PDA

Bekijk de volledige versie : Sony / Harman Kardon



Blackmolley
22-05-2006, 23:44
Ik ben op zoek naar een goede vervanger voor mijn oude Sony receiver. Budget is rond de eur 700-800 en ik dacht aan de Sony DB-2000 of de Harman Kardon AVR435. Welke geniet de voorkeur (bijv. qua geluid, mogelijkheden) en is het verstandig om een van deze versterkers te combineren met het Bose Acoustimass System (weet niet meer welk acoustimass systeem maar diegene met de 2 'melkpakken' en een subwoofer). Ik heb een actieve Yamaha subwoofer extra aangesloten.

alvast bedankt voor de reacties.
gr
Rene

Rob Eric Blank
23-05-2006, 07:18
Het heeft heel veel te maken met jouw klankmatige wensen.
Zelf zijn veel mensen niet zo'n fan van bose (inclusief dit persoontje), maar het kan natuurlijk gewoon wel.
Sony klinkt wat scheller en H/K wordt als een stuk warmer ervaren, het is gewoon een kwestie van smaak welke jij fijner vind.
Je moet deze versterkers eens beluisteren met jouw speakers en dan bepalen welke het fijnste is.

Blackmolley
23-05-2006, 11:10
Bedankt voor je reactie Rob. Ik hoor dat wel vaker dat die Bose set niet zo geweldig is. Ik heb helaas geen referentie punt om te zeggen wat er nu echt aan schoort. Feit is wel dat er nog een actieve subwoofer achter staat dus qua bas valt het nog mee. Maar het geluid v.d. kleine speaker kan natuurlijk (veel) beter.

Begreep ook al dat HK was warmer qua geluid was. Hoe is het gebruiksgemak van de HK in het algemeen en welke van de 2 heeft de meeste mogelijkheden ?

Rob Eric Blank
23-05-2006, 11:18
Ik ben geen ervarings deskundige wat betreft Sony receiver, ik heb voorheen een H/k en vond deze erg goed in gebruik.
Het afstellen koste wel wat tijd, maar eenmaal draaiende is het een fijne receiver. Meer mogelijkheden betekent zeker niet een groter gebruiks gemak en bendenk wat je er mee wilt doen.
Probeer eens langs te gaan bij een dealer die alle 2 de merken heeft staan en waar jij je wensen duidelijk kunt maken. Dit ook met het oog op het beschikbare budget.
Oja en veel bs is niet altijd een pluspunt ;-) Ik ben zelf een tijdje bezig geweest met mijn subwoofer, niet teveel, maar ook niet te weinig.
Sattelietjes hebben doorgaans te weinig "midden". Smaken verschillen daar ook in.

Blackmolley
23-05-2006, 20:47
Dank je Rob.
Zal binnenkort eens langs gaan bij Olie en Olie in Den Haag.

A3aan
24-05-2006, 08:35
In die prijsklasse is er natuurlijk meer dan de merken die jij noemt. Veel kwaliteit voor je centjes vind je bijvoorbeeld bij Yahama.

Rob Eric Blank
24-05-2006, 08:48
In die prijsklasse is er natuurlijk meer dan de merken die jij noemt. Veel kwaliteit voor je centjes vind je bijvoorbeeld bij Yahama.
Zeker! helemaal als je meer H/T wil afspelen en weinig waarde hecht aan stereo.
Marantz is ook een merk die je misschien eens kunt beluisteren en Onkyo.

Blackmolley
24-05-2006, 23:10
Ik was eerlijk gezegd een beetje op de Sony en H/K gefocussed, en zeker de H?K vind ik een geweldig design hebben (je hebt eenmaal iets in je hoofd en staat dan niet meer zo gauw open voor andere merken/types) maar inderdaad, zal ook eens naar de Yamaha, Marantz en Onkyo gaan kijken.
Bedankt !

Mariusz
25-05-2006, 09:40
Bedankt voor je reactie Rob. Ik hoor dat wel vaker dat die Bose set niet zo geweldig is. Ik heb helaas geen referentie punt om te zeggen wat er nu echt aan schoort. Feit is wel dat er nog een actieve subwoofer achter staat dus qua bas valt het nog mee. Maar het geluid v.d. kleine speaker kan natuurlijk (veel) beter.


