PDA

Bekijk de volledige versie : Porcupine Tree - arriving somewhere...



Jeroen D
29-05-2006, 08:12
A full song from the forthcoming Porcupine Tree live DVD "Arriving Somewhere..." is now available to view at the band's MySpace page. Blackest Eyes was filmed along with the rest of the DVD in Chicago last October. The DVD, edited by Lasse Hoile and with the sound mixed into both stereo and 5.1 surround sound, is due for release in late Summer. There will be a short promotional tour of Europe and the USA, dates to be announced shortly.

* Dit word DE muziek DVD van 2006. 1 van de beste rockbands ooit naar
mijn bescheiden mening.

Jeroen D
31-05-2006, 07:11
Kent niemand deze fantastische band ? :(

Splatterhead
31-05-2006, 08:52
Kent niemand deze fantastische band ? :(

Ja, ik. topband!

Ik zie ook wel naar die dvd uit. Tot die tijd de dvd-r van Rockpalast 2005 zo nu en dan maar even bekijken.

In November spelen ze in Amsterdam - Paradiso.
Aanwezig! :wink:

Jeroen D
31-05-2006, 12:12
Ha gelukkig, nog iemand :D
Die dvdr met daarop het rockpalast optreden heb ik ook.......echt een geweldige liveband zeg, kan niet wachten op de DVD :wink:

Anorak
31-05-2006, 14:09
PT is echt een topband die van underground langzaam maar zeker een steeds groter publiek aanspreekt, en terecht.
De eerste keer dat ik PT zag was in het voorprogramma van Dream Theater, jaaaaren geleden. Meteen verkocht en sindsdien zo'n beetje iedere tour in Nederland wel gezien.

Ik verwacht heel veel van deze DVD. Tot nu toe vind ik de DVD-Audio versies van In Absentia en Deadwing erg goed verzorgd. De nieuwe Stupid Dream DVD-Audio heb ik nog niet gezien (daar schijnt wwt mis mee te zijn met de eerste persing, ff wachten dus).

Van Blackfield komt overigens ook een nieuwe CD uit. Het blijft een bezig baasje, die Steve Wilson.

Jeroen D
31-05-2006, 14:29
Blackfield is ook fantastisch, ben zeer benieuwd naar de nieuwe CD :D

Ge_Someone
31-05-2006, 17:25
Ook naar mijn smaak hele goede muziek.
Alleen vind ik hun live show, om te zien, niet zo pakkend (om te horen wel).
Ze staan vrij statisch en hebben een achtergrond projectie die ik tenminste behoorlijk irritant vind.
Ik koop 'em toch, voor de muziek dus (fantastische drummer).
P.S. ze geven aan september 2006

Jeroen D
31-05-2006, 17:49
Ook naar mijn smaak hele goede muziek.
Alleen vind ik hun live show, om te zien, niet zo pakkend (om te horen wel).
Ze staan vrij statisch en hebben een achtergrond projectie die ik tenminste behoorlijk irritant vind.
Ik koop 'em toch, voor de muziek dus (fantastische drummer).
P.S. ze geven aan september 2006

Gavin Harrison is toch wel DE beste rockdrummer van dit moment. Wat een power en techniek. Geweldig om die man aan het werk te zien.

Ednolb
01-06-2006, 19:19
In November spelen ze in Amsterdam - Paradiso.
Aanwezig! :wink:


Is dit al bevestigd? Niets te vinden op de officiële site, enkel 2 Engelse shows, de rest moet nog bevestigd worden...

Jeroen D
19-06-2006, 07:26
Arriving Somewhere... tour
Sep 13 2006 CAMBRIDGE, UK: The Junction
Sep 15 2006 PARIS, France: Elysee Monmatre
Sep 16 2006 ANTWERP, Belgium: Hof Ter Lo
Sep 18 2006 ROMA, Italy: Teatro Tendastrisce
Sep 19 2006 MILANO, Italy: Rolling Stone
Sep 21 2006 PRATTELN, Switzerland: Z7
Sep 22 2006 MÜNCHEN, Germany: Muffathalle
Sep 23 2006 SAARBRÜCKEN, Germany: Garage
Sep 25 2006 HAMBURG, Germany: Große Freiheit 36
Sep 26 2006 ESSEN, Germany: Weststadthalle
Sep 27 2006 AMSTERDAM, The Netherlands: Paradiso
Sep 29 2006 LONDON, UK: Astoria
Sep 30 2006 MANCHESTER, UK: Manchester University, Oxford Road
Oct 01 2006 GLASGOW, UK: Carling Academy
Oct 06 2006 NEW YORK, USA: Nokia Theater
Oct 07 2006 PHILADELPHIA, USA: Keswick Theater

rkrijger
29-06-2006, 11:12
Kent niemand deze fantastische band ? :(

Als ik me niet vergis, heb ik ze gezien op Arrow Rock. Daar was het idd een prettige verassing!

