PDA

Bekijk de volledige versie : Tip van de dag, week en/of maand ? (mbt granieten tegels)



Billy Gates
09-06-2006, 16:47
Hoi Allemaal,

Zoek je een mooie granieten tegel ?
Ga eens naar je lokale steenhouwerij en vraag of ze afvalstukken hebben staan (en neem maar van mij aan dat het zo is !)
Ik heb een mooi stuk van 50 x 60 cm en 2 cm dik (antracietkleurig, hopelijk zwaar genoeg ?!?!?)
zelfs in een richting nog ingekort (potverdriedubbeltjes wat een zagen zijn dat zeg)
en heb het voor 10 euro meegekregen ! Volgens mij niet te duur.
(Normaal 325 euro per m2 !!! , was model Nero .... nogwat)

Is toch een behoorlijk gewicht moet ik zeggen.

Doe er jullie voordeel mee.

Alexander D
09-06-2006, 17:59
Bedankt. :wink:

Rob Eric Blank
09-06-2006, 18:33
Is zeker het overwegen waard voor onder mijn subwoofer!

Edgar Smit
12-06-2006, 12:55
Is zeker het overwegen waard voor onder mijn subwoofer!Eronder, maar ook erop? vraag me af of dat goed is voor een sub, zo'n enrom gewicht erop.

Ik ga toch ook eens rondneuzen, heeft er niemand een overzichtje met alle steenhouwers per plaats :wink:?

Alexander D
12-06-2006, 13:04
Is zeker het overwegen waard voor onder mijn subwoofer!Eronder, maar ook erop? vraag me af of dat goed is voor een sub, zo'n enrom gewicht erop.

Ik ga toch ook eens rondneuzen, heeft er niemand een overzichtje met alle steenhouwers per plaats :wink:?

Wat extra gewicht lijkt me geen probleem. Als de sub daarmee minder trilt is het alleen maar positief.

Rob Eric Blank
12-06-2006, 13:58
Is zeker het overwegen waard voor onder mijn subwoofer!Eronder, maar ook erop? vraag me af of dat goed is voor een sub, zo'n enrom gewicht erop.

Ik ga toch ook eens rondneuzen, heeft er niemand een overzichtje met alle steenhouwers per plaats :wink:?Ik zal niets op mijnm Quake zetten, vanwege het estethische oogpunt.

Alexander D
12-06-2006, 14:04
Is zeker het overwegen waard voor onder mijn subwoofer!Eronder, maar ook erop? vraag me af of dat goed is voor een sub, zo'n enrom gewicht erop.

Ik ga toch ook eens rondneuzen, heeft er niemand een overzichtje met alle steenhouwers per plaats :wink:?Ik zal niets op mijnm Quake zetten, vanwege het estethische oogpunt.

Je moet 'em ook leggen..... :? :wink:

Kan ik me heel goed voorstellen. Dat zou ik zelf ook nooit doen. Gelukkig was bij mij een steen eronder al ruim voldoende.

darkraver
15-06-2006, 15:48
Allemaal,

Als ik mijn SVS op graniet zet en de Klipsch RF7 ook brengt dat dan werkelijk iets ?
Neem aan de SVS met absorbers en de Klipsch RF7 met spikes ?

Seth__Gekko
15-06-2006, 15:49
Ik ben ook zeer geinteresseerd. Ik ga volgende maand weer eens op zoek.

darkraver
15-06-2006, 15:50
Brengt het dan echt iets of is het gewoon een fabeltje ?

Seth__Gekko
15-06-2006, 15:53
Sja, meerdere mensen hebben eerst zonder en daarna met gedraaid en zweren erbij!

Multifoon Hifi raadde me ook aan om zo'n tegel onder mijn Quake II te leggen, wordt ie nog wat strakker!

Johan van den D.
15-06-2006, 16:10
Brengt het dan echt iets of is het gewoon een fabeltje ?Het is zeker geen fabel maar het effect zal bij iedereen anders uitpakken.

darkraver
15-06-2006, 17:04
Dus als ik het goed heb:
-subwoofer direkt erop plaatsen en het liefste nog absorbers tussen sub en graniet
-onder de standluidsprekers spikes schroeven en direct met spikes op een granieten tegel

???????

Johan van den D.
15-06-2006, 17:31
Tussen de sub en tegel zou ik ook spikes gebruiken.
Onder de tegel kan je eventueel rubbers/absorbers leggen.

darkraver
15-06-2006, 17:49
dacht ergens gelezen te hebben dat dat bij een sub juist niet mag ?

sub koppel je
standluidsprekers ontkoppel je

????????

Alexander D
15-06-2006, 17:57
dacht ergens gelezen te hebben dat dat bij een sub juist niet mag ?

sub koppel je
standluidsprekers ontkoppel je

????????

Dit is geen standaard regel hoor. Hiervoor zijn er teveel externe factoren. :wink:

Het is ook nog afhankelijk van het type subwoofer. Heb je een downfiring sub dan wordt door het plaatsen van spikes de ruimte onder de sub veel groter en dat KAN een negatief effect hebben.

Over het algemeen kun je het beste onder een downfiring sub een zware plaat (tegel/graniet) plaatsen en die op dempers.

