PDA

Bekijk de volledige versie : Frank Zappa



Reinbo
16-05-2006, 17:10
Ben gisteren naar het geweldige Zappa Plays Zappa concert geweest in de HMH. Ik vroeg me af wie hier nog meer van Zappa houden. Ik heb zelf de DVD's van Baby Snakes, The Dub Room, en Does Humor Belong in Music, de laserdisc van 200 Motels en de audio dvd van Halloween en zo'n 70 cd's. Allemaal geweldig! (tenminste als je Zappa fan bent :lol: )

Hier mijn eerste reactie op het concert van gisteren.

Dweezil heeft en geweldige groep jonge muzikanten om zich heen verzameld en de zeer uitgebreide special performances van Napoleon Murphy Brock, Terry Bozzio en Stevie Vai maken dit absoluut tot the real thing. Zonder twijfel was dit de beste muziek die ooit in de HMH gemaakt is. Veel klassiekers passerden de revue, aangevuld met een prachtige drumsolo van Bozzio en twee gitaar battles tussen Vai en Dweezil maakte dit tot het beste wat ik ooit gezien heb. Volgende week weer en dan nog naar Brussel! :lol:

Hoogtepunten waren:

Florentine Pogen
Inca roads
Montana
Punky whips
I'm so cute
Tryin'to grow me a chin
Zombie Woof
City of Tinny lights
The Black Page

en nog heel veel meer....

Nog iemand anders getuige geweest van dit fenominale concert?

Reinbo
17-05-2006, 07:14
Hier is de setlist van 15/5 (als iemand het wat zegt.)

Playlist:
Help I'm A Rock
Hungry Freaks Daddy
Let's make the water turn black
Florentine Pogen
Pygmy Twilight
Idiot Bastard Son
Cheepniz
King Kong
Don't Eat The Yellow Snow
St Alphonso's Pancake Breakfast
Vivien O'Blivion
Inca Roads
I'm So Cute
Trying to Grow A Chin
City Of Tiny Lights
Punky's Whips
Black Page pt 1 and 2
Peaches en Regalia..
Montana
Village Of The Sun
Edchina's Arf of you
Zomby Woof
Sofa .. 2
Encore:
Camarillo Brillo
Son of Orange County
Trouble Every Day
Token of my extreme

Reinbo
18-05-2006, 19:03
Nog iemand anders getuige geweest van dit fenominale concert?

Echt helemaal niemand? :?

GeeMFrieK
21-05-2006, 11:49
Ik heb enkele maanden voor het eerst naar Zappa geluisterd.
"Hot Rats" opgezet bij een vriend. Mooie cd.
Nog nooit naar een concert geweest van hun nee, zou wel graag eens willen gaan.

Reinbo
22-05-2006, 11:10
Net terug uit Dusseldorf (werd omgedoopt tot Dweezildorf :) ) Dit concert duurde van 20.00 tot 23.55 uur! en was nog veel beter dan het geweldige concert in Amsterdam. Er werden ook videopnames gemaakt, maar slechts met een dv cam, 't zal wel niet voor een dvd zijn nog......

Jeroen D
22-05-2006, 11:48
Vai = god :wink:

Ben jaloers op je, want ik ben er niet geweest :evil:

Reinbo
22-05-2006, 16:11
Vai = god :wink:



Hier enkele leuke clips van het concert in Oslo


Dweezil & Vai (http://www.youtube.com/watch?v=EBcAdA6kTm0&search=Zappa)


Vai (http://www.youtube.com/watch?v=cR8hHAbxXzw&search=zappa)


Dweezil (http://www.youtube.com/watch?v=zKe5gK9M5ZQ&search=Zappa)

kanakaris
01-06-2006, 12:41
ik had een kaartje voor het Brussels concert , maar door vader's overlijden kon ik niet gaan!Ben nu op zoek naar dvd's van deze tour : deze zullen toch eens opduiken...