Jeroen D
29-06-2006, 19:03
Kent niemand deze fantastische band ? :(

Als ik me niet vergis, heb ik ze gezien op Arrow Rock. Daar was het idd een prettige verassing!

Ze speelden idd op dat festival :wink:

Chris Taylor
23-07-2006, 11:25
Goeie symfonische band, al was het wel even wennen om hierna te luisteren. Supergoeie muziek!

Bob Hiemstra
03-08-2006, 12:09
Nieuws over de DVD:



Arriving Somewhere... DVD news
08-02-2006

The first ever Porcupine Tree live DVD "Arriving Somewhere..." is in the final stages of production, and release dates are as follows:

UK/Europe (Snapper) - 9th October
USA (Snapper) - 10th October
Japan (WHD Entertainment) - 27th September

Prior to retail release the DVD will be available from the Porcupine Tree Store from early September, with pre-orders due to start in mid-August. It will also be available to buy at the merchandise stand throughout the band's forthcoming tour. The first 2,000 copies bought directly from the band will be numbered and come with an exclusive set of 6 postcards.

The DVD is a 2-disc set. Disc one is a full show from the Deadwing tour filmed at Park West, Chicago in Oct 2005, with the soundtrack mixed in stereo and 5.1 surround sound. Disc two includes bonus live performances of Futile and Radioactive Toy from German TV show Rockpalast, the Lazarus promo clip, the live films used during the show for Start of Something Beautiful (by Przemyslaw Vshebor and Lasse Hoile), Halo, and Mother and Child Divided (both by Lasse Hoile), Gavin Harrison's “Cymbal Song” (also in 5.1 sound), a photo gallery, and some exclusive mixes and music created especially for the DVD.

Watch this space on news on when the disc will be available to pre-order.

P.S. - Unfortunately Lasse Hoile's full length documentary on the band did not get completed in time for inclusion on this DVD, but it's still a work in progress for release at a later date.

Jeroen D
22-08-2006, 07:55
DISC ONE

1. Revenant (3.04)
2. Open Car (4.46)
3. Blackest Eyes (4.41)
4. Lazarus (4.06)
5. Hatesong (9.14)
6. Don't Hate Me (8.38
7. Mother and Child Divided (5.11)
8. Buying New Soul (7.17)
9. So Called Friend (4.55)
10. Arriving Somewhere but Not Here (12.57)
11. Heartattack in a Layby (4.07)
12. Start of Something Beautiful (7.19)
13. Halo (6.42)
14. Sound of Muzak (5.14)
15. Even Less (6.54)
16. Trains (7.18
17. End Credits (special alternate mix of Mother and Child Divided) (2.05)

DISC TWO

1. Rockpalast TV: Futile (6.29)
2. Rockpalast TV: Radioactive Toy (6.45)
3. Lazarus - promo clip directed by Lasse Hoile
4. Start of Something Beautiful (live film directed by Przemyslaw Vshebor and Lasse Hoile )
5. Halo (live film directed by Lasse Hoile)
6. Mother and Child Divided (live film directed by Lasse Hoile)
7. Gavin Harrison - Cymbal Song film (in stereo and 5.1 audio)
8. Photo Gallery (with exclusive ambient music by RB+SW)

Roeland
22-08-2006, 11:59
DISC ONE

1. Revenant (3.04)
2. Open Car (4.46)
3. Blackest Eyes (4.41)
4. Lazarus (4.06)
5. Hatesong (9.14)
6. Don't Hate Me (8.38
7. Mother and Child Divided (5.11)
8. Buying New Soul (7.17)
9. So Called Friend (4.55)
10. Arriving Somewhere but Not Here (12.57)
11. Heartattack in a Layby (4.07)
12. Start of Something Beautiful (7.19)
13. Halo (6.42)
14. Sound of Muzak (5.14)
15. Even Less (6.54)
16. Trains (7.18
17. End Credits (special alternate mix of Mother and Child Divided) (2.05)

