PDA

Bekijk de volledige versie : Kiss Kiss Bang Bang [DVD]



Marcel den Haan
31-05-2006, 14:56
Kiss Kiss Bang Bang [DVD]

Twee mannen, een vrouw en een moordcomplot zijn het onderwerp van deze film.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=2519)

jeanreno
31-05-2006, 15:19
Zeer onderhoudende film, op originele wijze verteld. Een erg leuke variant op de film-noir stijl, met Downey jr. als verteller die hier en daar zelfs commentaar geeft op de manier waarop een opname in scene is gezet of over de functionaliteit van een scene. Voeg daarbij de zeer coole vertolking van Val Kilmer als Gay (of toch niet?) Perry en de aparte (soms lekker zwarte) humor en je hebt een film die (naar mijn mening) met 3 bolletjes wel erg ondergweaardeerd wordt.

Kasper P.
31-05-2006, 15:56
3 bolletjes is dikke onzin :evil: , dit is een behoorlijk goede film!

Een van de beste actie komedie's in jaren! Hoe kun je bij 3/5 komen, deze film heeft het allemaal! Prima acteurs, leuke regie, prima verhaal, hilarische humor en dialogen. 4/5!

Kees Hoekerd
31-05-2006, 16:00
Ik schrok ook even van dat cijfer. Alleen maar goeie beoordelingen heb ik gehoord, comeback van Shane Black etc., en voor Downey.
Maar ik zal hem eerst eens bekijken, hopelijk heb ik hem gewonnen. :wink:

Mr. Incredible
31-05-2006, 16:24
Ook ik vind de beoordeling aan de lage kant. Ik ben het er wel mee eens dat er aardig wat plotholes in deze film voorkomen, maar de 2 hoofdrolspelers en de combinatie van humor, aktie en dialogen zorgen er wel voor dat ik dit een van de leukste films van het afgelopen jaar vond.

PvdS
31-05-2006, 17:34
Veel te lage waardering voor de film zelf. Ieder zijn eigen smaak natuurlijk, maar deze score is behoorlijk in de minderheid als je naar andere recensies kijkt. Film alweer vergeten als je 'm uit de speler haalt? Ik in ieder geval niet!

JFC_
31-05-2006, 18:14
Drie sterren????
Dat is er MINIMAAL 1 te weinig!
Eindelijk weer eens een beetje orginele prent, met een flinke knipoog!
Downey, Kilmer en plaatje Michelle hebben een een film neergezet die wellicht nog baanbrekend genoemd kan worden ook. (Even afwachten hoeveel films de vertellijn na gaan doen)

Duidelijk een van de betere films de laatste tijd!



Actiecommité: drie sterren NEE!!!! :wink:

Puts
31-05-2006, 19:05
Ik vind de waardering ook te laag. Kan het niet altijd eens zijn met Marcel.

Ben deze film ook zeker nog niet vergeten. Heb 'm 1 keer gezien in de sneak en kan nog steeds heerlijke scenes voor de geest halen. "Het lijk en het plassen"; "De pistool uit het dashboardkastje"; "Doodskisthangen"; "Russisch Roulette" "Spin in BH" en de lijst gaat verder.
Kilmer en Downey Jr. eindelijk weer eens in fatsoenlijke rollen.
Een van de beste sneaks van het jaar!!!

Sander Haarmans
31-05-2006, 19:08
Sinds tijden dat ik echt weer eens een goede/leuke film heb gezien. Heb me er prima mee vermaakt en was boeiend van begin tot eind.
Had hem zelf ook zeker 1 bolletje meer gegeven qua inhoud maar ja iedereen ervaart een film anders.

MarioGastel
01-06-2006, 09:49
Hier gaat al het "ieder zijn eigen smaak" en "iedereen ervaart de film anders" niet op. Drie bolletjes voor deze film, met geweldige dialogen en prima acteurwerk, is gewoon te weinig. Eindelijk weer eens een film die zijn publiek durft na te laten denken en die bij een tweede kijkbeurt alleen maar leuker wordt. Misschien is de film gewoon te hoog gegrepen voor de recensent.

Roy Langeveld
01-06-2006, 18:24
Nou nou nou, als een recensent een film beter moet waarderen omdat de forumleden dat willen, dan schiet hij/zij zijn taakomschrijving wel een beetje voorbij, denk ik. Laat Marcel nou maar, hij heeft zijn mening toch voldoende gemotiveerd?

