PDA

Bekijk de volledige versie : Muziek DVD van het jaar!



Martin van Tuijl
26-03-2002, 03:07
Ik zoek me de kolere naar recenties van 'Roger Waters In The Flesh - Live' (R2), maar kan niks vinden. (Paul! Waar blijf je nou! We hebben hier een topper! ;) )
Dus is het mijn taak om iedere Roger Waters/Pink Floyd/Muziek DVD liefhebber mee te delen dat DE muziek DVD van het jaar voor mij al vast staat.
Roger Waters dus.
Ik ben een groot fan van Waters/Pink Floyd en zag al maanden uit naar deze release. Met het gevaar dat als je 'hem' eindelijk hebt, het meestal een beetje tegenvalt.
Dames en heren, het was het wachten waard!
Subwoofer in huis? Kopen die DVD!
Heb je buren? Laat maar liggen!
Breedbeeld-tv in huis? Kopen die DVD!

Voor de goede orde:

Op de hoes staat vermeld 5.1 DD, maar we hebben hier eigenlijk te maken met 4.1 DD. Het centerkanaal doet heel af en toe mee voor een surround effect. Een goede keuze. Het stereobeeld is perfect. Ik heb af en toe even, voor alle zekerheid, geluisterd of het centerkanaal echt niet mee deed :)

De surround speakers doen zeer subtiel hun werk. Prachtig. Fans weten gelijk wat ik bedoel. :)

Ik kan het zelf niet meten, maar ik ben benieuwd hoe laag de bas gaat. Ik heb regelmatig plotseling m'n sub aan de wandel...

Er is/was verwarring over het beeldformaat. Wat de regio 1 versie heeft weet ik nog steeds niet, maar 'onze' regio 2 versie komt in een sublieme 16/9 uitvoering.
Hekel aan zwarte balken? Kopen die DVD!
Volgens de hoes hebben we hier te maken met 'High Definition Video'.
En dat is geen leugen!
Haarscherp, prachtige kleuren.

DVD in optima forma.

De dames en heren die 15 mei naar Ahoy Rotterdam gaan om samen met mij Roger Waters live te zien, dit is een must have!
De dames en heren die naast de pot gepist hebben en niet in Ahoy aanwezig zijn, deze DVD is een hele mooie schrale troost...

wagenveld
26-03-2002, 07:13
Heb je U2-Elevation Tour al gezien? Die is ook heel vet. Heb nog nooit zulk helder en prachtig uitgebalanceerd geluid gehoord.

Heb em laatst gekocht bij de mediamarkt voor maar 20 euro.

jeroen schortemeijer
26-03-2002, 08:02
Inderdaad een prachtige DVD, ik ben al enkele maanden in het bezit van de regio 1 versie (voor recensies: http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/stores/detail/-/dvd/B00005U122/customer-reviews/qid=1017129066/sr=1-1/ref=sr_1_1/102-6572099-5598500). Deze versie is helaas 4:3, maar wel 5.1 geluid, de center doet in ieder geval enthousiast mee. Vreemd trouwens als er voor Europa een andere versie is gemaakt... Totdat Nine Inch Nails - And all that could have been uitkwam was dit wel mijn mooiste muziekdvd. Wel jammer dat de verrassing van het Ahoy-concert er nu een beetje af is.

Anonymous
26-03-2002, 08:31
Het geluid was erg mooi van de DVD. En er stonden inderdaad een paar erg mooie nummers op, alhoewel niets nieuws want ik heb de CD al iets van 2 jaar, jammer genoeg hetzelfde en hebben ze niet de resterende nummers op de DVD gezet, de set duurt namelijk normaal 3 uur.

Vooral met nummers als Amused To Death en Set The controls For The Heart Of The Sun of Pigs ging het concert naar hoge regionen toe welke prachtig op geluid zijn vastgelegd. De algehele kritiek die ik heb en blijf hebben zijn toch wel de Solo's. Vooral met Comfortable Numb, heb ik me rot geergerd, wat een een *** solo. En het begint dan ook pas echt leuk te worden als Snowy White ook meedoet.

