PDA

Bekijk de volledige versie : UPC HDTV



Punjabi
15-05-2006, 17:08
Volgens mij moet UPC deze Philips Decoders binnen nu en 3 weken uitbrengen ivm het WK2006.

Op de site staat wel dat je 50 euro activatiekosten moet betalen en dat hun monteur deze komt installeren ipv dat je deze Philips HD Decoder via TPG Post ontvangt.

Kosten zijn hetzelfde als UPC gewone Digitale TV alleen voor evt speciale HD kanalen betaal je wel extra.

Helaas is er verder weinig bekend over deze HD Decoder van Philips, iemand meer info?

Evil Hobbit
16-05-2006, 07:33
lol, dwingen ze je nu een monteur op? Belachelijk.

Eric van Ballegoie
18-05-2006, 11:01
Zijn er mensen die zich aangemeld hebben voor meer informatie over HDTV van UPC, en die ook daadwerkelijk al bericht hebben ontvangen?

Cor H.
18-05-2006, 13:48
Wat ik mij afvraag, ons analoge kabelsignaal van UPC is niet echt denderend (alles zit 100% goed aangesloten, maar de kabel van de flat geeft problemen denk ik). Ook maak ik gebruik van kabelinternet (Chello). HDTV heeft meer bandbreedte nodig dan analoog (toch)? Kan ik problemen gaan verwachten met de snelheid van mijn internet en de beeldkwaliteit van het HD signaal?

Mr_Parker
18-05-2006, 14:22
Wat ik mij afvraag, ons analoge kabelsignaal van UPC is niet echt denderend (alles zit 100% goed aangesloten, maar de kabel van de flat geeft problemen denk ik). Ook maak ik gebruik van kabelinternet (Chello). HDTV heeft meer bandbreedte nodig dan analoog (toch)? Kan ik problemen gaan verwachten met de snelheid van mijn internet en de beeldkwaliteit van het HD signaal?

In tegenstelling tot bij ADSL2+ heeft het wel of niet kijken naar TV bij kabel geen invloed op de prestaties van internet.
Daarnaast is het zo dat iedere UPC klant de HD-streams over zijn kabel krijgt, of men dat nu wil of niet. Men kan echter pas gebruik maken van deze streams op het moment dat men de hd-decoder heeft.
Wat bandbreedte betreft klopt het dat 1 HD zender (ondanks dat men voor mpeg4 heeft gekozen ipv mpeg2 (ik neem althans aan dat UPC dit net als de anderen doet)) meer bandbreedte nodig heeft als 1 SD zender.
Het komt er op neer dat er theoretisch minder HD zenders op de kabel passen dan SD zenders. Maar niet dat internet langzamer wordt.

Eric van Ballegoie
18-05-2006, 14:36
Het verhaal van Mr_Parker klopt als een bus. En inderdaad gaat ook UPC in MPEG4 uitzenden, met zo'n 15 Mbit per kanaal.

Oele
18-05-2006, 15:30
Heb me al tijd geleden aangemeld op www.ervaarhdtv.nl, maar meer dan een standaard mail dat ik op de hoogte gehouden zou worden van HDTV bij UPC heb ik nog niet mogen ontvangen.

Heb nog een mail gestuurd met de vraag of ze me duidelijkheid kunnen verschaffen, maar nog geen reactie op gekregen. Ik hoop toch echt dat ze nog voor het WK het voldoende kunnen aanbieden.

Eric, ik las op www.hdtvmagazine.nl, dat jullie binnenkort die decoders gaan testen. Heb jij dan niet van UPC iets te horen gekregen over wanneer deze beschikbaar zijn?

Nog mijn complimenten overigens voor het magazine. Hoewel ik het meeste erover wel al wist uit de forums hier, was het een erg leerzaam blad voor de omgeving, die nu dankzij dat blad eindelijk ook enthousiast geraakt zijn voor HDTV. Nu alleen nog de kans krijgen om te laten zien dat het ook echt mooi kan zijn.

Royz
22-05-2006, 00:06
Ik ben ook zo benieuwd hoe UPC dit gaat aanpakken! Op de website van UPC staat doodleuk dat je het al kan bestellen, maar ook ik heb nog niks ontvangen van ervaarhd.nl :roll:

johanluijkman
23-05-2006, 11:30
Volgende week meer duidelijkheid, volgens HDTVmagazine.nl. Ik blijf van mening dat het schandalig is, dat UPC nu een capaciteitstekort heeft w.b. HDdecoders. Ze weten al ik weet niet hoe lang dat het WK, en daarmee de grootschalige introductie van HDTV eraan zit te komen. Zeer slechte planning imo.

laserpower
24-05-2006, 16:35
Ik had me ook opgegeven voor info over HDTV van UPC, maar nog niets gehoord.
IK zit nu echt in tweestrijd, kiezen voor UPC en dan een decoder huren en de kat verder uit de boom kijken.
Of de Pace DS810XE kopen en via de schotel kijken.
Dat laatste gaat me zeker 700 euro kosten.
nl. Decoder , Powercam en andere schotel met meerdere koppen zodat ik op Astra 1 en Astra 2 (BBC HD) kan kijken.

Eric van Ballegoie
24-05-2006, 16:39
Houdt er wel rekening mee dat de BBC lang niet alle wedstrijden uitzendt, van de poolwedstrijden van het Nederlands elftal wordt er volgens mij maar één uitgezonden.

laserpower
24-05-2006, 16:46
Ja dat is inderdaad waar en of ze de voorronde overleven is maar de vraag.
Het is in iedergeval wel free to air.

Mr_Parker
24-05-2006, 20:10
Voor een keertje een verwijzing naar het HTForm moet kunnen toch?

In dit topic (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=41198.125) al daar maakt er iemand (Nickname Bengbeng) melding van dat hij telefonisch contact had gezocht met Philips over de status van de HD-boxen voor UPC.
Hij schijnt te horen gekregen te hebben dat er nog problemen zijn om de HDMI aansluiting goed werkend te krijgen met alle merken tv's *en evt. andere apperatuur neem ik aan). De boxen zouden dan ook nog niet geschikt zijn voor de commerciële produktie, het geheel zou zich dus nog in testfase bevinden....

Indien dit slechts een kwestie van firmware vernieuwen is dan kan ik me indenken dat ze wellicht het nog halen om voor het WK enkele uit te leveren (mits ze dus de fouten op HDMI gebied eruit krijgen).
Is er echter daadwerkelijk hardwarematig iets niet in orde dan verwacht ik het niet meer haalbaar voor UPC / Philips om voor het WK de boxen op de markt te hebben.
Helaas voor de UPC klanten in dat geval.

trodat4030
25-05-2006, 06:25
Houdt er wel rekening mee dat de BBC lang niet alle wedstrijden uitzendt, van de poolwedstrijden van het Nederlands elftal wordt er volgens mij maar één uitgezonden.

Zal wel Ned - Arg worden.
Heb ik dus net een kaartje voor...8)

Ik heb maandag telefonisch contact gehad met UPC en die kon mij garanderen dat ik mn HD Decoder kreeg tussen 1-6 en t WK.
Ik ben er nog niet op in gegaan, maar als ik het doe zal ik het telefoongesprek opnemen op tape. :twisted:
Sta ik tenminste sterk.

Anders heeft t geen zin om een tv van 12 meijer te kopen
Wat ik dus eergisteren gedaan heb :( :( :(

johanluijkman
25-05-2006, 07:42
Houdt er wel rekening mee dat de BBC lang niet alle wedstrijden uitzendt, van de poolwedstrijden van het Nederlands elftal wordt er volgens mij maar één uitgezonden.

Zal wel Ned - Arg worden.
Heb ik dus net een kaartje voor...8)

Ik heb maandag telefonisch contact gehad met UPC en die kon mij garanderen dat ik mn HD Decoder kreeg tussen 1-6 en t WK.
Ik ben er nog niet op in gegaan, maar als ik het doe zal ik het telefoongesprek opnemen op tape. :twisted:
Sta ik tenminste sterk.

Anders heeft t geen zin om een tv van 12 meijer te kopen
Wat ik dus eergisteren gedaan heb :( :( :(

Ik heb dinsdag gebeld met UPC en toen konden ze nog niks met zekerheid zeggen. WAARSCHIJNLIJK voor het WK, zei de dame die ik aan de telefoon had.

amscap
26-05-2006, 20:07
Het begint er langzaam op te lijken dat de combinatie Philips-HDMI haperingen vertoont.
Eerst het bericht hierboven door Mr_Parker en nu ik lees op kieskeurig bij de reviews voor de Philips 32pf9830 dat iemand die al een samsung H360R decoder bezit, problemen heeft met de HDMI aanlsuiting tussen de Samsung decoder en de Philips tv.

Ik hoop van harte dat het "maar" incidenten blijken te zijn...

Mr_Parker
29-05-2006, 06:58
Samsung heeft ondertussen laten weten dat ook zij problemen hebben met de HDMI aansluiting. Het probleem is dat het een nieuwe standaard is die nog niet door iedereen exact gelijk gevolgt wordt.
Hierdoor kan / zal het gebeuren dat (nog) niet elke combinatie even goed werkt.

Samsung is op dit moment bezig met een software update die de compatibiliteit via HDMI zou moeten verbeteren (nog niet voor alle toestellen maar wel voor vele). Deze update zou in juli beschikbaar gaan komen.
Philips lijkt het zekere voor het onzekere te kiezen en brengt de box pas op de markt als hij blijkbaar goed werkt met het gros via HDMI terwijl samsung de gok waagde en er vanuit gaat dat ze het mbv een software update opgelost krijgen, en de klanten het voorlopig via component doet.

amscap
29-05-2006, 09:21
Er vanuitgaande dat wat MR_Parker zegt klopt, laat ik dan het hoge woord er maar uitgooien:

HET WK IN HDTV DREIGT UIT TE LOPEN OP EEN FIASCO!!

Dit is in de 1e plaats de fabrikanten van de decoders te verwijten aangezien de kabelmaatschappijen afhankelijk zijn van hen.
Het was vorig jaar al bekend en besloten dat de HD decoders voor het WK beschikbaar moesten komen. Het WK had DE opstap moeten worden en nu is er maar een heel klein opstapje voor diegene die niet woont in het UPC gebied en diegene moet dan ook de mazzel hebben dat ie een HD TV heeft die "toevallig" wel goed kan communiceren met de Samsung HD decoder.
Als je nu toch het WK in HD wilt zien moet je een tv kopen die bij de decoder past!


PS: kan iemand wellicht mij vertellen of de Philips 32PF9830 wel/niet overweg kan met de Samsung decoder?

Mr_Parker
29-05-2006, 10:02
Voordat ik van het een of ander beschuldigd ga worden nog even dit.

De meeste info komt van een ander forum: tvhome fourm (http://tvhomenl.xsbb.nl/)

Daar wordt ook door een medewerker van @home, of iemand die daar in iedergeval connecties heeft, ook gevraagd om info te geven over wel of niet werkende combinaties met de H360R van Samsung.
De trend die mij tot nu toe opvalt is dat oa Philips met veel tv's de een of andere problemen heeft. Op basis daarvan zou ik verwachten dat de 32PF9830 wellicht iets van problemen kan hebben, misschien geen geluid via HDMI, of iets anders, maar het zou ook best goed kunnen gaan.
Ik kan echter zelf voorlopig de site niet bekijken omdat ik zelf geen directe internet toegang heb, de toegang die ik nu gebruik heeft een firewall die bepaalde sites blokeerd. Het betreffende forum maakt gebruik van een ander type script, vandaar dat die geblokeerd wordt en deze niet.

Kijk er eens rond zou ik zeggen...

Het forum gaat hoofdzakelijk over de andere kabelaars, met name @home en Casema. Maar ook een aantal algemene zaken komen er aan de orde, voor UPC is er UPCunderground, daar ben ik niet bekend mee (ben zelf uit het @home gebied.).

amscap
29-05-2006, 10:49
Thanx Mr_Parker


Heb ff gekeken op desbetreffende forum. Inderdaad problemen met de 32pf9830 via hdmi. Via component werkt alles goed.
Las ook (via raad wie) dat er een truckje is om toch prima via hdmi te kijken op deze TV.
Zit zelf in Casema gebied...

Mr_Parker
29-05-2006, 12:32
Casema gebied...
We zouden eigenlijk dan eigenlijk in het Casema HDTV topic moeten zitten maar goed...

"Anoniem"

(Zoals gzegd, ik kan op dit moment, al geruime tijd overigens, het betreffende forum zelf niet benaderen dus het is even echt een gok.)

johanluijkman
29-05-2006, 15:49
Echt lachen. Heb net voor de gein 2x naar UPC gebeld. De een zegt dat de HDTVboxen vanaf 1 juni worden uitgeleverd, de ander zegt dat ze op dit moment al uitgeleverd worden. Op mijn vraag of alle problemen met de box nu waren opgelost, antwoordden ze allebei heel enthousiast dat alles in orde was!!!

Blauwoogje
30-05-2006, 11:47
Echt lachen. Heb net voor de gein 2x naar UPC gebeld. De een zegt dat de HDTVboxen vanaf 1 juni worden uitgeleverd, de ander zegt dat ze op dit moment al uitgeleverd worden. Op mijn vraag of alle problemen met de box nu waren opgelost, antwoordden ze allebei heel enthousiast dat alles in orde was!!!

whahahaha
ik zal je zeggen ik heb precies hetzelfde gedaan en kreeg het volgende antwoord.
de ene zei tegen mij dat ze uitgeleverd gaan worden per 1 juni
de tweede vertelde mij dat er donderdag 1 juni meer bekend gemaakt gaat worden over het wanneer uitleveren van de boxen

hele vreemde zaak bij de upc.
de tweede was zelfs zo brutaal om de haak erop te gooien toen ik vermeldde dat ik eerder al had gebelt en er tegen mij is gezegt dat de boxen per 1 juni uitgeleverd gaan worden.

johanluijkman
30-05-2006, 12:00
Echt lachen. Heb net voor de gein 2x naar UPC gebeld. De een zegt dat de HDTVboxen vanaf 1 juni worden uitgeleverd, de ander zegt dat ze op dit moment al uitgeleverd worden. Op mijn vraag of alle problemen met de box nu waren opgelost, antwoordden ze allebei heel enthousiast dat alles in orde was!!!

whahahaha
ik zal je zeggen ik heb precies hetzelfde gedaan en kreeg het volgende antwoord.
de ene zei tegen mij dat ze uitgeleverd gaan worden per 1 juni
de tweede vertelde mij dat er donderdag 1 juni meer bekend gemaakt gaat worden over het wanneer uitleveren van de boxen

hele vreemde zaak bij de upc.
de tweede was zelfs zo brutaal om de haak erop te gooien toen ik vermeldde dat ik eerder al had gebelt en er tegen mij is gezegt dat de boxen per 1 juni uitgeleverd gaan worden.

Vandaag eens met het niet-gratis nummer gebeld. Deze meneer zei dat zijn collega's er helemaal naast zaten, en dat ze hun best doen zo snel mogelijk uit te leveren, maar dat er nog geen datum bekend is. Verder schoof hij alles af op Philips, die de boxen zomaar terugtrok, en eigenlijk valt hen (UPC) geen enkel verwijt te maken, want zij zijn er klaar voor........

Ed Schoolderman
30-05-2006, 19:29
Snelkoppeling naar het artikel van de Telegraaf over HDTV van UPC

http://www.dft.nl/nieuws/9185013/WK_voetbal_waarschijnlijk_niet_in_HDTV_bij_UPC.htm l

Een deel van mijn brief aan de manager communications van UPC:

Al vanaf november 2005 volg ik de ontwikkeling van HDTV op de voet.
Het persartikel van 10 oktober 2005 is daar een voorbeeld van. http://www.philips.nl/about/article-15314.html
Na lang zoeken hebben wij uiteindelijk in februari een HD ready Plasma TV gekocht van het merk Pioneer.

Zeker 2 maanden geleden heb ik mij aangemeld op de UPC site http://www.ervaarhdtv.nl van UPC.
Tot op heden heb ik op die aanmelding niets vernomen.

Ik heb inmiddels meerdere malen telefonisch contact gezocht met zowel uw verkoopafdeling als uw afdeling telefonische support. Alle reacties van uw collega’s waren over de vragen over HDTV verschillend.

Een selectie:

• De huidige box van UPC is AL HD Ready en hoeft niet te worden omgewisseld, alleen maar te worden geaktiveerd. Na mijn informatie dat dit niet het geval is en de mediabox door een monteur moet worden omgewisseld, (informatie op de UPC site) gaf de persoon toe, dat hij over dit onderwerp onvoldoende informatie had.
• Er is een brief verstuurd aan de klanten van UPC, werd mij gezegd. U hoeft alleen maar af te wachten. Een aantal dagen later kreeg ik uiteraard weer iemand anders aan de telefoon, die zei van geen brief, die verstuurd zou zijn, te weten.
• Volgende reactie, ook tevens mijn angst, was dat de actie een groot succes is en dat de vraag groter was dan het aanbod van decoders. Als ik nog niets gehoord had, zou het voor het WK waarschijnlijk ook niet meer lukken om een decoder te bemachtigen.
• Nog een reactie van een helpdeskmedewerker: Wij zijn nog aan het testen. Op mijn melding, dat het WK over 2 tot 3 weken begint werd gezegd, dat ik weer moest afwachten.
• Laatste voorbeeld dan wat ik kwijt wil: Het coax-signaal in Rotterdam is te slecht om HDTV door te geven. Nu heb ik inderdaad af en toe last van trage toegangstijden via internet van Chello, maar deze uitspraak was degene die mij aan het schrijven zette.
• Meest gehoorde uitspraak. Geduld…….!! Minder dan 14 dagen voor de start van het WK begint mijn geduld om te slaan in wanhoop en vrees ik dat mijn HDTV mediabox pas na de finale ga ontvangen.


Niet eenmaal kreeg ik van uw afdeling support een eensluidende reactie.

Ik ben zelf manager van een support afdeling van een engels softwarepakket wat gebruikt wordt binnen de autobranche voor hun administratie. Bij grote storingen in de software zorg ik er via een interne mail voor dat iedereen op de hoogte is van de aard van de storing, een inschatting van de tijd die er mee gemoeid is om e.e.a. te herstellen en een korte omschrijving van de reactie die de supportmedewerkers het beste kunnen geven, zodat er een eensluidend verhaal naar de buitenwacht gaat. Ik kan mijn mensen via een interne mailgroep makkelijk bereiken en ben in de veronderstelling dat u, als professionele organisatie, een dergelijke stroom van informatie op een vrij eenvoudige wijze op een zelfde manier kunt doorspelen naar uw medewerkers.

Mijn verzoek naar uw organisatie is drie-ledig.

• Kunt u ervoor zorgen, dat uw medewerkers dezelfde en de juiste reactie geven aan de klanten om te voorkomen dat iedere keer als er gebeld wordt een andere reactie wordt afgegeven.

• Kunt u ervoor zorgen, dat ik voor aanvang van het WK in het bezit van een HD decoder, zodat ik maximaal kan genieten van dit evenement, wat toch mee gespeeld heeft bij de aanschaf van de HD ready plasma TV.

• Mag ik minimaal een reactie van u op deze brief, waarin u op een realistische manier aangeeft wat ik als gebruik van een aantal van uw diensten mag verwachten van u als organisatie.


De reactie:

Hartelijk dank voor uw email van 28 mei 2006 en mijn verontschuldigingen voor de verwarrende informatie die u van ons heeft ontvangen.

UPC en Philips werken op dit moment met man en macht om de HDTV decoder nog voor het WK gereed te hebben. De box ondergaat op dit moment een uitgebreide serie tests vanwege de hoge kwaliteitseisen van beide bedrijven. Het is nog steeds de bedoeling om de decoder voor het WK te distribueren, maar bij een complex technologisch product als HDTV is het niet goed mogelijk om hierover garanties af te geven. De ontwikkeling van een dergelijk product kan immers altijd langer duren dan we vooraf hebben kunnen inschatten.

Zodra de decoder gereed is voor distributie zullen we allereerst contact opnemen met klanten die nog voor het WK hun interesse kenbaar hebben gemaakt via www.ervaarhdtv.nl. Zij krijgen voorrang boven klanten die zich later bij ons melden.

We zijn ons ervan bewust dat het WK aanstaande is. Daarom verwachten we u eind deze week of begin volgende week nader te kunnen berichten. Spannend? Jazeker.


