PDA

Bekijk de volledige versie : Spookleden



Frollo
26-03-2002, 09:31
Hallo crew en andere belangstellenden,
Naar aanleiding van de thread Ledenverloop (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=5586), en zijdelings ook de thread Opschonen (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=5416), zat ik te denken of het misschien geen goed idee zou zijn om niet-actieve leden eens op te ruimen. Er zijn namelijk ruim 450 leden met 0 posts, waarvan er 300 langer dan 3 maanden bij het forum zijn ingeschreven. Is dat een probleem dan? Ach, geen levensgroot probleem, maar soms is het toch wel vervelend als je een member wilt opzoeken en daarvoor door enkele schermen met spookleden moet worstelen. Bovendien is het weergegeven ledenaantal op de Forums Home-pagina nu niet echt representatief voor wat er in werkelijkheid op het forum gebeurt.
Spookleden opruimen ja of nee, dat is natuurlijk een keuze die de crew moet maken. Ik ben hooguit benieuwd wat jullie van het idee vinden. Overigens moeten deze leden uiteraard wel via een mailtje de kans krijgen om binnen een paar weken hun account te reactiveren, toch?

PM
26-03-2002, 10:08
goed idee.. de 'spookleden' en mailtje sturen en indien ze niet binnen een aantal weken weer op de site komen gewoon verwijderen...

Camille
26-03-2002, 10:12
Ja goed idee!

Pat
26-03-2002, 10:29
goed idee.. de 'spookleden' en mailtje sturen en indien ze niet binnen een aantal weken weer op de site komen gewoon verwijderen...
Ben ik ook wel mee akkoord. Goed, mensen moeten wat tijd krijgen om de boel wat te observeren maar als je al bijna een half jaar niets post...

Gabriël de Rop
26-03-2002, 10:53
goed idee.. de 'spookleden' en mailtje sturen en indien ze niet binnen een aantal weken weer op de site komen gewoon verwijderen...

Ja, ik vind dit ook een heel goed idee....

Mark S
26-03-2002, 10:58
om niet-actieve leden eens op te ruimen
Tijd voor een Evil Offie?

Eric van Ballegoie
26-03-2002, 14:13
Helaas is het niet zo makkelijk als jullie denken. Om te kunnen stemmen op DVD's moet je bijvoorbeeld ook lid zijn. Er zijn genoeg mensen die wel willen stemmen maar geen behoefte hebben om op het forum te posten. Niet posten op het forum wil dus niet perse zeggen dat een bepaald lid niet actief is.

Jaded
26-03-2002, 14:15
En het idee van PM om om de zoveel maanden van inactivatie (is dit wel een correct NL woord?) een reactiveringsmail te sturen?

PM
26-03-2002, 14:17
He... daar heb je over nagedacht...

Mmm... kan je niet bekijken of de betreffende leden op een of andere manier actief zijn geweest op de gehele dvd.nl site?

Henk Heideveld
26-03-2002, 14:20
Helaas is het niet zo makkelijk als jullie denken. Om te kunnen stemmen op DVD's moet je bijvoorbeeld ook lid zijn. Er zijn genoeg mensen die wel willen stemmen maar geen behoefte hebben om op het forum te posten. Niet posten op het forum wil dus niet perse zeggen dat een bepaald lid niet actief is. [/B]

Toch heb ik de indruk dat je al een keer een soort opschoning hebt gehouden, want de heel oude gevallen van "0" posts zijn inmiddels wel verdwenen.
Je hebt natuurlijk wel een punt dat er ook mensen zijn die geen threads maken en geen posts maken, maar wel regelamtig kijken. Ik ken een aantal van die mensen.

Frollo
26-03-2002, 14:21
Om te kunnen stemmen op DVD's moet je bijvoorbeeld ook lid zijn. Er zijn genoeg mensen die wel willen stemmen maar geen behoefte hebben om op het forum te posten.
Oei, daar had ik niet aan gedacht. Zelf kom ik juist alleen maar op het forum, en nooit op de rest van de site, vandaar. (Ik snapte tot voor kort bijvoorbeeld ook niet waar die threads over de Top 50 over gingen.)

