PDA

Bekijk de volledige versie : HDTV, iedereen heeft het BEHALVE nederland natuurlijk...



HDlaser
11-06-2006, 12:04
Hoi All,

Nou wat een drama zeg dat HDTV. Al maanden worden we gek gemaakt met allerhande ( loze zo blijkt nu ) beloften over het WK in HDTV en puntje bij paaltje hebben wij klanten het nakijken.

CASEMA
Daar is al genoeg over gezegd hier, veel bla bla, maar qua uitvoering een drama.

ESSENT
Zelfde laken een pak, hoop bla bla, maar leveren ho maar. De meest onzinnige lulkoek wordt je geserveerd als je de klantenservice belt. Waar de dealers verteld wordt dat de kastjes voor HD ontvangst er niet zijn ivm bugs in de software, wordt de eindgebruiker verteld dat die bug al is opgelost en sja...dat die kastjes er niet zijn is de fout van de dealer, die heeft er te weinig ingekocht. Hoezo afschuifsysteem ..

UPC
Dat zootje ongeregeld zou echt door de Kartelcommissie eens flink onderuit gehaald moeten worden want wat flikken deze etterbakken, ze "kopen"een licentie bij de NOS ( lees het alleenrecht ) op distributie van de WK HD signalen om vervolgens deze signalen ALLEEN via de kabel te distribueren aan een zeer select publiek wat toevalig een decortje heeft weten te bemachtigen in het gewoel.

FILM 1 / SPORT 1
Ook flinke oplichters geworden, maar ja, is door UPS opgekocht dus wat wil je. Alks je dacht dat FILM1/SPORT1 dus ook via de schotel de HD uitzendingen zou gaan leveren kom je dus bedrogen uit, want schotel bezitters zijn degenen die nu door UPC als achterlijke mafkezen worden bestempeld die "toch op de cdmaping zitten te kijken op een kleinbeeld tv, dus is het niet nodig" ( uitlating van een UPC heldesk medewerker )

Dus daar zitten we dan als consument. Geen enkele kabelaar heeft zijn zaakjes goed geregeld en als je dacht via de schotel te kunnen kijken naar HDTV uitzendingen kom je als CanaalDigitaal abonnee bedrogen uit, daar betaal je je alleen groen en geel voor SD in nog eens bar slechte kwaliteit... AlleenOpEEn...jaja...,NOT!

EURO1080
De slimme schotelaar denk dan, hey, er is nog EURO1080, die zenden ook in HDTV format uit, dus abbo daar halen....kost je wel een kleine 200 tot 250 Euro, maar ja, da's tot 2010 dus da's te doen...denk je.

Dan heb je die kaart en CI module, in je HDTV ontvanger...hoppa....
Wat ? Geen voetbal ? Waarom niet ? Omdat je in Nederland woont en in Nederland heeft dus NOS/UPC alle rechten en mag je als Nederlander dus NIET naar je eigen ploegje kijken via Euro1080, dan moet je in België wonen als Nederlander zijnde, dan kan het.

Het is toch te zot voor woorden mensen, dat 1 organisatie bepaald wat wij in Nederland mogen en kunnen zien. In dit geval meneer UPC.

Ik HAAT die gasten zo ontzettend...monopolisten zijn het die het nederlandse kijkgedrag willen dicteren met hun vette portemonee.

Oh ja nog iets. Had FILM1/ SPORT 1 distributeur CANALDIGITAAL gevraagd wanneer er HDTV komt. Hun reactie " Dat is technisch nog niet mogelijk" Heb je ooit zulke onzin gehoord ? De Astra barst uit zijn voegen met alle CANAL+ HDTV kanalen, maar ja, heel europa kan daarvan genieten, behalve wij NEDERLANDERS, wij moeten het maar doen met wat UPC ons toestaat om te zien.

Suggestie, BAN UPC, beeindig je Inernet abbo,telefonie en alles van UPC wat je hebt, zet die tent zonder abonnees en dan zijn ze zo uitgemarcheerd. Dit mag zo niet doorgaan.

Sorry als ik iemand voor het hoofd stoot hiermee, maar ik heb het echt gehad met dat UPC ...kwallen ! Bah!

Oh ja, laatste hint voor hen die wel HDTV willen zien, tune je schotel naar de BBC ( Kanaal BBC HD ) , die zenden GRATIS het hele WK uit in HDTV, zonder abonnement, zonder restricties.

