PDA

Bekijk de volledige versie : Subwoofer workout ( Booeeemmmmm)



rsint
23-03-2002, 11:26
Ik ben onlangs eindelijk tot de aanschaf van een subwoofer overgegaan, en nou vroeg ik mij af of jullie nog goede dvd's wisten die mijn sub een goede workout kunnen geven.
Het standaard rijtje: T2, Star Wars 1, Pearl Harbor heb ik al.

Grtz Roel

Edwin vd Zwaard
23-03-2002, 11:44
U-571, Saving Private Ryan.... Zijn altijd mijn "show"dvdtjes...

Arriƫn
23-03-2002, 12:05
Jurassic Park (alle 3), en The Patriot willen ook wel aardig doordreunen!

Raskel
23-03-2002, 13:20
Vergeet vooral the Haunting niet, deurbonk scene..

Mike Philippens
24-03-2002, 00:11
Vergeet vooral the Haunting niet, deurbonk scene..
Is dan ook het enige waar die DVD goed voor is.... Maar dan wel heeeel erg goed. Om in de workout sferen te blijven: 'strek en buig'

martin_senders
24-03-2002, 12:35
Titan A.E (regio 1)
Hard Rain
The Crimson Rivers
Lost In Space
Heat
Cuthroat Island (regio 1)

Tina Turner live in amsterdam arena (dts)
The Mummy Returns (regio 2)


zijn ook leuke knallertjes maar vooral Titan A.I. de amerikaanse versie.

groeten:

martin

HarryCallehan
24-03-2002, 12:43
Ronin heeft enkele fijne stukjes voor je sub, is verder ook een prima film !

Voor het schrikeffect vond ik The Gift wel aardig, zorgt ook voor een persoonlijke workout...... :D

greetz HC

Nicolas cage
24-03-2002, 12:58
De dieptebommetjes bij U-571 en de schietscenes bij rules of engagement maar die zijn maar van korte duur
en natuurlijk de bovenvernoemde films

Berry vd Pluijm
24-03-2002, 23:28
Die dieptebommetjes uit U-571 vindt ik alleen maar imposant bij de DTS versie. De DD5.1 verbleekt hierbij.

Mijn show-dvd is Gladiator. Schitterend geluid!

Jeroen Titulaer
25-03-2002, 07:26
Het "akkefietje" wat Robert de Niro met zijn mannen heeft in Heat is ook redelijk heftig, mocht je dvd nog niet hebben, en misschien willen aanschaffen; hij is redelijk geprijst (best Buy).

Groeten,

Jeroen.

Henk Heideveld
25-03-2002, 09:59
Alom bekend, he, U-571 is de testDVD bij uitstek. Let wel, bij mij trokken de scheuren in het asfalt op straat voor mijn huis. Ik heb een vrijstaand huis, maar heb toch inmiddels een slechts contact met de buren. Alle bejaarden in de straat hebben hun oorlogstrauma weer terug en kinderen zijn inmiddels naar het platteland geevacueerd:D :D

Rolf
25-03-2002, 10:38
Lethal Weapon 4 klinkt ook leuk, zeker het begin.

rsint
25-03-2002, 13:34
Maaannnn!!!! als ik dat zo lees ken ik weer niet op vakantie dit jaar.
Zal mn vriendin leuk vinden.
Ik heb overigens afgelopen weekend de dvd van Rammstein "Live aus Berlin" gekeken.
Ik vind dit qua geluid denk ik toch wel een van de beste live opnames die ik tot nog toe heb gehoord

Raskel
25-03-2002, 13:44
Vergeet Saving Private Ryan (beginscene, eindscene en ertussenin :rolleyes: ) en The Fast an the Furious niet! Vooral het motor "gevroem" van zowel tanks als opgefokte Civics is erg onverdonderend!

