PDA

Bekijk de volledige versie : Multikabel HDTV



Frank J.
16-05-2006, 13:09
Multikabel maakt ook gebruik van de Samsung welke rond mei in de winkels komen.

HD-Zenderpakket:

HD1
Discovery HD
Nationale Geographic Channel HD

Tarief is 4 euro voor dit pakket. Als het wordt uitgebreid naar 7/8 zenders gaat het bedrag naar 8 euro.


Gratis het WK in HD via Sport1
Iedereen die voor het WK een HD ontvanger koopt, kijkt het hele WK gratis via Film1 in HD. Vul hiervoor bij aanschaf van de ontvanger het aanvraagformulier in de winkel in. Wij zorgen er dan voor dat u het WK in HD kunt bekijken.
Wilt u na het WK van films en sport in HD kwaliteit blijven genieten? Dat kan! Bij een abonnement op Sport1 en/of Film1 kijkt u de eerste twee maanden gratis. Vraag uw verkoper naar een aanvraagcoupon.

Ben benieuwd wat de bevindingen zijn van Multikabel aangezien dat hier waar ik woon aangeboden wordt

meer info: LINK (http://multikabel.nl/producten/radio-en-tv/hdtv/)

Eric van Ballegoie
17-05-2006, 09:10
Dit klopt inderdaad. In tegenstelling tot UPC, Casema en Essent zal Multikabel niet de HD versie van Nederland 2 aanbieden tijdens het WK, maar zal gratis het signaal van Sport 1 (niet Film 1) HD worden doorgegeven.

Het voordeel daarvan is dat Sport 1 meer wedstrijden uitzend (en herhaalt) het nadeel (of wellicht ook voordeel ;)) is dus dat je met commentaar van Wim Kieft opgescheept wordt, ipv de commentatoren van de NOS.

Myrob
20-05-2006, 16:47
Alleen de HD ontvangers laten nog even op zich wachten. Sprak vandaag weer met een verkoper van Beerepoot en die dacht dat ze pas begin juni in de winkels komen. Dat is dan wel heel kort dag om nog een grote groep klanten te bedienen met een HD ontvanger.

Weet iemand waar ik wat specs kan vinden van die HD ontvanger want op de site van Samsung staat alleen nog de normale digitale ontvanger.

Ik hoop dat de kabelaars hun belofte waar kunnen maken (WK in HD).

Groet,

Rob

Mr_Parker
22-05-2006, 07:32
...

Weet iemand waar ik wat specs kan vinden van die HD ontvanger want op de site van Samsung staat alleen nog de normale digitale ontvanger.

...

Via de support site van Samsung kun je de handleiding (draft versie) wel downloaden, daar staan ook de specs in. (de decoders ook voor kabel vallen onder statelliet ontvangers).

Myrob
28-05-2006, 12:02
Via de support site van Samsung kun je de handleiding (draft versie) wel downloaden, daar staan ook de specs in. (de decoders ook voor kabel vallen onder statelliet ontvangers).

Keek inderdaad bij de verkeerde categorie.

Heb overigens weer gebeld met wat electronicaboeren in Hoorn. De eerste HD decoders druppelen mondjesmaat binnen. EP had er al 5 binnen :)
Volgende week verwachten ze er weer een aantal en ik sta op de lijst dus kan vanaf volgende week mijn eerste HD uitzendingen gaan proberen :o)

Myrob
07-06-2006, 11:34
Volgende week verwachten ze er weer een aantal en ik sta op de lijst dus kan vanaf volgende week mijn eerste HD uitzendingen gaan proberen :o)

Helaas helaas. Volgende week komen de eerste pas weer binnen. Dus de start van het WK in HD is maar voor weinigen weggelegd, met of zonder HDMI.

Myrob
24-06-2006, 14:04
Goed nieuws inmiddels:

Beerepoot had nog steeds een wachtlijst, dus toch maar gecancelled want het duurde echt te lang. Toen naar een ander gegaan (Botman in Hoorn) en daar hadden ze en de zwarte en de zilvere variant op voorraad!

Direct geprobeerd om hem via HDMI aan te sluiten (wel via mijn AV-Receiver dus: Samsung HDMI --> HDMI in AV-Receiver HDMI out -->> TV HDMI in. En dat werkt direct zonder problemen!

En wow wat een kwaliteitje!!! Ook het normale beeld op NL2 bijvoorbeeld (net de TT zitten kijken) is echt een stuk beter dan het gewone digitale beeld. Dat upscaling werkt echt goed.

Vond zelf de kwaliteit van het voetbal wat minder ten opzichte van het filmkanaal en het demokanaal. Iemand enig idee hoe dat zou kunnen of daar ook ervaring mee?

Groet van een blije, probleemloze HD kijker (via HDMI),

Rob