DISC TWO

1. Rockpalast TV: Futile (6.29)
2. Rockpalast TV: Radioactive Toy (6.45)
3. Lazarus - promo clip directed by Lasse Hoile
4. Start of Something Beautiful (live film directed by Przemyslaw Vshebor and Lasse Hoile )
5. Halo (live film directed by Lasse Hoile)
6. Mother and Child Divided (live film directed by Lasse Hoile)
7. Gavin Harrison - Cymbal Song film (in stereo and 5.1 audio)
8. Photo Gallery (with exclusive ambient music by RB+SW)

Erg sterke setlist. Alleen jammer dat PT tegenwoordig zo weinig oude nummers speelt (gelukkig is Radioactive Toy wel als bonus opgenomen op de tweede disc).

Jeroen D
22-08-2006, 12:12
http://www.burningshed.com/

Hier kun je de DVD pre-orderen. Heb ik net gedaan :wink:
Dan krijg je 'em eerder.

Roland1
03-09-2006, 20:33
Tof!
Ook zeker aanwezig in de Paradiso :D

noud271261
05-09-2006, 23:10
Kent niemand deze fantastische band ? :(
Ik heb al muziek van porcupine Tree sinds 1992, en heb al diverse live optredens van deze fantastische band meegemaakt..
Ik vind het wel jammer dat ze de laatste tijd meer de metal richting ingaan.

Ednolb
06-09-2006, 00:44
"Metal richting" vind ik nu wel wat overdreven. Er zijn misschien letterlijk 2 iets hardere passages op hun 2 laatste CD's. Die hardere passages zijn dan nog verre van metal te noemen...

noud271261
06-09-2006, 10:40
"Metal richting" vind ik nu wel wat overdreven. Er zijn misschien letterlijk 2 iets hardere passages op hun 2 laatste CD's. Die hardere passages zijn dan nog verre van metal te noemen...

Een stukje uit de recensie van het album Deadwing op Progwereld (http://www.progwereld.org/cd-recensies/porcupinetree3.htm):

Hoewel het metal-element, dat sinds "In Absentia" een belangrijk deel van de PT-sound is, misschien nog wel feller klinkt dan ooit, is het meer onderdeel van de stukken.

Jeroen D
06-09-2006, 10:42
"Metal richting" vind ik nu wel wat overdreven. Er zijn misschien letterlijk 2 iets hardere passages op hun 2 laatste CD's. Die hardere passages zijn dan nog verre van metal te noemen...

Een stukje uit de recensie van het album Deadwing op Progwereld (http://www.progwereld.org/cd-recensies/porcupinetree3.htm):

Hoewel het metal-element, dat sinds "In Absentia" een belangrijk deel van de PT-sound is, misschien nog wel feller klinkt dan ooit, is het meer onderdeel van de stukken.

Dus die recensent heeft gelijk ?
Porcupine Tree is harder geworden maar metal is het nog absoluut niet.

noud271261
07-09-2006, 22:21
"Metal richting" vind ik nu wel wat overdreven. Er zijn misschien letterlijk 2 iets hardere passages op hun 2 laatste CD's. Die hardere passages zijn dan nog verre van metal te noemen...

Een stukje uit de recensie van het album Deadwing op Progwereld (http://www.progwereld.org/cd-recensies/porcupinetree3.htm):

Hoewel het metal-element, dat sinds "In Absentia" een belangrijk deel van de PT-sound is, misschien nog wel feller klinkt dan ooit, is het meer onderdeel van de stukken.

Dus die recensent heeft gelijk ?
Porcupine Tree is harder geworden maar metal is het nog absoluut niet.
De recensent heeft altijd gelijk. :wink:
Maar zonder gekheid. Ik heb ook niet gezegd dat PT metal IS, maar ze gaan op sommige stukken de laatste tijd wel harder dan daarvoor. Daarom hebben ze in de USA ook zoveel succes, en spelen ze er ook minder oude stukken dan in Europa.

Jeroen D
08-09-2006, 14:54
"Metal richting" vind ik nu wel wat overdreven. Er zijn misschien letterlijk 2 iets hardere passages op hun 2 laatste CD's. Die hardere passages zijn dan nog verre van metal te noemen...