Met vriendelijke groet,

Wat nu ............. ??

laserpower
31-05-2006, 14:17
Wachten :oops:
En hopen dat het goed komt.
Ik zit met hetzelfde probleem, ook ik heb een True HDTV gekocht met de wens om daadwerkelijk in een resolutie van 1080 * 1920 te kunnen gaan kijken.
Verder heb ik nog wel de opie van de schotel, maar dat vereist een grote investering o.a decoder voor HDTV met een Powercam en een schotel met 3 koppen.
Via UPC hoop ik eerst de kat uit de boom te kunnen kijken, maar ik heb mijn twijfels.

Albert Kostwinder
31-05-2006, 15:09
Volgens mij is het vragen om problemen als je hdtv via upc wilt hebben en ook nog voor het wk.... :?

Ik heb liever dat er goed gevoetbalt wordt... :twisted:

bosmeneer
31-05-2006, 18:48
De reactie:

(..)

Spannend? Jazeker.
Niets is er spannend meer, deze man kan op vrijdag 9 juni zijn biezen pakken. Samen met wat Philips-topmannen.

Wat een afgang is dit toch weer. Het had zooo een goede reclame geweest kunnen zijn voor alle kabelaars in Nederland en nóg verpesten ze het!

EvdL
01-06-2006, 20:02
Dus UPC heeft de HD decoders nog niet ? Ik heb zojuist de philips 32PF9830 ontvangen.\
Wat kost anders een hd decoder ?

laserpower
01-06-2006, 21:09
Gefeliciteerd met je TV.
Ik heb de 37pf9830 en het is een super LCD TV.
Als je via de schotel HDTV beelden wil hebben zou ik nu gaan voor de Pace DS810XE, die kost 499.-- euro.

EvdL
01-06-2006, 21:58
Dank je. Ben er ook zeer blij mee. De meeste verhalen die ik heb gelezen kloppen wel tot nu toe; wazig beeld bij voetbalwedstrijden en blokkerig beeld als ik de upc decoderf aanzet, het analoge beeld is nu beter dan met digitale decoder dus ik denk dat ik die maar ga inleveren en of wacht op de upc hd decoder of er eentje ga kopen. Niet nu, want de centjes zijn even op. :wink:

Ik heb ook nog nagedacht over de 37inch versie maar ten eerste werd die mij te duur (toch weer een kleine 1000 euro mee) en qua mijn kijkafstand (ongeveer 2.7m) prima grootte. Tv kast is sowieso natuurlijk behoorlijk aangezien de speakers aan de zijkant zitten.

laserpower
02-06-2006, 20:09
Het is dat mijn zoon bij BCC werkt en een korting voor mij kon regelen anders had ik deze tv niet gekocht maar de 32 inch.
Ik zit ook te wachten op de HDTV aanbieding van UPC en als dit niet mocht bevallen dan ga ik over op HDTV via mijn schotel.
IK heb nu digitaal beeld via de schotel en analoog beeld via UPC.
Als ik het scherm op splitscreen zet en beide in een venster zet dan is het verschil van kwaliteit erg groot.
Ik hoop dat de HDTV van UPC toch wel een beter beeld geeft.
Het zou mij dan ook even de tijd geven om te kijken hoe het hele HDTV zich verder ontwikkeld.
En anders moet ik toch maar een grotere uitgave doen en via de schotel HDTV gaan kijken.
Via de PC die ik had aangesloten op deze TV heb ik al HDTV beelden gezien en dan wil je graag meer.
Het WK voetbal zou leuk zijn maar waar ik meer in geintereseerd ben is Nationaal Geographic HD en Discovery HD. :D
Ik zal echter nog wel wat geduld moeten hebben vrees ik.

johanluijkman
07-06-2006, 22:10
Vanavond ben ik gebeld door UPC, om me op de hoogte te houden van de vorderingen. Ze gaan beginnen met het uitleveren van de boxen, en de verwachting is, dat geinteresseerden binnen enkele weken voorzien zullen zijn van een HDsettopbox.

laserpower
08-06-2006, 10:11
Vanavond ben ik gebeld door UPC, om me op de hoogte te houden van de vorderingen. Ze gaan beginnen met het uitleveren van de boxen, en de verwachting is, dat geinteresseerden binnen enkele weken voorzien zullen zijn van een HDsettopbox.

Binnen enkele weken :oops: dan is het WK bijna ten einde :(
Nu wil ik het niet alleen voor het WK voetbal maar het had natuurlijk wel zo leuk geweest.
Ik heb nog geen reactie op mijn aanmelding gehad, niet via de mail en ook niet via een andere manier. :x

laserpower
08-06-2006, 16:00
Ik ben vanmiddag even bij de winkel van UPC geweest en daar vertelde men mij dat er GEEN HDTV :oops: komt met de WK voetbal.
Waarschijnlijk wordt het Juli voordat de eerste beelden te zien zijn.
Ongeloofelijk maar waar :!:

FrancWest
08-06-2006, 18:35
Vanavond ben ik gebeld door UPC, om me op de hoogte te houden van de vorderingen. Ze gaan beginnen met het uitleveren van de boxen, en de verwachting is, dat geinteresseerden binnen enkele weken voorzien zullen zijn van een HDsettopbox.

En is die HDTV box van UPC dan ook gratis net zoals de mediabox ?

Franc.

Blauwoogje
08-06-2006, 18:45
Vanavond ben ik gebeld door UPC, om me op de hoogte te houden van de vorderingen. Ze gaan beginnen met het uitleveren van de boxen, en de verwachting is, dat geinteresseerden binnen enkele weken voorzien zullen zijn van een HDsettopbox.

En is die HDTV box van UPC dan ook gratis net zoals de mediabox ?

Franc.

nee de HDTV settopbox gaat 49,95 kosten

maximus
08-06-2006, 21:25
Vanavond ben ik gebeld door UPC, om me op de hoogte te houden van de vorderingen. Ze gaan beginnen met het uitleveren van de boxen, en de verwachting is, dat geinteresseerden binnen enkele weken voorzien zullen zijn van een HDsettopbox.

En is die HDTV box van UPC dan ook gratis net zoals de mediabox ?

Franc.

nee de HDTV settopbox gaat 49,95 kosten

nou, ik ben vanavond gebeld door upc en die man wist mij te vertellen dat ze die hdtv settopbox gratis om kwamen ruilen.

Mr_Parker
08-06-2006, 21:27
En is die HDTV box van UPC dan ook gratis net zoals de mediabox ?

Franc.

De normale decoder van upc is niet gratis, en ook niet je eigendom!
Je betaalt voor het basis digitale pakket bij upc ongeveer € 2,90 boven op je normale analoge abonement. In de huidige actie, wij (UPC) duwen een box in je handen en laten het je zelf uitzoeken, is het de eerste 6 maanden gratis daarna, mits je het wil blijven houden, moet je die € 2,90 gaan betalen. Dat bedrag is eigenlijk niks anders dan de huur van de decoder.

Voor de HD box komen boven op die maandelijkse huur ook nog "administratie / installatie kosten". Waarschijnlijk is die € 49,95 het inkoop prijs verschil tussen de huidige decoder box en de HD-box.

Wil je geen digitale tv meer van UPC dan moet de box terug.

Bij de andere kabelaars, @home / Casema etc koop je eenmalig een decoder naar eigen keuze, plus een smartcard en dan is het basis pakket gratis.

FrancWest
08-06-2006, 21:52
En is die HDTV box van UPC dan ook gratis net zoals de mediabox ?

Franc.

De normale decoder van upc is niet gratis, en ook niet je eigendom!
Je betaalt voor het basis digitale pakket bij upc ongeveer € 2,90 boven op je normale analoge abonement. In de huidige actie, wij (UPC) duwen een box in je handen en laten het je zelf uitzoeken, is het de eerste 6 maanden gratis daarna, mits je het wil blijven houden, moet je die € 2,90 gaan betalen. Dat bedrag is eigenlijk niks anders dan de huur van de decoder.

Voor de HD box komen boven op die maandelijkse huur ook nog "administratie / installatie kosten". Waarschijnlijk is die € 49,95 het inkoop prijs verschil tussen de huidige decoder box en de HD-box.

Wil je geen digitale tv meer van UPC dan moet de box terug.

Bij de andere kabelaars, @home / Casema etc koop je eenmalig een decoder naar eigen keuze, plus een smartcard en dan is het basis pakket gratis.

Ja ok, maar bij andere kabelaars zie ik prijzen van 300 (?) euro voor zo'n HD Decoder. Dan moet je toch heel wat maandjes bij UPC kijken wil je dat bedrag eruit halen. Zijn er verder geen maandelijkse kosten verbonden aan een HD abonnement ? En kan ik met de HD decoder ook de normale digitale kanalen bekijken, of zit ik straks met 2 decoders ?

Mr_Parker
08-06-2006, 22:12
De HD-decoders zijn allemaal (dus zowel die van UPc als die van de andere kabelaars) ook geschikt voor de SD kanalen, je zult dus genoeg hebben aan die ene decoder.

Het was niet mijn bedoeling om UPC als verborgen duur, dan wel duurder dan de andere af te schilderen. Ik wilde alleen een misverstand voorkomen op het gebied van de eigendoms rechten van de decoder.


Op zich ben ik zelf voorstander van het systeem van UPC, als ik nu zou stoppen met kabel tv heb ik € 100,- "over de balk gegooid" en dat zouden 30 maanden zijn of zo, en dan heb ik het inderdaad nog niet over de hd-box.

Ik heb enige ervaring, door familie, met de media box van UPC, wat mij zeer stoort, maar misschien is het onervarenheid van mij en kan het wel, is dat je zenders waar je geen abo op hebt niet uit het zap rijtje kan halen. Geen favorieten lijst dus.
Daarnaast is de indeling van de zenders zeer vrremd, duitsers rond 800?

Dus voor beide opzetten is iets te zeggen.

johanluijkman
28-06-2006, 09:42
Vanochtend maar weer eens gebeld naar de klantenservice. Volgens de dame van de klantenservice zijn ze bij UPC nu bezig met een tweede uitrol en worden er binnen 2 weken heel veel mensen gebeld voor een installatieafspraak. We wachten maar weer eens af!!!!

Albert Kostwinder
28-06-2006, 09:56
Toch mooi, zo ruim op tijd voor het ek 2008 :roll:

johanluijkman
28-06-2006, 09:58
Toch mooi, zo ruim op tijd voor het ek 2008 :roll:

Zeker!! Met een beetje mazzel kunnen we de kwalificatiewedstrijden in HD kijken!! :lol:

Soundwork
02-07-2006, 12:59
Reken alsjeblieft niet op een box tijdens het WK, aangezien ik zelf ook UPC klant ben en ook actief op het chelloo forum heb ik genoeg voorbij zien komen wat duidt op HD bij UPC pas na het WK.

Ook heb ik UPC zelf meerdere malen aan de lijn gehad (Helpdesk en Sales) en zij nemen HDTV voorlopig dan ook niet serieus. Bij UPC-ers is het nu in testfase (zo'n 40 tot 50 boxen) en dat zal voorlopig zo blijven.

bosmeneer
09-07-2006, 22:24
Wellicht interessant hierbij: http://www.webwereld.nl/articles/41909


Naar eigen zeggen heeft UPC nu enkele honderden klanten die hdtv kijken.

En als ze hun eigen personeel niet meerekenen? :twisted:

johanluijkman
09-09-2006, 09:01
http://www.ad.nl/multi-media/article613960.ece

Vandaag bovenstaand bericht in de weekendbijlage van het AD. In dit bericht staat een zin dat UPC voor de kerst gaat beginnen met HDTV-uitzendingen. Zou het dan nog werkelijk dit jaar gaan gebeuren???

BeQuietAndDrive
14-09-2006, 15:13
http://www.ad.nl/multi-media/article613960.ece

Vandaag bovenstaand bericht in de weekendbijlage van het AD. In dit bericht staat een zin dat UPC voor de kerst gaat beginnen met HDTV-uitzendingen. Zou het dan nog werkelijk dit jaar gaan gebeuren???

Wat UPC betreft: zien is geloven. Ik durf er geen uitspraken meer over te doen.

Herjan
20-09-2006, 10:20
Even een vraagje: bij mijn ouders in de wijk zijn ze momenteel UPC Decoders aan 't uitdelen. Men heeft tegen een buurvrouw gezegd dat, als zij het apparaat niet nam, ze binnenkort alleen nog maar Ned 1, 2 en 3 zou kunnen ontvangen. Volgens mij is dit bullshit, maar ik hoor graag van iemand of het wel of niet zo is en wanneer UPC zou stoppen met het analoge signaal.

Albert Kostwinder
20-09-2006, 11:23
Even een vraagje: bij mijn ouders in de wijk zijn ze momenteel UPC Decoders aan 't uitdelen. Men heeft tegen een buurvrouw gezegd dat, als zij het apparaat niet nam, ze binnenkort alleen nog maar Ned 1, 2 en 3 zou kunnen ontvangen. Volgens mij is dit bullshit, maar ik hoor graag van iemand of het wel of niet zo is en wanneer UPC zou stoppen met het analoge signaal.

Herjan, volgens mij is dit onzin. Volgens de kabelraad zijn de volgende zenders door de overheid als wettelijk verplicht gesteld.

1 Nederland 1
2 Nederland 2
3 Nederland 3
4 VRT 1
5 VRT Ketnet / Canvas
6 TV Gelderland (afhankelijk per gemeente welke dit is)
7 Lokaal / NDR 3 (afhankelijk per gemeente welke dit is)



Misschien moet je ff bij de kabelraden.nl kijken hoe dat bij je moeder zit met andere aanvullende zenders. Een aantal hiervan zijn ook verplicht dacht ik... :wink:

bosmeneer
20-09-2006, 20:32
Even een vraagje: bij mijn ouders in de wijk zijn ze momenteel UPC Decoders aan 't uitdelen. Men heeft tegen een buurvrouw gezegd dat, als zij het apparaat niet nam, ze binnenkort alleen nog maar Ned 1, 2 en 3 zou kunnen ontvangen. Volgens mij is dit bullshit, maar ik hoor graag van iemand of het wel of niet zo is en wanneer UPC zou stoppen met het analoge signaal.
Vergeet jouw info en vergeet bovenstaande post.

Waar, volgens mij, de verwarring ontstaat is dat de ether er uit gaat in november (daarin blijft alleen Nederland 2 nog van over). Televisie via (analoge) kabel blijft bestaan en het aanbod is zoals (veelal) gemeentes hebben vastgelegd in de programmaraden (met alle Nederlandse zenders en evt Engelse, Duitse, Belgische, Franse en thema-zenders)
UPC speelt blijkbaar smerige spelletjes door het er op te laten lijken dat je digitale tv moet nemen om 'straks' ook nog normale televisie te kunnen bekijken.

Er zijn genoeg mensen die nu en straks geen digitale tv van UPC afnemen (ze zitten in hun afzetgebied), dus de analoge kabel blijft gewoon bestaan :D

Herjan
20-09-2006, 21:03
Bedankt! Helemaal duidelijk! Niet slecht voor een meneer uit het bos... ;)

johanluijkman
19-11-2006, 12:24
Ik heb op het forum van Chello gelezen, dat ook de uitrol van HDTV voor de kerst niet meer wordt gehaald. Verwachting is 2e kwartaal van 2007.... Jaja, geduld is een schone zaak!!!

FrancWest
22-01-2007, 00:53
Lijkt wel of UPC het helemaal heeft opgegeven wat HDTV betreft. Op de site vind je er niks over terug en ook de site www.ervaarhdtv.nl verwijst gewoon naar de normale digitale televisie.

Franc.

Punjabi
27-01-2007, 14:13
26-Jan-07,

HDTV Mediabox van Philips

Degenen die het UPC mededelingen forum in de gaten hebben gehouden weten het al: er is weer een teken van leven gesignaleerd omtrent de HDTV decoder van Philips!

UPC lijkt uiterst voorzicht met het lanceren van de HDTV decoder. De decoder werd namelijk al in 2005 aangekondigd.
Het uitstellen zal niet voor niets zijn geweest. Ten eerste staat HDTV via de kabel in nederland nog in de kinderschoenen. Er zijn welliswaar andere kabelproviders die reeds HDTV aanbieden, maar daar loopt het nog verre van vlekkeloos. Ten tweede maakt de HDTV decoder van Philips gebruik van "HDMI", dit is een nieuwe aansluitstandaard. Helaas bleek deze standaard niet op alle HD Ready tv's te werken.

Deze maand start UPC met een nieuwe test. Mensen die zich eerder hadden opgegeven via de site "www.ervaarhdtv.nl", welke inmiddels niet meer bestaat, kunnen worder geselecteerd voor deze test. Het is helaas niet meer mogelijk om je op te geven voor deze test. Daarbij zal slechts een kleine groep worden geselecteerd.

De test zal in principe twee maanden duren, maar dit kan altijd nog worden verlengd. Over de uiteindelijke prijs van de HDTV decoder is nog niets bekend.

bron:www.chelloo.com

xposure
27-01-2007, 14:20
HD Ready vereist toch juist HDMI? Merkwaardig verhaal van UPC maar dat heb je wel vaker met deze organisatie.

Albert Kostwinder
27-01-2007, 14:47
Wat een gepruts van Philips en upc. Als je hd zonder morren wilt ontvangen moet je gewoon een schotel nemen....:wink:

Bengbeng
27-01-2007, 17:08
Wat een gepruts van Philips en upc. Als je hd zonder morren wilt ontvangen moet je gewoon een schotel nemen....:wink:

HD via de schotel is zeer beperkt voor de Nederlanders. Probeer jij maar eens Discovery HD of NGC HD te ontvangen, zenders die de kabelaars wel aanbieden.

Met BBC-HD en Euro1080 houdt het wel zo'n beetje op voor de schotelaar.



Lijkt wel of UPC het helemaal heeft opgegeven wat HDTV betreft. Op de site vind je er niks over terug en ook de site www.ervaarhdtv.nl verwijst gewoon naar de normale digitale televisie.


Als het na de nieuwe aankomende testperiode van 2 maanden weer niet lukt kunnen ze er inderdaad beter een streep onder zetten. Maar verstandiger; zet een streep onder Philips en ga bijv met Humax in zee, die hebben ook HD decoders voor de kabel.

Albert Kostwinder
28-01-2007, 17:32
[quote=Albert Kostwinder]Wat een gepruts van Philips en upc. Als je hd zonder morren wilt ontvangen moet je gewoon een schotel nemen....:wink:

HD via de schotel is zeer beperkt voor de Nederlanders. Probeer jij maar eens Discovery HD of NGC HD te ontvangen, zenders die de kabelaars wel aanbieden.

Met BBC-HD en Euro1080 houdt het wel zo'n beetje op voor de schotelaar.

[quote]

Discovery hd, ngc hd geen probleem. 3 kop systeempje met speciale schotel en astra 1, 2 hotbird of meer naar wens etc... Je weet gewoon niet waar je het over hebt. Als je juist alle zenders, inclusief hd wilt ontvangen moet je de schotel hebben vanwegen het gemak en diversiteit. Je wilt toch zelf bepalen wat je ziet? met kabel wordt dit dus voor je gedaan.

ferdinab
29-01-2007, 10:03
Vandaag ben ik gebeld door UPC of ik deel wil nemen aan de HDTV test. Daar voor krijg ik 2 maanden gratis HDTV en moet ik 2 x een vragenlijst invullen. De decoder is gratis. In het begin is alleen NGC in HDTV later ook discovery. Bovendien 2 maanden gratis film1 en sport 1

Na de proefperiode van 2 maanden kost de aansluiting 6 euro per maand bovenop de gewonde digitale TV aansluiting.

De decoder krijg ik over ongeveer een week thuisgestuurd.

Als ik wat ervaringen heb zal ik weer posten.

Bengbeng
29-01-2007, 21:51
Discovery hd, ngc hd geen probleem. 3 kop systeempje met speciale schotel en astra 1, 2 hotbird of meer naar wens etc... Je weet gewoon niet waar je het over hebt.

Weet jíj eigenlijk wel waar je het over hebt?
Discovery-HD en NGC-HD zijn niet FTA en ook niet via Canal Digitaal te ontvangen. NGC-HD is alleen via een Engels Sky abonnement, inclusief verplichte aanschaf Sky HD ontvanger en officiëel alleen voor Engelsen te bemachtigen, niet realistisch dus (en erg kostbaar) voor de gemiddelde Nederlander.

