PDA

Bekijk de volledige versie : Levering Samsung decoder



baltar
01-06-2006, 21:08
Week 22zit er bijna op. De decoder is nog steeds zeer beperkt leverbaar (en dan alleen de zwarte versie, de zilveren is nergens te bekennen).

Zijn nu al wel die 7000stuks uitgeleverd en zijn dat dan voornamelijk zwarte?

Nog een week en dan begint het wk.....

DVDProfilersFilmgek
02-06-2006, 07:26
nog een week en dan.....


mocht je bijvoorbeeld bij Casema zitten en nog geen digitaal abbootje hebben, dan kun je het wel vergeten, je krijgt namelijk geen garantie dat het ze gaat lukken om het dan ook voor jou werkend te krijgen......, hoe het zit als je al wel een abonnement hebt, weet ik niet, maar denk ook even aan de situatie na het WK.... wat krijg je dan nog en waar zit je aan vast.... ze weten het zelf nog niet, momenteel liggen ze volgens mij te stuiptrekken, het loopt voor geen meter, en ga zelf maar eens kijken naar zo'n demo winkel, ik ben benieuwd naar jouw ervaringen met het beeld....

baltar
02-06-2006, 10:30
Ik zit bij Essent en ik heb een week of 2 geleden een digitaal abonnement aangevraagd met HD-TV. De demo's die ik tot nu toe heb gezien zijn van Essent en dat ziet er goed uit. Samsung moet gewoon die decoders leveren zoals beloofd........

Harrie van Geleuken
05-06-2006, 11:58
Ik zit bij Essent en ik heb een week of 2 geleden een digitaal abonnement aangevraagd met HD-TV. De demo's die ik tot nu toe heb gezien zijn van Essent en dat ziet er goed uit. Samsung moet gewoon die decoders leveren zoals beloofd........

Geleverd op 3 juni en het resultaat is fantastisch via HDMI !
Zelfs de SD zenders zien er via deze nieuwe vebinding zeer goed uit.

baltar
09-06-2006, 12:07
Er schijnen dus toch +/- 10000 mensen te zijn die geen decoder hebben ondanks een reservering. Woensdag stelde Samsung nog in een persbericht dat iedereen die een decoder gereserveerd had, er eentje zou krijgen. Ik behoor dus tot één van die 10000. Een waardeloze zaak!!

Ik ga nu mijn bestelling annuleren en voor een jaar de zaak aankijken. Ik heb geen zin om het WK te missen en daarna met één kanaal (Nat Geographic) een HD-abonnement te hebben. Daarvoor vind ik de decoder te duur.

Harrie van Geleuken
09-06-2006, 19:34
Er schijnen dus toch +/- 10000 mensen te zijn die geen decoder hebben ondanks een reservering. Woensdag stelde Samsung nog in een persbericht dat iedereen die een decoder gereserveerd had, er eentje zou krijgen. Ik behoor dus tot één van die 10000. Een waardeloze zaak!!

Ik ga nu mijn bestelling annuleren en voor een jaar de zaak aankijken. Ik heb geen zin om het WK te missen en daarna met één kanaal (Nat Geographic) een HD-abonnement te hebben. Daarvoor vind ik de decoder te duur.

Daar wil ik wat aan toevoegen....deze Samsung decoder doet het SD signaal perfect upscalen,zodat alles er bijna HD uitziet !

amscap
11-06-2006, 10:48
Is er al wat meer bekend over de Zilveren Samsung decoder?

Ik heb de mijne gereserveerd op 12 mei bij BCC.
Het WK is al in volle gang en ik wacht nu al precies een maand op de decoder.
Paar keer gebeld maar ze weten vrijwel niets van wanneer ze geleverd worden.
Zijn de partijen verdeeld over 7000 zwarte en 7000 zilveren misschien?
Klopt het dat het nu toch echt in week 24 (vanaf 12 juni) dus komende week wordt geleverd?
Ben benieuwd wie nog meer op een zilveren decoder zit te wachten.