Lang leve de BBC !!!

Grtx,

Peter

Psychostase
11-06-2006, 12:58
Helaas ligt o.a. nederland achter op de techniek (is wel vaker).
In Amerika is HDTV al bijna de normaalste zaak.
In Europa begind het te komen.
In Nederland is het zeker lastig op aan HDTV te komen.

Intussen verkopen ze 2x zoveel TV's (ook veel HDTV's)

Eric van Ballegoie
11-06-2006, 14:27
Wat een IDOTE post zeg! Als je nou niet weet waar je het over hebt, post dan niet!!!

UPC heeft NIET het alleenrecht op het voetbal in HD, Chellomedia (onderdeel van hetzelfde bedrijf waar ook UPC tot behoort) heeft een SUBLICENTIE die gebruikt wordt om het WK via Sport 1 uit te zenden.

Dat Sport1 en Film1 niet in HD via satelliet aangeboden worden ligt niet aan UPC, maar aan Canal Digitaal dat geen tranponderruimte wenst in te kopen voor een HD stream waar relatief toch weinig mensen naar kijken.

Essent, Casema, Multikabel en CAIW hebben hun zaakjes allemaal prima voor elkaar. Dat Samsung problemen heeft om genoeg boxen te leveren kan je de kabelaars niet aanrekenen. Zij LEVEREN HET SIGNAAL DAADWERKELIJK AAN, vanaf het begin van het WK, en in zeer goed kwaliteit.

En dat het in andere landen allemaal zoveel beter is is ook dikke onzin: In Duitsland is het WK alleen met een (duur) premiere abonnement te bekijken in HD en de BBC zend slechts een deel van de wedstrijden uit in HD. In vrijwel alle andere landen van Europa is het WK uberhaupt niet in HD te ontvangen (met uitzondering van een aantal landen waar Euro1080 de rechten voor heeft verkregen, en waar je een smartcard van 200 euro voor nodig hebt).

Alleen UPC Philips kan je aanrekenen dat ze nog niet klaar zijn, hoewel zij zelf NOOIT beloofd hebben voor het WK klaar te zijn (lees alle oude persberichten maar na) is dat natuurlijk een grote blamage.

Verder geldt dat we in Nederland juist meelopen in de voorhoede van HDTV in Europa, ondanks al het gezeik wat maar blijft klinken.

PS: De Samsung settopbox zijn gewoon te koop, niet in grote aantallen, maar genoeg om er eentje te bemachtigen als je dat écht zou willen.

HDlaser
11-06-2006, 21:13
Wat een IDOTE post zeg! Als je nou niet weet waar je het over hebt, post dan niet!!!


Nou nou Eric, rustig aan, het is al heet zat buiten, jij hebt echt niet alle wijsheid in pacht hoor en daarbij, ik mag mijn gevoelens over het geheel toch wel uiten ?



UPC heeft NIET het alleenrecht op het voetbal in HD, Chellomedia (onderdeel van hetzelfde bedrijf waar ook UPC tot behoort) heeft een SUBLICENTIE die gebruikt wordt om het WK via Sport 1 uit te zenden.


ok hoe ze dat in de BV sfeer geregeld hebben met allerhande BV-technische grappenmakerij moet UPC weten, maar UPC/Chello/Chellomedia/Film1/Sport1, het is voor mij als eindgebruiker 1 pot nat en aan de basis staat....juist...UPC.



Dat Sport1 en Film1 niet in HD via satelliet aangeboden worden ligt niet aan UPC, maar aan Canal Digitaal dat geen tranponderruimte wenst in te kopen voor een HD stream waar relatief toch weinig mensen naar kijken.


Ok dat zou kunnen, maar wel vaag op zich, UPC ( even voor het gemak ) heeft de rechten, is eigenaar van F1/S1 en zal niet via die zenders de HD beelden aanbieden.

Ik krijg eerder het idee dat "UPC" er extra munten voor in rekening brengt waar CD geen zin in heeft. "UPC" is een bedrijf wat geilt op muntjes, dat is mij al met allerhande zaken gebleken, zij het niet qua Internet of Telefonie dan wel nu met TV beelden.




Essent, Casema, Multikabel en CAIW hebben hun zaakjes allemaal prima voor elkaar. Dat Samsung problemen heeft om genoeg boxen te leveren kan je de kabelaars niet aanrekenen. Zij LEVEREN HET SIGNAAL DAADWERKELIJK AAN, vanaf het begin van het WK, en in zeer goed kwaliteit.


Over lulkoek gesproken zeg, de voorgenoemde kabelaars zijn degenen die de hype zijn gestart met hun Kabeldigitaal advertenties, Nederland lekker maken. Een beetje verantwoordelijke kabelaar vergewist zich dan ook van de juiste materialen, ergo dat er dus voldoende kastjes te leveren zijn. Da's zeker wel de verantwoording van de kabelaars.




En dat het in andere landen allemaal zoveel beter is is ook dikke onzin: In Duitsland is het WK alleen met een (duur) premiere abonnement te bekijken in HD en de BBC zend slechts een deel van de wedstrijden uit in HD.


Scan de astra eens op de HD kanalen die Duiitsland al heeft ( Premiere niet meegeteld ) zijn er zo al minstens 5, die FTA worden aangeleverd.

Daarbij heb ik vandaag toch echt de wedstrijd Ned-S & M in HDTV kunnen zien via diezelfde BBC. De BBC zend wel alles uit, waar jij jouw geschreeuw op baseerd dat ze dat niet doen is onzin. Krijg het gevoel dat jij een bruin armpje hebt bij de kabelaars, want alles wat de kabelaars doen weet jij goed te praten.



In vrijwel alle andere landen van Europa is het WK uberhaupt niet in HD te ontvangen (met uitzondering van een aantal landen waar Euro1080 de rechten voor heeft verkregen, en waar je een smartcard van 200 euro voor nodig hebt).


Klopt ja, dat heb ik ook geschreven en als je gelezen had wat ik schreef weet je ook dat ik erbij vermeldde dat je als Nederlandse kijker niets aan zo'n kaart hebt want als Nederlandse kijker wordt je de toegang ontzegd op basis van..... juist, de licenties die UPC heeft in Nederland voor de distributie. Fijne toko he dat UPC, snap je nu wat ik bedoel ??



Alleen UPC Philips kan je aanrekenen dat ze nog niet klaar zijn, hoewel zij zelf NOOIT beloofd hebben voor het WK klaar te zijn (lees alle oude persberichten maar na) is dat natuurlijk een grote blamage.


Zie je nou dat UPC de kluit bedonderd...doen ze al jaren maar er zijn er te weinig die dat zien.



Verder geldt dat we in Nederland juist meelopen in de voorhoede van HDTV in Europa, ondanks al het gezeik wat maar blijft klinken.


Die mening deel ik ook niet, voorbeeld, de NOS zend de TV beelden van het WK uit in...juist 4:3 formaat...da's het formaat waar mijn opa nog naar keek en wat al enkele jaren geleden naar het museum had mogen verhuizen. In Nederland heeft denk ik ruim 75 % van de huishoudens een TV waarop breedbeeld te bekijken valt ( full view of compatible ) dus we lopen qua huishoudens wel voor , maar logge organen met 3 letters als naam houden diezelfde vooruitgang tegen.



PS: De Samsung settopbox zijn gewoon te koop, niet in grote aantallen, maar genoeg om er eentje te bemachtigen als je dat écht zou willen.

Nou sorry, misschien als je "vriendjes" hebt bij de kabelaars, maar @HOME kan ze niet leverenm, Mediamerkt heeft ze niet etc, etc...reden ?? Samsung levert ze niet uit ivm HDMI problemen en software storingen.

Dus waar jij jouw kastje vandaan hebt weet ik niet, maar wees er happy mee, ik kijk voorlopig wel met mijn Humax HDCI2000 naar de BBC in HD1080 ;-)

Greetz,

Peter

Evil Hobbit
11-06-2006, 21:37
Philips levert hun boxen niet op tijd uit omdat UPC zo nodig een speciale decoder er in wou hebben zodat alleen hun signaal ontvangen kon worden met die bepaalde box. Hierdoor was er te weinig tijd om het apparaat op alle merken tv's te testen en zodoende dus niet op tijd af voor volledige werking/levering. Allemaal de schuld van UPC. Uitermate Prut Club.

Eric van Ballegoie
11-06-2006, 22:21
Wat een IDOTE post zeg! Als je nou niet weet waar je het over hebt, post dan niet!!!


Nou nou Eric, rustig aan, het is al heet zat buiten, jij hebt echt niet alle wijsheid in pacht hoor en daarbij, ik mag mijn gevoelens over het geheel toch wel uiten ?