Discovery-HD zou eventueel via het Duitse Premiere te bemachtigen zijn, maar ook weer niet officiëel voor Nederlanders. Moet dus via een omweg en de zender is waarschijnlijk ook nog eens Duits gesynchroniseerd. Niet echt aanlokkelijk.

Via diverse kabelaars heb je gewoon NGC en Discovery HD mét NL ondertiteling.

rtoonen
16-02-2007, 00:26
Gisteren de HD-decoder ontvangen. Decoder reageert qua bediening soms traag en zal nog wat updates nodig hebben.

Uit mijn bericht op het HTforum:

Overigens ben ik zeer onder de indruk van de beeldkwaliteit van vooral de HD-zenders. Ik heb er nu 4 (Film1, Sport1, NGC en Discovery (sinds vandaag). Zojuist op NGC een docu gezien over reuzenpanda's, maar dat beeld was grandioos. Deed niets onder voor HD-DVD of BR. Verder nog geen blokjes-storing gezien en het geluid loopt zelf synchroon (is instelbaar). Overige kanalen varieren, maar zijn over het algemeen goed. Vooral N1, 2 en 3 springen hier duidelijk bovenuit. Lijkt erop dat Philips en UPC hun huiswerk afgelopen maand iets beter hebben gedaan. Ik heb overigens verder geen enkele info ontvangen over de duur van de proef enz enz. Film1 heeft toch wel veel aardige films en de beeldkwaliteit is prima en van de HD versie uitstekend. Vandaag March of the Penguins gekeken.

Conclusie, wellicht hebben ze een nieuwe klant.

Rob

robin mering
20-02-2007, 12:49
Beste mensen,

Ik lees hier het een en ander over upc en de zogenoemde hd-tv ontvanger!

Hoe kunnen mensen al hd-tv ontvangen via upc hd-mediabox, terwijl ik gister herhaaldelijk over de telefoon met upc heb gehoord dat deze hd ontvangers pas eind 2007 op de markt komt?

Is er voor mij een mogelijkheid om hd-tv te ontvangen in Wageningen?

rtoonen
20-02-2007, 21:27
De interne communicatie bij UPC is nog steeds niet optimaal...

johanluijkman
21-02-2007, 07:43
Gisteren de HD-decoder ontvangen. Decoder reageert qua bediening soms traag en zal nog wat updates nodig hebben.

Uit mijn bericht op het HTforum:

Overigens ben ik zeer onder de indruk van de beeldkwaliteit van vooral de HD-zenders. Ik heb er nu 4 (Film1, Sport1, NGC en Discovery (sinds vandaag). Zojuist op NGC een docu gezien over reuzenpanda's, maar dat beeld was grandioos. Deed niets onder voor HD-DVD of BR. Verder nog geen blokjes-storing gezien en het geluid loopt zelf synchroon (is instelbaar). Overige kanalen varieren, maar zijn over het algemeen goed. Vooral N1, 2 en 3 springen hier duidelijk bovenuit. Lijkt erop dat Philips en UPC hun huiswerk afgelopen maand iets beter hebben gedaan. Ik heb overigens verder geen enkele info ontvangen over de duur van de proef enz enz. Film1 heeft toch wel veel aardige films en de beeldkwaliteit is prima en van de HD versie uitstekend. Vandaag March of the Penguins gekeken.

Conclusie, wellicht hebben ze een nieuwe klant.

Rob

Kun je eens wat fotootjes plaatsen? Ben wel erg benieuwd. En het is te hopen dat de proef voorspoedig verloopt zodat wij er ook van kunnen genieten!

markus987
21-02-2007, 11:06
Beste forumlezers,

Bij deze heb ik een vraag aan iedereen die op dit moment in het bezit is van de Philips HD-decoder van UPC en deze heeft aangesloten via de HDMI aansluiting op de LCD/Plasma.
De vraag gaat met name over de standaard digitale kanalen zoals bijvoorbeeld Eurosport,SBS6,RTL4,RTL5 e.d. die nog niet in HD uitzenden maar gewoon in gewone SD (standaard definition) digitale kwaliteit. Ik wil namelijk graag een LCD televisie kopen en ben al in verschillende winkels wezen kijken en mij valt elke keer opnieuw weer één ding op en dat is hetvolgende: Als er HD-content wordt aangeboden op het showmodel ziet het beeld er super mooi uit, maar als ik dan vraag aan de verkoper om het gewone kabel-signaal (dus analoog) er even op te zetten dan ziet om het maar eerlijk te zeggen het beeld er niet uit….! Als je bijvoorbeeld de zender logo’s dan ziet, heel onscherp en de ondertiteling bijvoorbeeld ook van de uitzendingen worden heel erg dik weergegeven en gezichten en personen zijn opeens heel onscherp….. Ik lees regelmatig revieuws op kieskeurig.nl en sommige mensen zeggen al dat als je gewone televisie wil zien (dus geen HD-content) dat dit op een traditionele beeldbuis televisie veel beter wordt weergeven als op een LCD-scherm. De verkoper heeft gezegd dat als je gewone digitale televisie hebt (dus gewone SD digitale televisie) dat het beeld dan beter wordt weergegeven qua scherpte. Zelf heb ik hier grote twijfels over omdat ik op dit moment ook digitale televisie van UPC heb , en via mijn Sony dvd-recorder kan ik met een knopje op de AB omschakelen tussen het analoge hf signaal (via de sony-tuner) en het digitale signaal van de mediabox van UPC en ik moet zeggen het verschil wat je dan ziet is dat de fijne kleurruis die er in het analoge-signaal nog wel zit is dan volledig weg waardoor het plaatje veel strakker oogt, maar in scherpte veranderd er niet eens zo gek veel (misschien een winst van 1 a 2%).Dus als ik via de mediabox van UPC een digitaal signaal aanbied aan een LCD tv denk ik dat het beeld dus er vrijwel net zo uit zal zien als het analoge signaal qua scherpte dan. Nu weet ik dat als je de Philips HD decoder hebt dat dan de standaard digitale kanalen ook via deze decoder lopen en de vraag is nu : 1) Zijn de standaard digitale kanalen met de HD-decoder via de HDMI uitgang beter qua scherpte als de analoge versie van het beeld via de antenne ingang van de LCD tv? En de tweede vraag: 2) Zijn de standaard digitale kanalen met de HD-decoder via de HDMI uitgang qua scherpte beter als het beeld dat eerst met de oude mediabox van UPC ontvangen kon worden en via de scart uitgang liep?
Graag alvast dank voor de antwoorden !!

rtoonen
21-02-2007, 18:25
Gisteren de HD-decoder ontvangen. Decoder reageert qua bediening soms traag en zal nog wat updates nodig hebben.

Uit mijn bericht op het HTforum:

Overigens ben ik zeer onder de indruk van de beeldkwaliteit van vooral de HD-zenders. Ik heb er nu 4 (Film1, Sport1, NGC en Discovery (sinds vandaag). Zojuist op NGC een docu gezien over reuzenpanda's, maar dat beeld was grandioos. Deed niets onder voor HD-DVD of BR. Verder nog geen blokjes-storing gezien en het geluid loopt zelf synchroon (is instelbaar). Overige kanalen varieren, maar zijn over het algemeen goed. Vooral N1, 2 en 3 springen hier duidelijk bovenuit. Lijkt erop dat Philips en UPC hun huiswerk afgelopen maand iets beter hebben gedaan. Ik heb overigens verder geen enkele info ontvangen over de duur van de proef enz enz. Film1 heeft toch wel veel aardige films en de beeldkwaliteit is prima en van de HD versie uitstekend. Vandaag March of the Penguins gekeken.

Conclusie, wellicht hebben ze een nieuwe klant.

Rob

Kun je eens wat fotootjes plaatsen? Ben wel erg benieuwd. En het is te hopen dat de proef voorspoedig verloopt zodat wij er ook van kunnen genieten!

Hier staan ook alvast wat reacties en foto's:

http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=17638.10

Willem Zwolsman
06-03-2007, 12:24
Beste HDTV-geïnteresseerden,

Sinds zaterdag 17 februari jl. staat er bij ons een mediabox-HDTV van UPC/Philips proef te draaien. De eerste bevindingen zijn redelijk positief en de HD-beelden van Discovery HD, NG HD, Film 1 en Sport 1 HD worden goed doorgegeven.

Wat opvalt is dat de HDMI-uitgang helaas iets bibbert; zoals het beeld bij 50 Hz toestellen uit een grijs verleden, zeg maar. Dit is bij het testbeeld duidelijk waarneembaar. Bij de HD-kanalen valt het bibberen nagenoeg niet op, maar bij de PAL-kanalen wel. Met name als er grotere witte vlakken en/of horizontale lijnen aanwezig zijn. Ligt niet aan de TH-42PV60, want het beeld van de DVD heeft dit verschijnsel via HDMI niet. Daarnaast vind ik het beeld van PAL-kanalen via de HDMI-aansluiting ook iets minder mooi. Een soort pseudo-scherp...verschijnsel is wat lastig te omschrijven.

Tot slot nog een kleine opmerking over het automatisch scalen van de TV. Via de HDMI functioneert dit niet. De TH-42PV60 op "Auto Aspect", de mediabox-HDTV via de HDMI en beeld in letterbox is regelmatig ons deel. Lang leve diegenen die 4:3 in letterbox uitzenden en daar zijn er nog wel een paar van.

UPC/Philips is dus aardig op weg en wij zullen er alles aan doen om het UPC HDTV-team te v.z.v. de nodige (gebruikers)informatie. Als vervolgens de zendgemachtigden ook nog gaan standariseren, dan wordt het misschien nog iets met prettig TV-kijken.

Wij hebben de mensen van UPC in ieder geval heel veel succes gewenst met het verder ontwikkelen van de mediabox-HDTV. Nu de 'bugs' nog richting de eeuwige jachtvelden...

Mochten er anderen zijn met ervaringen; ik blijf het forum met belangstelling volgen!

Willem

Bengbeng
06-04-2007, 14:16
Vanaf vandaag is HDTV nu echt te bestellen;

https://www.upc.nl/televisie/hdtv

laserpower
18-04-2007, 12:28
Ik heb me aangemeld op 9-4-2007.
Een mail met bevestiging gekregen en er zou binnen 4 werkdagen contact worden opgenomen.
tot op heden echter geen reactie.
Verleden jaar had ik me ook al aangemeld bij ervaar HDTV en wel op 2-5-2006.
Ja geduld moet je hebben.
Nu maar weer eens een mailtje gestuurd met wat vragen en opmerkingen.

laserpower
24-04-2007, 19:57
Vandaag is er een monteur geweest die alles heeft doorgemeten en aangesloten.
Ook de kanalen activeren was snel gebeurt en verder heeft hij gekeken of alles verder goed werkte. Prima
De oude box heeft hij gelijk meegenomen.
Het beeld is werkelijk oogverblindend mooi.
Nu kan ik eindelijk gebruik maken van de potentie van het LCD scherm.

ruudelde
28-04-2007, 14:46
Gisteren was het zover. De monteur van UPC kwam de nieuwe HDTV decoder plaatsen. Voorlopig nog maar 2 HD kanalen, maar dat heb je als je de 1e wilt zijn. Het was duidelijk dat alles nog in een testfase zit. De monteur is 3 kwartier bezig geweest. Alle kabels en verbindingen werden getest. Je kreeg een advies over minder goede aansluitingen. Op zich was dat positief te noemen. Wel jammer was het feit dat er kennelijk bij UPC een storing was. Een aantal kanalen waren niet zichtbaar. Volgens de monteur werd er hard aan gewerkt. Nu (zaterdag) zijn de kanalen weer terug, alleen zijn de HD kanalen niet te zien. Ik denk dat ik weer moet bellen met UPC. Er waren in de forums klachten over de zap snelheid van de phillips HD decoder. Mijn 1e indruk is dat het wel meevalt. Het loopt wel. De 1e indruk van het beeld is dat het wat 'wolliger' lijkt dan de ouder decoder. Ik ga hiermee nog wat testen. Ik ben er nog niet helemaal zeker van.


Ruud

http://ruudelde.web-log.nl/

laserpower
24-05-2007, 14:19
Beste forumlezers,

Bij deze heb ik een vraag aan iedereen die op dit moment in het bezit is van de Philips HD-decoder van UPC en deze heeft aangesloten via de HDMI aansluiting op de LCD/Plasma.
De vraag gaat met name over de standaard digitale kanalen zoals bijvoorbeeld Eurosport,SBS6,RTL4,RTL5 e.d. die nog niet in HD uitzenden maar gewoon in gewone SD (standaard definition) digitale kwaliteit. Ik wil namelijk graag een LCD televisie kopen en ben al in verschillende winkels wezen kijken en mij valt elke keer opnieuw weer één ding op en dat is hetvolgende: Als er HD-content wordt aangeboden op het showmodel ziet het beeld er super mooi uit, maar als ik dan vraag aan de verkoper om het gewone kabel-signaal (dus analoog) er even op te zetten dan ziet om het maar eerlijk te zeggen het beeld er niet uit….! Als je bijvoorbeeld de zender logo’s dan ziet, heel onscherp en de ondertiteling bijvoorbeeld ook van de uitzendingen worden heel erg dik weergegeven en gezichten en personen zijn opeens heel onscherp….. Ik lees regelmatig revieuws op kieskeurig.nl en sommige mensen zeggen al dat als je gewone televisie wil zien (dus geen HD-content) dat dit op een traditionele beeldbuis televisie veel beter wordt weergeven als op een LCD-scherm. De verkoper heeft gezegd dat als je gewone digitale televisie hebt (dus gewone SD digitale televisie) dat het beeld dan beter wordt weergegeven qua scherpte. Zelf heb ik hier grote twijfels over omdat ik op dit moment ook digitale televisie van UPC heb , en via mijn Sony dvd-recorder kan ik met een knopje op de AB omschakelen tussen het analoge hf signaal (via de sony-tuner) en het digitale signaal van de mediabox van UPC en ik moet zeggen het verschil wat je dan ziet is dat de fijne kleurruis die er in het analoge-signaal nog wel zit is dan volledig weg waardoor het plaatje veel strakker oogt, maar in scherpte veranderd er niet eens zo gek veel (misschien een winst van 1 a 2%).Dus als ik via de mediabox van UPC een digitaal signaal aanbied aan een LCD tv denk ik dat het beeld dus er vrijwel net zo uit zal zien als het analoge signaal qua scherpte dan. Nu weet ik dat als je de Philips HD decoder hebt dat dan de standaard digitale kanalen ook via deze decoder lopen en de vraag is nu : 1) Zijn de standaard digitale kanalen met de HD-decoder via de HDMI uitgang beter qua scherpte als de analoge versie van het beeld via de antenne ingang van de LCD tv? En de tweede vraag: 2) Zijn de standaard digitale kanalen met de HD-decoder via de HDMI uitgang qua scherpte beter als het beeld dat eerst met de oude mediabox van UPC ontvangen kon worden en via de scart uitgang liep?
Graag alvast dank voor de antwoorden !!

De HD decoder via HDMI aansluiten voor de HD Kanalen.
Via scart aansluiten voor de gewone digitale kanalen, dit is scherper dan via de HDMI.
Het werkt bij mij op een paar kleine schoonheids foutjes na prima.

Martin van Tuijl
04-04-2008, 16:36
Ik heb mezelf een tijdje geleden ingeschreven voor het proefdraaien van de nieuwe HD DVR mediabox van UPC. Zijn er hier meer mensen die zich aangemeld hebben en misschien al wat gehoord hebben?

bosmeneer
08-04-2008, 20:11
Ik heb mezelf een tijdje geleden ingeschreven voor het proefdraaien van de nieuwe HD DVR mediabox van UPC. Zijn er hier meer mensen die zich aangemeld hebben en misschien al wat gehoord hebben?

Aangemeld, maar heb nog niets gehoord. Misschien doordat ik nog geen digitale tv heb afgenomen.

Jurriaan Wittenberg
10-04-2008, 11:14
Ik heb me nu ook maar aangemeld voor die HD test... Ondanks dat ik onder GEEN beding uiteindelijk met dat Film1 en Sport1 in zee wil... maar misschien heb ik geluk en mag ik net testen tijdens het EK of Olympische Spelen. Als je die boel 3 maanden op test krijgt kan je zomaar eens geluk hebben met zo'n evenement. Vraag me wel ff af wat ze doen met het bestaande abbo dat je hebt. Want DigitaleTV met een uitbreidingspakket heb ik al van ze.

Martin van Tuijl
10-04-2008, 11:25
Ik heb ook nog niets gehoord, maar zat toevallig net op de site kijken en tot m'n verbazing bieden ze nu ineens 4 HD pakketten aan. 2 met en 2 zonder DVR. De uitlevering met DVR begint begin mei. Hier het overzicht (http://www.upc.nl/televisie/hdtv#tabblad2)
Vind de prijzen nogal meevallen eerlijk gezegd..

Claudio Santulli
10-04-2008, 11:46
De testers zijn inmiddels allemaal bekend.
Helaas ben ik zelf niet uitgekozen, wel heb ik mij al aangemeld voor de HD DVR pakket.
Op de site staat overigens onduidelijke informatie over de pakketten.
Hierin wordt vermeld dat film1 sport 1 in het royaal pakket zit.
Dit schijnt een nog fout van de website te zijn.

voor meer info check
http://www.chelloo.com/upc/digitale-tv-hdtv-b61.0/

Martin van Tuijl
10-04-2008, 12:02
Hmmm, ik vraag me af of 1 en ander wel klopt? € 22,00 per maand bovenop de normale standaardkosten van +- €16 (+ 1 eenmalige activatie van € 29,99) voor het Royaal HD met DVR pakket? Dan kom ik uit op €38 per maand. En dat inclusief Sport/Film1? Of ik lees het verkeerd of ze hebben de boel behoorlijk in war :?:

Martin van Tuijl
10-04-2008, 12:03
De testers zijn inmiddels allemaal bekend.
Helaas ben ik zelf niet uitgekozen, wel heb ik mij al aangemeld voor de HD DVR pakket.
Op de site staat overigens onduidelijke informatie over de pakketten.
Hierin wordt vermeld dat film1 sport 1 in het royaal pakket zit.
Dit schijnt een nog fout van de website te zijn.

voor meer info check
http://www.chelloo.com/upc/digitale-tv-hdtv-b61.0/Je was me net voor over die onduidelijkheid :mrgreen: Bedankt voor de link, ga het even checken..

Martin van Tuijl
11-04-2008, 09:53
Als ik het allemaal goed begrepen heb zien de nieuwe HD pakketen er zo uit:


* HD standaard €13,-
* HD Royaal € 18,-
* HD standaard met DVR € 18,-
* HD Royaal met DVR € 22,-
(Standaard analoog signaal €16)

Film1/Sport1 zitten hier niet bij en kunnen los afgenomen worden. Het goedkoopste HD pakket kost dan in totaal €29 per maand.

Alles is trouwens per maand opzegbaar, je zou er dus ook tijdelijk gebruik van kunnen maken tijdens het EK en de OS...

Jurriaan Wittenberg
11-04-2008, 11:01
Als ik het allemaal goed begrepen heb zien de nieuwe HD pakketen er zo uit:


* HD standaard €13,-
* HD Royaal € 18,-
* HD standaard met DVR € 18,-
* HD Royaal met DVR € 22,-
(Standaard analoog signaal €16)

Film1/Sport1 zitten hier niet bij en kunnen los afgenomen worden. Het goedkoopste HD pakket kost dan in totaal €29 per maand.

Alles is trouwens per maand opzegbaar, je zou er dus ook tijdelijk gebruik van kunnen maken tijdens het EK en de OS...


Als dat zo is kun je er vanuit gaan dat ik over een minuut of 3 aan het bestellen ben.. snel ff kijken!!

Jurriaan Wittenberg
11-04-2008, 11:17
Okidoki!!

Heb mijzelf zojuist een HD Royaal+DVR pakket kado gedaan.
Goede beurt van UPC dat ze opeens de Film1/Sport1 koppelverkoop gestopt hebben.

Bedankt voor jullie heads-up!!
(had trouwens wel bijna de SD Ryoaal met DVR te pakken magoe dat was mijn fout ;) )
...