Henk Heideveld
25-03-2002, 15:08
[i]Originally posted by rsint
Ik heb overigens afgelopen weekend de dvd van Rammstein "Live aus Berlin" gekeken.
Ik vind dit qua geluid denk ik toch wel een van de beste live opnames die ik tot nog toe heb gehoord
Oei, ik heb een sterk afwijkende mening. Een brei van geluid, je kunt geen enkele individueel geluid meer onderscheiden, zeg maar een muur van geluid. Ik vind het dus niet zo fraai qua geluid. Ik vergelijk bijvoorbeeld met Queensryche en Metallica en dan vind ik dat eerlijk gezegd vele malen beter klinken.

cor de kleine
25-03-2002, 17:39
Kijk maar eens in scene 20 van de Matrix, fijn mitrailleurgeluid en later de impact in een flat van een heli.
Of de pod-race van star wars I
Voor de muziek kun je denken aan tubular bells III

cor

John
25-03-2002, 17:52
Kijk maar eens in scene 20 van de Matrix, fijn mitrailleurgeluid en later de impact in een flat van een heli.
Of de pod-race van star wars I
Voor de muziek kun je denken aan tubular bells III

cor



ik vind het bijzonder dat ik hier Armageddon niet tegen kom. Dat was voor mij de ultieme test van mijn nieuwe HT set.
Heb meteen mijn collega aangeklaagd voor het slopen van de sw. (khad de dvd namelijk geleend)
En Planet of the Apes is ook best een aardige.........

Henk Heideveld
26-03-2002, 09:22
[i]Originally posted by John bijzonder dat ik hier Armageddon niet tegen kom. Dat was voor mij de ultieme test van mijn nieuwe HT set.
Heb meteen mijn collega aangeklaagd voor het slopen van de sw. (khad de dvd namelijk geleend)

Ik ben het met John eens, dat er natuurlijk meer films zijn die als subwoofersloper kunnen dienen. Armageddon heeft inderdaad een paar heftige scenes. Maar ook in The Rock zit wat sloopwerk.
Maar meestal pak ik toch War-Movies, dat duurt meestal namelijk wel een poosje voordat ze uitgeknokt zijn.:D :D

rsint
26-03-2002, 09:42
Ik vergelijk bijvoorbeeld met Queensryche en Metallica en dan vind ik dat eerlijk gezegd vele malen beter klinken.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik de dvd van queensryche inderdaad ook wel beter vind, maar ik weet ook dat queensryche notoire "na-mixers" zijn.
Ze willen nog wel iets live opnemen, in de studio overdubben, en dan weer als live opname in de markt gooien.
Toegegeven het klinkt erg mooi maar het is niet meer LIVE.
Bij metalica vind ik dat ze te weinig basgitaar er in gemixed hebben, hou ik niet van ik ben namelijk basgitarist, dus.

Henk Heideveld
26-03-2002, 11:00
[i]Originally posted by rsint
Bij metalica vind ik dat ze te weinig basgitaar er in gemixed hebben, hou ik niet van ik ben namelijk basgitarist, dus.
Bij In the Flesh Live van Roger Waters klinkt de bas wel lekker, misschien een tip?

Deef
26-03-2002, 11:09
Final Fantasy!!!
Aki's dromen........als de film begint en de titel in beeld komt dan hoor je nix maar dan is je Sub toch aaaaaaaardig bezig ;)
En ook zeker Fast and the Furious wat Raskel zei!!! van begin tot et einde....

robin_32
26-03-2002, 13:11
vergeet vooral ook godzilla niet!!!! vooaral de scene " a new kid in town". de glazen trilde gewoon van de tafel.
gtz robin

John
26-03-2002, 17:20
vergeet vooral ook godzilla niet!!!! vooaral de scene " a new kid in town". de glazen trilde gewoon van de tafel.
gtz robin


shit, tuurlijk, vergeten!

wat een geluid !

Rikkert
26-03-2002, 20:40
In "the edge" is er een grommende beer die ook zijn best doet om je bank te verplaatsen. Erg gaaf, zelfs zonder sub stonden m`n haren recht naar achter....

Bij "girl fight" is er een shot van een straat, waar een vrachtauto voorbij rijdt.
Het laag van U-571 is daar niets bij. Het is maar 2 seconden van de film, maar dat geluid was zo laag, dat ik echt (dus echt) dacht dat er een uitlaatloze vrachtauto voorbij kwam denderen. Dit verbaasde mij nogal, want dat zou technisch onmogelijk zijn, vanwege het feit dat ik op een woonerf woon, in een doodlopend straatje... :rolleyes:

jps
26-03-2002, 21:45
Mijn lijstje in volgorde van favo:

- Fast and the Furious (Vroemm vroemmm :) en de muziek....de hiphop beats he...)
- Starwars EP 1
- U-571
- Pearl Harbor actie scenes
- Jurrasic Park 3.. (brullen van de dinootjes)