Ik zeg niet dat ik de wijsheid in pacht heb, ik vind tendentieuze titels zoals die van dit soort topics alleen wat vervelend worden, gewoon omdat het niet waar is. En kritiek op de kabelaars is prima, maar dan wel met de juiste argumenten. Ik begrijp inmiddels dat je een diepe hekel aan UPC hebt, maar gebruik wel de juiste argumenten.

-UPC (en dochter / zuster Chellomedia / Sport 1 Film 1) heeft een sublicentie op het WK voetbal, de hoofdlicentie ligt bij de NOS
-Sport 1 biedt het WK weldegelijk aan in HD, alleen kiest niet elke signaalprovider ervoor om dat signaal door te geven (lees Casema en Canal Digitaal). Dat is dus een keuze van de providers in kwestie en niet van Chellomedia.
-Chellomedia vraag uiteraard geld voor doorgifte van de HD kanalen, maar dat staat voor zover ik weet buiten de keuze van Canal Digitaal om die kanalen niet door te geven, Canal Digitaal geeft zowieso maar 3 van de 11 Sport1 en Film 1 kanalen door, en dat heeft alles te maken met het gebrek aan ingekochte transponderruimte. Casema geeft wél aan dat geld de reden is dat zij de HD kanalen van Sport 1 en Film 1 niet doorgeven.


Over lulkoek gesproken zeg, de voorgenoemde kabelaars zijn degenen die de hype zijn gestart met hun Kabeldigitaal advertenties, Nederland lekker maken. Een beetje verantwoordelijke kabelaar vergewist zich dan ook van de juiste materialen, ergo dat er dus voldoende kastjes te leveren zijn. Da's zeker wel de verantwoording van de kabelaars.
De dienst IS leverbaar. Samsung heeft inderdaad (onverwacht?) veel problemen met de settopboxen waardoor er minder beschikbaar zijn dan gepland. Het deel van de kabelmaatschappijen (validatie van de boxen en aanlevering van het signaal) is weldegelijk op tijd in orde.
Het is uiteraard verre van ideaal dat de boxen zo slecht leverbaar zijn, maar je kan dat volgens mij niet op het bordje van de kabelaars neerleggen. Stel dat je een HD Ready televisie wil kopen die niet leverbaar is, klop je dan ook aan bij jouw kabelmaatschappij?


Scan de astra eens op de HD kanalen die Duiitsland al heeft ( Premiere niet meegeteld ) zijn er zo al minstens 5, die FTA worden aangeleverd.

Daarbij heb ik vandaag toch echt de wedstrijd Ned-S & M in HDTV kunnen zien via diezelfde BBC. De BBC zend wel alles uit, waar jij jouw geschreeuw op baseerd dat ze dat niet doen is onzin. Krijg het gevoel dat jij een bruin armpje hebt bij de kabelaars, want alles wat de kabelaars doen weet jij goed te praten.
Op de reactie over bruine armen zal ik maar niet reageren, mensen die deze site vaker bezoeken weten dat ik genoeg kritiek op met name UPC heb.
Maar zie onderstaand overzicht (afkomstig van satplaza) voor de wedstrijden die de BBC uitzend in HD. Oordeel zelf of dit alle wedstrijden zijn of niet, en tel vooral even het aantal wedstrijden van Nederland:

09 juni 2006 - Duitsland tegen Costa Rica
10 juni 2006 - England tegen Paraguay
11 juni 2006 - Servië & Montenegro tegen Nederland
11 juni 2006 - Mexico tegen Iran
12 juni 2006 - Verenigde Staten tegen Tsjechië
12 juni 2006 - Italië tegen Ghana
13 juni 2006 - Zuid-Korea tegen Togo
13 juni 2006 - Frankrijk tegen Zwitserland
13 juni 2006 - Brazilië tegen Kroatië
14 juni 2006 - Duitsland tegen Polen
16 juni 2006 - Argentië tegen Servië & Montenegro
17 juni 2006 - Portugal tegen Iran
18 juni 2006 - Frankrijk tegen Zuid-Korea
19 juni 2006 - Togo tegen Zwitserland
19 juni 2006 - Spanje tegen Tunesië
22 juni 2006 - Tsjechië tegen Italië
22 juni 2006 - Ghana tegen Verenigde Staten
22 juni 2006 - Japan tegen Brazilië
22 juni 2006 - Kroatië tegen Australië
23 juni 2006 - Togo tegen Frankrijk
24 juni 2006 - Zwitserland tegen Zuid-Korea