Is het al 1 mei? :D

Martin van Tuijl
11-04-2008, 11:39
Is het al 1 mei? :D1 mei is dag van de arbeid, dus laat ze maar flink de handen uit de mauwtjes steken :wink: Heb overigens dezelfde keuze gemaakt. Twijfel nog even of ik Film1 er bij ga nemen.

Claudio Santulli
11-04-2008, 11:42
Vandaag officieel bericht gehad van UPC



Onlangs heeft u zich aangemeld voor deelname aan ons testpanel voor de nieuwe High Definition mediabox met Digitale Video Recorder (DVR). Uit alle aanmeldingen hebben wij inmiddels een willekeurige groep geïnteresseerden benaderd om deel te nemen aan het testpanel. Helaas moeten wij u mededelen dat u niet geselecteerd bent. De test zal één dezer dagen van start gaan.

Wij willen u hartelijk danken voor uw aanmelding en zullen u uiteraard op de hoogte houden van alle ontwikkelingen omtrent digitale televisie van UPC.

De verwachting is dat wij de nieuwe mediabox HD DVR vanaf 1 mei aanstaande landelijk kunnen introduceren. Geïnteresseerd in een UPC Digitale TV HD DVR abonnement? U kunt nu alvast uw bestelling plaatsen en alsnog als één van de eersten profiteren van alle gemakken en voordelen van digitale televisie van UPC met HD en DVR. Dat betekent dus televisiekijken wanneer het u uitkomt, in haarscherp beeld en superieure geluidskwaliteit.

Klik hier (http://upc.dmsx.net/c/r?EMID=09901OD0CEIR70187566K0I00J7JF45) voor alle mogelijkheden en profiteer van onze zeer scherpe aanbiedingen waarbij nieuwe klanten zelfs tot 3 maanden 100% korting ontvangen op het abonnementsgeld. Maar ook als u al digitale televisie van UPC heeft hebben wij interessante aanbiedingen voor u. Ga dus snel naar onze website (http://upc.dmsx.net/c/r?EMID=09901OD0CEIR70187566K0I00J7JF45) en laat u verrassen door UPC Digitale TV.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland



Dus de testers krijgen de box ook pas over 1 of 2 weken.
Dan is het inmiddels al bijna mei.
Beetje vaag dat de testers hem bijna net zo snel krijgen als dat je hem gewoon besteld.
Wat heeft het testpaneel dan nog voor nut, immers de uitrol is dan al begonnen.
En wat gebeurt er met de gevonden bugs?
Beetje vaag allemaal!

Martin van Tuijl
11-04-2008, 11:59
Beetje vaag allemaal!Die mail kreeg ik ook vandaag :roll: Maar wel vaag idd. Het enige wat ik me erbij kan voorstellen is dat ze de testers af en toe 'lastig' vallen met vragenlijstjes en dat ze eventueel als eersten de nieuw te komen HD zenders kunnen checken? Verder zie ik het nut ook niet echt?

Martin van Tuijl
11-04-2008, 12:52
SBS Groep wil samenwerken met de Publieke Omroep en RTL Nederland om te zorgen dat HDTV versneld wordt geïntroduceerd in Nederland. Dat bleek tijdens het congres Media Distribution Day in Den Haag. De mediabedrijven en tv-producenten moeten een enorme investering doen om programma’s in deze kwaliteit te maken. “We willen met de publieke omroep en RTL om de tafel om ergens volgend jaar álle tien de zenders in HDTV te gaan aanbieden“, aldus een zegsman. SBS wil samenwerken met zijn concurrenten, maar ook met de kabelbedrijven. De zegsman van SBS licht toe aan Adformatie: “We moeten daar afspraken over maken. Maar het is een dure operatie, omdat tv-producties duurder worden. Het betekent dat de consument een paar euro per maand meer moet gaan betalen, zeg 2 à 3 euro. Anders gaat het nog jaren duren. Wij gokken er op dat de consument dat hogere bedrag per maand best wil ophoesten om tv in perfecte beeldkwaliteit te krijgen.“
Weet niet of dit oud nieuws is, maar bij deze. Hopen dat ze ook echt om de tafel gaan want dit zou natuurlijk een hele mooie stap zijn.

C0re
13-04-2008, 14:58
Vergeet jouw info en vergeet bovenstaande post.

Waar, volgens mij, de verwarring ontstaat is dat de ether er uit gaat in november (daarin blijft alleen Nederland 2 nog van over). Televisie via (analoge) kabel blijft bestaan en het aanbod is zoals (veelal) gemeentes hebben vastgelegd in de programmaraden (met alle Nederlandse zenders en evt Engelse, Duitse, Belgische, Franse en thema-zenders)
UPC speelt blijkbaar smerige spelletjes door het er op te laten lijken dat je digitale tv moet nemen om 'straks' ook nog normale televisie te kunnen bekijken.

Er zijn genoeg mensen die nu en straks geen digitale tv van UPC afnemen (ze zitten in hun afzetgebied), dus de analoge kabel blijft gewoon bestaan :D

Uiteindelijk zal analoge kabel verdwijnen, maar ik verwacht alleen niet op korte termijn.

Martin van Tuijl
30-04-2008, 08:36
Televisiekijken in HDTV kwaliteit wordt steeds populairder in Nederland vanwege het superieure beeld en geluid. Daarom legt ook UPC meer focus op HD TV en komt op 7 mei met een HD-decoder met ingebouwde harddiskrecorder (DVR). De nieuwe UPC MediaBox HD met DVR heeft maar liefst 3 tuners, kan tv-programma’s in HD-kwaliteit opnemen en heeft een capaciteit van 250 GB. In mei komt UPC ook met twee nieuwe HD-televisiezenders. Sportliefhebbers zitten er deze zomer nog beter bij. Zowel EURO 2008 als de Olympische Spelen zijn via UPC in HD te volgen.
Naast een UPC MediaBox HD in bruikleen als onderdeel van een van de abonnementen, kunnen UPC-abonnees vanaf half mei in de winkel een Philips-decoder kopen. UPC levert het bijbehorende HD-abonnement. Daarover hebben beide bedrijven deze week afspraken gemaakt.

Tot dusver waren via UPC vier zenders in HD-kwaliteit beschikbaar: National Geographic Channel HD, Discovery HD en de betaalzenders Film 1 en Sport 1. Daar komt begin mei Voom HD bij. Eind mei volgt The History Channel HD. Voom HD biedt 24 uur per dag films, sport, muziek, mode en kunst in HD-kwaliteit. Bij The History Channel kunnen UPC klanten de hele dag terecht om meer te weten te komen over belangrijke gebeurtenissen in de geschiedenis van de mens.

http://www.hdtvnieuws.nl/images/UPC-Mediabox-HD.jpg
Levensechte sportzomer
Sportliefhebbers komen deze zomer volledig aan hun trekken. Van 7 tot 29 juni geeft UPC de wedstrijden van EURO 2008 inclusief voor- en nabeschouwingen ook in HD door. Dit betekent bij elkaar zo’n 50 uur topvoetbal vanuit Oostenrijk en Zwitserland in levensecht beeld.
UPC-klanten kunnen deze zomer ook de Olympische Spelen volgen in HD-kwaliteit. Alle belangrijke Olympische sportwedstrijden kunnen straks in haarscherp beeld worden ontvangen. UPC heeft hierover afspraken gemaakt met de NOS.

Meer HD content
Daarnaast heeft UPC succesvol een test afgerond van HD-programma’s in video-on-demand. Op korte termijn wordt het mogelijk om films en series in HD-kwaliteit te bestellen met de speciale UPC-afstandsbediening. Met de verbazingwekkende natuurfilm ‘Earth’ gaat UPC On Demand HD op 24 juni in première.

UPC samenwerking Philips
Vanaf 15 mei biedt Philips aan UPC-abonnees onder eigen merknaam een HD-kabelontvanger te koop aan in elektronicawinkels. De marktadviesprijs is EUR 249,99. De bijbehorende HD-abonnementen komen van UPC (consumentenprijzen per maand; alleen i.c.m. het Standaardpakket Radio/Televisie):
• Philips Basis HD (vergelijkbaar met UPC Digitale TV Starter HD) EUR 9,-
• Philips Compleet HD (vergelijkbaar met UPC Digitale TV Royaal HD) EUR 13,-

Over HDTV
HDTV biedt haarscherp beeld omdat het aantal beeldpunten (pixels) veel hoger ligt dan bij gewone televisie. Waar de huidige PAL-norm een maximale resolutie heeft van 720 x 576 pixels heeft HDTV tot vijf maal meer beeldpunten. Dat resulteert in levensechte beeldkwaliteit met meer zichtbare details en intensere kleuren.
HDTV werkt tot dusver met twee resoluties: 1280 x 720 en 1920 x 1080 beeldpunten, respectievelijk ‘720p’ en ‘1080i’ genoemd. Het netwerk van UPC, de UPC MediaBoxen HD en de Philips digitale kabelontvanger HD zijn geschikt voor beide resoluties. Daarmee wordt de uiteindelijke beeldkwaliteit thuis bepaald door enerzijds de resolutie waarmee het tv-programma wordt geregistreerd en doorgegeven, en anderzijds door de kwaliteit van het plasma- of LCD-scherm thuis.


Bron: UPC/hdtvnieuws.nl


Enigzins jammer is dat je voorlopig alleen de smaak Philips krijgt als het gaat om het kopen van een ontvanger. maar soms ben ik ook wel een beetje een kniesoor :wink:

Claudio Santulli
02-05-2008, 10:07
Enigzins jammer is dat je voorlopig alleen de smaak Philips krijgt als het gaat om het kopen van een ontvanger. maar soms ben ik ook wel een beetje een kniesoor :wink:
Maar je hebt wel gelijk want Philips en UPC is niet altijd een goed huwelijk geweest.
denk: Jaar vertraging, problemen A.B. etc.etc.etc!

Jeroen van K.
03-05-2008, 10:07
Maar je hebt wel gelijk want Philips en UPC is niet altijd een goed huwelijk geweest.
denk: Jaar vertraging, problemen A.B. etc.etc.etc!
Vriend van me had zich aangemeld om dit te testen voor zijn regio. Belt UPC hem op dat hij is uitgekozen: of hij ff €30 p/m wil gaan betalen... Daarom zijn die services in het begin zo ruk; de testers moeten er voor betalen en dat doet niemand natuurlijk.

Jurriaan Wittenberg
09-05-2008, 15:58
Heeft iemand de nieuwe Philips box al binnen die NIET in het testpanel zit? Ik had me natuurlijk ook opgegeven voor de test maar ben daar niet voor uitgekozen :(

Hoop nu wel zsm mijn HD ontvanger MET pvr binnen te krijgen om dan maar gewoon als gebruiker met dat ding aan de slag te gaan. Ik had begrepen dat de uitrol voor gebruikers vanaf zo'n 7de mei zou gaan starten... DUS... WIE O WIE heeft 'm al?

Cheers,
Jurriaan

Martin van Tuijl
09-05-2008, 17:07
Ik had begrepen dat de uitrol voor gebruikers vanaf zo'n 7de mei zou gaan starten... DUS... WIE O WIE heeft 'm al?

Cheers,
JurriaanIk heb vandaag kontakt gehad met UPC en mijn order was in behandeling genomen sinds gisteren en schijnt ergens onderweg te zijn. Met een heel klein beetje geluk hoor of zie ik er morgen er iets van maar zou uiterlijk midden volgende week geleverd moeten zijn. We wachten af :bier:

Jurriaan Wittenberg
11-05-2008, 15:52
Ik heb vandaag kontakt gehad met UPC en mijn order was in behandeling genomen sinds gisteren en schijnt ergens onderweg te zijn. Met een heel klein beetje geluk hoor of zie ik er morgen er iets van maar zou uiterlijk midden volgende week geleverd moeten zijn. We wachten af :bier:

Ok .. wordt aan gewerkt dus... da's in ieder geval al goed nieuws! Ben toch benieuwd hoeveel tijd ze daarvoor gaan nemen...

Martin van Tuijl
14-05-2008, 14:21
Hij is hier vanmiddag afgeleverd. Straks maar eens aansluiten en knopjes drukken :bier:

Neejoh
14-05-2008, 16:40
Thuis heb ik nog de oude HDTV box in bruikleen, kan ik gewoon contact opnemen met UPC en vragen voor het nieuwe model? Of kost me dit dan die €9 per maand extra :/

sun0000
16-05-2008, 10:02
ff off-topic:

Ik heb gisterne de HD-DVR box binnen gekregen maar de AB werkt niet meer zoals de "oude". Het regelen van het volume verloopt niet via de TV maar je regelt het volume van de box zelf. De helpdesk bood ook geen soelaas.
Als je op de UPC AB de TV knop indrukt dan werken alale functies op mijn (Philips Cineos) TV. Als je dan de UPC knop indrukt en dan het volume wil regelen dan licht niet de TV knop op (wat de oude UPC AB wel deed) maar dan licht de UPC knop op.
Wie herkent dit probleem en heeft er een oplossing voor?

Volgens UPC moet ik hier maar mee leven :nono: . De oude AB werkt overigens perfect met de HD-DVR inlcusief de volume regeling.

Ronald Stiebolt
16-05-2008, 10:09
Heb 'm ook binnen, alles prima goed!

Tip: na 't weekend kun je ook de HD box krijgen met het 3 voor 2 verhaal...

Martin van Tuijl
16-05-2008, 10:24
Heb 'm ook binnen, alles prima goed!
Alles bij mij ook prima. Ik lees elders wel eens over problemen mbt zapsnelheid, opnames die niet op tijd starten etc, maar bij mij gaat alles tot nu toe vlekkeloos (afkloppen). Zelfs m'n Kameleon had geen behoefte aan een nieuwe code :bier:

Claudio Santulli
16-05-2008, 13:38
ff off-topic:

Ik heb gisterne de HD-DVR box binnen gekregen maar de AB werkt niet meer zoals de "oude". Het regelen van het volume verloopt niet via de TV maar je regelt het volume van de box zelf. De helpdesk bood ook geen soelaas.
Als je op de UPC AB de TV knop indrukt dan werken alale functies op mijn (Philips Cineos) TV. Als je dan de UPC knop indrukt en dan het volume wil regelen dan licht niet de TV knop op (wat de oude UPC AB wel deed) maar dan licht de UPC knop op.
Wie herkent dit probleem en heeft er een oplossing voor?

Volgens UPC moet ik hier maar mee leven :nono: . De oude AB werkt overigens perfect met de HD-DVR inlcusief de volume regeling.

Dit probleem wordt besproken en is bekend bij UPC.
Er is een instelling die je moet wijzigen.
In welke topic weet ik niet meer maar ergens op het onderstaande forum
Waarschijnlijk deze:

http://www.chelloo.com/upc/digitale-tv-hdtv/bug-report-topic-hdtv-dvr-t23642.0.html

of anders deze.

http://www.chelloo.com/upc/digitale-tv-hdtv/test-de-hdtvdvr-t23315.0.html

Dit is sowieso een "must know" forum voor UPC klanten.

Mijn HDTV DVR werkt goed.
Ik had last van de A.B. maar dat is nu een stuk beter.
Overigens is voor het A.B.probleem een stukje raam folie of zwarte eding de oplossing.
Zet je tv maar eens uit dan zapt hij perfect.

Hieronder de A.B. topic
http://www.chelloo.com/upc/digitale-tv-hdtv/afstandsbediening-werkt-bepaalde-uren-van-de-dag-niet-hdtv-t18471.0.html

Jurriaan Wittenberg
17-05-2008, 15:03
JANKEN!!! Zit ik NET ff 2 dagen in Munchen wordt die box afgelopen donderdag aangeboden. Die ligt nu dus bij het postkantoor te wachten tot het maandag wil worden. Heb ik tot overmaat van ramp de hele ochtend in mijn bed gelegen omdat ik de hele nacht had doorgereden. En op zaterdag is 's-middags het postkantoortje hier dicht.
DAMN nog 2 nachtjes slapen dus.

Claudio Santulli
18-05-2008, 23:39
Voor het volume moet je het volgende doen op je ab.

druk OK+rood upc knippert 2x
druk 993 upc knippert 2x
druk tv knop tv knippert 2x
Klaar!

Je kan nu het volume van de tv met de ab van upc bedienen.

Martin van Tuijl
20-05-2008, 09:28
Vanaf 21 mei worden twee nieuwe HD zenders toegevoegd aan het huidige HD aanbod van UPC: The History Channel HD en Voom HD. Voom HD biedt 24 uur per dag films, sport, muziek, mode en kunst in HD-kwaliteit. Bij The History Channel HD kunnen onze klanten terecht voor programma's in HD over geschiedenis, politiek historische figuren, misdaad, conflicten en belangrijke gebeurtenissen uit de geschiedenis van de mens. The History Channel HD is te vinden op kanaal 62 en VOOM HD op kanaal 64.Nu nog even spijkers met koppen wat betreft Eurosport HD en het begint er op te lijken :bier:

bosmeneer
22-05-2008, 18:33
http://www.voom.tv/ (voor de luiaards)

LIjkt me een interessant kanaal. Lekker Amerikaans enzo ;)

Jurriaan Wittenberg
23-05-2008, 11:01
Ik heb hier ondertussen de boel aan de praat. :bier: (wel 20 minuutjes met HelpDesk zitten babbelen maar ze hebben alle issues goed op kunnen vangen, mijn TV begon namelijk gezellig mee te zappen met de UPC box als ik channel up en channel down deed op de AB :nono: was een instelling op de AB die de telefonist zelf ook nog niet kende: 0111 oid.)

Zijn die twee kanalen al actief sinds de 21ste dan? Ik heb daar nog niets van gezien. Ook niet bij de UPC berichten onder de rode knop op het infokanaal. Vanaaf eens ff checken dan!!

Claudio Santulli
23-05-2008, 14:29
History channel HD is op kanaal 62 te zien.
Met VoomTv zijn nog wat problemen. (zie forum link voorgaande post)

Wel kan je voom HD al zien via een omweg.
Je moet dan zenders zoeken op regiocode 999 i.p.v. je eigen regio code
Discovery en NG HD zijn dan weer niet te zien.
Hij is er dus wel maar niet openbaar.
Als hij komt zal het op kanaal 64 zijn.

subbase
01-06-2008, 21:20
Nou, als UPC nou eerst met de huidige (eigen) box zorgt dat alles zou werken maar ook dat is nog huilen met de pet op.

- Zenders die te pas en te onpas een seconde op zwart springen. Ene dag nergens last van, volgende dag maar gewoon weer analoog kijken. Probleem is bekend zal met een update moeten worden verholpen maar wanneer wisten ze ook niet.

- Afstandbediening die totaal niet werkt. Probleem is bekend, moet je de rechterkant van het display met een zwarte stift inkleuren of een zonnebril ervoor leggen.

- Uitzending gemist waar meer dan de helft mist en wat er is loopt geregeld vast. Is bekend, moet binnenkort worden opgelost maar wanneer is nog niet bekend.

Denk dat ik wel recht heb op restitutie van mijn geld want dit is niet het product wat in het contract staat.

Claudio Santulli
05-06-2008, 12:42
- Afstandbediening die totaal niet werkt. Probleem is bekend, moet je de rechterkant van het display met een zwarte stift inkleuren of een zonnebril ervoor leggen.


Van op zwart springen van de kanalen heb ik geen last van.

Wat betreft de A.B. zonnebril was iemand anders idee, viltstift was mijn idee op het chello forum

Martin van Tuijl
05-06-2008, 16:45
http://www.hdtvnieuws.nl/images/Tour-de-France.jpg




Naast het EK voetbal en de Olympische spelen zal ook de Tour de France 2008 op Nederland 1 HD in HDTV kwaliteit worden uitgezonden. De Nederland 1 HD zender is van 1 juni tot 24 augustus onder andere beschikbaar bij Ziggo, UPC, CAIW en CanalDigitaal als voorproefje op meer HD TV aanbod bij de publieke omroepen op Nederland 1,2 en 3 in het volgend jaar.

Zowel de vaste camera’s als de mobiele apparatuur op motoren en in de lucht, via de helicopter, zullen in HD opnemen.

Bron: hdtvnieuws.nl

(y)

bosmeneer
10-06-2008, 20:25
Vorige week donderdag een kastje gehaald, ben blij dat Philips er een design-apparaat van heeft gemaakt. Die standaard box van UPC vind ik niets. Afstandsbediening komt dan ook voor Philips-gebruikers bekend voor en bevat alleen maar zwarte knoppen met een niet al te in-het-oog-springend-UPC-logo, geen opmerkingen over.