Johan van den D.
15-06-2006, 18:36
dacht ergens gelezen te hebben dat dat bij een sub juist niet mag ?

sub koppel je
standluidsprekers ontkoppel je

????????Met spikes koppel je de sub aan de plaat, met dempers ontkoppel je juist.
Voor speakers geld hetzelfde als voor de sub maar het is wel de vraag waarom je wilt gaan koppelen of juist ontkoppelen.

darkraver
15-06-2006, 18:36
Zo had ik het juist ook ergens gelezen wat het sub verhaal betreft.
Zal het eens uitproberen !

Overigens een SVS +2 op spikes dan zit er zometeen een barst in zo'n tegel, geval weegst iets van 60 / 70 kgs :D


dank je !

Johan van den D.
15-06-2006, 18:37
Zo had ik het juist ook ergens gelezen wat het sub verhaal betreft.
Zal het eens uitproberen !

Overigens een SVS +2 op spikes dan zit er zometeen een barst in zo'n tegel, geval weegst iets van 60 / 70 kgs :D


dank je !Naast dit alles is het ook de vraag wat voor vloer je nu heb liggen want in bepaalde gevallen is een tegel overbodig.

A. Duijmelinck bedoelde dus dempers onder de plaat en niet tussen de sub en plaat, zelfde wat ik bedoelde dus.

Alexander D
15-06-2006, 19:30
Zo had ik het juist ook ergens gelezen wat het sub verhaal betreft.
Zal het eens uitproberen !

Overigens een SVS +2 op spikes dan zit er zometeen een barst in zo'n tegel, geval weegst iets van 60 / 70 kgs :D


dank je !

Zo'ns SVS heeft al een 'integrated base plate' zoals ze het zelf noemen aan de onderkant.

Volgens mij kun je zo'n SVS als je nog iets wil doen veel beter op een Auralex Gramma (of twee) plaatsen.

darkraver
15-06-2006, 19:47
Wat is dat precies ? Auralex Gramma :?:

darkraver
15-06-2006, 19:48
Heb een houten ondergrond met een vloerbedekking eroverheen
(OUD HUIS )

Alexander D
15-06-2006, 19:52
Wat is dat precies ? Auralex Gramma :?:

http://www.auralex.nl/product_info.php?products_id=552&osCsid=2bf41e76cefb5a95c738dfae4a00ec1e

Johan van den D.
15-06-2006, 20:41
Heb een houten ondergrond met een vloerbedekking eroverheen
(OUD HUIS )Dan inderdaad een Gramma of tegel gebruiken omdat er zeker winst is te behalen.
Zelf heb ik eerst een granieten tegel gebruikt maar inmiddels maak ik al tijd gebruik van zo,n Gramma.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=20772.475

Edgar Smit
16-06-2006, 09:01
Ik heb overigens eens de spikes onder mijn sub vandaan gehaald, maar de slam is niet extreem veel anders. Wat ik wel merk is dat hij wat strakker klinkt, terwijl hij nu gewoon op de standaard pootjes op de plavuizen staat.

In het begin was dat juist met spikes beter en maar ik denk zelf dat de QED kabel hiertoe bijdraagt dat het nu zonder beter is.

Seth__Gekko
16-06-2006, 10:37
Edgar, is die Klipsch van je ook downfiring?

Edgar Smit
16-06-2006, 21:24
Edgar, is die Klipsch van je ook downfiring?Ja, is de Klipsch KSW10, downfiring model. Toen ik hem eerst met de standaard kabel had aangesloten was het niets, toen de Oehlbach Ykabel erop dat klonk al wat beter maar had ondanks laag ingesteld volume toch het idee dat het beter kon. Spikes eronder (ongeveer 1,5cm hoog) en toen klonk het een stuk beter.

Nu de QED ertussen en het klonk anders, voller, gecontroleerder maar ook wat wolliger zeg maar. Dus de spikes eronder vandaan want naar mijn gevoel kwam dat gewoon omdat de afstand woofer/grond anders was dan origineel en ja hoor, dat hielp dus ook weer. Nu nog eens een keer het volume echt goed afstellen, want hij moet echt opnieuw ingesteld worden. Had ik overigens niet echt verwacht dat die QED upgrade dat teweeg zou brengen. Ik twijfel nu nog om de spikes en een stuk natuursteen te gebruiken, maar aan de andere kant klinkt hij nu zo lekker........:wink:

PM
19-06-2006, 10:09
Ik heb rubberen voetjes, met daarop een granieten tegel (+/- 25kg) daarop spikes, daarop de sub (energy XL) daarop weer rubberen voetjes en daarop weer een zelfde tegel.
Dit geeft bij mij een strakker geluid uit mijn sub, dit komt doordat mijn behuizing niet meer mee trilt. En door de ontkoppeling met de vloer (was al hoogpolig tapijt maar oké) dreunt het niet zo door naar de buren

g-j-t
21-06-2006, 08:19
Probleem bij granieten tegels is niet de prijs van het materiaal, (ze hebben meestal wel wat reststukken liggen) maar de afwerking. Ik heb de randen rondom laten afwerken en facetteren. Hier gaat toch wel wat tijd in zitten. Ik heb drie stukken 3 cm dik star galaxy graniet voor de fronts en de sub. Staat het mooi stabiel op... (ik was iets van 100 euro kwijt geloof ik)