

Jabba komt erin voor als han solo moet uitleggen waarom hij zijn vracht heeft gelost aan jabba de hut! :wink:

Ja de puppet Jabba, niet deze. :?

Cor H.
07-09-2006, 08:14
Als dat screens zijn van de oude films... WAT DOET DIE DIGITALE JABBA THE HUTT DAAR DAN! :shock:

Die onderste afbeeldingen zijn gewoon stills. De digitale Jabba zit er heus niet in.

Desondanks: in de 1977-versie van SW-ANH zit géén Jabba in!

dat zegt toch ook niemand :?

Op één van de plaatjes van
http://outnow.ch/Media/Img/1977/StarWars-Episode4/
staat 'ie er wel degelijk op!

Jabba komt erin voor als han solo moet uitleggen waarom hij zijn vracht heeft gelost aan jabba de hut! :wink:

Ja de puppet Jabba, niet deze. :?

SuperDre
07-09-2006, 08:37
Als dat screens zijn van de oude films... WAT DOET DIE DIGITALE JABBA THE HUTT DAAR DAN! :shock:

Die onderste afbeeldingen zijn gewoon stills. De digitale Jabba zit er heus niet in.

Desondanks: in de 1977-versie van SW-ANH zit géén Jabba in!

dat zegt toch ook niemand :?

Op één van de plaatjes van
http://outnow.ch/Media/Img/1977/StarWars-Episode4/
staat 'ie er wel degelijk op!

Maarja de link gaat ook naar 'Starwars-Episode-4' terwijl dus in de orginele versie helemaal geen episode 4 in de scroll staat.. hehe... ;)

theThinWhiteDuke
07-09-2006, 19:05
From The Digital Bits (Rumor Mill)

"Also today... a follow-up on something we've been telling you to expect for
quite while now. 2007, as you may well be aware, is the 30th anniversary of
the original Star Wars' debut in theaters. You'd have to be stupid not to
know that Lucasfilm is going to have big DVD release plans with which to
celebrate the anniversary, and we've been telling you that was the case for
many months now. Indeed, during our last visit to the Ranch for the DVD
release of Episode III, producer Rick McCallum confirmed that a box set of
all six films was going to happen eventually, and animation director Rob
Coleman even let it slip that the puppet Yoda from Episode I had already
been replaced with a new CG Yoda to match Episodes II & III for the "future"
release. T-Bone over at Star Wars Universe recently speculated about this
box set, and we've been quietly checking in with our industry sources on it
as well. Well, we've confirmed it: There IS a big, ultimate, 6-film Star
Wars anniversary DVD box set planned for 2007. There will be more changes to
the films, and there will be LOTS of new, never-before-seen special
features - all the good stuff that was held back by Lucasfilm from the
original Trilogy DVD release a few years ago. Think deleted scenes and more.
We don't know if good, genuinely-REMASTERED versions of the original
theatrical editions of the films will be included or not (though how you
could call the set "ultimate" without them, we don't know). We don't expect
high-definition versions yet, as those formats are just too new. We don't
have ANY other details for you yet, so please don't ask. But as you consider
whether or not to purchase the "limited edition" DVDs due on 9/12... we
thought you should know that more IS absolutely on the way next year. 'Nuff
said for now."

Read the full page here http://www.thedigitalbits.com/rumormill.html#082406


Kan onze Grootste Star Wars Nerd, hier op dit forum dit ook bevestigen?? :twisted: :twisted: :twisted:
You rang m'lord? :twisted:

Gerucht gaat al net zo lang als dat Feyenoord op een landstitel wacht :wink:

Lucasfilm heeft het via de officiele kanalen iig NOG niet bevestigd....wat ik WEL weet is dat er in 2007 veel gaat gebeuren....zo komt er oa naast de US Celebration voor het eerst een europese Celebration in London (in Smooth-J taal: een conventie met enorm veel acteurs, dealers, een legioen aan verklede geeks, maar ook serieuze fans zoals ik :mrgreen: en ja: hier ben ik bij)
Over deze Celebration is men vooralsnog OOK HEEL erg stil. (enige dat bekend is is DAT ie er komt....en de stad....datum is nog niet bekend....net als de gasten (ok, ik weet er wel een paar... via 'the grapevine :P)

Over de DVDs: Ook mn US-homiez weten (nog) van niets, net als mn bron bij FOX... maar goed...1+1=2 uiteraard...en als het waar is zal men dit pas NA 31-12-2006 bekendmaken (stel dat ze het nu doen koopt niemand de DVDs die komende week uit gaan komen!)

