PDA

Bekijk de volledige versie : Advies gevraagd voor upgrade home cinema



frisovangent
31-05-2006, 10:34
Hallo forumleden,

ik heb al geruime tijd een homecinema setje van Sony maar ik wil nu wat anders. Ik wil namelijk over stappen op losse componenten en dan beginnen met wat simpels en in de loop van de tijd uitbreiden naar iets beters. Het liefst iets wat voldoet aan de volgende eisen;

- maximaal 700 euro voor een receiver + 5.1 satellietsetje (studentenbudget :) )
- actieve sub
- DTS
- ik luister niks in stereo, ik bekijk alleen films

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!!

Alvast hartstikke bedankt,

Friso

Alexander D
31-05-2006, 10:36
Dan zou ik zeker eens naar een Yamaha AV pack kijken. Die hebben een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding en je kunt upgraden.

Rob Eric Blank
31-05-2006, 10:44
Dan zou ik zeker eens naar een Yamaha AV pack kijken. Die hebben een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding en je kunt upgraden.Ik sluit mij hier unaniem bij aan.
Misschien heeft Harman/Kardon ook weer eens een aanbieding bij bv. Media Markt (gister zag ik niets in de MM Utrecht) en dan kun je daar een mooie receiver + DVD speler en een satteliet systeempje kopen. je moet dan alleen nog de benodigde bekabeling.
De Av packs zijn tevens ook verkrijgbaar bij MM en BCC.

Seth__Gekko
31-05-2006, 10:45
Ik denk dat je inderdaad naar een AV-Pack moet gaan kijken, of naar de H/K + JBL combo's zoals ze bijvoorbeeld bij de MediaMarkt staan. Daar zag ik ook nog een leuk Denon setje kant en klaar.

Alexander D
31-05-2006, 10:46
Dan zou ik zeker eens naar een Yamaha AV pack kijken. Die hebben een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding en je kunt upgraden.Ik sluit mij hier unaniem bij aan.
Misschien heeft Harman/Kardon ook weer eens een aanbieding bij bv. Media Markt (gister zag ik niets in de MM Utrecht) en dan kun je daar een mooie receiver + DVD speler en een satteliet systeempje kopen. je moet dan alleen nog de benodigde bekabeling.
De Av packs zijn tevens ook verkrijgbaar bij MM en BCC.

Zolang je maar geen HK setje met een DV22 speler neemt. Die zijn namelijk behoorlijk slecht en gaan vaak kapot.

frisovangent
31-05-2006, 10:46
Dan zou ik zeker eens naar een Yamaha AV pack kijken. Die hebben een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding en je kunt upgraden.

Daar heb ik inderdaad al naar gekeken, er zijn momenteel veel aanbiedingen van Yamaha.. Maar ik heb ook gehoord dat de speakers van Yamaha wat te wensen overlaten.

Ik heb laatst een 5.1 satellietset van JBL SCS178 gehoord, dat vond ik vrij goed klinken. Is dat misschien een idee in combinatie met een receiver?

frisovangent
31-05-2006, 10:48
Dan zou ik zeker eens naar een Yamaha AV pack kijken. Die hebben een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding en je kunt upgraden.Ik sluit mij hier unaniem bij aan.
Misschien heeft Harman/Kardon ook weer eens een aanbieding bij bv. Media Markt (gister zag ik niets in de MM Utrecht) en dan kun je daar een mooie receiver + DVD speler en een satteliet systeempje kopen. je moet dan alleen nog de benodigde bekabeling.
De Av packs zijn tevens ook verkrijgbaar bij MM en BCC.

Dus mediamarkt is een aanrader?

Alexander D
31-05-2006, 10:48
Dan zou ik zeker eens naar een Yamaha AV pack kijken. Die hebben een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding en je kunt upgraden.

Daar heb ik inderdaad al naar gekeken, er zijn momenteel veel aanbiedingen van Yamaha.. Maar ik heb ook gehoord dat de speakers van Yamaha wat te wensen overlaten.

Ik heb laatst een 5.1 satellietset van JBL SCS178 gehoord, dat vond ik vrij goed klinken. Is dat misschien een idee in combinatie met een receiver?

Natuurlijk is dat een idee maar vaak ben je meer geld kwijt voor (zo'n beetje) hetzelfde als je een losse speakerset koopt en een losse receiver.