Klopt ja, dat heb ik ook geschreven en als je gelezen had wat ik schreef weet je ook dat ik erbij vermeldde dat je als Nederlandse kijker niets aan zo'n kaart hebt want als Nederlandse kijker wordt je de toegang ontzegd op basis van..... juist, de licenties die UPC heeft in Nederland voor de distributie. Fijne toko he dat UPC, snap je nu wat ik bedoel ??
Waar haal jij die informatie vandaan? Ben ik wel benieuwd naar, voor zover mijn informatie rijkt is het namelijk de NOS (de hoofdlicentiehouder) die hierover beslist heeft, en niet Chellomedia. Dat kan ik echter verkeerd hebben.


Die mening deel ik ook niet, voorbeeld, de NOS zend de TV beelden van het WK uit in...juist 4:3 formaat...da's het formaat waar mijn opa nog naar keek en wat al enkele jaren geleden naar het museum had mogen verhuizen. In Nederland heeft denk ik ruim 75 % van de huishoudens een TV waarop breedbeeld te bekijken valt ( full view of compatible ) dus we lopen qua huishoudens wel voor , maar logge organen met 3 letters als naam houden diezelfde vooruitgang tegen.
Daar zitten we geheel op dezelfde lijn ;) :
http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=2252


Nou sorry, misschien als je "vriendjes" hebt bij de kabelaars, maar @HOME kan ze niet leverenm, Mediamerkt heeft ze niet etc, etc...reden ?? Samsung levert ze niet uit ivm HDMI problemen en software storingen.
Op meerdere fora (HTforum, TVHome) is te lezen dat de boxen weldelijk bij grotere ketens verkrijgbaar zijn, zij het mondjesmaat en je moet dus goed rondkijken en wat geluk hebben om er eentje te bemachtigen. Maar er wordt nu beweert alsof het absoluut onmogelijk is om zo'n box te bemachtigen, en dat is dus gewoon niet waar.

basset
12-06-2006, 07:13
Het is erg warm geweest vandaag zeker? :D

Ik heb een beetje zin om te caps locken...maar ik doe het even gewoon in kleine letters:

hype...hype.....hype

Ik heb net zo genoten op Pal formaat gisteren als dat het HD geweest zou zijn....Dat hele HD om voetbal te kunnen kijken is een grote giller. Wat intereseren mij nou die grassprieten of die haartjes in detail op de benen van die voetballers....hou toch ff op.

Ik wil gewoon een bal in dat net zien verdwijnen, en of die bal nou 1000 pixels heeft of 2000 maakt voor mij het er niet minder leuk om.
Hadden ze verloren had ik niet opeens 2 keer zoveel gebaalt.

Het is net als met gaming. De grafische pracht is erg leuk, maar als het echt een goed spel is en je gaat er in op, dan zie de al die grafische truukjes niet eens omdat je aan het genieten bent.

Betekent niet, dat het niks toevoegd, maar men moet niet overspannen reageren op een hype die gecreerd wordt. Op dit moment is het net zoiets als van 5.1 DD naar 7.1 DD gaan in een kamer van 4 bij 6. Daar heb je ook niet echt een anders schokkende ervaring.

Bas Hokke
12-06-2006, 08:17
Daar ben ik het ook wel mee eens :o

Eergisteren een docu gezien over HD TV op de BBC + interview met woordvoerders van de BBC en National Geographic over de voordelen en nadelen en nadelen van HDTV

Voordeel is bijvoorbeeld dat bij natuurdocu's erg veel detail te zien is.

Nadeel is echter dat als de presentator last van "roos" heeft die weer erg gedetaileerd p z'n schouders ligt. :shock: (hoef ik echt niet in detail te zien :?
Ander Nadeel is dat als hij zich niet goed geschoren heeft je de stoppels kan tellen.

Een nadeel voor de zenders en programma makers is dat het "schieten" in HD veel duurder is. De make-up van de presentator moet beter, maar ook een filmset moet nu veel meer detail in verwerkt worden, of juist meer op locatie filmen.