Een stukje uit de recensie van het album Deadwing op Progwereld (http://www.progwereld.org/cd-recensies/porcupinetree3.htm):

Hoewel het metal-element, dat sinds "In Absentia" een belangrijk deel van de PT-sound is, misschien nog wel feller klinkt dan ooit, is het meer onderdeel van de stukken.

Dus die recensent heeft gelijk ?
Porcupine Tree is harder geworden maar metal is het nog absoluut niet.
De recensent heeft altijd gelijk. :wink:
Maar zonder gekheid. Ik heb ook niet gezegd dat PT metal IS, maar ze gaan op sommige stukken de laatste tijd wel harder dan daarvoor. Daarom hebben ze in de USA ook zoveel succes, en spelen ze er ook minder oude stukken dan in Europa.

Daar heb je gelijk in. Maar ik vind hun oude werk weer niet zo boeiend.
Alleen Stupid Dream (van hun oudere werken dan) vind ik een briljante CD. Dat ze harder geworden zijn heeft ook te maken met hun nieuwe drummer, Gavin Harrison, die de band een nieuwe impuls gaf.

Jeroen D
11-09-2006, 12:03
Kreeg net bericht dat mijn DVD verzonden is :lol: :lol: :lol:

Ednolb
20-09-2006, 00:19
Heb ze vrijdag gezien in Antwerpen en meteen de DVD daar gekocht. De DVD is echt heel verzorgd zowel in verpakking als in beeld- en geluidskwaliteit. Een topproduct, alleen jammer van de ongelukkige laagwisselling (tijdens "So Called Friend").

Wie trouwens panikeert over de "metal"-richting die PT lijkt te volgen: Tijdens deze tour brengen ze het materiaal van hun nieuwe CD in premiere en ik moet zeggen dat het er niet minder "metal" op wordt.

hjs
27-09-2006, 10:15
Voor wie alvast de muziek wil horen in afwachting van de dvd, een dvd rip staat ergens in een nieuwsgroep ;)

Bob Hiemstra
27-09-2006, 10:24
Voor wie alvast de muziek wil horen in afwachting van de dvd, een dvd rip staat ergens in een nieuwsgroep ;)

Heb hem inderdaad een paar dagen geleden gedownload.
Klinkt erg goed, maar wacht wel tot ik de dvd een keertje goedkoop tegen kom.

Jeroen D
29-09-2006, 13:18
http://www.dprp.net/reviews/200644.php#pt

Een review waar ik het volledig mee eens ben :)

Anorak
15-10-2006, 16:28
Helaas het concert van vorige maand in Paradiso gemist, maar de DVD maakt heel veel goed.
Muziek mix in DTS is zeer goed. Geen 5.1 want de front midden bleef stil, maar dat maakt de bijna perfecte mix helemaal goed. Had eigenlijk niets anders verwacht, gezien de zeer goede kwaliteit van de DVD-Audio's van PT.
Iedereen die wel eens wat videos van PT gemaakt door Lasse Hoile heeft gezien, weet wat ie kan verwachten :wink:
Top muziek dvd :D

PacoH
23-11-2006, 20:51
Sorry, dat ik zomaar een topic binnen kom vallen, maar dit is de enige plek op internet waar ik een piepklein beetje informatie kon vinden over mijn probleem.



De nieuwe Stupid Dream DVD-Audio heb ik nog niet gezien (daar schijnt wwt mis mee te zijn met de eerste persing, ff wachten dus).

Hoi Anorak, ik vraag me af waar je dat gerucht gehoord/gezien hebt. (Zou je dat voor mij kunnen opzoeken?) Ik ben een van de ongelukkigen die een "misprint" in handen kreeg.
PCM geluid speelt ie gewoon af, maar zodra het 5.1 geluid wordt, dan hoor je niks.

Ik heb nog nooit eerder zoiets meegemaakt, dus ik vraag me af wat ik het beste kan doen...

Bij voorbaat dank,
Paco

Bob Hiemstra
24-11-2006, 08:37
Sorry, dat ik zomaar een topic binnen kom vallen, maar dit is de enige plek op internet waar ik een piepklein beetje informatie kon vinden over mijn probleem.



De nieuwe Stupid Dream DVD-Audio heb ik nog niet gezien (daar schijnt wwt mis mee te zijn met de eerste persing, ff wachten dus).