Alle HD kanalen zien er zeer goed uit. Eventjes er lang zappen en iemand proberen te overtuigen gaat niet, maar na 5 minuten raak je er (positief) gewend aan en hoop je dat eind van het jaar alle zenders in HD zijn. Wat verschrikkelijk is het dan om daarna naar bijv RTL te kijken!

Alle voetbalwedstrijden uiteraard bekeken op Ned1HD. Helaas zijn de beelden buiten de studio van de NOS niet in HD (wel in de rust en achteraf dus). Het verschil merk je duidelijk, maar heb het idee dat de NOS z'n best doet het zo goed mogelijk te laten lijken op wat voor manier dan ook.
Geluid is trouwens in DD5.1, ik heb (nog) geen versterker aangesloten en kan daar niets over zeggen.

Ik heb nog niet getest wat mooier/prettiger kijkt: 720p of 1080i, misschien dat iemand anders daar iets over kan vertellen ;)

De grotere recorder is ook handig. Beide helften van Oranje zijn opgenomen (2 uur totaal in HD kwaliteit) en dat is ca 7%. Totaal zou je dus bijna 30 uur kunnen opnemen. Afspelen is dus ook in HD, kwaliteitsverlies is niet te zien.

De software is niet perfect, zo heb je haperingen bij het terug- of vooruitspoelen en is het menu duidelijk niet in HD (volgens mij zag ik dat ook ergens op Chelloo.com staan en wordt er aan gewerkt?).

Maar de beelden zijn het belangrijkst en dat is zeer prettig om te zien op mijn 42inch Sharp-scherm. Nu nog wachten op meer uitzendingen in HD (RTL? Eurosport?), want het liefst kijk ik niet meer naar de rest. (maar dan mis ik weer Lost enzo, terwijl dat toch ook in HD beschikbaar is...)

Jurriaan Wittenberg
11-06-2008, 09:20
Geluid is trouwens in DD5.1, ik heb (nog) geen versterker aangesloten en kan daar niets over zeggen.

Ik heb nog niet getest wat mooier/prettiger kijkt: 720p of 1080i, misschien dat iemand anders daar iets over kan vertellen ;)

DD5.1 wordt inderdaad goed doorgegeven behalve nog bij de voetbalwedstrijden. Daar staat in de EPG wel dat het DD5.1 zou moeten zijn maar dat is het vooralsnog niet. Beetje jammer wel ... het lijkt erop dat dat signaal ergens in de volledige uitzendketen verloren is gegaan :(
Overigens heb ik in het stereosignaal van NED1 HD nog veel audio hikjes zitten. Wordt op het Chelloo forum ook nog ruimschoots over geklaagd.

Wat betreft output resolutie: Je hebt met je HD-DVR de keuze om je output op 720P, 1080i en AUTO te zetten. Ik raadt het laatste aan (AUTO). In dat geval wordt het bronsignaal naar je TV doorgestuurd zonder dat het aangepast wordt. Dat lijkt me zeker wenselijk als je 42" scherm FullHD is. Up- of Downscalen geschiedt dan eenmalig in de TV ipv eerst in de box en daarna mogelijk nog een keer in de TV. Er zijn echter klachten bekend met TV's die niet lekker omgaan met sommige van deze instelling ... .dat zul je dus even moeten uitvinden. Als het allemaal lekker werkt op AUTO, dan zou ik 'm daarop laten staan.

Cheers, veel kijkplezier!
Jurriaan

Roy de Jong
09-08-2008, 10:21
Gisteren een totaal pakket aangeschaft van UPC:

*Digitaal royaal HDTV pakket incl. de HD-DVR.
*Onbeperkt bellen
*10Mb Internet aansluiting.
*Live eredivisie voetbal

Ik ben hier op overgegaan vanan mijn oude tele2 aansluiting.
Voor een goeie €10,- meer als wat ik bij tele2 had gaan betalen, heb ik nu HDTV (enkele kanalen), 70 kanalen, Live Eredivisie, onbeperkt bellen...

Ben alleen benieuwd wanneer mijn digi-tv het ook daadwerkelijk doen gaat.
Heb er al over gebeld met de klantenservice, en volgens hun zou het vandaag om 12uur (s'middags) moeten werken.

Claudio Santulli
09-08-2008, 10:52
Ik heb gisteren mijn upc abbo uitgebreid, alleen 24 MB en HD DVR had ik al.
Dus telefonie en ererdivisie kanaal voor het zelfde geld

Sinds enkele dagen is er voor de HD DVR een test firmware in bepaalde regio's uitgebracht betreffende een kuro probleem en HDCP toevoeging.
Kuro eigenaars zijn blij, maar andere bv. Panasonic eigenaars en niet HDCP compatibel scherm eigenaars minder!
Mensen zonder HDCP kunnen geen gebruik meer maken van HDTV ( Eigenlijk logisch)
Andere melden audio dropouts bij gebruik van audio over HDMI naar je scherm.
(KURO probleem, was flikkeren en judder bij 720p in de auto stand)
De HD DVr is niet zo flexibel als sommige sat PVR, je kan ondanks dat er 2 tuners aan boord zijn maar 1 programma tegelijk opnemen.
De ander tuner is voor timeschift

Op het UPC forum vindt je veel info
http://www.chelloo.com/upc/index.php?board=61.0

Veel plezier met je HD ervaring
Het royaal pakket heeft overigens meer dan 90 zenders

rogue
09-08-2008, 14:42
Ik heb dus ook geen beeld meer via HDMI (Panasonic uit december 2007!).....
Nadat een monteur een nieuw kastje had neergezet, kwam na de softwareupdate weer hetzelfde probleem terug.
Na een hele discussie met een helpdeskmedewerker die zeker wist dat "het beeld van de HD kanalen via scart net zo goed was als via HDMI" (zucht.....), heb ik uiteindelijk de klachtenafdeling gekregen en heb ik meteen uit het HD-abo omgezet naar een abo zonder HD. Daar ga ik geen €9 p/m extra voor betalen zeker....

Roy de Jong
11-08-2008, 11:34
Nou, sinds vandaag eindelijk digitale tv + HD.
Na een goeie 10 minuten in de wacht gestaan te hebben (a 10cent p/m) heeft een vriendelijke dame heeft mij binnen 2 minuten telefonisch juist aangesloten en binnen 5 minuten had ik beeld.

*Het zappen is wel even wennen, dit gaat lang zo snel niet als het met mijn oude analoge aansluiting ging.
*De olympische spelen zien er in HD geweldig uit!

Verder nu nog even kijken hoe het DVR gedeelte werkt, mijn favorieten lijst maken kan en de programmagids werkt.

Internet doet het prima, al kun je zelf helemaal niets in de (nieuwe) draadloze modem wijzigingen...sterker nog, de meneer van UPC vertelde mij dat dit zelfs verboden is?!?
Bij mijn tele2 Abo was het mogelijk om zelf een netwerk naam te kiezen, het wachtwoord te wijzigen, het kanaal te kiezen..... enz...
Weet iemand zo de Username + Wachtwoord om in de draadloze modem te komen?


(Heb trouwens zo'n 2uur in totaal aan de telefoon gehangen om alles werkend te krijgen, ben benieuwd of UPC mijn onkosten gaat compenseren)

Claudio Santulli
11-08-2008, 11:56
Nee sorry die usersnaam en wachtwoord zijn niet bekend.
Maar misschien een google search op jouw modem type.

Als het zappen erg slecht gaat kan je zijn dat je last heb van het A.B. probleem.
Als dat het geval is wordt het naar verloop van tijd slechter.
Er zijn workarounds voor maar die staan ook in deze draad, en anders op de upc user forum als eerder vermeld.
Kijk eens of het zappen sneller gaat als je plasma niet via hdmi met de upc box verbonden is. ( Dus of uit, of een andere bron kiezen en dan zappen )

Roy de Jong
11-08-2008, 12:18
Username en pasword zijn nog helemaal niet bekend, ook niet vis google kunnen vinden.
Dit komt waarschijnlijk omdat het een nieuw tyoe modem is dat UPC gebruikt.

Mijn probleem met het zappen is dat het even duurt tot het volgende kanaal verschijnt, en niet dat de decoder niet reageert op het signaal.

Claudio Santulli
11-08-2008, 14:26
Inderdaad duurt het wat langer dan met een analoge tv.
Ik denk ook omdat alles eerst door de smartcard moet voor decodering.

En in sommige gevallen duurt het nog langer als de resolutie op auto staat en je schakelt over van bv. een 576p kanaal naar 1080i of 720p kanaal.

Claudio Santulli
08-10-2008, 00:12
Eindelijk nieuwe update voor de HD DVR box van UPC.
Versie 3.7.1.109
Wel nog alleen voor regio Amsterdam en Gelderland.:idea:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=63724

hklink
08-10-2008, 19:18
Vorige week heb ik ook HDTV van UPC aangeschaft. Ik had echter in eerste instantie problemen met de HD-kanalen. Die waren niet te kijken (veel lijnen met blokjes, half beeld dat weg viel, schokkend beeld, stotterend geluid etc.). Ook het beeld van sommige SD-kanalen was niet in orde. Voor de zekerheid maar een nieuwe antennekabel gekocht. Ik verwachtte er eigenlijk niet veel van, maar aangezien de in gebruik zijnde kabel al een oudje is en nog van die plastic kapjes bevat, kon een update geen kwaad. En wat bleek tot mijn grote verbazing: problem solved!

Helaas toen ik de volgende dag opnieuw tv wilde kijken, kreeg ik in het geheel geen beeld meer via de decoder, wel analoog. Ook met mijn oude kabel en zonder splitter: nada. Na telefonisch contact met de UPC helpdesk en wat zaken uitgeprobeerd te hebben, bleek dat de decoder in het geheel geen signaal meer binnen kreeg cq verwerkte. Ik zou een nieuwe decoder toegestuurd krijgen. Die is vandaag -volgens afspraak- binnen gekomen en... alles werkt weer naar behoren. De decoder gaf deze keer bij signaalkwaliteit continu 100% aan. Hopelijk doet ie het morgen ook nog ;-)

Mijn eerste indruk: de SD-kanalen zien er op mijn 42PFL9603 beter uit dan de analoge kanalen,die overigens dankzij het verwijderen van de splitter en de nieuwe antennekabel al wat opgeknapt waren. Maar via de decoder (en HDMI) zijn de publieke omroepen en de commerciele zenders RTL, SBS etc. kwalitatief net wat beter. Geen ruis, scherper en rustiger beeld. Dat verschil is nog duidelijker te zien op een halve meter afstand. De HD-kanalen zijn uiteraard kwalitatief nog beter.

Kortom, als alles de komende paar maanden vlekkeloos blijft werken, zal mijn abonnement van Tele2 aangepast gaan worden en zal digitale-tv uit mijn Tele2-pakket verdwijnen.

Claudio Santulli
08-10-2008, 19:29
Is dit een Sony televisie.
Daar had iemand anders ook problemen mee op een ander forum

Edit:Zag zelf al dat het een philips is

Jurriaan Wittenberg
09-10-2008, 13:42
De HDTV decoder van UPC zet het digitale SD kanaal om naar een Progressive scan signaal (576p) dit is één van de redenen waarom dit tov het analoge signaal er een stuk beter (rustiger) uit ziet.

Roy de Jong
12-12-2008, 12:25
Sinds 15 November zitten "Eurosport HD" en "MelodyZen HD", de laatste stelt tot nu toe zwaar teleur en bied totaal niets interresants.

Claudio Santulli
12-12-2008, 16:26
Ha, dat is voor als je zwaar in de stress zit!
Eurosport wordt ook veel over geklaagt omdat het leeuwendeel geupsamplde sd is!

Roy de Jong
12-12-2008, 19:16
Eurosport wordt ook veel over geklaagt omdat het leeuwendeel geupsamplde sd is!

Klopt, of het zijn vaak beelden van afgelopen EK.

Vanmiddag was er trouwens de Biathlon in HD te zien.

Claudio Santulli
13-12-2008, 00:02
Ik wil ook eigenlijk wel benadrukken dat ik best heel tevreden ben met UPC HDTV!
Het apparaat werkt top!
De tuners zijn ideaal!

Ondanks enkele kleine minpunten!

Roy de Jong
14-12-2008, 11:45
Ik vind het ideaal dat er in de 3 tuners in het kastje zitten en dat je mede daardooor meerdere programma's tegelijk op kan nemen.

En net als Claudio ben ook ik zeer te spreken over UPC, dit is in het verleden wel anders geweest.

BrianB
14-01-2009, 23:12
Ik was van plan om UPC HD te nemen, nu loop ik alleen tegen een paar probleempjes aan, volgens mij. Het gaat om mijn slaapkamer, terwijl het kastje voor de kabel in de huiskamer staat. Nu is het een flat (gelijkvloers) dus dat moet wel te overbruggen zijn, maar hoe sluit je dit ding aan? Met een vrij lange HDMI kabel naar m'n televisie toe? Een hele lange coax-kabel? Iemand die hier meer over weet, en mij kan helpen? Alvast bedankt :).

Claudio Santulli
14-01-2009, 23:31
Je trek een coax naar de plaats van bestemming, en sluit daat alles aan!
Kijk of hij niet via je meterkast binnenkomt, als dat dichterbij is!
Bij voorkeur vanaf de groene dikke coax kabel trekken!

Bij digitale tv moet er in ieder geval voldoende signaal binnen komen.
Je heb beeld of geen beeld en het wordt niet beter van een beter signaal!

Mocht je toch een signaal versterker gebruiken, dan moet deze minimaal retour geschikt zijn.

bosmeneer
17-01-2009, 17:02
Ik vind het ideaal dat er in de 3 tuners in het kastje zitten en dat je mede daardooor meerdere programma's tegelijk op kan nemen.


Vraagje daarover, want hoeveel kan je dan tegelijk opnemen?
Als je via de EPG 3 programma's laat opnemen dan geeft hij een uitroepteken.

Neemt hij ze dan wel op, als 'ie daarna helemaal uit staat ?


En over Eurosport is er slecht 1 pluspunt: het is in breedbeeld. Zelfs de titels zijn niet in HD. Erg jammer...

MelodyZen is leuk voor de familie die dan HD kunnen ervaren, maar dat komt ook doordat ik Planet Earth niet heb ;)

Claudio Santulli
17-01-2009, 18:23
Nee, je kan maar 2 dingen tegelijk opnemen.
De derde tuner is puur voor timeshiften!

Hij neemt dus steeds ook op wat je aan het kijken bent!

Eurosport zend maar sporadisch uit in HD, je profiteert uiteraard wel van de veel grotere bitrates, maar bent weer afhankelijk van hoe hun upscalen naar 1080i

Martin van Tuijl
17-01-2009, 22:32
Eurosport zend maar sporadisch uit in HD, je profiteerd uiteraard wel van de veel grotere bitrates, maar bent weer afhankelijk van hoe hun upscalen naar 1080i

Vanaf zondag op maandag 01:00 begint de Australian Open live op Eurosport HD in HD. Voor de rest is het idd heel erg matig qua HD uitzendingen.

johnsmeets
25-01-2009, 14:18
mag matig zijn maar...
Het is een genot deze uitzendingen in hd te zien, de nieuwe philips upc box ziet er gelikt uit, vloeiend beeld op alle zenders(ik had eerst een oude upc box en daar shorte het regelmatig aan, deze loopt vlekkeloos.
Mijn grootste zorgenkindje dat de harde schijf geluid maakte, en niks nada niks, opnemen gaat super geen gezannik meer met dvd recorder en kwaliteit en beeldformaatproblemen.
I,m a happy camper:)
voor de mensen die nog geen upc hadden momenteel 6 maanden voor de halve prijs

Martin van Tuijl
26-01-2009, 00:00
mag matig zijn maar...
Het is een genot deze uitzendingen in hd te zienHelemaal mee eens hoor. Echt een prachtig strak plaatje (y)

johanhoitink
26-01-2009, 07:48
heb alleen met die upc hdtv mediabox dat nu na een maand de afstandsbediening
niet meer werkt (vooral savonds) door infrarood wat van de tv komt.
Als ik de tv uitzet, zapt ie als een tierelier, maar doe ik die weer aan
(en dat is toch een meerwaarde bij tv kijken) zapt ie bijna tot helemaal niet.

Claudio Santulli
26-01-2009, 09:37
ha ha dat wordt raamfolie gebruiken.
Nee echt serieus

johanhoitink
26-01-2009, 10:51
ja klopt, maar dan in de vorm van een stickertje. (kheb net gebeld naar upc)
dit schijnt een bekend probleem te zijn en ze sturen me zon stickertje op.

Ik zit nu met een plaat karton op mijn mediabox om er onderdoor te zappen,
dat werkt tijdelijk ook wel even.

edit: Alleen erg gek dat dit na een maand ineens begint?!?

Claudio Santulli
26-01-2009, 11:45
Ha, dit probleem bestaat als 3 jaar. als sinds de gewone hdtv box!
Toen der tijd hebben we met een paar Chelloo forumleden de oplossing bedacht.
o.a.
Zonnebril
zwarte eding
Raamfolie bij de halfords

Bijna 2 jaar later komt upc eindelijk met een sticker!

Jurriaan Wittenberg
26-01-2009, 12:54
Ik begrijp hier inderdaad ook geen donder van. Sinds afgelopen week ook opeens rare problemen als ik de Philips combi aan wil zetten. Dan weer de remote van de HD settopbox die niet wil reageren dan weer de TV die niet aan het HDMI signaal wil koppelen. Allemaal problemen die plotseling zijn ontstaan. Je kan mij niet vertellen dat dat met een stikkertje op is te lossen. :nono:
Ik vermoed dat UPC weer eens onder water heeft lopen klussen en stiekum een versie upgrade heeft doorgevoerd.

johnsmeets
26-01-2009, 12:58
mmhhh mindere berichten(nog geen last van) ahum

Claudio Santulli
26-01-2009, 14:12
Ik begrijp hier inderdaad ook geen donder van. Sinds afgelopen week ook opeens rare problemen als ik de Philips combi aan wil zetten. Dan weer de remote van de HD settopbox die niet wil reageren dan weer de TV die niet aan het HDMI signaal wil koppelen. Allemaal problemen die plotseling zijn ontstaan. Je kan mij niet vertellen dat dat met een stikkertje op is te lossen. :nono:
Ik vermoed dat UPC weer eens onder water heeft lopen klussen en stiekum een versie upgrade heeft doorgevoerd.


Nee er is nog geen upgrade ( momenteel is men wel aan het inventariseren (http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=28275.0) wat men nog voor behoeftes heeft voor de nieuwe update)
Je kan zo je versie nummer checken!

De A.B. problematiek is zoals gesteld al heel oud!
Het ene scherm heeft er last van het andere niet!
Het heeft te maken met o.a. de backlight functie van LCD schermen, ondanks dat mijn oude plasma hier ook problemen mee had.
Trek je bijv.de hdmi eruit of zet je je scherm uit, dan zapt hij weer als een tierelier!
Ha, je kan alleen niks meer zien!
Die sticker helpt dus gewoon echt, al is het een lapmiddel!

De workaround oplossing was om het oog van de ir ontvanger donkerder te maken d.m.v. een sticker van donker raamfolie, zwarte eding en (lol) ja echt een zonnebril!
Ik had toen dus gewoon een strook raamfolie gekocht, zo een voor alleen de bovenste rand van je voorraam, en heb er nu nog minimaal 1000 over (6)
Plak hem op het display rechts van de numerieke tekst!

Het probleem treed voornamelijk 's avonds op, omdat dan het scherm dan vaak de grootste lichtbron is.
Sinds ik mijn veel zwartere Kuro kreeg, was het probleem geheel verdwenen.
De nieuwste update heeft hier nog steeds geen oplossing voor geboden

En ander fenomeen wat sinds de laatste update ontstaan is, is een hdmi handshake issue!

Soms wil dat niet helemaal goed gaan, wat resulteert in geen beeld!
Zolang ik de juiste opstartvolgorde aanhou heb ik nooit problemen.
Maar soms als ik daar vanaf wijk, geeft het problemen!

Dit probleem is meestal nooit aanwezig als de box direct op het scherm is aangesloten.
Doe je een hdmi loopthrough dan geeft dat soms dus problemen.
Denon versterkers geven de meeste problemen!