Ik heb Pink Floyd in 1994 ook gezien, en het niveau en kwaliteit van de nummers, lag vele malen hoger. Het mag dan wel niet Rogers stem zijn, maar toch. De eenzaam aan de top solerende David Gilmour is voor geen enkel Pink Floyd nummer te vervangen door een ander. Maar num Waters en Gilmour hun geschil hebben bijgelegd lijkt een reunie dichter bij dan ooit, dus wie weet en gaat een van mijn dromen dan toch nog plaatsvinden.

Anonymous
26-03-2002, 08:32
U2 was inderdaad ook erg goed. Maar Live In New York van Bruce Springsteen was ook erg goed. Nog maar niet te spreken van The Way We Walk van Genesis, dat was absoluut mijn toper voor dit jaar wat muziek betreft.

Dennis
26-03-2002, 09:19
Ja hallo je weet toch altijd wat je bij Waters of Floyd krijg. Een beetje voorspelbaar maar zo lekker. De setlist van de Flesh tour is al 2 jaar zowat het zelfde. Ik heb aardig wat bootlegs die redelijk kwa tijd uitelkaar liggen en de set blijft hetzelfde. Wat je ziet op de DVD zal je ook in ahoy zien maar deze show is zo goed dat het niets uitmaakt.

Edwin vd Ende
26-03-2002, 09:52
Ook de regio 1 versie (7464541859) die ik gisteren in de bus zag vallen heeft 16:9 beeld. Ik kan niet zeggen dat het de beste muziek dvd is die ik heb, want dat hangt een beetje van mijn stemming af, maar hij is absoluut super goed.

Nu het geluid er nog een keertje afrippen voor in de auto :)

Anonymous
26-03-2002, 10:29
Hoe weet je nou alrijd wat je bij Roger Waters krijgt, de gast heeft in geen 15 jaar een tour gedaan. Natuurlijk speelt jij nummers van Floyd, lijkt me duidelijk, maar met zo'n groot euvre weet je natuurlijk nooit welke.

Ik heb een aantal bootlegs gehoord en ik vond van geen de kwaliteit echt heel goed, en heb er dus ook geen aangeschaft. Ben dus wel blij met de CD en de DVD.

Ik blijf erbij dat Waters vooral een studiomuziekant is. Het is gwoon zo ongelofelijk strak opgenomen, als je een cd als Amused To death hoort. Ten tijde van Pink Floyd beschikte hij ook al over deze kwaliteit, getuige The Wall, Dark Side Of The Moon, Wish You Were Here of Animals. En met de huidige liveband, kan hij dat stakke geuid gewoon niet goed genoeg neerzetten. Pink Floyd (luister maar eens naar PULSE of Delicate Sound Of Thunder) of als je een van de laatste concerten bent geweest van Pink Floyd dan weet je dat zij dat nog steeds wel kunnen.

Zeker de livenummers van Momentary Lapse Of Reason of Division Bell zijn live nog beter dan de orginele versie. Een zeldzame kwaliteit die niet veel bands vandaag de dag nog hebben, op bands als Supertramp, Genesis, Yes, King Crimson, Marillion, Camel of Peter Gabriel na dan.

Edwin vd Ende
26-03-2002, 10:40
Volgens mij, luisterend naar deze dvd van mnr Waters, heeft hij alles ook nu zo strak geregiseerd dat het klinkt alsof hij in de studio staat.... werkelijk super ! En heel slim dat hij bepaalde partijen laat zingen door zijn mede muziekanten, normaal moest DG het toch ook zingen, dus waarom nu niet iemand anders. Het is wel apart op zich om Roger Waters alleen maar bas te zien spelen terwijl iemand anders zingt, maar het is zeker niet slecht hoor.