Ook de bose subjes zijn vaak 16 cm woofertjes met erg teleurstellende diepgang en met een irritant bonkend karakter. Vroeger dacht ik ook altijd dat Bose het summum was maar als je een echte sub hoort spelen ben je meteen genezen!

erik_van_meer
25-05-2006, 11:43
Misschien een beetje off-topic maar wat vinden mensen nu zo geweldig aan de merknaam Bose :?: Een voorbeeldje; Zag laatst een 2.1 Bose PC-speakers staan met een prijskaartje van € 399,00!!! En het stelde qua grootte en afwerking echt helemaal niets voor. Ik begrijp niet dat dat soort dingen, en al die andere producten van hen, voor zoveel geld over de toonbank gaan...onbegrijpelijk!!! On-topic; Er komt binnenkort of misschien dat hij er inmiddels al is een nieuwe Harman Kardon receiver op de markt, te weten de AVR-440, opvolger van de AVR-435. De hogere series van H/K zo ongeveer vanaf de 335/435 staan bekend om hun brute kracht en vermogensreserves. Wat dat betreft kunnen ze concurreren met veel duurdere receivers. Maar de sound moet je wel liggen, maar je bent misschien niet geheel objectief meer omdat het design je ook aanspreekt. Mijn ervaring is dat vooral de match receiver / speakers een grote rol speelt dan alleen "de sound" van een bepaald merk want het is toch de combinatie die het hem doet!!!

joostpolletje
25-05-2006, 11:56
Misschien een beetje off-topic maar wat vinden mensen nu zo geweldig aan de merknaam Bose :?: Een voorbeeldje; Zag laatst een 2.1 Bose PC-speakers staan met een prijskaartje van € 399,00!!! En het stelde qua grootte en afwerking echt helemaal niets voor. Ik begrijp niet dat dat soort dingen, en al die andere producten van hen, voor zoveel geld over de toonbank gaan...onbegrijpelijk!!!

Ik hoor het ook wel vaker, Ja Bose goed spul enzo, zijn mensen die het nog nooit gehoord hebben.. Bose heeft gewoon zo naam opgebouwd, dat mensen altijd denken ja het ziet er mooi uit(design) en het klinkt altijd goed. Dat is denk ik de grote kracht van Bose, Want als je er verder in verdiept weet je gewoon dat je voor het geld een veel betere set kan krijgen.

DWE
15-06-2006, 09:21
Bezit zelf over een Harman/Kardon Avr435 versterker en ben hier absoluut tevreden over, wel zou ik adviseren om de afstelling zelf te doen en niet via de meegeleverde EZ-mic.
Heb gemerkt dat deze lang niet zo nauwkeurig is.
Verder geeft deze versterker een werkelijk fantastisch geluid! Een krachtige sound met veel oog voor detail en ook in stereo weergave (wat voor mij een voorwaarde was bij de aanschaf) doet hij het meer dan behoorlijk.
Je zal hier zeker geen miskoop mee doen maar zoals anderen al gezegd hebben beluister eens verschillende merken en bepaal je eigen voorkeur want die is voor iedereen toch verschillend.

darkraver
17-06-2006, 10:19
Zou je echt adviseren om een verschillende receivers te beluisteren met je speakers.
Harman en Sony zijn natuurlijk goede merken maar het wil natuurlijk niet zeggen dat het bij deze 2 merken ophoudt.
Ieder oor is immers anders en smaken verschillen.
Sony maakt oerdegelijke apparaten ( wordt ondergewaardeerd ) terwijl Harman bijvoorbeeld beduidend meer technische problemen kent.

Toen ik op zoek was naar een vervanger voor mijn AX3 zat ik te twijfelen tussen de Harman 635 , Denon 3806 en de Yamaha 2600.
Uiteindelijk is het voor mij de Yamaha geworden !
De 3806 vond ik bijvoorbeeld saai klinken, de Harman beduidend warmer.
Daar voor mij surround net zo belangrijk is als stereo ben ik gegaan voor de Yamaha. Subliem geluid in surround en totaal niet slechter dan Harman in stereo :D Sluit je er dan nogmaals een eindversterker op aan dan sta je helemaal versteld.
De nieuwe Yamaha varianten (1600-2600) zijn beduidend anders afgesteld dan de vorige modellen :P

Rob Eric Blank
22-06-2006, 08:26
Zoals Darraver al steld, ga zelf luisteren.
Probeer te luisteren naar H/K, Yamaha, Pioneer, Marantz, Onkyo, Cambridge Audio, Arcam, Denon.
Mogelijkheden te over en iedere receiver heeft zijn eigen klankbeeld. De match met je speakers is ook van essentieel belang.