Wat niet wegneemt dat ik het ook niet eens ben met de drie bolletjes, deze film krijgt er van mij ook 4. Het plot is idd onnavolgbaar, maar dat past perfect bij de zelfspottende, anarchistische toon van de film. Zelfs Robert Downey Jr. heeft voortdurend van alles over de film op te merken, dus dat lijkt mij een teken dat deze film vooral niet te serieus genomen dient te worden. Het is eigenlijk een vette parodie op de film noir/buddy comedy, en in dat laatste genre verdient Shane Black zelf zijn brood. Het acteurstrio Kilmer, Downey Jr. en Monaghan is perfekt op elkaar ingespeeld en de dialogen zijn vaak top. Ook de combinatie geweld + humor werkt hier prima, bv. [spoiler:f5d7089790]wanneer Downey Jr. zijn duim kwijt raakt, of tijdens een potje bluffen met een geweer per ongeluk een crimineel neerschiet.[/spoiler:f5d7089790] Sinds Pulp Fiction heb ik iig niet meer zo gelachen om bot geweld.

chimera01
01-06-2006, 18:49
Gewoonweg de best film van vorig jaar voor mij, een heerlijke absurde thriller met sterke tekst en fantastische plotwendingen.

Misschien inderdaad te hoog gegrepen voor de recensent. :wink:

Roy Langeveld
01-06-2006, 20:55
Iedereen heeft toch wel een film die hij/zij (zwaar) overgewaardeerd vindt? Hoort er bij als filmfan. Dat heeft niks met intellect of gebrek aan smaak oid te maken, en daar hoeven mensen die zo'n film wel helemaal te gek vinden geen aanstoot aan te nemen. No hard feelings and no offense intended. :)

Zoolander
03-06-2006, 15:15
Ik heb me uitstekend vermaakt met deze film. Voor mij is dit een van de leukste hollywood films van het laatste jaar en het plezier dat de acteurs hadden spat van het scherm af. Deze film is het waard om meerdere keren bekeken te worden en ik ga hem dan zeker ook aanschaffen! (y)

Rotterdam5314
18-07-2006, 09:06
ik geef deze een 6,5
vondt hem niet slecht maar ook niet echt goed

Swanski
31-07-2006, 15:08
Fenomenale mix van noir en comedy door de 3 hoofdrolspelers, dialogen, humor en nog veel meer! Er zitten voor mij persoonlijk nu al een paar instant classic scenes tussen die ik nooit meer zal vergeten en waar ik om 4.00 uur 's nachts hard om heb moeten lachen en dat terwijl ik me moest inhouden voor de overige huisgenoten.

De 7,9 op IMDB is naar mijn mening 1 tiende te kort, omdat deze film gewoon een 8 verdient :wink:. De 3 bolletjes van Marcel zijn duidelijk, op zijn minst, 1 te weinig. Tuurlijk het blijft een kwestie van smaak, maar deze quote: "dat het ernstig schort aan het verhaal" verklaart voor mij de minimale beoordeling van Marcel. Duidelijk niet zijn smaak en dan kan je zo'n film niet op waarde waarderen. Dat hij dit als uitgangpunt neemt voor de beoordeling van deze film zegt genoeg. Ik zou zeggen kijk alleen het einde van de film maar weer eens en ga je zelf dan afvragen of het inhoudelijk wel goed in elkaar zit en of dat nou wel hetgeen is dat de regisseur nastreefde. (dit niet te letterlijk nemen uiteraard)

Hoe dan ook een absolute must see en vind zelf een must buy. Een film die je heel vaak terug kunt zien, alleen al om een aantal geweldige scenes.

Mijn verrassing van de laatste tijd iig. :idea:


En oh ja, laat het begin voor wat het waard is, wanneer Downey als verteller begint, op dat moment had ik namelijk een hele voorspelbare typische "leuk-doen-maar-niet-leuk-zijn-film verwacht, MAAR dat komt absoluut niet uit!

En neem het script uiteraard niet al te serieus, aangezien ik begrijp gezien een aantal opmerkingen dat velen het wel doen...

manasse van de velde
30-09-2006, 14:11
Net gezien. Leuke film met grappige momenten, maar ik had er meer van verwacht. 7/10.

Richard B.
12-10-2008, 19:44
Leuke film met leuke rollen van Downey Jr. en Kilmer. Deze film deed me wel wat denken aan films als Grosse Pointe Blank en (in mindere mate) Pulp Fiction en sommige films van de Coen brothers. Dikke aanrader.