Volgende nadeel (en de leukste naar mijn mening) is dat ze niet mochten interviewen tijdens bijvoorbeeld de Oscar uitreiking. Dit wilden de acteurs niet. :shock: Want als ze niet goed geplamuurd zijn, of alle zweetplekken te zien zijn...dan blijken het opeens stervelingen te zijn :D :D

Er zullen vast meer voordelen zijn, maar het komt er op neer dat als de docu's en programma's NIET in HD zijn gefilmd , jij ze niet kan zien in HD op je HD TV. Je bent dus afhankelijk.

Ow ja, ander voorbeeld....DVD's schijnen wel in HD te zijn gefilmd, dus een dvd'tje kijken op een HD TV zou de enigste reden voor mij zijn om een HDTV aan te schaffen.

Aangezien ik weinig vertrouwen heb dat de nederlandse zenders in HD gaan opnemen..Laat ze eerst maar eens uitzenden in Breedbeeld en dan praten we verder.

Ik woon in Belgie en ik kan via de Belgische commerciele zender het WK WEL in Breedbeeld zien, en daar ben ik echt heel blij om...wat een verschil in beeld zeg, wat een overzicht heb je nu op op dat veld.

Dit was mijn mening. :!:

Eric van Ballegoie
12-06-2006, 09:01
Even ter aanvulling:

DVD's zijn NIET opgenomen in HD, een DVD heeft altijd gewoon 720x576 beeldpunten.

Het klopt echter wél dat films in princiepe altijd naar HD omgezet kunnen worden, films worden nog (vrijwel) altijd op échte filmrollen geschoten en de resolutie daarvan is hoog genoeg om deze over te zetten naar HD. Vandaar dat ook veel oudere films de komende tijd in HD beschikbaar zullen komen, zowel op Blu-Ray / HD-DVD als ook via filmkanalen als Film 1 HD.

Mr_Parker
12-06-2006, 09:02
...
Ow ja, ander voorbeeld....DVD's schijnen wel in HD te zijn gefilmd, dus een dvd'tje kijken op een HD TV zou de enigste reden voor mij zijn om een HDTV aan te schaffen.
...


DVD zijn niet in HD kwaliteit, er is denk ik een klein misverstand.

De huidige films zijn of nog gefilmd op 35 mm film of digitaal met HD-resoluties.
Van beide bronnen kan men een dvd maken, maar daarnaast zou men ook van beide bronnen een HD kopie kunnen maken, wat dus op Blu-ray of HD-DVD bijvoorbeeld neerkomt.

Ze wilden dan ook aangeven dat van de bronnen van de films die nu op dvd beschikbaar zijn in de meeste gevallen ook een hd-versie gemaakt kan worden, mits de bronnen goedbewaard zijn gebleven.

Bas Hokke
12-06-2006, 09:27
...
Ow ja, ander voorbeeld....DVD's schijnen wel in HD te zijn gefilmd, dus een dvd'tje kijken op een HD TV zou de enigste reden voor mij zijn om een HDTV aan te schaffen.
...


DVD zijn niet in HD kwaliteit, er is denk ik een klein misverstand.

De huidige films zijn of nog gefilmd op 35 mm film of digitaal met HD-resoluties.
Van beide bronnen kan men een dvd maken, maar daarnaast zou men ook van beide bronnen een HD kopie kunnen maken, wat dus op Blu-ray of HD-DVD bijvoorbeeld neerkomt.

Ze wilden dan ook aangeven dat van de bronnen van de films die nu op dvd beschikbaar zijn in de meeste gevallen ook een hd-versie gemaakt kan worden, mits de bronnen goedbewaard zijn gebleven.
Klopt, nu ik mijn eigen post terug lees staat het er verkeerd. Ik bedoelde dat ze op die BBC docu zeiden dat de huidige dvd's gelijk zijn aan HD. Dus interpreteer ik dat als volgt: Als je je dvd op een HDTV kijkt, dan heb je dus dat scherpere beeld met meer detail.

Of sla ik nu de plank mis :lol: Die mogelijkheid is namelijk ook erg groot hahahaha toen ik dat op de BBC zag, was mijn vriendin ook tegen me aan het praten...niet dat dat verboden is...heklemaal niet zelfs!!!, maar heb toen wel het een en ander van de tv gemist.

Eric van Ballegoie
12-06-2006, 09:34
Ik heb die BBC docu ook gezien, en dat is volgens mij niet hoe het verteld werd, en bovendien zou het ook niet kloppen. Op een high-res scherm kan DVD er weliswaar wat beter uitzien dan op een normale televisie, maar het wordt nooit zo scherp als een echt HDTV signaal.