Meer over HD DVR en de laatste firmwares vind je hier (http://www.chelloo.com/upc/index.php?board=61.0) terug

johnsmeets
26-01-2009, 23:51
het enige wat ik gemerkt heb is dat als je op enter drukt(laat de film en tijd zien en de balk eronder de volgende film) de filmtitel de ene keer juist is kwa tijd, en de andere keer loopt ie een dik half uur achter(maar dat had mijn oude box net zo vaak)

kit carson
29-01-2009, 22:11
Heb 16 dec. 2008 UPC HD-TV laten activeren met Philips digit. kabelontvanger DCR5012. Gekocht uit actie van UPC en IT'S ELectronic. En meteen werkte ie niet in combinatie met m'n LOEWE 46" lcd tv.
Wel 6 mensen van UPC's helpdesk aan de lijn gehad, voordat we er achter waren dat die Philips box gevoelig was voor infrarood van tv... Over de tel. kosten hebben we het maar niet.
Er zou een sticker nageleverd worden. Zes weken wachten dus...
De eerste produktie stickers lieten n.l. los door de behoorlijke warme van de kabelontvanger, de laatste generatie zou beter zijn.
Moest voor tussentijd maar stukje foto-negatief links van digit. uitlezing plakken, maar dat hielp niet en trok al snel krom vanwege warmte kabelontvanger. Kon ook niet helpen, want in de UPC-brief, die 6 weken later met sticker kwam staat, dat ie rechts moet van digit. uitlezing....:neutral:

Beeldkwaliteit via HDMI vindt ik echter minder dan UPC's analoge signaal, zeker Ned. 1 t/m 3. Wel sneeuwvrij, maar flets, troebel en minder gedetailleerd beeld.:???: Vooral TCM signaal is bagger, vaak onder VHS-kwaliteit, maar ligt misschien ook aan zender.
Ander HDMI kabels gebruikt (Monster e.d.) en 2e HDMI-ingang tv, maar maakt niet uit. Ondanks die kabelontvanger kijk ik nu weer analoog.

Door UPC helpdesk werd toegezegd, dat ik gerestitueerd zou worden over de periode, dat ik geen gebruik kon maken van de kabelontvanger. Na ontvangs sticker moest ik UPC-Klantenservice bellen. Die zegde eerst toe, maar belde binnen haldf uur terug, dat ik gratis 5 films kon kijken. Niet op ingegaan, wil dat ze zich aan de afspraak houden. Via klachtbrief krijg ik nu € 33,= teruggestort, maar de lol is er eigenlijk af. De vele tel. kosten naar UPC helpdesk krijg ik ook niet vergoed. Nu ook maar brief naar verkoper gestuurd...

Verder vindt ik die Philips kabelontvanger behoorlijk warm worden, ook in stand-by. Je kunt er haast een ei op bakken. Communiceert dat ding soms constant met een UPC centrale?

Claudio Santulli
30-01-2009, 10:03
let op de standaard instellingen.
Standaard staat hij op upscalen naar 720P, zet die op auto voor originele kwaliteit.

Jurriaan Wittenberg
30-01-2009, 10:22
let op de standaard instellingen.
Standaard staat hij op upscalen naar 720P, zet die op auto voor originele kwaliteit.
Hmmjah .. interessant maar door een of ander geintje kan sinds kort mijn philipsTV geen handshake meer maken met de HD DVR. Als aanraden op het het Chelloo-UPC forum kreeg ik van 1 van de medewerkers van UPC de oplossing aangedragen:
Van Auto naar 1080i.
Moet wel zeggen dat ik nu wel een handshake krijg bij het aanzetten van de systemen maar het duurt veel langer dan voorheen. Vroeger was dit gewoon een kwestie van aanzetten en het werkte. Sinds een week of 2-3 dus niet meer. Mijn box heeft altijd op auto resolutie gestaan maar dat gaat nu dus ook niet meer. Verder heb ik ook plotseling dat probleem met de afsandbediening. Bij de UPC medewerker maar die stikker aangevraagd... ik er overigens wel vanuit dat dit niet de definitieve oplossing is voor die grap.

Al met al dus even een mindere periode. En ik was dus al zo blij met die 3de tuner enzo maar sinds daarna is het een beetje downhill met de tevredenheid.

Claudio Santulli
30-01-2009, 12:03
Je resolutie vast zetten op 720p of 1080i heeft als gevolg dat het sd signaal softer wordt!
Vooral bij voetbal wedstrijden zie je dat!

Overigens wel vaag dat dit probleem spontaan is ontstaan!
Ik heb wel gelezen dat een firmware voor je philips tv problemen kan oplossen.

Wat gebeurt er als je jouw HD DVR pas als laatste aanzet?
Is je box rechtstreeks aangesloten of via een receiver loopthough?

Een definitieve oplossing zal er denk ik na 3 jaar ook niet meer komen!
De gewone hdtv box had dit, en na het uitbrengen van de HD DVR was het probleem nog steeds aanwezig!
En je raad het al na de recente update nog steeds!!

En ik zou niet wachten op UPC en gewoon naar de halfords gaan, voor een paar euro heb je zelfs een betere oplossing!
Plak hem rechts net naast de letters van het display, schijn anders met een zaklantaarn op het oog dan kan je hem zien zitten!

Wij roepen op chelloo al jaren dat UPC en de philipsbox geen goed huwelijk was.
Echter heeft de laatste update voor vele de meeste problemen opgelost, maar dus niet voor iedereen!

Jurriaan Wittenberg
02-02-2009, 10:01
Je resolutie vast zetten op 720p of 1080i heeft als gevolg dat het sd signaal softer wordt!
Vooral bij voetbal wedstrijden zie je dat!

Overigens wel vaag dat dit probleem spontaan is ontstaan!
Ik heb wel gelezen dat een firmware voor je philips tv problemen kan oplossen.

Wat gebeurt er als je jouw HD DVR pas als laatste aanzet?
Is je box rechtstreeks aangesloten of via een receiver loopthough?

Een definitieve oplossing zal er denk ik na 3 jaar ook niet meer komen!
De gewone hdtv box had dit, en na het uitbrengen van de HD DVR was het probleem nog steeds aanwezig!
En je raad het al na de recente update nog steeds!!

En ik zou niet wachten op UPC en gewoon naar de halfords gaan, voor een paar euro heb je zelfs een betere oplossing!
Plak hem rechts net naast de letters van het display, schijn anders met een zaklantaarn op het oog dan kan je hem zien zitten!

Wij roepen op chelloo al jaren dat UPC en de philipsbox geen goed huwelijk was.
Echter heeft de laatste update voor vele de meeste problemen opgelost, maar dus niet voor iedereen!

Dat aanzetten gaat redelijk tegelijk bij mij maar de Philips LCD heeft even nodig om op gang te komen. Dus die hangt er een beetje achteraan. Zelf zit ik ook op het Chelloo forum. D'r komen daar best wel wat verschillende problemen voorbij. Helaas ook best vaak Philips-Philips combinaties maar het zijn zeker niet de enige TV's/LCD's die problemen hebben.

Dat softer worden is inderdaad een bijkomend probleempje bij het terugzetten van Auto naar 1080i maar dat geldt dan alleen voor de zenders in 720p waarvoor geldt dat anders mijn TV het signaal zelf om had moeten zetten nu doet de DVR dat. Beetje lood om oud ijzer afhankelijk waar de betere scaler in zit.

Maar joh.. wellicht dat er binnenkort weer een update voor de schermen is die alles oplost of dat ze dingen via de HD-DVR op kunnen lossen. Ik had ook gelezen dat eind januari er een overleg tussen UPC en Philips zou zijn over deze probs dus misschien dat ze het nu toch eens gaan beetpakken. ... Een mens mag toch hopen heh :)

Bedankt voor de tip over dat folie... ik zal eens kijken wat ik kan vinden.

Martin van Tuijl
02-02-2009, 10:07
Heb ook een Philips combinatie, maar hier geen problemen (afkloppen).

Claudio Santulli
02-02-2009, 11:55
Dat aanzetten gaat redelijk tegelijk bij mij maar de Philips LCD heeft even nodig om op gang te komen. Dus die hangt er een beetje achteraan. Zelf zit ik ook op het Chelloo forum. D'r komen daar best wel wat verschillende problemen voorbij. Helaas ook best vaak Philips-Philips combinaties maar het zijn zeker niet de enige TV's/LCD's die problemen hebben.

Dat softer worden is inderdaad een bijkomend probleempje bij het terugzetten van Auto naar 1080i maar dat geldt dan alleen voor de zenders in 720p waarvoor geldt dat anders mijn TV het signaal zelf om had moeten zetten nu doet de DVR dat. Beetje lood om oud ijzer afhankelijk waar de betere scaler in zit.

Maar joh.. wellicht dat er binnenkort weer een update voor de schermen is die alles oplost of dat ze dingen via de HD-DVR op kunnen lossen. Ik had ook gelezen dat eind januari er een overleg tussen UPC en Philips zou zijn over deze probs dus misschien dat ze het nu toch eens gaan beetpakken. ... Een mens mag toch hopen heh :)

Bedankt voor de tip over dat folie... ik zal eens kijken wat ik kan vinden.


Ja ik zag je volgens mij al vaker voorbij schuiven daarzo.( als jij deze jurriaan (http://www.chelloo.com/upc/index.php?action=profile;u=14743) bent :-))
Het overleg was volgens mij met Coax.nl (http://www.coax.nl/)en UPC, dit is al meerdere malen uitgesteld.
Maar idd hopen kan geen kwaad (y)

Jurriaan Wittenberg
03-02-2009, 08:28
Ja ik zag je volgens mij al vaker voorbij schuiven daarzo.( als jij deze jurriaan (http://www.chelloo.com/upc/index.php?action=profile;u=14743) bent :-))
Het overleg was volgens mij met Coax.nl (http://www.coax.nl/)en UPC, dit is al meerdere malen uitgesteld.
Maar idd hopen kan geen kwaad (y)
Yep.. that would be me!

UPC-Webcare
05-02-2009, 10:01
Nee, je kan maar 2 dingen tegelijk opnemen.
De derde tuner is puur voor timeshiften!

Hij neemt dus steeds ook op wat je aan het kijken bent!

Eurosport zend maar sporadisch uit in HD, je profiteert uiteraard wel van de veel grotere bitrates, maar bent weer afhankelijk van hoe hun upscalen naar 1080i

@all

Met de HDDVR kun je 3 programma's tegelijk opnemen. Je zult de box dan wel in standby moeten zetten. Als je de box aanlaat wordt de 3de tuner gebruikt voor je cache(je kan immers terugspoelen tot aan het moment dat je naar die zender gezapt bent.)

UPC-Webcare
05-02-2009, 10:04
Nee er is nog geen upgrade ( momenteel is men wel aan het inventariseren (http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=28275.0) wat men nog voor behoeftes heeft voor de nieuwe update)
Je kan zo je versie nummer checken!

De A.B. problematiek is zoals gesteld al heel oud!
Het ene scherm heeft er last van het andere niet!
Het heeft te maken met o.a. de backlight functie van LCD schermen, ondanks dat mijn oude plasma hier ook problemen mee had.
Trek je bijv.de hdmi eruit of zet je je scherm uit, dan zapt hij weer als een tierelier!
Ha, je kan alleen niks meer zien!
Die sticker helpt dus gewoon echt, al is het een lapmiddel!

De workaround oplossing was om het oog van de ir ontvanger donkerder te maken d.m.v. een sticker van donker raamfolie, zwarte eding en (lol) ja echt een zonnebril!
Ik had toen dus gewoon een strook raamfolie gekocht, zo een voor alleen de bovenste rand van je voorraam, en heb er nu nog minimaal 1000 over (6)
Plak hem op het display rechts van de numerieke tekst!

Het probleem treed voornamelijk 's avonds op, omdat dan het scherm dan vaak de grootste lichtbron is.
Sinds ik mijn veel zwartere Kuro kreeg, was het probleem geheel verdwenen.
De nieuwste update heeft hier nog steeds geen oplossing voor geboden

En ander fenomeen wat sinds de laatste update ontstaan is, is een hdmi handshake issue!

Soms wil dat niet helemaal goed gaan, wat resulteert in geen beeld!
Zolang ik de juiste opstartvolgorde aanhou heb ik nooit problemen.
Maar soms als ik daar vanaf wijk, geeft het problemen!

Dit probleem is meestal nooit aanwezig als de box direct op het scherm is aangesloten.
Doe je een hdmi loopthrough dan geeft dat soms dus problemen.
Denon versterkers geven de meeste problemen!

Meer over HD DVR en de laatste firmwares vind je hier (http://www.chelloo.com/upc/index.php?board=61.0) terug

@all

De sticker zou het probleem met infrarood moeten oplossen. Zo nu en dan is het geen werkende oplossing. De oplossingen die hier aangedragen worden zouden ook kunnen helpen. Je zou de box ook verder bij je tv vandaan kunnen zetten.

johanhoitink
05-02-2009, 19:43
Heb net mijn stickertje binnen... en ja het werkt echt!
Doet iets afbreuk aan de looks, maar goed.
had hem op 26 feb besteld, dus best snel geholpen.

goed trouwens dat upc zichzelf nu ook op dit forum meld.
prima bezig.

Claudio Santulli
05-02-2009, 19:54
Heb net mijn stickertje binnen... en ja het werkt echt!
Doet iets afbreuk aan de looks, maar goed.
had hem op 26 feb besteld, dus best snel geholpen.

goed trouwens dat upc zichzelf nu ook op dit forum meld.
prima bezig.


Hoezo afbreuk..., met raam folie zie je er echt niets van?

Claudio Santulli
05-02-2009, 19:55
@all

Met de HDDVR kun je 3 programma's tegelijk opnemen. Je zult de box dan wel in standby moeten zetten. Als je de box aanlaat wordt de 3de tuner gebruikt voor je cache(je kan immers terugspoelen tot aan het moment dat je naar die zender gezapt bent.)

(y) Dat wist ik nog niet, zal eens proberen! :-)

johanhoitink
08-02-2009, 15:36
nou dat 3 programma's heb ik gister eens even geprobeerd:
3 films die elkaar allemaal overlapten ingeprogrammeerd op mijn hd-dvr.
Bij de derde gaf hij dus een uitroepteken, dat het niet kan.
Dat was dan hoopte ik omdat de dvr nog aan staat en de derde tuner gebruikt om te cashen voor de zender waar hij dan op staat.

dus apparaat op stand-by gezet en hij heeft de volle tijd opgenomen,
maar niet met 3 tuners.
Het derde (laatste) programma is pas opgenomen vanaf dat er weer een 2e tuner beschikbaar was, dus die laatste film heb ik de eerste helft niet van.

Wat doe ik fout UPC?

had jij het al geprobeert claudio?

Claudio Santulli
08-02-2009, 15:37
Je doet niks fout!
Het kan dus gewoon niet, zoals overal ook wordt aangegeven.
Maar 2 opnemen en een derde kijken is al uniek en moet toch gewoon genoeg zijn!

UPC-Webcare
09-02-2009, 10:06
nou dat 3 programma's heb ik gister eens even geprobeerd:
3 films die elkaar allemaal overlapten ingeprogrammeerd op mijn hd-dvr.
Bij de derde gaf hij dus een uitroepteken, dat het niet kan.
Dat was dan hoopte ik omdat de dvr nog aan staat en de derde tuner gebruikt om te cashen voor de zender waar hij dan op staat.

dus apparaat op stand-by gezet en hij heeft de volle tijd opgenomen,
maar niet met 3 tuners.
Het derde (laatste) programma is pas opgenomen vanaf dat er weer een 2e tuner beschikbaar was, dus die laatste film heb ik de eerste helft niet van.

Wat doe ik fout UPC?

had jij het al geprobeert claudio?

Als ik het zo lees dan doe je niks fout. Normaal gesproken wordt de 3de tuner gebruikt voor de cache. Als je de box in standby zet moet het mogelijk zijn om 3 programma's op te nemen.

Het kan echter zijn dat er wat fout gegaan is. Zou je nogmaals willen proberen om het 1 en ander op te nemen.

Zoals ik al aangaf kun je 3 programma's tegelijk opnemen als de box in standby staat.

johnsmeets
09-02-2009, 11:55
Heb een probleem met dolby digital
Is aangesloten via een optische kabel, als ik het geluid op de versterker van hdmi naar optisch zet krijg ik melding dolby digital 5.1 op de versterker, maar het geluid is gewoon stereo???

Claudio Santulli
09-02-2009, 12:03
Dolby Digital is niet per defintie 5.1.
Vaak 2.0, maar kan zelfs 1.0 zijn.
Bij UPC HD zenders is het bijna nooit 5.1, op enkele uitzonderingen na

Ligt dus aan de zenders zelf.
Discovery en Voom HD is vaak wel 5.1
NG HD moet je steeds eerst het tweede geluidsspoor kiezen.
Film1 HD is vaak 2.0

En als het 5.1 is ben je nog afhankelijk van de mix.
Soms is het DD maar komt de stem nog uit de L/R speakers!

Beste kan je bij Voom HD testen, omdat deze meestal echt 5.1 is.

johnsmeets
09-02-2009, 12:58
ok thanks ik had namelijk wel eens geluid uit alle boxen gehoord zal wel voom hd geweest zijn:)

johanhoitink
09-02-2009, 17:42
bij de hd zender op info drukken en je ziet het geluidspoor met vaak het aantal gebruikte kanalen vermeldt.
standaard begint bijvoorbeeld eurosport HD op de nederlands 2.0 en als je het volgende geluidspoor kiest geeft hij de engelse 5.1.

Ik heb nog steeds de hoop dat ook bij upc de nieuwe MTVHD zender er binnenkort aankomt, maar in vlaanderen en bij canaaldigitaal loopt dat nu enige vertraging op omdat ze smartcard met mediaguard 3 codering nodig hebben.
Wat heeft de upc hd ontvanger nu? Kan die dat wel al aan?

Roy de Jong
20-02-2009, 09:28
*22 Februari zijn de Oscar uitreikingen GRATIS te zien op film 1.1 (zie kanaal 13).
*20 Februari t/m 2 Maart is Sport 1 gratis te bekijken (zie kanaal 14)

johanhoitink
27-02-2009, 19:22
Is al weer oud nieuws (+/- 2 dagen terug), maar zie dat het hier nog niet gemeld is:

Publieke omroepen stellen lancering HD 1,2,3 kanalen tot ergens in 2e kwartaal uit.
(voor diegene die dit nieuws net ff gemist hadden)

Claudio Santulli
27-02-2009, 21:18
Tja iets met ondertitels en studio's die nog niet helemaal klaar zouden zijn. :confused:
Zelfs als er begonnen wordt, zal er overigens voorlopig upgesampled worden!
Slechts marginaal Native HD!

Maar goed als ze maar beginnen in het 2de en niet (worstcase scenario) 4de kwartaal! ;-)

kruspe
27-02-2009, 21:44
wanneer komen er eigenlijk nieuwe zenders bij in HD?

Claudio Santulli
27-02-2009, 23:36
Vooralsnog staat er niets in de planning!

Er was/is sprake van MGM HD in het najaar
MTV komt ook met een HD kanaal, maar daar is bij UPC al helemaal geen sprake van!

Verder wat betreft de publiek omroepen ook nog dit (http://http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=1788) en dit (http://www.satellitemagazine.com/?action=pagina&id=49&id2=2065&title=Ook+lancering+HDTV+bij+NPO+is+tweede+kwartaa l+nog+onzeker)
Hmm, niet erg rooskleurig dus!

johanhoitink
28-02-2009, 11:29
ja iets met studio, dat wilden ze niet overhaasten aangezien ze kwaliteit voorop stelden.

what the f#ck?! hoe veel jaar weten ze al dat dit er aan zit te komen?
nu is het ineens nog nadenken, twijfelen en aan***ten?

of zijn ze nog niet bekomen van de omslag naar 16:9....

niveau lokale omroep, waar josti's met publiek geld mogen spelen.

cypher21
06-03-2009, 13:09
Ik heb de philips HD box van UPC.

Nu valt me met name de laatste 3 maanden (heb een kleintje van 3 maanden dus moet er s'nachts weer uit) op dat als ik s'nachts beneden kom ik de ventilator van de UPC box duidelijk hoor.

Is het normaal dat deze draait terwijl de box in standby staat?

Het lijkt me dat dat ding nogal wat stroom vreet op deze manier in standby.

Hebben hier meer mensen last van?