En wat betreft Pink Floyd en Marillion.... sinds de voormannen solo zijn gegaan is het allemaal een beetje teveel van hetzelfde. Dit geldt minder voor Pink Floyd, maar Marillion is gewoon een 13 in een dozijn bandje geworden.

Vitor Alves da Silva
26-03-2002, 10:56
Hebben jullie de Drowned World Tour 2001 van Madonna al gezien/geluisterd?! Ik heb deze in mijn verzameling en het geluid van de DVD is gewoon super!

Vooral het begin, keihard in de huiskamer: HEERLIJK!!! Kippevel en emoties!

Ze is overigens wel oud geworden, check bepaalde beelden waarop haar handen/armen te zien zijn. Wel gespierd!

http://www.xs4all.nl/~vads

Martin van Tuijl
26-03-2002, 12:44
Heb je U2-Elevation Tour al gezien? Ook die staat bij mij in de kast en is inderdaad ook erg goed. Minpuntje is het ontbreken van breedbeeld, vandaar dat In The Flesh het wint van U2 ;)

Martin van Tuijl
26-03-2002, 12:53
Deze versie is helaas 4:3Weet je dat zeker? Ik kan me niet voorstellen dat er 2 verschillende versies zijn. Misschien moet jij met 'de hand' je tv instellen om het juiste beeldformaat te krijgen?. Gezien een opmerking op de website van Roger Waters is hier meer verwarring over: message for widescreen tv owners (http://www.roger-waters.com/dvd-widescreen.html).

Henk Heideveld
26-03-2002, 14:46
Roger Waters In the Flesh Live.!!!!!!
Ho stop, ik heb al ergens een reactie geschreven om bijzondere aandacht te vragen voor deze zeer goede muziek DVD.
Goeie wijn behoeft geen.........
Wedden dat de mensen die van muziek houden deze DVD vanzelf wel ontdekken, ik had hem ook meteen in het snotje.:o
En hou op je achter Pim Fortuyn te verschuilen, Martin van Tuijl, ik word gek van je foto.:D :D :D

Glenn Smits
26-03-2002, 17:04
wutang is er volgens mij niet op dvd dus voor mij geen :D

Alex van den Berg
26-03-2002, 19:32
Hebbus!!!

Wegens tijdgebrek nog maar een klein stukje gekeken, maar wat ik heb gezien (en gehoord...) is absoluut veelbelovend! http://www.dvd.nl/forum/images/icons/icon14.gif

Martin van Tuijl
26-03-2002, 19:53
Hebbus!!!Ga er maar eens lekker voor zitten! http://www.smily.at/smily/smily766.gif :D

Luther Hartog
26-03-2002, 19:59
Ik vind de DVD van Oasis ook erg goed, een vriend van me heeft hem. Ik heb het over het concert in Wembley, errug mooi beel en geluid

Oakey
26-03-2002, 22:08
Hebben jullie de Drowned World Tour 2001 van Madonna al gezien/geluisterd?! Ik heb deze in mijn verzameling en het geluid van de DVD is gewoon super!

Ik wil deze ook wel graag hebben, maar heb in verschillende reviews gelezen dat het beeld echt belabberd is (onscherp en slechte NTSC-transfer). Klopt dat?

Alex van den Berg
26-03-2002, 22:19
Ik wil deze ook wel graag hebben, maar heb in verschillende reviews gelezen dat het beeld echt belabberd is (onscherp en slechte NTSC-transfer). Klopt dat? Absoluut niet!!
Ik speel 'm op dit moment af... Verbluffend mooi beeld (16:9) en een uitmuntende soundtrack!!

Oeps... Jullie hadden het over Madonna... Ik over Roger Waters... :D

Welcome... to the machiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiine... :D

Oakey
26-03-2002, 22:53
Oeps... Jullie hadden het over Madonna... Ik over Roger Waters...

Ach, vergissen is menselijk, ze wonen allebei in Londen :D
Heb Waters solo nooit zo gevolgd, maar heb wel PF-The Wall op DVD, die is echt super.

