PDA

Bekijk de volledige versie : Howl's Moving Castle [DVD]



Ludo Keeris
22-05-2006, 14:04
Howl's Moving Castle [DVD]

Wederom een meesterwerk uit de koker van Studio Ghibli.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=2504)

Erik Hagen
22-05-2006, 14:49
:D Toevallig dit weekend deze film gezien. Echt een toppertje! (y)

Bbfreak
22-05-2006, 15:07
Ik heb zelf de Optimum release R2UK maar die is nagenoeg hetzelfde.
Op de Engelse DUB en hoes na dan. Prachtige film; effects, muziek.

Tot nu toe mijn minste Ghibli dat wel, ik heb ook gezien:
- Grave of the FireFlies
- Spirited Away
- Nausicaa Of The Valley Of The Wind
- Princess Mononoke

Het verhaal is mij net iets te complex. Niet dat ik het niet begrijp hoor ;)
Wordt iets te lang omheen gedraaid vind ik.

7.5 / 10 als ik een cijfer moet geven aan de DVD + film.

Martin Z.
22-05-2006, 17:26
Tot nu toe mijn minste Ghibli dat wel, ik heb ook gezien:
- Grave of the FireFlies
- Spirited Away
- Nausicaa Of The Valley Of The Wind
- Princess Mononoke



toevallig zijn dit ook precies degenen die ik heb gezien tot nu toe :) Alleen Howl's moet ik nog zien, ben wel benieuwd!

Van bovenstaande vond ik Nausicaa de minste, vond het niet zo'n mooie sprookjessfeer uitademen en het was ook niet die mooie en realistische vertelling die Grave of the Fireflies is. Niet dat het een van die dingen moet zijn maar ik had meer iets verwacht in de richting van Mononoke...

Werner
22-05-2006, 22:22
Ben ik nu de enige die aan heel dat Ghibli-gedoe geen ruk aan vindt?

Azazel
22-05-2006, 22:41
Ben ik nu de enige die aan heel dat Ghibli-gedoe geen ruk aan vindt?

nee, hoor ik vind er ook geen moer aan!

geef mij maar Ghost in the Shell: Innocence voor wat betreft tekenfilms.

Richard B.
22-05-2006, 23:11
Ik vindt de laatste paar Ghibli's wat minder als dat wat ze tm Princess Mononoke maakten. Het is visueel wel heel erg mooi maar het is een beetje 'over the top' allemaal. De verhalen van de eerdere films vond ik veel beter eigenlijk.

Toch ga ik deze zeker wel weer aanschaffen. Iedere Ghibli is nog altijd beter dan GEEN Ghibli. :)

Jeroen D
23-05-2006, 06:31
Is wel een leuke film dit, maar Spirited Away is echt veel beter.
De beelden zijn wel mooi maar het verhaal is echt niets bijzonders.

BassFace
23-05-2006, 09:38
Schitterende film. Alleen zou ik voor de regio 4 LE opteren in plaats van de regio 2, want die is veeeel mooier.

Lagomorph
23-05-2006, 10:25
Heeft iemand informatie over de nederlandse stemmencast?

Rickje
23-05-2006, 12:12
Nee.. sorry ik heb een 18 min. gezien van deze tekenfilm en voor mij was het al voorbij. Het interreseert mij niet :(

Herjan
23-05-2006, 14:18
Ben ik nu de enige die aan heel dat Ghibli-gedoe geen ruk aan vindt?
Nee hoor. Ik heb twee keer geprobeerd om Spirited Away te kijken, maar ik heb 'm nog steeds niet af. Wellicht nog een keer proberen...

TheGodfather
23-05-2006, 21:52
Ben ik nu de enige die aan heel dat Ghibli-gedoe geen ruk aan vindt?
Nee hoor. Ik heb twee keer geprobeerd om Spirited Away te kijken, maar ik heb 'm nog steeds niet af. Wellicht nog een keer proberen...

cultuurbarbaren :twisted: :wink: :lol:

Vind dit een erg goede en mooie film. Wat in de recensie dat je er goed voor moet gaan zitten en je aandacht er bij houden is zeker waar. Maar hij is zeker de moeite waard, alhoewel hij tegen het einde wat lastiger te volgen wordt.
Heb de Koreaanse LE en de R4 LE. Erg tevreden met beide sets, zeker aan te raden (y)

Dennis Kuijper
22-12-2006, 02:09
De eerste Ghibli die ik zag was Spirited away en was gelijk verkocht aan deze animatie style en vertelling. Ook deze film van Hayao Miyazaki is weer genieten geblazen,al vond ik het verhaal wat minder dan Spirited away,persoonlijk vond ik die ook iets mooier. De muziek in de film is ook prachtig en emotievol. Ben zeker van plan om de overige Ghibli,s ook te gaan aanschaffen met d,r tijd. 8/10

Swanski
21-02-2007, 13:04
Hauru no ugoku shiro (Howl's Moving Castle, 2004) / Hayao Miyazaki
Dit is mijn 4e Ghibli en de 3e Miyazaki die ik heb gezien. De animatie en het plot blijft goed tot het eind. Het verhaal is weer zeer rijk aan fantasie met de nodige vreemde en leuke personages die zorgen voor humor en kijkplezier. De 'moving castle' zelf is zeer leuk bedacht en gecreƫerd. Wel de minst leuke van de vier door voornamelijk het minder sterke en leuke verhaal dat naar het einde toe aan kijkplezier verliest. Als Ghibli je ligt dan kun je deze ook gewoon rustig aanschaffen. Wederom een bevestiging dat Japanse animatie heerst over Westerse animatie wat mij betreft.

7.5

slindenau
21-02-2007, 16:03
http://www.dvdheaven.co.kr/goods_image_detail/k12703.gif

:D

Bettina
24-02-2007, 16:23
http://www.dvdheaven.co.kr/goods_image_detail/k12703.gif

:D


Die heb ik :)

Dennis Kuijper
24-02-2007, 18:22
Leuk die plaatjes,maar dit is een recensie tread en niet welke dvd heb je. :P :wink:

slindenau
24-02-2007, 20:27
Wij laten hier alleen maar mee blijken hoezeer we deze film waarderen, om tot de aanschaf van deze speciale LE over te gaan (want ja, ik heb 'em ook) ;).