PDA

Bekijk de volledige versie : Vraag! NTSC weergave...



Dragonda
23-05-2006, 21:13
Hoi hoi,

Ik heb een simpele vraag. Ik ben er van overtuigd dat hier kenners zitten en voor jullie zal het dan ook een makkie zijn... Maar ik ben echt een leek!

Ik heb namelijk een leuke tv-dvd combi gezien. Bij de specificaties staat "NTSC weergave". Ik heb echter gelezen dat NTSC is voor het kijken van films uit Japan, Zuid-Korea, USA en Canada.

Voor Europese weergave zou ik dan PAL moeten hebben.

Mijn vraag is nu het volgende: Betekent die specificatie dat ik er alleen maar NTSC weergave op heb? Of dat ik er ook NTSC weergave op heb (naast PAL). Het toestel is van een Nederlandse winkel dus vandaar mijn twijfel. Het gaat om dit toestel: VESTEL TV/DVD-combi 21DD'05 DivX. Ik wil gewoon mijn standaard Europese dvd's kunnen kijken.

Als iemand hierop het antwoord heeft zou ik dat echt super vinden! :D Alvast bedankt!

joostpolletje
23-05-2006, 21:26
Ik heb even gekeken voor je op een site naar het type en model nummer

NTSC PLAYBACK
PAL B/G

dus hij geeft naast PAL wat altijd het gebruikelijk is in nederland, ook NTSC weer!

Dragonda
23-05-2006, 21:35
Oké hartelijk dank!! :D

joostpolletje
23-05-2006, 21:37
geen dank

Welkom en en succes hier op de site

Werner
24-05-2006, 00:05
Die specificatie staat er tegenwoordig inderdaad bij vermeld, omdat, om het zacht uit te drukken, tegenwoordig er nogal wat mensen zijn die toch overtuigd geraken dat er in R1 heel wat interessante dvd's te vinden zijn aan interessante prijzen... :)

Overigens, proficiat! Je eerste post hier op dit forum en al meteen een duidelijk omschreven en relevante vraag. Niet "waar vind ik illegale kopies" zoals de meeste newbies.

Mr_Parker
24-05-2006, 06:57
Welkom,

Ik wil wel graag even een waarschuwing geven.
Ik kon het niet vinden in de handleiding van de tv/dvd combi maar het zinnetje NTSC weergave wil natuurlijk niet zeggen dat de speler ook regiovrij is. Pas hier dus wel even mee op, maar je zult zeker van je regio 2 (oa Nederland) dvd's kunnen genieten.

Veel kijk / luister genot gewenst.