LFL kennende zal het pas ECHT 'ECHT' zijn als men zelf met het nieuws komt (lekkere dooddoener he :P)

Hou iig ook ToscheStation :twisted: in de gaten.

Erwin de Koning
07-09-2006, 19:09
Ik koop alle versies denk ik, als er steeds nieuw filmmateriaal bij zit...

Ja ik ben een SW nerd ja...

Smooth-J
07-09-2006, 19:11
From The Digital Bits (Rumor Mill)

"Also today... a follow-up on something we've been telling you to expect for
quite while now. 2007, as you may well be aware, is the 30th anniversary of
the original Star Wars' debut in theaters. You'd have to be stupid not to
know that Lucasfilm is going to have big DVD release plans with which to
celebrate the anniversary, and we've been telling you that was the case for
many months now. Indeed, during our last visit to the Ranch for the DVD
release of Episode III, producer Rick McCallum confirmed that a box set of
all six films was going to happen eventually, and animation director Rob
Coleman even let it slip that the puppet Yoda from Episode I had already
been replaced with a new CG Yoda to match Episodes II & III for the "future"
release. T-Bone over at Star Wars Universe recently speculated about this
box set, and we've been quietly checking in with our industry sources on it
as well. Well, we've confirmed it: There IS a big, ultimate, 6-film Star
Wars anniversary DVD box set planned for 2007. There will be more changes to
the films, and there will be LOTS of new, never-before-seen special
features - all the good stuff that was held back by Lucasfilm from the
original Trilogy DVD release a few years ago. Think deleted scenes and more.
We don't know if good, genuinely-REMASTERED versions of the original
theatrical editions of the films will be included or not (though how you
could call the set "ultimate" without them, we don't know). We don't expect
high-definition versions yet, as those formats are just too new. We don't
have ANY other details for you yet, so please don't ask. But as you consider
whether or not to purchase the "limited edition" DVDs due on 9/12... we
thought you should know that more IS absolutely on the way next year. 'Nuff
said for now."

Read the full page here http://www.thedigitalbits.com/rumormill.html#082406


Kan onze Grootste Star Wars Nerd, hier op dit forum dit ook bevestigen?? :twisted: :twisted: :twisted:
You rang m'lord? :twisted:

Gerucht gaat al net zo lang als dat Feyenoord op een landstitel wacht :wink:

Lucasfilm heeft het via de officiele kanalen iig NOG niet bevestigd....wat ik WEL weet is dat er in 2007 veel gaat gebeuren....zo komt er oa naast de US Celebration voor het eerst een europese Celebration in London (in Smooth-J taal: een conventie met enorm veel acteurs, dealers, een legioen aan verklede geeks, maar ook serieuze fans zoals ik :mrgreen: en ja: hier ben ik bij)
Over deze Celebration is men vooralsnog OOK HEEL erg stil. (enige dat bekend is is DAT ie er komt....en de stad....datum is nog niet bekend....net als de gasten (ok, ik weet er wel een paar... via 'the grapevine :P)

Over de DVDs: Ook mn US-homiez weten (nog) van niets, net als mn bron bij FOX... maar goed...1+1=2 uiteraard...en als het waar is zal men dit pas NA 31-12-2006 bekendmaken (stel dat ze het nu doen koopt niemand de DVDs die komende week uit gaan komen!)

LFL kennende zal het pas ECHT 'ECHT' zijn als men zelf met het nieuws komt (lekkere dooddoener he :P)

Hou iig ook ToscheStation :twisted: in de gaten.



Blijft moeilijk he, gewoon een normaal kort antwoord geven, i.p.v. weer te vertellen dat je iedereen in die nerdwereld kent en te spammen voor je eigen website :twisted: :twisted: :twisted:

Thanx for the answer

theThinWhiteDuke
07-09-2006, 20:14
te spammen voor je eigen website :twisted: :twisted: :twisted:
Als je binnenkort een flyer in je brievenbus vind......
dan weet je dat ik het was :twisted: :twisted: :twisted:

Martijntje
07-09-2006, 20:23
*lang verhaal*



Blijft moeilijk he, gewoon een normaal kort antwoord geven, i.p.v. weer te vertellen dat je iedereen in die nerdwereld kent en te spammen voor je eigen website :twisted: :twisted: :twisted:


:lol: :D :P

sg_sg1
08-09-2006, 13:25
Ik ga er ook rustig vanuit dat volgend jaar de originele trilogie alsnog verschijnt mét anamorf beeld en 5.1-geluid! :roll:

Bravestarr
09-09-2006, 19:52
Tot mijn verbazing lagen ze vandaag bij Mediamarkt hier in Amsterdam. Zeer aangename verrassing. Meteen alledrie meegenomen voor 17,99 p.s.

SuperDre
09-09-2006, 20:26
Tot mijn verbazing lagen ze vandaag bij Mediamarkt hier in Amsterdam. Zeer aangename verrassing. Meteen alledrie meegenomen voor 17,99 p.s.

pff dat vindt ik toch nogal prijzig hoor...

hstadman
09-09-2006, 23:20
Tot mijn verbazing lagen ze vandaag bij Mediamarkt hier in Amsterdam. Zeer aangename verrassing. Meteen alledrie meegenomen voor 17,99 p.s.

Ik zag ze ook bij mijn lokale Media Markt. Ik heb ze vooralsnog laten liggen. Ze waren daar 19,95 per stuk, dacht ik.

Er gebeurt volgens jaar iets speciaals met star wars, ik wacht daar wel op, mischien wel een box met alle 6 films en de originelen! :wink:

theThinWhiteDuke
11-09-2006, 17:49
Tot mijn verbazing lagen ze vandaag bij Mediamarkt hier in Amsterdam. Zeer aangename verrassing. Meteen alledrie meegenomen voor 17,99 p.s.
Same here.... :P

Nielsje
11-09-2006, 18:02
In Rotterdam centrum zag ik nog niets.

Albert Kostwinder
11-09-2006, 18:03
Tot mijn verbazing lagen ze vandaag bij Mediamarkt hier in Amsterdam. Zeer aangename verrassing. Meteen alledrie meegenomen voor 17,99 p.s.
Same here.... :P

Hehehe :twisted: 14.99 (MM Leeuwarden)

hstadman
11-09-2006, 18:09
Tot mijn verbazing lagen ze vandaag bij Mediamarkt hier in Amsterdam. Zeer aangename verrassing. Meteen alledrie meegenomen voor 17,99 p.s.
Same here.... :P

Hehehe :twisted: 14.99 (MM Leeuwarden)

Lokale MM had ze dacht ik voor 19,95 per stuk liggen. heb ze nog wel in de handen ghad maar ik verwacht volgend jaar nog wel iets. Hem kennende zal dan toch wel weer die originele versie erbij zitten daar hij altijd heeft ontkent om ook de originele films ooit op dvd te zetten. :roll: :wink: 8)

Onze grote star wars man van dit forum heeft al aangekondigd dat een en ander op stapel staat. :wink:
Komt nog bij dat volgens velen de kwaliteit te wensen overlaat. Ik ze later nog wel eens op HD verschijnen wel anamorph met beter beeld en geluid. :wink:

Rotterdam5314
11-09-2006, 18:10
In Rotterdam centrum zag ik nog niets.


Er komen deze week geen nieuwe films meer bij MM rotterdam binnen.
Vandaag zeiden ze tegen me dat ze donderdag gaan inventariseren en alles wat binnenkomt laten ze nog achter staan. Zoals je ook al gemerkt hebt staan er heel veel titels niet meer tussen de vakken. Vanaf donderdag zouden ze heel wat films gaan afprijzen. dus goed op de koopjes letten vanaf donderdag :wink:

Ik had ze in de pre-order staan bij dvd outlet dus ik hoop dat ik ze deze week ook nog ontvang.