PDA

Bekijk de volledige versie : 2106 vs 2807



Hakkie
29-05-2006, 13:53
Hallo,

Ik zit al een poos te wikken en te wegen wat voor receiver ik wil hebben. Wil wel wat centen uitgeven, maar als ik met minder uitgeven net zo blij ben, ben ik een dief van mn eigen portemonee. Nu heb ik speakers uit de B&W600serie die maximaal 100watt kunnen verdragen.

Ik staarde me helemaal blind op de 2807 terwijl 1 stapje naar benee ongeveer de helft in aanschaf scheelt. Geeft de avr2807 het dubbele aan luisterplezier in vergelijking met de avr2106?? De avr2106 krijgt namelijk ook hele goede recensies e.d. (hoewel goedkoop vaak duurkoop is, heb ik wel gemerkt).

HDMI is volgens mij nu nog geen must op een receiver. Als ik de dvd1920 aanschaf, kan deze direkt aan de lcd hangen (ja toch.....niet dan).

Ik heb namelijk gemerkt dat ik niet heeeeeeel veel films meer kijk (zeg maar 1x per maand een filmpie opzet). Ik kijk veel tv of heb radio aan op de achtergrond. Maar als ik kijk, wil ik het ook goed doen...........ben ik nog te volgen ??

Wat te doen..........wie zet me weer met beide benen op de grond ;-)

A3aan
29-05-2006, 14:03
Gunst, ja, je moet het natuurlijk zelf weten...

een verdubbeling in prijs is m.i. nooit een verdubbeling in de kwaliteit. Maar wel een substantiële. Tsja, en hoe belangrijk is dat?? Luister en bepaal of het verschil-zoals-jij-dat-ervaart het extra geld waard is. punt.


Maar als ik kijk, wil ik het ook goed doenKlinkt naar duurder (als JIJ het verschil ervaart tenminste).


en HDMI? ach je kan ook kiezen direct aan te sluiten (zolang je één bron hebt en één monitor (1 dvd-speler, 1 tv, dus niet ook nog een dvd-recorder of een beamer) kun je zonder). HDMI... als je ervan uitgaat dat je zo'n receiver langer dan een jaartje gebruikt, ... wie weet ben je er later blij mee.

Enne, een ander kan nooit bepalen wat voor jou een goede keus is. Een ander voorbeeld: uithuwelijken. Made my point?

eh tot zover weer het intrappen van een aantal open deuren.

Hakkie
03-06-2006, 21:38
Ik moest maar eens gaan luisteren. Neig prijstechnisch toch naar de avr 2106.
Qua hdmi heeft mn beoogde lcd 2 ingangen (toshiba 32wl66z), dus kan altijd nog uitbreiden :-)
Wil ook een dvdspeler (1920 dan) aanschaffen, en rond de 2000 euro blijven (het groeit me niet op de) ;-)

j.bertrand
31-01-2007, 18:56
Ik moest maar eens gaan luisteren. Neig prijstechnisch toch naar de avr 2106.
Qua hdmi heeft mn beoogde lcd 2 ingangen (toshiba 32wl66z), dus kan altijd nog uitbreiden :-)
Wil ook een dvdspeler (1920 dan) aanschaffen, en rond de 2000 euro blijven (het groeit me niet op de) ;-)

Ben je al gaan luisteren naar de 2807 en 2106? Overweeg namelijk ook om de 2106 aan te schaffen?

Alexander D
31-01-2007, 19:26
Ik moest maar eens gaan luisteren. Neig prijstechnisch toch naar de avr 2106.
Qua hdmi heeft mn beoogde lcd 2 ingangen (toshiba 32wl66z), dus kan altijd nog uitbreiden :-)
Wil ook een dvdspeler (1920 dan) aanschaffen, en rond de 2000 euro blijven (het groeit me niet op de) ;-)

Rustig gaan luisteren. Als het geluidsverschil voor jou klein of misschien niet waarneembaar is: ga voor de 2106, koop een 1730 dvdspeler en ga van de helft van je budget dat je dan nog hebt op vakantie..... :wink: