PDA

Bekijk de volledige versie : National Geographic HD per 1 juni



laserpower
24-05-2006, 18:03
IK zag dat National Geographic channel per 1 juni via de kabel in HD kwaliteit gaan uitzenden.
Nu zie ik hem ook in mijn lijst van de schotel staan via Astra 1.
Weet iemand of ze ook via de schotel hier aanbieden of zit hij dat in 1 of ander betaal pakket?

Mr_Parker
24-05-2006, 18:40
Voor zover ik weet komt NGC per 1 juni met een geheel nieuwe zender in HD kwaliteit erbij, het is dus niet zo dat de huidige NGC in HD-Kwaliteit wordt omgezet. De nieuwe zender zal deels oude programma's hebben, maar ook nieuwe.

Naar alle waarschijnlijkheid zul je bij satelliet dus nog even geduld moeten hebben. Canaldigitaal heeft op dit moment nog geen hd ondersteuning en zover ik weet is NGC niet free to air, en zal NGC-HD dit ook nioet worden.

DVDProfilersFilmgek
02-06-2006, 07:09
Je vraag:

Quote: >>Weet iemand of ze ook via de schotel hier aanbieden of zit hij dat in 1 of ander betaal pakket?<<

Als je bijvoorbeeld bij Casema zit, dan lijkt het de bedoeling te worden dat het komt in het pakket van 7,50 per maand, maar dat is wel met een paar vette :?: :?: :?: :?: , want hun informatie daarover ligt nog niet vast. Het wordt in ieder geval niet gratis. ( wel tot bijvoorbeeld eind dit jaar, als je het nu besluit te nemen)

Laat je niet gek maken, wat ik tot nu toe van Casema heb ervaren, zit alles nog in de kinderschoenen, en een eerlijke helpdeskmedewerker kon het niet aanraden. Als je nu al weet dat het digitale aanbod al niet het toppunt van kunnen is, wat denk je dat ze dan in de toekomst gaan doen met HD-TV, ze knoeien nu al met de kwaliteit van gewone TV. Ik ben naar zo'n demonstratie winkel geweest, maar om eerlijk te zijn, ik was in het geheel niet onder de indruk, als het beeld in beweging kwam, trad er spontaan blokvorming op, nou, dat geeft geen vertrouwen, ook stond het spul niet via HDMI aangesloten, al met al lijkt het erop dat men een overhaaste poging heeft gewaagd om digi tv van de grond te krijgen, terwijl men er weze niet klaar voor is.

Als je de feiten weet over de digitale kwaliteiten mbt beeldkwaliteit van sommige Samsung apparatuur, dan krijg je er nog minder zin in, al zien de kastjes er best netjes uit, het werkt nog niet naar behoren.

Ik ben wel benieuwd hoe anderen het beeld ervaren in de demonstratie winkels, misschien was ik er wel op een slecht moment en is het ondertussen al weer verbeterd?

densing
02-06-2006, 10:30
ik ben in meerdere winkels gewees en het is overal topkwaliteit. de enige reden waarom ik het nog niet doe is dat het aanbod bij casema zo verschrikkelijk beperkt is. als ze nu sport1 en film1 hadden........

iljitsch
03-06-2006, 14:07
Als je nu al weet dat het digitale aanbod al niet het toppunt van kunnen is, wat denk je dat ze dan in de toekomst gaan doen met HD-TV, ze knoeien nu al met de kwaliteit van gewone TV. Ik ben naar zo'n demonstratie winkel geweest, maar om eerlijk te zijn, ik was in het geheel niet onder de indruk, als het beeld in beweging kwam, trad er spontaan blokvorming op, nou, dat geeft geen vertrouwen, ook stond het spul niet via HDMI aangesloten, al met al lijkt het erop dat men een overhaaste poging heeft gewaagd om digi tv van de grond te krijgen, terwijl men er weze niet klaar voor is.

Op zich raar, want in Amerika hebben ze het al een paar jaar. Volgens mij heeft de kabel zat bandbreedte en kan er best wat HDTV bij. Wel zie je dat sommige gewone zenders inderdaad niet perfect doorkomen, maar het lijkt me meer dat dit aan de bandbreedte op de satelliet ligt. Kijk bevoorbeeld maar naar National Geographic, die blokt bij snelle beweging ook op de analoge kabel, waar naar mijn weten nog altijd geen MPEG op zit...

Ik heb nu een paar dagen een Samsung en tot nu toe alleen HD1 om de HDTV-kwaliteit te beoordelen. Allereerste conclusie is dat het enorm kan verschillen, net als de kwaliteit van niet-HD digitale kanalen. Het eerste wat ik zag op HD1 was een golftoernooi en daar zag je de HD echt niet aan af. (LCD projector via HDMI en tegelijkertijd normale breedbeeldtelevisie via SCART aangesloten ter vergelijking.) Maar later kwam er muziek en daar was het beeld wel duidelijk scherper dan normaal: mij vielen de nerven en butsen in een viool duidelijk op. Bij sport zie je dat ze soms slechte camera's of lenzen gebruiken waarbij dingen aan de rand van het beeld paarse/groene randjes hebben.

In alle gevallen was het beeld zeer helder en volledig blokloos. Dit in tegenstelling tot de demonstratie bij de Mediamarkt, waar HD1 er belabberd uitzag. Ik heb sterk het vermoeden dat je daar geen echte HDTV ziet.

Als zometeen het WK begint wordt het echt interessant want dan wordt het mogelijk hetzelfde beeld in analoog 4:3, letterbox, PAL+, digitaal 4:3 en anamorf plus HD te vergelijken.

Overigens zie ik dat Film1, het betaal-filmkanaal waarvan het gerucht gaat dat het op HD beschikbaar zal komen, veel in letterbox uitzendt en zo'n stom logo in beeld heeft. Ik mag doodvallen voordat ik extra betaal voor een kanaal dat het beeld verkracht met een logo. Dat commerciele zenders dit doen is irritant maar nog enigszins te begrijpen, maar dat publieke zenders (TWEE logo's op NL1/2/3!!!) en betaalzenders de kijker lastigvallen met reclame voor zichzelf is volstrekt onacceptabel.

baltar
22-06-2006, 13:44
Gisteren natuurdocumentaire bekeken (na het voetbal) op Nat Geo HD op mijn HD-beamer. Dat ziet er fantastisch uit.