O trouwens, ik heb wel iets van RW solo, The Wall in Berlijn op 2CD. Is die op DVD eigenlijk? Aan de video moest wel nog even e.e.a. gebeuren, omdat het originele liveconcert nogal op wat plekjes "de mist in gaat" *understatement*

Martin van Tuijl
26-03-2002, 22:58
Goeie wijn behoeft geen.........
Glas? :p

Martin van Tuijl
26-03-2002, 23:07
O trouwens, ik heb wel iets van RW solo, The Wall in Berlijn op 2CD. Is die op DVD eigenlijk? Aan de video moest wel nog even e.e.a. gebeuren, omdat het originele liveconcert nogal op wat plekjes "de mist in gaat" *understatement* Die is niet op DVD, maar mocht tie ooit komen dan is het voor mij een verplichte aanschaf. Ik was bij het concert in Berlijn. Er ging inderdaad het nodige mis. Uitvallen van geluid en dergelijke. Dit is op de cd en video met het nodige knip en plak werk 'verholpen'.
Neemt niet weg dat dit concert op nr 1 staat bij mij. Wat een ongelofelijke ervaring was dat.
Op In The Flesh word er soms achtergrond projectie gebruikt van Berlijn. Dat is voor mij kippevel all the way. Heerlijk.

En wil iedereen nu eens op houden over Madonna? Dit is mijn thread! Begin je eigen maar! :mad: ;)

Alex van den Berg
26-03-2002, 23:11
Op In The Flesh word er soms achtergrond projectie gebruikt van Berlijn. Dat is voor mij kippevel all the way.Ik was er in Berlijn niet bij, maar zelfs dan zorgt "In The Flesh" regelmatig voor kippevel... :)

En nu koppen dicht! Ik zit nog te kijken! :D

Martin van Tuijl
26-03-2002, 23:30
En nu koppen dicht! Ik zit nog te kijken! :D Zal wel door die koptelefoon van Alex komen dat hij begint te roepen. :D Maar het is je vergeven. Bij een DVD als deze mag je niet gestoord worden!

Oakey
27-03-2002, 08:52
Zal wel door die koptelefoon van Alex komen dat hij begint te roepen. :D Maar het is je vergeven. Bij een DVD als deze mag je niet gestoord worden!

Oja, dat was een DD5.1-koptelefoon als ik me goed herinner :)
Vooruit dan maar...

Henk Heideveld
27-03-2002, 11:21
Glas? :p
Ik ben er vol van, mijn glas is er leeg van. Dubbel genieten dus. Zonder gekheid, hier staan 11 mensen op een podium perfect te musiceren. Kijken is niet nodig. Zoals Alex zei, koppen dicht en heel goed luisteren.

Alex van den Berg
27-03-2002, 13:12
Zoals Alex zei, koppen dicht en heel goed luisteren. Ik zit nog steeds/alweer te luisteren... :D

Paul Ranft
27-03-2002, 22:55
Jongens, jongens stil maar de review is af.

Eric moet hem alleen nog even plaatsen (als hij tijd heeft)

Dus nog even geduld.

Maar koop hem maar gerust. Want dit is een quadrafonisch spektakel van de bovenste plank!

Henk Heideveld
28-03-2002, 09:26
Jongens, jongens stil maar de review is af.
Eric moet hem alleen nog even plaatsen (als hij tijd heeft)
Dus nog even geduld.
Maar koop hem maar gerust. Want dit is een quadrafonisch spektakel van de bovenste plank!
Kijk, da's mooi van de crew.;)

Smitters
28-03-2002, 09:39
Jongens,

Dat ophemelen van die In the Flesh dvd ... ik heb gekocht en hij valt me toch enigzins tegen, zeker qua geluid ... de sensatie is er niet, ondanks dat het muzikaal goed in elkaar zit ... de dvd van the Wall klinkt zelfs beter ...

