PDA

Bekijk de volledige versie : Saw II [DVD]



Marcel den Haan
07-06-2006, 18:07
Saw II [DVD]

Jigsaw is terug in dit vervolg op de succesvolle horrorfilm uit 2004.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=2529)

Daniel van Zandvliet
07-06-2006, 18:20
Dit vond ik persoonlijk een goed vervolg van het eerste deel, goed beeld en een full-bitrate DTS-track 8)
Jammer dat de extra's niet echt veel voorstellen, maar de film zelf vond ik erg vermakelijk.
Nou maar wachten op deeltje III.

Mich
07-06-2006, 18:25
Deze vond ik ook heel erg overtuigend. Het is geen klakkeloos vervolg zonder moeite. Je ziet dat er nagedacht is. Trouwens er zitten leuke verwijzingen in naar de vorige.
Ben ook benieuwd naar de 3e en hoop ook dat deze franchise op het juiste spoor blijft. Dan hebben Halloween 66 en Jason 99 geen zin meer.

martini
07-06-2006, 18:28
Goed vervolg met lekker veel boobytraps. Extra's zijn ook leuk (iig leuker dan die van deel 1) Laat deel 3 maar komen.

Jeroen D
07-06-2006, 18:37
Geweldige film die ik eigenlijk net zo goed vind als deel 1.
Laat deel 3 maar komen
(y)

Willy B.
07-06-2006, 19:00
Ik vond deze net zo goed als saw 1.
Laat de derde maar komen dat smaakt naar meer.

(y)

Dennis Kuijper
07-06-2006, 19:20
Ik vond deze minder dan Saw 1 maar was wel vermakelijk.
Acteerwerk was soms wel tenenkrommend slecht.
Drie en halve bol vind ik wat teveel van het goede.
Misschien is kopen als hij onder een tientje is.
Ik heb hem een 6.5/10 gegeven.

TheGodfather
07-06-2006, 19:59
Iets minder dan deeltje 1, maar ik heb me wel erg vermaakt met dit vervolg. Laat deel 3 maar komen :D

Sander Haarmans
07-06-2006, 20:28
Deel 1 overtreft alles maar dit deel is ook zeeeer vermakelijk 8) kom maar op met deel 3

Nielsje
07-06-2006, 21:26
Leuke recensie, lekker vlot leesbaar, leuke film. Heb ongelooflijk gegruwd van de needle pitt en helaas ook een beetje van het eind.
Wel een hele mooie uitgave, met relief vingertjes. Alleen jammer van de bedroevende extra's, net zo dramatisch als bij deel 1.

Maarten van Krimpen
08-06-2006, 08:26
Super super super film :D Over een maandje jarig, dus deze komt zeker op mn verlanglijstje! Vond het begin echt geweldig!

Philippe
08-06-2006, 14:15
Uitstekende film en een waardige opvolger van deel 1, alhoewel ik deel 1 toch een stuk claustrofobischer vond.

manasse van de velde
08-06-2006, 16:58
Ik heb hem net aangeschaft. Van het weekend maar eens ff kijken. Ben benieuwd.

Roy Langeveld
09-06-2006, 13:28
Uitstekend vervolg, zeker als je bedenkt dat het script aanvankelijk voor een op zichzelf staande film bedoeld was (maar later toch bewerkt werd tot een sequel op Saw). Het was wat mij betreft een prima keuze om Jigsaw nu in een volle hoofdrol op te laten treden. Zijn identiteit en motivatie zijn inmiddels voor de kijker wel bekend, dus het heeft niet veel nut om hem nog een keer de hele film lang buiten beeld te houden. Daarnaast wordt hij goed vertolkt door Tobin Bell en is zijn kat-en-muis-spel met de recherche erg spannend.

De film zelf opent sterk, maar vertoont in het midden wel een lichte spanningsdip. Dit wordt echter grandioos goedgemaakt met twee behoorlijk slimme en onverwachte wendingen op het einde. Een waardig vervolg dus, laten we hopen dat we dat straks ook van deel 3 kunnen zeggen.

Dva
14-07-2006, 21:25
Net Saw (de eerste) gezien. Had 'm nieuw gekocht bij Delhaize (grootwarenhuis) voor slechts 4.95 euro en was zijn geld meer dan waard! Na de commentaar hierboven komt deel II zeker in de collectie!

bart22
17-07-2006, 19:13
Een tijdje geleden aangeschaft. Een zeer vermakelijke film zonder meer.

Rotterdam5314
18-07-2006, 08:45
leuke film maar niet beter als deel 1
nu komt deel 3 er ook nog aan en ik vindt het leuke er wel van af gaan
niet dat deel 2 slecht was maar wel al meer voorspelbaar en dat zal bij deel 3 ook wel zo zijn

Dva
26-08-2006, 18:44
leuke film maar niet beter als deel 1
nu komt deel 3 er ook nog aan en ik vindt het leuke er wel van af gaan
niet dat deel 2 slecht was maar wel al meer voorspelbaar en dat zal bij deel 3 ook wel zo zijn

ik vind het voorspelbare best wel meevallen. Probleem is dat je dergelijke films maar 1x kan bekijken eens je het verloop kent.

Jeroen D
27-08-2006, 09:10
leuke film maar niet beter als deel 1
nu komt deel 3 er ook nog aan en ik vindt het leuke er wel van af gaan
niet dat deel 2 slecht was maar wel al meer voorspelbaar en dat zal bij deel 3 ook wel zo zijn

ik vind het voorspelbare best wel meevallen. Probleem is dat je dergelijke films maar 1x kan bekijken eens je het verloop kent.

Nou, ik heb Saw 1 en 2 al meer dan 10 x gezien of zoiets.......weet niet eens meer hoeveel keren......... :wink:

Swanski
19-09-2006, 23:57
Deel 1 weer bekeken, omdat ik deel 2 nog niet had gezien. Deel 2 is leuk voor een keertje, maar daar blijft het ook bij. Het verhaal is niet meer origineel en het idee is typisch een redelijke sequel die het vooral moet hebben van het kijkplezier. Script is minder, structuur is minder, acteerwerk is veel minder en de creepy sfeer is nog weer wat minder. Saw 2 kan niet op tegen deel 1 op alle fronten en is eigenlijk niet veel meer dan een tienerfilm met een matig tot redelijk verhaal die wel het kijken waard is. Ik vrees dat deel 3 niet veel verder zal komen dan deel 2.

6.5

Ron-G
02-12-2006, 21:28
Zeer goed vervolg van deel 1, zeer spannend, en een heerlijke creepy sfeer, vond deze net zo goed en spannend als deel 1, hoop dat deel 3 net zo goed inelkaar zit.

Moest echt gruwelen bij de [spoiler:dee9690f56] needle pit, ai ai ai, niet aan denken dat je zoiets in echt gebeurt brrrrr [/spoiler:dee9690f56]

Gek dat de film maar een magere 5 scoort zo slecht is hij nu toch ook weer niet, heb de film een 8 gegeven.

Hugo R
04-12-2006, 12:31
Gek dat de film maar een magere 5 scoort zo slecht is hij nu toch ook weer niet, heb de film een 8 gegeven.

Dat zegt hier niet zo veel hoor, zijn zat goede films die hele lage cijfers krijgen.

Ron-G
04-12-2006, 23:24
Dat zegt hier niet zo veel hoor, zijn zat goede films die hele lage cijfers krijgen.

Dat weet ik wel kom hier al enkele jaren, dus weet dat sommige goeie films erg laag scoren, maar heb zelf dan zoiets zet er dan ook een motivatie bij waarom je de film dan zo slecht vind, even simpel bv een 4 geven en stemmen vind ik niet eerlijk, neem dan ook even de moeite waarom een 4.

Heb het er vandaag nog even met mede filmliefhebber collega's over gehad maar iedereen die hem gezien had vind deze film een topper......spanning van begin tot eind, verdiend minimaal en dan ook echt minimaal een 7 deze film.

Marcel den Haan
05-12-2006, 00:02
Het is al tijden bekend dat er mensen zijn die express lage cijfers geven voor bepaalde uitgaven of dat er mensen meerdere malen stemmen. Het stemsysteem is helaas niet waterdicht en je zal daarom wel eens toppers tegen kunnen komen met hele lage cijfers.

Ron-G
05-12-2006, 10:22
Het is al tijden bekend dat er mensen zijn die express lage cijfers geven voor bepaalde uitgaven of dat er mensen meerdere malen stemmen. Het stemsysteem is helaas niet waterdicht en je zal daarom wel eens toppers tegen kunnen komen met hele lage cijfers.

Dan vind ik het helemaal onbegrijpelijk zoals jij het nu zegt, dus als je de film zelf top vind maar omdat er bv geen extra's bij zitten of de hoes vind je helemaal bagger dan geef je de film waar het eigenlijk allemaal om draait maar een laag cijfer.....

Wat een rare motivatie vind ik dat, maar je zal wel uit ervaring spreken als crewmember, maar dan blijf ik bij mijn standpunt zet er dan een motivatie bij dat je de film bv een 8 waard vind maar bv de extra's minimaal vind, en dat je bv de hoes niet mooi vind.......

Maar naar mijn idee draait het om de film en die geef je het cijfer, extra's zijn leuke bijzaken maar daar word de film niet beter of slechter van.

Marcel den Haan
05-12-2006, 10:28
Waarom mensen een laag cijfer geven weet ik niet. Het is wel zo dat ook niet geregistreerde mensen een cijfer kunnen geven en sommigen vinden het misschien leuk alles een 1 te geven.
Het was trouwens wel de opzet om de uitgave in zijn totaliteit te beoordelen in het cijfer. Dus inhoud, beeld, geluid en alle extra's, maar een ieder kan dit zelf bepalen.

Ron-G
05-12-2006, 11:33
sommigen vinden het misschien leuk alles een 1 te geven.


Grappenmakers zal je altijd wel houden :roll:

Rotterdam5314
05-12-2006, 15:05
Een aardige film die het niet haalt bij deel 1
2de deel is veel voorspelbaarder en wat mij betreft maken ze geen vervolg delen meer. Deel 1 was zeer goed maar nu gaan ze het verpesten door het te veel uit te melken. niet dat het 2de deel slecht was, maar de 'suprise' is er gewoon vanaf

Ron-G
06-12-2006, 12:07
Een aardige film die het niet haalt bij deel 1
2de deel is veel voorspelbaarder en wat mij betreft maken ze geen vervolg delen meer. Deel 1 was zeer goed maar nu gaan ze het verpesten door het te veel uit te melken. niet dat het 2de deel slecht was, maar de 'suprise' is er gewoon vanaf

Voorspelbaar :roll: nou ik vond hem helemaal niet voorspelbaar, ok je weet dat er sommige van de groep zouden gaan sneuvelen maar dat is een bekend gegeven, maar [spoiler:e9a0c16ca2] dat alles van te voren was opgenomen, en dat 'zijn' zoon in de kluis zat.....tja ik kan me niet voorstellen dat je zoiets had kunnen voorspellen[/spoiler:e9a0c16ca2] een topper in zijn genre, nogmaals hoop dat deel 3 net zo sterk en onvoorspelbaar in elkaar zit als de eerste 2 delen.

superman
09-12-2006, 10:03
Deel 3 gezien en het einde heeft weer vele verassingen. Geniale fim; alles wat gezegd en gedaan wordt in de film heeft toegevoegde waarde. Eindelijk weer een meesterlijke trilogie 8)

Rotterdam5314
09-12-2006, 10:08
Een aardige film die het niet haalt bij deel 1
2de deel is veel voorspelbaarder en wat mij betreft maken ze geen vervolg delen meer. Deel 1 was zeer goed maar nu gaan ze het verpesten door het te veel uit te melken. niet dat het 2de deel slecht was, maar de 'suprise' is er gewoon vanaf

Voorspelbaar :roll: nou ik vond hem helemaal niet voorspelbaar, ok je weet dat er sommige van de groep zouden gaan sneuvelen maar dat is een bekend gegeven, maar [spoiler:574760fb25] dat alles van te voren was opgenomen, en dat 'zijn' zoon in de kluis zat.....tja ik kan me niet voorstellen dat je zoiets had kunnen voorspellen[/spoiler:574760fb25] een topper in zijn genre, nogmaals hoop dat deel 3 net zo sterk en onvoorspelbaar in elkaar zit als de eerste 2 delen.

Je spoiler kan je niet helemaal voorspellen nee, maar je kon er donder op zeggen dat er iets niet pluis was. Dat er iets ging gebeuren waardoor je verrast moest zijn. Voor mij was de verrassing er toch snel af en voor mij persoonlijk idd voorspelbaar. Dit deel haalt het zeker niet bij deel 1. Deel 3 zal wel nog minder goed worden. Nogmaals ik vondt de film niet slecht en heb er met plezier naar gekeken. Maar toch vondt ik em al een stuk minder dan deel 1. Ik vind het ieder geval geen toppertje, maar gewoon een aardige film. Voor mij een 6,5

Hugo R
08-01-2007, 01:35
Vond deze erg goed, kan zich in mijn ogen zeker meten met het eerste deel. In het eerste deel was het allemaal wel nieuw en misschien iets verrassender.
Vond deze ieder geval een stuk beter dan 3, die ik daarna in de bios heb gezien.