PDA

Bekijk de volledige versie : Scart probleem met ingang tv



DanielC
28-05-2006, 22:45
Dag allen,

ik heb hier een Sony 28fx68 tv staan, die 3 scartingangen kent. 2x RGB en 1x normaal. Nu heb ik onlangs een Profigold scart kabel gekocht om betere beeldkwaliteit te krijgen bij RGB.

Het probleem is dat ik dus 2 RBG ingangen heb, en bij 1 ingang lijkt de kwaliteit van het beeld een stuk minder dan bij de ander, en bij de andere RGB-ingang flikkert het beeld als er stille punten op het beeld zijn (een landschap ofzo). Het beeld verdwijnt niet, maar het effect lijkt een beetje op als je beeldscherm vreemd gaat doen in de buurt van een magnetisch veld.

heeft iemand enig hoe ik dit op ga lossen?

Alexander D
29-05-2006, 09:36
Geen idee.

Misschien kun je controleren of je de scartkabel in de juiste richting hebt aangesloten?

zetmoon
29-05-2006, 11:14
Geen idee.

Misschien kun je controleren of je de scartkabel in de juiste richting hebt aangesloten?

Tuurlijk....

Yeah right.....

Probeer eens een scartkabel van 3 euro......

lol

Alexander D
29-05-2006, 11:51
Geen idee.

Misschien kun je controleren of je de scartkabel in de juiste richting hebt aangesloten?

Tuurlijk....

Yeah right.....

Probeer eens een scartkabel van 3 euro......

lol

:? Wil je iets duidelijk maken?

DVDProfilersFilmgek
29-05-2006, 11:58
Had je dat geflikker ook met je oude scartkabel? of is het pas ontstaan met de nieuwe kabel?

Zijn er niet perongeluk pootjes kromgebogen van de kabel. kan zowel aan de TV kant als aan het de kant van het andere apparaat dat is verbonden met de scart, je informatie hierover is namelijk :roll: een beetje wazig.....

zetmoon
29-05-2006, 12:16
Geen idee.

Misschien kun je controleren of je de scartkabel in de juiste richting hebt aangesloten?

Tuurlijk....

Yeah right.....

Probeer eens een scartkabel van 3 euro......

lol

:? Wil je iets duidelijk maken?

Nou ja, een kabel "in de juiste richting aansluiten".

Tja, wat moet men daar mee.

;-)

Alexander D
29-05-2006, 12:25
Geen idee.

Misschien kun je controleren of je de scartkabel in de juiste richting hebt aangesloten?

Tuurlijk....

Yeah right.....

Probeer eens een scartkabel van 3 euro......

lol

:? Wil je iets duidelijk maken?

Nou ja, een kabel "in de juiste richting aansluiten".

Tja, wat moet men daar mee.

;-)

Zetmoon,

Dat jij geen kabel'gelover' bent is respecteer ik maar probeer dan aub wel gewoon een beetje normaal te reageren.

Er bestaan namelijk Scart(RGB)kabels die je maar op 1 manier mag aansluiten. Dat kan hier dus ook spelen lijkt me zo. :?

Dat kan hij in ieder geval even controleren. :wink:

zetmoon
29-05-2006, 12:55
Geen idee.

Misschien kun je controleren of je de scartkabel in de juiste richting hebt aangesloten?

Tuurlijk....

Yeah right.....

Probeer eens een scartkabel van 3 euro......

lol

:? Wil je iets duidelijk maken?

Nou ja, een kabel "in de juiste richting aansluiten".

Tja, wat moet men daar mee.

;-)

Zetmoon,

Dat jij geen kabel'gelover' bent is respecteer ik maar probeer dan aub wel gewoon een beetje normaal te reageren.

Er bestaan namelijk Scart(RGB)kabels die je maar op 1 manier mag aansluiten. Dat kan hier dus ook spelen lijkt me zo. :?

Dat kan hij in ieder geval even controleren. :wink:

Ja, ik weet dat zulke kabels bestaan.
Er zijn ook interlinks die zo zijn.
Maar ik moet er altijd een beetje om lachen.

Sorry......

DanielC
29-05-2006, 20:08
Had je dat geflikker ook met je oude scartkabel? of is het pas ontstaan met de nieuwe kabel?



met de oude had ik het probleem niet.. en de kabel is als nieuw, nergens gebogen. Ik had al geprobeerd om de kabel andersom aan te sluiten, maar hielp niet.

A3aan
30-05-2006, 16:08
Ja, ik weet dat zulke kabels bestaan.
Er zijn ook interlinks die zo zijn.
Maar ik moet er altijd een beetje om lachen.

Sorry......Lach maar. Scartkabels hebben dezelfde stekkers, maar kunnen op verschillende manieren wel of niet doorverbonden zijn. En omdat er in de Scart-definitie ruimte is voor signalen heen en andere stekkerpootjes voor signalen terug zijn er kabels waarin alleen het signaal de ene kant op is aangesloten (dat geldt vaak voor scartkabels die meegeleverd zijn met dvd-spelers).
Dit heeft niets met meningen te maken, dit is een feit. Of je het gelooft of niet. Staat dus los van de discussie of duurdere kabels ook beter zijn.
Bij interlinks kan dat ook, al zul je dat bijna nooit tegenkomen. Bij tulp of digitale verbindingen (coax, optisch) speelt dit namelijk niet. Bij de oude DIN-kabels (3 of 5 pootjes) was het wel mogelijk.

Dat je erom lacht wat anderen schrijven wil (IMHO) zeggen dat je
O - een apart gevoel voor humor hebt
O - denkt het beter te weten
O - minachting hebt voor de mening of kennis van anderen
O - anders namelijk ....