PDA

Bekijk de volledige versie : Pause Live TV en TimeShift



_sander
01-06-2006, 19:44
Hallo,

ik heb een probleem met de Pause Live TV op een Pioneer DVR 540.
De functie werkt niet, en dat zou volgens de gebruiksaanwijzing en een andere thread liggen aan mijn oude TV. Die heeft waarschijnlijk geen Smartlink. Beetje teleurstellend van mijn nieuwe aankoop, want ik heb ik ook een oude Philips HDR en daarvan werkt de TimeShift wel.

Weet iemand hoe ik met zekerheid vast kan stellen dat de Scart (CENELEC-standaard) van mijn TV het probleem is?
En wat is het verschil in techniek tussen TimeShift en Pause Live TV, waardoor TimeShift wel werkt?

Sander

P@trick_DVD
02-06-2006, 12:10
TimeShift en Pause Live TV zijn niet helemaal hetzelfde.

Bij Timeshift kun je een programma al bekijken terwijl het nog wordt opgenomen.

Pause Live TV is dat je de uitzending die je op dat moment aan het bekijken bent kunt pauzeren en hierna hervatten. Als de recorder is aangesloten op een scart die Smartlink ondersteunt (elk merk heeft hier weer zijn eigen naam voor) dan kan dit met één druk op de knop. De recorder pakt dan automatisch de zender op die je aan het bekijken bent op TV. Het is dus eigenlijk timeshifting met een stukje extra functionaliteit (overnemen kanaal TV en beeld pauzeren).

In jouw geval moet je de recorder eerst op het kanaal zetten dat je aan het kijken bent. Hierna dien je gewoon de record knop in te drukken. Het beeld wordt dan wel niet gepauseerd, maar de recorder start gewoon de opname. Als je hierna op play drukt, dan begint de recorder de opname gewoon af te spelen vanaf het moment dat je de record knop hebt ingedrukt (timeshifting) en de opname loopt ondertussen gewoon verder. Het afspelen kun je stoppen door op 'stop' te drukken (pauzeren kan natuurlijk ook). De opname kun je stopzetten door op 'stop rec' te drukken.

_sander
02-06-2006, 16:43
Net getest, het werkt.
Bedankt voor de tip. :D