PDA

Bekijk de volledige versie : Hannibal nu te koop op DVD Video!



Eric van Ballegoie
14-08-2001, 22:13
Hannibal nu te koop op DVD Video!



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=74)

Nathan Strik
14-08-2001, 22:39
Ik heb net Silence o/t Lambs en ga dat plezier niet vergallen door Hannibal aan te schaffen, ik was er namelijk zeer teleurgesteld in toen ik hem in de bios zag. Vooral van Ridley Scott had ik veel beter verwacht. Dit is natuurlijk mijn mening, maar voor mij hoeft het niet...

Dunky
15-08-2001, 07:42
De makers van Hannibal willen juist dat de film niet gezien wordt als een vervolg maar als een eigen film op zich. Want ook manhunter wordt genoemd als pre-quel van the Silence of the Lambs terwijl die er eigenlijk nix mee te maken heeft. (wat niet weg neemt dat Manhunter een perfecte film is)
Dus misschien moet je de film bekijken als een aparte film.

Nathan Strik
15-08-2001, 09:47
Dan is het toch wel raar dat er vele verwijzingen naar Silence... in deze film zitten...
Verder mist de film hetgeen wat zijn voorganger in mijn optiek zo goed maakte... spanning!!!



De makers van Hannibal willen juist dat de film niet gezien wordt als een vervolg maar als een eigen film op zich.

bmateijsen
15-08-2001, 10:58
Hannibal is inderdaag niet geheel een logisch vervolg op silence of the lambs of Manhunter (red dragon). De laatste 2 films draaide met name om andere seriemoordenaars, terwijl Hannibal volledig draait om Lector.

In sommige aspecten is de film briljant.. zeker de vertolking van Hopkins, die wedermaal een uiterst geniale lector neerzet. In andere aspecten is de film helaas totaal anders uitgevoerd dan het boek. Ik had graag de zus van Verger willen zien en Verger ook veel later in de film willen zien i.p.v. direct aan het begin. (dat is uiteindelijk de keuze van de regisseur)

En tuurlijk kan je je afvragen of dat clarice wel goed vertolkt wordt, persoonlijk vind ik het een zeer gebalanceerde rolverdeling, die helaas in het boek verder tot uitdrukking wordt gebracht dan in de film, maar dat is nu eenmaal filn, kort en krachtig in max 2 uur.

Daarom vergelijk deze film niet met zijn voorgangers maar op zichzelf staand... en dan vind ik deze film gewoon 4 sterren waard (van vijf)

>>>>Guts in or guts out....

Anonymous
15-08-2001, 11:35
2½ (uit 5) op een goede dag. Een vreselijke tegenvaller. Met overdreven gore scènes probeert men het flinterdunne script te verbloemen.

Dunky
15-08-2001, 15:29
Het waren btw niet mijn woorden maar die van Ridley Scott

A.J
15-08-2001, 20:24
Ik ben nu met het boek bezig dat wel heel goed is, ik heb het bijna uit ik hoop dat de film net zo goed is als het boek maar ik denk dat de fil m niet zo goed als The silenco of the lambs.


PS: wanneer komt de recensies van Haniball en tSotL ?????

Dunky
15-08-2001, 20:54
Daarvoor moet je even emailen naar de redactie van dvd.nl
Ik heb hem ook wel maar ik ben niet van dvd.nl:(

Dunky
15-08-2001, 21:24
2½ (uit 5) op een goede dag. Een vreselijke tegenvaller. Met overdreven gore scènes probeert men het flinterdunne script te verbloemen.

Als je er niet van houd moet je niet kijken. Je bekijkt een film als film zijnde.

Anonymous
16-08-2001, 14:10
Belachelijke film. Hopkins verkracht zijn Lecter karakter, want hij is in deze film eerder lachwekkend dan angstaanjagend. Maar ja de massa gaat deze dvd natuurlijk weer met bakken tegelijk kopen...

Alex van den Berg
16-08-2001, 14:41
Hmmm... Ik heb Hannibal nog niet gezien...
Tot nu toe kreeg ik de indruk dat het een waardig vervolg op Silence of the Lambs was, welke zeker niet in mijn collectie mag ontbreken... Maar dat blijkt dus flink tegen te vallen... :(
Hij blijft op mijn verlanglijstje staan maar is (voorlopig?), naar aanleiding van de berichten in dit forum, wel naar de laatste plaats verhuist... :)

Nathan Strik
16-08-2001, 17:11
Kijk, niemand (ook ik niet) op dit forum heeft de wijsheid in pacht, dus misschien bevalt deze film je wel. Gewoon een keer huren, dan kom je er snel genoeg achter.

