PDA

Bekijk de volledige versie : upgrade van 3802 naar 3805



wga
05-05-2006, 18:01
Hoi,

ik ben een tijdje niet actief geweest op dit forum, maar ik heb zo ongeveer 2 jaar geleden met de hulp van jullie op dit forum mijn keus bepaald voor een denon 3802 en mission 2*M73 2*M70 + bijbehorende center.

Ik ben prima tevreden over mijn set maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en het is gewoon erg leuk om met dit soort dingen bezig te zijn.....

Dus nu zie ik dat de 3805 behoorlijk in prijs is gedaald en heb een collega die de 3802 wel wil over nemen van me.
Ik heb de 3805 gezien voor 787 bij redcoon.nl , dit is dan wel een europees model ( wat volgens mij inhoud dat je er geen nederlandse handleiding bijkrijgt, maar een engelse, nu vind ik dat niet zo'n probleem)

een paar vraagjes

- Is de 3805 zoveel beter dan de 3802 ?
- is de remote een batterijen vreter zolals ik ergens las forum las ?
- is een europees model een probleem?
- kent iemand redcoon.nl ?
- kortom is het de moeite waard om voor een paar honderd euro de upgrade te doen ?

Ik begrijp uiteraard dat zelf luisteren de beste oplosiing is maar heb daar domweg de tijd niet altijd voor. En aangezien ik best wel gecharmeerd ben van denon probeer ik me eerst zo een beeld te vormen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

wga
05-05-2006, 18:29
sorry voor de type foutjes !

Alexander D
05-05-2006, 19:14
De 3805 is vooral wat betref features en en mogelijkheden een stap vooruit. In surround zeker nog wat sterker geworden maar of jij hem ook mooi vindt klinken moet je zelf gaan luisteren.

Geen ervaring met de afstandbediening helaas.

Het Europese model kan een probleem zijn omdat onderstaande tekst van denon.nl boekdelen spreekt:


De door Penhold gedistribueerde producten van DENON worden in Nederland uitsluitend via geautoriseerde vakspeciaalzaken verkocht. Dit om te garanderen dat u als consument eerlijke en betrouwbare voorlichting krijgt en altijd kan vertrouwen op de uitstekende begeleiding en nazorg zoals alleen de geautoriseerde DENON dealer die kan verzorgen, inclusief de ondersteuning van de eerder genoemde importeur en haar servicecenter.
Met grote regelmaat worden wij geconfronteerd met bedrijven en personen die (met name op internet) nieuwe DENON componenten "op bestelling" kunnen leveren en waarvan is vastgesteld dat deze zeer zeker niet via de officiƫle kanalen zijn betrokken, hoe aantrekkelijk het verhaal of de uitstraling van hun website ook is!
VERZEKERT U ZICH VAN UW GARANTIE en koop daarom uitsluitend DENON kwaliteitscomponenten bij de geautoriseerde DENON dealer bij u in de buurt. De adressen van de geautoriseerde DENON dealers kunt u vinden op deze website.
Als u twijfelt over niet-geautoriseerde bedrijven of "tussenpersonen" op het internet, neem dan contact met ons op.
Op deze wijze kunnen we voorkomen dat (aspirant) DENON kopers de kat in de zak treffen en dat daarmee de prima reputatie van DENON en haar dealers schade wordt toegedaan.
DE KEERZIJDE:
Een garantie-aanspraak op DENON apparatuur is NIET GELDIG als de produkten zijn aangeschaft bij winkels en/of internetsites die niet door Penhold geautoriseerd zijn.
Ook in het geval dat originele DENON serienummers verwijderd of verminkt zijn, een Nederlandstalige handleiding ontbreekt, achteraf blijkt dat het betreffende toestel technisch niet voor de Europese markt geschikt is, of de mogelijkheid geboden wordt om een toestel te upgraden, zal Penhold, als enige importeur en officiƫle vertegenwoordiger van DENON voor de Nederlandse markt, elke aanspraak op garantie onmiddellijk afwijzen en wordt u in alle gevallen terug verwezen naar het (al dan niet virtuele) aankoopadres, waar (ter wereld) dat ook is.
NEEM GEEN RISICO, en koop DENON kwaliteitscomponenten uitsluitend bij de geautoriseerde DENON vakspeciaalzaak!
Kijk voor geautoriseerde DENON dealers op deze website of neem bij twijfel contact op met importeur Penhold te Geldermalsen.
Telefoon 0345-588082.

Redcoon.nl ken ik niet. Wat opvalt is dat er geen keurmerken op de site staan zoals Thuiswinkel Waarborg. Volgens Denon.nl zijn ze ook geen dealer.

Of het de moeite waard is om te upgraden? Ik zou eerst eens gaan luisteren naar de 3805 op je huidige speakers. Misschien vind je het verschil niet zo groot en dan zou IK de 3802 lekker laten staan en nog een jaartje wachten om te kijken wat er allemaal komen gaat. :wink:

jollykart
05-05-2006, 22:42
Hoi,

ik ben een tijdje niet actief geweest op dit forum, maar ik heb zo ongeveer 2 jaar geleden met de hulp van jullie op dit forum mijn keus bepaald voor een denon 3802 en mission 2*M73 2*M70 + bijbehorende center.

Ik ben prima tevreden over mijn set maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en het is gewoon erg leuk om met dit soort dingen bezig te zijn.....