Laten we in godsnaam hopen dat Pink Floyd - Live in Pompei (1971) snel in DTS gemasterd wordt ...
(Echoes/Set the Controls/One of these Days /Be Carefull with that Axe Eugene ... und so weiter)
Vooruitstrevende vormgeving van de franse regisseur ... superregistratie!!!

Henk Heideveld
28-03-2002, 10:18
Wil ene Smitters met zijn ruis van de lijn gaan????:mad: :mad: :p

Alex van den Berg
28-03-2002, 18:33
Wil ene Smitters met zijn ruis van de lijn gaan????:mad: :mad: :p Of z'n oren laten uitspuiten!? :mad: :mad: :D

Henk Heideveld
29-03-2002, 08:38
Jongens,

Dat ophemelen van die In the Flesh dvd ... ik heb gekocht en hij valt me toch enigzins tegen, zeker qua geluid ... de sensatie is er niet, ondanks dat het muzikaal goed in elkaar zit ... de dvd van the Wall klinkt zelfs beter ...

Hoezo, de sensatiie was er niet, had je hem per ongeluk op MONO staan, dan misschien. :D :D

Henk Heideveld
29-03-2002, 08:40
Of z'n oren laten uitspuiten!? :mad: :mad: :D
In dit soort gevallen vind ik dat de crew eigenmachtig en ondemocratisch moet mogen verwijderen. (misbruik van OFFIE is in dit soort gevallen gerechtvaardigd). Ik begin denk ik iets van Pim Fortuyn te snappen.
IK BETAAL DE VERWIJDERINGSBIJDRAGE:D :D

Martin van Tuijl
30-03-2002, 02:42
zeker qua geluid ... de dvd van the Wall klinkt zelfs beter ...
Met alle respect, maar onder welke rots heb jij het afgelopen jaar gelegen? The Wall is heel goed maar kan ietsie beter, Jezus, ik ben een liefhebber, het geluid op 'In The Flesh' is referentie geluid qua DD.
Kom eens met een 'hoe en waarom' je vind dat dit k*t is. Ik ben heel benieuwd. En velen met met mij denk ik.

Martin van Tuijl
30-03-2002, 02:45
Jongens, jongens stil maar de review is af.Eric! Wakker worden! ;)

Luther Hartog
30-03-2002, 03:10
Waar blijft de DVD van Radiohead????? Dit wordt voor mij dan de DVD van het jaar, al is de kwaliteit beroerd

Louis Bouduin
31-03-2002, 12:15
Live At The Max (Rolling Stones)

Ooit gezien in een Imax zaal. Fantastisch. Daarna op laserdisc en nu dus eindelijk op DVD

Richard B.
04-04-2002, 21:36
Na mijn meest recente aanschaf, 'Live in New York City' van Bruce Springsteen & the E-street band, kan ik me nauwelijks voorstellen dat er betere muziek-dvd's bestaan. Ik ben erg benieuwd naar de U2-set, maar die zal er een zware dobber aan hebben om deze Springsteen-set als mijn favoriete titel te passeren. De show is zo goed dat je niet eens fan hoeft te zijn om er van te kunnen genieten, en beeld en geluid zijn erg goed. De manier waarop de beelden geregisseerd is gelukkig niet zo epilepsie-opwekkend als wat je zo vaak ziet tegenwoordig en dat is iets wat het een extra genot maakt om te bekijken. Je hebt echt het idee dat je met je neus vlak voor het podium staat. Van de audio-mix durf ik wel te zeggen dat dit een verkorte cursus 'hoe maak ik een goeie dvd-concert-mix voor de VER-gevorderden' is: lekker hard zetten en uit je dak gaan! :)

Richard

Richard B.
04-04-2002, 21:42
In vervolg op mijn vorige posting: onderstaand vindt je de links naar een erg interessant artikel over de productie van de 'Live in New York City' set

http://www.soundandvisionmag.com/hot_topics/articledisplay.asp?ArticleID=55&page=1
http://www.soundandvisionmag.com/hot_topics/articledisplay.asp?ArticleID=55&page=2
http://www.soundandvisionmag.com/hot_topics/articledisplay.asp?ArticleID=55&page=3
http://www.soundandvisionmag.com/hot_topics/articledisplay.asp?ArticleID=55&page=4
http://www.soundandvisionmag.com/hot_topics/articledisplay.asp?ArticleID=55&page=5

Richard

Martin van Tuijl
04-04-2002, 22:51
Ha die Boon!

