PDA

Bekijk de volledige versie : DVD kijken met geluid van je tv erbij :S:S



keeskid
09-05-2006, 16:36
Ik heb een sony surround set met een samsung lcd tv gekocht. nou als ik mijn surround ding op tv zet heb ik het geluid over mn surround boxe ipv over mn tv boxe. Maar als ik hem op dvd zet om een dvd te kijke hoor ik zachtjes een tv zender over de tv boxen :? . Dit kan ik wel op de tv zachter zetten maar dit hoort niej lijk mij. wie ken me vertelle hoe dit kan kome

Seth__Gekko
09-05-2006, 16:59
Tijdens het zien van het dvd beeld door hoor je het geluid van een tv zender? Volgens mij zou ik even terug naar de winkel gaan.

keeskid
09-05-2006, 17:15
idd, als je je dvd aan het kijke ben hoor je over de speakers van ej tv het geluid van een zender. ik dacht dat er miss een kabel niet goed zat terwijl dat eigelijkal haast neij kan omdat ik het me een scart heb aangeslote

Kevin Rijm
09-05-2006, 17:43
Heb ik ook bij m'n Philips. De verkoper zegt dat er niets aan te doen is... Dus nu zet ik gewoon de tv op een kanaal zonder zender en van daaruit duw ik op m'n knop voor naar EXT1 te gaan (daar zit de speler op aangesloten) en dan hoor ik niets van de tv.

Is trouwens ook raar dat het geluid van de tv niet meer te horen is als ik op pauze druk :?

Greetz!

keeskid
09-05-2006, 17:45
okey bedank voor je reactie. dan doe ik dat ook maar als er nix anders op zit

R Klemkerk
09-05-2006, 18:59
Ik zet altijd mijn geluid van mijn tv uit bij het bekijken van een film, of het beluisteren van tv over mijn normale boxen. :)

Wat jij beschijft is inderdaad niets aan te doen. Gewoon tv zacht zetten.

Cor H.
09-05-2006, 20:08
Dat kan ook zijn dat je scart niet goed genoeg is afgeschermd en zo het signaal binnen krijgt van de coax kabel die er vlak naast ligt. Ontplug je coax eens en leg deze weg.

Hoeveel Ohm heeft je coax, neem een flinke kabel met 100 Ohm die hebben nl. een beter afscherming dan de 75 variant. Ditzelfde geld voor de scart een betere scartkabel zorgt voor minder ruis en is beter afgeschermd tegen "interventie".

En probeer eens iets aan je spelling te doen... :wink:

Marcel A. de Vrije
09-05-2006, 20:15
Gewoon je tv op "0" (nul) zetten, heb je nergens last van.

Troy
09-05-2006, 21:18
Het lijkt me dat er iets mis is met de tuner van je tv (of een mechanisme daar omheen). De tuner zou namelijk, zodra de tv overschakelt op SCART, uit moeten schakelen zodat er geen tv-kanaal 'doorheen komt'.

Kasper P.
25-05-2006, 16:20
Heb ik ook op mijn Philips breedbeeld tv, je hoort het maar heel zacht. Inderdaad gewoon op EXT1 zetten en je hebt nergens meer last van.

Guuzz83
25-05-2006, 16:38
Ik heb mijn TV geluid ook over mijn versterker lopen. Gewoon stereo geluid vindt ik tegenwoordig moeilijk om naar te luisteren. TV staat gewoon op 0 voor volume.