baltar
11-06-2006, 12:44
Wat ik begrepen heb is dat ze de levering van 7000 stuks van vorige week op het laatste moment gecancelled hebben ivm de HDMI problemen. De verwachting is nu dat er in week 24 4000 geleverd worden waar dan geen problemen meer mee zouden zijn. Het blijft allemaal afwachten natuurlijk. Je zult echter wel hoog in de reserveringslijst moeten staan want die 4000 betekent dat iedere winkel er 3 a 4 krijgt.
De meeste hebben er 15 tot 20 in bestelling staan.

pl119
11-06-2006, 19:19
Hier in Meppel Hagedoorn gebeld ( plaatselijke audio/video winkel ) en ik kon hem zo ophalen.
Advies........wannner je tv een component ingang heeft zou ik nog even wachten met een HD ready toestel te kopen.
Component geeft al veel beter beeld als scart.

Eric van Ballegoie
11-06-2006, 22:28
Hier in Meppel Hagedoorn gebeld ( plaatselijke audio/video winkel ) en ik kon hem zo ophalen.
Advies........wannner je tv een component ingang heeft zou ik nog even wachten met een HD ready toestel te kopen.
Component geeft al veel beter beeld als scart.

Daarbij moet je wel een kanttekening plaatsen: Componentingangen op (oudere) televisies kunnen niet per definitie overweg met 1080i en 720p signalen. Koop je een televisie met het HD Ready logo dan weet je wél zeker dat deze via component overweg kan met 1080i en 720p, dat is immers een vereiste voor het dragen van het HD Ready logo.

amscap
12-06-2006, 09:28
Vanochtend (12 juni) maar weer eens gebeld met BCC wanneer de zilveren Samsung decoder binnenkomt.
Er komt deze week weer een (kleine) partij zwarte decoders binnen , maar over de zilveren tasten ze helemaal in het duister.

Dus Samsung maar gebeld.
Die medewerker wist (ook) vrijwel niks. Het enige dat ie kon melden was de datum van 24 juni, waarop alles geleverd zou moeten zijn. Of dat ook de zilveren uitvoering betreft wist hij niet.
Ook over de software update kon ie niks zeggen.
Volgens mij dekken ze zich helemaal in bij Samsung wat betreft toezeggingen. (weer) geduld is het advies.

Ik vraag mij af of ik misschien nu een zwarte zou moeten aanschaffen en dan binnen 14 dagen weer inruilen met het argument dat ie het niet doet via HDMI en dus niet 100% werkt zoals zou moeten. En daarna is misschien de zilveren versie eindelijk wel beschikbaar.


Vraagje aan ERIC: welke test-decoder heb jij gekregen om te testen? is dat een zilveren uitvoering? Is er misschien een zodanig verschil tussen zwart en zilver dat dat een vertraging van levering verklaard?
Of wellicht dat ze de software update gelijk willen implementeren in de zilveren?


:cry:

Eric van Ballegoie
12-06-2006, 09:32
Ik heb een zwarte, en overal waar ik ben geweest (Essent, Casema, Samsung, persconferenties) waren er altijd allen maar zwarte boxen opgesteld.

Alleen tijdens de allereerste persconferentie in maart stonden er pre-productiemodellen die in zilver waren uitgevoerd. Maar nogmaals, wat daadwerkelijke productiemodellen betreft heb ik dus alleen zwarte apparaten gezien, ik vraag me af of er uberhaupt al grijze gemaakt zijn.

Jeroen Willems
12-06-2006, 21:33
Ik heb een zwarte, en overal waar ik ben geweest (Essent, Casema, Samsung, persconferenties) waren er altijd allen maar zwarte boxen opgesteld.

Alleen tijdens de allereerste persconferentie in maart stonden er pre-productiemodellen die in zilver waren uitgevoerd. Maar nogmaals, wat daadwerkelijke productiemodellen betreft heb ik dus alleen zwarte apparaten gezien, ik vraag me af of er uberhaupt al grijze gemaakt zijn.

ik heb er twee zien staan bij Global Digital, 1 zwarte en 1 zilveren.
ik heb uiteindelijk de zwarte gekozen. Dus de zilveren zijn er wel degelijk!

Harrie van Geleuken
12-06-2006, 23:24
Vanochtend (12 juni) maar weer eens gebeld met BCC wanneer de zilveren Samsung decoder binnenkomt.
Er komt deze week weer een (kleine) partij zwarte decoders binnen , maar over de zilveren tasten ze helemaal in het duister.

Dus Samsung maar gebeld.
Die medewerker wist (ook) vrijwel niks. Het enige dat ie kon melden was de datum van 24 juni, waarop alles geleverd zou moeten zijn. Of dat ook de zilveren uitvoering betreft wist hij niet.
Ook over de software update kon ie niks zeggen.
Volgens mij dekken ze zich helemaal in bij Samsung wat betreft toezeggingen. (weer) geduld is het advies.

Ik vraag mij af of ik misschien nu een zwarte zou moeten aanschaffen en dan binnen 14 dagen weer inruilen met het argument dat ie het niet doet via HDMI en dus niet 100% werkt zoals zou moeten. En daarna is misschien de zilveren versie eindelijk wel beschikbaar.


Vraagje aan ERIC: welke test-decoder heb jij gekregen om te testen? is dat een zilveren uitvoering? Is er misschien een zodanig verschil tussen zwart en zilver dat dat een vertraging van levering verklaard?
Of wellicht dat ze de software update gelijk willen implementeren in de zilveren?

Ik heb de zilveren uitvoering sinds 3 juni, en de HDMI aansluiting heeft 3 dagen goed beeld geleverd...
Daarna moest ik de component ingang gaan gebruiken !
Omdat de HDMI op ""zwart" ging...echter in beeldkwaliteit geen verschil,echter wel weer last van foute lipsynch. Dit komt door de analoge audio uitgang ?? Dus wachten op een update !


:cry:

baltar
16-06-2006, 12:24
Ik heb net een bestelling update gehad. Mijn ZILVEREN decoder wordt binnen 3 werkdagen geleverd. Er komen nu dus eindelijk ook zilveren decoders aan.

Eric van Ballegoie
16-06-2006, 12:27
Wij hebben hier inderdaad een zwarte box, direct van Samsung gekregen. Een grote organisatie waar wij veel mee samenwerken heeft ook een zwarte gekregen. En ik begreep dat Samsung in eerste instantie gewoon alleen zwarte heeft geproduceert omdat de huisstijl van Samsung tegenwoordig vrijwel geheel zwart is.

tomhster
17-06-2006, 18:49
Ik heb afgelopen vrijdag een zilveren gekocht bij BCC, nadat ik naar aanleiding van mijn reservering door hen gebeld was. Ze zijn er nu dus wel degelijk!

wishtales
18-06-2006, 18:35
Ik heb hem afgelopen donderdag opgehaald bij bcc in hoorn.hij had er nog een paar staan,zilver en zwart,nou weet ik niet of deze gereserveerd zijn.alles doet het perfect bij mij zowel hdmi(met geluid!) als component,op mijn philips 32pf9830/10.

rvanrijn
20-06-2006, 13:06
Vandaag heb ik bericht gehad van Serviceplanet (Casema webshop) dat er een zilveren decoder is verstuurd.

Ze komen eraan! die zilveren jongens.

Eric van Ballegoie
21-06-2006, 10:52
De box schijnt inmiddels een stuk beter leverbaar te zijn, onder andere bij Media Markt in Rijswijk en Den Haag zijn (grote) voorraden beschikbaar.

Albert Kostwinder
21-06-2006, 11:27
Het hele hdtv gebeuren lijkt van Basten op de voet te volgen. Met het Wk zien we wel hoe ver we komen, wij gaan eigenlijk voor het ek in 2008 :? :wink:

Eric van Ballegoie
21-06-2006, 15:07
Sterker nog, met HDTV is het écht een geluk dat 'we' het WK uberhaupt gehaald hebben. Zowel bij Samsung als bij Essent (en Casema) is er maandenlang keihard gewerkt om het uberhaupt voor elkaar te krijgen dat we nu HDTV kunnen kijken. In 2008 zullen de kinderziekten inderdaad opgelost zijn en zal het allemaal gemakkelijker lopen.