PDA

Bekijk de volledige versie : Essent HDTV



baltar
16-05-2006, 12:43
Naar wat ik begrepen heb zijn er al wel enkele exemplaren van de Samsung 360R HD-decoder verkocht. Dat zouden mensen zijn die hem al een hele tijd geleden besteld hebben.

Ben benieuwd naar de ervaringen in combinatie met Essent HDTV.

amscap
19-05-2006, 18:09
Meer informatie over HDTV van @Home is de vinden up onderstaande pagina:

http://www.home.nl/producten/televisie/aanvullende_pakketten/tv_hd/

Pieter Kleine
19-05-2006, 21:32
http://www.tvhomeforum.tk/ is een discussieforum over tvhome.

friko
23-05-2006, 09:52
heb sinds gisteren de samsung hdtv dcb360 met oehlbach hdmi aangesloten op de th42pv60 ,HD1 is prachtig met veel details en vanaf juni komen de rest van de hd zenders erbij zoal film1 en sport1 en natuurlijk wk hd ,ik zou er snel bij zijn als ik jullie was ze gaan als een speer de normale zenders kun je ook upscalen naar 720 of 1080 ,ben zeer tevreden !

gekocht bij media markt enschede voor 275euro plus hdmi 80euro

greetz frits

Knallie
23-05-2006, 10:29
Foto's? :)

Harrie van Geleuken
05-06-2006, 12:12
Naar wat ik begrepen heb zijn er al wel enkele exemplaren van de Samsung 360R HD-decoder verkocht. Dat zouden mensen zijn die hem al een hele tijd geleden besteld hebben.

Ben benieuwd naar de ervaringen in combinatie met Essent HDTV.

Het resulaat mag er zijn !

HD-1 zeer goed al zit er wel verschil in het soort uitzending !

Ook de gewone niet HD-zenders zijn veel kontrastrijker dan ooit via HDMI
Echter bekijk je alles via scart dan valt het best tegen.

Component of HDMI is gewoon super.

Eric van Ballegoie
06-06-2006, 08:11
Zijn er hier mensen die kunnen bevestigen of Sport 1 HD en Film 1 HD nu ook al uitgezonden worden via het netwerk van Essent / @Home?

Berend de Meyer
06-06-2006, 12:07
Zijn er hier mensen die kunnen bevestigen of Sport 1 HD en Film 1 HD nu ook al uitgezonden worden via het netwerk van Essent / @Home?

Hallo Eric,

Nee, zowel kanaal 115 (FILM1) en 149(SPORT1) geven nog geen HD-signaal. In de gids van FILM1 stonds gisteren de uitzending van AMERICA WORLD POLICE gepland in HD, maar geen HD uitzending!!!

Groet.

Eric van Ballegoie
06-06-2006, 12:19
De standaard Film 1 en Sport 1 kanalen zullen ook geen HD gaan doorgeven, er moeten nieuwe HD kanalen bijkomen. Of bedoel je dat die er nu zijn, maar nog geen HD signaal doorgeven?

Berend de Meyer
07-06-2006, 17:49
De standaard Film 1 en Sport 1 kanalen zullen ook geen HD gaan doorgeven, er moeten nieuwe HD kanalen bijkomen. Of bedoel je dat die er nu zijn, maar nog geen HD signaal doorgeven?

Kanaal 115 is nu bezet door MGM, kanaal 149 bestaat nog niet.

Berend de Meyer
09-06-2006, 11:07
De standaard Film 1 en Sport 1 kanalen zullen ook geen HD gaan doorgeven, er moeten nieuwe HD kanalen bijkomen. Of bedoel je dat die er nu zijn, maar nog geen HD signaal doorgeven?

Kanaal 115 is nu bezet door MGM, kanaal 149 bestaat nog niet.

INMIDDELS IS HET KANAAL FILM1 [115] IN DE LUCHT. MGM IS VERZET NAAR 116. BEN BENIEUWD OF HET VOETBALLEN VANAVOND AL IN HD IS.
WAT IS ER LEUKER DAN HET DUISTE ELFTAL IN HD-KWALEIT ZIEN VERLIEZEN ;-D

Eric van Ballegoie
09-06-2006, 11:09
Essent is dus klaar om de eerste films in HD uit te zenden, goed nieuws!

Berend de Meyer
09-06-2006, 11:13
Essent is dus klaar om de eerste films in HD uit te zenden, goed nieuws!

Hallo Eric,

Zag gisteren alleen nog het "binnenkort' welkomstschern in HD-kwaliteit. Hopelijk vanavond echt in de lucht. Zal vanavond hier nog wel even een update neerzetten van alle HD kanalen.

HDlaser
14-06-2006, 22:50
Zijn er hier mensen die kunnen bevestigen of Sport 1 HD en Film 1 HD nu ook al uitgezonden worden via het netwerk van Essent / @Home?

Hi Eric,

Beide kanalen draaien inmiddels op Essent. Stomme is echter dat bij diverse HD ( ?? ) films op Film 1 HD er geen ondertiteling bij zit.

( Ja heb nu een Samsung DCB-H360R )

Vraag me ernstig af of het hier handelt om een echte HD uitzending of om een opgewaardeerd SD signaal. ( Geen HDTV Led op ontvanger )

grtx,

Peter

Harrie van Geleuken
14-06-2006, 23:34
Zijn er hier mensen die kunnen bevestigen of Sport 1 HD en Film 1 HD nu ook al uitgezonden worden via het netwerk van Essent / @Home?

Hi Eric,

Beide kanalen draaien inmiddels op Essent. Stomme is echter dat bij diverse HD ( ?? ) films op Film 1 HD er geen ondertiteling bij zit.

( Ja heb nu een Samsung DCB-H360R )

Vraag me ernstig af of het hier handelt om een echte HD uitzending of om een opgewaardeerd SD signaal. ( Geen HDTV Led op ontvanger )

Die indruk heb ik ook met dat filmkanaal....
Van HD-kwaliteit is niets te zien !
Menige dvd ziet er vele malen beter uit

grtx,

Peter

Pieter Kleine
15-06-2006, 07:01
Film1 zendt vanaf juni wekelijks meerdere topfilms uit in HD, dit betreft alleen titels die in normaal formaat op Film1.1 te zien zijn. Omdat HD betrekkelijk nieuw is, worden nog lang niet alle films in dit formaat uitgebracht maar het HD aanbod zal zich de komende maanden steeds verder uitbreiden.
bron: http://www.alleenopeen.tv/help/FAQ/HD_televisie/

Beetje verwarrende tekst. Maar het zou niet verrassend zijn als bepaalde films niet in hd-formaat worden uitgezonden.

Overigens het ontbreken van een HDTV Led bij sommige hd-uitzendingen schijnt een bug van de decoder sotware te zijn.