PDA

Bekijk de volledige versie : Draadloos 2e televisie aansluiten mogelijk?



kakels
21-05-2006, 19:36
Hoi,

Wij 2 maanden geleden verhuisd en willen een 2e televisie boven aansluiten. Dit blijkt in dit huis echter erg lastig om met kabels te doen. We zitten dan ook aan draadloos te denken.

Nu heb ik gehoord dat er een apparaat van Philips in de Makro te verkrijgen is voor 70 euro, maar nu weet ik niet of dit een goede is.

Ik hoor namelijk veel verschillende dingen hierover. De 1 zegt dat je niet een zender beneden aan kan hebben staan en tegelijkertijd boven kan zappen. Je bent dus verplicht om ook naar die zender te kijken.
Maar de ander zegt dat dit weer wel kan.

Weten jullie of het mogelijk is met de Philips SBC VL 3220/00 boven wel te kunnen zappen ongeacht wat er beneden op staat?
Alvast bedankt!

joostpolletje
21-05-2006, 20:35
wij hebben zelf ooit eens zo ontvanger(wel een andere) thuis gehad. Het probleem is echter toch wel dat het signaal van beneden ook het signaal boven is.. Als er beneden gezapt word, verspringt boven je zender ook

A3aan
22-05-2006, 15:24
Wij zijn ook net verhuisd en ik heb me ook daarvoor geïnformeerd. Het is mogelijk een draadloze verbinding te maken. De basisconstructie is dan als volgt:


kabelingang ──┬───────────┐
└ tv woonkamer └ kastje1 ....... kastje2 ─── 2e tv

de .... is de draadloze verbinding.
Omdat tv woonkamer zelf ontvangt heb je geen probleem met hem en de 2e aansluiting.
Kastje1 is een tv-tuner en een zender.
Kastje2 is een ontvanger.

Voor ons gaf dat 2 problemen:
1) er kan maar één 'tweede tv' aangesloten worden boven omdat kastje1 maar één zender tegelijk doorgeeft naar kastje2. Wij willen meer dan 1 tv boven.
2) het schijnt dat deze zender aardig werkt, ... behalve als er ook draadloos internet in hetzelfde huis is. Dat werkt op dezelfde frequentieband als de tv en drukt het tv-signaal weg.

Ik ben dan ook in de kruipruimte gekropen om kabels te leggen die (via een kleine omweg) naar boven gaan.

kakels
22-05-2006, 20:56
Helemaal duidelijk. Dank je....ben bang dat we niet aan de kabels ontkomen...