Vandaar het advies om naar een complete set te kijken. :wink:

Seth__Gekko
31-05-2006, 10:49
Alles is mogelijk natuurlijk, maar het advies zal veelal zijn: Eerst orienteren, en daarna flink luisteren. Neem films mee die je goed kent en beluister die eens op de nieuwe set in de winkel.

Jos A.
31-05-2006, 13:51
Dan zou ik zeker eens naar een Yamaha AV pack kijken. Die hebben een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding en je kunt upgraden.

Daar heb ik inderdaad al naar gekeken, er zijn momenteel veel aanbiedingen van Yamaha.. Maar ik heb ook gehoord dat de speakers van Yamaha wat te wensen overlaten.

Ik heb laatst een 5.1 satellietset van JBL SCS178 gehoord, dat vond ik vrij goed klinken. Is dat misschien een idee in combinatie met een receiver?

Natuurlijk is dat een idee maar vaak ben je meer geld kwijt voor (zo'n beetje) hetzelfde als je een losse speakerset koopt en een losse receiver.

Vandaar het advies om naar een complete set te kijken. :wink:

Maar, bij zo'n Yamaha setje zit een dvd-speler. Als de topicstarter die niet nodig heeft, is het helemaal geen gek idee om speakers en receiver los te kopen. Ik weet niet wat een Yamaha set kost, maar als je alles lost koopt ben je (als geldminnende student :P) misschien al voor €600 klaar. En dan kun je die andere 100 euro lekker opdrinken :D.

Alexander D
31-05-2006, 13:56
Maar, bij zo'n Yamaha setje zit een dvd-speler. Als de topicstarter die niet nodig heeft, is het helemaal geen gek idee om speakers en receiver los te kopen. Ik weet niet wat een Yamaha set kost, maar als je alles lost koopt ben je (als geldminnende student :P) misschien al voor €600 klaar. En dan kun je die andere 100 euro lekker opdrinken :D.

Heb ik iets gemist dan? Heeft hij die niet nodig? :?

frisovangent
31-05-2006, 14:06
Maar, bij zo'n Yamaha setje zit een dvd-speler. Als de topicstarter die niet nodig heeft, is het helemaal geen gek idee om speakers en receiver los te kopen. Ik weet niet wat een Yamaha set kost, maar als je alles lost koopt ben je (als geldminnende student :P) misschien al voor €600 klaar. En dan kun je die andere 100 euro lekker opdrinken :D.

Heb ik iets gemist dan? Heeft hij die niet nodig? :?

Die heb ik wel nodig, maar die laat ik nog even buiten mijn budget aangezien ik hier nog een dvd speler heb liggen die ik er wel even tijdelijk op aan kan sluiten. Het gaat me nu dus echt om de receiver en een satellietsetje. Behalve als iemand een goed alles-in-één-setje weet..

Jos A.
31-05-2006, 14:07
Heb ik iets gemist dan? Heeft hij die niet nodig? :?

Weet ik eigenlijk niet, maar in de openingspost staat alleen dat ie een receiver en speakertjes nodig heeft :).

Ooooh, wacht even, er staat dat ie DTS wil hebben... maar of dat de receiver of een DVD-speler (of allebei) is weet ik eigenlijk ook niet. Friso, doe es hellepe!

Edit: Kijk even of je DVD-speler dus ook DTS ondersteunt ;).

frisovangent
31-05-2006, 14:07
Heeft iemand hier ervaring met 5.1 speakersetjes van JBL?

frisovangent
31-05-2006, 14:08
Maar, bij zo'n Yamaha setje zit een dvd-speler. Als de topicstarter die niet nodig heeft, is het helemaal geen gek idee om speakers en receiver los te kopen. Ik weet niet wat een Yamaha set kost, maar als je alles lost koopt ben je (als geldminnende student :P) misschien al voor €600 klaar. En dan kun je die andere 100 euro lekker opdrinken :D.

Heb ik iets gemist dan? Heeft hij die niet nodig? :?

Weet ik eigenlijk niet, maar in de openingspost staat alleen dat ie een receiver en speakertjes nodig heeft :).

Ooooh, wacht even, er staat dat ie DTS wil hebben... maar of dat de receiver of een DVD-speler (of allebei) is weet ik eigenlijk ook niet. Friso, doe es hellepe!

De receiver moet DTS ondersteunen! Mijn dvdspeler doet dat al!

El-Jorge
31-05-2006, 14:27
Heeft iemand hier ervaring met 5.1 speakersetjes van JBL?