Dus nu zie ik dat de 3805 behoorlijk in prijs is gedaald en heb een collega die de 3802 wel wil over nemen van me.
Ik heb de 3805 gezien voor 787 bij redcoon.nl , dit is dan wel een europees model ( wat volgens mij inhoud dat je er geen nederlandse handleiding bijkrijgt, maar een engelse, nu vind ik dat niet zo'n probleem)

een paar vraagjes

- Is de 3805 zoveel beter dan de 3802 ?
- is de remote een batterijen vreter zolals ik ergens las forum las ?
- is een europees model een probleem?
- kent iemand redcoon.nl ?
- kortom is het de moeite waard om voor een paar honderd euro de upgrade te doen ?

Ik begrijp uiteraard dat zelf luisteren de beste oplosiing is maar heb daar domweg de tijd niet altijd voor. En aangezien ik best wel gecharmeerd ben van denon probeer ik me eerst zo een beeld te vormen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Ik ken de 3802 niet maar wel de AB van de 3805. De batterijen gaan geen jaren mee, maar is acceptabel. Je kan de intensiteit instellen en de tijdduur hoe lang die na beweging blijft branden. Daarmee kun je een behoorlijke invloed op de levensduur uitoefenen. En ach, het is gewoon een coole AB, en aan de batterijen zal je echt niet failliet gaan.

Pieter Kleine
05-05-2006, 23:47
Ik gebruik voor de AB van de 3805 oplaadbare batterijen. Die moeten wel regelmatig worden opgeladen is mijn ervaring.

Pascal Heister
06-05-2006, 10:24
Ik gebruik voor de AB van de 3805 oplaadbare batterijen. Die moeten wel regelmatig worden opgeladen is mijn ervaring.oplaadbare batterijen in de AB? dan vraag je ook om problemen :wink:

Pieter Kleine
06-05-2006, 11:09
Integendeel. De AB van de 3805 vreet namelijk batterijen, heeft dus relatief hoog stroomverbruik. Dit was en is een algemene klacht. Het is dus goedkoper om oplaadbare batterijen te gebruiken.

jollykart
06-05-2006, 20:02
Integendeel. De AB van de 3805 vreet namelijk batterijen, heeft dus relatief hoog stroomverbruik. Dit was en is een algemene klacht. Het is dus goedkoper om oplaadbare batterijen te gebruiken.

Mmm, nou het valt wel mee, batterijen gaan denk ik bijna een jaar mee. Maar oplaadbare kan je inderdaad bijna om de maand opladen, daar zit gewoon niet zoveel vermogen in.

wga
09-05-2006, 22:25
Mooi,
De afstandbediening is me nu wel duidelijk denk ik,
Het schijnt wel een leuk ding te zijn en ik vind een jaar met een paar batterijen best wel acceptabel.

Zijn er nog anderen die iets over de overige punten willen zeggen ?

Wga

Bertje
22-05-2006, 21:33
Bij Redcoon heb ik mijn elektrische tandenborstel gekocht. :oops:

Voor kleine bedragen durf ik wel vooruit te betalen.
Maar voor zo'n receiver zou ik er nog even een nachtje over slapen.....
Ik zou er heeeeeel weinig voor voelen om eerst te betalen en dan gaan zitten te wachten...
Er zijn mensen bij wie dit erg fout is gegaan (hifiklapper.nl) :shock:

Het kost meer maar ik zou het minimaal onder rembours laten komen en nog liever betalen bij afhalen (weet niet of dit laatste kan bij hun).

Afleveren bij mij ging een beetje stroef.
Ik kwam in de avond thuis en trof een kaartje aan een pakketdienst was langs geweest.
Volgende dag laat in de middag gebeld om wat af te spreken.
Maar wat bleek, het pakketje was al retour naar Redcoon.
Hierover kontakt gehad en de volgende week pakketje kunnen ophalen bij verdeelpunt hier in de buurt.
Kontakt hierover verliep wel klantvriendelijk en was ook goed bereikbaar.

Ik zie alleen de AVR-3806 op hun site?
Ik had indertijd ook een Denon AVR-1802 receiver in Duitsland gekocht vanwege het grote prijsverschil.
Na een tijdje bleek dat de geluidschip gemodificeerd moest worden om bepaalde dvd-geluids-tracks te kunnen decoderen.

Maar de NL-importeur wou dit niet doen aan de grijze import exemplaren.
Ik heb hem toen zelf naar de Duitse importeur gebracht en gehaald.
(Zat toen bij Venlo net over de grens en dat was dichterbij dan waar ik hem gekocht had).
Dit was verder wel gratis.

wga
25-05-2006, 12:14
Hoi,

Klopt ik zie de 3805 ook niet meer staan dus eigenlijk is de discussie gesloten.

Ik had voor mezelf toch al besloten om de upgrade niet te doen.

1) Ik ben eigenlijk best tevreden met mijn hudige receiver.
2) ik kan best nog wel even wachten op nieuwe ontwikkelingen (hdmi)

En de vrouw van collega was al pissig dat hij mijn receiver over wou nemen,( maar ja dat is zijn probleem) dus of dat was doorgegaan??

Overigens heb ik mijn 3802 ook in duitsland gekocht (mediacheckpoint.de) ook onder vooruitbetaling en tot op heden (3 jr later) geen enekele klacht.
Het scheelde toen +/- 400 euro (800 tov 1200 euro) en dat was toch de wel moeite waard, tegenwoordig zijn de prijsverschillen niet meer zo groot.

Maar iig bedankt voor jullie reacties