Hoi Anorak, ik vraag me af waar je dat gerucht gehoord/gezien hebt. (Zou je dat voor mij kunnen opzoeken?) Ik ben een van de ongelukkigen die een "misprint" in handen kreeg.
PCM geluid speelt ie gewoon af, maar zodra het 5.1 geluid wordt, dan hoor je niks.

Ik heb nog nooit eerder zoiets meegemaakt, dus ik vraag me af wat ik het beste kan doen...

Bij voorbaat dank,
Paco

Ik zou gewoon contact opnemen met de winkel waar je hem gekocht of besteld hebt en vragen of je een goede versie kan krijgen.
Meestal doen ze hier toch niet zo moeilijk over.

Anorak
25-11-2006, 07:10
Sorry, dat ik zomaar een topic binnen kom vallen, maar dit is de enige plek op internet waar ik een piepklein beetje informatie kon vinden over mijn probleem.



De nieuwe Stupid Dream DVD-Audio heb ik nog niet gezien (daar schijnt wwt mis mee te zijn met de eerste persing, ff wachten dus).

Hoi Anorak, ik vraag me af waar je dat gerucht gehoord/gezien hebt. (Zou je dat voor mij kunnen opzoeken?) Ik ben een van de ongelukkigen die een "misprint" in handen kreeg.
PCM geluid speelt ie gewoon af, maar zodra het 5.1 geluid wordt, dan hoor je niks.

Ik heb nog nooit eerder zoiets meegemaakt, dus ik vraag me af wat ik het beste kan doen...

Bij voorbaat dank,
Paco

Paco, via www.porcupinetree.com kun je bij de online store van PT terechtkomen (Burning Shed). Lijkt me dat je via hun wel moet kunnen regelen.

PacoH
27-11-2006, 17:52
Anorak! Bedankt!

Het gekke is...
Dat het blijkbaar niet aan de DVD ligt omdat-ie het bij mij op school wel doet.
Echt heel vreemd.

Wat is precies het verschil tussen DVD en DVD-A?

Een gewone DVD met 5.1 DTS surround geluid werkt gewoon wel (Dream Theater - SCORE bijvoorbeeld) ookal hebben we geen 5.1 surround set... Het geeft in ieder geval geluid. :roll:

Ednolb
28-11-2006, 11:21
Een DVD-A kan je wel enkel met een DVD-A-speler afspelen (beetje zoals super audio CD).

Jeroen D
28-11-2006, 11:46
Heeft iemand misschien enig idee waneer de nieuwe versie van Lightbulb Sun uitkomt ?

Ednolb
28-11-2006, 14:15
Ik vermoed najaar 2007 pas, gezien het drukke schema van SW.

Anorak
28-11-2006, 14:21
Quote van SW (July 2006):
"Lightbulb Sun is next on the agenda for the same treatment (2 disc re-issue) , but not until after the next new PT studio record."

stefanovic
01-05-2007, 14:38
Zijn er Porcupine Tree fans die me een absolute aanrader kunnen tippen (cd of dvd)? Ik heb namelijk nog helemaal niets van ze in huis en lees voortdurend enthousiaste verhalen... Thanx alvast!

Jeroen D
01-05-2007, 14:49
In Absentia
Fear of a blank planet

2 fantastische CD's !! De rest is ook goed maar deze 2 vind ik echt waanzinnig.

stefanovic
01-05-2007, 16:06
In Absentia
Fear of a blank planet

2 fantastische CD's !! De rest is ook goed maar deze 2 vind ik echt waanzinnig.
Ik begin denk ik maar met het nieuwste album, of is 'Arriving somewhere' een betere introductie?

Jeroen D
01-05-2007, 18:19
Arriving Somewhere is zeker een goede introductie.
Geweldig geluid en beeld.
In Absentia word vaak (en niet onterecht) als de beste PT CD gezien maar de nieuwe Fear of a blank planet doet daar echt heel weinig voor onder.

Roeland
04-05-2007, 08:12
Zijn er Porcupine Tree fans die me een absolute aanrader kunnen tippen (cd of dvd)? Ik heb namelijk nog helemaal niets van ze in huis en lees voortdurend enthousiaste verhalen... Thanx alvast!

Ik zou beginnen met de vorig jaar uitgebrachte 2-disc versie van Stupid Dream. De eerste cd is het album geremixt, de tweede disc is een dvd met 5.1 mixen en twee extra nummers.