Claudio Santulli
06-03-2009, 14:48
Ik heb de philips HD box van UPC.

Nu valt me met name de laatste 3 maanden (heb een kleintje van 3 maanden dus moet er s'nachts weer uit) op dat als ik s'nachts beneden kom ik de ventilator van de UPC box duidelijk hoor.

Is het normaal dat deze draait terwijl de box in standby staat?

Het lijkt me dat dat ding nogal wat stroom vreet op deze manier in standby.

Hebben hier meer mensen last van?


Helaas wel, en hij vreet echt stroom ondanks hij uit staat! :(
En maakt dan zelfs redelijk wat herrie.

cypher21
06-03-2009, 15:45
dat kun je idd wel zeggen ja :(
Toen het me de eerste keer opviel dacht ik dat ik de xbox aan had laten staan, dus het was ff zoeken waar het geluid vandaan kwam.

Hopelijk wordt dit in een nieuwe firmware update opgelost, want het is natuurlijk belachelijk dat de ventilator draait als het ding standby staat!

Claudio Santulli
06-03-2009, 16:09
Ben bang van niet!

Maar misschien was hij net bezig met iets!
Mijn ervaring is dat hij na het in stanby zetten nog een uurtje doorratelt
Misschien een epg aan het ophalen, o.i.d.

johnsmeets
11-03-2009, 22:57
mmhhh ik hoor niks guys en ben toch echt niet doof ahum
Stroom mmhh zal de boel s nachts in het vervolg maar eens uitzetten,epg haalt ie toch ook op als je hem aanzet?

Harry30
08-06-2009, 14:30
ik heb sinds een aantal dagen hd dvr philips van upc en ben totaal niet tevreden,het betreft een riant pakket wat sinds kort beschikbaar is in mijn woonplaats(zaltbommel)
In het begin al meteen problemen 12 kanalen waar ik geen signaal van kreeg en regelmatige vastlopers,dan moet je dus de stekker eruit trekken en dan werkt het wel weer.Tot gisteravond ik had een film opgenomen en kwam thuis en hij was nog aan hetopnemen,dat zag ik aan het record lampje,maar de tijd stond stil. een echte vastloper dus. in de stand bye stand.ik heb daarna de stekker eruit gehaald en netjes 30 seconden gewacht,de mediabox start wel weer op ,de lampjes gaan branden en je hoort een geluid uit de mediabox komen,maar geen klokje en geen signaal meer,beeld is dan zwart op je tv,ik heb upc gebeld en waarschijnlijk is de mediabox kapot of er is een netwerkstoring,er komt een monteur langs donderdag pas. heeel irritant want ik heb nu dus tot donderdag geen beeld en mijn aabonement met film1 kan je gewoon betalen echt balen!!
Mijn vraag was stel dat er een storing of geen verbinding is met upc vanuit het kastje ,of het beeld dan ook echt zwart blijft.of dat het ook echt een defecte mediabox is,ik heb wel een update geprobeerd ,een knopje op de mediabox ingedrukt houden en aanzetten en dan gaat ie updaten,Dat zie je dan wel in de display staan maar daarna gebeurt er niks alsof ie dood is.het stand bye lampje blijft branden en hij maakt geluid ,dus hij staat wel aan.Wie kent ook dit probleem.Ik baal wel heel erg met dit probleem en dat al na 2 dagen.:sad::sad:

Claudio Santulli
08-06-2009, 14:46
Het beeld hoort nooit zwart te blijven.
Je krijgt altijd een melding dat jij een bepaald kanaal niet kan bekijken, of dat de bekabeling niet in orde is.

Jouw box of de harde schijf is waarschijnlijk gewoon defect.
Helaas gebeurt dit wel eens.
Het positieve is dat je hem huurt en dus een nieuwe krijgt.
Probeer maar eens een gekochte box snel te vervangen. ;-)

Wel balen, dat wel!

johnsmeets
08-06-2009, 14:59
ik heb genoten van roland garos wowieee
af en toe omgeschakeld naar nederland 1 en das echt huilen met de pet op
bijkomen voordeel engels geluid dd.51 met fatsoenlijk commentaar ipv van dat oeverlos gezever van de nederlandse commentatoren lol

Harry30
08-06-2009, 15:04
Hey hoi bedankt voor je reactie.
Ja daar was ik ook al bang vcoor dat ie kapot is ,tis nie anders nu maar wachten tot donderdag en dat die monteur een nieuwe bij zich heeft.:-(

johanhoitink
11-06-2009, 19:02
weet iemand of de upc/hd-dvr ook kan onthouden dat je bij het opnieuw aanzetten wil opstarten met de favorieten lijst en niet weer met alle zenders?
nu moet ik dit elke keer handmatig weer aanzetten.

Zou voor zo'n slim apparaat toch een eitje moeten zijn?

Claudio Santulli
11-06-2009, 21:44
Hij onthoudt de laatst gekozen stand.
Tenzij je naar een niet als favoriet ingestelde zender gaat,
of bij een spontane reset, of als je de prik eraf haalt.

De box kan geen voorkeurstand opslaan.

Maar zo zijn er nog wel een paar dingen.
Zoals:
-Meerdere favoriet groepen.
-Het kunnen wijzigen van je bestaande timers, inclusief begintijd, zender en soort.
-Het kunnen wijzigen van de bestaande opnamenaam.
-Sub mappen kunnen aanmaken.
-Automatische bookmarks oid.
-Waarschuwings/bevestigings melding bij zappen tijdens timeshiften. ( Eén keer zappen en alles is weg)
-Evt.een 4:3 in 16:9 kader optie!

Om maar wat persoonlijks te roepen! ;-)

johanhoitink
12-06-2009, 09:20
Hij onthoudt de laatst gekozen stand.
Tenzij je naar een niet als favoriet ingestelde zender gaat,
of bij een spontane reset, of als je de prik eraf haalt.
............
-Waarschuwings/bevestigings melding bij zappen tijdens timeshiften. ( Eén keer zappen en alles is weg)
......
De laatste stand is bij mij altijd met favorieten AAN, maar dat onthoud hij niet.
de eerst volgende met afstandsbediening uit en weer aan en hij staat weer op alle zenders.

dat van die timeshift waarschuwing is wel een goed idee ja,
had ik laatst een half uur achterstand met f1 wedstrijd zit ik lekker ver in de wedstrijd, begon er een reclame en uit automatisme zap ik even.
Ik zap weer terug en de wedstrijd is al lang af. ik had hem niet opgenomen, maar alleen bij start van de wedstrijd op pauze gezet. balen :sad:

johnsmeets
14-06-2009, 18:14
op zoom hd bijna ieder weekend intressante muziekspecials:)
Nadeel je kunt dit niet overzeten zonder kwaliteitsverlies naar een externe bron, dus je harde schijf slipt langzaam dicht......

Maver21
18-06-2009, 20:08
http://tweakers.net/nieuws/60802/ook-upc-gaat-publieke-omroepen-in-hd-doorgeven.html


Ook UPC gaat publieke omroepen in HD Uitzenden


De vlag gaat uit hiero :D:D

Claudio Santulli
18-06-2009, 22:59
Ja Halleluja
Heb effe geduurt.
Overigens wordt er flink gemort (http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=30323.0) omdat je bij UPC ervoor moet betalen.

johanhoitink
19-06-2009, 17:50
klopt claudio, ik lees ook bij veel andere fora, dat mensen klagen over de extra kosten voor hd bij upc ten opzichte van andere providers, die de publieke hd kanalen in het basispaket doen,
maar volgens mij vergeten ze dat ze wel een nieuwe decoder moeten kopen die bij mij bij de huur in zit.

Claudio Santulli
19-06-2009, 19:57
En als de onze stuk gaat hij kosteloos vervangen wordt.

johnsmeets
19-06-2009, 21:32
och als je een upc box met hdtv hebt heb je ook hd zenders(een aantal) kan me niet voorstel dat je voor ned 1 2 3 extra gaat betalen

Claudio Santulli
19-06-2009, 23:15
Nee, je gaat dan gelukkig niet meer betalen.

Het probleem zit hem meer in het feit dat je geen hdtvbox kan huren of kopen, bij een Standaard Royaal abonnament.
Bij anderen kan dat wel en dan worden de kanalen iig wel 'gratis' doorgegeven.
Bij UPC kan dat niet

Gratis is in Nederland een magisch woord en brengt emoties loos :mrgreen:
Bij mij overigens niet!! (6)

Huren is wat mij betreft momenteel de beste optie, maar vooral omdat die HDTV DVR toch wel een mooie luxe, redelijk stabiele box is.
Was dat niet zo..., dan heb je een probleem!

En problemen waren er genoeg, maar de laatste firmware maakte veel goed.
Als Kuro eigenaar was je tijden lang niet echt blij! :-(


Ben iig blij met deze stap.
Maar je weet natuurlijk dat native HD maar marginaal zal worden toegepast!
Het meeste zal geupscaled worden, en sporadisch native HD.
Maar dan nog profiteer je van de veel hogere bitrate t.o.z. van een SD kanaal!
Het is iig het maximaal haalbare zonder compressie beperkingen!

Nu de publieke zenders de stap naar hdtv gaan maken, wordt het hopelijk ook steeds aantrekkelijker voor de commerciële zenders.
En wat mij nog steeds verbijsterd..., E.D.Live.
Maar waarschijnlijk ga ik te snel................

Aan de andere kant is Nederland nu heel progressief door als eerste land alle publieke zenders in HDTV aan te bieden.

Sta je zomaar weer opeens vooraan in je tijdperk! :-)

johnsmeets
19-06-2009, 23:24
E.D Live?

-Jaap-
19-06-2009, 23:49
Aan de andere kant is Nederland nu heel progressief door als eerste land alle publieke zenders in HDTV aan te bieden.
Nee hoor, interlaced, 1080i!:mrgreen:

Claudio Santulli
20-06-2009, 00:05
En ik maar denken dat Sport1HD oudbollig was met ze 720p :-)
Zijn die ook nog eens heel progressief.

Enne wat betreft E.D.Live!

Hoe halen ze het in hun hoofd om in anno 2008/2009 bij Eredivisie Live een paytv sportkanaal aan te bieden, waar niet één zender of maar één wedstrijd in HD is!
Terwijl je Barcelona, Inter of Chelsea wel gewoon in HD kan bekijken, maar je eigen cluppie niet!

Dat is zoooo.., 2000

Echt een gemiste kans! :-|

johanhoitink
23-06-2009, 19:49
Ned 123 HD gewoon op voorkeuze 1, 2 en 3 van jouw decoder!

ondanks dat eric van ballegoje volgens mij hier ook wel eens op het forum schrijft heeft de volgende info (die hij elders schreef) dit forum nog niet bereikt.
Dus hopelijk vind hij het goed dat ik al vast even ernaartoe link:
http://www.hardware.info/nl-NL/news/ymiclpqYwp2abpY/Publieke_Omroep_HD_in_1080i_formaat/

Claudio Santulli
23-06-2009, 23:45
Idd heel goed nieuws

Zico
24-06-2009, 07:34
Hallo HD specialisten,
ik ben een UPC digitale TV SD gebruiker, naar volle tevredenheid. Ik twijfel om over te stappen naar HD, mede door de Ned1,2,3 aankondiging. Ik heb een aantal vragen en ben benieuwd naar jullie antwoorden / meningen aangezien de meesten die hier posten al HD hebben.
1. Zijn er veel storingen met de box, vastlopers, spontane resets enz? Op de chello-forums lees ik een hoop ellende maar daar posten denk ik alleen mensen die klachten hebben.
2. Ik lees hier en daar dat de box veel herrie maakt, hoe zijn jullie ervaringen?
3. Hoe bevalt de DVR en hoe vaak gebeurt het dat opnamen mislukken? Dit laatste lijkt me heel vervelend namelijk. Zelfde vraag voor uitzending gemist.
4. Ik begrijp dat sommige uitzendingen 720p zijn en andere 1080i, is dat verschil goed zichtbaar of te verwaarlozen?
5. Kun je de box behalve met HDMI ook met scart aansluiten, bv. om (weliswaar SD) te kijken mochten er wat voor storingen dan ook zijn met het HDMI signaal.
Alvast bedankt voor wie wil reageren, ben heel benieuwd naar de reacties!

Henk de Kort
24-06-2009, 09:03
Zico
Ik zal proberen een bevredigend antwoord te geven;

1.Heb hier in 99% geen last van zelf niet als er een update komt als ik HDTV kijk.
2.Ligt aan je zelf wat de een rustig vindt is voor de ander al herrie.
3.Nog nooit een opname mislukt vanuit de box gezien, wel als ik toevallig verkeerd geprogammeerd had,maar nogmaals dat ligt niet aan de box.
4.Als je een HD scherm hebt valt het wel op,maar waarom zal je HDTV nemen als je een SD TV hebt,dus allebei aanschaffen!!
5.Ja, je kan zelfs scart met je HD-DVDR verbinden en dan door naar je tv (via scart).

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Claudio Santulli
24-06-2009, 11:43
Ik ben net als Henk de Kort redelijk tevreden.

Er zijn wel een paar issues maar die wegen niet op tegen de voordelen.

1-Ik ervaar ook geen storingen. het enigste wat momenteel wel speelt is de OnDemand en dus ook de uitzending gemist functie. De box heeft moeite met het verkrijgen van een nieuw IP Adres.
Dit is een bekende issue bij UPC, waar schijnbaar al enige tijd aangewerkt wordt.
De enigste remedie is prik er af, prik er weer op zodat je weer een tijdje voort kunt.
Vastlopers of spontane resets heb ik nooit ervaren.
Wel zijn er een aantal merken tv’s die moeite hebben met de manier waarop HDCP door UPC is geïmplementeerd in de HD boxen, de gewone HDTV box heeft daar nog het het meeste last van.
Dit resulteert in geen beeld i.c.m. de hdmi aansluiting.
Op dit forum (http://www.chelloo.com/upc/index.php?board=61.0) kun je terugvinden welke schermen de meeste problemen geven.

2- Stil is de box niet, maar herrie is wat sterk uitgedrukt. Vergeleken met de Xbox 360 is hij stil.
Nadeel is wel dat hij zelfs geluid kan maken als hij in standby staat.
Het is wel zo dat ik hem uitzet als ik bijvoorbeeld een Blu-ray kijk.

3- Opnames mislukken bij mij nooit, maar ik neem alles handmatig op, dus niet via de EPG maar via voorgeprogrammeerde timers. Bij de EPG ben je natuurlijk afhankelijk van de juistheid van verstrekte gegevens.

4- Alleen Sport1 HD is nog 720P, de rest 1080i. Theoretische is progressief beter voor snellere beelden zoals bijvoorbeeld sport, maar in de praktijk merk ik weinig verschil.
Nadeel is dat Sport1 HD de beelden van 1080i naar 720P scaled, en dat is uiteraard verre van ideaal.
Gelukkig hebben zenders als Film1 HD en NGHD nu weer het oorspronkelijke 1080i formaat.
Alleen sport 1HD nog niet en dat is in mijn mening tevens de slechtste HD zender.

5- Je kan idd gewoon je scart kabel gebruiken, echter heb je dan uiteraard geen HD.
Maar ook de SD kanalen geven een mooier plaatje via je hdmi aansluiting wat dan tevens 576p is
Dus progressief wat wederom inhoudt dat er niet afwisselend even en oneven lijnen op je scherm worden getoond. Progressief toont alle beelden in een keer wat een rustiger beeld geeft zonder moïre effecten of vergissingen in beeldlijnen.
Vandaar dat snelle beelden zoals sport daar voordeel van kunnen hebben. Mits er niet achteraf word geupscaled of donwscaled zoals Sport1 HD doet!


De Voordelen van de HDTV DVR

3 Tuners die of 2 dingen gelijk kan opnemen en een derde kijken of timeshiften.
Of als de tuner uistaat zelfs 3 dingen tegelijk kan opnemen via timers (handig als je op vakantie gaat)
Erg mooie SD en HD beeldkwaliteit.
Mooie aparte box met zendernaam in het display.

Nadelen

Geen eigen zenderkeuze.
Sommige televisie kunnen slecht omgaan met de enigszins brakke HDCP implementatie, ondanks dat de tv’s nieuw zijn en volledig voldoen aan de HDCP norm.
Bij de gewone HDTV box is de implementatie nog regio gebonden.
Ook kan een hdmi loopthrough bij hdmi switchen en bepaalde versterkers problemen geven
(o.a. Denon)
Kabelmodem IP verversing problemen bij de HDTV Boxen.
Goede bekabeling vereist, en de versterkers en splitters dienen Bi-directioneel te zijn.

Succes met je keuze (y)

Zico
24-06-2009, 13:03
heren, bedankt voor de uitgebreide antwoorden! Fijn om te lezen dat er ook mensen zijn met positieve ervaringen, op de chello forums is het toch vooral kommer en kwel.
Ik heb een Panasonic TH-PV500 42" die HDCP compatibel zou moeten zijn, kan niet vinden dat deze problemen geeft met de UPC box, of het moet zijn met de bijbehorende AB(?!).
Verder jammer dat de HD kwaliteit van Sport1 achterloopt, want dat heb ik en kijk ik ook. Maar misschien verandert dat nog.
DVR met 3 tuners vind ik wel heel interessant.
Ik wacht nog even af hoe de ervaringen zijn met Ned1,2,3 en dan ga ik waarschijnlijk de portemonnee trekken :-)

Claudio Santulli
24-06-2009, 13:06
Panasonic valt wel onder de probleem gevallen, maar veelal werd het probleem opgelost door een firmware update voor de tv.
Maar of jouw tv ook problemen zou hkunnen geven durf ik niet te zeggen.

johnsmeets
24-06-2009, 17:13
ik heb een wonderbox haha
maakt geen geluid(en nee ben niet doof)

Aart v. Grootheest
24-06-2009, 17:57
heren, bedankt voor de uitgebreide antwoorden! Fijn om te lezen dat er ook mensen zijn met positieve ervaringen, op de chello forums is het toch vooral kommer en kwel.
Ik heb een Panasonic TH-PV500 42" die HDCP compatibel zou moeten zijn, kan niet vinden dat deze problemen geeft met de UPC box, of het moet zijn met de bijbehorende AB(?!).
Verder jammer dat de HD kwaliteit van Sport1 achterloopt, want dat heb ik en kijk ik ook. Maar misschien verandert dat nog.
DVR met 3 tuners vind ik wel heel interessant.
Ik wacht nog even af hoe de ervaringen zijn met Ned1,2,3 en dan ga ik waarschijnlijk de portemonnee trekken :-)

Mijn Panasonic 46pz85 heeft geen moeite met het HDMI signaal van de box.

Roy de Jong
24-06-2009, 21:20
Mijn 46pz80 heeft ook geen probleem met de box (HDMI aangesloten), dit start probleemloos op.

Echter, nu ik een Onkyo tx-sr806 heb, heb ik alles HDMI aangesloten en gebruik ik de 806 als switch.
De handshake tussen de box en 80 duurt veel te lang, bijna een minuut...

kruspe
24-06-2009, 23:29
even een vraagje in het algemeen over de upc hd box.

waarom komt het signaal van digitale tv met een vertraging van ongeveer 5 tot 10 seconden door ten opzichte van het analoge signaal?

dit viel mij laatst op en wil dit gewoon graag weten...

johanhoitink
25-06-2009, 09:41
decoderen?

edit: waarschijnlijk zelf daar coderen en vervolgens bij jouw decoderen

Claudio Santulli
25-06-2009, 10:08
decoderen?

Precies, het analoge signaal zal toch naar een Mpegstream omgezet moeten worden.
Vanuitgaande dat dit constant en niet variabel gebeurt zoals gebruikelijk, heeft dit verwacht ik enige tijd nodig.

Mijn sat heeft hetzelfde daar dit uiteraard ook DVB is!

Grappig is dat ik in mijn keuken naar een kleine analoge lcd kijk, en in de kamer digitaal op de Plasma.

