PDA

Bekijk de volledige versie : welke kabel voor centerspeaker TV



Perry
27-05-2006, 08:57
Welke kabel moet ik gebruiken als ik de TV als centerspeaker wil gebruiken? Op de TV zit een tulp-stekker ingang, in mijn receiver moet je zoals bij alle speakers normaal speakerdraad stoppen.

Moet in aan een speakerdraad aan 1 kant zelf een tulp stekker solderen?? Gaat dat werken?

Perry

Billy Gates
27-05-2006, 14:24
Welke kabel moet ik gebruiken als ik de TV als centerspeaker wil gebruiken? Op de TV zit een tulp-stekker ingang, in mijn receiver moet je zoals bij alle speakers normaal speakerdraad stoppen.

Moet in aan een speakerdraad aan 1 kant zelf een tulp stekker solderen?? Gaat dat werken?

Perry

Hey Perry,

Naar mijn bescheiden mening gaat dat niet lukken, omdat een signaal over een luidsprekerkabel nogal anders is als wat normaliter over een cinch en/of tulp kabel vervoerd wordt. Eenvoudig uitgelegd vervoerd een luidsprekerkabel het daadwerkelijke versterkte signaal vanuit een receiver/versterker en vervoerd een tulp/cinchkabel een signaal dat nog versterkt gaat worden (zoals bij een actieve subwoofer zeg maar, die dan een eigen versterker aan boord heeft) door de betreffende ontvanger (actieve luidspreker, betekend met eigen versterker aan boord)

Herjan
27-05-2006, 17:17
Dit zou je wel kunnen proberen als je receiver een pre-out heeft. Of te wel een onversterkte uitgang. Dan zou je wel een splitter moeten hebben van 1 cinch naar 2.

Seth__Gekko
27-05-2006, 18:26
Een Y-splitter zoals we die van de subwoofers kennen?

Perry
02-06-2006, 07:34
Bedankt voor de suggesties. Ik heb een Denon receiver met een pre-out voor alle kanalen. Ik heb daarmee de centerspeaker aangesloten en .... geen geluid. Misschien moet ik ergens een optie activeren ofzo (denon 1906). Ga ik nog even naar kijken.

Om te voorkomen dat ik de hele tv het raam uit gooi heb ik nu een losse centerspeaker achter de tv liggen. die het geluid onder de tv doorgooit. Daar is ongeveer 10 cm open ruimte omdat de tv op een standaard staat. Niet ideaal, maar voor nu werkt het wel.