Tweede stap zou zijn In Absentia (let op dat je de versie met bonus disc neemt -> vooral het bonus nummer Drown with Me is erg de moeite waard IMHO). In Absentia is het eerste album waar PT meer de metal kant op gaat.

Als derde zou ik Deadwing of Fear of a Blank Planet nemen. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit welke van de twee ik beter vind (FOABP moet nog even bezinken).

Symphony X
07-05-2007, 08:17
Ook ik kan je aanbevelen als eerste Deadwing, In Absentia of Fear of a Blank Planet te beluisteren. 3 geweldige albums die ik eigenlijk allemaal wel even goed vindt. De DVD-A's zijn echt aan te raden(hiervoor moet je wel een DVDA-Speler in bezit hebben, of een DVD-Speler met DTS).

Het 18 minutige monster op FOABP "Anesthetize" klinkt echt ongeloofelijk onuitlegbaar mooi in DTS. Misschien wel 1 van de mooiste nummers ooit gehoord, dit komt ook mede doordat de eerste 12 minuten loeihard zijn(Die drums! Carey, eat your heart out!)
en de overige 6 minuten zeer rustige maar erg prachtig zijn.
Om nog maar te zwijgen over de overige 5 nummers op het album.

*Lightbulb Sun is ook erg leuk...

Jeroen D
07-05-2007, 08:21
Anesthetize is 1 van de mooiste nummers die ik ooit gehoord heb. Met echt absurd drumwerk. Gewoon werelds !

Symphony X
19-06-2007, 15:09
Anesthetize is 1 van de mooiste nummers die ik ooit gehoord heb. Met echt absurd drumwerk. Gewoon werelds !

2 andere *erg mooie nummers zijn:

The Odyssey van Symphony X: Epische metal/film musical achtig nummer dat je gewoon eens gehoord moet hebben! (lengte: circa 24 minuten)

Cassandra Geminni van The Mars Volta: Geen woorden voor, luister en geniet. (lengte circa 32 minuten).

*En dan bedoel ik ook echt mooi -> kippenvel...

Jeroen D
19-06-2007, 20:23
Ik ken beide nummers, erg mooi ook inderdaad.
Het mooiste lange nummer ooit vind ik echter nog steeds 'A change of seasons' van Dream Theater.

kabouterpaul
15-07-2007, 09:19
Sorry, dat ik zomaar een topic binnen kom vallen, maar dit is de enige plek op internet waar ik een piepklein beetje informatie kon vinden over mijn probleem.




Hoi Anorak, ik vraag me af waar je dat gerucht gehoord/gezien hebt. (Zou je dat voor mij kunnen opzoeken?) Ik ben een van de ongelukkigen die een "misprint" in handen kreeg.
PCM geluid speelt ie gewoon af, maar zodra het 5.1 geluid wordt, dan hoor je niks.

Ik heb nog nooit eerder zoiets meegemaakt, dus ik vraag me af wat ik het beste kan doen...

Bij voorbaat dank,
Paco

Stupid Dream dvd-audio is geen misprint!
In tegenstelling tot In Absentia en Deadwing dvd-a's welke naast een high resolution dvd-audio spoor ook een DTS spoor bevat, heeft Stupid Dream alleen een dvd-audio laag. Dit betekend dat je hem alleen op dvd-audio spelers kan afspelen.

Mvg, Paul

Anorak
15-07-2007, 09:50
Stupid Dream dvd-audio is geen misprint!
In tegenstelling tot In Absentia en Deadwing dvd-a's welke naast een high resolution dvd-audio spoor ook een DTS spoor bevat, heeft Stupid Dream alleen een dvd-audio laag. Dit betekend dat je hem alleen op dvd-audio spelers kan afspelen.

Mvg, Paul

Ik weet niet waar je deze info vandaan haalt, maar op dit moment speelt bij mij de Stupid Dream dvd-audio met DTS en het klinkt fantastisch. Zelfs op de PC doet ie het met DTS mbv AC3 filter.

Symphony X
15-07-2007, 19:34
Ik weet niet waar je deze info vandaan haalt, maar op dit moment speelt bij mij de Stupid Dream dvd-audio met DTS en het klinkt fantastisch. Zelfs op de PC doet ie het met DTS mbv AC3 filter.

Klopt Stupid Dream heeft ook DTS, Pacoh zal waarschijnlijk geen DTS af kunnen spelen en/of heeft geen DVD-A speler.