Ik ben het trouwens behoorlijk eens met bovenstaand argument dat Hopkins zijn Hannibal veel te laconiek speelt.



Hmmm... Ik heb Hannibal nog niet gezien...
Tot nu toe kreeg ik de indruk dat het een waardig vervolg op Silence of the Lambs was, welke zeker niet in mijn collectie mag ontbreken... Maar dat blijkt dus flink tegen te vallen... :(
Hij blijft op mijn verlanglijstje staan maar is (voorlopig?), naar aanleiding van de berichten in dit forum, wel naar de laatste plaats verhuist... :)

Dunky
16-08-2001, 18:43
Belachelijke film. Maar ja de massa gaat deze dvd natuurlijk weer met bakken tegelijk kopen...

Dat is toch wel de bedoeling van de film dat mensen dit gaan doen, je moet er toch geld aan verdienen.
En wat betreft de belachelijkheid van de film, dat is niet aan jou om dat voor anderen te beslissen. Men heeft een eigen voorkeur en die hoeft niet, omdat een ander het niet leuk vindt, in de grond gestampt te worden.

Alex van den Berg
16-08-2001, 19:12
Inderdaad... Iedereen zijn eigen smaak...
Maar naar aanleiding van de voorgaande berichten krijg ik toch de indruk dat Hannibal ten onrechte als een waardige opvolger van Silence enzo wordt gepromoot :(

Anonymous
17-08-2001, 06:38
dvd video ?

Nathan Strik
17-08-2001, 11:33
Ja, weet je wel, zoals het DVD formaat OFFICIEEL heet!!! DUH!!!! :rolleyes:



dvd video ?

Anonymous
17-08-2001, 14:07
Smaken verschillen inderdaad Dunky, maar als het binnenhalen van geld het belangrijkste is van een film dan pik ik dat niet...
En je moet toegeven dat het scenario van Hannibal niet briljant was... dat mag toch wel duidelijk zijn?

Anonymous
17-08-2001, 14:18
En het is inderdaad MIJN mening over een film en ik ben vrij om die te geven... Mijn mening zal echt niet al die Hannibal DVD kopers op een andere gedachte brengen. Al is dat wel de bedoeling. ; )

Alex van den Berg
17-08-2001, 14:24
...zoals het DVD formaat OFFICIEEL heet

DVD = Digital Versatile Disc
DVD-Video = Digital Versatile Disc met Video

daarnaast zijn er nog veel meer mogelijkheden voor de Digital Versatile Disc...

DVD-Audio, DVD-RAM, DVD-Recordable, DVD-Rewritable, DVD-Rom etc.

Dunky
17-08-2001, 20:48
Het was ook geen persoonlijke aanval hoor, ik vond de film wel geslaagt, maar dat is op de manier waar ik er naar kijk.

Henry Hoveling
18-08-2001, 12:57
Ook ik vond hem toen ik de film in de bioscoop zag tegenvallen maar achteraf besefte ik dat je als je Silence of the lambs gezien hebt je onbewust toch een vergelijking gaat maken.
Ik heb Hannibal toch op dvd aangeschaft en ik moet zeggen hij heeft toch wel wat,is zeker niet slecht en heeft 3,5 uur extra beeld materiaal.

Anonymous
18-08-2001, 22:18
Ridley heeft er niet veel van gemaakt...
Op de tweede DVD staan naar mijn mening betere en belangrijke
scenes die de film veel beter hadden gemaakt maar zijn weggelaten
Ze maken ook bepaalde scenes in de film af
Return to the dungeon
Lector leaves Florence
Coming to America
Coveting Clarice
Planning the meal

Ook vind ik het alternative einde beter
Het is beter uitgewerkt je ziet Clarice "ontsnappen" in plaats van
plotseling buiten zonder bloed handboeien met/zonder Hanni's hand
Je ziet Lector ontsnappen uit het bos en wegrijden met een auto in
plaats van in eens in een vliegtuig zitten

Er had veel meer ingezeten met een paar minuten meer

Dunky
19-08-2001, 11:48
Thank God voor de verschillende genres.

starbuck
21-08-2001, 18:08
Net Hannibal gekocht en gekeken, na overwegend negatieve reacties om mij heen hem ik hem toch maar gekocht al was het maar om de vele extra's...en ik vond hem geweldig, inderdaad wat minder spannend maar het verhaal is schitterend gefilmd en het geluid ( met name de soundtrack ) is ook geweldig. Het einde ( ook het alternatieve einde)had beter gekund maar toch is deze dvd zijn geld meer dan waard.