Jep, en als je doelt op die scs 178 set, die heb ik zelf ook gehad. Ik heb er veel meer voor betaald als dat ze nu te koop staan. En het is echt geen geld waarvoor je die kan krijgen. Voor het geld vind ik een van de beste satteliet setjes, enl beter vind ik dan de meeste plastic setjes IMO. Lekker combineren met een mooie HK instapversterker, en je hebt voor 5 a 6 honderd euro een leuk setje. Leuke instap coax erbij, beetje monster speakercable of zoiets erbij, en je kan aan de slag!

Seth__Gekko
31-05-2006, 14:28
Heeft iemand hier ervaring met 5.1 speakersetjes van JBL?Mijn schoonpa heeft die zilveren set SCS300, niet die met de enkele SCS200 maar de dubbele units erin.

De sub is zelfs best aardig te doen, alleen best groot, maar ik heb deze dan ook alleen een beetje met films beluisterd.
Voor HT is het aardig te doen, voor satellietjes dan :wink:
Zoiets
http://www.jbl.com/home/products/images/products_large/SCS300_7.jpg

Rob Eric Blank
31-05-2006, 14:37
Heeft iemand hier ervaring met 5.1 speakersetjes van JBL?

Jep, en als je doelt op die scs 178 set, die heb ik zelf ook gehad. Ik heb er veel meer voor betaald als dat ze nu te koop staan. En het is echt geen geld waarvoor je die kan krijgen. Voor het geld vind ik een van de beste satteliet setjes, enl beter vind ik dan de meeste plastic setjes IMO. Lekker combineren met een mooie HK instapversterker, en je hebt voor 5 a 6 honderd euro een leuk setje. Leuke instap coax erbij, beetje monster speakercable of zoiets erbij, en je kan aan de slag!Deze houten JBL SCS 178 set klinkt voor sattelietjes erg fijn. Zeker 1 van de betere die ik ooit gehoord heb (Kef eitjes winnen het de 2005.2 dan), terwijl ik er geen voorstander van ben.

frisovangent
31-05-2006, 14:47
Heeft iemand hier ervaring met 5.1 speakersetjes van JBL?

Jep, en als je doelt op die scs 178 set, die heb ik zelf ook gehad. Ik heb er veel meer voor betaald als dat ze nu te koop staan. En het is echt geen geld waarvoor je die kan krijgen. Voor het geld vind ik een van de beste satteliet setjes, enl beter vind ik dan de meeste plastic setjes IMO. Lekker combineren met een mooie HK instapversterker, en je hebt voor 5 a 6 honderd euro een leuk setje. Leuke instap coax erbij, beetje monster speakercable of zoiets erbij, en je kan aan de slag!

Bedankt voor jullie reacties! Dit helpt mij al een stuk op weg. Met welke receiver zou ik dit setje (JBL scs 178) het beste mee kunnen combineren? Ik hoor iedereen HK roepen?

Alexander D
31-05-2006, 14:49
Heeft iemand hier ervaring met 5.1 speakersetjes van JBL?

Jep, en als je doelt op die scs 178 set, die heb ik zelf ook gehad. Ik heb er veel meer voor betaald als dat ze nu te koop staan. En het is echt geen geld waarvoor je die kan krijgen. Voor het geld vind ik een van de beste satteliet setjes, enl beter vind ik dan de meeste plastic setjes IMO. Lekker combineren met een mooie HK instapversterker, en je hebt voor 5 a 6 honderd euro een leuk setje. Leuke instap coax erbij, beetje monster speakercable of zoiets erbij, en je kan aan de slag!

Bedankt voor jullie reachties! Dit helpt mij al een stuk op weg. Met welke receiver zou ik dit setje (JBL scs 178) het beste mee kunnen combineren? Ik hoor iedereen HK roepen?

Dat wordt inderdaad vaak wel als een goede combo gezien. Hiervoor moet je echter zelf gaan luisteren. Dat is te persoonlijk om te adviseren. :wink:

joostpolletje
31-05-2006, 14:51
Beste Friso,

Ik lees dit nu pas ik zie dat je voor een relatief laag budget een

Ik heb zelf ook voor een laag budget, mijn eerste HT samengesteld, (zie mijn sig voor foto's/ervaringen)

Lees dat even beetje door, dan kan je me altijd meer vragen stellen. Ik zit er ook aan te denken om het binnenkort te verkopen trouwens.