Bas Hokke
12-06-2006, 09:37
Ik heb die BBC docu ook gezien, en dat is volgens mij niet hoe het verteld werd, en bovendien zou het ook niet kloppen. Op een high-res scherm kan DVD er weliswaar wat beter uitzien dan op een normale televisie, maar het wordt nooit zo scherp als een echt HDTV signaal.

ok, zoals ik al eerder zei, heb ik het niet helemaal kunnen volgen, wat ik in mijn vorige post zei..zo ving ik het op, was namelijk ook met me vriendin aan het praten, dus heb ongetwijfeld niet alles meegekregen.

Mooi, dan ben ik weer op de hoogte :wink: thanks

HDlaser
12-06-2006, 19:07
Hoi Eric,






[quote=Eric van Ballegoie]Wat een IDOTE post zeg! Als je nou niet weet waar je het over hebt, post dan niet!!!


Nou nou Eric, rustig aan, het is al heet zat buiten, jij hebt echt niet alle wijsheid in pacht hoor en daarbij, ik mag mijn gevoelens over het geheel toch wel uiten ?


Ik zeg niet dat ik de wijsheid in pacht heb, ik vind tendentieuze titels zoals die van dit soort topics alleen wat vervelend worden, gewoon omdat het niet waar is. En kritiek op de kabelaars is prima, maar dan wel met de juiste argumenten. Ik begrijp inmiddels dat je een diepe hekel aan UPC hebt, maar gebruik wel de juiste argumenten.



Ah kijk dit is al beter :)

Ja, ik heb idd bar weinig compassie voor UPC over, beetje irritante ervaringen met die mannen, laten we het daarop houden.




-UPC (en dochter / zuster Chellomedia / Sport 1 Film 1) heeft een sublicentie op het WK voetbal, de hoofdlicentie ligt bij de NOS
-Sport 1 biedt het WK weldegelijk aan in HD, alleen kiest niet elke signaalprovider ervoor om dat signaal door te geven (lees Casema en Canal Digitaal). Dat is dus een keuze van de providers in kwestie en niet van Chellomedia.

Ok daarin kan ik wel wat logica zien, wat ik echter niet kan bevatten is dat een NOS er dan voor kiest om, als hoofd lic. houder, de wedstrijden in prehisorisch 4;3 formaat uit te zenden. Heeft het hoofd techniek daar nog een buizen-tv ofzo ? ( Kan iemand die man een flat-tv geven aub ?!? )

<snip>

Over BBC

Maar zie onderstaand overzicht (afkomstig van satplaza) voor de wedstrijden die de BBC uitzend in HD. Oordeel zelf of dit alle wedstrijden zijn of niet, en tel vooral even het aantal wedstrijden van Nederland:

09 juni 2006 - Duitsland tegen Costa Rica
10 juni 2006 - England tegen Paraguay
11 juni 2006 - Servië & Montenegro tegen Nederland
11 juni 2006 - Mexico tegen Iran
12 juni 2006 - Verenigde Staten tegen Tsjechië
12 juni 2006 - Italië tegen Ghana
13 juni 2006 - Zuid-Korea tegen Togo
13 juni 2006 - Frankrijk tegen Zwitserland
13 juni 2006 - Brazilië tegen Kroatië
14 juni 2006 - Duitsland tegen Polen
16 juni 2006 - Argentië tegen Servië & Montenegro
17 juni 2006 - Portugal tegen Iran
18 juni 2006 - Frankrijk tegen Zuid-Korea
19 juni 2006 - Togo tegen Zwitserland
19 juni 2006 - Spanje tegen Tunesië
22 juni 2006 - Tsjechië tegen Italië
22 juni 2006 - Ghana tegen Verenigde Staten
22 juni 2006 - Japan tegen Brazilië
22 juni 2006 - Kroatië tegen Australië
23 juni 2006 - Togo tegen Frankrijk
24 juni 2006 - Zwitserland tegen Zuid-Korea

Ben bere benieuwd waar hij zijn bevindingen op baseerd want op de zender zelf wordt gewoon aangegeven dat ALLE wedstrijden worden doorgegeven.