Edwin vd Ende
26-03-2002, 21:52
Red Hot Chili Peppers - Off the map

Die muziek IS bas :)

de rest is hierboven al genoemd :)

rsint
27-03-2002, 10:58
Ja die dvd van Tony en de hete pepertjes heb ik al in mn to order lijstje staan.
Flea is mn held:D

Reinbo
27-03-2002, 11:04
Fight Club, X-Men, maar voor een echte workout zal je toch de Japan AC-3 laserdiscs moeten hebben.

robin_32
27-03-2002, 13:02
Gisteren Vertical limit uit Australie binnen. De nitro explosies zijn echt hard, maar de lawine is echt SUPER!!!!!
Hij begint echt zacht boven op de berg en naarmate hij dichterbij komt moest ik snel mijn A.B. zoeken anders had ik weer ruzie met de buren.
Greetz Robin

rsint
29-03-2002, 11:03
Welke trouwens ook wel leuk zijn voor de sub:
Contact: de scene waarbij ze in het tweede apparaat wordt geplaatst.
Stargate en Shaft ( heftige basslijnen in de muziek ).

Gerben van der Leun
28-09-2002, 10:56
Final Fantasy bromt en gromt aan alle kanten... heerlijke donkere geluiden. Afgezien dat het er prachtig uitziet klinkt het ook als een klok.

jschort
28-09-2002, 11:12
Oei, ik heb een sterk afwijkende mening. Een brei van geluid, je kunt geen enkele individueel geluid meer onderscheiden, zeg maar een muur van geluid. Ik vind het dus niet zo fraai qua geluid. Ik vergelijk bijvoorbeeld met Queensryche en Metallica en dan vind ik dat eerlijk gezegd vele malen beter klinken.

Hier ben ik het helemaal mee eens, matig geluid die Rammstein (daarom hoop ik op een verbetering op de te verwachten nieuwe live-dvd!), zeker i.v.m. Queensryche (Live evolution dan, Operation Live:crime heeft namelijk ook erg matig 5.1 geluid!), Roger Waters, Tea PArty en Nine inch nails (woo wat mooi!, vooral de DTS-versie, alleen in R1 te krijgen helaas).

Goeie subwoofer film? Resident evil!

mzzlz, JEroen

John
28-09-2002, 12:10
Ik vond Godzilla wel een aardige subwoef test..........(6)

Ghast
28-09-2002, 12:12
BLADE 2, ondergrondse disco scene :)

John
28-09-2002, 12:17
BLADE 2, ondergrondse disco scene :)

ja maak me ff lekker!!!!! :nono: (6)


ik kannie wachten tottie uitkomt op R2/NLsubs.......

Ghast
28-09-2002, 12:30
haha, duurt niet lang meer, de R1 is echt een topper

John
28-09-2002, 12:40
haha, duurt niet lang meer, de R1 is echt een topper

ja dat geloof ik.
ik heb geen idee wanneer die hier uitkomt eigenlijk...

Christiaan Sauer
28-09-2002, 12:52
BLADE 2, ondergrondse disco scene :)

de film zelf vond ik niet heel veel aan (gewoon niet mijn stijl), maar misschien als die in de koopjes bak ligt ofzo dat ik em ga kopen vanwege het geluid. Wat was dat een lekker bass in die disco mensen, super.
Enne: mijn favo test dvdtjes:
1. The Fast and the Furious (en dan vooral die supergave easteregg, met een remix van Limp B. als kalmerend muziekje erbij :D )
2. U-571 de dieptebommen scene
3. Saving Private Ryan
4. The Mummy/Mummy returns
5. Training day - bij sommige schietscenen's en natuurlijk ook op die heerlijke beat van Dr. Dre's - Still Dre (wat klonk die heeerlijk zeg, vooral als je em 5 minuten daarvoor net nog via mp3 hoorde:) )
6. weeeeeeeeeet ik veel. Er zijn zoveel goeie subwoofer slopers.
(oowja, black hawk down doet het anders ook heel redelijk, en alles waar het "oorspronkelijke" gedreun van een helikopter in voorkomt: dat gaat pas laag!)

Ghast
28-09-2002, 16:20
ik heb geen idee wanneer die hier uitkomt eigenlijk...


Zag hem vandaag staan bij de FRS, denk neem hem mee is het de R1 maar dan in een ander jasje, was ik toch ff bijna vern .......... t