Seth__Gekko
31-05-2006, 14:53
Beste Friso,

Ik lees dit nu pas ik zie dat je voor een relatief laag budget een

Ik heb zelf ook voor een laag budget, mijn eerste HT samengesteld, (zie mijn sig voor foto's/ervaringen)

Lees dat even beetje door, dan kan je me altijd meer vragen stellen. Ik zit er ook aan te denken om het binnenkort te verkopen trouwens.
Zo nieuw en nu al verkopen? Je wilt weer wat beters zeker 8)

Jos A.
31-05-2006, 14:54
Ik heb de SCS178 zelf en ben er (tot nog toe) behoorlijk blij mee. Voor een beperkt budget (had ik ook namelijk) zijn dit best leuke luidsprekers, verwacht er op muzikaal gebied echter niet ál te veel van. Maar aangezien je toch alleen films af wilt spelen denk ik dat je voor 250 euro weinig andere sets vindt die even goed klinken.

El-Jorge
31-05-2006, 14:56
Heeft iemand hier ervaring met 5.1 speakersetjes van JBL?

Jep, en als je doelt op die scs 178 set, die heb ik zelf ook gehad. Ik heb er veel meer voor betaald als dat ze nu te koop staan. En het is echt geen geld waarvoor je die kan krijgen. Voor het geld vind ik een van de beste satteliet setjes, enl beter vind ik dan de meeste plastic setjes IMO. Lekker combineren met een mooie HK instapversterker, en je hebt voor 5 a 6 honderd euro een leuk setje. Leuke instap coax erbij, beetje monster speakercable of zoiets erbij, en je kan aan de slag!

Bedankt voor jullie reachties! Dit helpt mij al een stuk op weg. Met welke receiver zou ik dit setje (JBL scs 178) het beste mee kunnen combineren? Ik hoor iedereen HK roepen?

Dat wordt inderdaad vaak wel als een goede combo gezien. Hiervoor moet je echter zelf gaan luisteren. Dat is te persoonlijk om te adviseren. :wink:

Dat is waar! Ik kan uit eigen ervaring spreken. Ik heb ze gehad met HK, en later Marantz. Eerlijk gezegd vond ik ze mooier op de Marantz, echter dit was dan ook een duurdere versterker. De combi met HK is redelijk logisch, JBL en HK hebben immers hetzelfde moederbedrijf. De sound van HK past goed bij deze JBL set. Ik denk dat je bijna geen misstap kan maken met deze combi, maar zelf luisteren zou ik zeker wel doen! Je zou kunnen kijken naar de volgende versterkers:
Harman Kardon (HK) AVR135 of 130
Marantz 4600 of 4500
Denon 1706

Rob Eric Blank
31-05-2006, 15:14
Van deze set is er ook nog een 6.1 set. Heb je een extra rear speaker! Moet de receiver daar wel mee kunnen omgaan.

joostpolletje
31-05-2006, 15:15
Beste Friso,

Ik lees dit nu pas ik zie dat je voor een relatief laag budget een

Ik heb zelf ook voor een laag budget, mijn eerste HT samengesteld, (zie mijn sig voor foto's/ervaringen)

Lees dat even beetje door, dan kan je me altijd meer vragen stellen. Ik zit er ook aan te denken om het binnenkort te verkopen trouwens.
Zo nieuw en nu al verkopen?
Je wilt weer wat beters zeker 8)

Ik wil wat beters jha :) Het virus stroomt...... :D

Ik ben me aan het orienteren op de KEF iQ-Q serie (off-topic)

Albert Kostwinder
31-05-2006, 15:22
.... maar als je alles lost koopt ben je (als geldminnende student :P) misschien al voor €600 klaar. En dan kun je die andere 100 euro lekker opdrinken :D.

Minder tot niet drinken en je hebt een nog mooiere HT... :roll: (niet zo slim die studenten van tegenwoordig :twisted: )

Jos A.
31-05-2006, 15:30
.... maar als je alles lost koopt ben je (als geldminnende student :P) misschien al voor €600 klaar. En dan kun je die andere 100 euro lekker opdrinken :D.

Minder tot niet drinken en je hebt een nog mooiere HT... :roll: (niet zo slim die studenten van tegenwoordig :twisted: )

Je kunt ook met iets minder genoegen nemen of tevreden zijn, en om het uitgaan te laten voor alleen een beetje herrie is ook weer zoiets :).

frisovangent
31-05-2006, 15:31
.... maar als je alles lost koopt ben je (als geldminnende student :P) misschien al voor €600 klaar. En dan kun je die andere 100 euro lekker opdrinken :D.