Nou ja, het was ook gewoon maar een ideetje. Bedankt Eric, voor de opheldering. Thread closed?

Eric van Ballegoie
26-03-2002, 14:31
Toch heb ik de indruk dat je al een keer een soort opschoning hebt gehouden, want de heel oude gevallen van "0" posts zijn inmiddels wel verdwenen.

Nee, heb ik niet gedaan... Maar wellicht dat de forumsoftware zo staat ingesteld dat dat automatisch gebeurd, zou ik moeten controleren.

Henk Heideveld
27-03-2002, 10:34
[i]Originally posted by Eric van BallegoieNee, heb ik niet gedaan... Maar wellicht dat de forumsoftware zo staat ingesteld dat dat automatisch gebeurd, zou ik moeten controleren.
Mij is trouwens aan de andere kant opgevallen dat enkele "trouwe" leden zijn gaan spoken.
Waar zijn ze gebleven?
Ik noem er eentje (let wel puur als willekeurig voorbeeld) Waar is onze wazige pater gebleven? Of zijn er zo veel discussies dat ze uit het zicht geraken?

Wurzel
27-03-2002, 11:40
Mij is trouwens aan de andere kant opgevallen dat enkele "trouwe" leden zijn gaan spoken.
Waar zijn ze gebleven?
Ik noem er eentje (let wel puur als willekeurig voorbeeld) Waar is onze wazige pater gebleven? Of zijn er zo veel discussies dat ze uit het zicht geraken? misschien geven deze "oude getrouwe" wel zulke "wazige" off-topic opmerkingen, dat offie ze al heeft vermorzeld voordat jullie ze heben gelezen. :confused:

Zelf lees ik een boel, maar ik heb er geen zin meer in elk DVD'tje die ik aanschaf op te noemen e.d.

Als ik wat heb bij te dragen, dan zie jullie dat vanzelf.
Dat wil dus niet zeggen dat ik opeens een spooklid ben.
www.dvd.nl is nog altijd m'n startpagina.

Frollo
27-03-2002, 12:32
Ho ho Henk en Wurzel, jullie nemen de term spooklid breder dan ik bedoelde.
Als iemand een paar weekjes niet post, is het niet direct een spooklid natuurlijk. Zo'n persoon uit de ledenlijst verwijderen is absoluut geen optie, omdat dan waarschijnlijk ook zijn posts verdwijnen (?) en dus misschien wel hele threads.
Nee, met spooklid bedoelde ik alleen maar iemand die wel ingeschreven staat maar nog nooit gepost heeft. Maar ook die mensen kunnen best regelmatige bezoekers zijn, zoals Eric v.B. al uitgelegd had.

rené slangen
27-03-2002, 13:16
Aangezien ik verscheidene hobby's heb kom ik ook op verschillende forums, daar zijn forums bij waar ikzelf ook weinig tot geen inbreng heb, dit komt omdat ik over die onderwerpen te weinig weet en alleen nog maar lid ben om te lezen en te leren. Misschien zijn een groot aantal van die "spookleden" ook hier om te leren?

Gr. René

Henk Heideveld
27-03-2002, 14:34
[i]Originally posted by rené slangen Missschien zijn een groot aantal van die "spookleden" ook hier om te leren?
Gr. René
Nou, nee, ik ken heel wat leden die eerst heel actief waren en nu ineens niets meer van zich laten horen.

rené slangen
27-03-2002, 14:46
Helaas Henk dan was mijn giswerk fout, dit leek mij een mogelijke reden omdat ze in een ander forum ook zo iets opmerkten en er opeens een groot aantal reactie's kwamen van alleen lezende leden.

Sander Dubbeldam
27-03-2002, 15:24
met spookleden zou je dan ook onderscheid moeten maken, tussen nooit iets gepost, en voor het laatst ingelogd.

kweet niet of dit zo is. maar er kunnen mensen zijn die niets posten, maar wel kijken op het forum, naar bijvoorbeeld de pricewatch.

Anonymous
27-03-2002, 18:45
Yepz, ik ben er ook voor !

Weg met die zooi :p

Pat
27-03-2002, 19:55
Aangezien ik verscheidene hobby's heb kom ik ook op verschillende forums, daar zijn forums bij waar ikzelf ook weinig tot geen inbreng heb, dit komt omdat ik over die onderwerpen te weinig weet en alleen nog maar lid ben om te lezen en te leren. Misschien zijn een groot aantal van die "spookleden" ook hier om te leren?
Mogelijk. Maar kunnen ze het forum dan niet bekijken als gasten ? Daar moet je toch geen lid voor worden ? Of wel ('k ben niet 100% zeker) ?
De beste verdediging is echter dat je lid moet zijn om te kunnen stemmen en daartegen is natuurlijk niks te beginnen. :)

Alex van den Berg
27-03-2002, 20:30
Om de nieuwsbrief te krijgen moet je jezelf ook inschrijven als lid.

Stel... Je hebt in januari een OV-jaarkaart gekocht... Het hele jaar gebruik je hem niet en dan ineens... in december wil je met de trein, maar je krijgt te horen dat je kaart uit de registratie is gegooid omdat je toch nooit gebruik maakte van het openbaar vervoer...... tja... :)

Martin de Goeij
27-03-2002, 21:00
Om de nieuwsbrief te krijgen moet je jezelf ook inschrijven als lid.

Stel... Je hebt in januari een OV-jaarkaart gekocht... Het hele jaar gebruik je hem niet en dan ineens... in december wil je met de trein, maar je krijgt te horen dat je kaart uit de registratie is gegooid omdat je toch nooit gebruik maakte van het openbaar vervoer...... tja... :) Denk niet dat dat gauw gauw zou gebeuren...dat kost je geld, en welke Nederlander laat zich zoiets overkomen?:D ;)

Remco Out
29-03-2002, 11:27
Stel... Je hebt in januari een OV-jaarkaart gekocht... Het hele jaar gebruik je hem niet en dan ineens... in december wil je met de trein, maar je krijgt te horen dat je kaart uit de registratie is gegooid omdat je toch nooit gebruik maakte van het openbaar vervoer...... tja... :) Daarom zou je ook een mailtje kunnen sturen naar de leden. Dan kan je bijvoorbeeld zeggen dat ze van plan zijn om je te verwijderen als lid, vanwege het hoge ledenaantal, ben je daar tegen dan kan je een reply sturen. Reageren ze niet binnen 2 weken dan kan je ze veilig verwijderen. Het is maar een idee, maar als je ze met een mailtje informeert, dan denk ik dat ze niet kunnen klagen als ze een maand later merken dat ze zijn verwijderd.

Wurzel
29-03-2002, 19:52
Daarom zou je ook een mailtje kunnen sturen naar de leden. Dan kan je bijvoorbeeld zeggen dat ze van plan zijn om je te verwijderen als lid, vanwege het hoge ledenaantal, ben je daar tegen dan kan je een reply sturen. Reageren ze niet binnen 2 weken dan kan je ze veilig verwijderen. Het is maar een idee, maar als je ze met een mailtje informeert, dan denk ik dat ze niet kunnen klagen als ze een maand later merken dat ze zijn verwijderd. En nu ben je net een dag, voor je dat mailtje krijg, voor vier weken op vakantie gegaan. Dan kom je terug, ......en uhh...en uhhhh.......je vriendin is er vandoor met de overbuurvrouw....en uhh....je hond is opgevreten door de goudvis......en uhh......en uhh....toen je de TV opzette was er een maraton uitzending op alle kanalen van Gordon, Frans Bauer, Jantje Smit en Gerard Joling.....en om al je verdriet te verwerken wil je je leed delen met je meelevende medeleden op het DVD-forumhebt (omdat er zulke verstandige opmerkingen worden gemaakt ;) ) Je denkt even naar de "General chat"
MAAR DAT KAN NIET !!! want je bent er af gekicked, door diezelfde zogenaamde meelevende medeforumgangers........AAAAAAAAAAAAAGGGGGGGGGGGGG HHHHHHHH

Marco
29-03-2002, 20:59
Stellingen :
hebben ik(/we?) 'last' van spookleden?
Ik heb geen last.

Is het wel 'vervuiling'
Nee, want spookleden laten geen rotzooi.

Is het 'verplicht' om te posten?
Nee, en die reden zijn al opgegeven.

Van mij hoeft het (dus) niet die 'opruiming' van spookleden.

Alex van den Berg
29-03-2002, 23:22
En nu ben je net een dag, voor je dat mailtje krijg, voor vier weken op vakantie gegaan. Dan kom je terug, ......en uhh...en uhhhh.......je vriendin is er vandoor met de overbuurvrouw....en uhh....je hond is opgevreten door de goudvis......en uhh......en uhh....toen je de TV opzette was er een maraton uitzending op alle kanalen van Gordon, Frans Bauer, Jantje Smit en Gerard Joling.....en om al je verdriet te verwerken wil je je leed delen met je meelevende medeleden op het DVD-forumhebt (omdat er zulke verstandige opmerkingen worden gemaakt ;) ) Je denkt even naar de "General chat"
MAAR DAT KAN NIET !!! want je bent er af gekicked, door diezelfde zogenaamde meelevende medeforumgangers........AAAAAAAAAAAAAGGGGGGGGGGHHH HH Kijk... Omdat spookleden soms ineens weer met een leuke verklaring van hun afwezigheid op de proppen komen, mogen ze van mij blijven!

En Wurzel... Hopelijk hou je geen wraakgevoelens t.o.v. de buurvrouw... :(
En die goudvis?? Krijgt die nu een spuitje? :eek:

Wurzel
30-03-2002, 15:30
En die goudvis?? Krijgt die nu een spuitje? :eek: Sorry hoor Alex.....Ik heb nou effe geen tijd om slap te ouwehoeren, want ik ben bezig 'm te vezuipen. ;)

Robert Slegers
31-03-2002, 09:22
ik post ook niet veel, maar kom wel alle dagen minstens 2x kijken

Hendrik
07-04-2002, 17:13
Misschien zijn een groot aantal van die "spookleden" ook hier om te leren?

Ik zit hier inderdaad alleen maar om "te lezen en te leren". Nix mis mee, behalve als je iemand zoekt idd. Maarja
(kheb niet eens een normale dvd speler, dus veel weet ik toch niet te vertellen)

Jaded
07-04-2002, 17:23
(kheb niet eens een normale dvd speler, dus veel weet ik toch niet te vertellen)
Er zijn er op dit forum veel 'bekende' die ook hun films op een pc zien, die ook geen standalone speler hebben.
Dat speelt niet veel rol m.a.w.

ToolkiT
08-04-2002, 04:40
Stellingen :
hebben ik(/we?) 'last' van spookleden?
Ik heb geen last.

Is het wel 'vervuiling'
Nee, want spookleden laten geen rotzooi.

Is het 'verplicht' om te posten?
Nee, en die reden zijn al opgegeven.

Van mij hoeft het (dus) niet die 'opruiming' van spookleden.
Dat zat ik nou ook te denken... die 'spookleden' eten toch geen brood? Word het forum er trager door? lijkt me niet...

Dus ze lopen niemand in de weg en misschien op een dag gaan ze wel posten...

R. Schaap
08-04-2002, 15:42
Er zijn er op dit forum veel 'bekende' die ook hun films op een pc zien, die ook geen standalone speler hebben.
Dat speelt niet veel rol m.a.w.

Ik bekijk mijn dvds op een laptopscherm, is nou niet echt een geweldige HT zeg maar. Dus je moet je gewoon mengen in alle topics, daarvoor maakt het echt niet uit hoe je je dvds bekijkt en of je veel weet van standalonespelers. Ik weet bijvoorbeeld niets van breedbeeld tvs, of welke merken goed zijn kwa dvd speler. En je moet bij mij al helemaal niet aankomen met dingen over DTS enzo. Dat komt allemaal wel na het vele werken in de zomervakantie