PDA

Bekijk de volledige versie : Home Cinema set, welke?



Kees v Kekem
10-06-2006, 16:50
Ik wil een Home Cinemaset kopen, en mijn budget is zo rond de 700 euro.
Ik heb de volgende op het oog:
Sony HTD-725S (http://www.hermeselectronics.nl/?Prod=42087)
Ik ben echt niet thuis in het homecinema gebied, is dit wat?
Zijn er betere alternatieven?
Hoe doet Sony het op Home Cinema gebied?
Wat ik er mee ga doen, is muziek en films, beetje allround zeg maar.
Deze set heeft erg veel vermogen, in totaal 1000 watt. Hoe belangrijk zijn het aantal watts, en wat zijn watts precies?
Of kan ik beter kiezen uit losse componenten?

Ik hoop dat jullie zo voldoende info hebben,
alvast bedankt :D

Alexander D
10-06-2006, 17:56
Ik zou je eerst willen adviseren eens goed te lezen in de diverse draadjes. Deze vragen worden namelijk regelmatig gesteld.


Verder heeft Yamaha en Harman Kardon met JBL leuke 'pack's' in deze prijsklasse. Dus een complete set met receiver, dvdspeler en speakers.

succes.

Kees v Kekem
10-06-2006, 18:01
Ik weet dat ik dit er zomaar ingooi, maar ik wil nogal snel tot aanschaf overgaan, dus vandaar. Ik zal morgen nog wel even de andere topics bekijken.

Kees v Kekem
10-06-2006, 23:31
Ik heb net nog wat gekeken, maar de meeste setjes zitten (voor zover ik gegaan ben) niet echt op mijn budget.
Zijn er nog fundamentele dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf van een home cinema set, of setjes die ik NIET moet hebben?

Herjan
10-06-2006, 23:40
Tip 1: Ga zelf luisteren!
Tip 2: Ga zelf luisteren!
Tip 3: Neem de tijd. Het is toch zonde om 700 euro uit te geven aan iets waar je over een week spijt van hebt. Zeker als je '18 year young poor student' bent.

Stel dat ik jou zou vragen: "Ik wil een auto kopen van 10000 euro. Welke moet ik nemen?" Dan zou jij toch ook adviseren om proefritten te maken en te kijken welke auto's voldoen aan mijn wensen?

Of je zou me adviseren om eens een autoblad met reviews te lezen. Dan bij deze: koop eens voor de lol een WhatHiFi o.i.d. Achterin staan hele lijsten met hifi/ht apparatuur. Zeker als beginpunt de moeite waard.

Voor jouw prijsklasse zou verder Yamaha wel eens een goede start kunnen zijn. Wordt in ieder geval wel vaak genoemd en de reviews zijn vaak positief. Maar zoals ik eerder zei: ga vooral veel luisteren! In winkels of bij mensen thuis.

Tot slot mijn laatste tip: kijk niet naar vermogen! Zeker merken/setjes waarbij reclame wordt gemaakt met honderden, zoniet duizenden, watts aan vermogen zijn kwalitatief niet de moeite waard. Wat zou je anders denken van een buizenversterker met maar 12 watt... ;)

EDIT: Nou, nog 1 tipje dan: ga voor losse componenten. Misschien iets duurder, maar kwalitief beter en in onderdelen te upgraden.

mark_a
11-06-2006, 03:33
Ik had het niet beter kunnen zeggen Herjan :).

Britte
11-06-2006, 07:17
Wij hebben de geluidsinstallatie van de Yamaha 105 maar zonder DVD omdat we er nu een DVD-recorder (panasonic EH 65) bij willen kopen...
Die zit idd ook vrij goed wat prijs betreft.

Alexander D
11-06-2006, 08:15
Ik heb net nog wat gekeken, maar de meeste setjes zitten (voor zover ik gegaan ben) niet echt op mijn budget.
Zijn er nog fundamentele dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf van een home cinema set, of setjes die ik NIET moet hebben?

Die Yamaha avpacks en de combosetje van HK/jbl zitten zeker in je prijsklasse en zijn verkrijgbaar bij de grote ketens. :wink:

Mr_Parker
11-06-2006, 08:30
In eerste instantie betekenen de Watts (zolang het geen RMS vermogen is dat genoemd wordt) hoeveel stroom ze uit het stopcontact trekken.

Wat er dan mee gedaan wordt hoeft niets te maken hebben met geluids volume etc...