Je hoort duidelijk dat het doelpunt eerder in de keuken valt dan in de kamer

kruspe
25-06-2009, 10:44
aha! bedankt! dat is me nu dus geheel duidelijk!

johnsmeets
11-07-2009, 15:40
en weer genoten van twee uur superconcert van fleetwood mac op zoom in hd kwaliteit , mag ook weer eens gezgd worden tussen al het gezeur haha
btw de tour ziet er ook prima uit de gewone uitzendingis een aanfluiting in kwaliteit ter vergelijking..

johanhoitink
11-08-2009, 05:24
NRC komt met een handig overzichtje http://weblogs2.nrc.nl/hebben/2009/08/08/overzicht-interactieve-tv-in-nederland/, gegevens van augustus 2009:
http://weblogs2.nrc.nl/hebben/wp-content/uploads/2009/08/itv-tabel.jpg

Roy de Jong
18-08-2009, 20:55
Ik ben nu even aan het zappen geweest tussen Ned 3 in HD en gewoon digitaal.
Op dit moment is er voetbal: Celtic - Arsenal.
En ik moet zeggen dat het verschil toch wel erg duidelijk te zien is.

Wat een verbetering zeg!

-Jaap-
18-08-2009, 21:01
Da's geen HD uitzending hoor, puur geupscaled.
Het ziet er beter uit omdat de scalers van de NOS beter zijn dan die van jouw TV/decoder.

Claudio Santulli
19-08-2009, 00:35
En......., het wordt aangeboden in een veel hogere bitrate dan de sd variant.
Dus geen transmissie en compressie beperkingen meer door die bitrate!

Echter het was idd nog steeds geupscaled!

Jurriaan Wittenberg
19-08-2009, 09:34
Hmmm ... in mijn opinie zag het er toch echt HD uit... ik zal eens verder informeren.

Claudio Santulli
19-08-2009, 11:46
Idd, na wat zoeken was de tweede helft na zegge wel echt native HD.
Tja.., ik had het zelf niet gezien.

Het schijnt dus dat live verslagen wel in HD worden aangeboden door de NOS en samenvattingen niet.

Roy de Jong
19-08-2009, 16:40
Native of geuopscaled, het zag er donders mooi uit (y) .
Ik heb overigens pas vanaf de 2e helft gekeken, ben daarvoor aan net Wii-'n geweest.

Jurriaan Wittenberg
20-08-2009, 11:58
Native of geuopscaled, het zag er donders mooi uit (y) .
Ik heb overigens pas vanaf de 2e helft gekeken, ben daarvoor aan net Wii-'n geweest.
Dan heb je niets gemist want alleen de 2de helft is uitgezonden. Met daarvoor de samenvatting van de 1ste helft.

Het schijnt overigens dat de NOS ad-hoc beslist per CL wedstrijd of er in HD uitgezonden wordt ja of nee. Dit is dan puur afhankelijk van het feit of het aangeboden wordt. Blijkbaar hebben ze in Glasgow (Celtic) dus wel een paar HD camera's staan / neer gezet voor de gelegenheid.(y) Prima werk dus.

johanhoitink
17-01-2010, 10:21
Is die nieuwe sisco hd dvr box zo uitgekleed om aan die nieuwe europeesche regelgeving van stroom verbruik te voldoen?
Ik las toevallig dat een dergelijk apparaat in standby nu bijvoorbeeld niet meer dan 1 Watt mag verbruiken.
Geen idee hoeveel wat nu dan mag tijdens het gebruik.
Misschien is zo'n derde tuner dan wel teveel?
blij dat ik die "oude" nog heb, want ik gebruik de drie tuners regelmatig tegelijk.

Claudio Santulli
05-02-2010, 12:08
Test nu de nieuwe firmware van de UPC HD DVR

Met dank aan Devil strike-net van Chelloo.com (http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=34232.0)


1) juiste weergave bij 4:3 uitzendingen(word niet meer uitgerekt bij 4:3 uitzendingen)
2) Nieuwe itiem onder menu(upc message)
3) DVR en RADIO button op AB werkt nu ook
4) Teletext lijkt sneller*
5) Recording bug lijkt opgelost*
6) Recording HD OOS*
BUG: Nog geen DolbyDigital via hdmi

Deze constateringen zijn niet officieel maar van bovenstaande chelloo forum member ;-)
Voor test klik volg de instructies op het chelloo forum.

Maar het grote nieuws is dat er dus weldegelijk nog een update komt voor de Philips HD DVR, ondanks dat men nu de 'in mijn ogen' inferieure Cisco met maar twee tuners aanbiedt.

Henky23
11-02-2010, 20:45
Hey mensen ik heb een probleem.
Ik heb een zwarte upc hd mediabox van het merk cisco.
Deze heb ik aangesloten jop een Lg 42pq2000tv maar als ik bij info kijk zegt men tv 576p 50hz.
Met alle zenders:s
Dit moet toch 720p zijn?
Op de bravia benede geeft ie wel 720p aan..

Claudio Santulli
11-02-2010, 22:17
Het ligt ook aan de instelling!
Staat de instelling op auto, dan is het afhankelijk van het aangeboden signaal.

SD Kanalen = 576p
HD Kanalen = 720p of 1080i

PS.
Standaard staat de box op een vaste res van 720p. ( Auto - is de beste keuze)
Maar er zijn ook res problemen geconstateerd op het forum uit mijn vorige post.
En toevallig o.a. ook door die gebruiker!

Henky23
11-02-2010, 22:28
Ik heb hem op auto staan.
Maar het domme is dat hij ook op de hd zenders als ik bij info druk 576p 50hz aangeeft:s
Het kwaliteit word ook niet echt beter dan de normale zenders.
Kwaliteit is hartstike goed daar niet van maar vindhet toch jammer.
Ik lees ook op internet dat het meer voorkomt met lg icm upc digitaal..

Claudio Santulli
11-02-2010, 22:37
Je kunt proberen dat aan te geven bij UPC onder de noemer van o.a.het chelloo forum en naar de Philips HD DVR vragen.
Maar de voorraad zal minder zijn, echter een beetje doorzuren kan soms wonderen verrichten.
Hoe beter je in zuren bent, des te groter het wonder.
Succes. ;-)

Reverb
16-02-2010, 20:04
edit: verkeerd topic

bosmeneer
08-05-2010, 16:07
Nieuwe zenders toegevoegd, dus eventjes kort mijn mening.


MTVNHD
Heeft alleen concerten in HD, dus veelal dezelfde artiesten in een zelfde decor. Ik heb zelf nog geen clips in HD gezien.
Hieruit blijkt dus wel weer hoe ver de muziekindustrie achterloopt op de moderne technieken. Als MTVNHD al langer bestaat verwacht je dat de nieuwste clips direct in HD worden opgenomen. Het is ook niet een kleine doelgroep wat kijkt, want dezelfde uitzending in Nederland is ook in de andere landen van MTVNHD te zien...

EenHD
Nog weinig gekeken en geen HD gezien. Is ook niet interessant, omdat ze in 720p uitzenden. Andere kanalen zijn in 1080i waardoor mijn Sharp switcht van signaal en dat vertraagt weer het zappen = irritant.

RTL
Begint steeds beter te worden. Naast CSI en Bones, Steven Seagal (grappige serie, gewoon kijken, al was het alleen voor de HD-uitzending) laatst Robots gezien. Animatie ziet er gewoon zó goed uit in HD!

NatGeo HD + History HD
Ik zie steeds vaker SD-programma's voorbij komen? Hebben ze geen programma's in HD meer en vallen ze terug op archiefrommel? Beetje jammer...

Ned1,2,3
Ik zou zeggen 'gelukkig' was ik er niet tijdens de WinterSpelen en heb ik me niet kunnen ergeren, want nog steeds valt het aantal uren tegen. Er is al bijna 2 jaar voorbij sinds het voetbal in 2008 (1e HD-uitzendingen), maar wat er nu in HD te zien is, is bizar weinig.

Leuk hoor, dat ze films en series hebben aangekocht, maar waar blijft Journaal, Lingo of EenVandaag? Ze moeten echt verbetering brengen, want ik verwacht dat in 2012 het aantal tv-kijkers tot 30 jaar is gehalveerd. En dat vindt de STER weer geen leuk vooruitzicht.

RemcoZ
18-05-2010, 09:32
Sinds een week ben ik overgestapt op UPC HDtv met DVR, maar ben tot nu toe niet enthousiast, dit vanwege het Philips/Cisco kastje...

- Ik moet minimaal dagelijks het kastje resetten (stroomkabel eruit) omdat hij het simpelweg niet doet
- Het 'normale' digitale tv kastje had ook een coax-output, zodat je ook nog het analoge signaal kunt doorlinken naar je tv. Dit kastje heeft dit niet
- Het zappen werkt erg vaag; soms keurig 1 zender omhoog, soms schiet ie gelijk door naar het eerstvolgende UPC of interactieve kanaal?

Herkent iemand bovengenoemde irritaties? En hebben ze bij UPC nog alternatieve kastjes voor HD met DVR?
Op dit moment overweeg ik serieus op mijn normale niet-HD kastje met DVR weer aan te sluiten en deze rommel retour te sturen... Vooral het dagelijks resetten gaat zwaar op de zenuwen werken.

johnsmeets
18-05-2010, 11:23
Remco ik ben blij dat ik de "oude HD box van philips heb"
Heb der nooit problemen mee

RemcoZ
18-05-2010, 12:36
John,

Ja, ik hoor over beide boxen wisselende dingen... mijn vastloopprobleem schijnt te maken te hebben met de handshake die via HDMI plaats moet vinden (issue treedt namelijk alleen op bij het opstarten van het kastje, gevonden op het chelloo forum). Iemand ervaring met het aansluiten van een Cisco hd-kastje op een Panasonic plasma tv (TH42PZ800)?

Aan de andere kant zijn de meningen over het Philips kastje ook nogal wisselend. Ik vraag me dan ook af of ik er verstandig aan doe om hem hiervoor om te ruilen.

johnsmeets
18-05-2010, 12:59
Tja mischien heb ik geluk, don,t know btw volgens mij zijn er geen mogelijkheden om te ruilen dacht ik, de box die nu uit is is de cisco
maar kan me vergissen

Claudio Santulli
18-05-2010, 15:32
Ik ken genoeg mensen die totaal geen problemen hebben met de pana's i.c.m. de Philips/pace boxen.
Het is meer een kwestie van je heb een goede box of een foute box die veel problemen geeft. Overigens zijn veel van die problemen ook terug te vinden in de Cisco. Immers de software is min of meer hetzelfde.

De Philips Pace DVR heeft natuurlijk 3 tuners maar de opname mogelijkheden veel uitgebreider zijn dan de Cisco, die maar twee tuner heeft en daardoor maar één ding kan opnemen terwijl je wat anders kijkt.
Als je de tuner uitzet kan je wel 2 dingen opnemen.

Bij de Philips kan je als hij uitstaat 3 dingen tegelijkertijd opnemen, en twee als hij aanstaat

De Cisci doet daarintegen weer Audio over HDMI, wat de Philips weer niet doet.

Mijn Philips werk net als die van John foutloos..

peptalk
18-05-2010, 16:31
Enige wat bij mijn Philips af en toe fout gaat is dat op één of andere manier de smartcard er iets uit gaat en dan wel probeert op te nemen, maar dan uiteraard niets opneemt.
Ik moet nog een keer proberen de kaart vast te klemmen.

Claudio Santulli
18-05-2010, 16:33
Enige wat bij mijn Philips af en toe fout gaat is dat op één of andere manier de smartcard er iets uit gaat en dan wel probeert op te nemen, maar dan uiteraard niets opneemt.
Ik moet nog een keer proberen de kaart vast te klemmen.

Klote kabouters ook...:mrgreen:

hklink
23-06-2010, 21:31
Kan het zijn dat NED3 HD in een mindere kwaliteit aangeboden wordt door UPC dan NED1? Vandaag tijdens het switchen tussen de wedstrijden viel me op dat NED1 iets scherper was, details waren wat beter zichtbaar. Op een gegeven moment werd op NED1 geschakeld naar de wedstrijd die op NED3 bezig was ivm een doelpunt. Het beeld van die wedstrijd zag er toen ook scherper uit, dus het lag niet aan de opname.

Kan het b.v. zijn dat NED1 in 1080i en NED3 in 720P wordt doorgegeven?

Claudio Santulli
24-06-2010, 02:35
Helaas kan de NOS anno 2010 nog steeds maar één kanaal tegelijk in Native HD uitzenden. Schijnbaar heeft de NOS nog steeds geen HD recorder of compatible schijf. Alleen live streams zijn in HD.

Ned 3 HD is helaas SD. UPC noemt dit SD+, omdat dit met de bandbreedte en resolutie van HD wordt aangeboden. Dus 576i geupscaled naar 1080i. En bij mij is het verschil echter wel aanzienlijk. ;-)

hklink
24-06-2010, 11:50
Thanx Claudio, had ik het dus toch goed gezien. Ik ben nog eens met m'n neus zowat op de tv gaan staan en zag toen dat het verschil nog groter was dan ik verwacht had. Het beeld is iets beter dan NED3 SD, maar beduidend slechter dan NED1 HD.

Claudio Santulli
11-08-2010, 23:05
Nieuwe testversie 4.0.0.7 [beta] voor de Cisco HD DVR gespot met diverse aanpassingen.
Lees hier (http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=36657.0) de volledige draad op het chelloo forum.

peptalk
23-08-2010, 10:12
Zag vannacht bij UPC On Demand HD dat o.a. de series Life en Oceans daar gratis te bekijken zijn(y)

johanhoitink
10-09-2010, 08:31
Mobiel programmeren van UPC DVR?:
De aanwijzingen waren tijdelijk hier (http://m.tvgids.upc.nl/) te vinden, maar zijn al weer weg.
Nu schijnt UPC aanstaande maandag hier meer over uit te gaan leggen op de IBC (beurs in de Rai).
bron: http://pietboon.wordpress.com/2010/09/08/upc-komt-met-mobiele-website-voor-programmeren-dvr/

Ed Lewis
12-02-2011, 08:57
Weet iemand misschien of er een datum is wanneer UPC met die CI+ gaat komen ?
Of is daar misschien al ergens een topic over ?

-edit- ik struikelde ineens over een aanverwant topic, daar staat helaas verder geen antwoord op mijn vraag nog, maar goed, ik ga daar verder.;)

Nog even een andere vraag.
Ik heb momenteel dit ellendige lelijke dinghttp://content.hwigroup.net/images/products_larges/065490/1/upc-mediabox-hdtv.jpg
Nu doet sinds lange tijd spontaan het geluid via de HDMI het niet meer.
Nou heb ik dat wel opgelost door hem apart met tulpstekkers aan te sluiten op de tv, maar blij ben ik er niet mee.
Iemand meer daar last van toevallig en is er een (eenvoudige)oplossing die ik zo snel niet zie ?

Claudio Santulli
12-02-2011, 12:29
Weet iemand misschien of er een datum is wanneer UPC met die CI+ gaat komen ?
Of is daar misschien al ergens een topic over ?

-edit- ik struikelde ineens over een aanverwant topic, daar staat helaas verder geen antwoord op mijn vraag nog, maar goed, ik ga daar verder.;)

Nog even een andere vraag.
Ik heb momenteel dit ellendige lelijke dinghttp://content.hwigroup.net/images/products_larges/065490/1/upc-mediabox-hdtv.jpg
Nu doet sinds lange tijd spontaan het geluid via de HDMI het niet meer.
Nou heb ik dat wel opgelost door hem apart met tulpstekkers aan te sluiten op de tv, maar blij ben ik er niet mee.
Iemand meer daar last van toevallig en is er een (eenvoudige)oplossing die ik zo snel niet zie ?

De philips (page boxen) doen geen audio over hdmi. Dat hij dat eerst wel deed is uniek. Maar waarschijnlijk door een ota firmware inactief gezet.

Alleen de Cisco boxen kunnen dat (ook niet probleemloos)
De nieuwe boxen zouden eind dit jaar uit moeten komen.
Maar hé, we hebben het over UPC. Zou zomaar een jaar later kunnen zijn.

kruspe
12-02-2011, 14:49
de nieuwe boxen komen als het goed is juni/juli volgens upc....maar zoals al is gezegd hierboven, het blijft upc!

johanhoitink
12-02-2011, 15:28
wat zijn de dingen die we met die nieuwe box winnen tov de philips?
-zendervolgorde zelf instellen?
-...?
-...?

(@kruspe: is je onderschrift een filmquote waar je de titel van bent vergeten te melden?
Of is het gewoon iets dan niet echt past als onderschrift hier op dit forum?)

Claudio Santulli
12-02-2011, 15:41
Zendervolgorde is idd iets wat nu eindelijk beloofd is na een massale petitie op chelloo.
Maar of dat nu een firmware update is of de nieuwe horizon (http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=34595.0) box is geheel in de traditie van UPC niet geheel bekend.

Dit zijn de eerste foto's van de mediabox, naar verluid...

http://www.broadbandtvnews.com/wp-content/uploads/2010/10/horizon-upc-300x124.jpg http://www.broadbandtvnews.com/wp-content/uploads/2010/10/upc-horizon-remote-300x224.jpg

Bron foto's (http://www.broadbandtvnews.com/2010/10/15/first-pictures-of-upc-horizon-gateway/)


Video (http://www.siliconrepublic.com/video/v/407-liberty-globals-shane)

Onderschrift zijn Lyrics (Possessed-Venom) ;-)
Had je zijn vorige Regan/Pazuzu :-) Avatar moeten zien.

kruspe
12-02-2011, 16:33
(@kruspe: is je onderschrift een filmquote waar je de titel van bent vergeten te melden?
Of is het gewoon iets dan niet echt past als onderschrift hier op dit forum?)

wat wil je hier nu weer mee zeggen?
Volgens mij beslis ik nog altijd zelf wat voor onderschrift ik gebruik dus hou al je commentaar hierover aub voor je!!

kruspe
12-02-2011, 16:48
Onderschrift zijn Lyrics (Possessed-Venom) ;-)
QUOTE]

klopt helemaal!(y)

Ed Lewis
12-02-2011, 19:16
De philips (page boxen) doen geen audio over hdmi. Dat hij dat eerst wel deed is uniek. Maar waarschijnlijk door een ota firmware inactief gezet.

Alleen de Cisco boxen kunnen dat (ook niet probleemloos)
De nieuwe boxen zouden eind dit jaar uit moeten komen.
Maar hé, we hebben het over UPC. Zou zomaar een jaar later kunnen zijn.

Nou de eerste 2 maanden dat ik het ding had zeg maar, daarna niet meer, nou ja, jammer in ieder geval.
Ik wacht dan maar op de CI+ ;)

Roy de Jong
26-07-2011, 21:17
Stelletje prutsers bij UPC. Ik krijg gisteren doodleuk een mailtje, Eredivisie Live wordt wederom duurder. Ik krijg er nu FA Cup en KNVB-beker bij?!?! Sorry hoor, maar nu gaat eredivisie live er toch echt uit. Het niveau is al bedroevend, op de FA-Cup zit ik niet te wachten en de KNVB-beker is de laatste jaren ook alleen nog maar interessant vanaf de halve finale.

Het begon met €10,- p.m., vorig jaar werd het €12,50 en nu €15,-?!?!

Voor mij is het mooi geweest, ik neem wel een abo op sport 1. Hier krijg je tenminste voetbal op niveau te zien, kan ik kiezen uit een willekeurige CL wedstrijd en zit ik me niet meer elke zondag dood te ergeren aan die dikbetaalde ettertjes die niet vooruit te branden zijn.

De_Hollander
27-11-2011, 20:04
Ik heb hier een philips full HD en een samsung full hd, maar sommige uitzendingen hakkelen verschrikkelijk, ik heb voor de Samsung een CI+ en voor de Philips een mediabox van upc.

pretorian22
27-11-2011, 20:50
Ik heb hier een philips full HD en een samsung full hd, maar sommige uitzendingen hakkelen verschrikkelijk, ik heb voor de Samsung een CI+ en voor de Philips een mediabox van upc.

heb je wel goed signaal op je kabels dan? ik heb 100% signaal en echt nooit hapring op mijn hd box, geen artifacts, schokjes of wat dan ook. gewoon haarscherp en perfect vloeiend beeld. ben er zeer tevreden over.

had voorheen in me vorige huis wel last van schokkend beeld en artifacts maar heb nu een zeer dikke gamma coax kabel van me plek waar de kabel "in huis komt" naar me splitter en van de splitter met vergulde kabel (ook weliwaar gamma) naar de decoder en werkt perfect!(y)

De_Hollander
27-11-2011, 22:01
ja een goed signaal een monteur had toen een keer doorgemeten.
ik heb geen artifacts en een Coax 12
Ik woon wel in een appartement misschiejn komt dat daardoor.