Klopt ja, dat heb ik ook geschreven en als je gelezen had wat ik schreef weet je ook dat ik erbij vermeldde dat je als Nederlandse kijker niets aan zo'n kaart hebt want als Nederlandse kijker wordt je de toegang ontzegd op basis van..... juist, de licenties die UPC heeft in Nederland voor de distributie. Fijne toko he dat UPC, snap je nu wat ik bedoel ??

Waar haal jij die informatie vandaan? Ben ik wel benieuwd naar, voor zover mijn informatie rijkt is het namelijk de NOS (de hoofdlicentiehouder) die hierover beslist heeft, en niet Chellomedia. Dat kan ik echter verkeerd hebben.

Op de site van Euro1080tv staat een linkje naar deze info: :idea:

Infront Sports & Media AG has authorized Euro1080 to discuss and conduct negotiations with the rightsholder of the FIFA WC in your country to discuss the possibility of organizing HDTV transmissions on HD2.
--> Match Shedule <--

Once Euro1080 reaches an agreement with your national broadcaster, we will add your country to the list below:

- Belgium
- Latvia
- Croatia
- Poland

Ik zie hier Nederland dus niet bij staan hetgeen betekend dat men als Nederlander geen kijkrechten zou hebben vanwege het NOS/UPC verhaal.
Wie dus uiteindelijk de toegang aan ons ontzegd is niet geheel duidelijk, dit kan zowel de NOS als UPC zijn of misschien wel beiden.




Die mening deel ik ook niet, voorbeeld, de NOS zend de TV beelden van het WK uit in...juist 4:3 formaat...da's het formaat waar mijn opa nog naar keek en wat al enkele jaren geleden naar het museum had mogen verhuizen. In Nederland heeft denk ik ruim 75 % van de huishoudens een TV waarop breedbeeld te bekijken valt ( full view of compatible ) dus we lopen qua huishoudens wel voor , maar logge organen met 3 letters als naam houden diezelfde vooruitgang tegen.
Daar zitten we geheel op dezelfde lijn ;) :
http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=2252

Kijk mooi dat we toch nog over enkele zaken het eens kunnen zijn :)

Cheers,

Peter

Mr_Parker
12-06-2006, 19:33
...
Over BBC

Maar zie onderstaand overzicht (afkomstig van satplaza) voor de wedstrijden die de BBC uitzend in HD. Oordeel zelf of dit alle wedstrijden zijn of niet, en tel vooral even het aantal wedstrijden van Nederland:

09 juni 2006 - Duitsland tegen Costa Rica
10 juni 2006 - England tegen Paraguay
11 juni 2006 - Servië & Montenegro tegen Nederland
11 juni 2006 - Mexico tegen Iran
12 juni 2006 - Verenigde Staten tegen Tsjechië
12 juni 2006 - Italië tegen Ghana
13 juni 2006 - Zuid-Korea tegen Togo
13 juni 2006 - Frankrijk tegen Zwitserland
13 juni 2006 - Brazilië tegen Kroatië
14 juni 2006 - Duitsland tegen Polen
16 juni 2006 - Argentië tegen Servië & Montenegro
17 juni 2006 - Portugal tegen Iran
18 juni 2006 - Frankrijk tegen Zuid-Korea
19 juni 2006 - Togo tegen Zwitserland
19 juni 2006 - Spanje tegen Tunesië
22 juni 2006 - Tsjechië tegen Italië
22 juni 2006 - Ghana tegen Verenigde Staten
22 juni 2006 - Japan tegen Brazilië
22 juni 2006 - Kroatië tegen Australië
23 juni 2006 - Togo tegen Frankrijk
24 juni 2006 - Zwitserland tegen Zuid-Korea

Ben bere benieuwd waar hij zijn bevindingen op baseerd want op de zender zelf wordt gewoon aangegeven dat ALLE wedstrijden worden doorgegeven.
...

Cheers,

Peter

Hierbij een linkje naar de BBC (http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/world_cup_2006/bbc_coverage/4760751.stm#games)

Deze programma info is in het algemeen van de BBC. Net als in Duitsland waar ARD en RTL ieder enkele wedstrijden uitzend is ook in de UK de uitzendrechten verdeeld over meerdere zenders, in dit geval BBC en ITV.

De rechten voor oa de overige pool wedstrijden liggen bij ITV, ik denk niet dat de BBC ze dan zomaar alsnog in HD mag uitzenden.

De vervolg wedstrijden van Engeland zullen ook door de BBC gedaan worden, maar de overige / nederlandse is afwachten.