Ook de extra's mogen er zijn; met name de making of straalt kwaliteit uit en is niet een afgeraffelde iniminidocu die je op veel dvd's aantreft.

Dennis M
22-08-2001, 09:21
IK heb de film gehuurd en moet concluderen dat deze voor mij zwaar tegenvalt. Het eerste uur valt het nog mee maar daarna valt hij totaal induigen. De spanning is er niet en de enge scenes moet ik nog vinden.

starbuck
23-08-2001, 08:16
leuk om te weten, de voorloper van sil. of the lambs, Mannhunter wordt opnieuw verfilmd, maar dan onder de titel Red Dragon.

Edward norton heeft inmiddels getekend voor de rol van de f.b.i. agant die hannibal voor het eerst arresteerd.

De onderhandelingen met Sir anthony zijn in een ver gevorderd stadium.

Anonymous
26-08-2001, 00:12
"handboeien met/zonder Hanni's hand"

Heb je er wel eens aangedacht dat hij misschien alleen zijn duim maar af heeft gehakt ??
Dat is al voldoende om je hand door de boeien te krijgen.

starbuck
26-08-2001, 09:29
Doen jullie op dit forum niet aan ** spoiler ** allert

Ik kan me zo voorstellen dat het vervelend is als je plotwendingen leest en je bent er niet aan het begin van de post voor gewaarschuwd.

Nathan Strik
26-08-2001, 11:50
Ach, mensen die niet eens geregistreerd staan, neem ik allang niet meer serieus. Het blijft vervelend.

Anonymous
31-08-2001, 06:36
Deze film is heel anders dan silence of the lambs maar waarom moet een vervolg meer van hetzelfde zijn? Ik vind dat de file een apart nieuw sfeertje heeft en mij viel hij erg mee na alle slechte berichten. Alleen als ik Ray Liotta nu op TV zie, denk ik meteen aan Hannibal en moet dan wel een beetje lachen.

calex
16-09-2001, 14:30
Ik vond hem ook goed
Grtz.Henny:cool:

Dave
18-12-2001, 11:05
Deze film is heel anders dan silence of the lambs maar waarom moet een vervolg meer van hetzelfde zijn? Ik vind dat de file een apart nieuw sfeertje heeft en mij viel hij erg mee na alle slechte berichten.

Ik ben 't hier wel mee eens, de film Hannibal is echt wel een spannende film maar dan op zijn eigen manier nee 't is niet 't zelfde als SOTL gelukkig misschien maar (dan hadden we weer de reacties gehad van "Origineel is deze fil ook niet het verhaallijn is bijna identiek aan die van SOTL...")En wat betreft de vertolking van Sir Hopkins deze is dus echt wel zeer goed in deze film.

Maarja ieders eigen smaak en ik vindt deze film echt wel een toppetje ga ik zeker binnenkort aanschaffen mag gewoon niet ontbreken in mijn collectie!

Anonymous
18-12-2001, 12:51
Jammer om te lezen dat deze titel toch een hoop
negatief over zich heen krijgt.Op zich is inderdaad
de film niet spectaculair en zeker al niet het
matige acteer werk te noemen van Julianne Moore
die een slechte Starling laat zien, maar verder
mijn complimenten voor Hopkins met opnieuw de
bibberende rol van Hannibal Lecter en zeker het
verhaal hoor je mij niks over zeggen.Tenminste
een psychologische thriller met een beetje goed
verhaal.Kijk maar eens naar american psycho.
Een hoop bloed en leuke scenes maar jeetje
wat een slecht verhaal.Dat ontbreekt er echt niet
bij Hannibal :) Als je van een hoop slap geouwehoer
houdt die je toch de rillingen kan bezorgen , gewoon
kijken en dan niet het geweldige succes van het eerste
deel ermee vergelijken want deze 2 titel's zijn 100%
totaal verschillend.

Groetjes

Webmaster PowerPlace (http://get-me.to/powerplace)