PDA

Bekijk de volledige versie : Waarom zo weinig DTS ES en THX/DOLBY EX



Sander Haarmans
24-03-2002, 17:54
Wat ik me dus afvraag waarom er zo weinig films verkocht worden in DTS ES en THX/DOLBY EX.
Op zich is het best interessant om meer van zulke films op de markt uit te brengen, denk dat er best een hoop vraag naar is bij de consument.

Heb er zelf 4:

- T2 Special edition DTS ES
- Starwars 1 THX suround EX
- A.I Dolby EX
- Se7en LE DTS ES

Zijn er mensen die weten of er meer zijn in de regio 2 DVD's en ook eventueel weten waarom er zo weinig dvd's zijn die op die manier zijn uitgebracht.

Bedankt alvast
:)

Matthijs de Graaf
24-03-2002, 17:56
Waarom maak je nou 2 dezelfde threads

Sander Haarmans
24-03-2002, 18:10
Sorry daarvoor, ik kwam er net pas achter dat mijn onderwerp beter in deze rubriek thuis hoort, zal het niet meer doen.;)

Matthijs de Graaf
24-03-2002, 21:48
maakt niet uit je kunt je thread wissen door de eerste post te wissen in deze thread

Sander Haarmans
25-03-2002, 22:39
Maar is er nog iemand die weet welke films in DTS ES en/of THX/DOLBY EX zijn uitgebracht en gewoon regio 2 zijn ??:confused:

Rikkert
25-03-2002, 23:22
"the perfect storm" is ook zo`n geval, deze heeft dolby ex...

Léon Bolweg
26-03-2002, 06:24
Dan zet ik mijn antwoord ook maar hier!!!!!



Pearl Harbor trouwens ook en ik dacht ook Gladiator.

Het is bij deze films zo dat ze het niet vermelden en dat je je reciever hier handmatig op moet instellen.

Bij www.dolby.com en www.thx.com staat een lijst met titels deze extra center kanaal hebben. Waarom er niet zoveel titels uit zijn in dit, iets uitgebreidere formaat, weet ik niet precies. Een logische verklaring is wel dat de meeste bioscopen nog niet met deze formaten overweg kunnen. Dan is het voor filmstudio's al veel minder interessant om dit aan te bieden, want dit kost alleen maar geld. Ik dach ook eens gehoord te hebben dat dts-es 6.1 niet in bioscopen wordt toegepast, maar alleen voor consumenten is. Weet niet hoe ik hieraan kwam, twijfel zelf een beetje aan de info.

Mark van Voorthuizen
26-03-2002, 18:37
Kijk hier eens http://www.dvd-home.nl/artikel/dexfilms.htm (http://)

Alleen MI 2 hoort er ook bij volgens deze site.
En verder goed de recensies bijhouden.

Dunky
27-03-2002, 07:50
Er zijn wel meerdere films welke EX of ES hebben, maar ik denk dat de meeste die van voor 1998 zijn begonnen met DVD helemaal geen THX-EX, DTS-ES of DD-EX systeem hebben. Er zullen er altijd wel weer een paar bij zitten die dat nu wel hebben maar op die groep doel ik niet. Ik heb zelf ook geen AV Reciever met een 7de kanaal (achter-center) en ik moet zeggen dat ik dit absoluut niet mis. Maar voor degene die het wel hebben...

Austin Powers: TSWSM (Dolby Digital 5.1 Surround EX)
The Haunting (Dolby Digital 5.1 Surround EX)
The Exorcist (Dolby Digital 5.1 Surround EX)

En alle andere titels die hierboven al genoemd zijn.

Voor de regio 1 kan ik er nog wel een aantal noemen maar dat is niet de topic

Sander Haarmans
27-03-2002, 19:01
Toppie, bedankt voor de reactie's.
:) :) :)
Als er ooit nog meer films te binnen schieten hoor ik het wel.
:D