Bedankt voor je info en links. Ik zal eens goed rondneuzen.
Maareuh, ik begrijp uit je reply dat je het niet met mij eens bent?
Dat mag natuurlijk, maar het is mij niet helemaal duidelijk geworden of jij de Roger Waters DVD gezien hebt.

En mocht er nog iemand reageren, prima, maar dan alleen vergelijken met de DVD waar deze thread over gaat.

Bij voorbaat dank! :)

agio
05-04-2002, 00:44
Bespreking van deze dvd is te vinden op volgende link:

http://www.dvd.reviewer.co.uk/reviews/details.asp?Index=2171

Martin van Tuijl
05-04-2002, 01:04
Bespreking van deze dvd is te vinden op volgende link:

http://www.dvd.reviewer.co.uk/reviews/details.asp?Index=2171 Bedankt, en welkom op dit forum.
Ik heb even een klein stukje uit deze review geknipt om mijn mening een beetje kracht bij te zetten :)

---The sound comes in Dolby Digital 5.1 and is superb, I cranked the volume up and sat singing along, playing air guitar and generally being an embarrassment to humanity whilst watching the concert----

:D

Richard B.
05-04-2002, 13:37
Ha die Boon!

Bedankt voor je info en links. Ik zal eens goed rondneuzen.
Maareuh, ik begrijp uit je reply dat je het niet met mij eens bent?
Dat mag natuurlijk, maar het is mij niet helemaal duidelijk geworden of jij de Roger Waters DVD gezien hebt.

En mocht er nog iemand reageren, prima, maar dan alleen vergelijken met de DVD waar deze thread over gaat.

Bij voorbaat dank! :)

Ok, ik las de titel van de thread + een paar losse postings en had niet door dat het specifiek over de Roger Waters dvd ging. Sorry voor de thread-vervuiling maar ik moest ff wat 'stoom' kwijt. :D

BTW, eerlijk is eerlijk: die titel 'muziek DVD van het jaar!' is ook wel een beetje subjectief natuurlijk. Kan dan gebeuren dat je verwaring krijgt.

Richard

Martin van Tuijl
08-04-2002, 03:50
Sorry voor de thread-vervuiling maar ik moest ff wat 'stoom' kwijt. :D Aan je foto te zien ben je nog behoorlijk bezig om van die stoom af te komen :D

(Over threadvervuiling gesproken, dat blijft toch erg moeilijk om dat te voorkomen merk nu zelf weer eens ;) )

Henk Heideveld
08-04-2002, 11:56
Deze DVD moet niet zo veel besproken worden. Hij moet wat meer beluisterd en bekeken worden. Hij is perfect. Ik bevooroordeeld, wie zegt dat, hoe kom je er bij????:D :D :D
Ik hou gewoon van mooie dingen:D :D . Tja een mooi vrouwtje is tenslotte ook niet lelijk nietwaar??:o :o
IK weet niet waar jullie het af en toe over hebben, hoor, maar we hadden het over de muziekDVD van het jaar. We hebben het toch allemaal gewoon over Roger Waters, he? Of zit ik hier verkeerd:D :D :D

Herjan
15-04-2002, 14:34
Net in m'n pauze Bruce Springsteen gekocht, Live In NYC. Ik had er al een aantal nummers van op video staan (met dank aan de Deutsche Fernsehen), maar ik ben erg benieuwd hoe deze DVD zal zijn!

Ik weet wat deze jongen vanavond gaat doen.... (en mijn buren ook over een paar uurtjes :D )