Minder tot niet drinken en je hebt een nog mooiere HT... :roll: (niet zo slim die studenten van tegenwoordig :twisted: )

Je kunt ook met iets minder genoegen nemen of tevreden zijn, en om het uitgaan te laten voor alleen een beetje herrie is ook weer zoiets :).

1 avondje wil ik wel laten schieten :P Maar meer :shock:

Albert Kostwinder
31-05-2006, 15:44
.... maar als je alles lost koopt ben je (als geldminnende student :P) misschien al voor €600 klaar. En dan kun je die andere 100 euro lekker opdrinken :D.

Minder tot niet drinken en je hebt een nog mooiere HT... :roll: (niet zo slim die studenten van tegenwoordig :twisted: )

Je kunt ook met iets minder genoegen nemen of tevreden zijn, en om het uitgaan te laten voor alleen een beetje herrie is ook weer zoiets :).

1 avondje wil ik wel laten schieten :P Maar meer :shock:

:mrgreen:

@JozefusGladiolus

Ooit zal je ht groter zijn dan je dorst.... neem dat maar aan van deze oud student.... :bier: :wink:

Jos A.
31-05-2006, 15:47
.... maar als je alles lost koopt ben je (als geldminnende student :P) misschien al voor €600 klaar. En dan kun je die andere 100 euro lekker opdrinken :D.

Minder tot niet drinken en je hebt een nog mooiere HT... :roll: (niet zo slim die studenten van tegenwoordig :twisted: )

Je kunt ook met iets minder genoegen nemen of tevreden zijn, en om het uitgaan te laten voor alleen een beetje herrie is ook weer zoiets :).

1 avondje wil ik wel laten schieten :P Maar meer :shock:

:mrgreen:

@JozefusGladiolus

Ooit zal je ht groter zijn dan je dorst.... neem dat maar aan van deze oud student.... :bier: :wink:

Ik ben al aan het sparen chef, alleen mijn kamer is niet echt upgrade proof :D. Alsmede mijn huisgenoten/buren, maar daar geef ik niet zo veel om.

Seth__Gekko
31-05-2006, 15:55
.... maar als je alles lost koopt ben je (als geldminnende student :P) misschien al voor €600 klaar. En dan kun je die andere 100 euro lekker opdrinken :D.

Minder tot niet drinken en je hebt een nog mooiere HT... :roll: (niet zo slim die studenten van tegenwoordig :twisted: )

Je kunt ook met iets minder genoegen nemen of tevreden zijn, en om het uitgaan te laten voor alleen een beetje herrie is ook weer zoiets :).

1 avondje wil ik wel laten schieten :P Maar meer :shock:

:mrgreen:

@JozefusGladiolus

Ooit zal je ht groter zijn dan je dorst.... neem dat maar aan van deze oud student.... :bier: :wink:

Ik ben al aan het sparen chef, alleen mijn kamer is niet echt upgrade proof :D. Alsmede mijn huisgenoten/buren, maar daar geef ik niet zo veel om.Pak het dan slim aan, nodig je huisgenoten uit om te kijken, gratis, zo lang ze maar ook drank voor jou meenemen!

Alexander D
31-05-2006, 16:09
.... maar als je alles lost koopt ben je (als geldminnende student :P) misschien al voor €600 klaar. En dan kun je die andere 100 euro lekker opdrinken :D.

Minder tot niet drinken en je hebt een nog mooiere HT... :roll: (niet zo slim die studenten van tegenwoordig :twisted: )

Je kunt ook met iets minder genoegen nemen of tevreden zijn, en om het uitgaan te laten voor alleen een beetje herrie is ook weer zoiets :).

1 avondje wil ik wel laten schieten :P Maar meer :shock:

:mrgreen:

@JozefusGladiolus

Ooit zal je ht groter zijn dan je dorst.... neem dat maar aan van deze oud student.... :bier: :wink:

Ooit zal je ht groter zijn dan je dorst.... :bier: (y)

El-Jorge
31-05-2006, 16:27
Ooit zal je ht groter zijn dan je dorst.... neem dat maar aan van deze oud student.... :bier: :wink:

Ooit zal je ht groter zijn dan je dorst.... :bier: (y)

@Albert, prachtige uitspraak!
Hoe groter de dorst, hoe groter de...... :bier: :bier: :mrgreen: :twisted: