PDA

Bekijk de volledige versie : Samsung ps 42v6



EvilDes
08-06-2006, 10:50
Hey ik heb gisteren een Samsung ps 42v6 plasma tv gekocht en hij doet t perfect alleen nu heb ik de rode en het witte kabeltje vanuit de versterker in de tv gedaan en de tv kan ik nu niet over m'n versterker krijgen.
Ik heb 'm net zo aangesloten als bij m'n vorige tv.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen??

pascal b
08-06-2006, 10:54
hallo ik heb ook een samsung en achter zit dvi out en audio out heb je de goede wel aangesloten en ook ben ik erachter gekomen dat alleen geluid van de analoge kanalen word weergegeven.
Weet niet of je hier iets aan hebt.

EvilDes
08-06-2006, 10:56
Ze moeten toch in audio uit??? Daar heb ik ze namelijk in zitten.
En hoe bedoel je alleen t geluid van de analoge kanalen?

Albert Kostwinder
08-06-2006, 11:19
hij heeft geen audio uit volgens mij.... :?

je sluit toch een decoder op bv ext 1 aan en van daaruit op de audio uit naar je receiver..? works for me... :wink:

EvilDes
08-06-2006, 13:42
bij AVin audio r en l daar zitten ze nu in.
En wat voor decoder bedoel je dan?

Digitaal tv doet t alleen via mn dvd recorder want dan gaat de versterker op DVD maar zodra ik m'n versterker op TV zet geeft digitaal en analoge tv geen geluid over de versterker.

Albert Kostwinder
08-06-2006, 14:21
bij AVin audio r en l daar zitten ze nu in.
En wat voor decoder bedoel je dan?

Digitaal tv doet t alleen via mn dvd recorder want dan gaat de versterker op DVD maar zodra ik m'n versterker op TV zet geeft digitaal en analoge tv geen geluid over de versterker.

Ik bedoel gewoon een digitale decoder die jij al gebruikt (voor satelliet). Als het goed is heeft deze audio uit en kun je dit rechtstreeks aansluiten op de ingang tv/aux van je versterker. Dmv scart / component of hdmi kun je voor het beeld een connectie maken met je plasma. Als je dit nu eens eerst aansluit zonder decoder, dan moet dit gewoon werken als je je versterker op tv/aux zet. Zet dan vervolgens de dvd recorder ertussen. De audio uit daarvan verbind je in de cd / dvd ingang van je receiver. Nu moet je gewoon geluid zowel rechtstreeks van de digitale decoder via tv/aux als die van de dvd recorder via cd/dvd kunnen luisteren... je decoder komt dan bv in ex1 en dvd recorder in ex2 zodat je zowel bron als opname kunt switchen. (ipv ex1 en 2 kan dit natuurlijk ook dvi of hdmi zijn, hangt er vanaf wat mogelijk is)... :wink:

EvilDes
08-06-2006, 14:49
ik heb in ext 1 de dvd recorder en in ext 2 zit n scartbox waar o.a. m'n digitale tvkastje op aangesloten is.Kan dit danook zo en wat moet ik dan doen?

Albert Kostwinder
08-06-2006, 15:06
Hmmm, ik zou eerst alles ontkoppelen want zo zie en hoor je door de bomen het bos niet meer ben ik bang.....

Dus eerst zorgen dat via de ex1 van de plasma en aux van de versterker de tvdecoder werkt.
Vervolgens de dvd recorder op ex2 van de plasma en dvd op de versterker en dusdanig dat vanuit de tvdecoder ook een tvsignaal de dvdrecorder in gaat. (je kunt het natuurlijk andersom doen maar het lijkt mij wat makkelijker en overzichterlijker op deze manier ex1 is bron ex2 de opname ivm schakelen)

Wat heb je nog meer op die scartbox? spelcomputer zeker ?? :wink:

Teken anders alle apparaten op papier en maak onderling een verbinding voor het beeld en geluid. Zo krijg je een mooi schema en kan het aansluiten ook vergemakkelijken. :wink:

EvilDes
08-06-2006, 19:07
Ja ik heb de PS2 er ook op aangesloten.Maar dus rechtstreeks via rood en wit kan niet tussen versterker en TV??????

EvilDes
08-06-2006, 19:09
Ext 1 van de tv zit nu de dvdrecorder
Ext 2 van de tv zit nu de scartbox met daarin mn digitale tv
En in mn versterker zit de gewone tv

Kan ik dan niet via de rood en witte stekkertjes de versterker aansluiten op de tv?
Zo zat ie bij mn vorige tv wel namelijk, nu geeft ie geen geluid, zowel digitaal als analoog TV niet.
Wel als ik via mn dvdrecorder kijk.