Symphony X
29-09-2007, 12:03
Voor de Steve Wilson/Blackfield fans:


The Blackfield DVD recorded at the Bowery Ballroom, NYC on 16th March 2007, is nearing completion and is set for release on 15th October in Europe and 6th November in the USA, through KScope/Snapper. The DVD, entitled "BLACKFIELD:NYC - Live in New York City", includes the whole concert edited by Lasse Hoile, with sound mixed into stereo and 5.1 surround sound by Steven Wilson.

The full track listing for the DVD is:

1. Once
2. Miss U
3. Blackfield
4. Christenings
5. The Hole In Me
6. 1,000 People
7. Pain
8. Glow
9. Thankyou
10. Epidemic
11. Someday
12. Open Mind
13. My Gift of Silence
14. Where is My Love?
15. End of the World
16. Hello
17. Once (encore)
18. Cloudy Now

Kerel blijft maar stuff produceren, fans mogen zeker niet klagen. Het mini-album "Nil Recurring" van PT klinkt ook weer geweldig, hoop echt dat ze 5 december ook een paar nummers van dit album spelen.

Jeroen D
29-09-2007, 13:14
Die DVD komt er zeker in. Gewoon geweldige muziek.

crocs
10-09-2008, 19:59
Afgelopen voor het eerst kennis gemaakt met Blackfied en Porcupine Tree.
Ik dacht eerst dat het dezelfde bands waren, maar dan onder een andere naam. :lol:

Enfin. ik heb zowel de Blackfield DVD als Arriving Somewhere DVD bekeken en beluisterd. Ik vond het erg goed. (y) en dat voor een blinde aankoop. Oké het was een tip van iemand om naar een ene Steven Wilson te gaan luisteren. Ik kwam uit op deze DVD's. Zijn er nog meer DVD's uitgekomen van deze 2 bands?

Oh ja ik kreeg ook nog te horen dat Porcupine Tree gaat optreden op 15 en 16 okt in 013 Tilburg. Ze zijn beide concerten opnemen. Dat wordt een nieuwe (toekomstige) koopDVD wat in 2009 uit zal gaan komen.

Jeroen D
11-09-2008, 06:20
http://www.swhq.co.uk/

Dit word ook leuk ;)

Symphony X
04-10-2008, 16:27
Oh ja ik kreeg ook nog te horen dat Porcupine Tree gaat optreden op 15 en 16 okt in 013 Tilburg. Ze zijn beide concerten opnemen. Dat wordt een nieuwe (toekomstige) koopDVD wat in 2009 uit zal gaan komen.

Dat is idd heel leuk, nu al een dikke aanschaffer! Kan er helaas niet bij zijn, was te laat, beide dagen uitverkocht. Naja, heb ze vorig jaar in de HMH gezien, Anesthetize!

Symphony X
02-03-2010, 20:38
PT Blu-ray/dvd op komst:



Porcupine Tree's new live film is approaching completion and a special edition will be available in April, with a regular version to follow in May. Anesthetize was filmed live over 2 nights in Tilburg, The Netherlands in October 2008, at the end of the Fear of a Blank Planet tour. The 130 minute live film includes a complete performance of the Blank Planet album and 11 other tracks, and was directed and edited by Lasse Hoile on high definition cameras, with the soundtrack mixed into stereo and 5.1 sound.

The special edition will take the form of a cloth bound hard back 120 page book (as per The Incident and Insurgentes deluxe versions) featuring live photography of the band taken over the last 5 years. The book will house both a DVD and a much higher quality Blu-Ray disc version of the film, as well as 2 audio CDs of the soundtrack including one bonus track not featured in the film. The book and audio CDs will not be included with the standard retail versions of the Blu-Ray/DVD.

More news soon.

Anorak
22-06-2010, 07:56
Inmiddels de special edition (grey version) binnen van Anesthetize. Gelukkig is Lasse Hoile deze keer wat minder tekeer gegaan met de speciale effecten en dat geeft wat mij betreft een rustiger beeld dan de "Arriving Somewhere" dvd. De geluidmix is uiteraard top zoals verwacht bij Steven Wilson.
Het fotoboek ziet er heel mooi uit. Goed, stevig papier en mooie foto's van de tour in kleur en zwart-wit.
Kortom, een mooie aanschaf en inmiddels alleen nog via E-bay te krijgen.
In de kast een mooi rijtje special editions: Insurgentes, The Incident en Anesthetize.