Brakhage
16-06-2006, 13:05
Heb zo'n 25 CD's van Zappa in de kast staan en wil mezelf toch wel tot liefhebber rekenen. Ik heb nog geen DVD's van de goede man gezien en nu vroeg ik me af welke een beetje te pruimen zijn qua beeld- en geluidskwaliteit (en performance - ik ben niet zo weg van zijn latere periode en helemaal niet van al die coverbandjes of '... plays Zappa' rommel). Iemand suggesties welke DVD ik zou moeten aanschaffen?

kanakaris
16-06-2006, 17:38
Dub Room Special , is onlangs uitgekomen.Bevat opnamen van 2 shows : zeer goed!Ik heb zelf ook enkele bootlegs met oa interviews van op tv : heerlijk!

T-BoneZ
17-06-2006, 16:00
ik had een kaartje voor het Brussels concert , maar door vader's overlijden kon ik niet gaan!Ben nu op zoek naar dvd's van deze tour : deze zullen toch eens opduiken...

DVD's heb ik nog niet gezien.. Maar cd's zijn er al...

kanakaris
17-06-2006, 20:05
ik had een kaartje voor het Brussels concert , maar door vader's overlijden kon ik niet gaan!Ben nu op zoek naar dvd's van deze tour : deze zullen toch eens opduiken...

DVD's heb ik nog niet gezien.. Maar cd's zijn er al...

bedoel je van Zappa Plays Zappa ?
Zo , ja heb je er al ?

michel de meester
08-09-2006, 12:03
heb zelf zappa 2 x live gezien in vorst nationaal , maar lang geleden 1 x met het uitbrengen van ship arriving too late for ...., dit concert was redelijk , maar heb zappa nog eens gezien en ik herinner me wel de magistrale uitvoering van : watermelon in eastern hay of zoiets , één van de beste live momenten aller tijden voor mij

hopelijk komt de dvd zappa plays zappa uit op dvd , want ik ben nu 50 en wegens een kapotte rug kan ik geen concerten meer bezoeken , maar ik koop er zeer veel op dvd

groetjes michel

michel de meester
08-09-2006, 13:01
beste kanakaris , ja die zou ik graag hebben , want door mijn kapotte rug kan ik geen concerten meer bezoeken ,
mijn adres
michel de meester
a.brouwerlaan 7
8370 blankenberge
belgie

mijn mail adres is
micheldemeester@skynet.be
zo kun je me mailen
en met wat kan ik jou een plezier doen , kan wel geen dvd 's maken , maar kan wel cd's kopieren

groetjes michel

kanakaris
15-06-2007, 19:46
Ze komen weer naar Europa!heb ook al verschillende bootlegs , laat maar horen als je iets wilt...

Reinbo
08-10-2007, 15:43
ZPZ DVD is uit. :)
Nu alleen nog te verkrijgen bij de concerten, maar binnekort vast ook via de Zappa website.

DVD 1

ANDY
CALL ANY VEG
TELL ME YOU LOVE ME
FLO PO
COSMIC DEBRIS
I AM THE SLIME
POUND FOR A BROWN
YELLOW SNOW
ST. ALFONZO
INCA ROADS
EAT THAT

Enter TERRY BOZZIO:

I'M SO CUTE
TRYING TO GROW A CHIN
PUNKY'S WHIPS


DVD 2
Enter STEVE VAI

BLACK PAGE 1 & 2
REGIPTIAN STRUT
PEACHES
MONTANA
VILLAGE
ECHIDNA'S
ZOMBY WOOF
BLACK NAPKINS
TORTURE
OH NO ORANGE
TROUBLE
SOFA...

Jeroen D
08-10-2007, 18:18
Verplichte aanschaf voor mij.
Hopelijk word deze inderdaad ook verkrijgbaar via de website.

DanielC.
16-10-2007, 11:31
Damn, kom ik er een maand te laat achter dat het vorige maand zappa plays zappa was in tilburg. Dat had ik graag een keer gezien. Komen ze vaak, of niet?