PDA

Bekijk de volledige versie : Wat is de meest gebruiksvriendelijke harddisk-recorder?



_sander
15-05-2006, 19:22
Hallo,

ik ben nieuw hier, maar hopelijk op de juiste plek aangekomen. Ik zoek voor mijn ouders (beetje op leeftijd (nooit hardop zeggen)) een harddisk recorder als vervanging van hun oude videorecorder, die is nl. kapot gegaan. Ben al een paar winkels binnen geweest, maar zie door de bomen het bos niet, en bovendien kan je niet overal de apparatuur in aktie zien. Daarom hier op het forum mijn vraag, dan kan ik wat gerichter zoeken.

Het enige wat hij moet kunnen is makkelijk opnemen en afspelen. Iets met een makkelijk menu en een afstandbediening met zo min mogelijk knoppen. Overige technische functionaliteit is bijzaak.

Ik zie dat techniek voor de meeste forumleden het belangrijkste is, maar hopelijk kan iemand toch wat actuele toestellen of merken aanraden of misschien juist waarschuwen voor.

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Sander

kakels
15-05-2006, 21:29
Panasonic DMR-EH55. Lees maar even de onderwerpen die hierover gaan...

GameBelgium
16-05-2006, 08:45
Als het de bedoeling is dat je ouders tv-programma's opnemen kun je ook eens kijken naar een Pioneer met Guide+. Dan kunnen ze met 1 druk op een knop een opname programmeren. Makkelijker kan niet ;-)

Avalan
16-05-2006, 13:20
Ik heb de Pioneer DVR-540 en kon gelijk aan de slag zonder ook maar 1 letter van de handleiding te lezen.
Zelfs nu, enkele weken later, heb ik nog steeds de manual niet doorgelezen terwijl ik een handleiding normaal van voor naar achter lees.

joostpolletje
16-05-2006, 13:37
Ik heb de JVC DRMH300. Werk ook zeer gebruikvriendelijk.. Alles spreekt voor zich. De auto installatie en zenders op gewenste kanalen zetten. Een nacht wachten voor de guide+ en het werkt allemaal prima. Dit is tevens een HDDVDrecorder dus 720P weergave!

GameBelgium
16-05-2006, 15:03
Dit is tevens een HDDVDrecorder dus 720P weergave!


Is dat zo?

joostpolletje
16-05-2006, 15:46
Met de dvdfunctie wel ja.

_sander
16-05-2006, 19:34
Zo dat is nog eens overweldigend, bedankt voor alle snelle reacties.

EPG Guide+ lijkt me een perfecte feature, temeer daar er alleen wat tv-programma's opgenomen worden. Als je daarmee een programma opneemt, kan je dan ook een paar minuten extra programmeren voor eventueel uitlopen?

Verder lijken de genoemde Panasonic en de JVC een behoorlijke batterij knoppen te hebben op de ab. Voor mij geen probleem, maar ik word niet de dagelijkse gebruiker. Heb je de knoppen onder het klepje van de Pioneer nodig om te programmeren?

Even voor mezelf, kan je de reclame eruit knippen bij de Pioneer?

joostpolletje
16-05-2006, 20:57
Vind t wel mee vallen met batterij knoppen.. Gebruik er maar een paar van eigenlijks

GameBelgium
17-05-2006, 07:36
Ja, geen probleem om reclames er tussen uit te knippen met de Pioneer. Dat gaat zelfs bijzonder vlotjes.

bcc85
26-05-2006, 23:42
wat de drmh300 van jvc bij mijn weten doen is het upscalen van het dvd signaal, dit staat natuurlijk niet gelijk aan een 720p signaal. Maar om terug te komen op de dvdrecorder: Pioneer DVR530/540 scoort eigenlijk op alle vlakken het beste. Ondersteuning van alle dvd formaten in zowel opnemen als afspelen, EPG (Guide+ systeem), en zeer simpel in de bediening doormiddel van de onscreen help functie. Daarnaast zijn de pioneer dvdrecorders ook het stabielste in het gebruik, dat kan ik helaas van de Panasonic niet zeggen. + de pioneer is goedkoper in de aanschaf.

Seth__Gekko
27-05-2006, 18:09
Ik heb alleen ervaring met de Lite-On HDD recorders.

Ik heb er al een hele riedel hier zien voorbij komen, nu staat er de allernieuwste met 250 GB HDD, die is nu zo te zien best stabiel, maar niet heel erg makkelijk in gebruik, geen Guide+ enzo.

Hakkie
29-05-2006, 15:56
Heeft iemand ervaring met de Benq DE350??

_sander
04-06-2006, 13:10
Voor mezelf inmiddels de DVR 540 aangeschaft. Toch weinig winkels die apparaten niet aangesloten hebben en dan misschien 1 type. Uiteindelijk bij MM geslaagd, die hadden hem gebruiksklaar staan en waren nog EUR 50 EUR goedkoper dan 3 andere winkels waar ik geweest was.

Ik zet hem tijdens de vakantie bij mijn ouders, kunnen ze kijken of ze ermee overweg kunnen.